http://www.telegraaf.nl/b(...)assen_in_fles__.htmlquote:NS-conducteurs plassen in fles
Nu sinds kort de sprinters van de NS niet alleen voor korte ritten maar ook voor lange ritten worden gebruikt, hebben conducteurs en reizigers een probleem... Er zitten geen toiletten in de treinstellen.
De Vakbond voor Rijdend Personeel luidt de noodklok over dit probleem. "Vaak wordt er naar alternatieven gezocht zoals een lege fles, aan de blinde kant van de trein of uit het zicht op een perron”, stelt de bond op haar website.
Niet alleen voor conducteurs is het lastig. Ook reizigers kampen ermee. Enkele 'schrijnende voorbeelden' zijn „oudere reizigers en kinderen die het in hun broek doen. Reizigers die plassen in de trein of op het perron, reizigers die bij gebrek aan een toilet overgeven in de afvalbakken.” De bond heeft de directie van de NS ingelicht en eist een oplossing.
Het is niet voor het eerst dat er geprotesteerd wordt tegen het ontbreken van toiletten in de Sprinters. Minister Camiel Eurlings van Verkeer zegde eerder toe dat er toiletten komen op ruim honderd stations waar nog geen wc's zijn. Volgens Eurlings zou het 100 miljoen euro kosten om alle Sprinters van een toilet te voorzien.
De NS weet van de klachten en gaat op enkele stations in het land toiletten plaatsen. „De Sprinters zijn bedoeld voor korte routes. Maar op sommige plekken, waar een trein binnen tien minuten moet keren en vertrekken en er geen toiletten zijn, plaatsen we die”, aldus een woordvoerder.
Nja zoveel moet je als man ook niet met een wc.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:51 schreef Khalein het volgende:
Al zouden ze in elk treinstel en op elk perron een toilet plaatsen, dan nog zijn die dingen meestal dermate ranzig dan wel defect dat je er nog steeds weinig mee kunt
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.quote:
Voor de privatisering zaten er in elke trein WC's. Nu sturen we het personeel met een plasfles naar hun werk en mogen bejaarden en kinderen in hun broek pissen....en dan heb ik het nog niet over het afschaffen van het eetkarretje wat altijd voorbij kwam....ik hoor Jorritsma nog zeggen, dat we allemaal lekker een croissantje zouden kunnen eten als de privatisering eenmaal een feit was.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
In de Sovjetunie was het openbaar vervoer behoorlijk goed. Dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
Ja dat zag je in Engeland, daar rijden de treinen van verschillende maatschappijen op hetzelfde spoor, en tegen elkaar op ookquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Post hoc ergo propter hoc... Je legt verbanden die niets met elkaar te maken hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor de privatisering zaten er in elke trein WC's. Nu sturen we het personeel met een plasfles naar hun werk en mogen bejaarden en kinderen in hun broek pissen....en dan heb ik het nog niet over het afschaffen van het eetkarretje wat altijd voorbij kwam....ik hoor Jorritsma nog zeggen, dat we allemaal lekker een croissantje zouden kunnen eten als de privatisering eenmaal een feit was.
Hoe wil je dat dan doen ... het recht op bepaalde lijnen veilen of zo?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:45 schreef Christiaan het volgende:
Dit heeft juist niets met privatisering te maken. De ns is de enige maatschappij die op de hoofdlijnen mag rijden. Als er echt geprivatiseerd was, was er genoeg concurrentie.
Ongelooflijk hoe een overheid om kan springen met de primaire voorzieningen van burgers.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:59 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ja dat zag je in Engeland, daar rijden de treinen van verschillende maatschappijen op hetzelfde spoor, en tegen elkaar op ook
http://www.archivesolidai(...)tml?lang=2&obid=1802
Kwoot dan een woordje meer: "zegde toe".quote:
Je bent niet heel erg bekend met de SU als je niet meteen snapt waar ik op doel. Fellow traveler zeker?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:56 schreef detulp050 het volgende:
[..]
In de Sovjetunie was het openbaar vervoer behoorlijk goed. Dus je vergelijking gaat niet op.
Da's wel een goeie. En dan moet dat ook een krap benauwd hok zijn met gore strontbesmeurde wc-bril en geen wc-papier!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:01 schreef thumbnail het volgende:
Ze moeten op het NS hoofdkantoor de wc's eens in de vier uur even open doen.
Eens kijken of die bonusjagers dan nog zo denken.
De Stavoren-kant.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:03 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat is de blinde kant van een trein?
De onderkant?
quote:Elk bedrijf is verplicht minstens één toilet te hebben voor het personeel, ook als het bedrijf niet op een vaste locatie werkt. In dit artikel lees je meer over de verplichtingen die je als werkgever hebt als het om sanitaire voorzieningen gaat.
http://www.mkbservicedesk(...)ieningen-bedrijf.htm
Ja, zoals de Staat die laatst 1,1 mrd aan dividend ontving van NS.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Netto gaat de gewone burger er financiëel en qua voorzieningen hard op achteruit (wat je ook bij de NS ziet) en zijn er een paar investeerders die rijk worden.
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nja zoveel moet je als man ook niet met een wc.
De grote boodschap kun je wel even volhouden en dat andere is zo gedaan.
Het is gewoon onzinnig dat ze er niet zijn. Die twee extra zitplaatsen die de NS er voor in de plaats heeft kunnen plaatsen zullen vast veel uitmaken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Dat vind ik een beetje een lulreden. Een hoop mensen zijn afhankelijk van de trein, alleen al omdat je op die manier reiskosten beter vergoed krijgt. Dan zou je mensen op hele hoge kosten jagen omdat je als bedrijf te lam bent basale service te bieden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Ja joh, prachtige redenering. En wat als nou besloten wordt dat toiletten op tankstations moeten verdwijnen, omdat het teveel kost?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef kawotski het volgende:
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is gewoon onzinnig dat ze er niet zijn. Die twee extra zitplaatsen die de NS er voor in de plaats heeft kunnen plaatsen zullen vast veel uitmaken.
Dat hangt maar net af van je werkgever. Een goed idee zou zijn, als je werkelijk met dit probleem zit, eens met je werkgever te gaan praten over mogelijkheden om de regeling aan te passen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat vind ik een beetje een lulreden. Een hoop mensen zijn afhankelijk van de trein, alleen al omdat je op die manier reiskosten beter vergoed krijgt.
dan heb je in de auto ook een probleem.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef kawotski het volgende:
[..]
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Allereerst omdat er veel merken zijn die tankfaciliteiten aanbieden. Zij gaan waarschijnlijk niet ineens alle toiletten sluiten. Maar het is gewoon de overweging die een private onderneming maakt, daar moet je niet direct in in willen grijpen, zeker niet via de politiek. Wat wel kan is natuurlijk bij NS gaan klagen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja joh, prachtige redenering. En wat als nou besloten wordt dat toiletten op tankstations moeten verdwijnen, omdat het teveel kost?
Uiteraard, echter het 'beleid' is om iedereen het OV in te krijgen. Als je dan al iets basics als een toilet niet kan aanbieden dan sluit je al heel veel potentiele reizigers uit. Ik ben o.a. om die reden over moeten stappen naar de auto.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
Ik zie er dan ook helemaal niks in om iedereen het OV in te jagen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef kawotski het volgende:
Uiteraard, echter het 'beleid' is om iedereen het OV in te krijgen. Als je dan al iets basics als een toilet niet kan aanbieden dan sluit je al heel veel potentiele reizigers uit. Ik ben o.a. om die reden over moeten stappen naar de auto.
Volgens mij zijn die wc's er omdat men anders overal zijn behoefte gaat doen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
Worden de kaartjes dan goedkoper?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
Buschauffeurs moeten dan ook 4 uur hun behoefte ophouden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:30 schreef Zwansen het volgende:
Bussen hebben toch ook geen wc? Wat is het verschil tussen een sprinter en een bus dan?
EUSSRquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
Daar zijn ze bij Ryanair al mee bezigquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:54 schreef Lambiekje het volgende:
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Volgens mij bleek ergens vorig jaar dat het gros van de chauffeurs in de regio Arnhem zo weinig pauze en gelegenheid had, dat ze inderdaad tegen de zuilen van het busstation stonden te piesen...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:40 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Buschauffeurs moeten dan ook 4 uur hun behoefte ophouden.
Leuk he die marktwerking.
Sprinters zijn er al hoor.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:54 schreef Lambiekje het volgende:
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Jij vindt het vast niet erg dat een medereiziger in je blouse/schootquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
In een documentaire over schoonmakers, kwam naar voren dat de schoonmakers van de trein in hooguit luttele minuten het toilet schoon moeten hebben. Een demonstreerde het. Binnen rennen, razendsnel lapje over fonteintje en bril. Even vlug door de binnenkant en meer tijd was er niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hangt maar net af van je werkgever. Een goed idee zou zijn, als je werkelijk met dit probleem zit, eens met je werkgever te gaan praten over mogelijkheden om de regeling aan te passen.
Dat denk ik niet, echte concurrentie ontbreekt natuurlijk, maar indirect komt het wel terug als NS dividend uitkeert. Het is niet zinvol kosten te maken die je beter kunt voorkomen, nooit.quote:
In het ziekenhuis wordt het nog sneller geeist .quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef Injetta het volgende:
[..]
In een documentaire over schoonmakers, kwam naar voren dat de schoonmakers van de trein in hooguit luttele minuten het toilet schoon moeten hebben. Een demonstreerde het. Binnen rennen, razendsnel lapje over fonteintje en bril. Even vlug door de binnenkant en meer tijd was er niet.
Lekker fris.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Volgens mij bleek ergens vorig jaar dat het gros van de chauffeurs in de regio Arnhem zo weinig pauze en gelegenheid had, dat ze inderdaad tegen de zuilen van het busstation stonden te piesen...
en een parlementslid / beleidsambtenaar heeft weer wat steekpenningen van de investeerderquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:13 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Lekker fris.
Maar de aandeelhouders hebben weer winst en dat is het enige waar het tegenwoordig nog om gaat.
Dus de reizigers krijgen minder service voor hetzelfde geld?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat denk ik niet, echte concurrentie ontbreekt natuurlijk, maar indirect komt het wel terug als NS dividend uitkeert. Het is niet zinvol kosten te maken die je beter kunt voorkomen, nooit.
En of een toekomstige baan.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:14 schreef Verburg_K het volgende:
en een parlementslid / beleidsambtenaar heeft weer wat steekpenningen van de investeerder
Die verwerk je toch in de prijs? ' t is toch al reteduur, kunnen die servicekosten ook nog wel bij. of een kaartje 46 euro kost of 47 euro, dat maakt echt niet meer uit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
Welk treinkaartje kost 46 euro? Volgens mij is dat minder dan 1% van alle mogelijke ritten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die verwerk je toch in de prijs? ' t is toch al reteduur, kunnen die servicekosten ook nog wel bij. of een kaartje 46 euro kost of 47 euro, dat maakt echt niet meer uit.
Ik moet regelmatig voor mijn werk van arnhem naar maastricht forensen..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Welk treinkaartje kost 46 euro? Volgens mij is dat minder dan 1% van alle mogelijke ritten.
Sinds de privatisering is de service met sprongen achteruit gegaan, maar er zijn altijd mensen die op basis van een (theoretische) ideologie blijven ontkennen. Beetje wat de CPN vroeger deed mbt het communisme....blinde vlek enzo en geloven in heilstaten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
![]()
Ja hoor Fritsie. Heel de wereld bevindt zich in een dusdanig riante positie. Tuurlijk knul.
Jij probeert echt alles recht te lullen wat zo krom is als maar kan he?
Zelfs voor vrouwen is er een plasfles!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:11 schreef Hathor het volgende:
Kunnen ze de reizigers dan niet tegmoetkomen of zo? Ik bedoel plassen in een flesje zal nog wel lukken, maar poepen zal toch iets lastiger worden. De hals van een colaflesje is niet breed genoeg.
Persoonlijk vond ik het probleem van de WC bij de NS dat hij ook meer leek op een badkamer. Soms zag je er dames in gaan die pas veel later er weer uit kwamen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:11 schreef Hathor het volgende:
Kunnen ze de reizigers dan niet tegmoetkomen of zo? Ik bedoel plassen in een flesje zal nog wel lukken, maar poepen zal toch iets lastiger worden. De hals van een colaflesje is niet breed genoeg.
Mja. Maar die dames maken de plee ook na elke 'beurt' schoon. Zo heel gek is dat dus nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:20 schreef computergirl het volgende:
op sommige stations heb je trouwens prettige schone wc's, Arnhem bijvoorbeed, daar betaal ik graag 40 cent voor tijdens het wachten op een overstap. (alleen jammer van die trappen)
Prima, maar dan heb ik het vermoeden dat er wel weer een topic geopend gaat worden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die verwerk je toch in de prijs? ' t is toch al reteduur, kunnen die servicekosten ook nog wel bij. of een kaartje 46 euro kost of 47 euro, dat maakt echt niet meer uit.
Whehehehe zie je het al voor je?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zelfs voor vrouwen is er een plasfles!
[ afbeelding ]
Gezellig met z'n allen op het balkon plasflessen!
quote:
Ik heb wel eens een verhaal gehoord over iemand die een miskraam heeft gehad op een toilet in de trein.quote:„oudere reizigers en kinderen die het in hun broek doen. Reizigers die plassen in de trein of op het perron, reizigers die bij gebrek aan een toilet overgeven in de afvalbakken.”
Een lekkere spuit zetten lijkt me niet haalbaar als je van je aders houdt, neuken lijkt me ook exceptioneel en kotsen is een WC wel voor bedoeld dus waar hebben we het over? Vrouwen die even hun haar doen? Zwartrijders?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:13 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een verhaal gehoord over iemand die een miskraam heeft gehad op een toilet in de trein.
Ik snap de beredenering van de NS wel. Het is duur en in het kader van sociale veiligheid ook nog eens risicovol. Daarnaast worde toiletten in treinen te veel gebruik voor zaken waar ze niet voor bedoeld zijn. Echter, ben ik het er wel mee eens dat op ritten van meer dan 30 minuten er zeker toiletten in de treinen zouden moeten zijn. Bij hoge nood is er namelijk geen andere oplossing dan in het openbaar je behoefte te moeten doen. Dat personeel flesjes moet meenemen is schandalig.![]()
tada: filesquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
zeg dat danquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie er dan ook helemaal niks in om iedereen het OV in te jagen.
Het is in dit geval een soort van ideologische obsessie voor de Bolkesteijntjes van deze wereld. Dus je kunt niet pissen in de trein? So what? Dan zet je toch gewoon een nieuwe spoorwegmaatschappij op, waarvan al jouw treinen wel gewoon wc's hebben? Als het de mensen echt wat uitmaakt, dan zorgt de vrije markt er vanzelf wel voor dat jouw maatschappij winstgevend wordt. We leven immers in een libertaire heilstaat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds de privatisering is de service met sprongen achteruit gegaan, maar er zijn altijd mensen die op basis van een (theoretische) ideologie blijven ontkennen. Beetje wat de CPN vroeger deed mbt het communisme....blinde vlek enzo en geloven in heilstaten.
Geen WC's, geen verkoop van eten/drinken/geen rookcoupés, maar ondertussen wordt het steeds duurder en is er een zeer kleine toplaag die extreem veel geld verdient....eigen personeel mag aan de plasfles, maar het werkt allemaal zo goed....types die dat allemaal vergoeilijken zouden zelf eens een jaartje niet meer naar de WC moeten gaan en alleen een plasfles gebruiken....eens kijken hoe ze dan praten.
Wie het normaal vindt dat een bedrijf zijn eigen personeel en reizigers aan de plasfles zet, die is echt de weg een beetje kwijt.
"dan zet je toch een nieuwe maatschappij op"quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is in dit geval een soort van ideologische obsessie voor de Bolkesteijntjes van deze wereld. Dus je kunt niet pissen in de trein? So what? Dan zet je toch gewoon een nieuwe spoorwegmaatschappij op, waarvan al jouw treinen wel gewoon wc's hebben? Als het de mensen echt wat uitmaakt, dan zorgt de vrije markt er vanzelf wel voor dat jouw maatschappij winstgevend wordt. We leven immers in een libertaire heilstaat.
Als je niet snapt dat hij een terecht punt maakt, namelijk het feit dat de NS weliswaar geprivatiseerd is maar nog steeds een monopolie positie bekleed, dan moet je je misschien niet in deze discussie mengen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:17 schreef Netherlander het volgende:
[..]
"dan zet je toch een nieuwe maatschappij op"
Die is de weg kwijt zeg. Beetje te veel gedronken?
Hij maakt geen punt, hij zit een eind in het luchtledige te lullen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat hij een terecht punt maakt, namelijk het feit dat de NS weliswaar geprivatiseerd is maar nog steeds een monopolie positie bekleed, dan moet je je misschien niet in deze discussie mengen.
Je snapt het niet. Je KAN niet eens een spoorwegmaatschappij in Nederland oprichten, want je zit tegen een monopolist aan te harken. Het boeit verder geen reet wat de VVD mentaliteit ermee te maken heeft. Het kan niet. Punt. Finito. Einde. Game Over.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:25 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Hij maakt geen punt, hij zit een eind in het luchtledige te lullen.
Dat je een eigen bedrijf kan beginnen is toch geen argument om niet te mogen klagen. Doe eens normaal.Je kan niet niet maar eigen bedrijven uit de grond laten komen elke keer als je het ergens niet mee eens bent. Doorgedraaide VVD mentaliteit.
Arriva,Syntus,Veolia? Kan dus wel lijkt me.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Je KAN niet eens een spoorwegmaatschappij in Nederland oprichten, want je zit tegen een monopolist aan te harken. Het boeit verder geen reet wat de VVD mentaliteit ermee te maken heeft. Het kan niet. Punt. Finito. Einde. Game Over.
Ja, tussen schubbekutteveen en een boerderij 2 kilometer verder. Marktaandeel en te verstouwen passagiers zijn nogal anders.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:30 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Arriva,Syntus,Veolia? Kan dus wel lijkt me.
Nou dan zitten we toch op 1 lijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Je KAN niet eens een spoorwegmaatschappij in Nederland oprichten, want je zit tegen een monopolist aan te harken. Het boeit verder geen reet wat de VVD mentaliteit ermee te maken heeft. Het kan niet. Punt. Finito. Einde. Game Over.
Het kan dus wel, tuurlijk is het een moeilijke markt om een eigen bedrijf in te beginnen aangezien het gigantische investeringen vergt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:33 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Ja, tussen schubbekutteveen en een boerderij 2 kilometer verder. Marktaandeel en te verstouwen passagiers zijn nogal anders.
Noem je dit concurreren? Trajectjes waar de NS toch geen droog brood aan kan verdienen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:34 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het kan dus wel, tuurlijk is het een moeilijke markt om een eigen bedrijf in te beginnen aangezien het gigantische investeringen vergt.
True.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:36 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Noem je dit concurreren? Trajectjes waar de NS toch geen droog brood aan kan verdienen?
In Engeland heb je concurrentie. Hier heb je gewoon een soort Stalin die af en toe toestaat wat moeilijke traject door derden op te laten pakken.
Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigsquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:36 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Noem je dit concurreren? Trajectjes waar de NS toch geen droog brood aan kan verdienen?
In Engeland heb je concurrentie. Hier heb je gewoon een soort Stalin die af en toe toestaat wat moeilijke traject door derden op te laten pakken.
Lekker goedkoop ook. 45 pond voor een retourtje buiten de spits van de afstand Groningen-Amsterdam.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs
Dat is een andere discussie, ik vind de NS alleen ook prima maar dan zonder winstoogmerk (en dus van de staat), maar dat is tenminste echte concurrentie. Er klopt wel meer niet aan Engeland, ga er maar eens eten bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, en het Engelse spoor dat is ook écht iets geweldigs
Ik heb de TT gekopiëerd van het originele bericht (zonder het aan te passen) en het gebeurt dus ondertussen al dat conducteurs in flessen plassen, dus echt misleidend zou ik het niet willen noemen. De NS levert de plasflessen niet zelf, maar door gebrek aan sanitair doen de conducteurs dus hun behoefte in een fles....nog netjes btw, dat ze dat doen ipv dat ze ergens gaan wildplassen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:17 schreef vergezocht het volgende:
Misleidende TT.
Ze zijn nog niet ver, dat is een van de opties die ze gingen beschouwen. Dat betekent nog niet dat ze alreeds mee zijn begonnen met het plassen in flessen.
Leuk aandacht trekkende TT trouwens, TS
Het werkt wel, alleen niet in het voordeel van de reiziger in dit geval. Privatisering heeft dat meestal als gevolg, dus het is niet zo gek dat men dat al riep toen de NS werd geprivatiseerd. Dat betekent echter niet dat privatisering nutteloos is. Twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:02 schreef Netherlander het volgende:
Privatiseren van dat soort staats bedrijven werkt gewoon niet want ze zijn veel te stevig om lekker mee te concurreren.
Privatisering is idd prima voor de werkgever....heel veel vrijheid om personeel te dumpen, service te verminderen en extra winst te maken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:38 schreef Justinn het volgende:
[..]
Het werkt wel, alleen niet in het voordeel van de reiziger in dit geval. Privatisering heeft dat meestal als gevolg, dus het is niet zo gek dat men dat al riep toen de NS werd geprivatiseerd. Dat betekent echter niet dat privatisering nutteloos is. Twee verschillende dingen.
Als je het op de dag zelf koopt ja. Als je het van te voren via internet koopt kan het vaak veel goedkoper.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Lekker goedkoop ook. 45 pond voor een retourtje buiten de spits van de afstand Groningen-Amsterdam.![]()
Tegen zwartrijden werd er jaren geleden verteld; toen de plannen aan werden gekondigdquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |