abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:42:23 #101
3542 Gia
User under construction
pi_87163169
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Heeft de Nederlandse staat ook de auteursrechten overgenomen van de Koran?
Niet zover ik weet, maar misschien is dat wel wat Wilders wil dat er gebeurt met Nederlandse herdrukken van de Koran.

Maar kort en goed, door te zeggen dat een boek met foute passages, evenals een ander boek met foute passages verboden zou moeten worden, zou je niet vervolgd moeten mogen worden. Dat moet je gewoon kunnen zeggen.
Dat een groep zich hierdoor beledigd voelt, is hun probleem. Mensen beledigen is nog altijd niet strafbaar.

Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden. Wilders roept niet op om moslims te bestrijden.
Dat moslims een kort lontje hebben en bij elk gevoel van beledigd zijn, geweld menen te moeten gebruiken komt niet door Wilders.

Als we daar aan toe gaan geven, dan mogen we niks meer zeggen. Dan moeten we dus dat straattuig ook maar hun gang laten gaan, want als je er iets van zegt, zijn ze beledigd en slaan ze erop. En dat is dan je eigen schuld, want iets zeggen van hun slechte gedrag leidt tot geweld.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:47:59 #102
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_87163302
Was wat El Moumni deed geen oproep tot geweld en moord ipv haatzaaien?
Met andere woorden dat is nog veel erger dan wat Wilders zegt.
Shuffle up and deal!!!
pi_87163308
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet zover ik weet, maar misschien is dat wel wat Wilders wil dat er gebeurt met Nederlandse herdrukken van de Koran.
Voor zover ik weet is de Koran Arabisch en niet Nederlands.

quote:
Maar kort en goed, door te zeggen dat een boek met foute passages, evenals een ander boek met foute passages verboden zou moeten worden, zou je niet vervolgd moeten mogen worden. Dat moet je gewoon kunnen zeggen.
Dat een groep zich hierdoor beledigd voelt, is hun probleem. Mensen beledigen is nog altijd niet strafbaar.
Noem dan eens een boek die verboden wordt in Nederland.

quote:
Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden.
Correct. Overigens zegt niet alleen El Moumni dat, ook Stichting Heil des Volks (of iets dergelijks) vindt dat homoseksualiteit bestreden dient te worden vanuit de Bijbel.

quote:
Wilders roept niet op om moslims te bestrijden.
Ben je blind/doof? Hij heeft het over 1945 als het jaar waarin de nazi's zijn verdreven, 1989 als het jaar waarin het communisme viel en nu zijn de moslims aan de beurt. Oorlogsretoriek.

quote:
Dat moslims een kort lontje hebben en bij elk gevoel van beledigd zijn, geweld menen te moeten gebruiken komt niet door Wilders.
Dat ze beledigd zijn wel. Dat ze geweld gebruiken niet.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:50:09 #104
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_87163366
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]

Noem dan eens een boek die dat verboden wordt in Nederland.
Mein Kampf?
pi_87163381
Waarom kijkt nu ineens wel iedereen naar die o-zo-slechte-linkse-kerk de publieke omroep?
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:51:11 #106
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_87163391
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Mein Kampf?
kan je gewoon opvragen bij bepaalde bibliotheken
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:53:05 #107
8875 Mdk
Smart-ass
pi_87163444
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
Waarom kijkt nu ineens wel iedereen naar die o-zo-slechte-linkse-kerk de publieke omroep?
Zenden de commerciëlen het ook live uit dan?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:53:43 #108
28946 mirelia
pi_87163466
quote:
Dit is ook echt een kansloze opmerking
Shuffle up and deal!!!
pi_87163492
quote:
:|W
pi_87163501
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Mein Kampf?
Lees je mijn posts wel? :')
pi_87163515
quote:
:')
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:55:43 #112
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87163524
Vrijheid van meningsuiting is een waardevol goed.

Dus wel mogen zeggen:
quote:
quote:
Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden.
en dus niet:
quote:
quote:
pi_87163540
quote:
dumbass
pi_87163543
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:53 schreef Mdk het volgende:
Het zal onder de tokkies geen kijkcijfers genereren waarschijnlijk
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:53 schreef mirelia het volgende:
Dit is ook echt een kansloze opmerking
goede reactie zeg
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:56:41 #115
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_87163557
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:53 schreef Mdk het volgende:

[..]

Wel online iig
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:56:47 #116
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87163562
quote:
fail
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 11:56:50 #117
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87163563
quote:
Dubieuze, onnodige opmerking.
pi_87163571
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een waardevol goed.

Dus wel mogen zeggen:
[..]

en dus niet:
[..]

Met "ziekte" impliceer je toch dat er iets bestreden moet worden?
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:57:18 #119
3542 Gia
User under construction
pi_87163581
quote:
Dat ze beledigd zijn wel. Dat ze geweld gebruiken niet.
Dan zijn zijn uitspraken dus hooguit beledigend en niet haatzaaiend.
pi_87163598
Levenslang geven.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_87163604
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden. Wilders roept niet op om moslims te bestrijden.

Als we daar aan toe gaan geven, dan mogen we niks meer zeggen. Dan moeten we dus dat straattuig ook maar hun gang laten gaan, want als je er iets van zegt, zijn ze beledigd en slaan ze erop. En dat is dan je eigen schuld, want iets zeggen van hun slechte gedrag leidt tot geweld.
Belediging is wel degelijk strafbaar.

Wetboek van Strafrecht
Titel XVI. Belediging
Artikel 266

1
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.

2
Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

En omdat de één haat zaait, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat de ander dat ook mag. Dat is een beetje kleuterklasniveau, als je het mij vraagt. Je moet straattuig aanpakken, keihard zelfs. Maar dan wel op hun daden, niet op hun etnische afkomst.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:58:11 #122
3542 Gia
User under construction
pi_87163610
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:51 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

kan je gewoon opvragen bij bepaalde bibliotheken
De handel in herdrukken ervan is verboden.
pi_87163614
iedereen vind het een domme opmerking, maar iemand geeft een verklaring.

En morgen is het weer die geldverslindende linke hobbie _O-
pi_87163620
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zijn zijn uitspraken dus hooguit beledigend en niet haatzaaiend.
Kijk, je doet al een stapje in de goede richting. Nu de andere voet nog.
pi_87163621
quote:

Ben je blind/doof? Hij heeft het over 1945 als het jaar waarin de nazi's zijn verdreven, 1989 als het jaar waarin het communisme viel en nu zijn de moslims aan de beurt. Oorlogsretoriek.
Ik denk dat hij daarmee doelt op de dood van beruchte politieke stromingen. Hij wil de Islam graag zien verdwijnen, dat is geen geheim. Maar ik geloof niet dat hij met bovenstaande aangaf de wapens op te pakken en Moslims te doden.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:59:36 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87163662
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:57 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Met "ziekte" impliceer je toch dat er iets bestreden moet worden?
Goeie vraag!

Ehmm... dat zou zo opgevat kunnen worden inderdaad. Toch, als je zegt: Pietje is ziek want hij houdt van mannen is het toch weer anders.
pi_87163703
Het lunchalarm gaat af, effe eten voor dat de bom los barst in de rechtzaal.
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:00:53 #128
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87163705
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef Roellie80 het volgende:

Ik heb echt geen flauw idee wat je nou precies bedoelt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:00:53 #129
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_87163706
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Als dit over El Moumni gaat....daar was al een aanklacht tegen in gediend. Heeft El Moumni gewonnen omdat hij alleen herhaalde wat in een heilig geschrift staat. En tja, dat mag je schijnbaar citeren.

Dat Wilders vervolgens zegt dat een geschrift waarin dergelijke bewoordingen zijn opgenomen, net als Mein Kampf, verboden zou moeten worden, mag je dan weer niet zeggen.

Tja, Nederland op zijn smalst!!
Als ik de stelling zou aannemen dat het kapitalisme en vrije markt denken een verderfelijk systeem is? En zeg dat dit niet de dominante ideologie in Nederland mag worden? En dat dit een achterlijk en kortzichtig systeem is? En dat mensen die dit systeem aanhangen hebzuchtig en egoïstisch zijn? Als ik achter deze stelling zou staan (wat ik overigens niet doe, het is een belachelijke stelling) ben ik dan strafbaar en doe ik aan haat zaaien?

Of als ik dit met het communisme met diens aanhangers zou doen? Mag dat dan ook niet? Maar waarom mag ik dan het Nazisme en diens aanhangers en het boek Mein Kampf dan wel verderfelijk noemen?

Waarom mag je de ene ideologie wel bekritiseren maar de andere niet? Is de enige maatstaf hierbij hoe gekwetst en beledigingt de aanhangers van zo’n ideologie zich voelen? Dan kunnen de aanhangers van de Scientology Church wel 10.000 keer terecht bij de rechter hun gelijk halen gezien de beledigingen die zij ontvangen…
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:01:11 #130
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87163717
12:00!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaak moet weer beginnen, huphup!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:02:55 #131
3542 Gia
User under construction
pi_87163808
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Belediging is wel degelijk strafbaar.

Wetboek van Strafrecht
Titel XVI. Belediging
Artikel 266

1
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.
Het is geen opzettelijke belediging, het is een mening die als belediging wordt ervaren.
quote:
2
Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Ik zie in zijn uitspraken geen beperking van openbare belangen, dus ook dit gaat niet op.
quote:
En omdat de één haat zaait, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat de ander dat ook mag. Dat is een beetje kleuterklasniveau, als je het mij vraagt. Je moet straattuig aanpakken, keihard zelfs. Maar dan wel op hun daden, niet op hun etnische afkomst.
Omdat moslims geweld gebruiken als ze zich beledigd voelen zet de mening van Wilders nog niet aan tot haatzaaien. De haatgevoelens van moslims zijn een gevolg van het zich beledigd voelen. Daar heeft Wilders geen hand in.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:20 #132
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_87163831
Zit de steam bij jullie ook te haperen, als jullie die gebruiken :?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:29 #133
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87163836
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:41 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik weet dat jij iets meer verstand hebt van recht, vind jij dit een kansloos wrakingsverzoek?
Dat vind ik lastig te beoordelen, want ik heb zelf niks van de uitzending op tv meegekregen. Ik zal het vanavond wel zien, maar dan heeft de wrakingskamer natuurlijk al beslist en is het makkelijk achteraf praten. :P

Ik plaatste de post meer om wat informatie te geven naar de users die postten dat M. dit zal blijven doen de komende tijd. :)
pi_87163842
Het is 3 over 12 en geen proces :(
pi_87163854
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik denk dat hij daarmee doelt op de dood van beruchte politieke stromingen.
De gewelddadige dood.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:50 #136
28946 mirelia
pi_87163855
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef Roellie80 het volgende:

Jij bent echt een linkse huillie.
De publieke omroep in Nederland zendt dit door ons allemaal betaalde proces uit op een door ons allemaal betaalde zender, en als je dan niet links bent mag je daar niet naar kijken?
Shuffle up and deal!!!
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:57 #137
181126 MouzurX
Misschien?
pi_87163859
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
nee.

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:05:22 #138
3542 Gia
User under construction
pi_87163892
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Als ik de stelling zou aannemen dat het kapitalisme en vrije markt denken een verderfelijk systeem is? En zeg dat dit niet de dominante ideologie in Nederland mag worden? En dat dit een achterlijk en kortzichtig systeem is? En dat mensen die dit systeem aanhangen hebzuchtig en egoïstisch zijn? Als ik achter deze stelling zou staan (wat ik overigens niet doe, het is een belachelijke stelling) ben ik dan strafbaar en doe ik aan haat zaaien?

Of als ik dit met het communisme met diens aanhangers zou doen? Mag dat dan ook niet? Maar waarom mag ik dan het Nazisme en diens aanhangers en het boek Mein Kampf dan wel verderfelijk noemen?

Waarom mag je de ene ideologie wel bekritiseren maar de andere niet? Is de enige maatstaf hierbij hoe gekwetst en beledigingt de aanhangers van zo’n ideologie zich voelen? Dan kunnen de aanhangers van de Scientology Church wel 10.000 keer terecht bij de rechter hun gelijk halen gezien de beledigingen die zij ontvangen…
En ik kan me als Christen gekrenkt voelen dat Moslims de draak steken met onze heilige drieëenheid. Dit zelfs een gruwel noemen.

En dat moet zomaar kunnen!!

Maar omdat ik dergelijke domme uitspraken naast me neer leg en er niet meteen optimmer, wordt dát niet gezien als haatzaaien.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 12:05:43 #139
pi_87163905
quote:
Haperdehaper ;(
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:05:52 #140
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87163909
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
nope
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:06:43 #141
181126 MouzurX
Misschien?
pi_87163944
Ze hebben het nou trouwens echt al 20 keer herhaald :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:07:14 #142
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87163953
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:06 schreef MouzurX het volgende:
ze moeten wat :'). :D
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:07:22 #143
3542 Gia
User under construction
pi_87163957
quote:
Ik hoef niet te kijken, lees hier wel wat er gebeurt.
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:07:48 #144
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87163978
quote:
Het lollige is dat Wilders' "Ik kan het vijf keer zeggen" ondertussen al wel 5 keer voorbij is gekomen.
pi_87164055
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is geen opzettelijke belediging, het is een mening die als belediging wordt ervaren.
Natuurlijk zijn veel van zijn uitspraken wel opzettelijke beledigingen. Jij vindt voddenkop niet beledigend? Een geloofsboek fascistisch noemen is niet beledigend? Het zeggen dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is niet beledigend? Natuurlijk is het dat wel. En daarom staat hij nu dus ook terecht.

quote:
Ik zie in zijn uitspraken geen beperking van openbare belangen, dus ook dit gaat niet op.
Dit artikel benoemt een uitzondering en heeft niets te maken met de hele zaak, maar een half artikel geven, slaat nergens op, dus heb ik het er maar bij genomen.

quote:
Omdat moslims geweld gebruiken als ze zich beledigd voelen zet de mening van Wilders nog niet aan tot haatzaaien. De haatgevoelens van moslims zijn een gevolg van het zich beledigd voelen. Daar heeft Wilders geen hand in.
Volgens mij gebruiken de meeste moslims helemaal geen geweld. Ook niet als ze zich beledigd voelen. Natuurlijk zijn Wilders zijn beledigingen o.a. wel bedoeld om een bepaalde reactie los te maken. En bij sommige mensen slaagt hij daar ook in. Dat is erg jammer. Het gaat er natuurlijk niet om of Wilders haatzaait onder moslims jegens hemzelf. Het gaat erom dat hij Nederlanders opjut om anti-moslim te zijn.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87164071
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat maak jij er nu van.
Nazi's zijn toch met geweld verdreven of niet soms???
En de Koude Oorlog ging ook om een militair evenwicht in de wereld.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:11:41 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_87164102
Wanneer gaan ze nou verder? :z
VBL SC influencer
Left, right, behind
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:13:04 #149
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87164151
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:11 schreef Caland het volgende:
Wanneer gaan ze nou verder? :z
Zodra ze die wrakingskamer bij elkaar hebben, als ik het goed begrijp.
Ik had ergens een beetje verwacht dat ze wel een paar mensen achter de hand zouden hebben voor zo'n situatie, maar da's blijkbaar niet gebruikelijk? Ik weet er verder ook niet genoeg vanaf hoor.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:15:40 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_87164231
Ah, 5 tot 10 minuten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_87164258
Ze zei dat het over 5 minuten weer kan beginnen, of dat het wellicht toch iets later nog wordt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:16:56 #152
28946 mirelia
pi_87164264
Ik vind dit interessanter om te zien dan die herhalingen, zo heb je het idee erbij te zijn.
Shuffle up and deal!!!
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:17:05 #153
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87164269
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:10 schreef djenneke het volgende:

Natuurlijk zijn veel van zijn uitspraken wel opzettelijke beledigingen. Jij vindt voddenkop niet beledigend? Een geloofsboek fascistisch noemen is niet beledigend? Het zeggen dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is niet beledigend? Natuurlijk is het dat wel. En daarom staat hij nu dus ook terecht.
Vanzelfsprekend kunnen mensen zich beledigd voelen door de uitspraken van Wilders, maar het moet nog blijken of de rechter dit ook als zodanig beoordeelt. Door daarop vooruit lopen en te stellen dat de uitspraken beledigend zijn ga jij op de stoel van de rechter zitten. Heb jij misschien ook een straf in gedachte en wil je die ook zelf uitvoeren?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87164294
Ik zie nieuwe mensen naar binnen gaan.
pi_87164308
Blijft interessant :P Ik denk dat men echt geen neiuwe rechters wil. :') Kost echt heel veel tijd.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:18:32 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_87164317
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:16 schreef mirelia het volgende:
Ik vind dit interessanter om te zien dan die herhalingen, zo heb je het idee erbij te zijn.
Inderdaad erg interessant, lege stoelen en een bellende negert.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_87164324
Die donkere jongen van de beveiliging zal wel een hoop belminuten hebben.

Edit, deze dus.
pi_87164334
Het is rustig nu in de rechtszaal. :')
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:19:13 #159
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87164340
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:18 schreef Wokkel het volgende:
_O-
pi_87164352
quote:
En jeuk aan zn neus. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:19:57 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_87164374
Hé, nu zie ik hem niet meer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_87164377
Die rechter had zijn mening al klaarliggen. 8)7
pi_87164409
BEGIN NOU MAAR FFS
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:20:54 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_87164413
Volgens mij hebben die lui er geen idee van dat dit live wordt uitgezonden :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_87164438
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Caland het volgende:
Volgens mij hebben die lui er geen idee van dat dit live wordt uitgezonden :')
We staan live voor het nos journaal. _O-
pi_87164454
Die neger die er nu staat is een andere. Ik denk dat die bij de justitie zelf werkt. Dat Geert dat nog mag mee maken :P
pi_87164459
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:10 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nazi's zijn toch met geweld verdreven of niet soms???
En de Koude Oorlog ging ook om een militair evenwicht in de wereld.
Klopt. Maar misschien bedoelde hij meer dat het tijd is om de meest recente bedreigende politieke stroming (daar heeft het namelijk veel van weg) een halt toe te roepen. Door daarnaast het communisme en nazisme te noemen geeft naar mijn mening aan dat hij de Islam in dat zelfde rijtje schaart. Ik denk dat hij het op die manier bedoelde.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 12:22:15 #168
pi_87164467
Hoe moeilijk kan het zijn om wat rechters te vinden :?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:24:32 #169
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_87164568
De rechtszaal is nu weer leeg -O-
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
pi_87164572
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om wat rechters te vinden :?
Dit zitten allemaal op de bahama's of zijn vrij :P Rechters zijn ook maar ambtenaren. :P
pi_87164578
Daar komt iedereen weer *O*
pi_87164598
Beweging!
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:26:26 #174
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_87164640
Die 'deskundige' die werd gehoord over het wrakingsverzoek is PvdA lid en heeft meegeschreven aan het verkiezingsprogramma van de PvdA. Ja, lekker onafhankelijk beste NOS!
(http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/02/de-ware-aard-van-ybo-buruma/ )
pi_87164655
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef mirelia het volgende:

[..]

Jij bent echt een linkse huillie.
De publieke omroep in Nederland zendt dit door ons allemaal betaalde proces uit op een door ons allemaal betaalde zender, en als je dan niet links bent mag je daar niet naar kijken?
Maar, als ik alle reacties mag lezen is de publieke omroep nogal politiek gekleurd. Waarom zou het op dit moment dan wel objectief de rechtszaak in beeld brengen?

Ow wacht, die reacties komen natuurlijk pas weer wanneer het hele proces een andere wending neemt dan gehoopt. Ik wacht nog wel even...
pi_87164669
Politiek als amusement.
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:27:41 #177
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87164688
Het lijkt er op dat we weer gaan beginnen.
pi_87164701
quote:

Edit, deze dus.
[ afbeelding ]
Dat is een walkie talkie. Zie antenne.
pi_87164709
Het begon toch weer om 12 uur.?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:28:15 #180
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87164711
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef mirelia het volgende:
Was wat El Moumni deed geen oproep tot geweld en moord ipv haatzaaien?
Met andere woorden dat is nog veel erger dan wat Wilders zegt.
In beide zaken komt de aanklacht voort uit een beroep op de artikelen 137c en 137d uit het Wetboek van Strafrecht, waarvan de geest daarvan het best tot uitdrukking komt in de Grondwet (artikel het gelijkheids- en nondiscriminatiebeginsel).
Het merkwaardige aan de zaak el Moumni, mijn inziens, is dat aan dit gelijkheidsbeginsel in het vonnis niet zonder meer blijk wordt gegeven.
Namelijk werden de uitlatingen geduid als op zichzelf genomen beledigend, maar omdat deze rechtstreeks te herleiden zijn tot godsdienstige geschriften moesten dus gezien worden als een directe uitdrukking van een geloofsovertuiging, die beschermd wordt door de godsdienstvrijheid.
Geert Wilders kan zich niet beroepen op een uitdrukking van een geloofsovertuiging die beschermd wordt door de godsdienstvrijheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87164712
Alles is per definitie de schuld van de PvdA. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:28:46 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87164725
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:10 schreef djenneke het volgende:

Voddenkop vind ik ook beledigend.
Een geloofsboek fascistisch noemen, niet. (het zou waar kunnen zijn)
Verband tussen islam en criminaliteit, ook niet. (het zou waar kunnen zijn)
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:28:59 #183
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87164732
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:28 schreef aloa het volgende:
Het begon toch weer om 12 uur.?
Zodra de wrakingskamer op orde was, begreep ik.
pi_87164737
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:28 schreef M4a1 het volgende:

[..]

Dat is een walkie talkie. Zie antenne.
Joh!

Het gaat om de persoon, die foto is van een andere datum. Die persoon zit de hele morgen al op zijn telefoon te pielen of te bellen, voor de kijkers links naast Wilders.
pi_87164738
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:26 schreef Lekiamh het volgende:
Die 'deskundige' die werd gehoord over het wrakingsverzoek is PvdA lid en heeft meegeschreven aan het verkiezingsprogramma van de PvdA. Ja, lekker onafhankelijk beste NOS!
Ik had er even overheen gelezen, daar issie weer; de NOS=linke kerk bash,
zap dan verder naar koffietijd/oh-oh-cherso of iets van dergelijke strekking
pi_87164745
Het gaat weer beginnen
pi_87164749
Aha het gaat beginnen
pi_87164757
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:29 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

^O^
  FOK!Babe maandag 4 oktober 2010 @ 12:30:06 #189
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_87164776
quote:

[..]

Je bent er zelf het meeste mee bezig. Misschien dat je daar een apart topic voor kan openen? Het lijkt mij hier in ieder geval niet erg aan de orde.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 12:30:32 #191
pi_87164795
Daar gaan we weer *O*
pi_87164800
Daar gaan we dan bijna. :P
pi_87164813
Beetje absurd dat die rechter kennelijk wil dat Wilders de discussie aangaat.

Lekker discussieren is dat, met iemand die niet vrij is om te argumenteren en bovendien je ook nog kan straffen voor de argumenten die je aandraagt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87164827
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Joh!

Het gaat om de persoon, die foto is van een andere datum. Die persoon zit de hele morgen al op zijn telefoon te pielen of te bellen, voor de kijkers links naast Wilders.
Oh, sorry verkeerd begrepen |:(
Hij zit gewoon een potje snake te doen op z'n oude nokia :)
pi_87164851
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:26 schreef Lekiamh het volgende:
Dat wil niet zeggen dat hij niet deskundig is, maar ze hadden er inderdaad wel een 'iets onafhankelijker' iemand bij kunnen halen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:32:16 #196
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_87164863
quote:

[..]

Dat lees jij nergens.
Wel kritiek op hun selectie van 'deskundigen'.

Waarom exact deze man gehoord moest worden is een legitieme vraag, zeker in deze context.
pi_87164875
ping
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 12:32:40 #199
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87164878
Driemaal raden waarom het zolang moet duren
quote:
Na het verzoek tot wraking vroeg Mr. Ties Prakken, één van de advocaten van de aanklagers, nog het woord. Ze maakte bezwaar tegen het verplichte fouilleren van de advocaten en dreigt de Deken in te schakelen als dat bij de hervatting van het proces weer gebeurt.
Heb je wel gezien hoe groot die mevrouw is? Dat fouilleren duurt dus wel eventjes.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 12:32:55 #200
13819 Loedertje
Trotse GILF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')