Gewoon MinJus maar vanwege Wilders moet dat veiligheid gaan heten....quote:
quote:
Hier zijn ze anders bijzonder tevreden over haar: http://www.scienceguide.nl/201002/onverzettelijke-charme.aspx.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:51 schreef Falco het volgende:
Een maandje of zes (zo lang geef ik het komende kabinet) Van Bijsterveldt uitlachen en bashen is daarentegen wel weer leuk.
Overigens is het nog mogelijk dat ze fractievoorzitter wordt, maar wellicht dat Verhagen haar te gevaarlijk vindt voor zijn eigen positie (hij wil natuurlijk de politieke leider van het CDA worden).quote:Bijna op de dag 3 jaar na haar komst als staatssecretaris gaat zij de portefeuille van minister Plasterk op zich nemen. En niemand in Den Haag durft nu nog te beweren, dat Van Bijsterveldt op haar post zit omdat de CDA-top haar een gunstbewijs schuldig was. Naast de onzichtbare Sharon Dijksma en de columnistische Ronald Plasterk groeide zij uit tot de politica pur sang en de bestuurlijke krachtfiguur in de Hoftoren.
Mirjam Zwak mist het niveau voor een ministerpost.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
Mirjan Sterk op immigratie en integratie.
Wat zijn de bijzondere verdiensten van Hillen dat hij er in zou komen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:19 schreef One_of_the_few het volgende:
Leers en Hillen kunnen er zo inkomen. Vooral Hillen. Maar er komen er vaak een aantal van ver buiten de politiek
Staatssecretaris misschien wel, maar minister geloof ik ook niet. Bovendien is ze officieel nog met zwangerschapsverlof meen ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:05 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Mirjam Zwak mist het niveau voor een ministerpost.
Hij duikte tot en met na de verkiezingen in elk programma op om cda te verdedigen. Ook tijdens de formatie is hij groot pleitbezorger geweest voor dit kabinet. Verdedigde eerst balkenende en later verhagen regelmatig in buitenhof, nova, nieuwsuur etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Wat zijn de bijzondere verdiensten van Hillen dat hij er in zou komen?
Ik vrees dat dat eerder tegen hem gaat werken. Gezien de tegenstellingen in het CDA zal niet zo gauw gekozen worden voor uitgesproken voor- of tegenstanders. Ik verwacht eerder nogal wat mensen uit het politieke midden van het CDA van buiten de Haagse politiek.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:19 schreef One_of_the_few het volgende:
Ook tijdens de formatie is hij groot pleitbezorger geweest voor dit kabinet.
Hoe krijgen ze het verzonnen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
Jack de Vries op Defensie? Als dat uberhaupt mogelijk is. Mirjan Sterk op immigratie en integratie.
Mevrouw "donder de criminele zigeuners het land uit"?quote:
Ik begrijp niet dat ze voor haar gekozen hebben. Die post behoeft een sterk persoon, en ik vind haar een erg emotioneel, primair reagerend type. Was er nu niemand anders te vinden, iemand met wat meer statuur?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mevrouw "donder de criminele zigeuners het land uit"?
Dat willen jullie toch zo graag? Moet overigens bekennen dat ik niet de cv's van de complete CDA-fractie uit mn hoofd heb geleerd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mevrouw "donder de criminele zigeuners het land uit"?
Het was een suggestie, dit is niet de definitieve lijst.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat ze voor haar gekozen hebben. Die post behoeft een sterk persoon, en ik vind haar een erg emotioneel, primair reagerend type. Was er nu niemand anders te vinden, iemand met wat meer statuur?
Oh! Ik dacht dat Koos een feit plaatste. Vond het al zo'n rare keuze.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het was een suggestie, dit is niet de definitieve lijst.
Definieer jullie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat willen jullie toch zo graag? Moet overigens bekennen dat ik niet de cv's van de complete CDA-fractie uit mn hoofd heb geleerd.
Dat is toch niet definitief? Toch alleen een voorstel van één van de users hier?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat ze voor haar gekozen hebben. Die post behoeft een sterk persoon, en ik vind haar een erg emotioneel, primair reagerend type. Was er nu niemand anders te vinden, iemand met wat meer statuur?
PVV- en VVD-minnend Nederland.quote:
Ja, ik scrollde hier doorheen en zag ineens die post over Mirjam Sterk staan, dus had beter moeten lezenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is toch niet definitief? Toch alleen een voorstel van één van de users hier?
bot op defensie is geen logische keuze. Het is geen raspoliticus. Het is een diplomaat die lid is van CDA en redelijk actief is maar vooral vanwege zijn beroep gevraagd is voor buitenlandse zaken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:33 schreef Cobra4 het volgende:
Ok, met Bot als MinDef zou ik ook wel kunnen leven.
Lijkt me op het eerste gezicht in ieder geval een stuk waarschijnlijker dan wat ik net heb neergezet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Dick Sluimers (VVD) wordt voor sociale zaken genoemd.
Mooi. Ze heeft ook een iets hogere mokkel-factor dan Ella Vogelaar.quote:
Dat heb je al snel hequote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mooi. Ze heeft ook een iets hogere mokkel-factor dan Ella Vogelaar.
Maria van der Hoeven is ook niet heel waarschijnlijk, want die heeft aangegeven dat ze vertrekt uit de landelijke politiek.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Lijkt me op het eerste gezicht in ieder geval een stuk waarschijnlijker dan wat ik net heb neergezet.
Rutte zal eind van de week wel tot formateur benoemd worden, dus vanaf volgende week (misschien vanaf vrijdag al wel) gaan de kandidaat-bewindslieden bij hem op gesprek komen. In totaal zal het dan nog een week of 2 duren voor het nieuwe kabinet beëdigd kan worden, o.a. omdat de AIVD alle kandidaten moet screenen.quote:
Ah ok, dat heb ik niet meegekregen. Naja, dan kan ze gelukkig niet weer op onderwijs terecht komen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:42 schreef freako het volgende:
[..]
Maria van der Hoeven is ook niet heel waarschijnlijk, want die heeft aangegeven dat ze vertrekt uit de landelijke politiek.
dus er komt geen vice-premier volgens jou? Lijkt me niet echt logischquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:06 schreef freako het volgende:
Naast de ministersposten hebben we natuurlijk ook nog de staatssecretarissen.
Ik ga ervan uit dat op AZ, BZK en bij de minister voor Immigratie & Integratie geen staatssecretarissen komen, en mogelijk ook niet op Defensie. De andere departementen zullen minstens 1 staatssecretaris hebben, en het lijkt me niet uitgesloten dat "Ruimte", BuZa en OCW er twee krijgen.
Een vicepremier is gewoon een minister, geen staatssecretaris van Algemene Zaken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:09 schreef electronique het volgende:
[..]
dus er komt geen vice-premier volgens jou? Lijkt me niet echt logisch
Sybilla Dekker? Is die niet teveel beschadigd door de nasleep van de Schipholbrand? Dan denk ik dat Schultz van Haegen eerder in aanmerking komt. En Van der Hoeven is inderdaad niet beschikbaar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
VVD
AZ: Rutte
SZW: Henk van Hoof / Frank de Grave (willen niet?)
VWS: Edith Schippers
Ruimte: Sybilla Dekker (te oud?)
BuZa: Atzo Nicolaï
Veiligheid: Fred Teeven
CDA
FIN: Jan Kees de Jager
EZ: Maxime Verhagen (of vice versa met OCW)
BZK: Piet Hein Donner
DEF: Raymond Knops
OCW: Maria van der Hoeven
IMM/INT: Sybrand van Haersma Buma
Zoiets?
Tja hij wou zo graag..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:33 schreef Zith het volgende:
Naast dat de VVD de minste verkiezingspunten de partijen in het akkoord kreeg, heeft het ook de slechtste ministeries (en ook nog eens relatief te weinig ministeries..).
Goede onderhandelaar, rutte.
Open danquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom heeft Stef Blok nog geen eigen topic. De beste man is de nieuwe fractievoorzitter van de VVD.
Nou ja, Donner is ook teruggekeerd na de schipholbrand en Hirsch Ballin na de IRT-affaire. Maar goed, ik wist zo gauw niet zo goed wie anders kans van slagen had de post te krijgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sybilla Dekker? Is die niet teveel beschadigd door de nasleep van de Schipholbrand? Dan denk ik dat Schultz van Haegen eerder in aanmerking komt. En Van der Hoeven is inderdaad niet beschikbaar.
Dat valt wel mee. De man bleek het opeens goed te doen bij de achterban en media. Daarnaast zou er altijd ruimte voor 'm geweest zijn in elke andere combinatie dan Paars+.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Sloggi het volgende:
Als Bleker écht staatssecretaris wordt komt zijn rol de afgelopen maanden wel in een heel ander daglicht te staan.
Ik heb niet het idee dat Bleker achter een baantje als staatssecretaris aan zit te jagen, maar een evt. benoeming met frisse tegenzin zal aanvaarden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Sloggi het volgende:
Als Bleker écht staatssecretaris wordt komt zijn rol de afgelopen maanden wel in een heel ander daglicht te staan.
Inderdaad te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
De baantjes weggeef machine is weer op gang. Donner weer terug!
Alleen een beetje slordig dat ze Frans Weekers en Fred Teeven CDA-lid hebben gemaakt. Ik mis ook nog kandidaat-staatssecretarissen voor VWS en SZW. Die ministeries lijken me net te groot om geen staatssecretaris te hebben.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Jojoke het volgende:
Een vrij betrouwbare lijst:
http://www.meinespartners.nl/geruchtenkabinet
Tja, de VVD heeft SZW geclaimd, en het CDA Defensie en Binnenlandse Zaken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:46 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het raar dat Donner dan niet gewoon Sociale Zaken blijft doen en ze Kamp niet op Defensie (of eventueel Binnenlandse Zaken) zetten.
inderdaad en de genoemde namen zijn hier ook voorbij gekomen in bijna die volgorde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Alleen een beetje slordig dat ze Frans Weekers en Fred Teeven CDA-lid hebben gemaakt. Ik mis ook nog kandidaat-staatssecretarissen voor VWS en SZW. Die ministeries lijken me net te groot om geen staatssecretaris te hebben.
De Jager is voor 99.99% zeker op Financiën.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:32 schreef borisz het volgende:
Eerste echte namen dus
VVD
AZ: Rutte
SZW: Kamp
VWS:
Ruimte(I&M): Schultz
BuZa:
Veiligheid: Opstelten
CDA
FIN:
EZI: Verhagen(vice premier)
BZK: Donner
DEF:
OCW:
IMM/INT:
Idd. Er komen 8 staatssecretarissen, dus ik verwacht voor die ministeries nog 2. En ik denk dat Gerda Verburg meer kans maakt om minister van Defensie te worden, aangezien ze een vrouw is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Alleen een beetje slordig dat ze Frans Weekers en Fred Teeven CDA-lid hebben gemaakt. Ik mis ook nog kandidaat-staatssecretarissen voor VWS en SZW. Die ministeries lijken me net te groot om geen staatssecretaris te hebben.
Dat begrijp ik, maar als je een efficiënte bedrijfsvoering wil en je hebt enige mate van logisch denkvermogen tot je beschikking zou je mensen het liefst neerzetten op plekken waar ze zich hebben bewezen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:12 schreef freako het volgende:
[..]
Tja, de VVD heeft SZW geclaimd, en het CDA Defensie en Binnenlandse Zaken.
Ik vind volkshuisvesting en integratie wel een goede combinatie, sterker nog een logische combinatie.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:21 schreef freako het volgende:
Binnenlandse Zaken lijkt door die herstructurering wel een bijzonder samenraapsel te worden:
De bestaande delen:
- Het openbaar bestuur, de rijksambtenaren e.d.
- De relatie met de Antillen
De nieuwe onderdelen:
- Volkshuisvesting
- Integratie
En dan komt Immigratie & Asielbeleid er ook nog een beetje half bij, omdat die minister ook op het ministerie van BZK terecht komt.
Daar waren ze in het vorige kabinet ook al achter, alleen heette het toen wonen, wijken en integratie. Het V-deel van VROM werd al door WWI gedaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind volkshuisvesting en integratie wel een goede combinatie, sterker nog een logische combinatie.
Als je ziet welke plannen men allemaal heeft met het openbaar bestuur vind ik de keuze voor Donner niet zo vreemd. Zeer innemende persoonlijkheid met de flexibiliteit van gewapend beton. Het zal hard onderhandelen worden met vakbonden en mede-overheden; dat is hem wel toevertrouwd.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wel nee, zo vreselijk is die niet. Hij komt nog gewoon stug op zijn fietsje
Ach we zijn al enorm gezonken de afgelopen 10 jaar. Teeven past precies als toetje daar nog wel bij.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:07 schreef Lo-Fi het volgende:
Je bent als land toch wel heel erg diep gezonken, wanneer een filister als Teeven minister zou worden.
Mjah, maar voor enkele optimisten was er nog wel wat hoop. Die zou met het aanstellen van een man als Teeven natuurlijk voor altijd verloren gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach we zijn al enorm gezonken de afgelopen 10 jaar. Teeven past precies als toetje daar nog wel bij.
Verburg op defensie? you got to be kidding mequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Jojoke het volgende:
Een vrij betrouwbare lijst:
http://www.meinespartners.nl/geruchtenkabinet
Dat ben ik dan wel mee eens.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Mjah, maar voor enkele optimisten was er nog wel wat hoop. Die zou met het aanstellen van een man als Teeven natuurlijk voor altijd verloren gaan.
Oneens. Die man heeft zich echt bewezen de laatste tijd. Ik vind hem ook bijzonder sympathiek, dus het zou geen slechte keuze zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Sloggi het volgende:
Hillen op landbouw...
Wat heeft hij dan precies gedaan wat hem zo goed maakt?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oneens. Die man heeft zich echt bewezen de laatste tijd. Ik vind hem ook bijzonder sympathiek, dus het zou geen slechte keuze zijn.
Dat is wel aardig, hoewel ik 'm liever op BiZa had gezien. Donner heeft toch te veel de geur van de Balkenende kabinetten aan zich hangen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |