Ze zetten alles toch op papier?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:44 schreef mschol het volgende:
voortaan wat dingen op papier laten zetten..
want die dingen die je telefonisch hebt afgesproken zullen spontaan vergeten zijn...
Worden die gesprekken niet opgenomen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze zetten alles toch op papier?
Alleen op papier roepen ze iets anders dan ze telefonisch lieten weten.
Ja zeker wel, dat melden ze ook netjes van te voren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Worden die gesprekken niet opgenomen?
Dus kunnen ze ook weer terug geluisterd worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:51 schreef eMTé het volgende:
[..]
Ja zeker wel, dat melden ze ook netjes van te voren.
Nou, dat kan ik dus vergeten:quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:55 schreef FredvZ het volgende:
En ik ben dan ook heel erg benieuwd of ik straks ook 30mpbs heb.
Toch knap van online dat ze bij een nieuwe dienst al over historische gegevens beschikken.quote:Verwachte snelheid
De verwachte snelheid van uw FiberFast verbinding ligt tussen 16 en 24 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. De werkelijke snelheid kan onder andere worden beïnvloed door het gebruik van draadloos internet of een thuisnetwerk.
Ook dat gaat hem niet worden:quote:Om het extra spannend te maken, heeft Online een leveringstermijn voorgeschoteld tussen 5 en 28 oktober....
Ik heb helemaal niks verzochtquote:Levering
U heeft ons verzocht de aansluiting op 02 november 2010 op te leveren; zodra de definitieve leverdatum bekend is, informeren wij u.
quote:Vdsl loopt net zoals adsl over je telefoonlijn. Als je overstapt naar vdsl, heb je dus geen adsl meer op je telefoonlijn, maar vdsl.Op zondag 24 oktober 2010 13:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Als ik het goed begrijp is VDSL dus gewoon over de reguliere ADSL-lijn? Dan moet je toch per definitie dicht in de buurt van de centrale wonen? Of is VDSL technisch anders en kunnen ze op de een of andere manier een hogere snelheid behalen?
quote:Wat een kuttechniek is het ookOp maandag 25 oktober 2010 12:36 schreef FredvZ het volgende:
Eigenlijk heb je er alleen wat als je dicht bij de centrale woont:
[ afbeelding ]
quote:Ook kabelinternet kan maar een relatief korte afstand afleggen over koper, maar doordat het kabelnetwerk vaak tot in de wijk (of zelfs tot aan de straatkast) over glas loopt, zijn veel hogere snelheden mogelijk.Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef Bart het volgende:
Wat een kuttechniek is het ook. En dan te bedenken dat een telefoonlijn meer aders heeft dan een tv-kabel... Zou je theoretisch toch verwachten dat je een hogere snelheid zou moeten halen, maar in de praktijk is kabel 10.000x beter.
Je PM doet het niet...quote:Op zondag 7 november 2010 14:10 schreef eMTé het volgende:
Fred, wat heeft die welwillende medewerker van Online precies gedaan dan voor jou, dan kan hij namelijk voor mij hetzelfde doen misschien, ik zit ook al 4 dagen zonder internet namelijk
de 4 aderige kabel ligt natuurlijk niet netjes vanaf jou woonkamer naar de ISRA30 van het complex in een buisje? anders zou je hem in theorie gewoon kunnen vervangen door een 8 aderige.. ( en PoE toepassen ) voor je modemquote:Op woensdag 10 november 2010 12:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je PM doet het niet...
Vandaag gebeld door Online, over mijn "klacht" mbt de snelheid.
De snelheid valt tegen omdat mijn modem te ver van de hoofdaansluiting staat. Dat klopt ook, ik heb een centraal ISRA30 punt waar het hele complex op zit.
Dus ik dat aan die beste man uitleggen, waarop hij antwoord: ja dan moet u daar de modem neerzetten![]()
Ik vertel hem dat dat niet gaat, aangezien het een algemene ruimte is, zonder stroomvoorziening en áls ik het al zou kunnen dan heb ik geen UTP kabel naar mijn woonkamer, want er is alleen maar 4 aderige PTT kabel beschikbaar.
Antwoord: ehm... ja... even denken, ja, dan moet u toch het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt zetten.
Bij de volgende vergadering van de VVE ga ik maar eens voorstellen of we hier niet eens over na kunnen denken...
de kabel ligt netjes in een pvc pijp, samen met de telefoonkabel van de onder en bovenburen.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 4 aderige kabel ligt natuurlijk niet netjes vanaf jou woonkamer naar de ISRA30 van het complex in een buisje? anders zou je hem in theorie gewoon kunnen vervangen door een 8 aderige.. ( en PoE toepassen ) voor je modem
k heb geen idee hoe krap die buis is met die kabels.. maar als het vrij ruim is zou je toch de huidige kabel er uit kunnen trekken en tegelijk een nieuwe er in kunnen trekkenquote:Op woensdag 10 november 2010 21:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
de kabel ligt netjes in een pvc pijp, samen met de telefoonkabel van de onder en bovenburen.
beter dan dat er geen aan en uit knop op zit en je dus elke keer je keurige weggewerkte bekabeling zowat overhoop moet trekkenquote:Op zondag 14 november 2010 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren heeft het modem zichzelf opgehangen...
Internet verbinding weg en modem niet te pingen.
Nu snap ik waarom de aan/uit knop op zo'n handige plek zit, ik moest het modem daarmee uit en aan zetten om weer te kunnen internetten.
en hoeveel kreeg je op een ADSL2+ lijn danquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:55 schreef eMTé het volgende:
Bij deze dan:
Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-B-Far-net 100Mb/100Mb
DSL centrale
Afstand tot centrale 850 meter
[ link | afbeelding ]
Je gebruikt geen BBNED netwerk, maar de afstand naar de centrale is wel hetzelfde (zelfde MDF locatie). Tis een indicatie, verder nietquote:[b] Op donderdag 18 november 2010 10:11 Beetje nonsens... heb ADSL2 gehad hier, met 14 Mbps en 1 up. Gebruiken we wel t bbNed netwerk?
Het is de afstand hemelsbreed gok ik...quote:Op donderdag 18 november 2010 12:17 schreef slacker_nl het volgende:
Je gebruikt geen BBNED netwerk, maar de afstand naar de centrale is wel hetzelfde (zelfde MDF locatie). Tis een indicatie, verder niet
Want de kabellengte is in mijn geval veel langer: ruim 1600 meter in totaal.quote:Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-B-Far-net 100Mb/100Mb
DSL centrale
Afstand tot centrale 774 meter
Da's een goeie ja, daar mogen ze wel eens mee beginnen inderdaad, zo'n bon is mooi meegenomen hè, zo vlak voor de dure feestdagen ;-)quote:Op zondag 21 november 2010 20:35 schreef FredvZ het volgende:
Is er iemand al gebeld door de klantenservice voor de Bol.com bon?
Dat is echt hoog hoor! Ik zit met UPC op 8 ofzo...quote:Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef YggY het volgende:
@Bart: mijn ping is nog nooit zo laag geweest, meestal boven de 45
die FUP zit er hier in NL ook vast wel op...quote:Op maandag 22 november 2010 16:27 schreef Solidberg het volgende:
Pfff, hier in Duitsland heb ik echt een rotzooi verbinding.
[ link | afbeelding ]
Ik heb zelfs nog een datalimiet middels een FUP....
In mijn brief staat duidelijk dat ik "begin" november gebeld ga worden door de klantenservice en dat ik daarvoor een Bol.com krijg.quote:Op zondag 21 november 2010 23:07 schreef YggY het volgende:
die bon kreeg je na afloop van de test-periode, als je de enquete(s) had ingevuld.
Nou... leuk...quote:Op maandag 22 november 2010 16:27 schreef Solidberg het volgende:
Pfff, hier in Duitsland heb ik echt een rotzooi verbinding.
[ link | afbeelding ]
Ik heb zelfs nog een datalimiet middels een FUP....
Nou, volgens mij moest je je modem zo spoedig mogelijk aansluiten, zodat als je gebeld werd voor de enquete, dat je dan voldoende ervaring met je nieuwe FiberFast lijn zou hebben, dus een enquete invullen dat hoor ik nu voor het eerst.quote:Op zondag 21 november 2010 23:07 schreef YggY het volgende:
die bon kreeg je na afloop van de test-periode, als je de enquete(s) had ingevuld.
Hier zijn ze ook nog nu en dan bezig. Download zit volgens het modem op 20995, upload op 2756.quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:44 schreef YggY het volgende:
Deze week er weer 4 dagen uitgelegen... Dit maal wél binnen 24u na melding weer terug online...
Op 10 km krijg je echt geen ADSL-verbinding hoor. Bij ons op de werkplaats zitten we op 4,5 km en komen we niet hoger dan 512 kbit verbindingkje..quote:Op donderdag 18 november 2010 12:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is de afstand hemelsbreed gok ik...
[..]
Want de kabellengte is in mijn geval veel langer: ruim 1600 meter in totaal.
Eigenlijk heb je dus geen zak aan die pagina van BBNed
Als er een dijk, een kanaal/rivier/gracht, een spoorlijn en/of grote weg tussen jouw en de centrale zit, dan wordt de daadwerkelijke afstand al gauw een stuk langer.
Ik zie trouwens dat die website er nog erger naast kan zitten, voor een locatie in Eemshaven waar ik onlangs een dsl heb laten opleveren is de afstand volgens BBNed 3668 meter, terwijl de centrale zelfs volgens de kortste route ruim 10km daar vandaan staat...
je kan over 10KM prima een DSL verbinding opleveren.. moet je wel peperdure verstekers in de lijn hebben zitten..quote:Op maandag 29 november 2010 09:19 schreef fathank het volgende:
Echt ongelofelijk dat er nog mensen zijn die met zo'n bedrijf in zee gaan. Als je dit topic nog eens doorleest kom je alleen maar ellende, onkunde en onwil tegen.
[..]
Op 10 km krijg je echt geen ADSL-verbinding hoor. Bij ons op de werkplaats zitten we op 4,5 km en komen we niet hoger dan 512 kbit verbindingkje..
En op welk consumentenlijntje wordt dat ingezet?quote:Op maandag 29 november 2010 09:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan over 10KM prima een DSL verbinding opleveren.. moet je wel peperdure verstekers in de lijn hebben zitten..
dsl is niet per definitie adsl...quote:Op maandag 29 november 2010 09:19 schreef fathank het volgende:
Echt ongelofelijk dat er nog mensen zijn die met zo'n bedrijf in zee gaan. Als je dit topic nog eens doorleest kom je alleen maar ellende, onkunde en onwil tegen.
Op 10 km krijg je echt geen ADSL-verbinding hoor. Bij ons op de werkplaats zitten we op 4,5 km en komen we niet hoger dan 512 kbit verbindingkje..
Klopt als een bus, maar een fatsoenlijke dsl-verbinding over 10 km afstand voor normale kosten is een sprookje. Dus ik denk dat die bbned-tool iets meer gelijk heeft dan jij denkt.quote:Op maandag 29 november 2010 09:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
dsl is niet per definitie adsl...
Wat zijn volgens jou normale kosten?quote:Op maandag 29 november 2010 10:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt als een bus, maar een fatsoenlijke dsl-verbinding over 10 km afstand voor normale kosten is een sprookje. Dus ik denk dat die bbned-tool iets meer gelijk heeft dan jij denkt.
quote:Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 2907
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 22569
Je telefoonlijn zal ook dood blijven, analoge telefonie (PSTN) of ISDN is niet mogelijk icm VDSL. Als je ook wil telefoneren zal dat via een telefoonabo van Online moeten (wat in feite een VOIP oplossing is met je oorspronkelijke telefoonnummer)quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:18 schreef santiagojwz het volgende:
Hier is er ook het e.e.a veranderd na een software update. Telefoonlijn is overigens nog steeds dood.
Hetgeen jij beschrijft is ook afgesproken met de medewerker. 't is alleen nog niet geactiveerd, maar ik verwacht wel dat het goed komt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je telefoonlijn zal ook dood blijven, analoge telefonie (PSTN) of ISDN is niet mogelijk icm VDSL. Als je ook wil telefoneren zal dat via een telefoonabo van Online moeten (wat in feite een VOIP oplossing is met je oorspronkelijke telefoonnummer)
nja ik zou t doen voor die snelhedenquote:Op zondag 12 december 2010 23:02 schreef FredvZ het volgende:
Geen veranderingen deze week.
[ link | afbeelding ]
Het kan ook andere oorzaken hebben, zoals slecht bekabeling, probeer eens je modem zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt neer te zetten.quote:Op dinsdag 21 december 2010 01:02 schreef Santello het volgende:
Zit pas een maand bij Online maar ik had echt geen idee dat ADSL Centrale afhankelijk is.
Ik kan mijn contract zeker niet ontbinden : \. Ik betaal voor 2MB's maar krijg dus 300 binnen.
zou mij benieuwen waneer Online het VDSL open gooit voor iedereenquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:07 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren gebeld door het onderzoeksbureau waar Online mee samenwerkt. Enquette afgenomen en Bol.com bon is onderweg. Volgensmij was ik wel een van de laatste, want het meisje aan de andere kant was niet echt gemotiveerd (meer).
[..]
Het kan ook andere oorzaken hebben, zoals slecht bekabeling, probeer eens je modem zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt neer te zetten.
quote:Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3008
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 23013
Ik weet niet waar je meer van moet balen:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens de postcode tool van online is fiberfast hier nog niet leverbaar
*BAAL*
bij mn huidige ADSL2+ lijntje krijg ik ook de volle bak nietquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je meer van moet balen:
- het niet kunnen krijgen van fiberfast, of:
- de volledige snelheid die je niet krijgt.
Heeft iemand trouwens al een cadeaubon gezien?
Aangezien ze de uitgifte van de bonnen al naar het nieuwe boekjaar verplaatst hebben (je zou hem in november al gehad moeten hebben), zou je haast gaan denken dat de financiële situatie van online het helemaal niet toelaat dat ze een slordige 25.000 uitgegen aan cadeaubonnen.
(dat doen ze omdat x percentage van de mensen hun ISP mail niet lezen/poppen)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:11 schreef YggY het volgende:
Zojuist een envelop van online geopend: verzending van de bonnen heeft vertraging opgelopen: medio februari moeten we ze kunnen verwachten.
Overigens vind ik t raar dat een ISP dit soort dingen nog per post verspreidt: houden ze er rekening mee dat het internet het niet doet ofzo?
kijk voor de grap eens hoever je van de centrale zit volgens pcdb.bbned.nlquote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:22 schreef Wan_Or_On_Client het volgende:
Heb vandaag (gisteren) ook de brief ontvangen over de vertraging van de Bol.com bon. Dat ze dit per brief versturen en niet per mail vind ik alleen maar goed....denk eens even na...er is een kleine groep die deze 'pilot' hebben dus is het logisch dat dit per brief wordt vermeld.
Tevens, FredvZ...man....ik vind het jammer dat de pilot voor jou niet soepel loopt. Na die 2 disconnects bij mij aan het begin alles stabiel 24/7...mij hoor je echt niet klagen.
Wat ik nog steeds raar vind is dat niemand boven de 40Mbit komt behalve ......ik!?
[ link | afbeelding ]
Net genomen voor het schrijven van deze post.
De kwaliteit van de koperkabels onder de grond spelen ook een zeer belangrijke rol in de te behalen snelheid : met ADSL2+ halen somige mensen die op 3KM lijnlengte zitten gewoon 15mbit terwijl andere mensen op 2KM amper de 10mbit halen, puur doordat de kwaliteit kabels onder de grond in dat gebied crappy is.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:29 schreef Wan_Or_On_Client het volgende:
op pcdb.bbned.nl geeft het als afstand aan;
DSL centrale
Afstand tot centrale 616 meter
.....dus valt wel mee vind ik, er zijn mede gebruikers die nog dichter bij een wijkcentrale wonen dan ik.
correctquote:Op zondag 6 februari 2011 09:33 schreef bluuf het volgende:
[..]
De kwaliteit van de koperkabels onder de grond spelen ook een zeer belangrijke rol in de te behalen snelheid : met ADSL2+ halen somige mensen die op 3KM lijnlengte zitten gewoon 15mbit terwijl andere mensen op 2KM amper de 10mbit halen, puur doordat de kwaliteit kabels onder de grond in dat gebied crappy is.
bij ons is nog steeds geen VDSL leverbaar.. terwijl het wel op de centrale zit.. koperlijn is te lang..quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:37 schreef FredvZ het volgende:
Zo, we zijn nu bijna een jaar verder en ga binnenkort overstappen naar een andere provider.
Redenen:
- Online heeft uit eigen beweging, zonder verklaring, berichtgeving of wat dan ook de vaste-klanten-korting (ik heb ook een abo bij T-Mobile) geschrapt
- Het modem reset zich zelf spontaan om de paar dagen
- Het modem loopt (als het zich niet reset) spontaan vast zo nu en dan
- De snelheid is een jaar tijd terug gelopen van 22mbps naar 18mbps
- VDSL presteert als techniek in verhouding slechter dan ADSL
En last but not least:
- De kabel is momenteel sneller én goedkoper. En dan krijg ik er als bonus nog telefonie bij ook.
Nog 31 dagen en dan is het: dag T-Mobile (zoals Online tegenwoordig heet)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |