Ik vind dat gebogen geweer echt geniaalquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:50 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Er zitten leuke ideeën tussen, maar sommige zijn wel erg lastig te realiseren (vliegend vliegveld?).
Daar is al een moderne variant van in gebruik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:51 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Ik vind dat gebogen geweer echt geniaal![]()
Dat filmpje met die kat op de gun gemonteerd...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Daar is al een moderne variant van in gebruik.
Die telt niet, da's een pistool met een seciale handgreep waardoor je het pistool om een hoek kan afvuren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Daar is al een moderne variant van in gebruik.
Is ook niet nodig; het principe is hetzelfde, alleen de uitwerking is beter. Kan me zo voorstellen dat een kogel niet echt soepeltjes door een gebogen loop glijdt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die telt niet, da's een pistool met een seciale handgreep waardoor je het pistool om een hoek kan afvuren.
Heeft verder geen gebogen loop.
Zou het niet waarschijnlijker zijn dat het ontploft? Oude zeppelins waren daar ietwat gevoelig voor namelijk.quote:Daarnaast bevat een zeppelin veel brandstof, die dan in handen valt van de vijand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
Dit is toch niet bizar? De Britten hebben duizenden van die dingen gebruikt om duikbommenwerpers tegen te gaan. En door ze hoger te dwingen kwamen ze in bereik van het afweergeschut.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:40 schreef Demon_Hunter het volgende:
Lieve ballonnen
[ afbeelding ]
Vele steden hingen tijdens de Tweede Wereldoorlog barrage ballonnen op. Deze ballonnen maakten het lastiger voor bommenwerpers om op een lage afstand een gebied te bombarderen. Een bommenwerper vloog met gemak tegen één van de draden van een barrage ballon. Daarnaast hadden sommige barrage ballonnen kleine explosieven aan boord.
Er waren naast de plannen voor de "Ratte" ook plannen voor een nog zwaardere . Met een lengte van 42 meter en scheepsartillerie, veelzeggende titel "Monster"quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:43 schreef MouzurX het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Panzer_VIII_Maus
Bovenste wel een echt gebouwde tank; onderste niet:
Deze is wel gebouwd:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Landkreuzer_P._1000_Ratte
quote:Landkreuzer P.1500 "Monster"
Being the largest in the German arsenal, the Monster was a 1500 ton brute. Deamed the only Ultra-Heavy tank to ever exist, the Monster was only transported by railway during the war. But Hitler had other plans for the Monster. Intelligence shown that the factories in Germany had massive assembly lines, thought to be for the Ratte, but they soon learned what they were really for.![]()
Armament: 1x "Heavy Gustav" 800mm cannon, 2x 150mm cannons, and several flak 38 AA guns and MG's.
Armor: 200-400mm
Speed: 5-15km/h
Demensions: Length: 42m, Width: 14m, Height: 8m.
Crew: +100 in life, but in game; 2x gunners for the cannon, 1x driver, and 1x per AA and MG's.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:43 schreef DrDentz het volgende:
De nazi's hadden toch prototype vliegende schotels?
quote:En was het niet zo dat de Russen met hun 'hondenproject' stopten omdat de honden naar de eigen T34 tanks renden, omdat ze daarmee getraind waren?
Nou ja, dat want die waren idd vertrouwd maar honden waren er ook niet zo heel happig op om op een schietend lawaaimakend ding te rennen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:06 schreef Nibb-it het volgende:
En was het niet zo dat de Russen met hun 'hondenproject' stopten omdat de honden naar de eigen T34 tanks renden, omdat ze daarmee getraind waren?
Wat een dingquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:40 schreef Dagonet het volgende:
De Russen bedachten dit als vliegend vliegdekschip:
[ afbeelding ]
Duitse StG-44quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 05:34 schreef Megumi het volgende:
[ afbeelding ]
Vast een Italiaanse uitvinding?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar de Russen hebben het nog tot diep in jaren 40 volgehouden (die tank die je ziet is er eentje van op z'n vroegst het eind van WO2). 1996 anti-tankhonden getraind.
Precies. Aan die balonnen hingen dikke staalkabels die de piloten pas op het allerlaatste moment konden zien waardoor de staalkabels vleugels eraf konden rijten waardoor strafing runs onmogelijk gemaakt werden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dit is toch niet bizar? De Britten hebben duizenden van die dingen gebruikt om duikbommenwerpers tegen te gaan. En door ze hoger te dwingen kwamen ze in bereik van het afweergeschut.
Mijn inschatting is zo dat als een vliegtuig met 400 km/u vliegt en je gaat met een ander vliegtuig met 401 km/u erachter je best makkelijk kan naderen tot er vlak boven, dan ook 400 per uur en je laat je zakken als een helicopter op land.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 05:32 schreef Chokeme het volgende:
Wat een ding![]()
En daar moet dus een zijwaarts/voorwaarts vliegend, kleiner vliegtuig op landen / blijven staan ? Ik zie dat zo niet helemaal voor me
Dolfijnen werden oa. in Vietnam gebruikt om vijandelijke duikers aan te vallen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:16 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik meen me te herrinneren dat er van die honden ook een dolfijnen versie is/was ?
De Amerikanen hebben ook dofijnen getrained zodat ze bommen dichtbij schepen konden brengen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dolfijnen werden oa. in Vietnam gebruikt om vijandelijke duikers aan te vallen.
lol, dat is inderdaad wel bizarquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:07 schreef Nibb-it het volgende:
Een 'radar' uit de Eerste Wereldoorlog, werd gebruikt om vliegtuigen aan te horen komen:
[ afbeelding ]
En het engelse antwoord op het Duitse Grabenpanzer:
[ afbeelding ]
Als je dat zou tegenkomen en je kende dit verhaal niet zou je ook geen flauw idee hebbenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:07 schreef Nibb-it het volgende:
Een 'radar' uit de Eerste Wereldoorlog, werd gebruikt om vliegtuigen aan te horen komen:
[ afbeelding ]
En het engelse antwoord op het Duitse Grabenpanzer:
[ afbeelding ]
Onlangs een stuk over gelezen in een krant. Men blijft het (eerdere) bestaan ontkennen en er zou zelfs nog een moderne versie van ronddobberen. Ding heeft intern een hangar vol bommenwerpers/straaljagers.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Dit topic doet mij aan Red Alert denken.
Ontopic ik weet dat Japan een vliegdekschip had wat kon duiken. Of een duikboot waarvan vliegtuigen konden opstijgen maar net hoe je het wilt noemen![]()
[ afbeelding ]
quote:De onderzeeër I-401 was begin 1945 gereedgekomen en moest een verrassingsaanval op het Panamakanaal uitvoeren. Het had zelfs een hangar met vliegtuigen aan boord. De Amerikanen brachten het vaartuig samen met vier andere bijzondere en destijds geheime Japanse onderzeeërs in 1946 tot zinken.
Sterker nog - Op NatGeo heb ik eens een docu gezien waarin de onderzeeer voorkwamquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:03 schreef Nemephis het volgende:
Zo geheim is het niet meer hoor, Bio: http://www.nu.nl/wetensch(...)ster-onderzeeer.html
[..]
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:03 schreef Nemephis het volgende:
Zo geheim is het niet meer hoor, Bio: http://www.nu.nl/wetensch(...)ster-onderzeeer.html
[..]
quote:Apart, ik las er een tijd terug een heel stuk over. En geen goofy site oid. Misschien dat ze doelden op z'n kunnen/gevaar. Weet het niet meer. Leuke info iig, thnx.Op woensdag 20 oktober 2010 14:03 schreef bvvt het volgende:
[..]
Sterker nog - Op NatGeo heb ik eens een docu gezien waarin de onderzeeer voorkwam
Is voor zijn tijd erg groot met 122 meter en kon 2 (later 3) vliegtuigen mee nemen.
De grootste duikboot op dit moment is de Virginia class met 115 meter
quote:lol, van die pagina:Op woensdag 20 oktober 2010 14:15 schreef Nibb-it het volgende:
De vliegende tank, verschillende landen hebben er mee geëxperimenteerd
quote:Soviet experiments
In the early twentieth century, parachute silk was rare in the Soviet Union, so the military conducted dubious experiments with air-dropping soldiers into deep snow without parachutes. In 1930, the Grokhovskiy Special Design Bureau experimented with dropping "air buses" full of troops: the bicycle-wheeled G-45 onto land, and the amphibious "hydro bus" into water. When the hydro bus disintegrated on landing, the chief designer and his assistant were strapped into the G-45 for a test drop; they survived, but the project was cancelled (Zaloga 1984:192).
quote:Dat had qua terugslag nooit gewerkt tochOp woensdag 27 oktober 2010 12:00 schreef Nibb-it het volgende:
In vind deze ook wel aardig bizar:
[ afbeelding ]
quote:Dat geweer heeft geen terugslag, een recoiless rifle.Op woensdag 27 oktober 2010 13:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dat had qua terugslag nooit gewerkt toch
quote:Een ander soort kanon tussen je benen...Op woensdag 27 oktober 2010 12:00 schreef Nibb-it het volgende:
In vind deze ook wel aardig bizar:
[ afbeelding ]
quote:Zie 't al voor me. Schiet dat ding, komt er zoeen kwakje uit.Op woensdag 27 oktober 2010 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een ander soort kanon tussen je benen...
quote:Bedoel je nou wat ik tussen mn benen heb hangen of die brommer?Op woensdag 27 oktober 2010 15:26 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Zie 't al voor me. Schiet dat ding, komt er zoeen kwakje uit.!
quote:Lekker warm ookOp woensdag 27 oktober 2010 23:10 schreef Im.Kant. het volgende:
't kriebelt waarschijnlijk wel lekker als je dat ding afschiet.
quote:Strategisch had het zeker uitgemaakt aangezien de het grootste deel van de Amerikaanse vloot aan de andere kant van het Panama-kanaal lag.Op woensdag 20 oktober 2010 22:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Had wel mooi staaltje geweest als japan het nog net voor mekaar had gekregen dat panamakanaal aan te vallen..
Strategisch zal het weinig hebben uitgemaakt, maar wel een mooie geestelijke dreun
quote:Amerika had rekening gehouden met de verwoesting van de sluizen, als eerste was er een systeem dat er een afsluiting vanuit de grond kwam. Daarnaast waren er plannen om het kanaal weer zeer snel operationeel te kunnen krijgen. Voor zoiets essentieels hadden de Amerikanen echt wel wat back ups heur :[Op donderdag 28 oktober 2010 00:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Strategisch had het zeker uitgemaakt aangezien de het grootste deel van de Amerikaanse vloot aan de andere kant van het Panama-kanaal lag.
Dat kanaal uitschakelen betekende wekenlang omvaren voor de Amerikanen een tegenaanval konden uitvoeren.
quote:En uit welke bron heb je al die wijsheid?Op donderdag 28 oktober 2010 01:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Amerika had rekening gehouden met de verwoesting van de sluizen, als eerste was er een systeem dat er een afsluiting vanuit de grond kwam. Daarnaast waren er plannen om het kanaal weer zeer snel operationeel te kunnen krijgen. Voor zoiets essentieels hadden de Amerikanen echt wel wat back ups heur :[
quote:Over recoil beginnen bij een recoilles rifle..Op woensdag 27 oktober 2010 13:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
quote:Hier was ook nog een variatie op, de 'Monowheel Tank':Op dinsdag 5 oktober 2010 06:44 schreef Dagonet het volgende:
De ballentank.
In 1936 bedacht door een Texaan:
[ [url=http://cdn-www.cracked.com/articleimages/randall/MilitaryVehicles/MVBall1.jpg]afbeelding[/url] ]
Nadeel: je ziet geen flikker
De Duitsers hebben nog een prototype gemaakt:
[ afbeelding ]
quote:Ziet er in ieder geval comfortabel uitOp woensdag 27 oktober 2010 23:10 schreef Im.Kant. het volgende:
't kriebelt waarschijnlijk wel lekker als je dat ding afschiet.
quote:Die tegenwoordig op Discovery (vrijdag, 21.00 ofzo?) worden gebouwd en getestOp donderdag 28 oktober 2010 23:20 schreef Im.Kant. het volgende:
valt me op dat nog niemand wat uitvindingen van Da Vinci heeft laten zien, die toch wel bekend staat om zijn bizarre militaire innovaties.
[ afbeelding ]
Heb ik wel eens gezien ja, leuk programma.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 08:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die tegenwoordig op Discovery (vrijdag, 21.00 ofzo?) worden gebouwd en getest
Om vervolgens het idee over te nemen en binnen 20 jaar te perfectionaliseren tot de köninstiger.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef Nibb-it het volgende:
(...)
Afhankelijk van het tijdsperspectief zou je kunnen stellen dat de tank ook een bizarre militaire innovatie is, toen de eerste Britse tanks bij de Somme over het slagveld rolden wisten de Duitsers natuurlijk niet wat ze zagen.
[ afbeelding ]
(...)
quote:Op maandag 1 november 2010 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om vervolgens het idee over te nemen en binnen 20 jaar te perfectionaliseren tot de köninstiger Panther.
Hoe wilden ze dan zo'n enorme ijs-houtpulp-berg maken?quote:Op maandag 8 november 2010 21:49 schreef Id_do_her het volgende:
Project Habakkuk. Een vliegdekschip opgetrokken uit pykrete, een combinatie tussen houtpulp en ijs. Dit werd ontworpen door Geoffrey Pyke om ervoor te zorgen dat de grote vraag naar staal zou verdwijnen.
[ afbeelding ]
Het pykrete was heel geschikt om kogels af te weren, de bedenker van dit project bracht ooit een blok ijs en een blok pykrete mee om de effectiviteit te demonstreren. Het eerste schot ging in het ijs en de kogel brak daar uiteen, de kogel die op de pykrete werd geschoten ketste af en vloog door de broek van admiraal Ernest King die stond te kijken, de kogel kwam uiteindelijk terecht in de muur.
Het bleek een veelbelovend project maar de vraag naar houtpulp had een negatief effect op de papierproductie van het Verenigd Koninkrijk, ook was er niet veel vertrouwen om een vliegdekschip deels van ijs te maken.
Die monowheel heb ik een keer bij Discovery Channel gezien.. Was gewoon hedendaags, maar in 1930 en dan al 100 miles per uur..quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hier was ook nog een variatie op, de 'Monowheel Tank':
[ afbeelding ]
Afhankelijk van het tijdsperspectief zou je kunnen stellen dat de tank ook een bizarre militaire innovatie is, toen de eerste Britse tanks bij de Somme over het slagveld rolden wisten de Duitsers natuurlijk niet wat ze zagen.
[ afbeelding ]
Maar ja als we zo gaan beginnen zouden we ook innovaties zoals gas, de atoombom en het machinegeweer kunnen noemen.
Zorg dat je je bron of vermelding juist hebt..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:40 schreef Dagonet het volgende:
De helixtank.
De Russen bedachten dit als vliegend vliegdekschip:
[ afbeelding ]
Russische Tsar Tank:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:43 schreef MouzurX het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Panzer_VIII_Maus
Bovenste wel een echt gebouwde tank; onderste niet:
Deze is wel gebouwd:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Landkreuzer_P._1000_Ratte
quote:Project Pigeon
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
During World War II, Project Pigeon (later Project Orcon, for "organic control") was American behaviorist B. F. Skinner's attempt to develop a pigeon-guided missile.
The control system involved a lens at the front of the missile projecting an image of the target to a screen inside, while a pigeon trained (by operant conditioning) to recognize the target pecked at it. As long as the pecks remained in the center of the screen, the missile would fly straight, but pecks off-center would cause the screen to tilt, which would then, via a connection to the missile's flight controls, cause the missile to change course.
Although skeptical of the idea, the National Defense Research Committee nevertheless contributed $25,000 to the research. However, Skinner's plans to use pigeons in Pelican missiles was considered too eccentric and impractical; although he had some success with the training, he could not get his idea taken seriously. The program was canceled on October 8, 1944, because the military believed that "further prosecution of this project would seriously delay others which in the minds of the Division have more immediate promise of combat application."
Project Pigeon was revived by the Navy in 1948 as "Project Orcon"; it was canceled in 1953 when electronic guidance systems' reliability was proven.
Verder heb ik ook geen idee waarom ze ijs kozen omdat er dan natuurlijk smeltgevaar is. Misschien dat de combinatie houtpulp en ijs juist het smelten vertraagt? Ik heb het project niet verzonnen, bij mij moet je niet zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]
Hoe wilden ze dan zo'n enorme ijs-houtpulp-berg maken?
Hout in de ijszee strooien en wachten tot het bevriest zoiets?
Misschien is het wel simpeler als het lijkt, maar bij een bestaand stuk ijs, kunnen ze die gewoon opblazen en wegvoeren..
Zit je alleen met het probleem van smelten..
Jezus!quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:41 schreef Red_85 het volgende:
Niet bizar qua vorm, wel bizar qua effect.
Mag ik u voorstellen, de Tsar Bomba
[ afbeelding ]
[ http://i598.photobucket.com/albums/tt61/Eevanshy/TsarBomba.jpg&t=1]afbeelding ]
Het produceert de grootste explosie ooit door een mens gemaakt is. De totale kracht was 50 mega ton. de schokgolf ging 3! keer de wereld rond. Dan te bedenken dat ze een deel van het uranium hebben vervangen door lood omdat het anders 'te vuil' geweest zou zijn. Hiermee werd de kracht teruggedrongen van 100 mega ton naar 50.
wiki artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba
Grote kernkoppen werden achterhaald door rakketen met meerdere kernkoppen. 4 bommen van 25 megaton kunnen een groter gebied vernietigen dan 1 bom van 100 megaton. Daarnaast minder kans om ze te onderscheppen. Volgens mij had je op het hoogtepunt 6-8 koppen per raket.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:44 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Vraag me dan weer af wat de grootst mogelijke bom is die ze kunnen maken, waarschijnlijk zit daar niet echt een limiet aan.
Schokgolf ging meerdere keren de wereld rond. In Nederland werd de klap ook geregistreerd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:15 schreef Nibb-it het volgende:
Ah, Tsar. Heeft ruiten laten springen tot in Finland als ik het mij goed herinner. In een radius van 100km liep je kans op derdegraads brandwonden. Een 'echt' product van de Koude Oorlog en de daarbij behorende wapenwedloop.
Ijs is goed bestand tegen de bommen en door zaagsel toe te voegen wordt het versterkt en het smeltpunt ligt hoger. Het was meer een drijvend eiland dan een schip. En er zou een ijsfabriek aan boord zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]
Hoe wilden ze dan zo'n enorme ijs-houtpulp-berg maken?
Hout in de ijszee strooien en wachten tot het bevriest zoiets?
Misschien is het wel simpeler als het lijkt, maar bij een bestaand stuk ijs, kunnen ze die gewoon opblazen en wegvoeren..
Zit je alleen met het probleem van smelten..
De Russen compenseerde onnauwkeurigheid met grootte zodat het niet erg was als de bom mis viel.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:15 schreef Biogarde het volgende:
En stel je voor dat ie zou klappen midden in NY bijvoorbeeld.
Das wel hillarisch zeg.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:12 schreef Nibb-it het volgende:
Om nog even terug te komen op mijn vorige post over 'radar' uit en net na de Eerste Wereldoorlog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn trouwens Nederlandse toestellen op de foto's.
Meer informatie hierover op de website van Museum Waalsdorp
quote:When you think of spying, odds are you think of jamming a radio inside of a cat so it can listen in on stuff. And if you don't, you really need to have a good, long think about what kind of person you are. Anyway, in the '60s, the CIA hatched this idea to make a cat into a listening device and stick it to some dirty Commies.
The Plan:
The how and why of this project was probably torn up and shat on by whoever came up with it in an effort to save a shred of dignity, but nonetheless, what has survived is a plan to implant a battery and a microphone in a cat, with the antenna running up through its tail. They could let the cat loose and no one would be any the wiser of the mystery cat sitting nearby.
What went wrong:
Public transportation. It turns out, in a strange twist of logic, that once you put a battery, a microphone and an antenna inside a cat, it is not immune to taxis. So, after spending several millions of dollars and years in research, the CIA released their spy cat on its test run and a cab ran it over. lolzzzzzz
The project was then scrapped and no one spoke of it again.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:43 schreef Id_do_her het volgende:
Ik weet niet of dit hier hoort maar ik vond de maquahuitl toch best opvallend.
[ afbeelding ]
De maquahuitl was een soort paddle met stukken geslepen obsidiaan. Dit wapen werd uitgevonden door de Azteken, die wel meer wapens als messen en speren met obsidiaan maakten. Het 'zwaard' stond bekend om de snijkracht, er zijn referenties in oude geschriften hoe een soldaat met een maquahuitl een hoofd van een paard met één slag afhakte.
Er waren exemplaren ontworpen voor gebruik met één hand en twee handen, de tweehandige versie was ongeveer net zo lang als de gebruiker. Vandaag de dag bestaan er geen authentieke exemplaren van dit wapen meer.
[ afbeelding ]
Volgens mij ook, obsidiaan wordt nu nog gebruikt in scalpels, het is ongelofelijk scherp als het geslepen wordt. Hij is natuurlijk ook veel goedkoper geweest om te maken dan bijvoorbeeld een zwaard. Het nadeel is wel dat je niet kunt steken maar ik weet bijna zeker dat er ook varianten van de maquahuitl geweest moeten zijn die wel konden steken met een speerpunt van obsidiaan op de top of zo.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:35 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doet 't toch wat beter dan een honkbalknuppel met wat spijkers..
In principe toch een simpel wapen om te vervaardigen lijkt mij.. Je hebt er geen staal of ijzer voor nodig, maar de snij en slagkracht zal er niet minder om zijn..
Mooi werk van die Azteken
quote:Op maandag 3 januari 2011 16:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Volgens mij ook, obsidiaan wordt nu nog gebruikt in scalpels, het is ongelofelijk scherp als het geslepen wordt. Hij is natuurlijk ook veel goedkoper geweest om te maken dan bijvoorbeeld een zwaard. Het nadeel is wel dat je niet kunt steken maar ik weet bijna zeker dat er ook varianten van de maquahuitl geweest moeten zijn die wel konden steken met een speerpunt van obsidiaan op de top of zo.
Een satelliet blijft een apparaat, net zoiets als een raket, maar als je kijkt naar de werken..quote:Op maandag 3 januari 2011 16:02 schreef Rave_NL het volgende:
Als je zo gaat redeneren is ontzettend veel een militaire uitvinding. Van pijnstillers tot het in kaart brengen van de aarde.
quote:Op maandag 3 januari 2011 16:25 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]
Een satelliet blijft een apparaat, net zoiets als een raket, maar als je kijkt naar de werken..
Een vijand aan de andere kant van de wereld traceren en uitschakelen..
Oorlogvoering op afstand..
Een pijnstiller is heel wat anders.. Dan kan je net zo goed aan een bosjesman vragen of ie wat bladeren wil plukken om op te kauwen..
Die messen zijn echt aso-scherp, bestonden er geen maquahuitl met een punt op de top? Het lijkt me in ieder geval zo dat de Azteken het nadeel van het alleen maar kunnen slaan ook opgemerkt moeten hebben.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:23 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dolken
[ afbeelding ]
(Tomahawk)Bijlen
[ afbeelding ]
Een bizon-kaakbot met obsidiaan bijl
[ afbeelding ]
Speer
Wat een ding, nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:25 schreef FiveseveN het volgende:
Is de "windkanone" bizar genoeg? Er wordt van gezegd dat die 3 cm dikke planken op 200 meter aan slinters kon schieten ...zonder kogels. Wordt ook wel Vortex-kanon genoemd.
http://3.bp.blogspot.com/(...)i-secret-weapons.jpg
Zo werden ze ook niet afgevuurd. Voor het afschieten werd het kanon gemonteerd op een driepoot die op de 2e brommer zat.quote:Op woensdag 27 oktober 2010 13:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |