Het kan ook andere oorzaken hebben, zoals slecht bekabeling, probeer eens je modem zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt neer te zetten.quote:Op dinsdag 21 december 2010 01:02 schreef Santello het volgende:
Zit pas een maand bij Online maar ik had echt geen idee dat ADSL Centrale afhankelijk is.
Ik kan mijn contract zeker niet ontbinden : \. Ik betaal voor 2MB's maar krijg dus 300 binnen.
zou mij benieuwen waneer Online het VDSL open gooit voor iedereenquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:07 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren gebeld door het onderzoeksbureau waar Online mee samenwerkt. Enquette afgenomen en Bol.com bon is onderweg. Volgensmij was ik wel een van de laatste, want het meisje aan de andere kant was niet echt gemotiveerd (meer).
[..]
Het kan ook andere oorzaken hebben, zoals slecht bekabeling, probeer eens je modem zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt neer te zetten.
quote:Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3008
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 23013
Ik weet niet waar je meer van moet balen:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens de postcode tool van online is fiberfast hier nog niet leverbaar
*BAAL*
bij mn huidige ADSL2+ lijntje krijg ik ook de volle bak nietquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je meer van moet balen:
- het niet kunnen krijgen van fiberfast, of:
- de volledige snelheid die je niet krijgt.
Heeft iemand trouwens al een cadeaubon gezien?
Aangezien ze de uitgifte van de bonnen al naar het nieuwe boekjaar verplaatst hebben (je zou hem in november al gehad moeten hebben), zou je haast gaan denken dat de financiële situatie van online het helemaal niet toelaat dat ze een slordige 25.000 uitgegen aan cadeaubonnen.
(dat doen ze omdat x percentage van de mensen hun ISP mail niet lezen/poppen)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:11 schreef YggY het volgende:
Zojuist een envelop van online geopend: verzending van de bonnen heeft vertraging opgelopen: medio februari moeten we ze kunnen verwachten.
Overigens vind ik t raar dat een ISP dit soort dingen nog per post verspreidt: houden ze er rekening mee dat het internet het niet doet ofzo?
kijk voor de grap eens hoever je van de centrale zit volgens pcdb.bbned.nlquote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:22 schreef Wan_Or_On_Client het volgende:
Heb vandaag (gisteren) ook de brief ontvangen over de vertraging van de Bol.com bon. Dat ze dit per brief versturen en niet per mail vind ik alleen maar goed....denk eens even na...er is een kleine groep die deze 'pilot' hebben dus is het logisch dat dit per brief wordt vermeld.
Tevens, FredvZ...man....ik vind het jammer dat de pilot voor jou niet soepel loopt. Na die 2 disconnects bij mij aan het begin alles stabiel 24/7...mij hoor je echt niet klagen.
Wat ik nog steeds raar vind is dat niemand boven de 40Mbit komt behalve ......ik!?
[ link | afbeelding ]
Net genomen voor het schrijven van deze post.
De kwaliteit van de koperkabels onder de grond spelen ook een zeer belangrijke rol in de te behalen snelheid : met ADSL2+ halen somige mensen die op 3KM lijnlengte zitten gewoon 15mbit terwijl andere mensen op 2KM amper de 10mbit halen, puur doordat de kwaliteit kabels onder de grond in dat gebied crappy is.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:29 schreef Wan_Or_On_Client het volgende:
op pcdb.bbned.nl geeft het als afstand aan;
DSL centrale
Afstand tot centrale 616 meter
.....dus valt wel mee vind ik, er zijn mede gebruikers die nog dichter bij een wijkcentrale wonen dan ik.
correctquote:Op zondag 6 februari 2011 09:33 schreef bluuf het volgende:
[..]
De kwaliteit van de koperkabels onder de grond spelen ook een zeer belangrijke rol in de te behalen snelheid : met ADSL2+ halen somige mensen die op 3KM lijnlengte zitten gewoon 15mbit terwijl andere mensen op 2KM amper de 10mbit halen, puur doordat de kwaliteit kabels onder de grond in dat gebied crappy is.
bij ons is nog steeds geen VDSL leverbaar.. terwijl het wel op de centrale zit.. koperlijn is te lang..quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:37 schreef FredvZ het volgende:
Zo, we zijn nu bijna een jaar verder en ga binnenkort overstappen naar een andere provider.
Redenen:
- Online heeft uit eigen beweging, zonder verklaring, berichtgeving of wat dan ook de vaste-klanten-korting (ik heb ook een abo bij T-Mobile) geschrapt
- Het modem reset zich zelf spontaan om de paar dagen
- Het modem loopt (als het zich niet reset) spontaan vast zo nu en dan
- De snelheid is een jaar tijd terug gelopen van 22mbps naar 18mbps
- VDSL presteert als techniek in verhouding slechter dan ADSL
En last but not least:
- De kabel is momenteel sneller én goedkoper. En dan krijg ik er als bonus nog telefonie bij ook.
Nog 31 dagen en dan is het: dag T-Mobile (zoals Online tegenwoordig heet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |