abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87488773
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:00 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik heb iemand gezien die zich verhangen heeft, in een open kist. Wel werd het even aangegeven, sommige mensen stapten toen ook uit de rij omdat ze bang waren wat ze te zien kregen..
Was de nek dan niet afgedekt :?
pi_87488791
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:01 schreef Stefan het volgende:
Dit is nog eens een uitvaartspeech. Geweldig. Collega Chapman is dood en Cleese eert hem met deze speech

...wat heeft dat eigenlijk met Antonie Kamerling te maken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_87488812
Het onderwerp houdt Stefan best bezig. Ik hoop maar niet dat hij zelf met de gedachte speelt :{
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:03:56 #104
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87488815
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...wat heeft dat eigenlijk met Antonie Kamerling te maken?
Als reactie op dat mensen die boxershort van Arnie niet vinden kunnen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:05:02 #105
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87488848
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Het onderwerp houdt Stefan best bezig. Ik hoop maar niet dat hij zelf met de gedachte speelt :{
:') Wees niet bang, ik gebruik scheermesjes alleen voor mn baard en mn kale ballen :Y
pi_87488888
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:06 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Jaaa liesbeth lijkt iddd ook heel veel op antonie.Heb ik altijd al gevonden.
Lijkt er sprekend op....Net als zijn broer. Ze zijn alleen megaknap op te zien.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:06:41 #107
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87488900
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:00 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik heb iemand gezien die zich verhangen heeft, in een open kist. Wel werd het even aangegeven, sommige mensen stapten toen ook uit de rij omdat ze bang waren wat ze te zien kregen..
Een open kist hoeft voor mij sowieso niet. De man of vrouw is dood, zo wil je iemand helemaal niet herinneren.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:06:53 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87488907
quote:
access is nog allowed zegt ie bij mij... iemand een idee hoe dat kan komen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87488910
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
.
Was de nek dan niet afgedekt :?
Jawel, hij had een coltrui aan, die liep door tot aan de kin. Maar blijkbaar waren mensen geschrokken dat de kist open was, daarom werd het even gezegd. Hij zag er zeker anders uit dan een normale overledene maar niet schokkend ofzo (naar mijn mening dan)
pi_87488915
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:05 schreef Stefan het volgende:

[..]

:') Wees niet bang, ik gebruik scheermesjes alleen voor mn baard en mn kale ballen :Y
Nou maar hopen dat je niet per ongeluk uitschiet. :X
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:08:14 #111
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87488939
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

access is nog allowed zegt ie bij mij... iemand een idee hoe dat kan komen?
Hier werkt ie.

Overigens grappig: voor het filmpje komt er een reclame: BEN vrij

:')
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:09:29 #112
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87488980
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou maar hopen dat je niet per ongeluk uitschiet. :X
Stel je niet zo aan met je labiele praatjes. Het houdt jou meer bezig zo te zien, jij wenst anderen een depressie of de dood toe.
pi_87489057
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:07 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Jawel, hij had een coltrui aan, die liep door tot aan de kin. Maar blijkbaar waren mensen geschrokken dat de kist open was, daarom werd het even gezegd. Hij zag er zeker anders uit dan een normale overledene maar niet schokkend ofzo (naar mijn mening dan)
Ik heb ook overledenen gezien die een "normale"dood gestorven zijn... Gelukkig nog nooit iemand die zelfmoord gepleegd heeft.

Ik heb trouwens op een foto Saddam Hoessein gezien die net verhangen was. Dat zag er inderdaad niet uit.....Heel schokkend. Ik zal de foto hier maar niet plaatsen, ik zou daar niemand een plezier mee doen.

Maar volgens mij kan je wel iemand die zich verhangen heeft wel zodanig opbaren, dat je het helemaal niet ziet, of de gezichtsuitdrukking moet dan heel anders zijn :?
pi_87489107
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb ook overledenen gezien die een "normale"dood gestorven zijn... Gelukkig nog nooit iemand die zelfmoord gepleegd heeft.

Ik heb trouwens op een foto Saddam Hoessein gezien die net verhangen was. Dat zag er inderdaad niet uit.....Heel schokkend. Ik zal de foto hier maar niet plaatsen, ik zou daar niemand een plezier mee doen.

Maar volgens mij kan je wel iemand die zich verhangen heeft wel zodanig opbaren, dat je het helemaal niet ziet, of de gezichtsuitdrukking moet dan heel anders zijn :?
Die foto van Hoessein heeft iedereen toch wel op internet gezien destijds.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:14:33 #115
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87489141
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:08 schreef Stefan het volgende:

Hier werkt ie.

Gister was het een reclame van Arla melk, en een liefhebbende vader die zei 'Het beste voor zijn kinderen te willen.'
Ook niet handig gekozen..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:14:49 #116
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489149
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:13 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Of de foto van Pim Fortuyn.
pi_87489150
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan met je labiele praatjes. Het houdt jou meer bezig zo te zien, jij wenst anderen een depressie of de dood toe.
Je weet heel goed wat ik je gezegd heb. Ik wens niemand een depressie toe, zelfs jou niet ;)

Ja, hooguit 5 minuten om te voelen wat het is. :)

Maar er is iets wat jou in het onderwerp triggert.ik bedoel het niet lullig :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:14:57 #118
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87489156
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:12 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Arnie kon het ook vandaag niet laten weer te trachten de 'show' te stelen.. Op een belachelijke manier.
Jeutje zeg, de uitleg staat op diverse plekken in het topic... Het is gewoon het ultieme laatste eerbetoon. Hun vriendschap begon in halve smoking en eindigt nu op dezelfde manier. Vind ik mooi en doet me vele malen meer dan alle zelfuitgeroepen vrienden die bij dit soort gelegenheden over elkaar heenbuitelen om maar in alle programma's te vertellen hoe erg ze het wel niet vinden. (Hiermee bedoel ik dus niet de mensen die echt nabij stonden zoals Engelkes e.d.)

Het filmpje wat Stefan hier plaatst is ook zo'n mooi voorbeeld, net zoals Manfred Langer min of meer begraven is in een glasbak omdat iedereen een toast op z'n graf uitbracht...

En wat depressies betreft, nogmaals... Iedere depressie is anders. Als iedereen die ooit de neiging heeft gehad er een eind aan te maken dat ook daadwerkelijk gedaan had zouden we heel wat vaker een begrafenis moeten bezoeken allemaal. Wat dat betreft heeft Stefan een punt, zelf denk ik dat bij veel mensen de angst voor de dood groter is dan de angst voor het leven. Heel veel mensen zien nog net iets wat de moeite waard is en houden dus net lang genoeg vol om 'beter' te worden...

Wel mooi dat ie nog is gaan golfen, blijkbaar iets waar hij toch nog iets van plezier uithaalde...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:15:11 #119
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489170
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gister was het een reclame van Arla melk, en een liefhebbende vader die zei 'Het beste voor zijn kinderen te willen.'
Het is dan ook At random
pi_87489203
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:13 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Tja, op internet misschien wel. Zijn hoofd stond zo ongeveer 90 graden.
pi_87489286
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, op internet misschien wel. Zijn hoofd stond zo ongeveer 90 graden.
Filmpje van het gebeuren stond ook online als ik het goed herinner. En het was idd smaakvol ;)
pi_87489301
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gut als daar al in geknipt moet worden :')
pi_87489335
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Filmpje van het gebeuren stond ook online als ik het goed herinner. En het was idd smaakvol ;)
Oja, opgenomen met die mobiele telefoon. Tja. :Y)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:20:37 #124
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87489344
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:08 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hier werkt ie.

silverlight moest ik installeren.
op zich goed dat er niet zo heel veel beelden van waren (als in, niet minutenlang ingezoomd op isa hoes of zn kinderen ofzo. dus wel in de media gebracht maar nog wel soort van gepast....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:20:43 #125
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489347
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar er is iets wat jou in het onderwerp triggert.ik bedoel het niet lullig :)
Het onderwerp triggert me niet, zoals ik al eerder zei, maar de makkelijke manier waarop mensen zoals jij zich neerleggen bij zijn ziekte. Hij was depressief en kon er niks aan doen dat hij nu dood is. Terwijl je helemaal niet dood hoeft als je zwaar depressief bent. Niemand hier weet wat hij er al of niet aan gedaan heeft. Maar als hij een week eerder had gezegd, het gaat niet goed met me, ik moet worden opgenomen, dan had hij nu nog geleefd en had hij wellicht met een jaar therapie en goede medicatie nog een jaar of 40 kunnen leven.

Neem Owen Wilson: een van de grappigste acteurs die er is. Sneed 2 jaar geleden zijn polsen door en werd gevonden. Werd opgenomen en nu maakt hij weer films.

Dus niet het onderwerp zelfmoord triggert me, maar de mensen die zo makkelijk zeggen: och die arme man, hij kon er niks aan doen.

Hieronder Owen Wilson die na zn zelfmoordpoging weer van het leven lijkt te genieten,

pi_87489377
En een touw kan gelukkig ook leven betekenen. Prachtig om dit te zien :)

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_87489543
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het onderwerp triggert me niet, zoals ik al eerder zei, maar de makkelijke manier waarop mensen zoals jij zich neerleggen bij zijn ziekte. Hij was depressief en kon er niks aan doen dat hij nu dood is. Terwijl je helemaal niet dood hoeft als je zwaar depressief bent. Niemand hier weet wat hij er al of niet aan gedaan heeft. Maar als hij een week eerder had gezegd, het gaat niet goed met me, ik moet worden opgenomen, dan had hij nu nog geleefd en had hij wellicht met een jaar therapie en goede medicatie nog een jaar of 40 kunnen leven.

Neem Owen Wilson: een van de grappigste acteurs die er is. Sneed 2 jaar geleden zijn polsen door en werd gevonden. Werd opgenomen en nu maakt hij weer films.

Dus niet het onderwerp zelfmoord triggert me, maar de mensen die zo makkelijk zeggen: och die arme man, hij kon er niks aan doen.

Hieronder Owen Wilson die na zn zelfmoordpoging weer van het leven lijkt te genieten,

[ afbeelding ]
Maar.......Ook dit prachtmens nam de beslissing om uit te stappen. Omdat hij kennelijk zo diep zat maar het toch overleefde. Maar voor hetzelfde geld was hij nu overleden.

Vraagje: kunnen mensen ontoerekeningsvatbaar zijn volgens jou?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:34:21 #128
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87489772
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:14 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wel mooi dat ie nog is gaan golfen, blijkbaar iets waar hij toch nog iets van plezier uithaalde...
Dat is erg onwaarschijnlijk, zo'n zelfmoord vindt meestal plaats tijdens een diep mentaal dal en die komen vaak niet in 5 minuten vanuit het niets opzetten. In zo'n staat kan de getroffene over het algemeen nergens plezier aan beleven. Veel waarschijnlijker is dat hij zich die ochtend door het golfen heen geworsteld heeft, hopend op een beetje plezier/voldoening maar dat hij dat niet heeft kunnen vinden.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_87489796
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 07:20 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat is een punt dat ik moeilijk te begrijpen vind, om in een andere situatie te geraken heb je een hoop opties waarvan zelfmoord dan toch wel de minste is. Met de juiste hulp kun je je leven ook compleet over een andere boeg gooien.
Is het ook een optie voor depressieve mensen dat ze een ander leven gaan opbouwen maar dan ook echt anders? Dus weg van je gezin?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:35:42 #130
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489803
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Vraagje: kunnen mensen ontoerekeningsvatbaar zijn volgens jou?
Wat wil je daarmee zeggen dan? Dat diegene er niks aan kon doen en we medelijden moeten hebben?

En wat als iemand een halve klaslokaal uitmoord en ontoerekingsvatbaar wordt verklaard. Ook medelijden hebben met de dader dan en het goedpraten?

Ontoerekeningsvatbaar, ga toch weg. Dat is zo'n medisch - juridische dooddoener. Straks wordt de moordenaar van Dirk Post uit Urk nog vrijgesproken omdat hij ontoerekingsvatbaar was na het glaasje draaien.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:37:28 #131
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489854
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar.......Ook dit prachtmens nam de beslissing om uit te stappen. Omdat hij kennelijk zo diep zat maar het toch overleefde. Maar voor hetzelfde geld was hij nu overleden.

Hij werd op tijd gevonden. Als Kamerling op tijd was gevonden had hij nu ook geleefd. Platgespoten op afdeling 3C van het gekkenhuis, maar dan had hij er bovenop kunnen komen.
pi_87489884
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen dan? Dat diegene er niks aan kon doen en we medelijden moeten hebben?

En wat als iemand een halve klaslokaal uitmoord en ontoerekingsvatbaar wordt verklaard. Ook medelijden hebben met de dader dan en het goedpraten?

Ontoerekeningsvatbaar, ga toch weg. Dat is zo'n medisch - juridische dooddoener. Straks wordt de moordenaar van Dirk Post uit Urk nog vrijgesproken omdat hij ontoerekingsvatbaar was na het glaasje draaien.
Nee zo eenvoudig is het niet...

Lees dit eens en denk er eens goed over na :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_wil
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:38:43 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87489890
quote:
Gory details dan maar onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:38:46 #134
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489891
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Is het ook een optie voor depressieve mensen dat ze een ander leven gaan opbouwen maar dan ook echt anders? Dus weg van je gezin?
Gebeurt ook. Mensen die het spreekwoordelijke pakje sigaretten gaan halen en nooit meer terugkomen. Overigens echt een klotestreek is dat, mensen decennialang in onzekerheid laten.
pi_87489947
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Stel: Kamerling was overleden aan een overdosis. Beetje Hollywood-style, gebeurt zo vaak - maar in feite is dat niet anders dan een zelfmoord. Spelen met je leven. Achter een overdosis zal niet altijd een bewust zelfmoordverlangen zitten, maar vaak ook wel. Volgens mij kun je er niet vanuit gaan dat mensen met een doodsverlangen nog helder kunnen denken. Die zijn al heel ver heen en zien de werkelijkheid allang niet meer zoals-ie is. Dus een nieuw leven beginnen, een goed gesprek met de psychiater - dat zijn gepasseerde stations.

Bij een overdosis zeggen we allemaal: dom, dom, dom. Bij zelfmoord is het ineens egoïstisch.

Zelfs in psychiatrische klinieken lukt het de verpleging niet altijd om mensen van zelfmoord te weerhouden. Een schoenveter kan al fataal zijn. Mensen die echt dood willen, die doen het gewoon, desnoods in de vijf seconden waarin ze even alleen worden gelaten.
Je hebt gelijk. Als een mens niet meer wil leven dan ziet diegene altijd wel een kans. Zeker als diegen niet meer gelooft in behandeling. Mooi weer spelen is ook onderdeel denk ik van dit stadium. In de filmpjes van Antonie van de laatste jaren die ik zag zei ie een paar keer dat de depressies voorbij waren. Achteraf kun je dus zeggen dat het dan pas echt goed mis kan zijn.
pi_87489983
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:38 schreef Stefan het volgende:

[..]

Gebeurt ook. Mensen die het spreekwoordelijke pakje sigaretten gaan halen en nooit meer terugkomen. Overigens echt een klotestreek is dat, mensen decennialang in onzekerheid laten.
Ja dat is onacceptabel. Maar die mensen kunnen dan weer gelukkig worden elders? Therapeuten adviseren die wel eens om op Aruba te gaan wonen en alles achter te laten om maar een voorbeeld te noemen?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:41:58 #137
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87489996
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee zo eenvoudig is het niet...

Lees dit eens en denk er eens goed over na :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_wil
Waren de moslims die in het WTC vlogen toerekingsvatbaar? Of waren ze zelf slachtoffer van hersenspoelen en hadden ze geen vrije wil meer?

Ook al had Kamerling op het moment dat hij zelfmoord pleegde geen vrije wil meer en zat hij zo diep dat hij een scheermesje pakte of wat dan ook, dan nog had hij nog geleefd als hij op tijd was gevonden en had hij zijn leven weer kunnen oppakken: hij zat rock bottom en had zich weer kunnen opwerken tot een liefhebbende vader en man en een goed acteur.
pi_87490006
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hij werd op tijd gevonden. Als Kamerling op tijd was gevonden had hij nu ook geleefd. Platgespoten op afdeling 3C van het gekkenhuis, maar dan had hij er bovenop kunnen komen.
Dat zou inderdaad gekund hebben. Misschien waren er mogelijkheden, vb ECT kan uitkomst bieden bieden. Maar dat zullen we nooit weten. De goede man is er niet meer.

Maar je veronderstelt dat iedereen in een dergelijke situatie te genezen valt. Ik ben geen psychiater, toch denk ik dat niet iedere psychiater het met je eens is dat elke depressie te genezen valt.

Bij mij weten bestaat niet eens een gerichte behandeling. Ze weten niet eens wat antidepressiva precies doen. Steker nog, het is per toeval ontdekt dat het wet werkt. Ze weten niet eens hoe. Hetzelfde met ECT, ook daarvan is niet duidelijk waarom het werkt...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 13-10-2010 11:47:40 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:43:19 #139
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490034
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:40 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als een mens niet meer wil leven dan ziet diegene altijd wel een kans. Zeker als diegen niet meer gelooft in behandeling.
Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die een paar pogingen doen en uiteindelijk na (gedwongen) behandeling alsnog willen blijven leven.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:44:10 #140
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490057
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Had gekund. Maar veel waarschijnlijker is dat ze weinig voor hem kunnen doen (aangezien hij er al 10 jaar mee rondliep is het waarschijnlijk dat hij al zo'n beetje alle gangbare medicijnen en therapien heeft geprobeerd) en hij later een nieuwe poging had ondernomen. Ook omdat als je eenmaal de angst voor de dood/instinctieve overlevingsdrang, de ultieme drempel voor iemand met zelfmoordneigingen, hebt bedwongen dat een volgende keer makkelijker zal zijn.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:45:10 #141
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490094
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:44 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Had gekund. Maar veel waarschijnlijker is dat ze weinig voor hem kunnen doen (aangezien hij er al 10 jaar mee rondliep
Hij liep al 10 jaar rond met een depressie, niet met zelfmoordneigingen. Een depressie heb je voor het leven, dus ja, als ie er 10 jaar geleden al last van had, had hij dat nu nog steeds.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:45:19 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87490098
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij een manier en moment heeft gezocht waarvan hij zeker wist dat hij niet gevonden zou worden op een moment dat hij nog gered zou kunnen worden....

Bij Owen Wilson heb ik daar zo m'n twijfels over, al was het alleen al wegens het "across the street" litteken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87490117
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:41 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waren de moslims die in het WTC vlogen toerekingsvatbaar? Of waren ze zelf slachtoffer van hersenspoelen en hadden ze geen vrije wil meer?

Ik zeg ook niet dat eea onomstreden is...Dat blijkt ook wel uit dit artikel dat het dilemma aardig weet te omschrijven:

http://www.ziedaar.nl/article.php?id=193
quote:
Ook al had Kamerling op het moment dat hij zelfmoord pleegde geen vrije wil meer en zat hij zo diep dat hij een scheermesje pakte of wat dan ook, dan nog had hij nog geleefd als hij op tijd was gevonden en had hij zijn leven weer kunnen oppakken: hij zat rock bottom en had zich weer kunnen opwerken tot een liefhebbende vader en man en een goed acteur.
We zullen het niet weten....Maar kan jij het voorstellen dat mensen voor het gemak maar even voor de dood kiezen? niet weten waar je dan terecht komt? Kan je je voorstellen hoe iemand dan zich moet voelen? Ze moeten zich in ene hel hebben gewaand, dat kan toch niet anders?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:48:11 #144
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490183
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:45 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hij liep al 10 jaar rond met een depressie, niet met zelfmoordneigingen. Een depressie heb je voor het leven, dus ja, als ie er 10 jaar geleden al last van had, had hij dat nu nog steeds.
Dat bedoelde ik. De depressie veroorzaakt de zelfmoordneigingen, dus dat verandert niets aan de strekking van mijn post.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:48:23 #145
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490188
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

.Maar kan jij het voorstellen dat mensen voor het gemak maar even voor de dood kiezen?
Ja. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet de oplossing is voor welk probleem dan ook.

Nogmaals, dat Kamerling koos voor de dood is zielig maar was niet nodig geweest. Maar goed, voor hetzelfde geld had hij naast depressie de drang een familiedrama te creeeren, dan deed hij het misschien om zijn gezin te beschermen. En dan was het dus vrije wil.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:49:00 #146
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490208
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:48 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik. De depressie veroorzaakt de zelfmoordneigingen, dus dat verandert niets aan de strekking van mijn post.
Maar zelfmoordneigingen hoeven niet te resulteren in dood.
pi_87490213
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:45 schreef Leandra het volgende:

Bij Owen Wilson heb ik daar zo m'n twijfels over, al was het alleen al wegens het "across the street" litteken.
Dat is wel de meest gebruikte plek hoor. Ik twijfel niet.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:50:47 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87490258
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel de meest gebruikte plek hoor. Ik twijfel niet.
Ja, maar het was wel de verkeerde richting.... "down the road" is beduidend effectiever.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:54:09 #149
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490367
Hier een lijstje met enkele celebs die bipolair zijn

http://bipolar.about.com/cs/celebs/a/bl_celebrities.htm
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:56:58 #150
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490459
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:49 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar zelfmoordneigingen hoeven niet te resulteren in dood.
Bij Kamerling, zoals vaak, wel.
Fotoboek
  Moderator / Miss SHO woensdag 13 oktober 2010 @ 11:57:23 #151
22592 crew  Ole
pi_87490473
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:22 schreef static het volgende:
Deze kan zowat naar R&P. :')
Wat let je static? Jij bent de mod ;)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_87490509
Sting ook. Verbaast me wel enigszins. Lijkt me een te handige man om zelfmoord te overwegen. Begrijp dit niet verkeerd, maar zelfverzekerde arrogante mensen zie ik minder vatbaar voor depressies.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:59:25 #153
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490527
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:54 schreef Stefan het volgende:

En nu? Wat heeft dat met de hele zaak te maken? Daarnaast is bipolair wat anders dan een depressie.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:59:46 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490541
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:58 schreef Lagrinta het volgende:
Sting ook. Verbaasd me wel enigszins. Lijkt me een te handige man om zelfmoord te overwegen.
Bipolair is dan ook een ziekte waarmee je best oud kunt worden.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:00:04 #155
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490554
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:58 schreef Lagrinta het volgende:
Sting ook. Verbaasd me wel enigszins. Lijkt me een te handige man om zelfmoord te overwegen.
Huh?
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:00:12 #156
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490561
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:59 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

En nu? Wat heeft dat met de hele zaak te maken? Daarnaast is bipolair wat anders dan een depressie.
Bipolair is manisch depressief, hoe is dat anders dan een depressie?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:01:27 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87490612
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:54 schreef Stefan het volgende:

Kamerling was depressief, dat betekent niet automatisch dat hij op andere momenten manisch was, en dat is toch wel een vereiste voor bipolariteit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:01:41 #158
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87490619
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:00 schreef Stefan het volgende:

[..]

Misschien omdat iemand die depressief is geen last van het manische deel heeft, sufkut? :').
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:03:17 #159
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87490667
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:34 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat is erg onwaarschijnlijk, zo'n zelfmoord vindt meestal plaats tijdens een diep mentaal dal en die komen vaak niet in 5 minuten vanuit het niets opzetten. In zo'n staat kan de getroffene over het algemeen nergens plezier aan beleven. Veel waarschijnlijker is dat hij zich die ochtend door het golfen heen geworsteld heeft, hopend op een beetje plezier/voldoening maar dat hij dat niet heeft kunnen vinden.
Het komt meer dan eens voor dat mensen die het plan hebben om er een eind aan te maken de laatste dagen juist erg rustig en bijna vrolijk overkomen... Ze hebben dan de beslissing genomen en daarbij valt er een last van hun schouders.

Kan mezelf er alles bij voorstellen dat je de laatste dag van je leven juist de dingen doet waar je nog wel een beetje plezier uithaalde, een keer flink van bil en een potje golf kunnen daar prima bijhoren...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:04:35 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87490706
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:00 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat is een heel andere ziekte hoor, bij een depressie staan er geen manische momenten tegenover...
pi_87490763
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:00 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Huh?
Handig in de zin te bijdehand zijn, zelfverzekerd zijn, enigszins arrogant zijn. Lance Armstrong zal nooit zelfmoord plegen. Onzekere mensen doen dat wel.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:08:20 #162
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490796
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:04 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is een heel andere ziekte hoor, bij een depressie staan er geen manische momenten tegenover...
Het gaat erom dat depressie een ziekte is, zoals iedereen hier zegt. wie bipolair is en in zijn of haar depressiemoment zit, is er net zo slecht aan toe als Kamerling was. Die ook gewoon zijn vrolijke momenten had.

Depresssie hoeft niet te leiden tot de dood, een zelfmoordpoging ook niet. Wie op tijd wordt gevonden kan achteraf nog weer van het leven leren houden. Dus ook Kamerling had als hij op tijd was gevonden nog heel lang kunnen blijven leven.

Depressie kan leiden tot zelfmoordpogingen maar een zelfmoordpoging hoeft niet te leiden tot de dood. Dus Kamerlings ziekte had niet dodelijk hoeven aflopen.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:10:41 #163
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490864
Dit is ook een mooie top 10: celebs die ooit zelfmoordpogingen deden en bleven leven om iets moois op te bouwen

http://www.listaholic.com(...)hey-made-it-big.html
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:11:17 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87490882
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat erom dat depressie een ziekte is, zoals iedereen hier zegt. wie bipolair is en in zijn of haar depressiemoment zit, is er net zo slecht aan toe als Kamerling was. Die ook gewoon zijn vrolijke momenten had.

Depresssie hoeft niet te leiden tot de dood, een zelfmoordpoging ook niet. Wie op tijd wordt gevonden kan achteraf nog weer van het leven leren houden. Dus ook Kamerling had als hij op tijd was gevonden nog heel lang kunnen blijven leven.

Depressie kan leiden tot zelfmoordpogingen maar een zelfmoordpoging hoeft niet te leiden tot de dood. Dus Kamerlings ziekte had niet dodelijk hoeven aflopen.
Neemt niet weg dat je geen flauw idee hebt of Kamerling bipolair was, en je die "diagnose" wel even stelt op basis van het feit dat hij (als acteur nota bene) in staat was af en toe vrolijk in beeld te komen.

En als hij niet bipolair was maar alleen depressief zonder manisch te zijn dan wil het nog niet zeggen dat hij het dus wel zou hebben kunnen redden met medicijnen of andere hulp.

Het zou mij overigens niets verbazen als zelfmoord juist minder voorkomt bij mensen die bipolair zijn, omdat die depressieve momenten afgewisseld worden met manische momenten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:15:14 #165
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87490987
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat je geen flauw idee hebt of Kamerling bipolair was, en je die "diagnose" wel even stelt op basis van het feit dat hij (als acteur nota bene) in staat was af en toe vrolijk in beeld te komen.

Jullie stellen de diagnose dat Kamerling ten dode was opgeschreven dankzij zijn depressie.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:16:55 #166
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491044
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:11 schreef Leandra het volgende:

Het zou mij overigens niets verbazen als zelfmoord juist minder voorkomt bij mensen die bipolair zijn, omdat die depressieve momenten afgewisseld worden met manische momenten.
Wie bipolair is is of het een of het ander. Of ze denken dat ze de hele wereld aankunnen, kunnen vliegen of een Boeing 747 besturen, of ze willen alleen nog maar dood omdat iedereen tegen ze is.

Met de juiste hulp en medicijnen kunnen ze echter evenwichtig leven.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:17:05 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87491051
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jullie stellen de diagnose dat Kamerling ten dode was opgeschreven dankzij zijn depressie.
Dat is een logische gevolgtrekking uit het persbericht dat door zijn vrouw en zwager is uitgegeven; hij was depressief en hulp mocht niet baten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:18:15 #168
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87491087
quote:

[..]

Nee tuurlijk had dit allemaal niet gehoeven, maar het is wél gebeurd. En ja hij heeft de keus zelf gemaakt, maar ik denk niet dat je zo makkelijk kunt stellen dat deze keus niet ook voor een flink deel ingegeven is door de ziekte, de depressie. Het feit dat je een stofje mist in je hersenen waardoor je de zaken allemaal wat anders ziet dan een ander... Zonder dat stofje kan het leven een verdomd lastige opgave worden.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:18:36 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491094
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is een logische gevolgtrekking uit het persbericht dat door zijn vrouw en zwager is uitgegeven; hij was depressief en hulp mocht niet baten.
Wie zegt dat hij de juiste hulp heeft gehad. Wie zegt dat hij zich aan zijn behandeling hield. Misschien heeft hij zelf of zijn omgeving zijn depressie wel onderschat.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:20:22 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87491131
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:18 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij de juiste hulp heeft gehad. Wie zegt dat hij zich aan zijn behandeling hield. Misschien heeft hij zelf of zijn omgeving zijn depressie wel onderschat.
Z'n omgeving gaf juist aan dat ze 'hier allemaal bang voor waren'.... Lijkt me niet een uitspraak voor mensen die de situatie onderschatten...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:20:43 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87491145
quote:
[..]
Dat weten we niet, we kunnen alleen maar lezen dat de geboden hulp niet heeft mogen baten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:22:11 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87491181
quote:

[..]

En wie weet heeft hij die wel gehad ? het is gewoon zo dat wij dat niet weten, en dus zou er toch begrip voor beide zijde moeten zijn van de meningen.
Het is gewoon voor de buitenstaander niet zwart of wit te stellen , maar gekleurd.
Als mensen het nou van elkaar accepteren dat ze andere meningen hebben, en hun mening niet zodanig als de absolute waarheid presenteren hoeft dat gekift ook niet zo..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:23:15 #173
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87491208
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:03 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het komt meer dan eens voor dat mensen die het plan hebben om er een eind aan te maken de laatste dagen juist erg rustig en bijna vrolijk overkomen... Ze hebben dan de beslissing genomen en daarbij valt er een last van hun schouders.

Kan mezelf er alles bij voorstellen dat je de laatste dag van je leven juist de dingen doet waar je nog wel een beetje plezier uithaalde, een keer flink van bil en een potje golf kunnen daar prima bijhoren...
Ah, ok, ik dacht dat dat meer uitzondering dan regel was, maar ik kan het goed mishebben hoor. :).

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:06 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Handig in de zin te bijdehand zijn, zelfverzekerd zijn, enigszins arrogant zijn. Lance Armstrong zal nooit zelfmoord plegen. Onzekere mensen doen dat wel.
Daar geloof ik niet zoveel van, waarom denk je dat? Je ziet juist nogal eens dat mensen die langere tijd met een zware depressie kampen en aan het randje van de dood hebben gestaan een soort schijt-aan-alles-mentaliteit ontwikkelen, wat naar buiten als erg afstandelijk/pedant/ongeinteresseerd zelfverzekerd kan overkomen.

quote:

[..]

Ja, blijf maar lekker hangen in je sprookje, misschien dat je teveel Hollywoodfilms hebt gezien. "Van het leven houden" is een staat van zijn die nu juist zo ongeveer tegenovergesteld aan het lijden aan een depressie is. Geloven dat iemand die al 10 jaar aan depressies lijdt en uiteindelijk een (waarschijnlijk) goed geplande zelfmoord begaat heeft (hoogstwaarschijnlijk) een decennium aan medicijnen en therapien achter de rug. Dat heeft hem niet kunnen helpen. Wat verandert er volgens jou aan de situatie als hem de zelfmoord belet was zodat hij weer "van het leven zou gaan houden"?
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:24:28 #174
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491245
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weten we niet, we kunnen alleen maar lezen dat de geboden hulp niet heeft mogen baten.
Precies! Dus met andere hulp had Kamerling nog wel KUNNEN leven. Dus iemand met een depressie die het echt niet meer ziet zitten op dat moment kan best blijven leven. Kamerling werd niet op tijd gevonden. Was dat wel zo geweest dan had hij nog geleefd. Dus depressies kunnen zelfmoordneigingen veroorzaken maar het hoeft geen dodelijke afloop te hebben.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:26:31 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491301
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:23 schreef keesjeislief het volgende:
Wat verandert er volgens jou aan de situatie als hem de zelfmoord belet was zodat hij weer "van het leven zou gaan houden"?
Hoe verklaar jij dan dat mensen die zelfmoordpogingen hebben ondernomen, soms meerdere, maar uitindelijk toch blijven leven. Dan moet je het leven toch ook best weer leuk vinden toch.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:27:03 #176
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87491321
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:10 schreef Stefan het volgende:
Dit is ook een mooie top 10: celebs die ooit zelfmoordpogingen deden en bleven leven om iets moois op te bouwen

http://www.listaholic.com(...)hey-made-it-big.html
Nog zo'n prachtige lijst, bekende mensen die zelfmoord hebben gepleegd:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_suicides
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:27:40 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87491333
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies! Dus met andere hulp had Kamerling nog wel KUNNEN leven. Dus iemand met een depressie die het echt niet meer ziet zitten op dat moment kan best blijven leven. Kamerling werd niet op tijd gevonden. Was dat wel zo geweest dan had hij nog geleefd. Dus depressies kunnen zelfmoordneigingen veroorzaken maar het hoeft geen dodelijke afloop te hebben.
Nee, dat kun je niet stellen als je niet weet of hij de juiste hulp heeft gehad, als je stelt dat hij met andere hulp nog wel had kunnen leven dan trek je dus de conclusie dat hij waarschijnlijk niet de juiste hulp heeft gehad.

Met andere hulp had hij misschien al een jaar geleden zelfmoord gepleegd. Je weet het niet, en er is ook niemand die stelt dat een depressie altijd in een zelfmoord eindigt, maar je kunt zeker niet stellen dat iets of iemand het had kunnen voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:27:48 #178
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87491342
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:23 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ah, ok, ik dacht dat dat meer uitzondering dan regel was, maar ik kan het goed mishebben hoor. :).

Volgens mij is het afhankelijk van het feit of mensen er weloverwogen een einde aan maken of mensen die in een psychose of andere uitwas een snelle keus maken... Bij de laatste groep zal er vast geen 'ritueel' plaatsvinden inderdaad...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:29:40 #179
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87491382
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dan dat mensen die zelfmoordpogingen hebben ondernomen, soms meerdere, maar uitindelijk toch blijven leven. Dan moet je het leven toch ook best weer leuk vinden toch.
Ik denk dat heel veel mensen die gered worden zelf gevonden wilden worden, een schreeuw om aandacht. Die mensen zijn nog niet ver genoeg heen, ze willen alleen hulp en zijn dan uiteindelijk blij dat het niet gelukt is... Mensen die écht dood willen en gered worden hebben ook vaak later nog een geslaagde poging. het zijn juist die mensen die het niet na kunnen vertellen en dus is het beeld natuurlijk ook flink vertroebeld.. ;)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:29:56 #180
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491389
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat kun je niet stellen als je niet weet of hij de juiste hulp heeft gehad,
Precies mijn punt. Je kunt dat niet zo stellen, dus ook niet of zijn zelfmoord te voorkomen was geweest. Jij weet net zoveel als ik over zijn depressie en de toedracht. Mijn hele punt is dat je niet zomaar kunt zeggen dat er voor Kamerling geen enkele uitweg meer was dan de dood. Zo voelde hij het ja, maar zijn gevoel was allang niet meer rationeel.
pi_87491433
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Stefan het volgende:

[..]

Precies mijn punt. Je kunt dat niet zo stellen, dus ook niet of zijn zelfmoord te voorkomen was geweest. Jij weet net zoveel als ik over zijn depressie en de toedracht. Mijn hele punt is dat je niet zomaar kunt zeggen dat er voor Kamerling geen enkele uitweg meer was dan de dood. Zo voelde hij het ja, maar zijn gevoel was allang niet meer rationeel.
Aha.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:32:05 #182
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87491444
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

Jij houdt je vast aan een paar uitzonderingen. Je kunt ook geschept worden door twee auto's die 120 km per uur rijden en het toch overleven. Alles kan. Maar in de regel is een ongeneeslijke/moeilijk behandelbare depressie een hel, en het gebeurt veel vaker dat mensen met die aandoening die op tijd gevonden worden of op een andere manier 'gered' worden later nog een (geslaagde) poging ondernemen dan dat ze voortaan van "het leven gaan houden" hoor.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:32:39 #183
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491460
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen die gered worden zelf gevonden wilden worden, een schreeuw om aandacht. Die mensen zijn nog niet ver genoeg heen, ze willen alleen hulp en zijn dan uiteindelijk blij dat het niet gelukt is... Mensen die écht dood willen en gered worden hebben ook vaak later nog een geslaagde poging. het zijn juist die mensen die het niet na kunnen vertellen en dus is het beeld natuurlijk ook flink vertroebeld.. ;)
Soms heb je de 'pech' dat ze je vinden. En achteraf blijven ze dan toch liever leven.
pi_87491471
Wel typisch dat hij in zo'n goedkope kiest is begraven. Het lijkt wel afvalhout :{
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:33:32 #185
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87491477
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:32 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Jij houdt je vast aan een paar uitzonderingen.
Een paar uitzonderingen :')
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:34:54 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87491507
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zijn zelfmoord is niet voorkomen, ondanks alle hulp die hij gehad heeft.... en kennelijk heeft hij geen poging ondernomen die waarschijnlijk toch wel bijtijds tot een redding had geleid (wat ook nogal eens voorkomt) maar heeft hij de keuze die hij gemaakt heeft voor een moment en manier gemaakt die definitief waren.

In zulke gevallen is een toevallig ontdekken over het algemeen vooral uitstel (van executie) en geen afstel.... bij de pogingen die mensen ondernemen met als primair doel het vragen van aandacht, wil dat idd nogal eens anders liggen, maar er zijn nog geen statistieken van pogingen die gedoemd waren te mislukken en de effecten op de persoon daarna, en die kun je dus ook niet klakkeloos vergelijken met iemand die het in een keer zo doet dat het wel lukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:52:10 #187
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87492018
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:33 schreef Stefan het volgende:

[..]

Yep. Jij hebt een nogal onrealistisch beeld van een depressie. Als je je zo kut voelt dat je als enige oplossing nog ziet om eruit te stappen, ondanks alle mensen die je daarmee 'in de steek laat', kun je wel gevonden en 'gered' worden, maar daarmee verandert dat kutte gevoel niet. Joost mag weten waarom jij denkt dat dat wel zo is, de praktijk is in ieder geval anders.
Fotoboek
pi_87492131
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 07:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Overdrijf eens niet zo.
Weer zo n trutje :r Mensen die zo praten gun ik echtvan harte het gevoel van een depressief iemand.Bah!
pi_87492194
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:33 schreef Stefan het volgende:

[..]

Pas jij nou maar op dat je niet ineens onder een trein loop ofzo.Dat zou nou zonde zijn :X
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:59:22 #190
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87492241
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:56 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Weer zo n trutje :r Mensen die zo praten gun ik echtvan harte het gevoel van een depressief iemand.Bah!
Volgens mij heeft zij aan een depressie geleden. Blijft wel een beetje raar dat ze met zoveel stelligheid post, de ene depressie is de andere natuurlijk niet.
Fotoboek
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:02:43 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87492338
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:56 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Zeg, doe effe normaal....

Dit soort gevoelens gun je niemand :N
pi_87492447
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:58 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Pas jij nou maar op dat je niet ineens onder een trein loop ofzo.Dat zou nou zonde zijn :X
Waarom reageer je zo enorm explosief de hele tijd?
Go hard or go home
pi_87492655
quote:

[..]

Ik moet overigens wel zeggen dat deze man (die overigens ook getrouwd was, een zoon en dochter en eveneens 44 jaar, ik realiseerde me dat zojuist pas :o ) nog leefde toen hij gevonden werd. Degene die hem vond sneed het touw door, hij ademde toen nog (was al wel overleden toen de ambulance er eenmaal was). Het lijkt me dat dat het verschil maakte...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:13:15 #194
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87492708
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:58 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Jij bent niet helemaal lekker he :')
pi_87492752
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:05 schreef Noek het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo enorm explosief de hele tijd?
Omdat ik me enorm stoor aan mensen die zo dom lullen.Die niet weten hoe het voelt en dus maar gewoon wat zeggen
pi_87492768
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:13 schreef Stefan het volgende:

[..]

Jij bent niet helemaal lekker he :')
Jij wel wou je zeggen?
pi_87492823
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:02 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zeg, doe effe normaal....

Dit soort gevoelens gun je niemand :N
Nee dat mag je eigenlijk niemand gunnen nee.Maar als mensen zo dom reageren zou je willen dat ze heel even dat gevoel krijgen van een depressief iemand.Dan praten ze wel anders.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:18:48 #198
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87492909
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:14 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Jij wel wou je zeggen?
Ik wens niemand dood of een depressie toe. Ik geef mijn mening over depressie en of dat al of niet dood tot gevolg moet hebben. Maar voor sommigen kan het lastig zijn het verschil te zien tussen een mening tijdens een discussie of de waarheid. En dan spiegel je anderen wellicht teveel aan je eigen gemoedstoestand.
pi_87492911
Sommige hadden trouwens commentaar op die zonnebrillen, maar misschien hebben deze mensen rode ogen door het huilen.
Ik had toen een vriend van mij overleed aan zelfmoord juist dat ik ontzettende jankbuien gehad, waar geen remknopje op zat en gewoon met gigantische rode ogen liep.

Verder Angela's reactie eerder , dat ze boos was is ook niet zo raar, ik herinner me namelijk toen het bij mij gebeurde, dat ik eerst dacht dit is een grap, volgens kwam besef dat het echt was heel erg lopen schelden van verdorie en dat is dan niet dat je de dood afkeurt maar gewoon ongeloof en de situatie zo oneerlijk vind en daarna kwam pas het echte verdriet.

Verder kun je wel blijven speculeren over het hoe en waarom , en hoe erg depressie wel niet is, (wat gerust is) degene die het echt weet is het niet meer en je komt toch niet tot antwoord van hoe of wat want het is gewoon een onbegrijpelijk iets voor omgeving .
Je kan het wel accepteren , maar je weet nog steeds wat iemand gevoeld gedacht heeft , dat heeft diegene uiteindelijjk met zijn dood meegenomen.
pi_87493096
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:18 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik wens niemand dood of een depressie toe. Ik geef mijn mening over depressie en of dat al of niet dood tot gevolg moet hebben. Maar voor sommigen kan het lastig zijn het verschil te zien tussen een mening tijdens een discussie of de waarheid. En dan spiegel je anderen wellicht teveel aan je eigen gemoedstoestand.
Leuker wordt het met jou idd niet.Wat een naar persoontje ben jij.Nu ga ik echt niet meer op jou domme praatjes in.Vind jou echt zoooo zielig -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')