abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87351780
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Het is gewoon onzinnig dat ze er niet zijn. Die twee extra zitplaatsen die de NS er voor in de plaats heeft kunnen plaatsen zullen vast veel uitmaken.
Cool story, Hansel.
pi_87351791
quote:
Ik vind het geen probleem, het is natuurlijk een service overweging van de NS. Als klanten zich er niet in kunnen vinden lijkt het mij beter dat zij naar een ander vervoersmiddel overstappen.
Dat vind ik een beetje een lulreden. Een hoop mensen zijn afhankelijk van de trein, alleen al omdat je op die manier reiskosten beter vergoed krijgt. Dan zou je mensen op hele hoge kosten jagen omdat je als bedrijf te lam bent basale service te bieden.

Het is een beetje hetzelfde als dat de enige winkel van het dorp besluit alleen nog maar water en brood te verkopen met het excuus "anders ga je maar ergens anders winkelen". Het alternatief is te duur en ook nog eens ongewenst (meer verkeer en vervuiling).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:22:03 #28
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_87351808
quote:
Ja joh, prachtige redenering. En wat als nou besloten wordt dat toiletten op tankstations moeten verdwijnen, omdat het teveel kost?

Zou jij dan in de trein stappen? Dacht het niet.
pi_87351817
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef kawotski het volgende:
Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
pi_87351892
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is gewoon onzinnig dat ze er niet zijn. Die twee extra zitplaatsen die de NS er voor in de plaats heeft kunnen plaatsen zullen vast veel uitmaken.
Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
pi_87351972
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat vind ik een beetje een lulreden. Een hoop mensen zijn afhankelijk van de trein, alleen al omdat je op die manier reiskosten beter vergoed krijgt.
Dat hangt maar net af van je werkgever. Een goed idee zou zijn, als je werkelijk met dit probleem zit, eens met je werkgever te gaan praten over mogelijkheden om de regeling aan te passen.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:30:26 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_87352025
Bussen hebben toch ook geen wc? Wat is het verschil tussen een sprinter en een bus dan?
pi_87352048
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

Totdat je de ziekte van Crohn of iets vergelijkbaars hebt.. dan is het OV dus geen optie meer.
dan heb je in de auto ook een probleem.
pi_87352088
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja joh, prachtige redenering. En wat als nou besloten wordt dat toiletten op tankstations moeten verdwijnen, omdat het teveel kost?
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Allereerst omdat er veel merken zijn die tankfaciliteiten aanbieden. Zij gaan waarschijnlijk niet ineens alle toiletten sluiten. Maar het is gewoon de overweging die een private onderneming maakt, daar moet je niet direct in in willen grijpen, zeker niet via de politiek. Wat wel kan is natuurlijk bij NS gaan klagen.
pi_87352137
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Exact, het zou natuurlijk een beetje bizar zijn om gigantisch veel kosten te maken voor die paar reizigers met een ziekte waardoor men frequenter naar de WC moet. Het is geen liefdadigheidsclub, en daar ben ik blij om.
Uiteraard, echter het 'beleid' is om iedereen het OV in te krijgen. Als je dan al iets basics als een toilet niet kan aanbieden dan sluit je al heel veel potentiele reizigers uit. Ik ben o.a. om die reden over moeten stappen naar de auto.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87352212
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef kawotski het volgende:
Uiteraard, echter het 'beleid' is om iedereen het OV in te krijgen. Als je dan al iets basics als een toilet niet kan aanbieden dan sluit je al heel veel potentiele reizigers uit. Ik ben o.a. om die reden over moeten stappen naar de auto.
Ik zie er dan ook helemaal niks in om iedereen het OV in te jagen.
pi_87352267
quote:

Volgens mij zijn die wc's er omdat men anders overal zijn behoefte gaat doen.
pi_87352277
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik denk niet dat het alleen met die twee zitplaatsen te maken heeft. De treinen waar het om gaat kennen een heel open constructie, de trein is ruim en open (sociale veiligheid!). Daar een toilet in opnemen verstoort dat. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden. Wellicht spelen die redenen ook mee in de overweging van NS.
Worden de kaartjes dan goedkoper?
pi_87352309
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:30 schreef Zwansen het volgende:
Bussen hebben toch ook geen wc? Wat is het verschil tussen een sprinter en een bus dan?
Buschauffeurs moeten dan ook 4 uur hun behoefte ophouden.
Leuk he die marktwerking.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:53:01 #40
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87352583
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Eerder welkom in de USSR. Daar reden de treinen ook overvol met slachtoffers van de belastingmaffia, zonder toiletten; in Somalie rijden uberhaupt geen treinen.
EUSSR
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:54:45 #41
52357 Lambiekje
pi_87352610
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_87352673
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:54 schreef Lambiekje het volgende:
De volgende stap van NS is geen stoelen meer. De ritten zijn zo kort. Nergens voor nodig.
Daar zijn ze bij Ryanair al mee bezig ;)

http://www.viva.nl/2009/07/08/ryan-air-staan-in-het-vliegtuig/
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87352674
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:40 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Buschauffeurs moeten dan ook 4 uur hun behoefte ophouden.
Leuk he die marktwerking.
Volgens mij bleek ergens vorig jaar dat het gros van de chauffeurs in de regio Arnhem zo weinig pauze en gelegenheid had, dat ze inderdaad tegen de zuilen van het busstation stonden te piesen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:57:21 #44
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87352681
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:54 schreef Lambiekje het volgende:
Sprinters zijn er al hoor. :P :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:57:52 #45
52357 Lambiekje
pi_87352691
quote:

[..]

Jij vindt het vast niet erg dat een medereiziger in je blouse/schoot :r
pi_87352873
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bovendien kan ik mij voorstellen dat er aanzienlijk kosten aan het schoonmaken en onderhoud van de toiletten zijn verbonden.
In een documentaire over schoonmakers, kwam naar voren dat de schoonmakers van de trein in hooguit luttele minuten het toilet schoon moeten hebben. Een demonstreerde het. Binnen rennen, razendsnel lapje over fonteintje en bril. Even vlug door de binnenkant en meer tijd was er niet.

Ik vind het echt idioot geen toilet in de trein. Zowel voor het personeel als voor de reizigers.
Helemaal voor het personeel. Je zal meer de hele dag op zo'n sprinter zitten met een moordend tijdschema. Dan heb je toch geen tijd om ergens op station naar een toilet te gaan? Dat is vaak helemaal ergens ver weg, je moet er geld in gooien etc.
Je hoort toch te zorgen dat je personeel naar een toilet kan?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:07:26 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87352899
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat hangt maar net af van je werkgever. Een goed idee zou zijn, als je werkelijk met dit probleem zit, eens met je werkgever te gaan praten over mogelijkheden om de regeling aan te passen.
_O-

Ja hoor Fritsie. Heel de wereld bevindt zich in een dusdanig riante positie. Tuurlijk knul.

Jij probeert echt alles recht te lullen wat zo krom is als maar kan he?
Intelligent, but fucked up.
pi_87352909
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:39 schreef thumbnail het volgende:
Worden de kaartjes dan goedkoper?
Dat denk ik niet, echte concurrentie ontbreekt natuurlijk, maar indirect komt het wel terug als NS dividend uitkeert. Het is niet zinvol kosten te maken die je beter kunt voorkomen, nooit. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:09:45 #49
52357 Lambiekje
pi_87352944
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef Injetta het volgende:

[..]

In een documentaire over schoonmakers, kwam naar voren dat de schoonmakers van de trein in hooguit luttele minuten het toilet schoon moeten hebben. Een demonstreerde het. Binnen rennen, razendsnel lapje over fonteintje en bril. Even vlug door de binnenkant en meer tijd was er niet.
In het ziekenhuis wordt het nog sneller geeist .
pi_87353016
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:

Volgens mij bleek ergens vorig jaar dat het gros van de chauffeurs in de regio Arnhem zo weinig pauze en gelegenheid had, dat ze inderdaad tegen de zuilen van het busstation stonden te piesen...
Lekker fris.

Maar de aandeelhouders hebben weer winst en dat is het enige waar het tegenwoordig nog om gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')