Niet zover ik weet, maar misschien is dat wel wat Wilders wil dat er gebeurt met Nederlandse herdrukken van de Koran.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Heeft de Nederlandse staat ook de auteursrechten overgenomen van de Koran?
Voor zover ik weet is de Koran Arabisch en niet Nederlands.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet zover ik weet, maar misschien is dat wel wat Wilders wil dat er gebeurt met Nederlandse herdrukken van de Koran.
Noem dan eens een boek die verboden wordt in Nederland.quote:Maar kort en goed, door te zeggen dat een boek met foute passages, evenals een ander boek met foute passages verboden zou moeten worden, zou je niet vervolgd moeten mogen worden. Dat moet je gewoon kunnen zeggen.
Dat een groep zich hierdoor beledigd voelt, is hun probleem. Mensen beledigen is nog altijd niet strafbaar.
Correct. Overigens zegt niet alleen El Moumni dat, ook Stichting Heil des Volks (of iets dergelijks) vindt dat homoseksualiteit bestreden dient te worden vanuit de Bijbel.quote:Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden.
Ben je blind/doof? Hij heeft het over 1945 als het jaar waarin de nazi's zijn verdreven, 1989 als het jaar waarin het communisme viel en nu zijn de moslims aan de beurt. Oorlogsretoriek.quote:Wilders roept niet op om moslims te bestrijden.
Dat ze beledigd zijn wel. Dat ze geweld gebruiken niet.quote:Dat moslims een kort lontje hebben en bij elk gevoel van beledigd zijn, geweld menen te moeten gebruiken komt niet door Wilders.
Mein Kampf?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Noem dan eens een boek die dat verboden wordt in Nederland.
kan je gewoon opvragen bij bepaalde bibliothekenquote:
Zenden de commerciëlen het ook live uit dan?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
Waarom kijkt nu ineens wel iedereen naar die o-zo-slechte-linkse-kerk de publieke omroep?
Dit is ook echt een kansloze opmerkingquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
Waarom kijkt nu ineens wel iedereen naar die o-zo-slechte-linkse-kerk de publieke omroep?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
en dus niet:quote:quote:
Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden.
quote:quote:
Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden.
dumbassquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
Het zal onder de tokkies geen kijkcijfers genereren waarschijnlijkquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:53 schreef Mdk het volgende:
Zenden de commerciëlen het ook live uit dan?
goede reactie zegquote:
Wel online iigquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:53 schreef Mdk het volgende:
[..]
Zenden de commerciëlen het ook live uit dan?
failquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
Dubieuze, onnodige opmerking.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
Met "ziekte" impliceer je toch dat er iets bestreden moet worden?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een waardevol goed.
Dus wel mogen zeggen:
[..]
en dus niet:
[..]
Dan zijn zijn uitspraken dus hooguit beledigend en niet haatzaaiend.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:48 schreef Klaudias het volgende:
Dat ze beledigd zijn wel. Dat ze geweld gebruiken niet.
Belediging is wel degelijk strafbaar.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet zover ik weet, maar misschien is dat wel wat Wilders wil dat er gebeurt met Nederlandse herdrukken van de Koran.
Maar kort en goed, door te zeggen dat een boek met foute passages, evenals een ander boek met foute passages verboden zou moeten worden, zou je niet vervolgd moeten mogen worden. Dat moet je gewoon kunnen zeggen.
Dat een groep zich hierdoor beledigd voelt, is hun probleem. Mensen beledigen is nog altijd niet strafbaar.
Dat het haatzaait slaat nergens op. Wat die El Moumni deed, dat was haatzaaien. Die zei onomwonden dat homofilie een ziekte was die bestreden moet worden. Wilders roept niet op om moslims te bestrijden.
Dat moslims een kort lontje hebben en bij elk gevoel van beledigd zijn, geweld menen te moeten gebruiken komt niet door Wilders.
Als we daar aan toe gaan geven, dan mogen we niks meer zeggen. Dan moeten we dus dat straattuig ook maar hun gang laten gaan, want als je er iets van zegt, zijn ze beledigd en slaan ze erop. En dat is dan je eigen schuld, want iets zeggen van hun slechte gedrag leidt tot geweld.
De handel in herdrukken ervan is verboden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:51 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
kan je gewoon opvragen bij bepaalde bibliotheken
Kijk, je doet al een stapje in de goede richting. Nu de andere voet nog.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zijn zijn uitspraken dus hooguit beledigend en niet haatzaaiend.
Ik denk dat hij daarmee doelt op de dood van beruchte politieke stromingen. Hij wil de Islam graag zien verdwijnen, dat is geen geheim. Maar ik geloof niet dat hij met bovenstaande aangaf de wapens op te pakken en Moslims te doden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:48 schreef Klaudias het volgende:
Ben je blind/doof? Hij heeft het over 1945 als het jaar waarin de nazi's zijn verdreven, 1989 als het jaar waarin het communisme viel en nu zijn de moslims aan de beurt. Oorlogsretoriek.
Goeie vraag!quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:57 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Met "ziekte" impliceer je toch dat er iets bestreden moet worden?
Ik heb echt geen flauw idee wat je nou precies bedoelt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef Roellie80 het volgende:
iedereen vind het een domme opmerking, maar iemand geeft een verklaring.
En morgen is het weer die geldverslindende linke hobbie
Als ik de stelling zou aannemen dat het kapitalisme en vrije markt denken een verderfelijk systeem is? En zeg dat dit niet de dominante ideologie in Nederland mag worden? En dat dit een achterlijk en kortzichtig systeem is? En dat mensen die dit systeem aanhangen hebzuchtig en egoïstisch zijn? Als ik achter deze stelling zou staan (wat ik overigens niet doe, het is een belachelijke stelling) ben ik dan strafbaar en doe ik aan haat zaaien?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dit over El Moumni gaat....daar was al een aanklacht tegen in gediend. Heeft El Moumni gewonnen omdat hij alleen herhaalde wat in een heilig geschrift staat. En tja, dat mag je schijnbaar citeren.
Dat Wilders vervolgens zegt dat een geschrift waarin dergelijke bewoordingen zijn opgenomen, net als Mein Kampf, verboden zou moeten worden, mag je dan weer niet zeggen.
Tja, Nederland op zijn smalst!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zaak moet weer beginnen, huphup!Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Het is geen opzettelijke belediging, het is een mening die als belediging wordt ervaren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Belediging is wel degelijk strafbaar.
Wetboek van Strafrecht
Titel XVI. Belediging
Artikel 266
1
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.
Ik zie in zijn uitspraken geen beperking van openbare belangen, dus ook dit gaat niet op.quote:2
Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Omdat moslims geweld gebruiken als ze zich beledigd voelen zet de mening van Wilders nog niet aan tot haatzaaien. De haatgevoelens van moslims zijn een gevolg van het zich beledigd voelen. Daar heeft Wilders geen hand in.quote:En omdat de één haat zaait, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat de ander dat ook mag. Dat is een beetje kleuterklasniveau, als je het mij vraagt. Je moet straattuig aanpakken, keihard zelfs. Maar dan wel op hun daden, niet op hun etnische afkomst.
Dat vind ik lastig te beoordelen, want ik heb zelf niks van de uitzending op tv meegekregen. Ik zal het vanavond wel zien, maar dan heeft de wrakingskamer natuurlijk al beslist en is het makkelijk achteraf praten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:41 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik weet dat jij iets meer verstand hebt van recht, vind jij dit een kansloos wrakingsverzoek?
De gewelddadige dood.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daarmee doelt op de dood van beruchte politieke stromingen.
Jij bent echt een linkse huillie.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef Roellie80 het volgende:
iedereen vind het een domme opmerking, maar iemand geeft een verklaring.
En morgen is het weer die geldverslindende linke hobbie
nee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zit de steam bij jullie ook te haperen, als jullie die gebruiken
En ik kan me als Christen gekrenkt voelen dat Moslims de draak steken met onze heilige drieëenheid. Dit zelfs een gruwel noemen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:00 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Als ik de stelling zou aannemen dat het kapitalisme en vrije markt denken een verderfelijk systeem is? En zeg dat dit niet de dominante ideologie in Nederland mag worden? En dat dit een achterlijk en kortzichtig systeem is? En dat mensen die dit systeem aanhangen hebzuchtig en egoïstisch zijn? Als ik achter deze stelling zou staan (wat ik overigens niet doe, het is een belachelijke stelling) ben ik dan strafbaar en doe ik aan haat zaaien?
Of als ik dit met het communisme met diens aanhangers zou doen? Mag dat dan ook niet? Maar waarom mag ik dan het Nazisme en diens aanhangers en het boek Mein Kampf dan wel verderfelijk noemen?
Waarom mag je de ene ideologie wel bekritiseren maar de andere niet? Is de enige maatstaf hierbij hoe gekwetst en beledigingt de aanhangers van zo’n ideologie zich voelen? Dan kunnen de aanhangers van de Scientology Church wel 10.000 keer terecht bij de rechter hun gelijk halen gezien de beledigingen die zij ontvangen…
Haperdehaperquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
nee.
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
nopequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zit de steam bij jullie ook te haperen, als jullie die gebruiken
ze moeten watquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:06 schreef MouzurX het volgende:
Ze hebben het nou trouwens echt al 20 keer herhaald
Ik hoef niet te kijken, lees hier wel wat er gebeurt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:06 schreef MouzurX het volgende:
Het lollige is dat Wilders' "Ik kan het vijf keer zeggen" ondertussen al wel 5 keer voorbij is gekomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:06 schreef MouzurX het volgende:
Natuurlijk zijn veel van zijn uitspraken wel opzettelijke beledigingen. Jij vindt voddenkop niet beledigend? Een geloofsboek fascistisch noemen is niet beledigend? Het zeggen dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is niet beledigend? Natuurlijk is het dat wel. En daarom staat hij nu dus ook terecht.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is geen opzettelijke belediging, het is een mening die als belediging wordt ervaren.
Dit artikel benoemt een uitzondering en heeft niets te maken met de hele zaak, maar een half artikel geven, slaat nergens op, dus heb ik het er maar bij genomen.quote:Ik zie in zijn uitspraken geen beperking van openbare belangen, dus ook dit gaat niet op.
Volgens mij gebruiken de meeste moslims helemaal geen geweld. Ook niet als ze zich beledigd voelen. Natuurlijk zijn Wilders zijn beledigingen o.a. wel bedoeld om een bepaalde reactie los te maken. En bij sommige mensen slaagt hij daar ook in. Dat is erg jammer. Het gaat er natuurlijk niet om of Wilders haatzaait onder moslims jegens hemzelf. Het gaat erom dat hij Nederlanders opjut om anti-moslim te zijn.quote:Omdat moslims geweld gebruiken als ze zich beledigd voelen zet de mening van Wilders nog niet aan tot haatzaaien. De haatgevoelens van moslims zijn een gevolg van het zich beledigd voelen. Daar heeft Wilders geen hand in.
Nazi's zijn toch met geweld verdreven of niet soms???quote:
Zodra ze die wrakingskamer bij elkaar hebben, als ik het goed begrijp.quote:
Vanzelfsprekend kunnen mensen zich beledigd voelen door de uitspraken van Wilders, maar het moet nog blijken of de rechter dit ook als zodanig beoordeelt. Door daarop vooruit lopen en te stellen dat de uitspraken beledigend zijn ga jij op de stoel van de rechter zitten. Heb jij misschien ook een straf in gedachte en wil je die ook zelf uitvoeren?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:10 schreef djenneke het volgende:
Natuurlijk zijn veel van zijn uitspraken wel opzettelijke beledigingen. Jij vindt voddenkop niet beledigend? Een geloofsboek fascistisch noemen is niet beledigend? Het zeggen dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is niet beledigend? Natuurlijk is het dat wel. En daarom staat hij nu dus ook terecht.
Inderdaad erg interessant, lege stoelen en een bellende negert.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:16 schreef mirelia het volgende:
Ik vind dit interessanter om te zien dan die herhalingen, zo heb je het idee erbij te zijn.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:18 schreef Wokkel het volgende:
Die donkere jongen van de beveiliging zal wel een hoop belminuten hebben.
En jeuk aan zn neus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:18 schreef Wokkel het volgende:
We staan live voor het nos journaal.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Caland het volgende:
Volgens mij hebben die lui er geen idee van dat dit live wordt uitgezonden
Klopt. Maar misschien bedoelde hij meer dat het tijd is om de meest recente bedreigende politieke stroming (daar heeft het namelijk veel van weg) een halt toe te roepen. Door daarnaast het communisme en nazisme te noemen geeft naar mijn mening aan dat hij de Islam in dat zelfde rijtje schaart. Ik denk dat hij het op die manier bedoelde.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:10 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nazi's zijn toch met geweld verdreven of niet soms???
En de Koude Oorlog ging ook om een militair evenwicht in de wereld.
Dit zitten allemaal op de bahama's of zijn vrijquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om wat rechters te vinden
Maar, als ik alle reacties mag lezen is de publieke omroep nogal politiek gekleurd. Waarom zou het op dit moment dan wel objectief de rechtszaak in beeld brengen?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:03 schreef mirelia het volgende:
[..]
Jij bent echt een linkse huillie.
De publieke omroep in Nederland zendt dit door ons allemaal betaalde proces uit op een door ons allemaal betaalde zender, en als je dan niet links bent mag je daar niet naar kijken?
Dat is een walkie talkie. Zie antenne.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:18 schreef Wokkel het volgende:
Edit, deze dus.
[ afbeelding ]
In beide zaken komt de aanklacht voort uit een beroep op de artikelen 137c en 137d uit het Wetboek van Strafrecht, waarvan de geest daarvan het best tot uitdrukking komt in de Grondwet (artikel het gelijkheids- en nondiscriminatiebeginsel).quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef mirelia het volgende:
Was wat El Moumni deed geen oproep tot geweld en moord ipv haatzaaien?
Met andere woorden dat is nog veel erger dan wat Wilders zegt.
Voddenkop vind ik ook beledigend.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:10 schreef djenneke het volgende:
Natuurlijk zijn veel van zijn uitspraken wel opzettelijke beledigingen. Jij vindt voddenkop niet beledigend? Een geloofsboek fascistisch noemen is niet beledigend? Het zeggen dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is niet beledigend? Natuurlijk is het dat wel. En daarom staat hij nu dus ook terecht.
Joh!quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:28 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Dat is een walkie talkie. Zie antenne.
Ik had er even overheen gelezen, daar issie weer; de NOS=linke kerk bash,quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:26 schreef Lekiamh het volgende:
Die 'deskundige' die werd gehoord over het wrakingsverzoek is PvdA lid en heeft meegeschreven aan het verkiezingsprogramma van de PvdA. Ja, lekker onafhankelijk beste NOS!
(http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/02/de-ware-aard-van-ybo-buruma/ )
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik had er even overheen gelezen, daar issie weer; de NOS=linke kerk bash,
zap dan verder naar koffietijd/oh-oh-cherso of iets van dergelijke strekking
Je bent er zelf het meeste mee bezig. Misschien dat je daar een apart topic voor kan openen? Het lijkt mij hier in ieder geval niet erg aan de orde.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Oh, sorry verkeerd begrepenquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Joh!
Het gaat om de persoon, die foto is van een andere datum. Die persoon zit de hele morgen al op zijn telefoon te pielen of te bellen, voor de kijkers links naast Wilders.
Dat wil niet zeggen dat hij niet deskundig is, maar ze hadden er inderdaad wel een 'iets onafhankelijker' iemand bij kunnen halen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:26 schreef Lekiamh het volgende:
Die 'deskundige' die werd gehoord over het wrakingsverzoek is PvdA lid en heeft meegeschreven aan het verkiezingsprogramma van de PvdA. Ja, lekker onafhankelijk beste NOS!
(http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/02/de-ware-aard-van-ybo-buruma/ )
Dat lees jij nergens.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
zap dan verder naar koffietijd/oh-oh-cherso of iets van dergelijke strekking
Heb je wel gezien hoe groot die mevrouw is? Dat fouilleren duurt dus wel eventjes.quote:Na het verzoek tot wraking vroeg Mr. Ties Prakken, één van de advocaten van de aanklagers, nog het woord. Ze maakte bezwaar tegen het verplichte fouilleren van de advocaten en dreigt de Deken in te schakelen als dat bij de hervatting van het proces weer gebeurt.
Pong !quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |