Fijn dat je weer heelhuids terug bent!quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klopt!
Bizar feitje: Er waren dus idd nog fietsers langs de grote weg. En daar scheuren mensen gewoon op nog geen meter afstand (in de breedte) vanaf met 90/100 km/h
Op sommige wegen is het wel verboden, maar op sommige wegen dus ook niet.. En daar fietsen die mensen dus.. Daarnaast heb ik ook niet echt de mogenlijkheid om enorm af te remmen van de bestuurder achter mij die verwacht dat dus niet.. pffquote:Op zondag 10 oktober 2010 19:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fijn dat je weer heelhuids terug bent!
Wat bizar zeg, fietsers op de grote wegEn er dan zo hard langsrijden, afschuwelijk
quote:
Wees dan maar blij dat je een Micra hebt, en geen brede bak. Heb je tenminste iets meer ruimtequote:Op zondag 10 oktober 2010 19:44 schreef monsterd. het volgende:
Bizar feitje: Er waren dus idd nog fietsers langs de grote weg. En daar scheuren mensen gewoon op nog geen meter afstand (in de breedte) vanaf met 90/100 km/h
Je komt uit België en dát valt je op?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:04 schreef trainfreak het volgende:
Gisteren voor het eerst naar Rotterdam gereden.
Man, wat een putjes en heuveltjes op de A16![]()
Kan, maar ongelukken en 'gewone' file komen daar ook genoeg voor volgens mijquote:En zelfs eventjes in de file gestaan, rij je 100 op de autostrade zie je een dynamisch bord met 50 op, wtf?![]()
De brug stond open zeker?
Ik ben in 2006 met 3 vrienden naar Neurenberg gereden voor Nederland - Portugal (dramaquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Wow![]()
Ik was na 1500km in 13 uur met 2 chauffeurs al gebrokenScheelt ook dat ik toen pas een paar maanden m'n rijbewijs had
Ja, bij ons hebben we dat ook, maar zijn ze minder hobbelig zeg maar.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Je komt uit België en dát valt je op?![]()
Heel herkenbaar op de weg (ring Utrecht) die ik vaak rij, vaak zijn de opritten ook gelijk weer afritten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:30 schreef Catch_me het volgende:
Valt me altijd opvalt is dat Nederlanders zich apathisch gedragen als je tegelijk wilt uitvoegen met iemand die wilt invoegen op de snelweg.
Het is me nu 3 x overkomen op één ritje vanavond. Dan rij je dus nog op de doorgaande weg, naast de blokmarkering waar je wil uitvoegen. Je kijkt in je spiegel en rechter raam en ja hoor, een debiel in een SUV die als robot naast je blijft rijden maar wel zijn knipperlicht aan gooit.
Heb zelf iedere keer maar een dot gas gegeven om er ruim voor te komen want schijnbaar is het lastig als je wilt invoegen om eventjes gas los te laten
Ik heb er altijd last van als ik na het eten in de auto zit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is pas echt leuk als je steeds in slaap valt en dan kort voor de vangrail weer wakker schrikt.
Heb zo al eens enige monsterritten doorstaan ( en hoewel het eigenlijk überstom is blijf je het gewoon doen, keihard doorbeuken om naar je bestemming te komen. In 2008 ben ik met de auto naar L'viv (Lemburg) in de Ukraine gereden, daar hebben we met z'n tweeën ruim 1.200 kilometer in 30 uur afgelegd. Vooral die onverlichte wegen in Oost-Europa zijn gevaarlijk in het donker, maar je blijft maar als een machine doorbeuken.
Mocht er belangstelling zijn dan kan ik nog wel wat foto's van die trip uploaden.
Was op vakantie in Griekenland ook zo. Tsja.. fietsers zijn voor ons normaal, maar er zijn ook landen waar er gewoon bar weinig van rondrijden. En voor die paar kabouters gaan ze geen fietspad aanleggen natuurlijk. In griekenland moest ik naast een 80 km/u over een stukje 'uitloop' fietsen. Het was niet eens een vluchtstrook, maar echt gewoon wat left over asfalt naast de weg. Het voordeel is dat de mensen daar stukken socialer en rustiger rijden en het qua gevaar dus niet zo groot is als je zou denken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fijn dat je weer heelhuids terug bent!
Wat bizar zeg, fietsers op de grote wegEn er dan zo hard langsrijden, afschuwelijk
Hier fietsen ze dus ook op het laatste stukje asfalt.. Maar het punt is dat het dan wel een 90 km weg mag zijn, mensen rijden veel harder en als ik veel andere auto's rondom mij heb, kan ik niet anders dan aanpassen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Was op vakantie in Griekenland ook zo. Tsja.. fietsers zijn voor ons normaal, maar er zijn ook landen waar er gewoon bar weinig van rondrijden. En voor die paar kabouters gaan ze geen fietspad aanleggen natuurlijk. In griekenland moest ik naast een 80 km/u over een stukje 'uitloop' fietsen. Het was niet eens een vluchtstrook, maar echt gewoon wat left over asfalt naast de weg. Het voordeel is dat de mensen daar stukken socialer en rustiger rijden en het qua gevaar dus niet zo groot is als je zou denken.
Met een eigen auto zul je waarschijnlijk ineens super veel omweggetjes maken, want autorijden blijft leuk!quote:Ik mag vrijdag hopelijk weer rijden. Moet na mijn werk (5 uur) uit eten, dus heb helaas niet veel tijd, anders had ik misschien wel een omweggetje genomen (A) . Hoog tijd voor een eigen auto.
Op de A16 lijkt het op sommige plaatsen inderdaad alsof er een rioolbuis niet ver genoeg is ingegraven en ze het asfalt er gewoon overheen gedrapeerd hebben. Vooral tussen Zwijndrecht en Ridderkerk is het soms net een achtbaanquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:12 schreef trainfreak het volgende:
Dat het wegdek overal netjes ligt weet ik al langer, maar die heuveltjes en dalen waren wel tof
quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:46 schreef kikoooooo het volgende:
Heb een leenauto van de garage, ivm mijn schade, audi a6 quattro 3.0 tdi met alle opties
haha nicequote:Op maandag 11 oktober 2010 08:46 schreef kikoooooo het volgende:
Heb een leenauto van de garage, ivm mijn schade, audi a6 quattro 3.0 tdi met alle opties
Golf 5quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
haha nicewat heb je zelf voor auto dan aangezien je dit krijgt?
Ik heb geen vrije dagen meerquote:Op maandag 11 oktober 2010 08:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zou echt gelijk een dag vrij nemen en gaan toeren.
Je ziet wat bleek, meld je ziek! Hoest eens? Ja, dat klinkt als een naar hoestjequote:Op maandag 11 oktober 2010 08:46 schreef kikoooooo het volgende:
quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je ziet wat bleek, meld je ziek! Hoest eens? Ja, dat klinkt als een naar hoestje
quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:41 schreef Vragende het volgende:
Mochten jullie wel alleen in de auto van je ouders rijden toen jullie net je rijbewijs hadden?
Ik werd er zowat mee weggestuurdquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:41 schreef Vragende het volgende:
Mochten jullie wel alleen in de auto van je ouders rijden toen jullie net je rijbewijs hadden?
Ja, mijn vader hecht geen waarde aan auto's. Dus als ik er een deuk ofzo in zou rijden, was het geen probleemquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:41 schreef Vragende het volgende:
Jep, geen enkel probleemquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:41 schreef Vragende het volgende:
Oei, das minderquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:12 schreef The6thgate het volgende:
Nee he. Zou vandaag iemand komen kijken naar m'n vorige auto die ik wil verkopen....start ie niet meerHopelijk komt de anwb nog op tijd.
De eerste weken kreeg ik eerst allerlei soorten kutsmoezen:quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:41 schreef Vragende het volgende:
Geen probleem, eerste zaterdag was ik al gelijk de bobquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:41 schreef Vragende het volgende:
Denk dat ik tegen die tijd al wel aan mijn tweede of derde bezig benquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:48 schreef JDude het volgende:
Ik kocht m'n eerste eigen auto pas na dat ik m'n rijbewijs al voor het eerst had verlengd.
Hmm, ik denk dat ik dan ook wel aan m'n tweede auto bezig ben ook. Alhoewel ik eerlijk toe moet geven dat het me echt vreselijk lijkt dat ik niet meer met deze auto kan rijdenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Denk dat ik tegen die tijd al wel aan mijn tweede of derde bezig ben
VS, doe je goedquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit nu in VS, echt verschrikkelijk al die enorme auto's. Mega gewoon. Ik zou hier niet durven rijden met een Yaris. En rechts inhalen
Ach, zulk soort dingen zou je gewoon eens moeten proberen. Ik ben in zuid-afrika geweest, daar was het ook een chaos waar je U tegen zegt, maar als je het eenmaal doorhebt doe je net zo hard meequote:Op maandag 11 oktober 2010 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Over 2 maanden ga ik ook die kant, maar iets zuidelijker (Guatemala). Daar ga ik ook absoluut niet rijden
Wat koel, de VS! Kom je wel snel weer terug? Ik mis de 'Cherry doet gek op de weg' verhalen nu al!quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit nu in VS, echt verschrikkelijk al die enorme auto's. Mega gewoon. Ik zou hier niet durven rijden met een Yaris. En rechts inhalen
Eens, het is gewoon wat wennen. Voor chaotische verkeerssituaties hoef je echt niet ver van huis, ik heb al in Roemenië, de Oekraine, Polen, Letland gereden, en ben daar ook al genoeg "opmerkelijke" situaties tegengekomen. Maar op een gegeven moment ga je ook gewoon op 2-baans wegen tussen 2 vrachtwagens inhalen (waarvan er dus eentje je tegemoet komt).quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, zulk soort dingen zou je gewoon eens moeten proberen. Ik ben in zuid-afrika geweest, daar was het ook een chaos waar je U tegen zegt, maar als je het eenmaal doorhebt doe je net zo hard mee.
In de VS hoort dat zo hè, het links en rechts inhalenquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:48 schreef CherryLips het volgende:
Ons busje rijdt niet zo hard, dus dan zou je denken dat we rechts zouden rijden, maar nee hoor. En dan zowel rechts als links worden ingehaald door auto's die bijna tegen elkaar aan knallen als ze voor ons komen
Wel jammer dat de snelwegen een grote 100-zone zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:51 schreef Piles het volgende:
In de VS hoort dat zo hè, het links en rechts inhalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |