abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87350294
quote:
NS-conducteurs plassen in fles

Nu sinds kort de sprinters van de NS niet alleen voor korte ritten maar ook voor lange ritten worden gebruikt, hebben conducteurs en reizigers een probleem... Er zitten geen toiletten in de treinstellen.

De Vakbond voor Rijdend Personeel luidt de noodklok over dit probleem. "Vaak wordt er naar alternatieven gezocht zoals een lege fles, aan de blinde kant van de trein of uit het zicht op een perron”, stelt de bond op haar website.

Niet alleen voor conducteurs is het lastig. Ook reizigers kampen ermee. Enkele 'schrijnende voorbeelden' zijn „oudere reizigers en kinderen die het in hun broek doen. Reizigers die plassen in de trein of op het perron, reizigers die bij gebrek aan een toilet overgeven in de afvalbakken.” De bond heeft de directie van de NS ingelicht en eist een oplossing.

Het is niet voor het eerst dat er geprotesteerd wordt tegen het ontbreken van toiletten in de Sprinters. Minister Camiel Eurlings van Verkeer zegde eerder toe dat er toiletten komen op ruim honderd stations waar nog geen wc's zijn. Volgens Eurlings zou het 100 miljoen euro kosten om alle Sprinters van een toilet te voorzien.

De NS weet van de klachten en gaat op enkele stations in het land toiletten plaatsen. „De Sprinters zijn bedoeld voor korte routes. Maar op sommige plekken, waar een trein binnen tien minuten moet keren en vertrekken en er geen toiletten zijn, plaatsen we die”, aldus een woordvoerder.
http://www.telegraaf.nl/b(...)assen_in_fles__.html


De schoonmaakkosten van WC's zijn natuurlijk enorm en logisch dat we daarom reizigers in hun broek laten pissen. Geld is belangrijker dan mensen, sinds de privatiseringsgolf.

Kan iemand de NS weer terug brengen naar de staat, zodat we weer een beetje normaal met elkaar om kunnen gaan?
pi_87350314
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_87350326
Welkom in Somalië Nederland
pi_87350382
Al zouden ze in elk treinstel en op elk perron een toilet plaatsen, dan nog zijn die dingen meestal dermate ranzig dan wel defect dat je er nog steeds weinig mee kunt :{
The prettiest people do the ugliest things
pi_87350400
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:51 schreef Khalein het volgende:
Al zouden ze in elk treinstel en op elk perron een toilet plaatsen, dan nog zijn die dingen meestal dermate ranzig dan wel defect dat je er nog steeds weinig mee kunt :{
Nja zoveel moet je als man ook niet met een wc.
De grote boodschap kun je wel even volhouden en dat andere is zo gedaan.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:52:48 #6
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87350404
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:46 schreef IHVK het volgende:
Welkom in Somalië Nederland
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87350464
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Voor de privatisering zaten er in elke trein WC's. Nu sturen we het personeel met een plasfles naar hun werk en mogen bejaarden en kinderen in hun broek pissen....en dan heb ik het nog niet over het afschaffen van het eetkarretje wat altijd voorbij kwam....ik hoor Jorritsma nog zeggen, dat we allemaal lekker een croissantje zouden kunnen eten als de privatisering eenmaal een feit was. :')
pi_87350465
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
In de Sovjetunie was het openbaar vervoer behoorlijk goed. Dus je vergelijking gaat niet op.
pi_87350498
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Ja dat zag je in Engeland, daar rijden de treinen van verschillende maatschappijen op hetzelfde spoor, en tegen elkaar op ook _O-

http://www.archivesolidai(...)tml?lang=2&obid=1802
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:59:50 #10
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_87350499
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Voor de privatisering zaten er in elke trein WC's. Nu sturen we het personeel met een plasfles naar hun werk en mogen bejaarden en kinderen in hun broek pissen....en dan heb ik het nog niet over het afschaffen van het eetkarretje wat altijd voorbij kwam....ik hoor Jorritsma nog zeggen, dat we allemaal lekker een croissantje zouden kunnen eten als de privatisering eenmaal een feit was. :')
Post hoc ergo propter hoc... Je legt verbanden die niets met elkaar te maken hebben.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_87350517
Ze moeten op het NS hoofdkantoor de wc's eens in de vier uur even open doen.
Eens kijken of die bonusjagers dan nog zo denken.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:03:20 #12
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87350526
Er ligt niet eens spoor in Somalië, de enige lijn is in 1940 opgebroken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87350599
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Hoe wil je dat dan doen ... het recht op bepaalde lijnen veilen of zo?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87350620
Als je je behoefte niet een uurtje op kan houden moet je niet met de trein reizen.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:11:50 #15
320999 Elchico___
Livin la vida loca
pi_87350628
quote:
Minister Camiel Eurlings van Verkeer zegde eerder
:') :') :') :')
pi_87350644
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:59 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ja dat zag je in Engeland, daar rijden de treinen van verschillende maatschappijen op hetzelfde spoor, en tegen elkaar op ook _O-

http://www.archivesolidai(...)tml?lang=2&obid=1802
Ongelooflijk hoe een overheid om kan springen met de primaire voorzieningen van burgers.
Netto gaat de gewone burger er financiëel en qua voorzieningen hard op achteruit (wat je ook bij de NS ziet) en zijn er een paar investeerders die rijk worden.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:14:14 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87350656
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 10:11 schreef Elchico___ het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Kwoot dan een woordje meer: "zegde toe".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:14:21 #18
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87350657
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:56 schreef detulp050 het volgende:

[..]


In de Sovjetunie was het openbaar vervoer behoorlijk goed. Dus je vergelijking gaat niet op.
Je bent niet heel erg bekend met de SU als je niet meteen snapt waar ik op doel. Fellow traveler zeker?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:22:36 #19
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_87350757
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 10:01 schreef thumbnail het volgende:
Ze moeten op het NS hoofdkantoor de wc's eens in de vier uur even open doen.
Eens kijken of die bonusjagers dan nog zo denken.
Da's wel een goeie. En dan moet dat ook een krap benauwd hok zijn met gore strontbesmeurde wc-bril en geen wc-papier!
How can I make this topic about me?
pi_87351356
Wat is de blinde kant van een trein?
De onderkant?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:04:51 #21
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87351391
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat is de blinde kant van een trein?
De onderkant?
De Stavoren-kant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87351590
Ik ben ook weleens zo'n sprinter uitgesprint op een tussenstation omdat ik het niet meer op kon houden. Voel je je echt ontzettend dom, maar net iets minder dom dan dat je op je 33e met een pan bruine bonen in je onderbroek op je werk aankomt.

Trouwens:

quote:
Elk bedrijf is verplicht minstens één toilet te hebben voor het personeel, ook als het bedrijf niet op een vaste locatie werkt. In dit artikel lees je meer over de verplichtingen die je als werkgever hebt als het om sanitaire voorzieningen gaat.

http://www.mkbservicedesk(...)ieningen-bedrijf.htm
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87351706
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
pi_87351739
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Netto gaat de gewone burger er financiëel en qua voorzieningen hard op achteruit (wat je ook bij de NS ziet) en zijn er een paar investeerders die rijk worden.
Ja, zoals de Staat die laatst 1,1 mrd aan dividend ontving van NS. :')
pi_87351762
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nja zoveel moet je als man ook niet met een wc.
De grote boodschap kun je wel even volhouden en dat andere is zo gedaan.
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87351780
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Het is gewoon onzinnig dat ze er niet zijn. Die twee extra zitplaatsen die de NS er voor in de plaats heeft kunnen plaatsen zullen vast veel uitmaken.
Cool story, Hansel.
pi_87351791
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Dat vind ik een beetje een lulreden. Een hoop mensen zijn afhankelijk van de trein, alleen al omdat je op die manier reiskosten beter vergoed krijgt. Dan zou je mensen op hele hoge kosten jagen omdat je als bedrijf te lam bent basale service te bieden.

Het is een beetje hetzelfde als dat de enige winkel van het dorp besluit alleen nog maar water en brood te verkopen met het excuus "anders ga je maar ergens anders winkelen". Het alternatief is te duur en ook nog eens ongewenst (meer verkeer en vervuiling).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:22:03 #28
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_87351808
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Ja joh, prachtige redenering. En wat als nou besloten wordt dat toiletten op tankstations moeten verdwijnen, omdat het teveel kost?

Zou jij dan in de trein stappen? Dacht het niet.
pi_87351817
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef kawotski het volgende:
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
pi_87351892
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is gewoon onzinnig dat ze er niet zijn. Die twee extra zitplaatsen die de NS er voor in de plaats heeft kunnen plaatsen zullen vast veel uitmaken.
Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
pi_87351972
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat vind ik een beetje een lulreden. Een hoop mensen zijn afhankelijk van de trein, alleen al omdat je op die manier reiskosten beter vergoed krijgt.
Dat hangt maar net af van je werkgever. Een goed idee zou zijn, als je werkelijk met dit probleem zit, eens met je werkgever te gaan praten over mogelijkheden om de regeling aan te passen.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:30:26 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87352025
Bussen hebben toch ook geen wc? Wat is het verschil tussen een sprinter en een bus dan?
pi_87352048
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
dan heb je in de auto ook een probleem.
pi_87352088
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja joh, prachtige redenering. En wat als nou besloten wordt dat toiletten op tankstations moeten verdwijnen, omdat het teveel kost?
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Allereerst omdat er veel merken zijn die tankfaciliteiten aanbieden. Zij gaan waarschijnlijk niet ineens alle toiletten sluiten. Maar het is gewoon de overweging die een private onderneming maakt, daar moet je niet direct in in willen grijpen, zeker niet via de politiek. Wat wel kan is natuurlijk bij NS gaan klagen.
pi_87352137
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
Uiteraard, echter het 'beleid' is om iedereen het OV in te krijgen. Als je dan al iets basics als een toilet niet kan aanbieden dan sluit je al heel veel potentiele reizigers uit. Ik ben o.a. om die reden over moeten stappen naar de auto.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87352212
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef kawotski het volgende:
Uiteraard, echter het 'beleid' is om iedereen het OV in te krijgen. Als je dan al iets basics als een toilet niet kan aanbieden dan sluit je al heel veel potentiele reizigers uit. Ik ben o.a. om die reden over moeten stappen naar de auto.
Ik zie er dan ook helemaal niks in om iedereen het OV in te jagen.
pi_87352267
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:


Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
Volgens mij zijn die wc's er omdat men anders overal zijn behoefte gaat doen.
pi_87352277
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:


Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
Worden de kaartjes dan goedkoper?
pi_87352309
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:30 schreef Zwansen het volgende:
Bussen hebben toch ook geen wc? Wat is het verschil tussen een sprinter en een bus dan?
Buschauffeurs moeten dan ook 4 uur hun behoefte ophouden.
Leuk he die marktwerking.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:53:01 #40
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87352583
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
EUSSR
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:54:45 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87352610
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_87352673
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:54 schreef Lambiekje het volgende:
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Daar zijn ze bij Ryanair al mee bezig ;)

http://www.viva.nl/2009/07/08/ryan-air-staan-in-het-vliegtuig/
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87352674
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:40 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Buschauffeurs moeten dan ook 4 uur hun behoefte ophouden.
Leuk he die marktwerking.
Volgens mij bleek ergens vorig jaar dat het gros van de chauffeurs in de regio Arnhem zo weinig pauze en gelegenheid had, dat ze inderdaad tegen de zuilen van het busstation stonden te piesen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:57:21 #44
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87352681
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:54 schreef Lambiekje het volgende:
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Sprinters zijn er al hoor. :P :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:57:52 #45
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87352691
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
Jij vindt het vast niet erg dat een medereiziger in je blouse/schoot :r
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_87352873
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden.
In een documentaire over schoonmakers, kwam naar voren dat de schoonmakers van de trein in hooguit luttele minuten het toilet schoon moeten hebben. Een demonstreerde het. Binnen rennen, razendsnel lapje over fonteintje en bril. Even vlug door de binnenkant en meer tijd was er niet.

Ik vind het echt idioot geen toilet in de trein. Zowel voor het personeel als voor de reizigers.
Helemaal voor het personeel. Je zal meer de hele dag op zo'n sprinter zitten met een moordend tijdschema. Dan heb je toch geen tijd om ergens op station naar een toilet te gaan? Dat is vaak helemaal ergens ver weg, je moet er geld in gooien etc.
Je hoort toch te zorgen dat je personeel naar een toilet kan?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:07:26 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87352899
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat hangt maar net af van je werkgever. Een goed idee zou zijn, als je werkelijk met dit probleem zit, eens met je werkgever te gaan praten over mogelijkheden om de regeling aan te passen.
_O-

Ja hoor Fritsie. Heel de wereld bevindt zich in een dusdanig riante positie. Tuurlijk knul.

Jij probeert echt alles recht te lullen wat zo krom is als maar kan he?
Intelligent, but fucked up.
pi_87352909
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:39 schreef thumbnail het volgende:
Worden de kaartjes dan goedkoper?
Dat denk ik niet, echte concurrentie ontbreekt natuurlijk, maar indirect komt het wel terug als NS dividend uitkeert. Het is niet zinvol kosten te maken die je beter kunt voorkomen, nooit. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:09:45 #49
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87352944
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef Injetta het volgende:

[..]

In een documentaire over schoonmakers, kwam naar voren dat de schoonmakers van de trein in hooguit luttele minuten het toilet schoon moeten hebben. Een demonstreerde het. Binnen rennen, razendsnel lapje over fonteintje en bril. Even vlug door de binnenkant en meer tijd was er niet.
In het ziekenhuis wordt het nog sneller geeist .
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_87353016
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:




Volgens mij bleek ergens vorig jaar dat het gros van de chauffeurs in de regio Arnhem zo weinig pauze en gelegenheid had, dat ze inderdaad tegen de zuilen van het busstation stonden te piesen...
Lekker fris.

Maar de aandeelhouders hebben weer winst en dat is het enige waar het tegenwoordig nog om gaat.
pi_87353037
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:13 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Lekker fris.

Maar de aandeelhouders hebben weer winst en dat is het enige waar het tegenwoordig nog om gaat.
en een parlementslid / beleidsambtenaar heeft weer wat steekpenningen van de investeerder
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87353043
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:07 schreef Bolkesteijn het volgende:


Dat denk ik niet, echte concurrentie ontbreekt natuurlijk, maar indirect komt het wel terug als NS dividend uitkeert. Het is niet zinvol kosten te maken die je beter kunt voorkomen, nooit. :)
Dus de reizigers krijgen minder service voor hetzelfde geld?
pi_87353056
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:14 schreef Verburg_K het volgende:


en een parlementslid / beleidsambtenaar heeft weer wat steekpenningen van de investeerder
En of een toekomstige baan.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:19:41 #54
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_87353155
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
Die verwerk je toch in de prijs? ' t is toch al reteduur, kunnen die servicekosten ook nog wel bij. of een kaartje 46 euro kost of 47 euro, dat maakt echt niet meer uit.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:20:31 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87353176
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:19 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Die verwerk je toch in de prijs? ' t is toch al reteduur, kunnen die servicekosten ook nog wel bij. of een kaartje 46 euro kost of 47 euro, dat maakt echt niet meer uit.
Welk treinkaartje kost 46 euro? Volgens mij is dat minder dan 1% van alle mogelijke ritten.
pi_87353440
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Welk treinkaartje kost 46 euro? Volgens mij is dat minder dan 1% van alle mogelijke ritten.
Ik moet regelmatig voor mijn werk van arnhem naar maastricht forensen..
zonder korting: 44.40 euro voor een retour...
pi_87354032
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

_O-

Ja hoor Fritsie. Heel de wereld bevindt zich in een dusdanig riante positie. Tuurlijk knul.

Jij probeert echt alles recht te lullen wat zo krom is als maar kan he?
Sinds de privatisering is de service met sprongen achteruit gegaan, maar er zijn altijd mensen die op basis van een (theoretische) ideologie blijven ontkennen. Beetje wat de CPN vroeger deed mbt het communisme....blinde vlek enzo en geloven in heilstaten.

Geen WC's, geen verkoop van eten/drinken/geen rookcoupés, maar ondertussen wordt het steeds duurder en is er een zeer kleine toplaag die extreem veel geld verdient....eigen personeel mag aan de plasfles, maar het werkt allemaal zo goed....types die dat allemaal vergoeilijken zouden zelf eens een jaartje niet meer naar de WC moeten gaan en alleen een plasfles gebruiken....eens kijken hoe ze dan praten.

Wie het normaal vindt dat een bedrijf zijn eigen personeel en reizigers aan de plasfles zet, die is echt de weg een beetje kwijt.
pi_87354188
Honderd miljoen euro? Om hoeveel treinen van toiletten te voorzien? 100? 200? Wat voor plees zijn dat en wie installeert die? Mag toch aannemen dat dat voor minder kan. Met een duizend of 50 per trein zou het toch wel een keer klaar moeten zijn denk ik toch...

[ Bericht 10% gewijzigd door Netherlander op 09-10-2010 13:10:00 ]
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:08:01 #59
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_87354289
In de periode 1939-1945 hadden ze ook erg economisch treinvervoer misschien moet en ze die wagons weer van stal halen.
pi_87354292
Persoonlijk vind ik dat een plee gewoon in de trein hoort. Als ik nu met de trein ga drink ik bewust in de ochtend niet want anders is er de kans dat ik tijdens een stop de plee moet opzoeken en je de volgende trein mist. Met name voor lange ritten is het irritant.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87354373
Kunnen ze de reizigers dan niet tegmoetkomen of zo? Ik bedoel plassen in een flesje zal nog wel lukken, maar poepen zal toch iets lastiger worden. De hals van een colaflesje is niet breed genoeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87354426
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:11 schreef Hathor het volgende:
Kunnen ze de reizigers dan niet tegmoetkomen of zo? Ik bedoel plassen in een flesje zal nog wel lukken, maar poepen zal toch iets lastiger worden. De hals van een colaflesje is niet breed genoeg.
Zelfs voor vrouwen is er een plasfles!



Gezellig met z'n allen op het balkon plasflessen!
pi_87354473
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:11 schreef Hathor het volgende:
Kunnen ze de reizigers dan niet tegmoetkomen of zo? Ik bedoel plassen in een flesje zal nog wel lukken, maar poepen zal toch iets lastiger worden. De hals van een colaflesje is niet breed genoeg.
Persoonlijk vond ik het probleem van de WC bij de NS dat hij ook meer leek op een badkamer. Soms zag je er dames in gaan die pas veel later er weer uit kwamen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87354587
op sommige stations heb je trouwens prettige schone wc's, Arnhem bijvoorbeed, daar betaal ik graag 40 cent voor tijdens het wachten op een overstap. (alleen jammer van die trappen)
pi_87354623
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:20 schreef computergirl het volgende:
op sommige stations heb je trouwens prettige schone wc's, Arnhem bijvoorbeed, daar betaal ik graag 40 cent voor tijdens het wachten op een overstap. (alleen jammer van die trappen)
Mja. Maar die dames maken de plee ook na elke 'beurt' schoon. Zo heel gek is dat dus niet :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87354648
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:19 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Die verwerk je toch in de prijs? ' t is toch al reteduur, kunnen die servicekosten ook nog wel bij. of een kaartje 46 euro kost of 47 euro, dat maakt echt niet meer uit.
Prima, maar dan heb ik het vermoeden dat er wel weer een topic geopend gaat worden. :')
pi_87354803
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zelfs voor vrouwen is er een plasfles!

[ afbeelding ]

Gezellig met z'n allen op het balkon plasflessen!
Whehehehe zie je het al voor je? :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:10:46 #68
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_87355800
Lekker zittend draaien. Hmmm.

pi_87356540
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Whehehehe zie je het al voor je? :')
:@

Er zal vast wel een handige ondernemer zijn die flessen gaat ontwikkelen die groot genoeg zijn om in te poepen en dan kan de NS een plas- en een poepbalkon maken, waarbij voor het personeel een apart balkon zal zijn, want de NS zorgt natuurlijk prima voor het eigen personeel.

Naar de WC gaan is geen natuurlijk gegeven, maar een gevalletje eigen risico en daar moet de burger maar zelf op inspelen...belachelijk dat ze die verantwoordelijkheid bij anderen neer willen leggen.

De wereld wordt er echt een stuk vrolijker en beschaafder van op die manier, maar er kan iig weer geld verdient worden en dat is het belangrijkste! (Heerlijk die religies.)
pi_87356986
quote:
„oudere reizigers en kinderen die het in hun broek doen. Reizigers die plassen in de trein of op het perron, reizigers die bij gebrek aan een toilet overgeven in de afvalbakken.”
Ik heb wel eens een verhaal gehoord over iemand die een miskraam heeft gehad op een toilet in de trein. :')

Ik snap de beredenering van de NS wel. Het is duur en in het kader van sociale veiligheid ook nog eens risicovol. Daarnaast worde toiletten in treinen te veel gebruik voor zaken waar ze niet voor bedoeld zijn. Echter, ben ik het er wel mee eens dat op ritten van meer dan 30 minuten er zeker toiletten in de treinen zouden moeten zijn. Bij hoge nood is er namelijk geen andere oplossing dan in het openbaar je behoefte te moeten doen. Dat personeel flesjes moet meenemen is schandalig. :{
pi_87357782
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:13 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een verhaal gehoord over iemand die een miskraam heeft gehad op een toilet in de trein. :')

Ik snap de beredenering van de NS wel. Het is duur en in het kader van sociale veiligheid ook nog eens risicovol. Daarnaast worde toiletten in treinen te veel gebruik voor zaken waar ze niet voor bedoeld zijn. Echter, ben ik het er wel mee eens dat op ritten van meer dan 30 minuten er zeker toiletten in de treinen zouden moeten zijn. Bij hoge nood is er namelijk geen andere oplossing dan in het openbaar je behoefte te moeten doen. Dat personeel flesjes moet meenemen is schandalig. :{
Een lekkere spuit zetten lijkt me niet haalbaar als je van je aders houdt, neuken lijkt me ook exceptioneel en kotsen is een WC wel voor bedoeld dus waar hebben we het over? Vrouwen die even hun haar doen? Zwartrijders?
Lijkt me nog altijd minder voorkomen dan mensen die gewoon even willen plassen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87358084
Handen wassen na het plassen is er dus ook niet meer bij. Gezellig al die conducteurs die je ov-chipkaart vervolgens beet pakken. :')
pi_87358638
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
tada: files
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87358666
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie er dan ook helemaal niks in om iedereen het OV in te jagen.
zeg dat dan
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87358796
Hebben ze eindelijk een legitieme reden om de prijs te verhogen :')
Conscience do cost.
pi_87358952
Als het gaat om toiletten is Nederland al een supersmerig land. Ok, we hebben dan nog net geen gaten in de vloer waar je boven mag hangen zoals in Frankrijk maar ik prefereer toch de Sanifair in Duitsland. 50 cent en die kan je middels een bonnetje weer terugkrijgen als je wat koopt. Dat ze zoiets niet in de treinen verwerken, automatisch reinigende toiletten, we leven in 2010 for god sakes..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87359135
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:57 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds de privatisering is de service met sprongen achteruit gegaan, maar er zijn altijd mensen die op basis van een (theoretische) ideologie blijven ontkennen. Beetje wat de CPN vroeger deed mbt het communisme....blinde vlek enzo en geloven in heilstaten.

Geen WC's, geen verkoop van eten/drinken/geen rookcoupés, maar ondertussen wordt het steeds duurder en is er een zeer kleine toplaag die extreem veel geld verdient....eigen personeel mag aan de plasfles, maar het werkt allemaal zo goed....types die dat allemaal vergoeilijken zouden zelf eens een jaartje niet meer naar de WC moeten gaan en alleen een plasfles gebruiken....eens kijken hoe ze dan praten.

Wie het normaal vindt dat een bedrijf zijn eigen personeel en reizigers aan de plasfles zet, die is echt de weg een beetje kwijt.
Het is in dit geval een soort van ideologische obsessie voor de Bolkesteijntjes van deze wereld. Dus je kunt niet pissen in de trein? So what? Dan zet je toch gewoon een nieuwe spoorwegmaatschappij op, waarvan al jouw treinen wel gewoon wc's hebben? Als het de mensen echt wat uitmaakt, dan zorgt de vrije markt er vanzelf wel voor dat jouw maatschappij winstgevend wordt. We leven immers in een libertaire heilstaat.
pi_87359358
Zeer terechte klacht. Alle treinen dienen te allen tijde te beschikken over fatsoenlijke sanitaire voorzieningen.
pi_87359429
Misleidende TT.

Ze zijn nog niet ver, dat is een van de opties die ze gingen beschouwen. Dat betekent nog niet dat ze alreeds mee zijn begonnen met het plassen in flessen.

Leuk aandacht trekkende TT trouwens, TS :')
pi_87359431
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is in dit geval een soort van ideologische obsessie voor de Bolkesteijntjes van deze wereld. Dus je kunt niet pissen in de trein? So what? Dan zet je toch gewoon een nieuwe spoorwegmaatschappij op, waarvan al jouw treinen wel gewoon wc's hebben? Als het de mensen echt wat uitmaakt, dan zorgt de vrije markt er vanzelf wel voor dat jouw maatschappij winstgevend wordt. We leven immers in een libertaire heilstaat.
"dan zet je toch een nieuwe maatschappij op"
Die is de weg kwijt zeg. Beetje te veel gedronken?
pi_87359518
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:17 schreef Netherlander het volgende:

[..]

"dan zet je toch een nieuwe maatschappij op"
Die is de weg kwijt zeg. Beetje te veel gedronken?
Als je niet snapt dat hij een terecht punt maakt, namelijk het feit dat de NS weliswaar geprivatiseerd is maar nog steeds een monopolie positie bekleed, dan moet je je misschien niet in deze discussie mengen.
pi_87359596
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat hij een terecht punt maakt, namelijk het feit dat de NS weliswaar geprivatiseerd is maar nog steeds een monopolie positie bekleed, dan moet je je misschien niet in deze discussie mengen.
Hij maakt geen punt, hij zit een eind in het luchtledige te lullen.
Dat je een eigen bedrijf kan beginnen is toch geen argument om niet te mogen klagen. Doe eens normaal. :') Je kan niet niet maar eigen bedrijven uit de grond laten komen elke keer als je het ergens niet mee eens bent. Doorgedraaide VVD mentaliteit.

Hoe denk je dat de bank mij aankijkt als ik daar aankom voor een lening x miljard omdat ik ga concurreren met de NS. :') Met mn schamele salarisje. :')
pi_87359655
Syntus treinen hebben al jaren geen wc's. Kan me niet herinneren dat daar ooit problemen mee zijn geweest?
pi_87359690
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:25 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Hij maakt geen punt, hij zit een eind in het luchtledige te lullen.
Dat je een eigen bedrijf kan beginnen is toch geen argument om niet te mogen klagen. Doe eens normaal. :') Je kan niet niet maar eigen bedrijven uit de grond laten komen elke keer als je het ergens niet mee eens bent. Doorgedraaide VVD mentaliteit.
Je snapt het niet. Je KAN niet eens een spoorwegmaatschappij in Nederland oprichten, want je zit tegen een monopolist aan te harken. Het boeit verder geen reet wat de VVD mentaliteit ermee te maken heeft. Het kan niet. Punt. Finito. Einde. Game Over.
pi_87359718
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Je KAN niet eens een spoorwegmaatschappij in Nederland oprichten, want je zit tegen een monopolist aan te harken. Het boeit verder geen reet wat de VVD mentaliteit ermee te maken heeft. Het kan niet. Punt. Finito. Einde. Game Over.
Arriva,Syntus,Veolia? Kan dus wel lijkt me.
pi_87359739
Arriva? :')

Dat bestaat niet meer, is allang overgenomen door Deutsche Bahn. _O_
pi_87359771
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:30 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Arriva,Syntus,Veolia? Kan dus wel lijkt me.
Ja, tussen schubbekutteveen en een boerderij 2 kilometer verder. Marktaandeel en te verstouwen passagiers zijn nogal anders. :')
pi_87359788
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Je KAN niet eens een spoorwegmaatschappij in Nederland oprichten, want je zit tegen een monopolist aan te harken. Het boeit verder geen reet wat de VVD mentaliteit ermee te maken heeft. Het kan niet. Punt. Finito. Einde. Game Over.
Nou dan zitten we toch op 1 lijn.
pi_87359798
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:33 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Ja, tussen schubbekutteveen en een boerderij 2 kilometer verder. Marktaandeel en te verstouwen passagiers zijn nogal anders. :')
Het kan dus wel, tuurlijk is het een moeilijke markt om een eigen bedrijf in te beginnen aangezien het gigantische investeringen vergt.
pi_87359845
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:34 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Het kan dus wel, tuurlijk is het een moeilijke markt om een eigen bedrijf in te beginnen aangezien het gigantische investeringen vergt.
Noem je dit concurreren? Trajectjes waar de NS toch geen droog brood aan kan verdienen?
In Engeland heb je concurrentie. Hier heb je gewoon een soort Stalin die af en toe toestaat wat moeilijke traject door derden op te laten pakken.
pi_87360211
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:36 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Noem je dit concurreren? Trajectjes waar de NS toch geen droog brood aan kan verdienen?
In Engeland heb je concurrentie. Hier heb je gewoon een soort Stalin die af en toe toestaat wat moeilijke traject door derden op te laten pakken.
True.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:54:01 #92
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87360311
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:36 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Noem je dit concurreren? Trajectjes waar de NS toch geen droog brood aan kan verdienen?
In Engeland heb je concurrentie. Hier heb je gewoon een soort Stalin die af en toe toestaat wat moeilijke traject door derden op te laten pakken.
Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs :{
Intelligent, but fucked up.
pi_87360403
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs :{
Lekker goedkoop ook. 45 pond voor een retourtje buiten de spits van de afstand Groningen-Amsterdam. :{
pi_87360530
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs :{
Dat is een andere discussie, ik vind de NS alleen ook prima maar dan zonder winstoogmerk (en dus van de staat), maar dat is tenminste echte concurrentie. Er klopt wel meer niet aan Engeland, ga er maar eens eten bijvoorbeeld.

Concurrentie hier heb je pas als er een andere transporteur komt die de NS letterlijk de das om kan doen als ze het goed aanpakken. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Een arriva of een veolia gaat echt geen deuk slaan in de jaarcijfers van de NS en dus is er geen concurrentie.
En dus is er gewoon geen marktwerking ook al zeggen ze van wel. Het enige verschil met vroeger is dat de NS nu een winstoogmerk heeft en dat de hele pleurbende meer gaat kosten en minder service gaat opleveren. Dat riep half Nederland toen bekend werd dat het ging gebeuren al en het is huubhuub barbatruuc nog waar ook.
TNT is precies hetzelfde verhaal. Privatiseren van dat soort staats bedrijven werkt gewoon niet want ze zijn veel te stevig om lekker mee te concurreren.
pi_87360754
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:17 schreef vergezocht het volgende:
Misleidende TT.

Ze zijn nog niet ver, dat is een van de opties die ze gingen beschouwen. Dat betekent nog niet dat ze alreeds mee zijn begonnen met het plassen in flessen.

Leuk aandacht trekkende TT trouwens, TS :')
Ik heb de TT gekopiëerd van het originele bericht (zonder het aan te passen) en het gebeurt dus ondertussen al dat conducteurs in flessen plassen, dus echt misleidend zou ik het niet willen noemen. De NS levert de plasflessen niet zelf, maar door gebrek aan sanitair doen de conducteurs dus hun behoefte in een fles....nog netjes btw, dat ze dat doen ipv dat ze ergens gaan wildplassen.
pi_87416284
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:02 schreef Netherlander het volgende:
Privatiseren van dat soort staats bedrijven werkt gewoon niet want ze zijn veel te stevig om lekker mee te concurreren.
Het werkt wel, alleen niet in het voordeel van de reiziger in dit geval. Privatisering heeft dat meestal als gevolg, dus het is niet zo gek dat men dat al riep toen de NS werd geprivatiseerd. Dat betekent echter niet dat privatisering nutteloos is. Twee verschillende dingen.
pi_87416406
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:38 schreef Justinn het volgende:

[..]

Het werkt wel, alleen niet in het voordeel van de reiziger in dit geval. Privatisering heeft dat meestal als gevolg, dus het is niet zo gek dat men dat al riep toen de NS werd geprivatiseerd. Dat betekent echter niet dat privatisering nutteloos is. Twee verschillende dingen.
Privatisering is idd prima voor de werkgever....heel veel vrijheid om personeel te dumpen, service te verminderen en extra winst te maken.
Voor de reiziger en werknemer is het een drama.
pi_87416555
Openbaar Vervoer :')
pi_87416719
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:57 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Lekker goedkoop ook. 45 pond voor een retourtje buiten de spits van de afstand Groningen-Amsterdam. :{
Als je het op de dag zelf koopt ja. Als je het van te voren via internet koopt kan het vaak veel goedkoper.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:29:42 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87418089
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
Tegen zwartrijden werd er jaren geleden verteld; toen de plannen aan werden gekondigd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')