Vind je dat nou zelf niet een beetje zwak? Ik hap onwijs, maar goed...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Oppervlakkige en niet doordachte onzin. In beargumenteren heb ik geen zin, SP en haar marketing team heeft duidelijk meer invloed op jou.
Je bent een beste vent, maar jij bent degene die oppervlakking reageert. Ja, geld is goed want we hebben een fucking minimumloon. Not the point.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Oppervlakkige en niet doordachte onzin. In beargumenteren heb ik geen zin, SP en haar marketing team heeft duidelijk meer invloed op jou.
Ik reageer op die flippo waarvan ik de post quote. Dit staat los van het anus project.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gaat goddomme weer compleet voorbij aan het punt dat wordt gemaakt. Dit staat compleet los van een of ander minimumloon. Ik beweer ook nergens dat het slecht toeven is onder deze omstandigheden. Zeg alleen dat het monetaire systeem onrechtvaardiggheid in de hand werkt. Zoals het voorbeeld dat ik noemde over de ontslagen werknemers.
Exact... alles met geld is oppervlakkig.quote:
Waar zou je het niet mee eens zijn? Of twijfel je over?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik was voordat ik erheen ging best sceptisch (en nog). Maar het is echt imposant met veel mensen die willen meewerken, prachtige animatie van hoe het eruit zou zien en gewoon een goed verhaal. natuurlijk zijn er ook dingen waar ik het niet mee eens ben of aan twijfel. maar die zitten niet in de vraag of het wel goed is om het monetaire systeem om te gooien. Eerder in de uitvoerbaarheid en randvoorwaarden. Leuk dat ik een topic hierover heb gevonden trouwens
Ga toch een eind heen, alto. Ik wil niet in een wereld leven waar alles mij zonder moeite tegemoet komt. Dat jullie dat willen zegt wat over jullie luie mentaliteit. Ja, voor zulke mensen is geld inderdaad heel kut. Als ik zo was, zou ik er ook zo over filosoferen en dat ik dat niet doe/wil getuigt alleen maar dat ik hier mijn mentaliteit tenminste nog op orde heb.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Exact... alles met geld is oppervlakkig.
Je bent al zo ver afgestompt.
Dood en dood zonde.
Als geld iets slechts in de mens loslaat, dan zegt dat wat over de mens, niet over het geld. Dat is het punt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent een beste vent, maar jij bent degene die oppervlakking reageert. Ja, geld is goed want we hebben een fucking minimumloon. Not the point.
Ik ben in ieder geval zo opgevoed dat ik gelukkig ben en niet een toevlucht naar een andere wereld wil nemen. Een tevreden mens met kapitalistische insteek, geen hebzucht. Zo zie je maar weer, de pot en de ketel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:35 schreef Oblivion het volgende:
Jeetje, ik ben een flippo, een alto,een lui mens, het is opeens een anus project....
Maar het maakt mij niks uit, als jij zegt dat je echt gelukkig bent in de huidige maatschappij en wat er allemaal gebeurd in de wereld, ik kan je niet anders laten denken, zo ben je opgevoed.
Niet slecht, maar zo is het dan.
Uiteraard. Maar het zijn externe factoren die het meest vreselijke in de mens naar boven brengen. Zie bijvoorbeeld de Holocaust. Een normaal mens doet uit zichzelf niet mee aan het uitroeien van miljoenen joden, zigeuners en weet ik het allemaal. Er werden echter omstandigheden geschapen die mensen wel aanzette tot deze daden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Als geld iets slechts in de mens loslaat, dan zegt dat wat over de mens, niet over het geld. Dat is het punt.
Ik snap niet wat daar mis mee is. Nieuwe stelsels starten altijd doordat iemand een toevlucht wilt nemen naar een ander type wereld. Hoe denk je dat democratie is ontstaan? Men had zich kunnen berusten in het feit dat zij werden geregeerd door een monarch of een keizer, maar bepaalde mensen wilden iets anders. Zo is democratie zoals wij die kennen ontstaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval zo opgevoed dat ik gelukkig ben en niet een toevlucht naar een andere wereld wil nemen. Een tevreden mens met kapitalistische insteek, geen hebzucht. Zo zie je maar weer, de pot en de ketel.
Kom ik later uitgebreid op terug.. maar bijv:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Waar zou je het niet mee eens zijn? Of twijfel je over?
Zometeen roeien we iedereen uit omdat een groep mensen niks willen doen om die gekke wereld in stand te houden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het zijn externe factoren die het meest vreselijke in de mens naar boven brengen. Zie bijvoorbeeld de Holocaust. Een normaal mens doet uit zichzelf niet mee aan het uitroeien van miljoenen joden, zigeuners en weet ik het allemaal. Er werden echter omstandigheden geschapen die mensen wel aanzette tot deze daden.
Een normaal mens heeft wel een flinke dosis egoïsme. En daar loopt het plan spaak. Het gaat ervan uit dat iedereen lief en aardig tegen elkaar is, en graag dingen voor elkaar doet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het zijn externe factoren die het meest vreselijke in de mens naar boven brengen. Zie bijvoorbeeld de Holocaust. Een normaal mens doet uit zichzelf niet mee aan het uitroeien van miljoenen joden, zigeuners en weet ik het allemaal. Er werden echter omstandigheden geschapen die mensen wel aanzette tot deze daden.
Ik denk liever over realistische oplossingen in een wereld MET geld.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:47 schreef Perruche het volgende:
mlg: je bent misschien wel gelukkig, maar dat komt ook omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is. Helaas geldt dit voor gok ik 80% van de bevolking En nee, ik verkondig geen evangelie, maar ik denk wel dat het niet slecht zou zijn als mensen eens andere mogelijkheden (al zijn ze maar hypothetisch) zouden onderzoeken en zich daarvoor openstellen.
Dan ben je klaar met deze discussie en kun je ophouden met trollen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk liever over realistische oplossingen in een wereld MET geld.
Zeker weten doe ik niets, maar egoisme wordt in sterke mate veroorzaakt door de wereld waarin wij leven. Schaarste leidt nou eenmaal tot egoistisch gedrag. Doelstellig van the venus project is het uitroeien van schaarste. Beken dat ik niet precies weet hoe zij dat wil bereiken. Ik heb in een eerdere posting dan ook aangegeven dat ik nog met een hoop vragen kamp. Vragen die zij moeten beantwoorden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:47 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Een normaal mens heeft wel een flinke dosis egoïsme. En daar loopt het plan spaak. Het gaat ervan uit dat iedereen lief en aardig tegen elkaar is, en graag dingen voor elkaar doet.
Klopt. Egoïsme komt veelal voort uit het huidige systeem.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker weten doe ik niets, maar egoisme wordt in sterke mate veroorzaakt door de wereld waarin wij leven. Schaarste leidt nou eenmaal tot egoistisch gedrag. Doelstellig van the venus project is het uitroeien van schaarste. Beken dat ik niet precies weet hoe zij dat wil bereiken. Ik heb in een eerdere posting dan ook aangegeven dat ik nog met een hoop vragen kamp. Vragen die zij moeten beantwoorden.
Waar was je nou de voorbije dagen? Zit hier al drie topics te bakkeleien met tegenstandersquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:56 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Klopt. Egoïsme komt veelal voort uit het huidige systeem.
En daarbij, de resterende egoïsme hoeft geen probleem te zijn.
Jah, ben extreem druk kerel. Zo nu en dan heb ik even tijd en vlieg ik voorbij om de linkse rakkers wat dwars te zitten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar was je nou de voorbije dagen? Zit hier al drie topics te bakkeleien met tegenstanders
hehe, Koos Vogel is een linkse rakker. Ik zag het verband al niet met jouw standpunten over een utopie en je rechtse houding in andere topics.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:03 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Jah, ben extreem druk kerel. Zo nu en dan heb ik even tijd en vlieg ik voorbij om de linkse rakkers wat dwars te zitten.
Maar zal je helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |