Wat moet je nu al rechts stemmende Chirurg dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Typisch rechts populisme: werk dat met een scalpel gedaan moet worden met een houtversnipperaar willen doen.
Twee onwaarheden op een rij. In 2002 werd de PvdA bij de verkiezingen bijna gehalveerd. Er kwam een kabinet van CDA, VVD en LPF (dus redelijk vergelijkbaar met wat er nu komt). Dat kabinet lag binnen no-time op z'n gat. Er kwamen toen nieuwe verkiezingen, waarbij de PvdA fors won.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:19 schreef Holograph het volgende:
Sommige mensen zijn blij dat de PvdA er niet bij zit, en aangezien Job Cohen geen oppositie kan voeren zal dankzij dit kabinet de PvdA halveren, net als in 2002.
Job Cohen: Ad Melkert is een nieuw jasje.
Misschien moet je de daaropvolgende reactie ook eens lezen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je zal dan wel blij zijn nu, want de PVV zit niet in het kabinet
Nou of kwaliteit nu direct het selectiecriterium isquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een gezeik weer dat er zogenaamd te weinig vrouwen in het kabinet zitten. Je selecteert toch op basis van kwaliteit en niet op geslacht? Maar wel leuk om feministen (waaronder vrouwtje Kroes) te zien miepen
Yep, buiten het feit dat ik ,als vrouw, liever wat meer vrouwen in het kabinet had gezien, vind ik dat er nogal wat 'favorieten' (mensen die Verhagen of Rutte hebben gesteund) in dit kabinet komen te zitten!!quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou of kwaliteit nu direct het selectiecriterium is? Er zitten toch weer poppetjes op plekken waar ze echt de ballen verstand van hebben. Dan kan je daar net zo goed een vrouwelijk poppetje neerzetten
Natuurlijk wordt er niet alleen op kwaliteit geselecteerd, ze moeten ten eerste al lid zijn van de partij in kwestie en zich ook nog eens goed omhoog gewerkt hebben binnen die partij. Maar om mensen nou op basis van geslacht (of afkomst of welke andere criterium die niet ter zake doet) te selecterenquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou of kwaliteit nu direct het selectiecriterium is? Er zitten toch weer poppetjes op plekken waar ze echt de ballen verstand van hebben. Dan kan je daar net zo goed een vrouwelijk poppetje neerzetten
Ik ben blij dat Rutte het adequaat terzijde weet te schuiven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een gezeik weer dat er zogenaamd te weinig vrouwen in het kabinet zitten. Je selecteert toch op basis van kwaliteit en niet op geslacht? Maar wel leuk om feministen (waaronder vrouwtje Kroes) te zien miepen
Dat is ook onzinnig inderdaad maar met een beetje zoeken hadden ze toch wat meer goede vrouwen moeten kunnen vinden. Al was het maar omdat rolmodellen vaak positief werken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er niet alleen op kwaliteit geselecteerd, ze moeten ten eerste al lid zijn van de partij in kwestie en zich ook nog eens goed omhoog gewerkt hebben binnen die partij. Maar om mensen nou op basis van geslacht (of afkomst of welke andere criterium die niet ter zake doet) te selecterenEn Kroes die zelfs een quotum wil hebben, als je daar voor pleit dan heb je schijnbaar gewoon te weinig vertrouwen in de kwaliteiten van vrouwen
Riepen de liberale FOK!ers een paar maanden geleden niet dat Kroes een goede premier zou zijn?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Rutte het adequaat terzijde weet te schuiven.
Maar dan kun je aan de andere kant ook stellen dat met een beetje extra zoeken ze misschien ook nog wel betere mannen hadden kunnen vinden. Rolmodellen zijn prima, maar je moet niet voor een vrouw kiezen als er een man is die kwalitatief (net iets) beter is, daarnaast vraag ik me af wat voor rolmodel iemand is als diegene eigenlijk niet de eerste keus was maar er zit vanwege haar geslacht en omdat ze daarnaast 'ook wel goed' is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is ook onzinnig inderdaad maar met een beetje zoeken hadden ze toch wat meer goede vrouwen moeten kunnen vinden. Al was het maar omdat rolmodellen vaak positief werken.
Ik ben iig geen fan van Kroes, dat heb ik destijds ook al kenbaar gemaakt. Maar iemand kan Kroes toch wel een prima (of misschien zelfs wel de beste) premier vinden, zonder dat diegene voor onderscheid op basis van geslacht maken is? Als zij de beste kandidaat zou zijn (wat ik iig nooit heb gevonden), dan zou het terecht zijn dat ze het geworden was.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Riepen de liberale FOK!ers een paar maanden geleden niet dat Kroes een goede premier zou zijn?
Ze heeft er wel de capaciteiten voor denk ik. Dat ze vrouw is is volstrekt irrelevant in mijn ogen, ik zou er niet eens bij stil gestaan hebben als ze er zelf niet over begon.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
Riepen de liberale FOK!ers een paar maanden geleden niet dat Kroes een goede premier zou zijn?
"Rutte is een jonge man van 43, hij moet toch zeker geen problemen hebben met het vinden van vrouwen?"quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:19 schreef remlof het volgende:
Ach ja, Rutte heeft altijd al problemen gehad met het vinden van vrouwen he?
Dan maakt de inhoud van het akkoord dus geen klap uit?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blij dat de PvdA er niet bij zit, en aangezien Job Cohen geen oppositie kan voeren zal dankzij dit kabinet de PvdA halveren, net als in 2002.
Job Cohen: Ad Melkert is een nieuw jasje.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
BRUSSEL - De gedoogsteun van de PVV aan de nieuwe Nederlandse regering is slecht gevallen bij de Europese fracties van de liberalen en de christendemocraten.
De christendemocratische EVP houdt er een speciaal debat over op de eerstvolgende bijeenkomst met staats- en regeringsleiders eind deze maand, de liberale EP-fractie doet dat liefst met Rutte erbij, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Volgens de Britse 'libdem' Andrew Duff, die in de liberale fractie de kwestie aansneed, maken de liberalen zich 'grote zorgen' over de situatie in Nederland.
,,Wij willen weten wat Rutte ertoe heeft aangezet met deze partij in zee te gaan, hij op zijn beurt kan kennis nemen van onze angsten en bezwaren.''
Duff, gezaghebbend Parlementslid en medeopsteller van de EU- Grondwet, zegt de PVV goed te kennen: ,,Ik ben ontzet over hun bijna fascistische benadering van sommige vraagstukken. De islam als een politieke ideologie beschouwen is een indicatie van een fascistoïde mentaliteit, die voor ons onaanvaardbaar is.'' (BVDL)
Nee. Ik ben er steeds meer van ovetuigd dat de PvdA buiten de regering houden letterlijk de reden is dat dit kabinet er is gekomen. Dat ze toen ook een regeerakkoord moesten sluiten waren ze een beetje van geschrokken, vandaar dat Wilders zoveel voor elkaar wist te krijgen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dan maakt de inhoud van het akkoord dus geen klap uit?
Juist. Kennelijk mag je alleen als buitenlander de PVV fascistisch noemen, dat geeft al aan welke kant we op gaan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
BRUSSEL - De gedoogsteun van de PVV aan de nieuwe Nederlandse regering is slecht gevallen bij de Europese fracties van de liberalen en de christendemocraten.
De christendemocratische EVP houdt er een speciaal debat over op de eerstvolgende bijeenkomst met staats- en regeringsleiders eind deze maand, de liberale EP-fractie doet dat liefst met Rutte erbij, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Volgens de Britse 'libdem' Andrew Duff, die in de liberale fractie de kwestie aansneed, maken de liberalen zich 'grote zorgen' over de situatie in Nederland.
,,Wij willen weten wat Rutte ertoe heeft aangezet met deze partij in zee te gaan, hij op zijn beurt kan kennis nemen van onze angsten en bezwaren.''
Duff, gezaghebbend Parlementslid en medeopsteller van de EU- Grondwet, zegt de PVV goed te kennen: ,,Ik ben ontzet over hun bijna fascistische benadering van sommige vraagstukken. De islam als een politieke ideologie beschouwen is een indicatie van een fascistoïde mentaliteit, die voor ons onaanvaardbaar is.'' (BVDL)
Vraag me af of Wilders nu direct weer in de touwen klimt en meneer Duff uit gaat schelden voor rotte vis.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist. Kennelijk mag je alleen als buitenlander de PVV fascistisch noemen, dat geeft al aan welke kant we op gaan.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag me af of Wilders nu direct weer in de touwen klimt en meneer Duff uit gaat schelden voor rotte vis.
De leukste reactie van pvv-adepten vind ik altijd: 'dat is demoniserendquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist. Kennelijk mag je alleen als buitenlander de PVV fascistisch noemen, dat geeft al aan welke kant we op gaan.
Ik wens Rosenthal succesquote:
Ik denk dat dat gespannen mannetje heel erg terugverlangt naar de senaat binnenkortquote:
Ik vrees het ook. Want Wilders gaat zich natuurlijk niet inhouden. Dat is niks voor hem en bovendien betekent dat imagoschade. ZIjn electoraat is immers van hem gewend dat hij tegen alles en iedereen een grote bek geeft. Ik durf te wedden dat menig tokkie Geert heeft geprezen nadat hij Merker van repliek diende. Ik verwacht in de loop van de dag dan ook een sneer naar de Engelse libdem Duff.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gespannen mannetje heel erg terugverlangt naar de senaat binnenkort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |