Bedankt voor het overzicht. Ik wist wel dat die lagevloer versie ook een ander uiterlijk heeft, zoals ze geleed als trolley rondrijden in Arnhem.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
en de uiteindelijke achterkant van de Berkhof 2000NL
Er zijn echter ook nog deze:
Het is een serie, eindelijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 07:48 schreef marcel.nl het volgende:
4 Connexxion Citea old look. Dus niet de nieuwe neus, maar de oude. En dan is het een 15 meter bus met dubbele as in HOV grijs/rood. Is dit het zoveelste Citea eenzijdige proefmodel of komt er nu echt een serie?
aan al het moois komt een eindquote:Op zondag 17 oktober 2010 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
De eerste 'nieuwe' gelede heeft zich in Fryslân gemeld, de 9118 (Mercedes Citaro-G) geloof ik (niet zelf gezien).
De rest volgt komende week, waarmee het dus definitief afgelopen is met de Duvedecs
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat als alle zitplaatsen bezet zijn en er staanplaatsen komen de bussen dan niet 100, maar 80 per uur gaan rijden en dan mogen volgens de wet staanplaatsen opeens wel op de Qliners.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geweldig die HOV lijnen in het noorden.. door dat ze nu geen staanplaatsen mogen voerenblijven er mensen bij de haltes achter omdat de bus vol is
mja nou veel harder dan 80 ging die toch niet met een vrachtwaggel voor zn neusquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat als alle zitplaatsen bezet zijn en er staanplaatsen komen de bussen dan niet 100, maar 80 per uur gaan rijden en dan mogen volgens de wet staanplaatsen opeens wel op de Qliners.
Ik heb wel eens gehoord dat je in dat soort bussen geen staanplaatsen mag hebben net als in tourbussen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat als alle zitplaatsen bezet zijn en er staanplaatsen komen de bussen dan niet 100, maar 80 per uur gaan rijden en dan mogen volgens de wet staanplaatsen opeens wel op de Qliners.
das pas een sneldienstquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/f(...)hicleBus&tabNumber=1
De Iveco's gingen ook zo hard (300pk).quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat klopt ook en daarom zouden ze de regels wat bij moeten schaven.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:50 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat je in dat soort bussen geen staanplaatsen mag hebben net als in tourbussen.
Die Iveco Berkhofs gingen idd als de brandweer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:51 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De Iveco's gingen ook zo hard (300pk).
Alleen al om de 390 ton kilometers dat die apparaten alweer in de verkoop gaanquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
op lijn 15 ging dat ook prima hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die Iveco Berkhofs gingen idd als de brandweer.
Enkele Dennis-bussen konden op de snelweg trouwens ook wel 130 halen heb ik gehoord van een sjoof.
Die ken ik niet. Wel de lage vloer diesels (2000NLF) die onlangs zijn afgeschaft.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 07:48 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Bedankt voor het overzicht. Ik wist wel dat die lagevloer versie ook een ander uiterlijk heeft, zoals ze geleed als trolley rondrijden in Arnhem.
quote:Bovenstaand is een verhelderend overzicht.
Op OViB staat een leuke reportage vanuit Heerenveen.
LINK
Hierop staan nieuwe VDL bussen voor:
• Arriva (helaas wordt Achterhoek dus ook uitsluitend Ambassadors)
• Connexxion Ambassadors groen waarbij opvalt dat de ramen veel minder donker zijn dan de voorgaande series. Lijkt meer op de Hermes-ruit, waardoor het net zo'n overgespoten Hermesbus is geworden
• Connexxion Ambassadors HOV grijs/rood
Een CLE dus.quote:• Connexxion Citea old look. Dus niet de nieuwe neus, maar de oude. En dan is het een 15 meter bus met dubbele as in HOV grijs/rood. Is dit het zoveelste Citea eenzijdige proefmodel of komt er nu echt een serie?
quote:• diverse Ambas voor Israel
Of er gaat een shitload Ambas naar Duitsland of 't zijn gewoon die zelfde dingen die er al een jaar lang staan.quote:• een berg witte Ambas waaronder eentje met Schulbus op de film, wellicht voor Duitsland of gewoon iemand die het leuk vindt om er in het duits schoolbus op te knallen![]()
quote:Neuh, das ter promotie van een van de belangrijkste toeristische attracties van York, die reed in april ook alOp woensdag 20 oktober 2010 18:02 schreef BeefRWijker het volgende:
Vandaar die graftombe![]()
Lees overigens net op busfreaks dat de korte Ambas 8225-8232 bij VDLCBC te koop staan.
Nog effe doormodderen met de maxx Fryskers dus?
quote:Zou goed kunnen, maar de Wright Streetcar heeft een (gewijzigd) Volvo B7LA-onderstel.Op woensdag 20 oktober 2010 15:35 schreef BeefRWijker het volgende:
Sloper?
Hoorde van een sjoof van Ljouwert dat het tekort van reserve Qliners op Q351 volgend jaar idd is/wordt opgelost![]()
Enter lijn 199S?
[ afbeelding ]
OViB
Zou Wright soms ook bij APTS winkelen?
quote:Weggegooid geld...Op woensdag 20 oktober 2010 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Die Wright uit York had ik in April al op de foto en in dit topicdingen gaan deze maand uit dienst geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |