Sybilla Dekker? Is die niet teveel beschadigd door de nasleep van de Schipholbrand? Dan denk ik dat Schultz van Haegen eerder in aanmerking komt. En Van der Hoeven is inderdaad niet beschikbaar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
VVD
AZ: Rutte
SZW: Henk van Hoof / Frank de Grave (willen niet?)
VWS: Edith Schippers
Ruimte: Sybilla Dekker (te oud?)
BuZa: Atzo Nicolaï
Veiligheid: Fred Teeven
CDA
FIN: Jan Kees de Jager
EZ: Maxime Verhagen (of vice versa met OCW)
BZK: Piet Hein Donner
DEF: Raymond Knops
OCW: Maria van der Hoeven
IMM/INT: Sybrand van Haersma Buma
Zoiets?
Tja hij wou zo graag..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:33 schreef Zith het volgende:
Naast dat de VVD de minste verkiezingspunten de partijen in het akkoord kreeg, heeft het ook de slechtste ministeries (en ook nog eens relatief te weinig ministeries..).
Goede onderhandelaar, rutte.
Open danquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom heeft Stef Blok nog geen eigen topic. De beste man is de nieuwe fractievoorzitter van de VVD.
Nou ja, Donner is ook teruggekeerd na de schipholbrand en Hirsch Ballin na de IRT-affaire. Maar goed, ik wist zo gauw niet zo goed wie anders kans van slagen had de post te krijgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sybilla Dekker? Is die niet teveel beschadigd door de nasleep van de Schipholbrand? Dan denk ik dat Schultz van Haegen eerder in aanmerking komt. En Van der Hoeven is inderdaad niet beschikbaar.
Dat valt wel mee. De man bleek het opeens goed te doen bij de achterban en media. Daarnaast zou er altijd ruimte voor 'm geweest zijn in elke andere combinatie dan Paars+.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Sloggi het volgende:
Als Bleker écht staatssecretaris wordt komt zijn rol de afgelopen maanden wel in een heel ander daglicht te staan.
Ik heb niet het idee dat Bleker achter een baantje als staatssecretaris aan zit te jagen, maar een evt. benoeming met frisse tegenzin zal aanvaarden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Sloggi het volgende:
Als Bleker écht staatssecretaris wordt komt zijn rol de afgelopen maanden wel in een heel ander daglicht te staan.
Inderdaad te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
De baantjes weggeef machine is weer op gang. Donner weer terug!
Alleen een beetje slordig dat ze Frans Weekers en Fred Teeven CDA-lid hebben gemaakt. Ik mis ook nog kandidaat-staatssecretarissen voor VWS en SZW. Die ministeries lijken me net te groot om geen staatssecretaris te hebben.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Jojoke het volgende:
Een vrij betrouwbare lijst:
http://www.meinespartners.nl/geruchtenkabinet
Tja, de VVD heeft SZW geclaimd, en het CDA Defensie en Binnenlandse Zaken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:46 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het raar dat Donner dan niet gewoon Sociale Zaken blijft doen en ze Kamp niet op Defensie (of eventueel Binnenlandse Zaken) zetten.
inderdaad en de genoemde namen zijn hier ook voorbij gekomen in bijna die volgorde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Alleen een beetje slordig dat ze Frans Weekers en Fred Teeven CDA-lid hebben gemaakt. Ik mis ook nog kandidaat-staatssecretarissen voor VWS en SZW. Die ministeries lijken me net te groot om geen staatssecretaris te hebben.
De Jager is voor 99.99% zeker op Financiën.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:32 schreef borisz het volgende:
Eerste echte namen dus
VVD
AZ: Rutte
SZW: Kamp
VWS:
Ruimte(I&M): Schultz
BuZa:
Veiligheid: Opstelten
CDA
FIN:
EZI: Verhagen(vice premier)
BZK: Donner
DEF:
OCW:
IMM/INT:
Idd. Er komen 8 staatssecretarissen, dus ik verwacht voor die ministeries nog 2. En ik denk dat Gerda Verburg meer kans maakt om minister van Defensie te worden, aangezien ze een vrouw is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Alleen een beetje slordig dat ze Frans Weekers en Fred Teeven CDA-lid hebben gemaakt. Ik mis ook nog kandidaat-staatssecretarissen voor VWS en SZW. Die ministeries lijken me net te groot om geen staatssecretaris te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |