abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:56:30 #1
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87419040
Aanschouw hier; het zestiende autorij topic.

Discussieer hier over:
- Autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Klussen aan auto's
- Poetsen van je heilige koe
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_87419068
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Wel jammer dat de snelwegen een grote 100-zone zijn.
km/u of mpu? :+
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:02:07 #3
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87419233
Leuke TT, ook voor Cherry :) Hoe lang blijf je daar Cher?
Weet je wat me eng lijkt? Zoals in Australië en Engeland rechts rijden :{
Weet iemand hoe dat trouwens zit met schakelen? Gaat dat ook in spiegelbeeld? Dus is de 1 dan linksvoor, of rechtsvoor?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_87419280
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:02 schreef Purdey het volgende:
Weet iemand hoe dat trouwens zit met schakelen? Gaat dat ook in spiegelbeeld? Dus is de 1 dan linksvoor, of rechtsvoor?
Nee, de versnellingen zitten nog steeds op dezelfde plek, alleen moet je je handbewegingen in spiegelbeeld doen. En dat schijnt nogal wat mensen op te breken.
pi_87419281
quote:
Rij je hier links :o :X :D
quote:
Nee, hetzelfde. Wel zitten je richtingaanwijzer en ruitenwisser andersom :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:04:18 #6
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87419316
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Rij je hier links :o :X :D
[..]

Nee, hetzelfde. Wel zitten je richtingaanwijzer en ruitenwisser andersom :)
Links tijden, tuurlijk. Sorry, ben er met m'n gedachten niet helemaal bij :{
Ik dacht eraan dat dat stuur rechts zit :')
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:18:00 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87419747
quote:

Weet je wat me eng lijkt? Zoals in Australië en Engeland links rijden :{
Dat valt heel erg mee moet ik zeggen :s).
pi_87419982
quote:

Eng niet, maar ik denk dat ik wel enorm moet wennen als ik daar zou rijden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87420095
Bijna naar huis, met een omweg *O*
pi_87420999
Een keertje niet bobben was ook fijn. *O*
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:21:50 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87426538
Mijn busreis van 15 minuten zat er ook weer op vandaag. De bussen rijden hier trouwens levensgevaarlijk.. De chauffeur gooit zijn bus zo overal even gauw voor, zonder maar een blik te werpen op de weg, half verwachtend dat het overige verkeer uitwijkt (wat ze ook uiteindelijk doen van de schrik) ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:56:41 #12
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87427855
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:21 schreef monsterd. het volgende:
Mijn busreis van 15 minuten zat er ook weer op vandaag. De bussen rijden hier trouwens levensgevaarlijk.. De chauffeur gooit zijn bus zo overal even gauw voor, zonder maar een blik te werpen op de weg, half verwachtend dat het overige verkeer uitwijkt (wat ze ook uiteindelijk doen van de schrik) ;(
Doen ze nog wel iets normaals in Polen? _O-
pi_87428050
Schakelen met links is denk ik niet zo'n probleem bij mij :9.. Al eens een vriendin laten rijden en ik deed het schakelen wel :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:04:46 #14
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87428176
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Schakelen met links is denk ik niet zo'n probleem bij mij :9.. Al eens een vriendin laten rijden en ik deed het schakelen wel :P
Ik kan helemaal niks met links :') Ik ben echt té rechts. M'n telefoon bedienen, haren borstelen, boterhammen smeren, de afstandsbediening besturen, opmaken.. Ik doe alles met rechts. M'n linkerhand is een noodzakelijke sier, omdat het anders zo gek staat. Ik zou geen goeie instructeur zijn bedenk ik me nu, die doen natuurlijk ook alles andersom :{
pi_87428362
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:04 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik kan helemaal niks met links :') Ik ben echt té rechts. M'n telefoon bedienen, haren borstelen, boterhammen smeren, de afstandsbediening besturen, opmaken.. Ik doe alles met rechts. M'n linkerhand is een noodzakelijke sier, omdat het anders zo gek staat. Ik zou geen goeie instructeur zijn bedenk ik me nu, die doen natuurlijk ook alles andersom :{
Ik ben daarentegen wel links :P.. Kan ook veel met rechts, op schrijven en knippen na.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:13:27 #16
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87428602
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik ben daarentegen wel links :P.. Kan ook veel met rechts, op schrijven en knippen na.
Mijn instructeur schreef wel links, dat maakt misschien ook een hoop verschil :)
Alhoewel ik een héél vies lachje kreeg toen ik 'm in mijn onschuld ooit vroeg of hij alles makkelijker vond met links :')

Weet je dat ik me er elke keer over verbaas hoe lekker mijn auto rijdt? Heel sneu eigenlijk :')
Maar toen ik in de auto van mijn vader ging rijden, reed dat zo vervelend dat ik dacht 'Shit, na m'n lesauto rijdt er niks zo goed. Als alle auto's zo rijden, stop ik ermee!' Alhoewel ik best benieuwd ben hoe ik er nu in zou rijden, nu ik iets meer ervaring heb.

Én wat ik ook heb! Vanmiddag was 'Control' van Joy Division op de radio, en toen begon ik spontaan harder te rijden :')
pi_87428689
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:13 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mijn instructeur schreef wel links, dat maakt misschien ook een hoop verschil :)
Alhoewel ik een héél vies lachje kreeg toen ik 'm in mijn onschuld ooit vroeg of hij alles makkelijker vond met links :')

Weet je dat ik me er elke keer over verbaas hoe lekker mijn auto rijdt? Heel sneu eigenlijk :')
Maar toen ik in de auto van mijn vader ging rijden, reed dat zo vervelend dat ik dacht 'Shit, na m'n lesauto rijdt er niks zo goed. Als alle auto's zo rijden, stop ik ermee!' Alhoewel ik best benieuwd ben hoe ik er nu in zou rijden, nu ik iets meer ervaring heb.

Én wat ik ook heb! Vanmiddag was 'Control' van Joy Division op de radio, en toen begon ik spontaan harder te rijden :')
Tja mijn auto rijd ook niet verkeerd.. Maar die van mijn ouders rijd toch beter :P.. Stuk meer geluidsisolatie :9
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:20:05 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87428945
Mijn 'boxen' hebben de grootte van een broodtrommel ;)
Toen ik vanmiddag de radio hard zette hoorde ik trouwens niet dat ik zat te schakelen zonder de koppeling bij het stoplicht :')
pi_87429001
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:
Mijn 'boxen' hebben de grootte van een broodtrommel ;)
Toen ik vanmiddag de radio hard zette hoorde ik trouwens niet dat ik zat te schakelen zonder de koppeling bij het stoplicht :')
Mijne hebben de diameter van een bus jodekoeken _O-.. Maar t gaat hard zat, ben niet het figuur om veel geld in een audioinstallatie te steken.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:21:36 #20
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87429022
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:56 schreef Purdey het volgende:

[..]

Doen ze nog wel iets normaals in Polen? _O-
Ze rijden niet veel door rood heen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87429719
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:21 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mijne hebben de diameter van een bus jodekoeken _O-.. Maar t gaat hard zat, ben niet het figuur om veel geld in een audioinstallatie te steken.
Ik heb 2 met de diameter van een bus jodekoeken, 2 met een diameter van een klein voetballetje, een versterker en een 12'' sub ofzo O-)

Hou van goed geluid :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_87429897
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:36 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ik heb 2 met de diameter van een bus jodekoeken, 2 met een diameter van een klein voetballetje, een versterker en een 12'' sub ofzo O-)

Hou van goed geluid :D
2 keer jodekoeken hier.. Astra van mijn ouders 4 keer :P.. Standaard speakers, maar goed geluid vind ik :Y
pi_87430060
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:39 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

2 keer jodekoeken hier.. Astra van mijn ouders 4 keer :P.. Standaard speakers, maar goed geluid vind ik :Y
Je hebt al snel leuk geluid met een composetje :)

Wordt eens tijd dat mn bestellingen binnenkomen :(
pi_87430229
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:42 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Je hebt al snel leuk geluid met een composetje :)

Wordt eens tijd dat mn bestellingen binnenkomen :(
En subwoofers vind ik niks. Ten eerste word de kostbare bagageruimte opgeslokt.. En ten tweede vind ik het gewoon kut voelen/klinken :')
pi_87430395
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

En subwoofers vind ik niks. Ten eerste word de kostbare bagageruimte opgeslokt.. En ten tweede vind ik het gewoon kut voelen/klinken :')
Dat van de bagageruimte klopt ja... past geen kratje bier meer in :P daarvoor heb ik de achterbank!
En dat 2de, dat is juist ^O^
pi_87430445
Vandaag voor m'n werk in een Opel Combo 1.7D gereden. Wat een slome kutbak :') Ik moest over de Brienenoordbrug rijden. Onderaan rij ik 95 op de teller. Ik trap het gas vol in. Boven rij ik 100 op de teller :')
En hij had geen radio ;(
pi_87430570
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:50 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Dat van de bagageruimte klopt ja... past geen kratje bier meer in :P daarvoor heb ik de achterbank!
En dat 2de, dat is juist ^O^
Achja t is maar wat je fijn vind :P
pi_87433118
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Vandaag voor m'n werk in een Opel Combo 1.7D gereden. Wat een slome kutbak :') Ik moest over de Brienenoordbrug rijden. Onderaan rij ik 95 op de teller. Ik trap het gas vol in. Boven rij ik 100 op de teller :')
En hij had geen radio ;(
Volgens mij rijd ik een 1.3 tdci. Vind m helemaal niet sloom, best fijne auto.
pi_87433699
Ik mocht vandaag weer met het bestelbusje racen *O*

Ik blijf het een leuk busje vinden, in z'n 2 en dan maar trappen tot de bodem >:) Was vandaag enigsinds verkeerd gereden, ik moest op een ander adres zijn, tomtom aan en gassen maar :P

Het hok slurpt alleen wel gemiddeld 1:10 als ik wat enthousiast doorrijd -O- niet dat ik de benzine betaal, maar ik sta zo vaak aan de pomp :{
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_87437526
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:47 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Volgens mij rijd ik een 1.3 tdci. Vind m helemaal niet sloom, best fijne auto.
1.7D heeft dan ook geen turbo...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:24:11 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87443643
quote:
De Lexus van een vriend van mij komt ook uit engeland (hij is zelf ook engels). Het schakelen gaat bij hem hetzelfde, zijn richtingaanwijzer zit net zoals bij ons, dus links. Kan me wel voorstellen dat mensen er bij moeten nadenken, maar volgens mij valt het wel mee. Lastiger lijken me rotondes en om dat de goede baan te kiezen en er juist af te rijden...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_87443729
Omg wat blijven die grote Volvo stations toch gaaf :@.. Jammer dat de vaste lasten zo hoog zijn voor nu ;(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:28:54 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87443800
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

1.7D heeft dan ook geen turbo...
En dat is echt gruwelijk kut. Reed vandaag in een vergelijkbaar busje, ook diesel, zonder turbo. Ik schaamde me dood hoe langzaam ik optrok, en ook met invoegen is het niet fijn. Op de snelweg rij ik dan 110, anders maakt hij teveel herrie en gaat hij trillen.

Voordeel? Ik kon vandaag rijden *O* Maar mijn god, wat een mist! Kwam terug uit Groningen. In Groningen zelf viel het wel mee, maar zodra we op de A7 zaten was er weinig meer te zien. Ik kan overigens maar niet wennen aan het stuur. Het lijkt wel de eerste versnelling van een racefiets. Het gaat superlicht, maar je moet rondjes draaien tot je een ons weegt. Mede daardoor bijna op een verkeerde baan terecht gekomen.

Kwam ook weer zo'n homo tegen. Autoweg, 100 km/u, ik zag een invoegstrook rechts en een automobilist die er op wou. Brave sjaak dat ik ben ga ik naar links zodat hij in kan voegen. Zijn auto was beduidend sneller dan die van mij, maar ik reed al 100 km/u, dus ik dacht ik schuif 'm zo weer naar rechts. Gaat die homo precies naast mij ook 100 rijden op de rechterbaan. Bedacht gast, ik zal nog eens voor je aan de kant :{ Het is dat ik hem nooit van mijn leven meer tegenkom op de weg, maar dan had hij het mooi zelf mogen uitzoeken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_87446436
Daarom niet aan de kant gaan voor mensen. Laat ze zelf maar een plekje zoeken.
pi_87446799
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 05:46 schreef kikoooooo het volgende:
Daarom niet aan de kant gaan voor mensen. Laat ze zelf maar een plekje zoeken.
Vaak doe ik t ook voor mezelf hoor, bij mij gaat t altijd wel goed :P
Rijd wat fijner door..
pi_87447004
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:13 schreef Purdey het volgende:

[..]

Helemaal niet sneu. Ik reed gister in de astra automaat van mn pa, en vandaag weer in mn eigen renaultje 5, op de een of andere manier vind ik dat toch veel fijner rijden :). Gewoon, omdat het mijn auto is, omdat hij lekker rijdt, je hebt veel meer overzicht.
quote:
Joy Division O+. Heb je die film over hun toevallig ook gezien?

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat heb ik ook inderdaad, ik heb nu 2 prima boxen, maakt geluid zat :).
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:51 schreef Irritatie100 het volgende:
En hij had geen radio ;(
Oh, dan had je het waarschijnlijk nog wel van mij gewonnen :+. (ik rij in een 1.6D van 24 jaar oud ;)). Al moet ik zeggen dat ik vaak prima mee kan komen met het overige verkeer :).
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

De Lexus van een vriend van mij komt ook uit engeland (hij is zelf ook engels). Het schakelen gaat bij hem hetzelfde, zijn richtingaanwijzer zit net zoals bij ons, dus links. Kan me wel voorstellen dat mensen er bij moeten nadenken, maar volgens mij valt het wel mee. Lastiger lijken me rotondes en om dat de goede baan te kiezen en er juist af te rijden...
Valt best wel mee inderdaad, het is even goed kijken, maar je went er snel genoeg aan. :)
pi_87452717
Zo, die a6 is goed voor de shellzegels :9 :P
pi_87456635
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:23 schreef kikoooooo het volgende:
Zo, die a6 is goed voor de shellzegels :9 :P
hahaha _O-

zeker ook een zware rechtervoet? :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:51:03 #39
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87459734
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Helemaal niet sneu. Ik reed gister in de astra automaat van mn pa, en vandaag weer in mn eigen renaultje 5, op de een of andere manier vind ik dat toch veel fijner rijden :). Gewoon, omdat het mijn auto is, omdat hij lekker rijdt, je hebt veel meer overzicht.
[..]

Joy Division O+. Heb je die film over hun toevallig ook gezien?

Zou dat zo zijn, dat je eigen auto automatisch lekker rijdt? Hmm, zou psychisch wel een enorme mindfuck zijn ;) Joy Division is goed O+ Bedoel je de film control? Van Anton Corbijn? Die was laatst op België (Geen reclame *O* ) maar ik kwam er een dag later pas achter.. ;(
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:59:32 #40
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87460019
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zou dat zo zijn, dat je eigen auto automatisch lekker rijdt? Hmm, zou psychisch wel een enorme mindfuck zijn ;) (,..)
Het is maar net wat je gewend bent denk ik ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:02:00 #41
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87460088
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:59 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Het is maar net wat je gewend bent denk ik ;)
Alhoewel, mijn buurmeisje heeft ooit een auto na een week weggedaan omdat ze vond dat ie niet lekker schakelde :') Ding was hagelnieuw, en zij is het typje 'Geld teveel.'
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:21:15 #42
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87460721
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Alhoewel, mijn buurmeisje heeft ooit een auto na een week weggedaan omdat ze vond dat ie niet lekker schakelde :') Ding was hagelnieuw, en zij is het typje 'Geld teveel.'
omg, dat is wel echt heel erg..

Nou, ik ben gewoon tevreden met mijn micratje! *;
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:25:00 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87460847
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

omg, dat is wel echt heel erg..

Nou, ik ben gewoon tevreden met mijn micratje! *;
Oeh, Monsterd, watch it!

http://nos.nl/artikel/190(...)otsing-in-polen.html
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:36:15 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87461255
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:25 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oeh, Monsterd, watch it!

http://nos.nl/artikel/190(...)otsing-in-polen.html
Heb ik vanmorgen al gezien idd.. Op zulke wegen reed ik dus ook!

ik heb trouwens niet op je link geklikt (jaaa, lanzaam internet hier) dus ik weet ook niet wat over de toedracht van het ongeluk vermeld wordt, maar het schijnt dus dat de bestuurder ondanks een hele dikke mist toch ging inhalen omdat die weg vaak verlaten is en hij de weg "kon dromen" ;(

Sowieso, dat ze met 18 man in die bus zaten.. Het had al geen schijn van kans met een minder frontale botsing :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87467612
Heeft iemand ervaring met autorijden in Rome? Eventueel moet ik er volgende week voor zaken heen (ga met de auto), en ik heb gehoord dat het qua rijbeleving eerder op Bangkok lijkt dan op een Europese stad.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:44:38 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87468204
Geen ervaring met autorijden daar, ben er wel geweest. Onoverzichtelijk doolhof vol eenrichtingsstraten en scooters.

Maar goed, Londen en Parijs zijn ook niet de makkelijkste steden en dat ging eigenlijk prima. Ik zeg, doen!
pi_87469108
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:30 schreef von_Preussen het volgende:
Heeft iemand ervaring met autorijden in Rome? Eventueel moet ik er volgende week voor zaken heen (ga met de auto), en ik heb gehoord dat het qua rijbeleving eerder op Bangkok lijkt dan op een Europese stad.
volgens mij heb jij echt een relaxte baan. Overal in Europa rijden met een X5 :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:34:56 #48
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_87476941
En vandaag weer bijna 100 km erop zitten. :D
pi_87480388
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:34 schreef Goddelijker het volgende:
En vandaag weer bijna 100 km erop zitten. :D
Gaat snel eh, volgens mij rijd ik ook elke dag wel zo'n 100 km..
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:52:13 #50
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87487061
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:50 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Gaat snel eh, volgens mij rijd ik ook elke dag wel zo'n 100 km..
Ik rijd er maximaal 10 :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87487140
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zou dat zo zijn, dat je eigen auto automatisch lekker rijdt? Hmm, zou psychisch wel een enorme mindfuck zijn ;) Joy Division is goed O+ Bedoel je de film control? Van Anton Corbijn? Die was laatst op België (Geen reclame *O* ) maar ik kwam er een dag later pas achter.. ;(
Nouja, het is iig zo dat voor mij goed voelt als ik gewoon in mn eigen auto stap :). Omdat ik hem zelf uitgezocht heb, omdat ik hem helemaal heb zoals ik hem hebben wil, meer dat soort dingen.
Was een tijdje geleden dat ik joy division geluisterd had, maar ze staan de hele morgen al weer op hier! ;). Bedoel die film inderdaad! Ik heb hem op dvd gelukkig, films op de tv kijk ik nooit, dan ben je 2 keer zo lang bezig... :')
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Pff, dat merk je toch bij een proefritje? Verwend nest... :X
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:36 schreef monsterd. het volgende:
ik heb trouwens niet op je link geklikt (jaaa, lanzaam internet hier) dus ik weet ook niet wat over de toedracht van het ongeluk vermeld wordt, maar het schijnt dus dat de bestuurder ondanks een hele dikke mist toch ging inhalen omdat die weg vaak verlaten is en hij de weg "kon dromen" ;(
Toch jammer, dat hij vergeten was de tegenliggers erbij te dromen :(

Gister ben ik weer lekker bezig geweest met mn auto! De startmotor heb ik vervangen, hij start nu weer altijd in plaats van maar gokken of je startmotor gelijk aan wil slaan als het buiten wat kouder is. Nu nog de kachelradiateur vervangen, en over een paar weekjes de winterbanden eronder, dan ben ik helemaal klaar voor de winter! ^O^
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:22:08 #52
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87493026
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:56 schreef L0we het volgende:

[..]

Nouja, het is iig zo dat voor mij goed voelt als ik gewoon in mn eigen auto stap :). Omdat ik hem zelf uitgezocht heb, omdat ik hem helemaal heb zoals ik hem hebben wil, meer dat soort dingen.
Was een tijdje geleden dat ik joy division geluisterd had, maar ze staan de hele morgen al weer op hier! ;). Bedoel die film inderdaad! Ik heb hem op dvd gelukkig, films op de tv kijk ik nooit, dan ben je 2 keer zo lang bezig... :')
[..]
Misschien is het omdat alles wat 'eigen' is leuker en natuurlijker is :) Ik kijk wel altijd even als ik in de keuken sta, of als ik hier achter de computer zit, ook half in de keuken/half in de kamer naar buiten om te kijken naar 'm :') Zo van 'Ja, daar staat ie. Is van mij O+ ' Er komt vast een moment dat ik er liefkozende klopjes op ga geven _O-

quote:
Pff, dat merk je toch bij een proefritje? Verwend nest... :X
Dat vroeg ik toen, maar ze vond de auto zo te gek, dat ze die proefrit niet nodig vond. En ze had toen ook nog geen rijbewijs. Ik vond het ook echt belachelijk, nu rijdt ze in een VW polo, omdat ze daar ook in lestte..

Grappig is dat met muziek hé? Ik heb ook van die fases. Ik luisterde rond 2004 héél erg veel naar Nirvana, en later niet meer. Een paar maanden geleden heb ik die cd ook weer grijs gedraaid O+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:53:19 #53
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87494260
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:08:39 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87494771
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Misschien is het omdat alles wat 'eigen' is leuker en natuurlijker is :) Ik kijk wel altijd even als ik in de keuken sta, of als ik hier achter de computer zit, ook half in de keuken/half in de kamer naar buiten om te kijken naar 'm :') Zo van 'Ja, daar staat ie. Is van mij O+ ' Er komt vast een moment dat ik er liefkozende klopjes op ga geven _O-
[..]

Ooh, dat doe ik ook! :@ Soms dan is het zo druk op de parkeerplaats dat ik hem iets verderop moet neerzetten waar ik hem dan net of net niet kan zien vanuit mijn raam. Op zulke momenten baal ik als een stekker :P

Trouwens, purdey; jij hebt ook een 1.3 toch? Hoeveel km haal jij op een tank? :P Ik haalde eerder altijd rond de 450 en dan zat ik echt aan de max, maar sinds ik hem goed heb losgereden door naar Polen te rijden, geeft hij aan (als ik veel lange afstanden rijd) dat de tank nog niet leeg is terwijl hij de 450 km voorbij is.. Ben benieuwd of mijn benzinemeter dan niet goed is of dat hij dus echt flink, en ducht ook echt flink zuiniger rijdt :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:09:31 #55
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87494804
Ik draai nu al een week of 3 de cd van maroon 5 in mijn auto, echt constant :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:11:48 #56
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87494898
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:08 schreef monsterd. het volgende:

Trouwens, purdey; jij hebt ook een 1.3 toch? Hoeveel km haal jij op een tank? :P Ik haalde eerder altijd rond de 450 en dan zat ik echt aan de max, maar sinds ik hem goed heb losgereden door naar Polen te rijden, geeft hij aan (als ik veel lange afstanden rijd) dat de tank nog niet leeg is terwijl hij de 450 km voorbij is.. Ben benieuwd of mijn benzinemeter dan niet goed is of dat hij dus echt flink, en ducht ook echt flink zuiniger rijdt :D
Over lange afstanden haal je meestal een gunstiger verbruik dan bij korte stadsritjes.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:12:26 #57
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87494928
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Over lange afstanden haal je meestal een gunstiger verbruik dan bij korte stadsritjes.
Ook toen in NL lange afstanden reed haalde ik slechts 450, dus dat is het punt.. Op korte stadsritjes zit ik rond de 400.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87495857
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oei! Je begint steeds meer op je buurman te lijken, heb je al denkbeeldige pluisjes ontdekt? ;)
quote:
Dat vroeg ik toen, maar ze vond de auto zo te gek, dat ze die proefrit niet nodig vond. En ze had toen ook nog geen rijbewijs. Ik vond het ook echt belachelijk, nu rijdt ze in een VW polo, omdat ze daar ook in lestte..
Dat is inderdaad typisch een gevalletje geld teveel... Je rijdt toch eerst in een auto voordat je hem koopt?
quote:
Grappig is dat met muziek hé? Ik heb ook van die fases. Ik luisterde rond 2004 héél erg veel naar Nirvana, en later niet meer. Een paar maanden geleden heb ik die cd ook weer grijs gedraaid O+
Das leuk ja! Dat gaat bij mij ook een beetje met vlagen. Soms kan ik de muziek die ik een half jaartje geweldig vond nu ook niet meer uitstaan, dan heb je het nét iets teveel geluisterd :P

Heb je al een andere radio btw? :)
quote:
Haha, dat is nog geen 5 min rijden vanaf hier! Als je er overheen rijdt is het helemaal niet zo onduidelijk. Snap best dat ze dat zo gedaan hebben, dat kruispunt wordt altijd helemaal volgezet, zodat het kruisende verkeer er niet meer langs kan.
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:09 schreef monsterd. het volgende:
Ik draai nu al een week of 3 de cd van maroon 5 in mijn auto, echt constant :P
Ik ben nu in de auto bezig met een luistercursus frans, daar kom je de tijd ook wel mee door :D
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ook toen in NL lange afstanden reed haalde ik slechts 450, dus dat is het punt.. Op korte stadsritjes zit ik rond de 400.
Hoeveel liter tank je dan? :).
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:45:23 #59
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87496053
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:39 schreef L0we het volgende:

Haha, dat is nog geen 5 min rijden vanaf hier! Als je er overheen rijdt is het helemaal niet zo onduidelijk. Snap best dat ze dat zo gedaan hebben, dat kruispunt wordt altijd helemaal volgezet, zodat het kruisende verkeer er niet meer langs kan.
Toch gebeurt dat wel vaker, ook zonder strepenkermis. Maar ja, Nederlanders en hoffelijkheid in het verkeer he... kennelijk zijn dit soort maatregelen nodig.
Die haaientanden op het fietspad i.c.m. blokmarkering kloppen ook van geen kant trouwens. Veelgemaakte fout.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:28:26 #60
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87497707
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ooh, dat doe ik ook! :@ Soms dan is het zo druk op de parkeerplaats dat ik hem iets verderop moet neerzetten waar ik hem dan net of net niet kan zien vanuit mijn raam. Op zulke momenten baal ik als een stekker :P

Eigenlijk is het heel zielig :') Ik probeer hem wel altijd ergens voor de deur te parkeren. Aan de overkant, of achter de auto van m'n ouders. Maar dan moet ik fileparkeren, en dat gaat niet altijd vlekkeloos. Ik heb ook een 1.3 indd :) Ik heb nog geen idee hoeveel km ik met 1 tank kan halen aangezien ik pas net iets van 110 km in totaal heb gereden. Heb hem na aankoop niet eens volgegooid nog. Heb wel m'n benzinebon gewaard dat ik dat kan bekijken, ben erg benieuwd. Heb hem alleen wel vaak gebruikt voor kleine ritjes :P Als in 'Ik weet dat ik ook kan gaan lopen, maar mijn lief staat er nu toch' ritjes..;)

quote:

[..]

Oei! Je begint steeds meer op je buurman te lijken, heb je al denkbeeldige pluisjes ontdekt? ;)
Haha, daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb iedereen al gewaarschuwd, zodra ik zulk gedrag ga vertonen, mogen ze me slaan. Ga hem wel van de week wassen, door alle blaadjes is hij zanderig geworden ;(

quote:
Das leuk ja! Dat gaat bij mij ook een beetje met vlagen. Soms kan ik de muziek die ik een half jaartje geweldig vond nu ook niet meer uitstaan, dan heb je het nét iets teveel geluisterd :P

Heb je al een andere radio btw? :)
[..]
Ik had met rijles bepaalde muziek die ik in eerste instantie haatte, maar gek genoeg door er steeds naar te luisteren ging waarderen. Ik ben zelf redelijk van de wat 'alternatievere' muziek, maar kon toen ook gewoon goed naar de populaire poppy liedjes luisteren. Er zijn best liedjes waar ik met een glimlach naar terugluister :) Een nieuwe radio heb ik nog niet, wordt begin november 23 jaar, en ik denk dat ik een nieuwe radio vraag :s) Of in elk geval een deel van het geld ervoor. Lijkt me toch wel een leuk idee dat ik ook CD's kan luisteren :)

quote:
[..]

Ik ben nu in de auto bezig met een luistercursus frans, daar kom je de tijd ook wel mee door :D
Serieus? Wat grappig :D Wat een situatie zeg!
Leuk, een cursus Frans :) Heb ik ook nog ergens liggen, mooie taal. Hoe was de grote dag van je broer trouwens? Jij ging hem toch rondrijden in een oldtimert? :)
pi_87498274
Zo, het is definitief, ik zit dit weekend met de auto in Rome (geheel naar het idee van de topictitel).

Vrijdag: Nederland - Hamburg
Zaterdag: Hamburg - Neurenberg - Rome
Zondag: Rome
Maandag: Rome - Neurenberg - Nederland

Dat wordt in totaal tussen de 3.400 en 3.500 kilometer rijden. *O*
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:13:45 #62
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87499252
quote:

[..]

[..]
Ooh ja dat is ook een goed idee! Misschien ga ik ook nog een keertje zoiets doen :P
quote:
Hoeveel liter tank je dan? :).
Er kan geloof ik 30 liter in. Hij is iig voor 38 euro vol :P

[ Bericht 3% gewijzigd door monsterd. op 13-10-2010 16:37:30 (ze doen het weer! ) ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:17 #63
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87499271
hij pakt mijn quote dingetjes niet zie ik.. Nouja, jammer dan :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:55 #64
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87499295
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:43 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, het is definitief, ik zit dit weekend met de auto in Rome (geheel naar het idee van de topictitel).

Vrijdag: Nederland - Hamburg
Zaterdag: Hamburg - Neurenberg - Rome
Zondag: Rome
Maandag: Rome - Neurenberg - Nederland

Dat wordt in totaal tussen de 3.400 en 3.500 kilometer rijden. *O*
Wauw! Lange rit! Rij je dat alleen of met meerdere personen? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:34:51 #65
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87500010
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:14 schreef monsterd. het volgende:
hij pakt mijn quote dingetjes niet zie ik.. Nouja, jammer dan :o
dan moet je quote ook niet spellen als qoute (goed kijken!)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:36:03 #66
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87500043
Heb denet een nieuw RVS uitlaatstuk voor m'n Lancer gekocht. De huidige die er van de dealer op zit is het net niet als je de auto van de zijkant bekijkt. Je ziet namelijk de saaie grijze knalpijp lopen onder de auto, met een heel klein chrome stukje erop.

Morgen krijg ik deze binnen, die is dus 12cm langer dan mijn huidige en heeft 2 eindstukken ipv 1 :7

Zal morgen wel een foto plaatsen als ik hem gemonteerd heb :)
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:36:54 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87500074
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:34 schreef twiFight het volgende:

[..]

dan moet je quote ook niet spellen als qoute (goed kijken!)
ooh ja! :@
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87500681
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:36 schreef Catch_me het volgende:
Heb denet een nieuw RVS uitlaatstuk voor m'n Lancer gekocht. De huidige die er van de dealer op zit is het net niet als je de auto van de zijkant bekijkt. Je ziet namelijk de saaie grijze knalpijp lopen onder de auto, met een heel klein chrome stukje erop.

Morgen krijg ik deze binnen, die is dus 12cm langer dan mijn huidige en heeft 2 eindstukken ipv 1 :7

[ afbeelding ]

Zal morgen wel een foto plaatsen als ik hem gemonteerd heb :)
Het lijkt net een verrekijker. _O-
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:52:44 #69
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87500697
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:36 schreef monsterd. het volgende:

[..]

ooh ja! :@
Ik moest ook even goed kijken hoor ;)
pi_87500764
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:14 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wauw! Lange rit! Rij je dat alleen of met meerdere personen? :)
Gedeeltelijk met 2 personen en in Neurenberg halen we een 3e persoon op. Eigenlijk proberen we elkaar altijd af te wisselen, maar de afgelopen weekend ("slechts" 2.400km) heb ik alles gereden. I like to be in charge, en dus zal ik ook deze keer zoveel mogelijk zelf proberen te rijden. Op maandag wil ik dus proberen met slechts 2 tankstops naar Nederland te komen, en alles zelf te rijden. Maar gaat het niet meer, dan geef ik natuurlijk gewoon het stuur over.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:12:14 #71
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87501477
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het lijkt net een verrekijker. _O-
Nu je het zegt, idd ja :D
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:26:16 #72
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87503964
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Gedeeltelijk met 2 personen en in Neurenberg halen we een 3e persoon op. Eigenlijk proberen we elkaar altijd af te wisselen, maar de afgelopen weekend ("slechts" 2.400km) heb ik alles gereden. I like to be in charge, en dus zal ik ook deze keer zoveel mogelijk zelf proberen te rijden. Op maandag wil ik dus proberen met slechts 2 tankstops naar Nederland te komen, en alles zelf te rijden. Maar gaat het niet meer, dan geef ik natuurlijk gewoon het stuur over.
Haha, word je dan niet eens moe of zat van het rijden? Ik heb zelf 1100 gereden eind augustus en ik was helemaal gaar.. ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87503995
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Haha, word je dan niet eens moe of zat van het rijden? Ik heb zelf 1100 gereden eind augustus en ik was helemaal gaar.. ;(
Die goede 1000 vanaf Salzburg viel me anders best mee :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:00:03 #74
314372 Goddelijker
pi_87505053
En ik moet weer eens tanken...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:11:51 #75
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87505515
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:00 schreef Goddelijker het volgende:
En ik moet weer eens tanken...
Lekker de staatskas spekken, niks mis mee toch? :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:13:08 #76
314372 Goddelijker
pi_87505555
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:11 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Moet ik eerlijk wezen of politiek correct antwoord geven?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:13:50 #77
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87505576
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:11 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, enig idee wat brandstof zou kosten als het accijns vrij was? Juist..
pi_87505585
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Het hangt ook helemaal van de auto af, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid om een vrij comfortabele wagen te rijden, en dat merk je dan uiteindelijk wel weer daarin dat je een stuk minder snel moe wordt. Had vorige week zondag de hele dag in Freiburg gewerkt, en ben toen tegen 20u30 nog naar Nederland gereden. Pas op de laatste 50km werd ik moe, vooral ook omdat ik de hele weg in het donker had gereden (zorgt voor extra vermoeidheid).

Natuurlijk geef ik wel toe dat ik na zo een rit blij ben als ik in mijn >>>eigen<<< bed kan liggen. Vooral dat "eigen" is voor mij een erg belangrijke motivator om soms i.p.v. een hotel toch nog eventjes door te zetten. :)
pi_87511129
Alweer een nieuw topic, gaat te hard :')

Vandaag een scooter tegengekomen op de snelweg, dat was wel ff :{ Zeker omdat ie links reed en niet in te halen viel. En een kerel die half op de rechterbaan, half op de linkerbaan reed en ook niet echt wist wat ie wou.

Verder niks te melden, standaard ritjes elke dag :')
pi_87511158
Was het een motorscooter? ;)
pi_87511512
Ik heb géén idee, geen verstand daar van haha :D Het zag er uit als een scooter maar dan met een plastic plaat of iets voorop. En ze reden 120 dus zou wel moeten dan.. Was wel heel erg irritant, linkerrijbaan was druk en die gast zet z'n knipperlicht aan en doet niks. Nouja wat doe je dan? Je neemt gas terug want je vertrouwt het niet. Tada meneer heeft z'n zin en kan de linkerbaan op.
pi_87515190
Net terug van een avondritje, zo'n 80 km gewoon voor het plezier gereden :D
Zalig, die rust op de wegen!
En een klein stukje in de Vlaamse Ardennen, mijn lievelingsbaantjes!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:30:21 #83
314372 Goddelijker
pi_87515282
Ik zit toch te overwegen om winterbanden aan te schaffen. :)
pi_87516718
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:30 schreef Goddelijker het volgende:
mjah, eerste offerte binnen: 800 euro :o voor slechts 15" met eenvoudige no-brand LM velgen...

*doet verder zoeken op Marktplaats... (had daar een heel mooi setje gezien met z.g.a.n. banden + ori Seat Sport velgen..
Zijn ze net onder mijn neus weggekaapt voor 150 euro... |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_87523915
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:28 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb iedereen al gewaarschuwd, zodra ik zulk gedrag ga vertonen, mogen ze me slaan. Ga hem wel van de week wassen, door alle blaadjes is hij zanderig geworden ;(
Goed om hem een beetje schoon te houden inderdaad. Als je hem ergens afspuit is het goed om ook de wielkasten aan de binnenkant even schoon te maken. Dat zijn vaak verzamelplekken van zand, bladeren, en andere zaken die allemaal nattigheid vasthouden, en er dus voor gaan zorgen dat je auto eerder gaat roesten :)
quote:
Ik had met rijles bepaalde muziek die ik in eerste instantie haatte, maar gek genoeg door er steeds naar te luisteren ging waarderen. Ik ben zelf redelijk van de wat 'alternatievere' muziek, maar kon toen ook gewoon goed naar de populaire poppy liedjes luisteren. Er zijn best liedjes waar ik met een glimlach naar terugluister :)
Soms is dat achteraf best wel leuk, 'gedwongen' naar bepaalde muziek moeten luisteren. Zo leer je best veel waarderen :)
quote:
Een nieuwe radio heb ik nog niet, wordt begin november 23 jaar, en ik denk dat ik een nieuwe radio vraag :s) Of in elk geval een deel van het geld ervoor. Lijkt me toch wel een leuk idee dat ik ook CD's kan luisteren :)
Leuk is dat ja! ik vind het wel fijn om altijd de muziek te kunnen luisteren waar ik zelf zin in heb :). Je zou ook een FM transmitter kunnen overwegen, die sluit je dan aan op je MP3 speler (mocht je die hebben ;)). En die stuurt het signaal door naar de antenne van je radio.

quote:
Leuk, een cursus Frans :) Heb ik ook nog ergens liggen, mooie taal. Hoe was de grote dag van je broer trouwens? Jij ging hem toch rondrijden in een oldtimert? :)
Ja, erg leuke taal inderdaad. Afgelopen zomer ben ik er ook weer geweest, op zich kon ik best veel verstaan, maar ik kon beroerd weinig terugzeggen... Dat is best wel lastig :D. Gelukkig kon ik dat dan wel weer aardig uitleggen, dat ik het wel begreep, maar niet echt iets zinnigs terug kon zeggen :P.
Ik heb ook wel plannen om daar ooit nog eens een leuk autootje vandaan te halen, dan is het ook wel erg makkelijk als je de taal van het land spreekt :).

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ooh ja dat is ook een goed idee! Misschien ga ik ook nog een keertje zoiets doen :P
Ook Frans? Of heb je een andere taal in gedachten?
quote:
Er kan geloof ik 30 liter in. Hij is iig voor 38 euro vol :P
Oke, dat betekent dus dat je tussen de 400/30 = 1 op 13,3 en de 450/30 = 1 op 15 rijdt :).
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:30 schreef Goddelijker het volgende:
Doen! Ik heb vorig jaar voor het eerst winterbanden aangeschaft, maar ik vind het zeker de moeite waard! Je glijdt toch een stuk minder snel :).
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

mjah, eerste offerte binnen: 800 euro :o voor slechts 15" met eenvoudige no-brand LM velgen...

*doet verder zoeken op Marktplaats... (had daar een heel mooi setje gezien met z.g.a.n. banden + ori Seat Sport velgen..
Zijn ze net onder mijn neus weggekaapt voor 150 euro... |:(
Auch, dat is minder! Winterbanden kosten wel wat inderdaad. Ik had gelukkig nog 4 stalen velgen liggen, dus ik was voor 200 euro klaar :).
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:35:39 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87524014
Er zaten al winterbanden op mijn auto toen ik 'm kocht O+.

Betekent dan wel weer dat ik volgend voorjaar een keer op zoek moet naar een zomersetje.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:04:05 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87524745
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:31 schreef L0we het volgende:

[..]

Ook Frans? Of heb je een andere taal in gedachten?
[..]
Ja misschien wel, of spaans of Pools.. Maar voor Pools kan ik ook gewoon de radio aanzetten :P
quote:
Oke, dat betekent dus dat je tussen de 400/30 = 1 op 13,3 en de 450/30 = 1 op 15 rijdt :).
[..]
Dat is opzich wel redelijk. Ik probeer nu even te kijken hoeveel ik nog kan rijden dan weet ik iig hoeveel zuiniger mijn bakkie rijdt :D

Ik vroeg mij trouwens af of mijn auto echt brandschoon wordt door een ritje door de wasstraat? Hij is nu wel errug smerig en ik heb hier niet echt de mogelijkheid om hem zelf schoon te maken. :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:05:39 #88
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87524772
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:04 schreef monsterd. het volgende:

Ik vroeg mij trouwens af of mijn auto echt brandschoon wordt door een ritje door de wasstraat? Hij is nu wel errug smerig en ik heb hier niet echt de mogelijkheid om hem zelf schoon te maken. :{
Een wasstraat wil hier en daar nog wel eens een spoortje vergeten, met name op lastige plekken zoals de velgen. Maar negen van de tien keer jas ik 'm liever even door de wasstraat dan dat ik met een emmer op straat ga staan klooien :D.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:11:11 #89
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87524894
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:05 schreef JDude het volgende:

[..]

Een wasstraat wil hier en daar nog wel eens een spoortje vergeten, met name op lastige plekken zoals de velgen. Maar negen van de tien keer jas ik 'm liever even door de wasstraat dan dat ik met een emmer op straat ga staan klooien :D.
Maar dan pakt hij iig het grootste vuil mee.. Het isvoor de rest niet zo'n groot probleem als hij een plekje hier en daar vergeet.. De auto is binnen no time toch weer vies, maar hij moet er nu gewoon even doorheen.. Vooral omdat ik zie dat na een regenbui de druppels die achterblijven op mijn auto zich vermengen met het vuil op mijn auto en dat het dan lelijke strepen achterlaat.. Sterker nog, ik kan met mijn vinger langs de auto heen en dan laat ik ook een streep achter :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:17:59 #90
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87525084
Ik was hem liever met de hand, door de wasstraat krijg je allemaal zogeheten "swirls" op je lak:

donderdag 14 oktober 2010 @ 10:20:40 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87525170
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:17 schreef Catch_me het volgende:
Ik was hem liever met de hand, door de wasstraat krijg je allemaal zogeheten "swirls" op je lak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde idd! Nouja, 1 x kan geen kwaad toch?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87525222
Is het niet zo dat als de wasstraat van die "doeken" heeft i.p.v. borstels, dat het dan wel meevalt met de krassen & swirls?
pi_87525376
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:22 schreef von_Preussen het volgende:
Is het niet zo dat als de wasstraat van die "doeken" heeft i.p.v. borstels, dat het dan wel meevalt met de krassen & swirls?
Nope. Ook daar blijft zand van je voorgangers inzitten.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:55:03 #94
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87527908
Grrr net dus me nieuwe sierstuk op de uitlaat gezet, steekt ie helemaal achter de auto vandaan :') Je ziet alle boutjes en de 2 vertakkingen in de pijp zelf :')

Zaterdag komt er een vriend langs met een ijzerzaag en pijpsnijder, dus dan gaat er even 15-20cm van de uitlaatpijp af, zodat het sierstuk mooi onder de auto zit.
pi_87528372
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:55 schreef Catch_me het volgende:
Grrr net dus me nieuwe sierstuk op de uitlaat gezet, steekt ie helemaal achter de auto vandaan :') Je ziet alle boutjes en de 2 vertakkingen in de pijp zelf :')

Zaterdag komt er een vriend langs met een ijzerzaag en pijpsnijder, dus dan gaat er even 15-20cm van de uitlaatpijp af, zodat het sierstuk mooi onder de auto zit.
Ik hoop dat 't geen afbreuk doet aan de auto, dat het niet te snel er sjonnie uitziet zegmaar ;)
pi_87529623
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:55 schreef Catch_me het volgende:

Tsja, zo zie je ze vaak genoeg rijden ;). Maar het ziet er niet uit :P
pi_87539577
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nope. Ook daar blijft zand van je voorgangers inzitten.
Als je hem op de goede manier met de hand wast, dus met microvezel washandschoen en twee emmers (1 voor de viezigheid, ander met sopje) krijg je geen krassen. Echter, de meeste mensen doen het niet op deze manier, maar gewoon met een emmertje en een sponsje. Dan krijg je ook dat soort ronde swirls zoals je laat zien.

Als je een goede wasstraat hebt met doeken kan je nooit dat soort swirls krijgen, want die dingen draaien over het algemeen niet rond.. Uiteraard is het wel aan te raden eerst het ergste zand van je auto af te spuiten voor je de wasstraat ingaat.

Niet om het feit onderuit te halen dat je je auto het mooist krijgt door hem (op de goede manier) met de hand te doen, maar niet alle wasstraten zijn gelijk slecht. ;)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:09:45 #98
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87543054
Cherrrrry, ook al zit je in the US of A, of alle places, je hebt je rijbewijs alweer 4 maanden! *O*
Ik over drie dagen ook, wat vliegt de tijd :)

Kwam ik vanmiddag na een freaking lange dag in een hele vieze spoelkeuken bij m'n auto, die ik normaal niet eens meeneem vanwege de kosten van het parkeren, heeft er iemand een milkshake over m'n auto gegooid :'( M'n motorkap was roze. En nu vind ik roze een prachtkleur, maar dan als truitje, of armbandje, maar niet op mijn motorkap. En ik ben gek op aardbeien, op m'n ijs, of op een boterham, maar niet op m'n motorkap. For crying out loud ;( En toen moest ik ook nog eens 5,50 in die kutautomaat gooien, om daarna langs de 'bewaker' van de parkeergarage te rijden, met mijn roze motorkap ;(

Gelukkig is er beneden in een ruimte van La Place een enorme waterspuit 8-)
pi_87543703
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:09 schreef Purdey het volgende:
Cherrrrry, ook al zit je in the US of A, of alle places, je hebt je rijbewijs alweer 4 maanden! *O*
Ik over drie dagen ook, wat vliegt de tijd :)

Kwam ik vanmiddag na een freaking lange dag in een hele vieze spoelkeuken bij m'n auto, die ik normaal niet eens meeneem vanwege de kosten van het parkeren, heeft er iemand een milkshake over m'n auto gegooid :'( M'n motorkap was roze. En nu vind ik roze een prachtkleur, maar dan als truitje, of armbandje, maar niet op mijn motorkap. En ik ben gek op aardbeien, op m'n ijs, of op een boterham, maar niet op m'n motorkap. For crying out loud ;( En toen moest ik ook nog eens 5,50 in die kutautomaat gooien, om daarna langs de 'bewaker' van de parkeergarage te rijden, met mijn roze motorkap ;(

Gelukkig is er beneden in een ruimte van La Place een enorme waterspuit 8-)
OMFG dat was mij toen ook overkomen maar dan aan de zijkant! Had er nog een pic van gepost hier :N vandalen
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:44:35 #100
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87544653
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

OMFG dat was mij toen ook overkomen maar dan aan de zijkant! Had er nog een pic van gepost hier :N vandalen
Haha, daar moest ik ook aan denken :') Ik dacht ineens dat iemand het heeft voorzien op Fok auto's! Vieze plakkerige meuk ;( Een collega die ik thuis ging brengen dacht dat het een special effect was op de motorkap :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')