abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87394426
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

POL rechts? Dat lijkt mij juist een links bolwerk.
Als je dat vindt moet jouw definitie van 'links' bijna wel 'alles ten linkerzijde van de PVV' zijn, want anders zie ik niet in hoe je de users in POL links kunt noemen. Het aantal mensen met PvdA-, SP-, GL-, CU- of PvdD-sympathieën in POL is namelijk op een paar handen te tellen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:17:56 #242
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87394541
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Als je dat vindt moet jouw definitie van 'links' bijna wel 'alles ten linkerzijde van de PVV' zijn, want anders zie ik niet in hoe je de users in POL links kunt noemen. Het aantal mensen met PvdA-, SP-, GL-, CU- of PvdD-sympathieën in POL is namelijk op een paar handen te tellen.
Misschien is de perceptie wel zo vanwege het kabaal dat zij maken?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87394774
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hier moet ik toch wel om lachen.
Dan moet je je ogen eens open doen :P.
quote:
Verder moet het op VKZ leuk blijven voor users die hier iets willen plaatsen over de verkiezingen en de nieuwe regering zonder dat ze meteen verbaal afgeslacht worden. En dat geldt voor iedereen, links, rechts of door het midden.
Dat sowieso :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 20:22:53 #244
249559 crew  Lavenderr
pi_87394780
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook: lijkt mij.
Ik kom niet zo vaak op POL, het was de indruk die ik kreeg de paar keer dat ik er geweest ben.
Maar kan het mis hebben.

Van jou ben ik wel tamelijk zeker van welke politieke richting je bent :P
pi_87394818
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

POL rechts? Dat lijkt mij juist een links bolwerk.
Ja POL rechts inderdaad. Zeker onder de users zitten niet veel linkse figuren.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 20:27:05 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_87394991
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja POL rechts inderdaad. Zeker onder de users zitten niet veel linkse figuren.
Ja onder wie zouden ze anders moeten zitten? :P
pi_87395015
Trouwens, hoe kan iemand van onder de 40 blij zijn met dit kabinet? :')!
pi_87395782
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook: lijkt mij.
Ik kom niet zo vaak op POL, het was de indruk die ik kreeg de paar keer dat ik er geweest ben.
Maar kan het mis hebben.
Hmm, ik zou verwachten dat iemand die een verkiezingen-subforum modereert wel geïnteresseerd zou zijn in POL-discussies.
quote:
Van jou ben ik wel tamelijk zeker van welke politieke richting je bent :P
Gelukkig. Duidelijker kan ik het niet maken. :)
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 21:07:39 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_87396975
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Hmm, ik zou verwachten dat iemand die een verkiezingen-subforum modereert wel geïnteresseerd zou zijn in POL-discussies.
[..]

Gelukkig. Duidelijker kan ik het niet maken. :)
Oh, interesse genoeg, alleen zitten er maar zoveel uren in de dag en kan ik niet overal tegelijk zijn. Zo jammer eigenlijk.
Enfin, als het kabinet op het bordes staat, en VKZ gaat sluiten heb ik wat meer tijd om elders op Fok! te kijken. Dus kom ik zeker meediscussieren op POL. In ieder geval lezen.

Zo, en nu even kijken naar de Lockhead-affaire op Ned2. :W
pi_87397087
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Vroegoude mensen :P
pi_87397209
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoe kan iemand uberhaupt blij zijn met dit kabinet :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:19:27 #252
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87397628
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kan iemand uberhaupt blij zijn met dit kabinet :')
Sommige mensen zijn blij dat de PvdA er niet bij zit, en aangezien Job Cohen geen oppositie kan voeren zal dankzij dit kabinet de PvdA halveren, net als in 2002.

Job Cohen: Ad Melkert is een nieuw jasje.
pi_87397824
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:19 schreef Holograph het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn blij dat de PvdA er niet bij zit, en aangezien Job Cohen geen oppositie kan voeren zal dankzij dit kabinet de PvdA halveren, net als in 2002.

Wat kan mij die hele Pvda rotten? Wat voor droevig stuk vreten moet je zijn om gelukkig te worden van het gegeven dat een partij geen deel uitmaakt van de coalitie. Ik was weliswaar blij geweest als de PVV niet in het kabinet had gezeten, maar als er desondanks een reteslecht akkoord zou liggen, dan was ik nog niet blij geweest.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:29:04 #254
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87398187
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat kan mij die hele Pvda rotten? Wat voor droevig stuk vreten moet je zijn om gelukkig te worden van het gegeven dat een partij geen deel uitmaakt van de coalitie. Ik was weliswaar blij geweest als de PVV niet in het kabinet had gezeten, maar als er desondanks een reteslecht akkoord zou liggen, dan was ik nog niet blij geweest.
Je bevestigt dat je een 'droevig stuk vreten' bent. ^O^
pi_87398614
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:29 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nou, je bevestigt dat je een 'droevig stuk vreten' bent. ^O^
Beetje ongelukkig onder woorden gebracht, maar bedoel te zeggen dat ik een kabinet uiteindelijk afreken op de inhoud van een akkoord en uiteindelijk haar daden. Dus stel dat de PVV geen deel zou uitmaken van de coalitie dan zou ik zeggen: 'Oke, goed zo.' Maar wanneer het kabinet vervolgens een waardeloos akkoord presenteert, dan keer ik mij alsnog tegen het samenwerkingsverband.

Dat is ook wat ik bedoelde met mijn eerste posting op deze pagina. Hoe kan iemand blij zijn met dit kabinet gezien de geplande maatregelen. Ja, de rechtsen krijgen enkele strengere immigratiewetten. Maar het is vooral symboolpolitiek. Verder worden vooral de mensen die wat krapper bij kas zitten gepakt. Je hoeft niet eens tot die groep te behoren om daar ongelukkig van te worden.

Maar een kabinet omarmen enkel omdat de door jou gehate partij niet meedoet, vind ik te makkelijk.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:45:51 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87399133
Ik ben vooral blij dat partijen als GL en CU er niet in zitten. Met gewoon paars was ik ook wel tevreden geweest denk ik, maar tussen alle mogelijkheden is de huidige uitkomst de beste.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:06:39 #257
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87400279
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben vooral blij dat partijen als GL en CU er niet in zitten. Met gewoon paars was ik ook wel tevreden geweest denk ik, maar tussen alle mogelijkheden is de huidige uitkomst de beste.
Dat is dan ook de enige reden dat dit kabinet er is gekomen. En natuurlijk het buiten het kabinet houden van de PvdA.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:07:56 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87400362
Geef me die glazen bol eens aan, ik wil weten wat voor weer het wordt op 25 juli 2014.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2010 @ 15:07:12 #259
862 Arcee
Look closer
pi_87419420
quote:
Verburg geen fractievoorzitter CDA

` Gerda Verburg wordt geen voorzitter
van de fractie van het CDA in de Tweede
Kamer.Ze was daarvoor gevraagd door
Maxime Verhagen,maar ze heeft dit
weekend besloten zich niet kandidaat te
stellen.

Op dit moment is Gerda Verburg nog
demissionair minister van Landbouw,
Natuur en Voedselkwaliteit.Ze zei dat
ze graag was doorgegaan als minister,
maar daarvoor is ze niet gevraagd.

Morgen kiest de CDA-fractie een nieuwe
voorzitter.Volgens een woordvoerder van
de partij is er meer dan één kandidaat,
maar hij wilde geen namen noemen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:15:42 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_87419680
Ah de fractievoorzitter wordt bij het CDA niet gekozen door de fractie maar door Verhagen? :')
Yankee go home!
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 15:19:42 #261
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87419802
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:15 schreef remlof het volgende:
Ah de fractievoorzitter wordt bij het CDA niet gekozen door de fractie maar door Verhagen? :')
Het staat er wat ongelukkig, maar hij heeft haar dus gevraagd zich kandidaat te stellen. Belangrijk detail. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87420881
:X
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:52:16 #263
104871 remlof
Europees federalist
pi_87420955
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Het staat er wat ongelukkig, maar hij heeft haar dus gevraagd zich kandidaat te stellen. Belangrijk detail. :P
Ah ok, ik schrok al :P

Wie denk jij dat het wordt trouwens?
Yankee go home!
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:56:05 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87421098
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah ok, ik schrok al :P

Beter leren lezen, dan schrik je ook minder.
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 15:58:27 #265
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87421181
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:52 schreef remlof het volgende:

Wie denk jij dat het wordt trouwens?
Daar heb je als buitenstaander amper zicht op, maar ik zou verbaasd zijn als het iemand anders zou worden dan Haersma Buma of Koopmans. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat er een sterke fractieleider is dan dat iemand minister wordt...goede fractieleiders zijn niet makkelijk te vinden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87421182
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Waar voor de beeldvorming rondom het CDA maar even overheen gelezen werd.
pi_87421252
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je zal dan wel blij zijn nu, want de PVV zit niet in het kabinet :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 11 oktober 2010 @ 16:21:09 #268
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87422000

Wow, zelfs ik verbaas me over de rechtsheid van de VVD-kiezer. Het is niet het eerste typtisch PVV-standpunt waar massaal vóórgestemd wordt.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87422222
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Daar heb je als buitenstaander amper zicht op, maar ik zou verbaasd zijn als het iemand anders zou worden dan Haersma Buma of Koopmans. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat er een sterke fractieleider is dan dat iemand minister wordt...goede fractieleiders zijn niet makkelijk te vinden.
Koopmans, dat onderkruipsel? Ik zie hem meer als de straatvechter, iemand die het vuile werk mag opknappen. Zou hij ook genoeg gezag hebben in de fractie? Ik zet mijn geld op Haersma Buma.
  maandag 11 oktober 2010 @ 16:26:29 #270
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_87422225
Typisch rechts populisme: werk dat met een scalpel gedaan moet worden met een houtversnipperaar willen doen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87422781
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Typisch rechts populisme: werk dat met een scalpel gedaan moet worden met een houtversnipperaar willen doen.
Wat moet je nu al rechts stemmende Chirurg dan? ;(
pi_87424231
quote:

Twee onwaarheden op een rij. In 2002 werd de PvdA bij de verkiezingen bijna gehalveerd. Er kwam een kabinet van CDA, VVD en LPF (dus redelijk vergelijkbaar met wat er nu komt). Dat kabinet lag binnen no-time op z'n gat. Er kwamen toen nieuwe verkiezingen, waarbij de PvdA fors won.

Ten tweede is Cohen zo'n beetje het tegenovergestelde van Melkert. Melkert was een ervaren politicus, die jarenlang in de Tweede Kamer had gezeten en die 4 jaar minister van sociale zaken was geweest. Cohen heeft nooit eerder in de Tweede Kamer gezeten en heeft vooral bestuurlijke ervaring. Korte tijd als staatssecretaris en natuurlijk jaren als burgemeester van Amsterdam.

Verder had Melkert het imago tegen zich. Hij heeft veel goede dingen gedaan voor het land (vooral als minister), maar zijn imago was niet best. Daar kwam nog eens de zure houding overheen in het beroemde debat met Pim Fortuyn. Cohen heeft een veel positiever imago.
pi_87424375
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je zal dan wel blij zijn nu, want de PVV zit niet in het kabinet :D
Misschien moet je de daaropvolgende reactie ook eens lezen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:04:34 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87428170
Bleker ziet post niet als beloning
DEN HAAG - CDA-partijvoorzitter Henk Bleker ziet zijn aanstaande benoeming tot staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie niet als een beloning voor bewezen diensten gedurende de afgelopen onrustige periode binnen het CDA. De waardering daarvoor heeft hij naar eigen zeggen al onlangs bij het historische congres van het CDA in Arnhem gehad.

Bleker schoof maandagmiddag aan bij formateur Mark Rutte voor een gesprek over zijn nieuwe post. CDA-fractieleider Maxime Verhagen wordt minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Bleker krijgt de terreinen landbouw, natuurbeheer en voedselkwaliteit en buitenlandse handel in zijn portefeuille.

Hij stelt pas over een post in het nieuwe kabinet te zijn gaan nadenken toen het echt aan de orde kwam. „Ik heb tien keer ja en tien keer nee gezegd.” De inhoud van zijn functie heeft de balans naar ja doen doorslaan. „Het ging niet om de kik om staatssecretaris te worden, maar om het terrein.”

Als gedeputeerde in de provincie Groningen heeft hij ook landbouw in de portefeuille gehad. „Ik heb veel met de wereld van de landbouw.” Maar ook met allerlei andere sectoren, zoals de veehouderij en de glas- en tuinbouw, voegde hij eraan toe.

„Iedereen zal vinden dat wel een tikkeltje meer had gekund”, antwoordde Bleker op vragen over het gebrek aan vrouwen in het nieuwe kabinet. „Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit op een goede manier gebeurd is, dat men goed gezocht heeft.” Bleker sprak wel van een „uitzonderlijke prestatie” dat hij zelf de gemiddelde leeftijd van de nieuwe ploeg nog iets naar beneden brengt. Bleker is 57 jaar.

==============

1) Tuurlijk niet, Henk. Dat geloven we onmiddellijk _O-
2) Droevig dat door een man van 57 de gemiddelde leeftijd van een Kabinet omlaag gaat :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87430514
Wat een gezeik weer dat er zogenaamd te weinig vrouwen in het kabinet zitten. Je selecteert toch op basis van kwaliteit en niet op geslacht? Maar wel leuk om feministen (waaronder vrouwtje Kroes) te zien miepen >:)
pi_87430573
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een gezeik weer dat er zogenaamd te weinig vrouwen in het kabinet zitten. Je selecteert toch op basis van kwaliteit en niet op geslacht? Maar wel leuk om feministen (waaronder vrouwtje Kroes) te zien miepen >:)
Nou of kwaliteit nu direct het selectiecriterium is :P? Er zitten toch weer poppetjes op plekken waar ze echt de ballen verstand van hebben. Dan kan je daar net zo goed een vrouwelijk poppetje neerzetten :P
pi_87430717
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou of kwaliteit nu direct het selectiecriterium is :P? Er zitten toch weer poppetjes op plekken waar ze echt de ballen verstand van hebben. Dan kan je daar net zo goed een vrouwelijk poppetje neerzetten :P
Yep, buiten het feit dat ik ,als vrouw, liever wat meer vrouwen in het kabinet had gezien, vind ik dat er nogal wat 'favorieten' (mensen die Verhagen of Rutte hebben gesteund) in dit kabinet komen te zitten!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_87430821
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er niet alleen op kwaliteit geselecteerd, ze moeten ten eerste al lid zijn van de partij in kwestie en zich ook nog eens goed omhoog gewerkt hebben binnen die partij. Maar om mensen nou op basis van geslacht (of afkomst of welke andere criterium die niet ter zake doet) te selecteren :') En Kroes die zelfs een quotum wil hebben, als je daar voor pleit dan heb je schijnbaar gewoon te weinig vertrouwen in de kwaliteiten van vrouwen :)
pi_87431024
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben blij dat Rutte het adequaat terzijde weet te schuiven. ^O^
pi_87431287
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt er niet alleen op kwaliteit geselecteerd, ze moeten ten eerste al lid zijn van de partij in kwestie en zich ook nog eens goed omhoog gewerkt hebben binnen die partij. Maar om mensen nou op basis van geslacht (of afkomst of welke andere criterium die niet ter zake doet) te selecteren :') En Kroes die zelfs een quotum wil hebben, als je daar voor pleit dan heb je schijnbaar gewoon te weinig vertrouwen in de kwaliteiten van vrouwen :)
Dat is ook onzinnig inderdaad maar met een beetje zoeken hadden ze toch wat meer goede vrouwen moeten kunnen vinden. Al was het maar omdat rolmodellen vaak positief werken.
pi_87431815
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben blij dat Rutte het adequaat terzijde weet te schuiven. ^O^
Riepen de liberale FOK!ers een paar maanden geleden niet dat Kroes een goede premier zou zijn?
pi_87431902
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is ook onzinnig inderdaad maar met een beetje zoeken hadden ze toch wat meer goede vrouwen moeten kunnen vinden. Al was het maar omdat rolmodellen vaak positief werken.
Maar dan kun je aan de andere kant ook stellen dat met een beetje extra zoeken ze misschien ook nog wel betere mannen hadden kunnen vinden. Rolmodellen zijn prima, maar je moet niet voor een vrouw kiezen als er een man is die kwalitatief (net iets) beter is, daarnaast vraag ik me af wat voor rolmodel iemand is als diegene eigenlijk niet de eerste keus was maar er zit vanwege haar geslacht en omdat ze daarnaast 'ook wel goed' is.
pi_87432157
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Riepen de liberale FOK!ers een paar maanden geleden niet dat Kroes een goede premier zou zijn?
Ik ben iig geen fan van Kroes, dat heb ik destijds ook al kenbaar gemaakt. Maar iemand kan Kroes toch wel een prima (of misschien zelfs wel de beste) premier vinden, zonder dat diegene voor onderscheid op basis van geslacht maken is? Als zij de beste kandidaat zou zijn (wat ik iig nooit heb gevonden), dan zou het terecht zijn dat ze het geworden was.
pi_87434247
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ze heeft er wel de capaciteiten voor denk ik. Dat ze vrouw is is volstrekt irrelevant in mijn ogen, ik zou er niet eens bij stil gestaan hebben als ze er zelf niet over begon.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:19:24 #285
104871 remlof
Europees federalist
pi_87438064
Ach ja, Rutte heeft altijd al problemen gehad met het vinden van vrouwen he? :P
Yankee go home!
pi_87438558
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:19 schreef remlof het volgende:
Ach ja, Rutte heeft altijd al problemen gehad met het vinden van vrouwen he? :P
"Rutte is een jonge man van 43, hij moet toch zeker geen problemen hebben met het vinden van vrouwen?"

Ik vind de aandacht voor het toegegeven vrij lage aantal vrouwen in dit kabinet sowieso al belachelijk. Het is "nieuws" maken en daar heb ik het niet zo op. Vrouwen hebben weliswaar nog steeds een achterstand, dat blijkt uit nare feitjes en ik denk ook dat er nog steeds een groot gevoel van serieus neerkijken is, en dat is ook niet goed, en dat moet allemaal besproken worden, maar dat heeft dan weer niets te maken met dit kabinet.

Dát dus en ja, ik vind, maar misschien lees ik er teveel in, de zinnen en vragen zoals hierboven -het citaat van Nieuwsuur- dubieus.
pi_87439577
Ik hoor regelmatig verschillende mensen opgetogen zijn over het feit dat we de eerste liberale premier hebben in bijna 100 jaar. Een liberale premier in het meest conservatieve kabinet in de afgelopen 100 jaar. Fantastisch. :') Nota bene in een periode die hard, heel hard, schreeuwt om drastische hervormingen. En laat ze dat nu net niet willen doen...

VVD liberaal? M'n reet.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:14:46 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87447778
BRUSSEL - De gedoogsteun van de PVV aan de nieuwe Nederlandse regering is slecht gevallen bij de Europese fracties van de liberalen en de christendemocraten.
De christendemocratische EVP houdt er een speciaal debat over op de eerstvolgende bijeenkomst met staats- en regeringsleiders eind deze maand, de liberale EP-fractie doet dat liefst met Rutte erbij, zo schrijft het Algemeen Dagblad.

Volgens de Britse 'libdem' Andrew Duff, die in de liberale fractie de kwestie aansneed, maken de liberalen zich 'grote zorgen' over de situatie in Nederland.

,,Wij willen weten wat Rutte ertoe heeft aangezet met deze partij in zee te gaan, hij op zijn beurt kan kennis nemen van onze angsten en bezwaren.''

Duff, gezaghebbend Parlementslid en medeopsteller van de EU- Grondwet, zegt de PVV goed te kennen: ,,Ik ben ontzet over hun bijna fascistische benadering van sommige vraagstukken. De islam als een politieke ideologie beschouwen is een indicatie van een fascistoïde mentaliteit, die voor ons onaanvaardbaar is.'' (BVDL)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87448207
"Nou, meneer Duff, we wilden zo enorm graag de sociaal-democraten uit het kabinet houden, dat we daarom maar besloten om met Wilders in zee te gaan."

:')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:42:57 #290
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87448310
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87448352
quote:

[..]

Dan maakt de inhoud van het akkoord dus geen klap uit?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87448398
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
BRUSSEL - De gedoogsteun van de PVV aan de nieuwe Nederlandse regering is slecht gevallen bij de Europese fracties van de liberalen en de christendemocraten.
De christendemocratische EVP houdt er een speciaal debat over op de eerstvolgende bijeenkomst met staats- en regeringsleiders eind deze maand, de liberale EP-fractie doet dat liefst met Rutte erbij, zo schrijft het Algemeen Dagblad.

Volgens de Britse 'libdem' Andrew Duff, die in de liberale fractie de kwestie aansneed, maken de liberalen zich 'grote zorgen' over de situatie in Nederland.

,,Wij willen weten wat Rutte ertoe heeft aangezet met deze partij in zee te gaan, hij op zijn beurt kan kennis nemen van onze angsten en bezwaren.''

Duff, gezaghebbend Parlementslid en medeopsteller van de EU- Grondwet, zegt de PVV goed te kennen: ,,Ik ben ontzet over hun bijna fascistische benadering van sommige vraagstukken. De islam als een politieke ideologie beschouwen is een indicatie van een fascistoïde mentaliteit, die voor ons onaanvaardbaar is.'' (BVDL)
^O^
Benieuwd hoe het cda en de vvd de internationale schade van Nederlandse belangen de volgende verkiezingen precies uit gaan leggen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:48:26 #293
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87448439
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dan maakt de inhoud van het akkoord dus geen klap uit?
Nee. Ik ben er steeds meer van ovetuigd dat de PvdA buiten de regering houden letterlijk de reden is dat dit kabinet er is gekomen. Dat ze toen ook een regeerakkoord moesten sluiten waren ze een beetje van geschrokken, vandaar dat Wilders zoveel voor elkaar wist te krijgen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:49:00 #294
104871 remlof
Europees federalist
pi_87448451
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Juist. Kennelijk mag je alleen als buitenlander de PVV fascistisch noemen, dat geeft al aan welke kant we op gaan.
Yankee go home!
pi_87448554
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist. Kennelijk mag je alleen als buitenlander de PVV fascistisch noemen, dat geeft al aan welke kant we op gaan.
Vraag me af of Wilders nu direct weer in de touwen klimt en meneer Duff uit gaat schelden voor rotte vis.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:53:55 #296
104871 remlof
Europees federalist
pi_87448585
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vraag me af of Wilders nu direct weer in de touwen klimt en meneer Duff uit gaat schelden voor rotte vis.
Ik hoop het >:)
Yankee go home!
pi_87448616
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:49 schreef remlof het volgende:

[..]

De leukste reactie van pvv-adepten vind ik altijd: 'dat is demoniserend :'( '
pi_87448652
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoop het >:)
Ik wens Rosenthal succes :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:59:57 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_87448749
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wens Rosenthal succes :')
Ik denk dat dat gespannen mannetje heel erg terugverlangt naar de senaat binnenkort :')
Yankee go home!
pi_87448881
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gespannen mannetje heel erg terugverlangt naar de senaat binnenkort :')
Ik vrees het ook. Want Wilders gaat zich natuurlijk niet inhouden. Dat is niks voor hem en bovendien betekent dat imagoschade. ZIjn electoraat is immers van hem gewend dat hij tegen alles en iedereen een grote bek geeft. Ik durf te wedden dat menig tokkie Geert heeft geprezen nadat hij Merker van repliek diende. Ik verwacht in de loop van de dag dan ook een sneer naar de Engelse libdem Duff.
pi_87449142
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees het ook. Want Wilders gaat zich natuurlijk niet inhouden. Dat is niks voor hem en bovendien betekent dat imagoschade. ZIjn electoraat is immers van hem gewend dat hij tegen alles en iedereen een grote bek geeft. Ik durf te wedden dat menig tokkie Geert heeft geprezen nadat hij Merker van repliek diende. Ik verwacht in de loop van de dag dan ook een sneer naar de Engelse libdem Duff.
Duff is dan ook van de Britse D66, en daarom niet te vertrouwen!

Iets meer ontopic: wie noemt mij een aantal voorstellen in het akkoord die Nederland een betere plek gaan maken? Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar wel bereid om ze onder ogen te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')