Ik vind het een heerlijke serie met geweldige humor. Vooral de karakters Phil, Cameron, Jay en Manny zijn geweldig. Een aanrader om te zienquote:Het traditionele gezin van een man, vrouw en 2,5 kinderen lijkt al lang achterhaald. Dat gezinnen er zijn tegenwoordig in allerlei soorten en maten zijn, is vanaf dinsdag 5 oktober te zien in de Amerikaanse sitcom ‘Modern Family’ bij RTL 5. De met Emmy-nominaties overladen serie is in documentairestijl gefilmd, wat betekent dat de hoofdpersonen vaak in de camera vertellen over hun leven.
‘Modern Family’ draait om drie gezinnen uit één familie die regelmatig in komische en bizarre situaties belanden. Ed O’Neill is pater familias Jay Pritchett, een man van middelbare leeftijd die getrouwd is met de veel jongere Colombiaanse Gloria, gespeeld door Sofia Vergara. Uit een eerdere relatie heeft de vurige Gloria een tienerzoon, Manny. De jongen is even passioneel als zijn moeder en niet bang om zijn gevoelens te tonen. Iets waar de nuchtere Jay maar moeilijk aan kan wennen. Een van Jay’s grootste ergernissen is dat hij vaak wordt aangezien voor Gloria’s vader in plaats van haar echtgenoot.
Claire en Mitchell zijn Jay’s volwassen kinderen uit zijn vorige huwelijk. Claire (Julia Bowen) en haar echtgenoot Phil (Ty Burrell) hebben drie kinderen: de puberende Haley, de slimme Alex en de baldadige Luke. Claire en Phil streven naar een open relatie met hun kinderen, maar dat blijkt niet altijd even gemakkelijk. Phil vindt zichzelf een ‘übercoole’ vader en gedraagt zich ook op die manier, vaak tot grote ergernis en schaamte van zijn drie kinderen. Claire heeft er soms juist moeite mee dat haar kids groot worden.
Mitchell, gespeeld door Jesse Tyler Ferguson, is sinds een paar jaar samen met Cameron (Eric Stonestreet). De mannen hebben net samen het babymeisje Lily uit Vietnam geadopteerd. De flamboyante Cameron is een echte dramaqueen, terwijl de nerveuze Mitchell altijd bang is voor de mening van anderen. Jay heeft geaccepteerd dat zijn zoon homo is, maar zit er niet op te wachten om de twee zoenend te zien.
Ben benieuwd in dat geval. Jij hebt over t algemeen een goede smaak volgens mij dus ik vertrouw je volledigquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ben benieuwd wat je er van vindt. Kan me haast niet voorstellen dat het uiteindelijk gaat tegenvallen.Ik vind het denk ik bijna nog leuker dan Glee.. en ik ben een rasechte gleek
.
Ik heb de serie al gezien, en ik moet zeggen dat het me eerst niet leuk leek, maar dat ik deze serie zo enorm vet vond dat ik 't vanvond weer ga kijkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ben benieuwd wat je er van vindt. Kan me haast niet voorstellen dat het uiteindelijk gaat tegenvallen.Ik vind het denk ik bijna nog leuker dan Glee.. en ik ben een rasechte gleek
.
Wat liefquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben benieuwd in dat geval. Jij hebt over t algemeen een goede smaak volgens mij dus ik vertrouw je volledig
Ik begon het ook pas leuk te vinden na de eerste paar afl.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Net de 2 afleveringen gezien ; maar mijn eerdere vermoeden is alleen maar beaamt helaas ; dat het niks voor mij is. Zitten af en toe leuke dingen in, maar that's it. Het merendeel van de personages werken op mijn zenuwen en irriteren me, wat jammer is.
Achja, ik kan niet elke serie leuk vinden
Ik geef het vanavond nog een kans.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:35 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik ga toch voor het voetballen denk ik. Zo grappig was dit ook weer niet.
Het heeft wel potentie, maar het spreekt mij niet zo direct aan als andere series wel deden. Het personage Phil is inderdaad wel een held, maar de rest komt niet echt uit de verf.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef RaymanNL het volgende:
Ik vind het tofJe moet er gewoon inkomen. Dat is het. Sowieso, alleen enkel om Phil is de serie het volgen al waard!
Je moet dit soort comedy series altijd wat tijd geven, juist vanwege hun eigen humor. Dat heeft The Office ook. Waarschijnlijk zul je om aflevering 1 & 2 veel meer lachen als je het hele seizoen al gezien hebt. Het is echt een serie waarin veel grappen verstopt zitten, en je die pas vind wanneer je echt de karakters kent. En dat vind ik tof.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het heeft wel potentie, maar het spreekt mij niet zo direct aan als andere series wel deden. Het personage Phil is inderdaad wel een held, maar de rest komt niet echt uit de verf.
hoe je Manny niet de grootste baas ooit vindt, ontgaat mij echtquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het heeft wel potentie, maar het spreekt mij niet zo direct aan als andere series wel deden. Het personage Phil is inderdaad wel een held, maar de rest komt niet echt uit de verf.
Ohwja, Mannyquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:24 schreef gniffie het volgende:
[..]
hoe je Manny niet de grootste baas ooit vindt, ontgaat mij echt
Klopt, ik blijf het ook voorlopig nog wel kijken. Hoewel ik bij The Office US al eigenlijk vanaf aflevering 1 al behoorlijk lyrisch wasquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:23 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Je moet dit soort comedy series altijd wat tijd geven, juist vanwege hun eigen humor. Dat heeft The Office ook. Waarschijnlijk zul je om aflevering 1 & 2 veel meer lachen als je het hele seizoen al gezien hebt. Het is echt een serie waarin veel grappen verstopt zitten, en je die pas vind wanneer je echt de karakters kent. En dat vind ik tof.
16, getuige haar rijbewijs, maar inderdaad, had d'r geen 20 gegevenquote:Op woensdag 3 november 2010 10:04 schreef Xurk het volgende:
Hun dochter [Haley] lijkt trouwens echt veel op Mila Kunis [Jackie van "That '70s Show"] vind ik iedere week weer. Een jonger zusje ofzoIk keek ook net op haar IMDb profiel en zag dat ze toch al 20 is, terwijl ze in de serie wel 15 lijkt ofzo!
Dat is niet typisch sitcom; dat is een symptoom van het onzorgvuldig ordenen van afleveringen door Nederlandse tv-zenders.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:03 schreef Xurk het volgende:
typische sitcom-taferelen [dat er weinig continuïteit tussen de afleveringen is]?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:06 schreef emss het volgende:
In sommige staten kun je al op je 15e een rijbewijs halen...
I stand corrected, onderstreept mijn punt wel sterkerquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:09 schreef Xurk het volgende:
Ze heeft een learner's permit in de serie - dat is wat anders dan een rijbewijs. In Amerika mag je inderdaad op je vijftiende zo'n ding en dat houdt dan in dat je met iemand naast je [in haar geval, haar vader] auto mag rijden om ervaring op te doenZoiets is het in ieder geval
Sterker nog... in sommige staten kun je al op je 14e een learners permit krijgen, en op je 15e je echte rijbewijs. Iedereen rijdt daar dan wel in een automaat, but still...quote:Op woensdag 24 november 2010 12:39 schreef n8n het volgende:
[..]
[..]
I stand corrected, onderstreept mijn punt wel sterker
En tegen Jay fluisteren dat hij het met zijn dochter doetquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:43 schreef CarOnline het volgende:
Leuk, dat stukje met: je bent niet zoals je moeder... Oh nu wel, brrr, krijg er de rillingen van
Dat is Uncle Andy!quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:57 schreef Cee het volgende:
Dat stukje met de olifant in de porceleinenkast. Ik lag dubbel. Geweldig, die twee.Oh en ik vond die nieuwe client met z'n draaischijf best wel
.
Ja en dan snel maken dat ie wegkomtquote:Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Xurk het volgende:
[..]
En tegen Jay fluisteren dat hij het met zijn dochter doet
Bol.com heeft al wel de import-versie die 3-4 werkdagen levertijd heeft. De Nederlandse versie weet ik nietquote:Op maandag 7 februari 2011 22:58 schreef CarOnline het volgende:
Vorige week gemist, de tijd van de opnemer stond niet goed
Wanneer zal dit op DVD komen?
Seizoen 2 is beter.. Hoewel dat misschien ook komt omdat je de personages etc. beter kent. Mijn favoriete serie op dit moment.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:48 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind seizoen 2 niet veel anders dan seizoen 1. Het niveau blijft wel zo'n beetje hetzelfde.
Iddquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:59 schreef TheVulture het volgende:
Wat een briljante aflevering was dit
Inderdaad, maar die verhaallijn met dat kinderdagverblijf en die lesbo's met rolstoelquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:22 schreef karoltje het volgende:
Heeerlijke aflevering. Moest zo lachen om die opmerking over de papegaai! Gloria
.
Dat was inderdaad geweldigquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:22 schreef karoltje het volgende:
Heeerlijke aflevering. Moest zo lachen om die opmerking over de papegaai! Gloria
.
Och ja, bijna vergeten ja! Dat was ook één van de beste momenten inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2011 01:06 schreef karoltje het volgende:
Het leukste vond ik toch weer Gloria met haar versprekingen. Baby cheeses/ Jesus.
En Haley als kat en verpleegsterquote:Op donderdag 24 februari 2011 09:13 schreef Xurk het volgende:
[..]
Och ja, bijna vergeten ja! Dat was ook één van de beste momenten inderdaadEn ook hoe zij later heel gearticuleerd ging praten!
Eind deze maand verschijnt seizoen 1 ook hier op dvdquote:Op woensdag 6 april 2011 17:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Yay een modern family - topic!
Dit is echt mijn favoriete nieuwe serie. Eigenlijk de leukste comedy sinds Friends, ik geniet er iedere week van.
Op amazon.co.uk is overigens seizoen 1 al te bestellen, weet alleen niet zeker of er nl ondertiteling op zit (maar ik bestel desperate housewives e.d. ook daar, en daar zit het iig wel op).
En ik vind de homo's denk ik het leukst, en Luke!
quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:29 schreef Xurk het volgende:
Gelukkig is de actrice die Haley speelt irl geen jailbait, want wat zag die eruit in haar verschillende Halloween-kostuums
Gast...Scrubsquote:Op woensdag 6 april 2011 17:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Yay een modern family - topic!
Dit is echt mijn favoriete nieuwe serie. Eigenlijk de leukste comedy sinds Friends, ik geniet er iedere week van.
Op amazon.co.uk is overigens seizoen 1 al te bestellen, weet alleen niet zeker of er nl ondertiteling op zit (maar ik bestel desperate housewives e.d. ook daar, en daar zit het iig wel op).
En ik vind de homo's denk ik het leukst, en Luke!
Ik vond scrubs nooit leuk. Maar ik heb het ook nooit echt gevolgd, dus het kan zijn dat het daar aan ligt.quote:
Welke aflevering was het?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:43 schreef Urquhart het volgende:
Die aflevering die nu bezig isGeweldig
MediaMarkt Enschede heeft m iig al liggen. Ik vraag m voor moederdagquote:Op donderdag 28 april 2011 10:22 schreef TheVulture het volgende:
Het blijft geweldig, is die DVD van seizoen 1 nu al uit?
quote:
Nadat ik jouw post had gelezen heb ik 3 afleveringen raising hope binnengehaald.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ja ben ook blij dat het weer begonnen is.![]()
Leuker dan New Girl is overigens Raising Hope, dat komt na Modern Family.
Ik vond de boomhut wel leuk.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef Xurk het volgende:
Verhaallijn van Cam (en Mitch) gisteren: hilarischEn Jay die dacht dat hij aan het spacen was op XTC, maar gewoon een kindervitamine op had
Alle verhaallijnen van de Dunphy's waren daarentegen niet zo boeiend
Als de buurman terugkeert in volgende afleveringen als een nieuwe vriend voor Phil, dan vind ik het ook leukquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik vond de boomhut wel leuk.
Jaa, ik hoop idd ook dat de buurman erin blijft. En ik vroeg me toevallig gisteren ook af wanneer dat tweede kind nu komtquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:51 schreef Xurk het volgende:
[..]
Als de buurman terugkeert in volgende afleveringen als een nieuwe vriend voor Phil, dan vind ik het ook leukVerder vond ik alleen Luke's uitleg over waarom hij "Are you Dad? Are you?" zei leuk
Ik vraag me wel af wanneer Cameron en Mitchell nou een jongetje in huis halenHet is al in een aantal afleveringen van dit seizoen ter sprake gekomen maar lijkt nu een beetje stil te liggen.
Hehe een tijdje terug nog lekker daar op in gegaan, maar ik was de enige die toegaf dat ze gewoon gruwelijk lekker is en dat iedere man haar zou doen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:57 schreef Xurk het volgende:
Een paar maanden terug was trouwens Ariel Winter (Alex) heel veel in het nieuws (in Amerika) omdat ze wettelijk onafhankelijk van haar ouders wilde worden. Ze had namelijk een relatie (en seks) met een meerderjarige jongen terwijl zij zelf slechts 14 was. Haar moeder pikte dat schijnbaar niet.
Bij het artikel wat ik erover las stond ook een foto van haar en ik herkende haar gewoon nietBlijkbaar maken ze haar in de serie expres "lelijker" (want echt lelijk is ze ook weer niet) en nerdy, want in het echt ziet ze er zo uit (let wel, ze is nog steeds pas 15
):
[ afbeelding ]
afbeelding
Haar Instagram (klik) is ook typisch zo'n "populair pubermeisje" account met allemaal zogenaamd hippe zwoele foto'sBijna niet te herkennen toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |