Hoe verreken je dat? Hoe verreken je dat mijn taarten vele malen beter en lekkerder zijn dan die van anderen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Je krijgt er alles voor terug, een huis, eten, ziekenhuis, etc.etc.. Enige dat verwacht wordt is dat jij ook iets nuttigs doet.
Het is toch veel fijner om niks te doen en alles krijgen? Of wou je bonnetje uitdelen aan mensen die wat gedaan hebben en die ze kunnen inleveren zodat we weer wat terug krijgen? Want dat is eigenlijk hetzelfde principe als geld.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Je krijgt er alles voor terug, een huis, eten, ziekenhuis, etc.etc.. Enige dat verwacht wordt is dat jij ook iets nuttigs doet.
Ja, en? Je bent toch niet gehandicapt en kan toch zelf ook koken? Ik denk ook dat dit soort zaken zichzelf reguleren. Dus iemand die lekker kan koken biedt aan om voor een groep mensen wat lekkers te bereiden. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:11 schreef mlg het volgende:
[..]
En de volgende dag denk je even met je vrouwtje uit eten te gaan, en de kok is er niet omdat meneer liever ging zwemmen.
Ruilhandel dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:11 schreef Roellie80 het volgende:
Je hoeft ook niks te verrekenen, Je hoeft er niet beter van te worden. Je hecht er waarde aan dat iemand anders lekker kan eten zodat hij de volgende keer wanneer je hem nodig hebt ook zo'n beste beentje voorzet
Wat valt er te verrekenen? En wat maakt het uit dat jouw taart niet lekker smaakt? Dan vreet niemand em. Nou de fuck en?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe verreken je dat? Hoe verreken je dat mijn taarten vele malen beter en lekkerder zijn dan die van anderen?
Nee, want je bent niet verplicht om iets terug te doen.quote:
Dus ik moet alsnog wat doen? Waarom dan niet iets doen waarvoor ik geld krijg, dat is toch veel makkelijker en ben ik er zeker van dat als ik mijn vrouwtje enthousast maak om uit eten te gaan, dat het ook door kan gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Je bent toch niet gehandicapt en kan toch zelf ook koken? Ik denk ook dat dit soort zaken zichzelf reguleren. Dus iemand die lekker kan koken biedt aan om voor een groep mensen wat lekkers te bereiden. Bijvoorbeeld.
Maar jij kan geen antibiotica maken, en ik wel, wat doe je nu?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Je bent toch niet gehandicapt en kan toch zelf ook koken? Ik denk ook dat dit soort zaken zichzelf reguleren. Dus iemand die lekker kan koken biedt aan om voor een groep mensen wat lekkers te bereiden. Bijvoorbeeld.
In jouw beleving misschien. Als iedereen zo zou redeneren, dan bestaat er ook geen vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Het is toch veel fijner om niks te doen en alles krijgen?
In jouw geval zou ik wel iemand anders zoeken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar jij kan geen antibiotica maken, en ik wel, wat doe je nu?
Waarom zou ik dan antibiotica voor jou maken als ik ook kan gaan zwemmen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, want je bent niet verplicht om iets terug te doen.
Niet, dat hoeft in die maatschappij ook niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe verreken je dat? Hoe verreken je dat mijn taarten vele malen beter en lekkerder zijn dan die van anderen?
Die gaat ook liever zwemmen, want jij bent alleen maar bezig met fokken ipv dat boek eens te schrijven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik wel iemand anders zoeken.
ALs die taarten van jou zo geweldig zijn dan kan je er ook voor kiezen om mensen met jou recept te laten bakken. Op deze manier zullen meer mensen van jou geweldige taarten kunnen genieten. Dit zal je respect opleveren binnen de gemeenschap waardoor mensen graag voor jou iets terugdoen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit wordt wat kinderachtig, maar iedere dag zwemmen gaat ook vervelen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou ik dan antibiotica voor jou maken als ik ook kan gaan zwemmen?
Bestaat ook nauwelijks. Ik heb het in 't verleden gedaan, maar op een gegeven moment ontstaan er weer nieuwe dingen in je leven met hogere prioriteit en dan laat je dat ook snel varen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In jouw beleving misschien. Als iedereen zo zou redeneren, dan bestaat er ook geen vrijwilligerswerk.
Waarom niet? Hoe kom ik dan aan betere taart als ik die wil hebben?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:15 schreef Casos het volgende:
[..]
Niet, dat hoeft in die maatschappij ook niet.
Niemand verplicht jou om medicijnen te maken. Bovendien kunnen de meeste medicijnen wel door machines worden gemaakt, zolang er een recept is. Innovatie op medisch gebied zal nodig blijven, maar wetenschappers beleven er plezier aan om dergelijke problemen op te lossen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou ik dan antibiotica voor jou maken als ik ook kan gaan zwemmen?
Nee, het kinderachtige is dat jij en koosvogels er om heen blijven draaien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:16 schreef Casos het volgende:
[..]
Dit wordt wat kinderachtig, maar iedere dag zwemmen gaat ook vervelen.
Ja, er ontstaan andere prioriteiten omdat je in een monetair systeem leeft. Je hebt dus geld nodig en bent daarom afhankelijk van je baan. De hele dag ben je aan het werk en daarna doe je ook nog eens vrijwilligerswerk, dat gaat je opbreken. Veel oudjes die met pensioen zijn, zijn de hele dag druk met vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Bestaat ook nauwelijks. Ik heb het in 't verleden gedaan, maar op een gegeven moment ontstaan er weer nieuwe dingen in je leven met hogere prioriteit en dan laat je dat ook snel varen.
Dan ga jij toch lekker iedere dag zwemmen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het kinderachtige is dat jij en koosvogels er om heen blijven draaien.
Oh, maar dan komen er alleen maar medicijnen die leuk en uitdagend zijn om te ontwikkelen, niet medicijnen die mensen willen hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand verplicht jou om medicijnen te maken. Bovendien kunnen de meeste medicijnen wel door machines worden gemaakt, zolang er een recept is. Innovatie op medisch gebied zal nodig blijven, maar wetenschappers beleven er plezier aan om dergelijke problemen op te lossen.
Jep, en jij dood aan je infectie omdat er geen antibiotica is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Dan ga jij toch lekker iedere dag zwemmen.
Wanneer mensen iets willen hebben dan zorgen mensen toch dat ze dat maken/krijgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, maar dan komen er alleen maar medicijnen die leuk en uitdagend zijn om te ontwikkelen, niet medicijnen die mensen willen hebben.
En waarom niet? Waarom kan het niet leuk zijn om medicijnen te ontwikkelen die mensen nodig hebben? Dat is toch net zo goed een uitdaging?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, maar dan komen er alleen maar medicijnen die leuk en uitdagend zijn om te ontwikkelen, niet medicijnen die mensen willen hebben.
Daarom moet je dat individualisme ook eens loslatenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en jij dood aan je infectie omdat er geen antibiotica is.
Hoe, door dwang? Want beloning krijgen ze niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Wanneer mensen iets willen hebben dan zorgen mensen toch dat ze dat maken/krijgen?
Het uitdagende zit em in het feit dat je zoekt naar een medicijn voor een ziekte waar nog geen remedie voor is. Wat is een medicijn die leuk en uitdagend is om te maken, maar waar niemand wat aan heeft?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig meer mensen die piet hetenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en jij dood aan je infectie omdat er geen antibiotica is.
waarom?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Daarom moet je dat individualisme ook eens loslaten
Surequote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig meer mensen die piet hetenen de echte grote wetenschappers / uitvinders deden dat gelukkig zonder winstbelang.
Ach, ik ben daar helemaal niet zo mee bezig. Ik geef nog geen 10% van mn maandelijkse inkomen uit, de rest van mijn geld leent de rabobank weer uit aan anderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie lijken er ook blindelings vanuit te gaan dat iedereen per se zoveel mogelijk wil verdienen.
Doordat je anders diensten van anderen wel kunnen vergetenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe, door dwang? Want beloning krijgen ze niet.
da's lekker makkelijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
waarom?
De ware egoist is toch Koosvogels die alleen maar praat over het boek wat ie nog wil schrijven maar het niet doet, maar wel de geneugden wil van mijn werk?
Wie is er hier nu individualist en asociaal?
Nee, ik wil een kwantificieerbare hoeveelheid economische waarde terug voor wat ik doe. Als ik per se zoveel mogelijk wilde verdienen verkocht ik onzin met een verlengsnoer aan goedgelovige idioten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie lijken er ook blindelings vanuit te gaan dat iedereen per se zoveel mogelijk wil verdienen.
Nee, ik wil koos best antibiotica geven, maar daar wil ik iets voor terug.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:24 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Doordat je anders diensten van anderen wel kunnen vergeten
[..]
da's lekker makkelijk.
JIJ ging liever zwemmen dan het leven van Koos te redden
Maar wat heb je aan economische waarde als er niets te koop is?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik wil een kwantificieerbare hoeveelheid economische waarde terug voor wat ik doe. Als ik per se zoveel mogelijk wilde verdienen verkocht ik onzin met een verlengsnoer aan goedgelovige idioten.
Ik kan even geen bron vinden, maar de uitvinder van het medicijn tegen Polio werd in de jaren '50 geïnterviewd over zijn legendarische uitvinding dat miljoenen levens zou redden.quote:
Daar hebben we 'em.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de mens niet worden geboren met nare eigenschappen als hebzucht of bevooroordeeldheid. En zo zijn er nog een aantal, maar daar kon ik zo even niet op komen.
Wanneer je wat nodig hebt (da's belangrijk) zal Koos jou echt helpen. Hij is je immers ontzettend dankbaar dat ie nog leeftquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik wil koos best antibiotica geven, maar daar wil ik iets voor terug.
Als je het zo te doen hebt met de zieluge afrikanen, waarom doe je dan geen nuttig ontwikkelingswerk maar zit je liever te fokken?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
En dat geld niet zaligmakend is, blijkt ook wel uit de crisis waardoor duizenden mensen hun huis zijn kwijtgeraakt. En uit de hoog oplopende discussies die worden gevoerd over de bezuinigingen die onze regering door moet voeren. Vergeet ook niet de miljoenen Afrikanen die omkomen van de honger omdat zij nou eenmaal in een monetair systeem leven, maar geen geld hebben om voedsel te kopen.
Ja, geld zorgt voor structuur, maar het zorgt ook voor een hoop ellende.
Hallo, in Afrika fixen ze zelf hun eten. Duizenden mensen zijn hun huis kwijtgeraakt, omdat ze een hypotheek hadden waar je geen inkomen voor nodig had. Ze hebben dus eigenlijk die tijden dat ze wel een huis hadden geprofiteerd. De crisis heeft bijna niemand gevoeld joh, achteraf gezien was het gewoon leuk om je vingertje ergens naar te kunnen wijzen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
En dat geld niet zaligmakend is, blijkt ook wel uit de crisis waardoor duizenden mensen hun huis zijn kwijtgeraakt. En uit de hoog oplopende discussies die worden gevoerd over de bezuinigingen die onze regering door moet voeren. Vergeet ook niet de miljoenen Afrikanen die omkomen van de honger omdat zij nou eenmaal in een monetair systeem leven, maar geen geld hebben om voedsel te kopen.
Ja, geld zorgt voor structuur, maar het zorgt ook voor een hoop ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |