SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.I'm so glamourous I piss glitter!
quote:
Hij is zeker fijn!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:43 schreef WupWup het volgende:
Indio's zijn fijn he CP!
Als ik je een tip mag geven: spreid de horizontale band goed uit tot onder d'r kont (tussen jullie in) en tot in d'r nek en als je dan de schouderbanden eerst recht naar beneden knoopt zitten ze goed in de knieholtes. Dan kun je ze daarna evt over 'Truus' heen schuiven
Da's juist goed! Sterker nog, kindjes met heupdysplasie die vaak en lang in kikkerhouding worden gedragen hoeven soms zelfs geen spreidbroekje.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Thanks orea
Ik ben alleen zo bang met die kikkerhouding dat ze iets aan d'r heupjes gaat krijgen. Gevoelsmatig moeten d'r beentjes zo wijd uit elkaar
Dat vond ik in het begin ook! Was bang dat de banden sneden in haar benen, en dat ze echt geforceerd zat. Maar toen was ze echt wel een héél stuk kleiner nog hoor! (hoor mij, ze is pas 2,5 maandquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Thanks orea
Ik ben alleen zo bang met die kikkerhouding dat ze iets aan d'r heupjes gaat krijgen. Gevoelsmatig moeten d'r beentjes zo wijd uit elkaar
De mijnequote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Da's juist goed! Sterker nog, kindjes met heupdysplasie die vaak en lang in kikkerhouding worden gedragen hoeven soms zelfs geen spreidbroekje.
Wat ik me altijd bedenk (of als ik het mensen uitleg): zet je kind eens gewoon los op je heup en kijk eens wat jij en kind doen... Kontje (en rug) vasthouden en knietjes komen omhoog. Kindertjes (en ouders) doen het vanzelf dus al goedquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Orea het volgende:
En inderdaad wat Ssserpente zegt!ik dacht altijd maar: als ze in een spreidbroekje moeten ivm dat heupgebeuren, dan zitten die beentjes ook vrij ver uit elkaar
das echt het beste en je merkt vrij snel dat ze dan echt lekker zit
![]()
Tis nu echt als ik Leia alleen al in de doek aan het doen ben, dat ze helemaal ontspant en echt binnen 5 minuten slaapt
En ik zie zojuist met terugkijken op de filmpjes dat ik een combo had gemaakt tussen een bwcc en torsodragenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Asyniur het volgende:
Vandaag de eerste keer torso dragen. Voor tijdens het koken.
Ik had het even uit mijn hoofd gedaan dus het zat niet supergoed, maar goed genoeg om even te kunnen koken en eigenlijk zat het best lekker!
Het ziet er alleen niet uit
hier niet, dat vind ik wel een nadeel van de doek. hij valt in de wagen sneller in slaap. in de doek ziet ie teveel. en als k ga zitten is ie ook gelijk wakker. maar goed, tis wel gezelligquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Orea het volgende:is
Tis nu echt als ik Leia alleen al in de doek aan het doen ben, dat ze helemaal ontspant en echt binnen 5 minuten slaapt
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijn man wil niet aan de doek. Veel te vrouwelijk zegt hij
Hij loopt wel met de knuppel voor me uit
Ja, precies! Zo doe ik dat ook voor. En als je een kersverse moeder ziet die haar baby op haar buik heeft liggen dan gaat dat ook automatisch goed.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:46 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wat ik me altijd bedenk (of als ik het mensen uitleg): zet je kind eens gewoon los op je heup en kijk eens wat jij en kind doen... Kontje (en rug) vasthouden en knietjes komen omhoog. Kindertjes (en ouders) doen het vanzelf dus al goed
Bondolino (ofzo) aanschaffen in een stoere kleur. Mijn man dacht er precies hetzelfde over en gaat nu elke week boodschappen doen met kind in de Bondolino. En op vakantie is het vechten wie het kind mag dragenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijn man wil niet aan de doek. Veel te vrouwelijk zegt hij
Hij loopt wel met de knuppel voor me uit
Mijn kraamverzorgster is nu zwanger en wil dadelijk ook een doek omdat ze het bij mij gezien heeft. En ze raadt het nu al mensen aan, hoewel ze er zelf niet veel van af weetquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies! Zo doe ik dat ook voor. En als je een kersverse moeder ziet die haar baby op haar buik heeft liggen dan gaat dat ook automatisch goed.
Vrienden van ons hebben een rekbare doek gekregen en hadden gewoon een kraamhulp die voordeed hoe je moet knopen! Geweldig vind ik dat!
Wat ik wel moeilijk te begrijpen vind is dat er zo weinig algemeen bekend is over verantwoord dragen. Ik hoor van mensen vaak - begrijpelijk - dat de Baby Bjorn zo bekend is en alle winkels hem wel hebben, dus moet hij wel goed zijn, toch? Jammer dat de babybusiness achterloopt op dit punt.
Hoe vind je Jim?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou slapen in de doek gebeurt hier niet. in de wagen slaapt ie zo de hele tijd en in de doek dus niet, of iig niet langer dan een kwartier. gevolg: meneer is nu niet gezellig, hoop dat ie zo gaat slapen....
maar tis wel gezellig met floris in de doek
ik vind m fijn. hij is zachter dan mijn eigen doekquote:
Ooooh Oeke die foto!!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:54 schreef oeke het volgende:
Bij ons is/was het ook vaak vechten wie hem mocht dragen! P. heeft vanaf het begin met doek gedragen en wil nu eigenlijk nog niet met de boba dragen. Hij vindt de doek natuurlijker.![]()
Tessie dat klinkt zo leuk, twee kindjes dragen. Ik heb het hier een keer gezien met Koninginnedag, dat vond ik zo vertederend.![]()
Macka, dat vind ik wel een bijzondere doek, die zou ik weleens in het echt willen zien! En wat is Maja groot!Knap kind.
Vandaag Ko weereens voorop geknoopt in Pfau.![]()
Ik draag hem niet meer zo vaak voorop. Hij wordt me toch iets te zwaar met zijn 11,5 kilo.
Meestal op de rug in de boba of hij gaat mee op de fiets en dan draag ik hem op de arm/ loopt hij zelf.![]()
Dus we genoten er allebei van, hij heeft de hele wandeling met zijn hoofdje tegen me aangelegen.![]()
Ik ben de dag dat ik dit topic aanklikte nog steeds dankbaar voor dit draaggeschenk.
[ afbeelding ]
Daar zie ik hem ook niet in lopenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:40 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Bondolino (ofzo) aanschaffen in een stoere kleur. Mijn man dacht er precies hetzelfde over en gaat nu elke week boodschappen doen met kind in de Bondolino. En op vakantie is het vechten wie het kind mag dragen
Thxquote:
Nou mijn man ook sceptisch. Maar ik heb er eentje geleend en omdat het zo makkelijk was, wilde hij ook wel eens proberen. Al heel snel viel de beslissing er zelf eentje aan te schaffen en inmiddels draagt hij Harry minstens 1x per weekquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:21 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Daar zie ik hem ook niet in lopen
Die foto'squote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:32 schreef Orea het volgende:
Das zeker een goede ruil Mrien! Ik heb mijn Jade Mauve geruild voor een Bondolinodan heb ik wel 2 bondolino's maar dit is een LE, en die is dunner dan de andere... En M. is helemaal weg van die andere dus die heeft nu zijn eigen drager!
quote:Lief van je! Ik weet niet eens hoe lang mijn indio is..Op woensdag 20 oktober 2010 11:23 schreef mrien het volgende:
Als je nog eens in de buurt bent mag je ook gerust even een doek lenen van mij hoor morretje. Ik heb ze in 4.6 meter, eentje valt wat ruimer uit maar is nog vrij stug
quote:Even meetlat ernaast houden, hahaOp woensdag 20 oktober 2010 16:38 schreef Morretje het volgende:
[..]
Lief van je! Ik weet niet eens hoe lang mijn indio is..Freecell?
![]()
We zijn een beetje zoekende, ik denk dat ik er ook een sling bij wil voor de korte stukkies..
quote:Ik zou dan persoonlijk even aankloppen bij Macka.Op donderdag 21 oktober 2010 16:37 schreef WupWup het volgende:
Weet iemand een site oid met heldere vergelijkingen tussen verschillende ergonomische dragers? Want door alle Manduca's, Boba's, Ergo's en Bondolino's zie ik het bos even niet meer...
quote:Als je naar een draagmeet of Draagkring gaat kun je natuurlijk vragen of mensen hun ssc mee willlen nemen. Vaak kun je ook bij winkeliers langs gaan op afspraak om te passen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
En daarvoor kan ik het beste aankloppen bij een draagmeet of zijn daar alleen doeken gegarandeerd? Of is een consult hiervoor bedoeld?
Sjonge, dat je je na 11 maanden dragen nog zo'n leek kan voelen
quote:heb je mijn PM nog gehad?Op vrijdag 22 oktober 2010 13:57 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als je naar een draagmeet of Draagkring gaat kun je natuurlijk vragen of mensen hun ssc mee willlen nemen. Vaak kun je ook bij winkeliers langs gaan op afspraak om te passen.
quote:In het reis-topic werd ook gesproken om binnenkort een SSC-meet te organiseren.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
En daarvoor kan ik het beste aankloppen bij een draagmeet of zijn daar alleen doeken gegarandeerd? Of is een consult hiervoor bedoeld?
Sjonge, dat je je na 11 maanden dragen nog zo'n leek kan voelen
quote:Was dat naar Storm Op Zolder? Die heeft het erg druk, maar je krijgt echt je ringslng wel. Zeker wetenOp vrijdag 22 oktober 2010 18:30 schreef Poppejans het volgende:
POEP, ik hoop niet dat ik kan fluiten naar de draagdoek van mezelf die ik opgestuurd heb om een ringsling van te laten maken.
De 10e geld overgemaakt, en eergisteren gemaild hoe ver het ervoor stond en ik hoor gewoon niks terug.
Begint me nou wel een beetje lang te duren
quote:Ja!Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Was dat naar Storm Op Zolder? Die heeft het erg druk, maar je krijgt echt je ringslng wel. Zeker weten
quote:Veel plezier ermee!Op woensdag 27 oktober 2010 12:38 schreef Saffier het volgende:
Ik heb net de didymos Rosalinde binnengekregen*O*
[ afbeelding ]
TF en Macka bedankt voor jullie advies. Nu eerst inwerken en kijken hoe lang/kort deze nu valt.
quote:Dat gaat helemaal goedkomen. Die double faced linnens zijn ideale mannen. Hoewel, Rosalinde...Op donderdag 28 oktober 2010 09:54 schreef Saffier het volgende:
Dankje Texeloniaben er zo blij mee!
Net voor het eerst met Rosalinde op stap geweest, die doek zit als een huis zeg! Hij is nu nog stug natuurlijk dus veel gebruiken en knopen, komt het helemaal goed.
Owja, dat is ook wel weer heel mooi, met een hoepel er in en franjes onderaanquote:Op woensdag 3 november 2010 10:03 schreef Kleurdoos het volgende:
i know, ik kan er opzich een jurk van maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |