Zo blijkt maar weer dat de Arm van het Rijk Lang en Sterk is.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kwam vanmorgen op de linkedin van zoodje terecht (via een gemeenschappelijke kennis die mij toevoegde). En wat blijkt: mijn oma maakt gebruikt van wat hij bedenkt. Mooi he! En een vriendin moet in Amsterdam uitvoeren wat hij daar bedenkt.
Zijn wij niet allen verbonden met elkaar? Laat de gramschap dan rusten, en ons uiterste best doen om een mooiere plek van deze wereld te maken!
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Geen resultaten gevonden voor "paarden met tieten".
Nee.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:08 schreef Lienekien het volgende:
Kom op, beetje feestelijk doen, Gellius.
De overeenkomst tussen Gellius' usericon en de afbeelding op het affiche ontgaat je toch niet?quote:
Ah, laat ik dáár nou nog wel een plaatje van hebben!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:09 schreef Z het volgende:
Paarden met tieten zijn natuurlijk gewoon kamelen.
ik vroeg of geen-zin-in-feest-gellius de enige link is tussen aulus gellius en munch.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
De overeenkomst tussen Gellius' usericon en de afbeelding op het affiche ontgaat je toch niet?
vergeet de vrouwelijke centaur niet!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:09 schreef Z het volgende:
Paarden met tieten zijn natuurlijk gewoon kamelen.
Niets. Het gaat erom dat Rutte op kwaliteit selecteert en niet op kwalitiet.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:54 schreef k_man het volgende:
Rest nog de vraag wat er nou eigenlijk vrouwonvriendelijk is aan dat affiche.
Dit is sarcasme, toch? Toch?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Doe mij maar een man die ik kan plezieren met mijn kookkunsten. En die zonder morren eten gaat afhalen als ik geen zin heb in koken.
Zo'n man heb ik.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:40 schreef broer het volgende:
[..]
Dit is sarcasme, toch? Toch?
Anders moet ik mijn Lienekien-beeld ten slechte bijstellen.
Feminisme 2.0quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:40 schreef broer het volgende:
[..]
Dit is sarcasme, toch? Toch?
Anders moet ik mijn Lienekien-beeld ten slechte bijstellen.
Feminisme met dampende aardappelen op tafel als de man thuiskomt.quote:
Nou, niet zozeer dat jij kookt en dwerg niet. Dat zoeken jullie maar lekker met zijn tweeën uit. Maar dat je het als een ideaal presenteert, is wel een min, ja.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp dat dit bij broer een grote min is op de emancipatieschaal.
Feminisme waarbij de vrouw zich niet in het door radicale feministen opgedrongen keurslijf van ongeschoren oksels en verbrandde bh's laat dwingen, maar naar eigen aard bepaald wat ze wil.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Feminisme met dampende aardappelen op tafel als de man thuiskomt.
Ok, je neemt het dus veulste serieus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:26 schreef broer het volgende:
[..]
Nou, niet zozeer dat jij kookt en dwerg niet. Dat zoeken jullie maar lekker met zijn tweeën uit. Maar dat je het als een ideaal presenteert, is wel een min, ja.
Maar dat vind ik dus een flauwekulbeeld van feminisme.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Feminisme waarbij de vrouw zich niet in het door radicale feministen opgedrongen keurslijf van ongeschoren oksels en verbrandde bh's laat dwingen, maar naar eigen aard bepaald wat ze wil.
Heel goed. Maar laat Dresselhuys dat maar niet horen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat vind ik dus een flauwekulbeeld van feminisme.
De mijnwerkertjes worden één voor één gered, Yuri heeft toch weer met z'n gok in 't poeier gehangen, Antonie ligt tevreden onder de grond, mijn broer zit in Istanbul en Beau wil ongelofelijk veel seks (lees ik net op nu.nl). Dus wie weet.quote:
Ja, mijn moeder viert binnenkort haar uitgestelde verjaardag. Iemand nog een goed cadeau-idee voor een vrouw van 59?quote:
Hé, ik begón met vragen of het sarcasme was...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Ok, je neemt het dus veulste serieus.
Helaas: "Ojee er is geen buurtchef actief in jouw buurt."quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:35 schreef Frollo het volgende:
Nou broer, mijn vrouw heeft zich gisteravond aangemeld bij Tweetjemee, dus wie weet kom je binnenkort aanschuiven!
Ja. Wel vegetarisch en cholesterol-arm.quote:
Borende buurman irritanter dan verkeerslawaaiquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:47 schreef broer het volgende:
Het huis boven mij is vandaag verkocht en nu zijn er mensen aan het klussen. Godver!
Misschien was dat de foute vraag.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:42 schreef broer het volgende:
[..]
Hé, ik begón met vragen of het sarcasme was...
Ja, Ringo.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ach welnee, d'r waren wellicht gewoon acutere dingen om daar te posten dan hier. Niet overal iets achterzoeken, hoor.
Da's geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:06 schreef mane het volgende:
Mijn moeder kan absoluut niet koken (al doet ze op haar manier wel haar best natuurlijk). Ze heeft het mij niet eens geprobeerd te leren. Toen ik ging studeren, kon ik alleen maar pasta met tonijn maken. Mijn ex-vriendjes hebben mij leren koken. En goed.. En borden opmaken, ook.
Voor je het weet zit ie in 't Keldertje.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:09 schreef Gellius het volgende:
Wicher heeft zojuist met een magistrale boog zichzelf in het gelaat gepist.
Zo ver waren Mr. en ik niet gekomen. In elk geval ná komende zondag, want dan moet je langs de kant staan om mijn lichamelijke verdwazing aan te moedigen, maar daarna moet er wel wat te regelen zijn (en vanaf de 29e ga ik 2 weken naar de Provance. Ook leuk)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:56 schreef Gellius het volgende:
Wanneer is de Wellingborrel trouwens, IR? Ik ben daar wel aan toe.
Ik heb een vriend en die piste vroeger met gemak over twee bushokjes heen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:53 schreef Z het volgende:
Ik heb een vriend en die piste vroeger met gemak over een bushokje heen
Dit is deel 368, mensen. Don't believe the hype.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Deel 500? Daar moet ik gepost hebben.
Waar is Thisbe?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:22 schreef broer het volgende:
En als we dan toch aan het zoeken zijn: waar zijn Gilead, Lyrewyn en Picodealion?
En les 2, 3, 4 en 5.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:43 schreef MeneerTim het volgende:
Speciaal voor Wicher. Vrouwenbillen les 1.
[ afbeelding ]
En Marble. Nooit Marble vergeten!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:22 schreef broer het volgende:
En als we dan toch aan het zoeken zijn: waar zijn Gilead, Lyrewyn en Picodealion?
I want to stand and salut that.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:43 schreef MeneerTim het volgende:
Speciaal voor Wicher. Vrouwenbillen les 1.
[ afbeelding ]
Zit u het nest te bevuilen? Moet je eens zien hoe ver je het gebracht hebt. Tot Galway bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat je hem beter de MeneerTim kan maken. Ivans jaren in Noord hebben meer potentie om Suawoudesque proporties aan te nemen.
Persoonlijk vind ik deze (en aanverwanten) wel leuk:quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Doodstijding/ iets sufs met een goed doel/ een kinderslaaf/ fles sterke drank met schorpioenstaart erin/ marktkraam.
Je zou hem iets kunnen afpakken, in plaats van geven.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:52 schreef Spektor het volgende:
Wat geeft men een man die eigenlijk alles al heeft?
Mijn ouders hebben jarenlang allerlei mensen bomen in een bos in israël cadeau gedan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik deze (en aanverwanten) wel leuk:
http://www.oxfamnovibpaktuit.nl/
http://www.heifer.org/sit(...)/?msource=TH1E100002
Heb jij dat wel eens gedaan? Je afgevraagd wat je zou mogen afpakken van je vrienden? Ik heb het zojuist gedaan en kom tot de conclusie dat ik eigenlijk best tevreden ben met wat ik heb, terwijl dat niet eens zoveel is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je zou hem iets kunnen afpakken, in plaats van geven.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar het schijnt zo te zijn dat je prima gelukkig kan zijn zonder vrouw, dus daar hou ik me altijd maar aan vast, dat gaat vooralsnog best aardig.quote:
Maar ging het je dan puur om de daad zelf of vond je de vrouw in kwestie echt zo leuk? Ik geloof best dat het een bevredigend gevoel geeft om een vrouw af te pakken van iemand anders, maar ik ben nog van het (wellicht achterhaalde) principe dat je niet hoort te stoken in een relatie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:36 schreef Ringo het volgende:
Iemand zijn vrouw afpakken is wel een bevredigende daad, hoor. Al heb ik nog nooit van een vriend zijn vrouw afgepakt.
Nee!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:55 schreef Z het volgende:
Het lijkt erop dat foksilver nu toch echt gaat verdwijnen. Einde van de maand.
Of dat een achterhaald principe is, durf ik betwijfelen. Ik koester het alvast niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:57 schreef Spektor het volgende:
[..]
Maar ging het je dan puur om de daad zelf of vond je de vrouw in kwestie echt zo leuk? Ik geloof best dat het een bevredigend gevoel geeft om een vrouw af te pakken van iemand anders, maar ik ben nog van het (wellicht achterhaalde) principe dat je niet hoort te stoken in een relatie.
Wij wachten het vervolg af. En houden onze adem in.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:23 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het zielig dat iedereen JAM negeert. Ik vond het best shockerend hoor, JAM.
Goh, ik was het zelf ook alweer vergeten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:23 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het zielig dat iedereen JAM negeert. Ik vond het best shockerend hoor, JAM.
Toffe babies. Eh, denkers.
Ik ook. Met julie allebeide!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:30 schreef JAM het volgende:
RINGO EN IK ZIJN FACEBOOKVRIENDJES!!!,
,
.
Ik vind dat Koken met Kanker toch niet heel aantrekkelijk klinken. Gestoofde tumor in wijnbladeren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:45 schreef sigme het volgende:
Voor de zelfcidermaker: http://kokenmetkanker.blo(...)ken-de-victorie.html
Balkenbrij klinkt ook niet bijster aantrekkelijk..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind dat Koken met Kanker toch niet heel aantrekkelijk klinken. Gestoofde tumor in wijnbladeren.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik zag dat DoD mij nu volgt op twitter. En dat is (voor zo ver ik vernomen heb) een lekker wijf. 0wn3d!!!!!!!!!!!!!!!
Ik word niet zo vaak door mensen gevolgd die ik helemaal niet ken. Groningen was wel lastig, want daar studeert m'n broertje dus ken ik er ook wel wat mensen, maar de kleine blonde dood was het stukje informatie dat het zeker maakte.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
Hoe wist je dat ik het was?
Mag ik hieruit concluderen dat zij deze en gene in kennelijke staat zo ongeveer besprongen heeft?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:48 schreef ShadyLane het volgende:
Fijn dat ik het hier even kwijt kon trouwens, ik ga op het werk nl. zwijgen als het graf. Omdat er op het laatst nog maar weinig mensen bij waren wordt e.e.a. wellicht niet grootscheeps bekend.
En wat zeg je dan terug? Nee joh, ik vind je ontzettend aardig en je bent helemaal niet dom!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:55 schreef ShadyLane het volgende:
t("ik ben altijd zo bang dat je me niet aardig vindt maar je vindt me wel aardig he? Je vindt me niet stom he? Ik denk altijd dat je me dom vindt.").
Als man-tot-vrouw zal het ook niet helpen, denk ik.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:44 schreef mane het volgende:
[..]
En wat zeg je dan terug? Nee joh, ik vind je ontzettend aardig en je bent helemaal niet dom!
Ingewikkeld. Als je als vrouw een andere vrouw niet op die manier bevestiging geeft dan heb je meteen een aartsvijand voor het leven.
Dat klinkt als een Martine Bijl-vertaling.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:06 schreef mane het volgende:
Ik ben gisteren in het kader van goed stiefmoederschap naar Despicable Me geweest (in het Nederlands Verschrikkelijke Ikke.). Het was heel erg. Maar Livia zat op 't puntje van haar stoel, dus ja. Daar doe je het voor he.
Laat het de Keuringsdienst van Waarde uitzoeken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:59 schreef Gellius het volgende:
Wie moet die "ik" in het stickertje "Ik kies bewust" op mijn pot pindakaas eigenlijk verbeelden?
Ik vind het echt vreselijk irritant dat elke tv-serie tegenwoordig een stel excuusflikkers erin moet hebben zodat ik telkens een stuk moet skippen. Wees origineel en ga niet mee met die smerige modetrendquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:23 schreef JAM het volgende:
Laatst heb ik iemand een beetje op de stang gejaagd omdat ik graag wilde dat hij in een korte film van mijn hand een homoseksuele prostituee die alleen seks heeft met gehandicapten zou spelen. Hij weigerde dat en om hem te overtuigen heb ik toen gezegd: 'Het is discriminerend, het is afschuwelijk overdreven en totaal smakeloos. Die rol is je op het lijf geschreven.' Hij zei dat het hem speet dat hij zo'n indruk om mensen maakte en dat'ie eigenlijk een hele lieve jongen was. Wat kan een mens ouwehoeren he.
Ja, hartelijk dank voor de steun! (ik kwam een halve km later een vriend van zodiakk tegen met wie ik nog gestudeerd heb, dus ik heb hem maar hartelijk gegroet)quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Zowel Baboon als Zodiakk liepen er nog heel kwiek bij. Met Baboon ging het "uitstekend!" en met Zodiakk "prima!".
Er is een groot verschil tussen een excuusflikker zoals die smerige modetrend dat voorstelt en een homoseksuele prostituee die het uitsluitend met gehandicapten doet, beeer. Ik hoop dat je dat met me eens bent.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:55 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik vind het echt vreselijk irritant dat elke tv-serie tegenwoordig een stel excuusflikkers erin moet hebben zodat ik telkens een stuk moet skippen. Wees origineel en ga niet mee met die smerige modetrend
Goeie tijd! Ik heb 1.56.45 gelopen. Langzamer dan mijn streeftijd van 1.55.00, maar ik ben toch dik tevreden: er zat gewoon niet meer in. Vooral de laatste twee kilometers had ik het behoorlijk zwaar, dat was het echt doorbijten. Verder viel me op dat het erg druk was, dat de verzorgingsposten gevaarlijke loopzones zijn, dat sommige mensen echt in het verkeerde startvak beginnen en dat het een magistraal mooie dag was. Ik heb daar 18 kilometer van kunnen genieten. Toen moest ik een tunnelbak in en uit lopen en had ik fysiek ineens wat jasjes uitgedaan en zag ik het ballonnetje van 1.55 steeds verder uit het zicht verdwijnen...quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, hartelijk dank voor de steun! (ik kwam een halve km later een vriend van zodiakk tegen met wie ik nog gestudeerd heb, dus ik heb hem maar hartelijk gegroet)
Mijn keus om een beschaafd tempo te lopen ipv me uit te sloven en halverwege kapot te gaan pakte heel goed uit, volgens mij heb ik de 2e helft iets sneller gelopen dan de eerste. Had nog wel over, maar kon mezelf ook niet motiveren om echt te gaan printen (lees: het voelde heel fijn om een keer zónder pijn te lopen). Alleen in het stadion heb ik nog een sprintje getrokken. Eindtijd: 1.48.16, en daar ben ik gezien de kwiekheid waarmee ik het gelopen heb niet ontevreden mee.
Tof dat je er stond!quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Zowel Baboon als Zodiakk liepen er nog heel kwiek bij. Met Baboon ging het "uitstekend!" en met Zodiakk "prima!".
Ik stond tegen de zon in te kijken en had onze LPT-helden dan ook pas in de gaten toen ze me al bijna gepasseerd waren. Sterker nog, Zodiakk had mij eerder gezien dan ik hem.quote:
Ik zou denken dat je gerust wat van je tijd af kunt trekken omdat het af en toe echt filelopen moet zijn geweest. Of heb je daar geen last van?quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:52 schreef zodiakk het volgende:
Goeie tijd! Ik heb 1.56.45 gelopen. Langzamer dan mijn streeftijd van 1.55.00, maar ik ben toch dik tevreden: er zat gewoon niet meer in.
Het was niet zo erg als filelopen, maar vooral bij versmallingen zat je soms wel een beetje vast achter langzamere lopers.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:25 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je gerust wat van je tijd af kunt trekken omdat het af en toe echt filelopen moet zijn geweest. Of heb je daar geen last van?
We hebben het Vondelpark niet gepasseerd: we zijn er doorheen gelopen! Ik zat toen al in mijn eigen wereld, maar het moet zo rond half vier earth time zijn geweest.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:14 schreef Gellius het volgende:
Hoe laat passeerden jullie nu het Vondelpark, jongelui?
Ja, je ziet ook altijd mensen die netjes de dweilorkesten bedanken. Ik haalde een neger in (2x) zelfs, van wie andere lopers zeiden dat het edgar davids was. Hij liep wel wat onrustig, maar toch lijkt het me onwaarschijnlijk. Over een feit dat het een neger was bestaat er minder twijfel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:42 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Verder viel het me op dat marathonlopen een puur blanke aangelegenheid is (ik heb welgeteld 1 neger gezien), dat sommigen al na tien kilometer woest hoestend voorbij kwamen en dat de lopers erg beleefd waren. Ze zeiden keurig dankjewel als ze een bekertje water kregen en probeerden de lege bekertjes netjes in de afvalbakken te gooien. En twee jongetjes merkten op: "Als ik later groot ben, ga ik nooit marathons lopen."
Wijsneus!quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
We hebben het Vondelpark niet gepasseerd: we zijn er doorheen gelopen!
Dat iedereen die arme Ringo weer negeert. Ik kan dit bevestigen. Hij waarschijnlijk volledig ontwetend zijnde van de volgende feitelijkheid zag ik hem met een grote glimlach, een wonderlijk grote glimlach, niet lang na zes uur, door de Prinsestraat fietsen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:11 schreef Ringo het volgende:
Dat was een mooie zondag in aangenaam gezelschap.
Nee. Ik vrees niet dat mijn universum zal bezwijken onder het aantal abberaten.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:21 schreef Gellius het volgende:
Vrees je nooit dat je universum zal bezwijken onder het aantal abberaten, JAM? Ik bedoel, er moet toch ergens een ideale verhouding, een gulden snede bestaan.
Een scherp waarnemer, JAM, en dat ben je. Dat van die glimlach daar, op dat moment, is zelfs mij ontgaan; maar nu je het zo zegt, kijk ik er niet van op.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat iedereen die arme Ringo weer negeert. Ik kan dit bevestigen. Hij waarschijnlijk volledig ontwetend zijnde van de volgende feitelijkheid zag ik hem met een grote glimlach, een wonderlijk grote glimlach, niet lang na zes uur, door de Prinsestraat fietsen.
Ik bedoel, hoe komt zo'n pot erop om mij in de eerste persoon enkelvoud aan te spreken? "U ('jij'quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:59 schreef Gellius het volgende:
Wie moet die "ik" in het stickertje "Ik kies bewust" op mijn pot pindakaas eigenlijk verbeelden?
Tot het bittere einde!quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:27 schreef Gellius het volgende:
Dit doen ze om ons te breken, Z. Hou vol!
quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:34 schreef Gellius het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
[text-only: plaatje van Van Speijk]
quote:Recordbedrag voor jas zeeheld Van Speijk
Het stukje textiel ging voor 6.250 euro onder de hamer, bijna twintig keer meer dan de geschatte waarde.
Je bedoelt helemaal geen 'captia selecta uit Proust', je bedoelt 'mijn penis'. Je bedoelt helemaal niet 'te lezen', je bedoelt 'af te kluiven.' Eigenlijk staat er dus: 'Dat komt nog wel, als ik ze iedere dag voor het eten mijn penis verplicht af te kluiven.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:45 schreef Gellius het volgende:
Dat komt nog wel, als ik ze iedere dag voor het eten capita selecta uit Proust verplicht te lezen.
Pedante eikel.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:52 schreef k_man het volgende:
Het is toch vrij logisch. Een c voor een o, een a of een u wordt uitgesproken als k. Een c voor een e, een i of een ij wordt als s uitgesproken. Een c voor een medeklinker wordt een k (behalve bij ch, sch)
rot op man, die film is fucking goed!!!quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:06 schreef mane het volgende:
Ik ben gisteren in het kader van goed stiefmoederschap naar Despicable Me geweest (in het Nederlands Verschrikkelijke Ikke.). Het was heel erg. Maar Livia zat op 't puntje van haar stoel, dus ja. Daar doe je het voor he.
Dat vond ik nu weer zo ongevoelig!quote:Evaluatie 100 vragen HSP test
Je hebt 98 punten
Je bent nauwelijks sensitief.
Iran.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:31 schreef Ringo het volgende:
Mijn broer weet de gymnasiummeisjes alvast te vinden..
[ afbeelding ]
De audioguide.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:59 schreef Ringo het volgende:
Ik was nog maar nauwelijks in de zaal of ik werd van alle kanten ingehaald door nerveuze net-niet-bejaarden, allen aan de audiotour. In een mum van tijd stond het vijf rijen dik voor ieder schilderij, en men wilde van geen wijken weten.
Nu we toch pedant aan het doen zijn: ik veracht de mensen die drie keer meer tijd aan het kaartje met de beschrijving besteden dan aan het schilderij zelf niet minder. Soms gevoel ik zelfs de behoefte aan een pijp, om kregelig mee te doen. En een corduroy colbert met armstukken. Maar ja, Harry. Harry.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:18 schreef k_man het volgende:
[..]
De audioguide.
Mensen die eindeloos voor een schilderij blijven staan. Niet om ernaar te kijken, maar om het verhaaltje af te luisteren. En dan door naar het volgende werk met een nummertje. Sodemieter op!
O, zeker wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:19 schreef k_man het volgende:
Overigens vind ik het Singer wel een prettig, meestal weldadig rustig museum en hebben ze daar bij mijn weten geen audioguides. Alleen jammer dat je er zo slecht kunt parkeren.
Je loopt met zo'n "here we are now entertain us"-methodiek wel een hoop mooie dingen mis, vrees ik. Maar ik hanteer wel een enigszins vergelijkbare methode: ik ga bij een tentoonstelling altijd eerst eens rondlopen door de zalen om te kijken wat mijn oog vangt. Maar om het daar nu bij te laten vind ik wel weer heel erg achteloos en zelfbevestigend.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:15 schreef DO2 het volgende:
Iets moet mij meteen aanspreken, is de ervaring.
Als ik het intuitief niet begrijp, is er eigenlijk al geen redden meer aan.
Ja, soms is het ook wel leuk als je een beetje moeite moet doen om iets te waarderen. Zo heb ik nooit iets gehad met het latere werk van Mondriaan, maar omdat ik vaak in het Gemeentemuseum kom en zijn ontwikkeling daar goed heb kunnen zien, snap ik die schilderijen wel. Ik vind ze op zichzelf nog steeds niet mooi, maar mooi of aansprekend is hier ook niet het punt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je loopt met zo'n "here we are now entertain us"-methodiek wel een hoop mooie dingen mis, vrees ik. Maar ik hanteer wel een enigszins vergelijkbare methode: ik ga bij een tentoonstelling altijd eerst eens rondlopen door de zalen om te kijken wat mijn oog vangt. Maar om het daar nu bij te laten vind ik wel weer heel erg achteloos en zelfbevestigend.
De naam van dat schilderij klopt gewoon niet. Als je het doek bekijkt als "De Kikker" is het opeens prachtig!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef mane het volgende:
[..]
Een uitzondering: ik ben nog steeds geen fan van De Stier..
Daarbij is de waakzame blik van de ram onheilspellend. Het lam probeert nog een glimp op te vangen van de kikker, maar zijn moeder weet dit te voorkomen door zich liefdevol over hem heen te buigen; nee, dit is geenzins een beeld geschikt voor de jong van dagen!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
De naam van dat schilderij klopt gewoon niet. Als je het doek bekijkt als "De Kikker" is het opeens prachtig!
De angst van de stier voor de kikker is door Potter weergaloos getroffen; een unheimisch gevoel dat ook de koe en de man, die de kikker met argusogen bekijken, lijkt te bekruipen.
Gellius maakt nog eens school.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:59 schreef Ringo het volgende:
Omdat ik nog altijd rijkelijk van staatswege wordt gesponsord
Ik ga morgen waarschijnlijk met Livia een kijkje nemen maar ik zal haar ogen wel afschermen voor dit gruwelijke tafereel (het is ook nogal in your face).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:39 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Daarbij is de waakzame blik van de ram onheilspellend. Het lam probeert nog een glimp op te vangen van de kikker, maar zijn moeder weet dit te voorkomen door zich liefdevol over hem heen te buigen; nee, dit is geenzins een beeld geschikt voor de jong van dagen!
Hoe lang is dat wel niet geleden dat ik van dergelijke taalfouten iets meende te moeten zeggen.quote:
McDonald's.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:24 schreef mane het volgende:
Zojuist heb ik een brief geschreven aan de supermarktketen waar mijn moeder is uitgegleden over een druif. Aangezien ze nog steeds in het gips zit en natuurlijk ook mentaal enorm beschadigd is door dit ongeluk kunnen ze best met een schadevergoeding komen, vind ik.
Een maand geleden hoorde ik een hoogleraar rechten in Leiden nog lyrisch praten over Stella, zijn persoonlijke heldin, die MacDonalds had aangeklaagd vanwege te hete koffie. Dus ik doe een Stellaatje, maar dan zonder advocaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |