quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:37 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een tvp plaatsen om op het topic te abonneren hoeft niet meer:quote:Goeiemiddag.
GVU = toch gewoon Connexxion?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:29 schreef marcel.nl het volgende:
Topic 36 start hiermee.
Vooraf gingen:
Bussentopic #35 Busje komt zo?
Bussentopic #34 met Ambassador 180's in Duitsland
Bussentopic #33...
Bus...
B...
Van de week werd het nieuws gepresenteerd dat Qbuzz het busvervoer overneemt in Utrecht stad en omgeving. GVU dreigt nu naar de Rechter te stappen. Op het forum werd gesproken over de hybride bussen en de huidige geel/oranje/grijze bussen die mogelijk worden overgenomen.
Klopt.quote:
Ben benieuwd. In Groningen is zelfs nog niet eens test gedraaid dus hoe kan het noorden dan wel over?quote:ARNHEM - De strippenkaart blijft in Oost-Nederland in gebruik tot zeker 1 februari. Demissionair minister Eurlings heeft woensdagmiddag in de Tweede Kamer bekendgemaakt dat hij weigert akkoord te gaan met afschaffing op 18 november.
Volgens Eurlings gaat het nog veel te vaak fout met het uitchecken met de ov-chipkaart uit bus en trein. In die gevallen wordt telkens 4 euro van het tegoed op de chipkaart afgeschreven.
De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland en de Stadsregio's Arnhem Nijmegen en Twente wilden op 18 november definitief af van de strippenkaart. Maar volgens Eurlings is het aantal incomplete transacties in deze gebieden nog altijd bijzonder hoog, veel hoger dan in Rotterdam en Amsterdam waar de strippenkaart al wel is afgeschaft.
Ook vindt Eurlings het onbestaanbaar dat de chipkaart nog niet gebruikt kan worden in regionale treinen, zoals Nijmegen-Roermond. Zolang dat zo blijft, kan de chipkaart niet het enige vervoerbewijs zijn. Eurlings zat daarmee op een lijn met de Tweede Kamer.
Foto is gemaakt bij open dag EvoBus Nijkerk vandaag zie ikquote:
Vreugde Tours 502 (exex Arriva 4741, exexex Fram 4741)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste is een ex-FRAM. Als ik het goed heb komt die uit de 4700-serie.
Volgens zone01.be de oorspronkelijkequote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:24 schreef marcel.nl het volgende:
Ik vind dat achterraam altijd zo gek van dat type serie.
Er zijn twee series met een andere achterkant met een wat normalere ruit.
1) [ afbeelding ]
en de uiteindelijke achterkant van de Berkhof 2000NLquote:
Bedankt voor het overzicht. Ik wist wel dat die lagevloer versie ook een ander uiterlijk heeft, zoals ze geleed als trolley rondrijden in Arnhem.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
en de uiteindelijke achterkant van de Berkhof 2000NL
Er zijn echter ook nog deze:
Het is een serie, eindelijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 07:48 schreef marcel.nl het volgende:
4 Connexxion Citea old look. Dus niet de nieuwe neus, maar de oude. En dan is het een 15 meter bus met dubbele as in HOV grijs/rood. Is dit het zoveelste Citea eenzijdige proefmodel of komt er nu echt een serie?
aan al het moois komt een eindquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
De eerste 'nieuwe' gelede heeft zich in Fryslân gemeld, de 9118 (Mercedes Citaro-G) geloof ik (niet zelf gezien).
De rest volgt komende week, waarmee het dus definitief afgelopen is met de Duvedecs
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat als alle zitplaatsen bezet zijn en er staanplaatsen komen de bussen dan niet 100, maar 80 per uur gaan rijden en dan mogen volgens de wet staanplaatsen opeens wel op de Qliners.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geweldig die HOV lijnen in het noorden.. door dat ze nu geen staanplaatsen mogen voerenblijven er mensen bij de haltes achter omdat de bus vol is
mja nou veel harder dan 80 ging die toch niet met een vrachtwaggel voor zn neusquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat als alle zitplaatsen bezet zijn en er staanplaatsen komen de bussen dan niet 100, maar 80 per uur gaan rijden en dan mogen volgens de wet staanplaatsen opeens wel op de Qliners.
Ik heb wel eens gehoord dat je in dat soort bussen geen staanplaatsen mag hebben net als in tourbussen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat als alle zitplaatsen bezet zijn en er staanplaatsen komen de bussen dan niet 100, maar 80 per uur gaan rijden en dan mogen volgens de wet staanplaatsen opeens wel op de Qliners.
das pas een sneldienstquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/f(...)hicleBus&tabNumber=1
De Iveco's gingen ook zo hard (300pk).quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/f(...)hicleBus&tabNumber=1
Dat klopt ook en daarom zouden ze de regels wat bij moeten schaven.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:50 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat je in dat soort bussen geen staanplaatsen mag hebben net als in tourbussen.
Die Iveco Berkhofs gingen idd als de brandweer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:51 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De Iveco's gingen ook zo hard (300pk).
Alleen al om de 390 ton kilometers dat die apparaten alweer in de verkoop gaanquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/f(...)hicleBus&tabNumber=1
op lijn 15 ging dat ook prima hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die Iveco Berkhofs gingen idd als de brandweer.
Enkele Dennis-bussen konden op de snelweg trouwens ook wel 130 halen heb ik gehoord van een sjoof.
Die ken ik niet. Wel de lage vloer diesels (2000NLF) die onlangs zijn afgeschaft.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 07:48 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Bedankt voor het overzicht. Ik wist wel dat die lagevloer versie ook een ander uiterlijk heeft, zoals ze geleed als trolley rondrijden in Arnhem.
quote:Bovenstaand is een verhelderend overzicht.
Op OViB staat een leuke reportage vanuit Heerenveen.
LINK
Hierop staan nieuwe VDL bussen voor:
• Arriva (helaas wordt Achterhoek dus ook uitsluitend Ambassadors)
• Connexxion Ambassadors groen waarbij opvalt dat de ramen veel minder donker zijn dan de voorgaande series. Lijkt meer op de Hermes-ruit, waardoor het net zo'n overgespoten Hermesbus is geworden
• Connexxion Ambassadors HOV grijs/rood
Een CLE dus.quote:• Connexxion Citea old look. Dus niet de nieuwe neus, maar de oude. En dan is het een 15 meter bus met dubbele as in HOV grijs/rood. Is dit het zoveelste Citea eenzijdige proefmodel of komt er nu echt een serie?
quote:• diverse Ambas voor Israel
Of er gaat een shitload Ambas naar Duitsland of 't zijn gewoon die zelfde dingen die er al een jaar lang staan.quote:• een berg witte Ambas waaronder eentje met Schulbus op de film, wellicht voor Duitsland of gewoon iemand die het leuk vindt om er in het duits schoolbus op te knallen![]()
quote:Neuh, das ter promotie van een van de belangrijkste toeristische attracties van York, die reed in april ook alOp woensdag 20 oktober 2010 18:02 schreef BeefRWijker het volgende:
Vandaar die graftombe![]()
Lees overigens net op busfreaks dat de korte Ambas 8225-8232 bij VDLCBC te koop staan.
Nog effe doormodderen met de maxx Fryskers dus?
quote:Zou goed kunnen, maar de Wright Streetcar heeft een (gewijzigd) Volvo B7LA-onderstel.Op woensdag 20 oktober 2010 15:35 schreef BeefRWijker het volgende:
Sloper?
Hoorde van een sjoof van Ljouwert dat het tekort van reserve Qliners op Q351 volgend jaar idd is/wordt opgelost![]()
Enter lijn 199S?
[ afbeelding ]
OViB
Zou Wright soms ook bij APTS winkelen?
quote:Weggegooid geld...Op woensdag 20 oktober 2010 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Die Wright uit York had ik in April al op de foto en in dit topicdingen gaan deze maand uit dienst geloof ik.
quote:B9LA (of Hess voor de hybride versie)Op woensdag 20 oktober 2010 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[.winkelt Wright bij APTS.]
Zou goed kunnen, maar de Wright Streetcar heeft een (gewijzigd) Volvo B7LA-onderstel.
quote:Oh oké, hebben we alvast drie.Op woensdag 20 oktober 2010 19:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
B9LA (of Hess voor de hybride versie)
quote:Ik weet niet of de B7R straks vervangen zal worden door de B9R of dat laatstgenoemde een supplement wordt...Op woensdag 20 oktober 2010 21:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Dat model beleid van Volvo is ook niet te volgen: van B10L via B7L naar B9L, all over the place.
En dat terwijl de B7R nog wel current is in bv de Volvo 8900.
quote:Iets met claustrofobie bij de meeste passagiers. Ik denk eerder aan het bewust laag houden van onderhoudskosten. Bij een LE-bus kun je namelijk eenvoudiger bij de onderdelen dan bij een 100%-lagevloersbus.Op woensdag 20 oktober 2010 23:25 schreef BeefRWijker het volgende:
Blijkbaar was 7 liter iets te laag gegrepen voor een lage vloer stadsbus.
Hoewel volgens de engelse wiki de engelse operators de lagevloer versie maar niks vonden en op de Low Entry versie zijn overgestapt. Ik vindt 't maar een raar verhaal.
quote:Joh, met een bordje Te Koop er op?Op donderdag 21 oktober 2010 09:11 schreef Bitlord het volgende:
Kennelijk gebeurt er iets bij de Connexxion-opslag Hessing De Bilt. Bij het UMC in Utrecht aan de A28 zie ik een B96 Alliance City in Connexxion en Oostnet-kleuren, een B95 Alliance Intercity en een groene Ambassador.
quote:Waarschijnlijk weer vanwege de drogreden dat Qbuzz als verkapt staatsbedrijf niet mag bieden op concessies...Op donderdag 21 oktober 2010 20:44 schreef thumbnail het volgende:
Connexxion gaat nu bezwaar maken tegen de procedure waarbij Qbuzz gewonnen heeft.
Het doet toch wel zeer geloof ik.
quote:preciesOp donderdag 21 oktober 2010 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft Arriva ook zonder succes gebruikt, tot tweemaal toe zelfs
quote:Ik zal 's even in m'n glazen bol kijken.Op donderdag 21 oktober 2010 20:07 schreef Bitlord het volgende:
Ze reden juist er vandaan. Ik zag ze vanaf een paar honderd meter afstand. Weet jij waar het naar toe ging?
quote:Zo eentje met 3 deur(opening)en?Op woensdag 20 oktober 2010 15:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
kwam vanmorgen een EX BBA alliance tegen ....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door BeefRWijker op 22-10-2010 20:14:27 ]Beef R. Wijker
quote:Het lijkt wel een beetje afgeleid van Volvo. Die hebben vaak ook een zwarte basis rond de koplampen (zie stadsbussen Veolia Limburg + Veolia geleed Brabant) en de connexxion interliners.)Op vrijdag 22 oktober 2010 19:24 schreef BeefRWijker het volgende:
Nu wel een nieuwe Citea in de 'Hamster Look' :
quote:ik zag ook een duveldecje in groningen vandaagOp vrijdag 22 oktober 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in 10 minuten 4 geledes gezien in Leeuwarden: Citaro G 9118, 9162 en 9163 en Duvedec 7818
quote:Nou kijk eens aan, heeft die ene Duvedec de afgelopen week toch nog overleefdOp vrijdag 22 oktober 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in 10 minuten 4 geledes gezien in Leeuwarden: Citaro G 9118, 9162 en 9163 en Duvedec 7818
je krijgt bijna het idee dat de 350/351 een beetje minder boeiend bevonden worden :/quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:44 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag weer eens een Integro te weinig in Leeuwarden..
Morgen dus 2 te weinig, dus 2 Citaro's ipv 1
Volgend jaar zat reserve (tenzij de 351's herverdeeld worden onder Touring).quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je krijgt bijna het idee dat de 350/351 een beetje minder boeiend bevonden worden :/
sowieso moeten ze eens op tijd leren kachelen bij XX :/quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Volgend jaar zat reserve (tenzij de 351's herverdeeld worden onder Touring).
Kunnen er waarschijnlijk ook weer wat extra Ambatjes uit de mottenballen voor 199S.
* BeefRWijker zou 't overigens ook helemaal niet erg vinden als lijntje 97 weer in ere zou worden hersteld, mits dat weer leidt tot fatsoenlijke aansluitingen op het overige OV (dus niet alleen sneltreinen).
dat werkt zo goed als je een trein wilt halen hea?quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:
Yep, je moet een beetje assertief zijn, tegenwoordig (lees: Ruim op tijd je aansluiting reserveren).
Kort leve Insuxx.
Busfreak Etienne had 'm 2 weken terug ook al eens gespotquote:Op maandag 1 november 2010 17:26 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteravond MAN 8848 nog even meegehad.
Ik weet niet of een afwezige bumpert een APK fail is maar zonder die achterlichten was je iig snel van de weg gehaaldquote:Mét volledige beplating, dus niet zoals op de foto zoals die hier kortgeleden gepost werd![]()
precies!quote:Op maandag 1 november 2010 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
Of je laat gewoon extra ProCity's rijden
Er is in de weekenden, zeker op de stadsdienst, al een structureel tekort aan chauffeurs. Nog meer weg te rijden ritten is dus niet haalbaar.quote:Op maandag 1 november 2010 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
Of je laat gewoon extra ProCity's rijden
dan maar wat extra NORMALE kleine wagens bestellen? ipv die rommelquote:Op maandag 1 november 2010 23:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er is in de weekenden, zeker op de stadsdienst, al een structureel tekort aan chauffeurs. Nog meer weg te rijden ritten is dus niet haalbaar.
Bovendien is er tegenwoordig zelfs op zaterdagen soms al een tekort aan ProCity's, tijdens gewone dienstregeling...
Ga ik niet over.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan maar wat extra NORMALE kleine wagens bestellen? ipv die rommel
10 meter ambas zijn vast beter dan proshittysquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:25 schreef NoBody122 het volgende:
VDL assembleert bussen in Servië.
[..]
Ga ik niet over.
Ben overigens nog wel ook benieuwd wat 't nu zal worden met die 10m-Amba's..
Zo'n vermoeden had ik wel alquote:Op woensdag 3 november 2010 15:25 schreef Bitlord het volgende:
De graffiti hoort bij de kleurstelling van de 1305, kijk maar.
In de 41xx/42xx-Amba's (en ik geloof de gele 31xx-32xx ook) in Utrecht zit de chipknip-oplader op dezelfde plek.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
ze rijden dus nog
alleen welke idioot dit bedacht heeft:
[ afbeelding ]
correctquote:Op woensdag 3 november 2010 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
In de 41xx/42xx-Amba's (en ik geloof de gele 31xx-32xx ook) in Utrecht zit de chipknip-oplader op dezelfde plek.
Die foto van jou is van een Integro
Niet zo zeuren Beefquote:Op woensdag 3 november 2010 19:36 schreef BeefRWijker het volgende:
Tjonge, wat maakt die MauritsV soms toch slechte fotos, hè Bitlord.
Als ik die gemaakt zou hebben was ie vast niet door de ballotage commissie gekomen.
Maar ja, niet iedereen kan vrije upload hebben natuurlijk, dan wordt 't echt een potje op Busfoto.nl.
je kan ook afgeschreven bussen stapelen als blokjesquote:Op donderdag 4 november 2010 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Bevertje klinkt als een kleuter die met de blokken van zijn broertje wil spelen
En waarom ook niet, 't is een lage vloer Alliance.quote:
Hé, heeft de groenteman die foto naar jou toegestuurd?quote:
Ah, is dat 't. Ik dacht zowaar even dat je me niet mocht.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Niet zo zeuren Beef. Ik ben geen overheid, hoef mensen niet gelijk te behandelen.
Tja, dan maakt 't natuurlijk niet meer uit. Misschien moet ik ook maar een telefoon met camera nemen.quote:Bovendien had ik alleen een telefooncamera bij me.
Wat is dat kind van Miedema toch wijs voor z'n leeftijd hè.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Bevertje klinkt als een kleuter die met de blokken van zijn broertje wil spelen![]()
Er zijn er wel meer. De serie Ramba's wordt alleen onderbroken door de serie van ruim 50 MAN'squote:Op vrijdag 5 november 2010 11:21 schreef NoBody122 het volgende:
Er bestaan dus 88xx-Amba's, of in ieder geval ééntje: de 8801 en ik zit er nu in (lijn 50 -> Wageningen)
welke gelukkig stukken beter zijn dan rambas :/quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer. De serie Ramba's wordt alleen onderbroken door de serie van ruim 50 MAN's
Die komen volgens mij van Zwollequote:Op vrijdag 5 november 2010 11:21 schreef NoBody122 het volgende:
Er bestaan dus 88xx-Amba's, of in ieder geval ééntje: de 8801 en ik zit er nu in (lijn 50 -> Wageningen)
En daarvoor nog's een keer door 60+ Mannetjes uit 't Gooi en daarvoor nog een stuk of 20 Mannetjes Caetano en daar weer voor de nu afgevoerde 80xx Hermes Alliances.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer. De serie Ramba's wordt alleen onderbroken door de serie van ruim 50 MAN's
Langer dan op 350 iig, waar ze tot voor het 15 meter Alliance tijdperk ook reden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kende alleen de standaardvariant van deze bussen. Van die bussen heeft de NZH er toen een aantal omgebouwd tot interliners. Bij mijn weten hebben die nog erg lang dienst gedaan op de lijn Den Helder - Hoorn.
Tegenwoordig is deze lijn weer een gewone buslijn.
Had NoordNed er niet twee?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:55 schreef BeefRWijker het volgende:
De Berkhof Excellence reed overigens op veel meer plaatsen als Interliner maar dan als 15 meter DAF, oa ook eentje bij NoordNed.
tijd om de consessies van ZOF + 315(+aanhangsels) 351 en 350 weer aan te bestedenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:02 schreef BeefRWijker het volgende:
Zaterdag zat er een gelede Citaro van de 'Noord Tangent' op Qliner 350.
Kennelijk waren de Integros weer eens op.
Nou, dat kan dus wel kloppen: Er stond een blauwe Integro geparkeerd bij het weg restaurant op de kop bij
Zurich toen wij daar aankwamen. Die vertrok even later met een klein groepje mensen richting NoordHolland.
Fijn te weten waar de reguliere klanten van Connexxion staan: helemaal onderaan de ladder.
drie zelfs imo..quote:Op woensdag 10 november 2010 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had NoordNed er niet twee?
Ah die oude interliners! Ik vond die dingen echt mooi!quote:Op woensdag 10 november 2010 20:34 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik ken alleen deze:
[ afbeelding ]
De andere 2 waren Berkhof Radials.
Ik vond die 15-meter Berkhof Excellence schoenendozen anders maar bloedlelijk.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:33 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ah die oude interliners! Ik vond die dingen echt mooi!
Als ze dat typisch roffelende 8 cylinder geluid hadden als de CNG MAN bussen hier dan snap ik wat je bedoelt.quote:Ik vond die den Oudsten LPG lagevloerbussen die in Zwolle reden ook wel wat hebben. Dat typische geluid ook, je wist precies wanneer er weer een aan kwam rijden!
Oh, wat kwam er tussen?quote:(ik was vroeger busgek!)
Het strakste vind ik de ruit die met de trap mee loopt naar boven aan de zeikant!!quote:
Wat er tussen kwam? Andere hobby's, gitaarspelen, muziek maken!quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik vond die 15-meter Berkhof Excellence schoenendozen anders maar bloedlelijk.
De Radials waren wat dat betreft een hele verbetering.
Maar de 15m Alliances zagen er idd puik uit.
[..]
Als ze dat typisch roffelende 8 cylinder geluid hadden als de CNG MAN bussen hier dan snap ik wat je bedoelt.
[..]
Oh, wat kwam er tussen?
Ikheb 10 jaar in Zwolle Zuid gewoont, precies waar een buslijn langs liep, ik kon toen gewoon vanaf binnen horen wanneer er weer een gasbus langs reed. Typisch geluid. Hier op hoor je het wel een beetje..quote:Op zaterdag 13 november 2010 01:30 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik hoor alleen maar een Ambassador.
Hier zit er idd wel die roffel in (die zelfs de microfoon even dicht slaat)
Die gasbussen zijn superstil, behalve dus als je het gas erop zet.
Dan is er zeker zo'n geel barrel kapot, die bussen hebben toch vaste omlopen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar we gister een GD Qliner op de 521 aantroffen... vonden we vandaag een GD Citaro
mischien dat t door de storm wat minder op de juiste stalling beland isquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:33 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dan is er zeker zo'n geel barrel kapot, die bussen hebben toch vaste omlopen?
Nieuw hier?quote:Op maandag 15 november 2010 21:27 schreef LWD-Godius niet het volgende:
- weg, geen idee waar je het over hebt, post dan maar wat uitgebreider -
quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:43 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nieuw hier?
Over "klote Fryskers", waar in dit Fryslân topic 'iedereen' weet waar 't over gaat en waar wel vaker op gescholden wordt en waar dan ook niet ingegrepen wordt.
Bovendien kan iemand altijd nog vragen waar 't over gaat, een mogelijkheid die nu ontnomen is.
Daarbij, er wordt hier soms een hele week niet gepost, een kleine opschudding kan dan best even geen kwaad om de boel weer los te trekken.
Die aan de Workumertrekweg, bij Bouw Bedrijf Bleeker in de achter-tuin?quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Hele serie witte Ambassadors op de overdekte busstalling in Bolsward vandaag. Met oude kop. Voor Duitsland?
gelukkig zie ik ze nouwelijks hierquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef Alexxxxx het volgende:
WhehehEn toch is er al heel wat meer op Fryskers gescholden in dit topic
Nou, het bussenterrein bij De Bilt dus, voor het paar bussen, dat daar op dit moment nog staat..quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Nog fototips in regio utrecht, GjinLiifHundertwaentweintich? Ga er zaterdag ff naar toe.
nostalgie!quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
De kleuren van NoordNed keren weer terug in het straatbeeld
Syntus laat namelijk een stel Ramba's met die kleuren in Apeldoorn rijden vanaf december
en hebben lijkt me ook geen.. noordned logos gekregenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
Die heeft nooit voor NoordNed gereden. Op de noordelijke nevenlijnen hangt immers geen waslijn. Enkele stellen hebben wel bij Arriva gereden op Dordrecht - Geldermalsen, maar zijn daar alweer enkele jaren weg.
Wat apart dan, dat ik daar toch regelmatig Plan V's heb aangetroffen met NoordNed-logo erop.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
Die heeft nooit voor NoordNed gereden. Op de noordelijke nevenlijnen hangt immers geen waslijn. Enkele stellen hebben wel bij Arriva gereden op Dordrecht - Geldermalsen, maar zijn daar alweer enkele jaren weg.
Nee, maar dat is logischquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en hebben lijkt me ook geen.. noordned logos gekregen
Ze hebben nooit bestaan. Plan U heeft wel met NoordNed logo gereden, maar dat waren slechts enkele stellen en ze zijn maar een relatief korte periode gebleven. Volgens mij zijn ze al weer 9 jaar weg uit het noorden des lands.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat apart dan, dat ik daar toch regelmatig Plan V's heb aangetroffen met NoordNed-logo erop.
Zou ook zomaar kunnen, eigenlijkquote:Op woensdag 17 november 2010 06:23 schreef marcel.nl het volgende:
Ik weet alleen van wadlopers met noordned logo en Plan V's die tussen Zwolle en Emmen rijden met een Overijssels en Drenths logo. Misschien dat je die laatste bedoelde ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
laat daar maar blijvenquote:Op donderdag 18 november 2010 22:32 schreef NoBody122 het volgende:
Amba 8105 rijdt blijkbaar nog in Utrecht rond
Wel nog steeds in Cxx-kleuren hoop ik?quote:Op donderdag 18 november 2010 22:32 schreef NoBody122 het volgende:
Amba 8105 rijdt blijkbaar nog in Utrecht rond
Ehm, in Leeuwarden reden toch vooral de 8200-8208 op de stadsdienst?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Ex(it) maxx Leeuwarden.
Dat inderdaad. Tevens rijden, zo uit m'n hoofd, de 8210 en 8214 nog rond met Maxx-bestickering (doch zijn in streekinterieur uitgevoerde Amba's). Die rijden echter gewoon op de buitenlijnen rond..quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, in Leeuwarden reden toch vooral de 8200-8208 op de stadsdienst?
Jij denkt werkelijk dat er vroeger 100 bussen klaarstonden bij uitval van treinen? Dream on. Ik vond het gisteren nog redelijk gaan hoesnel het treinvervangend busvervoer werd opgezet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:49 schreef thumbnail het volgende:
Vroeger had je reserve bussen en reserve chauffeurs zodat er bij treinstoringen bussen ingezet konden worden.
Nu is het dus 1 groot drama met ouwe meuk.
Lekker he dat beleid van de overheid?
Toen ik 20 jaar geleden bij West-Nederland begon had je inderdaad in een mum van tijd 100 bussen bij een treinstoring.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:17 schreef Bitlord het volgende:
Jij denkt werkelijk dat er vroeger 100 bussen klaarstonden bij uitval van treinen? Dream on. Ik vond het gisteren nog redelijk gaan hoesnel het treinvervangend busvervoer werd opgezet.
Logisch, zoals je zegt was alles van de staat en kon het vaak niet op met materieel en reserve. Alles wat bijdraagt aan lagere exploitatiekosten wordt benut. Liever een 12 meter dan een gelede en een frysker dan een 12 meter.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Toen ik 20 jaar geleden bij West-Nederland begon had je inderdaad in een mum van tijd 100 bussen bij een treinstoring.
Dat kon omdat alle andere bedrijven ook van de staat waren (NZH, ZWN en noem maar op) en omdat er een vervoersplicjht was waardoor alle bedrijven vele reserve bussen en chauffeurs hadden.
Die reserve is nu helemaal weg, er zijn zelf vaak bussen te weinig voor de normale dienstregeling en al helemaal niet voor de vele malen dat er treinstoringen zijn.
Maar of het nu goedkoper is met al die bussen die overal te koop staan.quote:Op zondag 21 november 2010 17:11 schreef Je-zus het volgende:
Logisch, zoals je zegt was alles van de staat en kon het vaak niet op met materieel en reserve. Alles wat bijdraagt aan lagere exploitatiekosten wordt benut. Liever een 12 meter dan een gelede en een frysker dan een 12 meter.
Zoals gezegd had je toen vele reserve chauffeurs omdat er vervoersplicht was.quote:Op zondag 21 november 2010 18:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Het gaat niet (alleen) om de bussen, het gaat ook om het personeel dat ze moet besturen en dat beschikbaar moet zijn. Bussen zat, hele opslagterreinen staan er vol mee, dat is 't probleem niet.
Dat er teveel zuideuropees / noordafrikaans tuig in de bus zit die gefilmd moet worden ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zat laatst in een bus van lijn 86 (Arnhem - Wageningen) en daar zat een sticker op het dashboard met dat de bus in Ede moest blijven ivm 'Live camera view' of iets dergelijks. Wat houdt dat in?
Ooh dus het zijn bewakingscamera's. Maar worden deze beelden dan gestreamd?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:02 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat er teveel zuideuropees / noordafrikaans tuig in de bus zit die gefilmd moet worden ?
Ede is er een voorbeeld van, aldus de media, zie bijvoorbeeld de telegraaf
mag je niet eens meer strippenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:14 schreef NoBody122 het volgende:
Strippenkaart verdwijnt uit Friesland
Uiteindelijk gaat ook de Wayfahrer eruit, maar ik denk niet, dat dat meteen tegelijk met de strippenkaart gebeurt..quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mag je niet eens meer strippen![]()
en hoe zit dat met de 315 dan?
k bedoel maar..quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat ook de Wayfahrer eruit, maar ik denk niet, dat dat meteen tegelijk met de strippenkaart gebeurt..
In Groningen hebben ze in z'n geheel nog geen OV-chipkaart (), dus ik gok dat je op de 315 en in de trein tussen Groningen <-> Leeuwarden voorlopig nog met kaartjes zult kunnen reizen.
Geen idee, of het daar gewoon luiheid is, of een bewuste keuze om er vooralsnog niet aan te beginnen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k bedoel maar..
GD gebied duurt nog wel even denk ik
in bepaalde wagens is de boel nu iig wel voorbereid op de OV shitkaart jaquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz zegt dat de apparatuur niet eerder geleverd kon worden. Ze zijn het nu in de bussen aan het inbouwen.
oftewel voorlopig nog genoeg zwartrijders in het GD gebied!quote:Op woensdag 24 november 2010 17:24 schreef marcel.nl het volgende:
Invoering OV-chipkaart uitgesteld
De invoering van de OV-chipkaart in Groningen en Drenthe wordt tot nader order uitgesteld. De kaart voor het Openbaar vervoer zou eind december ingevoerd worden, maar dat wordt niet gehaald.
Vervoerder Q-Buzz heeft te veel problemen met de levering van de chip-apparatuur.
In Friesland gaat de OV-chipkaart op 23 december wel van start. Invoering in Groningen en Drenthe is al vaker uitgesteld.
Het OV-bureau Groningen Drenthe zal Q-Buzz een boete opleggen voor elke maand dat het vervoerbedrijf de zaak niet voor elkaar heeft.
Mooi!quote:Op woensdag 24 november 2010 21:14 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]Toevalstreffer afgelopen zondag:
Hoezo ? Okay in de treinen misschien, maar in de bus zal dat wel meevallen, in iedere bus wordt je geacht je kaart te tonen / af te stempelen bij chauffeur. Hooguit grijs rijden dan, langer meegaan dan waarvoor gestempeld is.quote:oftewel voorlopig nog genoeg zwartrijders in het GD gebied!
daar doelde ik opquote:Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef Bitlord het volgende:
En uiteraard de studenten die in het weekend gratis reizen met een weekkaart. Eerst moet die chipkaart werken in Groningen, voordat het in Friesland kan worden afgeschaft.
Toevalstreffers, meervoud, zo te zien. Jaarlijkse APK ?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:14 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]Toevalstreffer afgelopen zondag:
quote:De PvdA stelde teleurgesteld vast dat het woon-werkverkeer per fiets afneemt, ondanks dat de provincie dat actief heeft gestimuleerd. Statenlid Henni van Asten wil dat de provincie zich sterk maakt voor andere oplossingen. Bijvoorbeeld de mogelijkheid de fiets ook mee te kunnen nemen in de bus, ook voor negen uur ’s ochtends.
Adema wil dat idee meenemen in de volgende concessie, zoals in het buitenland achter de bussen karren hangen voor fietsen.
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=52677
Wat een pruts idee. Waaom zou ik mijn fiets mee willen nemen in de bus? Ov fietsen zijn op veel staions verkrijgbaar en als je dagelijks naar dezelfde bestemming reist kan je beter daar een fiets plaatsen. Niet te vergeten wat een tijd je extra kwijt ben met fietsen in het karretje (quote:
en ze rijden hier al zo lekker op tijd :|quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:04 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Wat een pruts idee. Waaom zou ik mijn fiets mee willen nemen in de bus? Ov fietsen zijn op veel staions verkrijgbaar en als je dagelijks naar dezelfde bestemming reist kan je beter daar een fiets plaatsen. Niet te vergeten wat een tijd je extra kwijt ben met fietsen in het karretje () te laden
Deze hierboven dus. Waren kleinere busjes dan standaad, er waren overigens ook gelede Hainje Duvedecs in dezelfde kleurstelling.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft iemand nog een foto van oude stadsbussen van Leeuwarden die ongeveer 15 jaar geleden in dienst waren. Het waren lichtblauwe bussen met volgens mij een donkerblauwe lijn onderen en er zaten 3 pompebleden voorop of aan de zijkant.
Heeft iemand meer info van?
Dit is geen oud nieuws.quote:
Misschien moet ie wat lang wachten op de hoogwaardigheidsbekleder(s)?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Die gast rechts ziet er uit alsof hij het koud heeft.
Heb jij die niet opgestuurd naar Letland dan?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
heb je ook foto's waar de deuren op staan? Het liefst in detail?
Daar mag ik me niet over uitlatenquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heb jij die niet opgestuurd naar Letland dan?
quote:Buspassagier gewond na botsing tussen bus en vrachtwagen op Parklaan
Haarlem – Een kleinere variant van een Connexxionbus is zaterdagmiddag op de Parklaan tegen een vrachtwagen aangereden. Door de klap liep de bus behoorlijk wat schade op en raakte één van de buspassagiers gewond. Een ambulance kwam ter plaatse om de vrouw door de ambulancebroeders te laten onderzoeken. De vrouw had door de botsing last gekregen van haar nek.
Nadat de nek van de vrouw door de ambulancebroeders gestabiliseerd was werd de vrouw voorzichtig uit de bus gehaald en op een brancard gelegd. De vrouw is voor verdere controle overgebracht naar het ziekenhuis.
Politieagenten hebben geholpen bij de afhandeling van het ongeval. Het verkeer ondervond weinig hinder van het ongeval.
Stond ie in z'n sportstand? Weinig sjoofs die hier rouwig om zullen zijnquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:26 schreef MetalMike het volgende:
En er is (voorlopig) weer een Frysker minder! Die dingen reden opeens ook in Haarlem en omgeving, blegh. De aanrijding met een vrachtwagen heeft het neusje wat vervormd, zal wel weer gerepareerd worden helaas.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: 112Haarlem, foto's Rowin van Diest
Sportstand is er toch afgehaald?quote:Op zondag 28 november 2010 00:10 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Stond ie in z'n sportstand? Weinig sjoofs die hier rouwig om zullen zijn
Lachen is dat johquote:Op zondag 28 november 2010 14:50 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
correct, tegenwoordig zit er zelfs een eco-module op waardoor je helemaal niet vooruit komt
politie.nlquote:Bus in brand
Nijmegen, 28-11-2010 Zaterdagnacht is een lijnbus op het Stationsplein in Nijmegen vrijwel volledig uitgebrand. De politie onderzoekt of er sprake is van brandstichting.
In de bus zaten geen mensen meer. De brandweer kwam met drie voertuigen ter plaatse om de brand te blussen. De bus is volledig uitgebrand. Technisch onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak is van de brand.
(10)
Je ziet ze vliegen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ik een slak een Frysker in zag halen
ecoquote:Op zondag 28 november 2010 14:50 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
correct, tegenwoordig zit er zelfs een eco-module op waardoor je helemaal niet vooruit komt
Reed gisteren (dinsdag) nog steeds (of alweer?) op 350.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:59 schreef NoBody122 het volgende:
In Alkmaar is er ws weer een Integro stuk: Amba 5114 staat op t punt te vertrekken richting N-H
quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:26 schreef MetalMike het volgende:
En er is (voorlopig) weer een Frysker minder!
Kwam er afgelopen zaterdag ook twee tegen tussen Waarland en NieuweNiedorp -in colonne,quote:Die dingen reden opeens ook in Haarlem en omgeving, blegh.
[..]
Connexxion en Arriva hebben net een prijs gewonnen voor klant-onvriendelijkste vervoers-maatschappijen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:21 schreef RubenK het volgende:
Heeft iemand hier voor mij een telefoonnummer van connexxion waar ik een klacht kan indienen zonder dat er opgehangen wordt omdat ze niet willen horen wat ik te zeggen heb?
Er zullen nog wel meer brieven volgen. Die sukkels schrijven nu de reiskosten af van alle studentenchipkaarten staat op teletekst.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:35 schreef Cerbie het volgende:
Connexxion klantenserviceIk heb genoeg excuusbrieven van ze liggen om een muur te behangen, er zou onderhand een rood vlaggetje in het systeem moeten staan bij mijn telefoonnummer/mailadres
Bedankt voor de waarschuwing, gelukkig niet met de bus vandaagquote:Op woensdag 1 december 2010 13:28 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Er zullen nog wel meer brieven volgen. Die sukkels schrijven nu de reiskosten af van alle studentenchipkaarten staat op teletekst.
U is gewaarschuwd
Kan dat mislukken dan????quote:Op woensdag 1 december 2010 16:31 schreef Bitlord het volgende:
De aanbesteding van het stads, streek en tramvervoer in IJsselmond is mislukt en moet over...
Luxemburg, daar kun je buscolonnes vinden...quote:Op woensdag 1 december 2010 14:43 schreef Dangel het volgende:
En twee bussen achter elkaar een colonne noemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou liever een foto zien van die bus ernaastquote:Op maandag 22 november 2010 02:14 schreef Bitlord het volgende:
Een goede werkweek gewenst, vanuit Utrecht en Veghel!
[ afbeelding ]
als je maar gepast betaaldquote:Op woensdag 1 december 2010 19:25 schreef RMD het volgende:
even een slightly offtopicje...
is het tegenwoordig nog mogelijk om gewoon contant te betalen in de bus?
ze rijden hier voor Arriva
Ja.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:26 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik zou liever een foto zien van die bus ernaast
uiteraard..quote:Op woensdag 1 december 2010 21:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat zijn mooie en vooral stoere bussen
Nou ja, hieronder nog een plaatje van de BBA 881, in Gaete:quote:Op donderdag 2 december 2010 01:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon een geplakte doos uit 1988.
Zijn dat de orginele stoelen die daarin zitten?quote:Op donderdag 2 december 2010 01:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon een geplakte doos uit 1988.
Het zijn geen rode leren stoelenquote:Op donderdag 2 december 2010 11:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zijn dat de orginele stoelen die daarin zitten?
Dan hadden het bruine skai stoelen moeten zijn. Of wat de GADO had: oranje stoffen stoelen.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:58 schreef classpc het volgende:
[..]
Het zijn geen rode leren stoelen
Dat interieur heeft meer weg van een Berkhof dan een Den Oudsten
quote:Reizen met de Qliner vóór 9 uur vanaf januari goedkoper
Reizigers die 's ochtends vóór 9 uur met de Qliner reizen gaan minder voor hun reis betalen. Nu betalen reizigers met een strippenkaart of sterabonnement ¤ 1,50 toeslag als ze vóór 9 uur met een Qliner reizen. Vanaf 1 januari 2011vervalt deze toeslag. De ritprijs voor een reis met een Qliner is dan gelijk aan die met een streekbus.
Waarom?
Het OV-bureau Groningen Drenthe wil de tarieven voor de Qliner gelijktrekken met die van de stads en streekbussen in Groningen en Drenthe. Er geldt dan een tarief, dat gelijk is voor spits- en daluren.
Door het afschaffen van de toeslag verwacht het OV-bureau een toename van het aantal reizigers.
Daarom worden in de nieuwe dienstregeling van 2011 op een aantal trajecten extra Qliners ingezet.
Wat verandert er voor reizigers?
Vanaf 1 januari 2011 zijn de strippenkaart en het ster-abonnement altijd geldig op de Qliner; daarom vervalt vanaf die datum de verkoop van het Qliner trajectabonnement en het Qliner toeslag abonnement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beef R. Wijker
Kassbohrer Setra maakt inderdaad werk van kwaliteitsbussen...quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:19 schreef Kyoshi het volgende:
Vorige week een viertal keren met de nieuwe Setra's 315NF van Juijn Rossum gereisd, opvallend genoeg zeer prettige stoelen en prettig ruim voor een OV-lijnbus!
1. De Citea's zijn 13,7 meter lang.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef Je-zus het volgende:
Voor wie zijn de Citea 15 m. bedoeld? Ik vernam dat Uithoorn ook (e)en(kele) lijnen gaat rijden met 15. materieel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |