Dus altijd oorlog?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:34 schreef Monidique het volgende:
Ik zette altijd Time, Cultural en Space Victory uit. Theoretisch geen, maar praktisch wel uitzitoverwinningen.
Hangt ook van de mapgrootte en aantal tegenstanders af.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk"
Aan het einde v.d. game loopt hij zeker helemaal vast
Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk"
F10.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Goed plan voor het volgende potje, ik speel nu ook op een grote map met 7 tegenstanders en 12 city-states maar m'n PC trekt het amperquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller.
"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome.quote:Op maandag 4 oktober 2010 03:14 schreef Outlined het volgende:Zijn er ook barbarian units die als ruiters komen (historisch gezien wel zo realistisch)?
Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 03:47 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome.
Ik heb geen ruiters gezien, wel warriors, archers en schepen. Voor je andere vragen, geen idee.
Klinkt vrij paradoxaal ditquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:05 schreef ems. het volgende:
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel.
Barbaren met paarden zitten niet in de game zo ver ik weet. En "barbaren" hadden gewoon paarden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 05:07 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden.
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat er weinig nieuw is. Afgezien van de graphics en 6hoekige vakjes.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:05 schreef ems. het volgende:
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel.
Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:50 schreef Timm-E het volgende:
Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje?
Ter aanvulling,. Wat ik soms ook weleens doe, soms geeft een stad aan dat ze een bepaalde luxury resource willen hebben, die ik niet heb. Via trade verruil ik dan bijv. m'n 1 dye voor 1 spices.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.
Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt.
Klopt!quote:
Ik heb dat ook ja. De "one... more... turn" factor is aardig aanwezig, alleen merk ik bijv. nu dat ik er even genoeg van heb. Wel grappig, ik speel vaak op Earth en kom bijna altijd in Zuid-oost Azië terecht met de Egyptians/Babylonians.quote:
Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Ik weet niet of ik hem moet kopen of niet.
Verkapte haal mij hier over om Civ 5 te kopen post.
Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Zoveel heb ik er ook voor betaald..quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.
Woar?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:31 schreef Green1 het volgende:
[..]
Zoveel heb ik er ook voor betaald..
Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:00 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.
Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie.
Goed plan wel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.
https://www.mediaoffer.nl/pc/796quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:47 schreef Silv het volgende:
[..]
Woar?
[..]
Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn.
[..]
Goed plan wel.
Wat is dat addiscount precies?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:28 schreef Green1 het volgende:
[..]
https://www.mediaoffer.nl/pc/796
Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo..
Wallen tot aan je ballen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 03:23 schreef Sniz het volgende:
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen![]()
Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend
Geen herhaal factor?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.
Ergens wel weer jammer.
Laat me raden.. moeilijkheidsniveau: Settler en 1 tegenstander?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.
Ergens wel weer jammer.
Misschien ben je gewoon meer fan van RTS'en dan TBS'enquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:31 schreef TheThirdMark het volgende:
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor.
In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen.
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:18 schreef Gijsje het volgende:
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen.
Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two.
Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch.
Same, werkt perfect hier..quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Aantal turns tussen autosaves lager zetten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen.
Hier ook. Draait perfect, geen crashes.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem.
Juist, fijn dat het bij mensen wel werkt maar er is toch echt wat mis met Civ5. Het zal vast bij andere goed werken anders was het spel niet uitgebracht maar heel veel mensen hebben problemen met crashes. Kijk maar eens op de forums en op de fansites.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.
Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.
Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
Dat kun je ook al ingame lezen als je even met je muis erover gaatquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:37 schreef Monidique het volgende:
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah!
Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:01 schreef Outlined het volgende:
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen.
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:05 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!
Ja maar dat is de makkelijke manier. Echte bazen gaan ook nog voor een cultural victoryquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken?
Ok goed voor jou en je vjif systemen. Neemt niet weg dat wanneer nogal wat mensen problemen hebben met dit spel dat het waarschijnlijk aan de compatibiliteit ligt van het spel met de systemen van de mensen met de problemen. Dus ja je hebt gelijk maar het is Firaxis die voor een oplossing moet zorgen. PS ben je systeembeheerder ?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
Verlaat dit topic, heiden!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Ja. Geduld en intelligentie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:23 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets?
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan
Het was wel enigszins leuk maar niet leuk genoeg om weer eens te spelen. Het heeft wel een aardig hoge verslavende factor. De drang om alle technologieën te krijgen en alle vakjes over te nemen was duidelijk aanwezig. Vandaar dat ik zo lang gespeeld heb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:43 schreef Montov het volgende:
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.
[..]
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Nee maar op welke punten is het beter?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:39 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Total war is een goede game. Civ is een epische game.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee maar op welke punten is het beter?
Speelde zelf Empire:Total War erg fanatiek. Maar dat is wel een veel betere game dan Civ V (alhoewel de eerste 5 maanden de AI daar een hoop te wensen liet). De Total War reeks nodigt uit om telkens opnieuw te spelen, iets wat ik zelf ook mis met Civ V.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
Je kunt toch wel gewoon zeggen wat ik mogelijk mis?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 06:10 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.
Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen.
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Nee maar op welke punten is het beter?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:53 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
Oke, ik denk dat ik het toch nog eens ga bekijken. Bedankt voor je uitleg. Misschien een kleine map met veel mensen en een hoge moeilijkheidsgraad.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.
Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten
De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:53 schreef Klaudias het volgende:
kijk eens goed naar dit plaatje
[ afbeelding ]
Kijk vooral naar waar Nederland zou moeten liggen ...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:01 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal?
Bedoel je over de rivier oid? Waarom niet?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
Waarom niet?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Want boten bestaan niet?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaanquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:05 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:05 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan
Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt)quote:
Zeker als ze 15 jaar lang over de noordpool lopen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:07 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaan
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijnquote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:58 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt)
Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking..
Daarom waren namen van units in de eerste delen van Civilization ook altijd in meervoud.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:18 schreef STING het volgende:
[..]
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn
hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:18 schreef STING het volgende:
[..]
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn
Ze slepen ook geen boot mee.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:05 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch..
Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddooltquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik vond het altijd zeer hinderlijk dat verplaatsen over water. Nu lijkt het me wel handig als ze dat zelf kunnen.
Lol. Dat kan wel zuur zijn ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddoolt
Je ziet het op dit plaatje niet, maar inderdaad: Belgium.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:53 schreef Klaudias het volgende:
kijk eens goed naar dit plaatje
[ afbeelding ]
Jezus wat ben jij stupid.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:58 schreef Watashiwa het volgende:
Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking..
Gelijk aan genoeg tijd om een boot te bouwen bijna.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:39 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij stupid.
1 turn staat gelijk aan wat voor een tijdspanne?
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:12 schreef Klaudias het volgende:
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren?
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Zo leer je nog eens watquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen.
Ik moet niet te serieus doen s'ochtends. Belangrijk leermomentje.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:35 schreef STING het volgende:
[..]
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen
En dat New York een stad was in de oudheid.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen.
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef PierreTT het volgende:
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos
Ik weet nog dat in Civ 1 en 2 de wegen een extra productiepunt gaven. Nu kost het je 1 goud voor elke tilequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:47 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.
Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:53 schreef Montov het volgende:
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:33 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Klopt, maar ik verbind alleen de steden met rails, de rest met wegenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:34 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
Het heeft sowieso zin als je sneller naval units wil bouwen (+25%)quote:Op maandag 18 oktober 2010 02:27 schreef Maringo het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438quote:Upcoming Changes (Updated 10/14)
--------------------------------------------------------------------------------
You guys have been asking for an update about what we're working on to improve the game, and today I am happy to give it to you.
This is the list of updates to the game that the developers have been working on the past couple weeks. This isn't necessarily the complete patch notes for the next patch, but it's what I have so far.
Keep in mind that these are just the first batch of changes that will go in to the first major patch. We're planning more improvements (such as the much-asked-for Hotseat and Pitboss) that will be coming in a later patch.
10/14 UPDATE: More changes have been added to the list! Check them out below!
Also, many people have been asking for an ETA on when this patch will be released. I said I'd do what I can to get some sort of ETA and now I have it for you. However! I am about to do something I don't normally like to do: Give an ETA. Big emphasis on the E. So what I am about to tell you is the current estimation of when it will be available. This patch is not done with testing at the current time, and most everyone in software development has experienced the dreaded last minute showstopper bug that forces a delay. This could happen! So, with all of that in mind:
The patch will be available as early as next week.
UI•Fix for production prompt that sometimes appears with newly created puppet states that could stop the player from being able to end the turn.
•Aircraft banner corrections – now when you rebase an aircraft, the number will move with it.
•Resource icons now come up with Ctrl-R again, instead of sharing the same button with Build Roads.
•Selecting a great general will no longer cause yield icons to appear.
•Added option to disable auto-unit cycling.
•Fix for full-screen game when running dual monitors. Previously, the curser could scroll off the “open” side, and not be able to scroll the map in that direction.
•Misc additional fixes to mouse controls, and other interface issues.
•Rounded out financial information in the Economic Overview screen. Details now provided on the amount of gold provided by each city, the cost of buildings in each city, etc.
•Auto-populate save menu with save file name
•Allow selection of other cities by hex from within the city screen
•Added detailed trade route info to Economic Overview screen
•Added new tab to the Economic Overview Screen: "Resources & Happiness." (new 10/14)
•Added option to activate the mp score list in single player (for “always up” score similar to Civ IV.) (new 10/14)
•The Annex/Puppet/Raze popup now indicates how much extra Unhappiness will be assumed with each action. (new 10/14)
MODDING•Category list now displays correctly
•“Installed” panel now displays ALL versions of a mod but prevents the user from enabling multiple versions. (new 10/14)
GAMEPLAY•Workers - Added option to force workers to ignore manually made improvements (so they don’t change what you decide was best for a plot).
•Workers - Fixed bug where number of turns to complete were incorrect in build action button tool-tip.
•Economy - Fixed bug where players could disband a single unit, and not see the economic return until disbanding 1 more.
•Economy – Increased city wealth setting to 25%
•Economy – Multiple fixes to the way trade-routes are tabulated and recognized.
•Economy - Can now sell Buildings in a city (to help lower maintenance for obsolete buildings later in the game).
•Trade – Found and corrected a Trade problem that could cause your Resource inventory to multiply.
•City States - Fixed a bug where you could not gift aircraft to city states.
•Military - Medic promotion now only provides healing bonus for adjacent units.
•Military – Fix for Minuteman movement.
•Military – Correct promotions for “archer-like” units (horse archers, chariots).
•Military - Embarked units will no longer slow enemy land units
•Military - Improved unit cycling logic. Camera will jump around much less.
•Balance - Engineers +1 hammer
AI•Military – Better handling of unit need (navy vs land, etc.) .
•Military - AI will tend to build ships to deal with blockaded cities more often
•Military – Corrected an issue hampering movement of AI armies, especially when in close proximity to enemy forces
•Diplomacy – AI will be more reluctant to offer or accept open border agreements with more powerful opponents.
•Diplomacy – Fix for never ending deals (peace, research agreements, etc).
•City – City specialization and city focus improvements.
•City - Cities that are Avoiding Growth will not grow while that option is selected
•Workers – Priority of trading posts reduced, and rebalanced priorities on other improvements
•Workers – Improved the path-finding mechanic when building route-to roads improved, including a large performance increase when evaluating road-pathing.
•City - Make sure Puppets don't construct buildings that require Resources. (new 10/14)
•City - Add a Puppet city strategy that turns off training buildings and emphasizes gold. (new 10/14)
MULTIPLAYER•Exploit – Fix for gifting unit exploit
•Chat – Color-coding, sound alerts, etc., added for in-game chat system, including a larger window.
•Deals – Additional deal validation put in place to verify deals before they are committed
MISC•Research treaties that end because you declare war will no longer grant the free tech
•Save/Load – Fix for corrupted saves being experienced by some players in late-game.
•Map - Huge map crash-during-load fix that were reported on some specific systems.
•Map – Terrain caching fix that could cause problems for certain video cards (the “glowing red orbs” seen on the map are an indicator of this).
•Map – Fix for the low res terrain that appears the first time the game is run (terrain tiles would not load in anything but low-res the first time you play on some computer configurations)
•Strategic View – Crash fix for units rendering in background.
•Strategic View – Fix for selecting units either standing on a city plot, or garrisoned in the city plot.
•Eyefinity – Better handling of leader scenes when using Eyefinity displays.
•Tutorials – Many tutorial tweaks and adjustments.
•Multiple crash fixes.
•Taller than wide map crash fix. (new 10/14)
When the patch is actually released I'll unstick and close this thread.
Zou ik dan binnenkort toch weer...?quote:•Save/Load – Fix for corrupted saves being experienced by some players in late-game.
•Multiple crash fixes.
Beter systeem kopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zou ik dan binnenkort toch weer...?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 05:37 schreef Flashwin het volgende:
Nieuwe patch mensen volgende week![]()
[..]
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438Bazen patch toch...vooral de optie om gebouwen te verkopen is zeer welkom.
Hier word ik blij van.Puppet states zijn behoorlijk ruk zoals het nu werkt.quote:# City - Make sure Puppets don't construct buildings that require Resources. (new 10/14)
# City - Add a Puppet city strategy that turns off training buildings and emphasizes gold. (new 10/14)
kloptquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:02 schreef Montov het volgende:
Civ3 had volgens mij +1 gold voor een weg.
snap ikquote:Civ4 had niets, om de spaghettiwegen niet te stimuleren,
dit snap ik nietquote:en civ5 heeft dus -1 gold, met trade routes om alleen nuttige wegen te stimuleren. Trade routes brengen namelijk meer op dan de wegen kosten, als je wat normale groottes van steden hebt.
Hoe langer je het speelt, des te langer het duurtquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:02 schreef Outlined het volgende:
Hoorde dat turns som wel 40 seconden kunnen durenomdat het spel zoveel rekenkracht vergt.
Bij civ4 wel, nog niet tegengekomen bij civ5..quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:30 schreef PierreTT het volgende:
Patch ziet er goed uit,DLC ook![]()
Gebruiken jullie trouwens vaak Helicopter Gunship om steden in te nemen?
In Civ5 kost een road je per turn gold, ipv dat het direct gold oplevert, zoals in voorgaande Civs.quote:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:18 schreef roelofjan het volgende:
Het kan zonder city states, bij een nieuw spel onder de geavanceerde opties het aantal city states op nul zetten.
quote:Dat is handig ja, een president kijkt ook niet op elke weg en hoopt op wat autonomiteit van zijn onderdanen
quote:Drivers updaten al geprobeerd? Als je om de zoveel tijd crashed kan je er ook niet echt lekker ingetrokken worden en wordt het eventueel saai voor je.Op donderdag 21 oktober 2010 09:06 schreef Gewoongeldlenen het volgende:
Ik heb hen spel sinds anderhalf week. Spel is nu al 10x vastgelopen.
Ik vind het spel helemaal niet meer leuk
quote:Het is zo eentonig als je zelf wil lijkt me.. Heb je een doel voor jezelf gesteld of ben je gewoon in de wilde weg aan het klikken zonder enig plan? Voor welke victory wil je gaan? Welke settings heb je gebruikt? Grote/Kleine wereld? etc etc etcOp donderdag 21 oktober 2010 09:06 schreef Gewoongeldlenen het volgende:
Erg eentonig. Weinig afwisseling.
quote:Vraag ons dat over 3 jaar nog eens.Is deel VI leuker/beter?
quote:Terrain Improvements hebben ook maintenance nodig trouwensOp woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Montov het volgende:
Bij civ4 was het nog wel eens handig later in het spel, maar nu niet meer. Deleten geeft gold, en Workers zijn de meest vertragende factor van het spel.
quote:Volgens mij niet. In je financiële paneel staat weliswaar 'Terrain Improvements: zo-en-zoveel gold' maar daar bedoelt hij alleen wegen mee.Op donderdag 21 oktober 2010 13:29 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Terrain Improvements hebben ook maintenance nodig trouwens
quote:oooooohOp donderdag 21 oktober 2010 14:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens mij niet. In je financiële paneel staat weliswaar 'Terrain Improvements: zo-en-zoveel gold' maar daar bedoelt hij alleen wegen mee.
quote:Nice.Added 10/20
Quote:
UI
* If there are less than 5 buildings still needed to construct a National Wonder, the production popup tool-tip now lists which cities lack them. (new 10/20)
* Added Yield & Culture tool-tip info to the production popup. (new 10/20)
* Tweak information on the Global Politics tab in the Diplomacy Overview screen. (new 10/20)
GAMEPLAY
* Balance - Disbanding units now provides only 10% of their production cost in gold. (new 10/20)
* Request – Enable “one more turn” button if you lose, but are still alive. (new 10/20)
AI
* Military – Defensive tactical AI update. When you are at war and threatening an enemy city, the AI will better utilize the garrison, as well as the surrounding terrain in defense of the target city. (new 10/20)
quote:Ok, thanks, ik pruts wel ff verder danOp donderdag 21 oktober 2010 19:02 schreef Montov het volgende:
Bij mij wel. Steam moet wel synchroniseren en dus verbonden zijn met internet.
quote:Ow, die van die National Wonder is wel super handig. Ik zat echt steeds in de stats van mijn city state te kijken of er wel een library stond. Erg veel werk, als je 75% van de map in handen hebt.Op donderdag 21 oktober 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
De nieuwe patch, nieuwe update:
[..]
Nice.
quote:"Al een paar weken niet meer". Hij is amper een maand uitOp vrijdag 22 oktober 2010 09:04 schreef STING het volgende:
Is de patch al released of niet?
Ik speel al een paar weken niet meer, wacht geduldig op de eerste grote patch
quote:Hier hetzelfde hoor. Ik heb de eerste week behoorlijk wat gespeeld, maar al vrij snel daarna het spel aand e kant gelegd. Het gaf mij echt het gevoel dat het spel nog lang niet af was. Ik probeer het over een half jaar wel weerOp vrijdag 22 oktober 2010 11:10 schreef Flashwin het volgende:
[..]
"Al een paar weken niet meer". Hij is amper een maand uit
quote:Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde hoor. Ik heb de eerste week behoorlijk wat gespeeld, maar al vrij snel daarna het spel aand e kant gelegd. Het gaf mij echt het gevoel dat het spel nog lang niet af was. Ik probeer het over een half jaar wel weer
quote:What's your problem?Op vrijdag 22 oktober 2010 14:06 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder.
quote:Euh, dubbelklikken op setup.exe?Op vrijdag 22 oktober 2010 15:25 schreef Tism het volgende:
Hoi, ik heb het spel ook maar eens in huis gehaald, maar ik heb nog geen zin om het te installeren, iemand tips!?..
quote:Ach gossie, de fanboy is beledigdOp vrijdag 22 oktober 2010 14:06 schreef Flashwin het volgende:
Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder.
quote:http://www.freemmo.com/games/civilization-online/Op vrijdag 22 oktober 2010 15:25 schreef Tism het volgende:
Hoi, ik heb het spel ook maar eens in huis gehaald, maar ik heb nog geen zin om het te installeren, iemand tips!?..
quote:And proud of it.
quote:Yes.
quote:Is de nieuwe.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:33 schreef Jump het volgende:
Is het nieuwe versie nummer 1.0.0.62 of heb ik dan nog de oude versie?
quote:Binnen steam kan je ook de properties zien van Civ5, waarbij er een optie is of steam moet synchroniseren..Op donderdag 21 oktober 2010 19:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Ok, thanks, ik pruts wel ff verder dan.
quote:Ah thanks! Daar had ik dan nog niet gekeken, enkel bij de algemene optiesOp vrijdag 22 oktober 2010 20:48 schreef Montov het volgende:
[..]
Binnen steam kan je ook de properties zien van Civ5, waarbij er een optie is of steam moet synchroniseren..
Daar is trouwens ook een optie om automatische updates uit te zetten. Voor mensen met de Deluxe versie (inclusief Babylon) aangezien huidige savegames niet meer werken met de nieuwe patch.
quote:Nee.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nog een oudere dual core in mijn laptop zitten. Gaat dat een beetje lopen? Had de demo gedownload en de graphics trekt hij wel maar een map later in de tijd met 7+ tegenstanders gaat dat goedkomen?
quote:Heb je de patch al wel?Op zaterdag 23 oktober 2010 18:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Geprobeerd, maar dan gebeurt er niets.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef roelofjan het volgende:
Als ik op printscreen ram krijg ik een screenshot van het openingsfilmpje.
quote:Ja. Kennelijk was er een mod die in de weg zat, en lukt het wel.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Heb je de patch al wel?
Versie 1.0.0.62
quote:Ik heb Japan dan ook links (haha) laten liggen en ben vervolgens het land doorgereist. Is ook nog best pittig, maar wel te doen. Mits je niet teveel troepen verliest.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:38 schreef Montov het volgende:
Met de Mongolen het Japanse eiland bestormen is toch lastiger dan gedacht, in de Mongol Terror scenario.
Wel een hele krachtige civ. En gratis, dus goed.
Goeie tip... nog nooit gedaan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 18:07 schreef Montov het volgende:
Weet iemand hoe je gebouwen verkoopt/verwijderd?
quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:32 schreef s0ul1991 het volgende:
Toch gaar dat in de artbook van deze game Nederland wordt aangeduid als België.
Tsja, dat heb je met een illegale download.quote:Op zaterdag 6 november 2010 03:04 schreef NoCigar het volgende:
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
Mensen die een hele pot uitspelenquote:Op zaterdag 6 november 2010 03:04 schreef NoCigar het volgende:
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
quote:
quote:
zit je in jequote:Op zaterdag 6 november 2010 09:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Mensen die een hele pot uitspelen.
Muziek en films downloaden in Nederland is niet illegaal.quote:Op zaterdag 6 november 2010 04:12 schreef NoCigar het volgende:
In het geval dat dat waar zou zijn: wat is daar precies illegaal aan? Niks hé.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:48 schreef Montov het volgende:
De grafieken zoals die in civ4 waren, zijn nu via mod "InfoAddict" beschikbaar in de ModBrowser.
Echt een aanrader om te gebruiken.
maar niet welke dusquote:Op zaterdag 6 november 2010 11:30 schreef Montov het volgende:
Via de normale Diplomacy Overview (tab Global Politics) kan je zien hoeveel policies de AI's hebben bij welke branche.
Hoe bedoel je modus?quote:
Powerplayquote:Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef Flashwin het volgende:
Voor de liefhebbers, 2 Deity gamereports (met screenshots):
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=393666
Echte baas dit, wint in het jaar 1650 terwijl hij constant tegen een overmacht aan AI legers vecht. Heeft wel telkens een technologische voorsprong. (Uiteindelijke units zijn Mech infantries..die hij al in 1525 verkrijgt)
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=392873
One city challenge, Deity, Always war. Zegt genoeg
Houd ik ook niet van. AI slacht me altijd. Maar wel leuk om te zien hoe capabelen het aanpakken.quote:
Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen.quote:Op zondag 7 november 2010 13:05 schreef Frutsel het volgende:
Sinds enkele dagen heb ik met mijn Civ 5 een rare melding
Overal zie ik ineens "TXT_KEY" staan. Bij het bouwen van een stad, bovenin achter de turn staat "TXT_KEY_TIME_BC" en bij een unit als ik hem bijv fortify wil doen staat er "TXT_KEY MISSION FORTIFY"![]()
dat was in het begin niet
ik heb gewoon een originele Civ 5 die ik via steam speel
iemand een idee?
Wat voor nieuwe mods? Ik heb niets veranderdquote:Op zondag 7 november 2010 15:45 schreef Maringo het volgende:
[..]
Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen.
Goed om te horen, ik had idd al ff een break genomen vanwege de instabiliteitquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef Frollo het volgende:
Hoewel ik Civ5 al sinds de releasedag heb, draait hij pas sinds de nieuwste patch stabiel en ben ik nu eindelijk in een serieus gevorderde pot bezig.
En ik moet zeggen, het begint erop te lijken dat het toch een fijne game is.
Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef Flashwin het volgende:
Laatste tijd heb ik alleen dat er een enorme vertraging optreedt bij het laden van de leaderheads. Zeker minimaal 10 seconden.
Als k mn anti-virus uitzet, gaat het opeens weer normaal
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen.
Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet.quote:
Het is een afweging he.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet.
Das wel bug-meldwaardig.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:45 schreef Klaudias het volgende:
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.
Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:45 schreef Klaudias het volgende:
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.
Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen.
Ook al meegemaakt en je moet wel opnieuw beginnen met bouwen dan...quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen.
Goede tips, ga zo eens kijken.quote:Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die Mongol-scenario is ook de enige die ik tot nu toe gespeeld heb. Tip: bouw alleen units. Negeer de rest van de gebouwen en val continue aan. Dan is het vrij 'makkelijk' om het scenario te halen. Oh, en laat japan links (ok...rechts...) staan (in het water). Kost teveel tijd om japan te veroveren...concentreer je op de rest
Alleen wel minder policies en je vindt toch maar een beperkt aantal plekken waar je productieve of goud/sciencesteden kan bouwen. Ik ga meestal niet verder dan 3 steden en de rest worden puppets. Uitbreiden tot happiness een probleem wordt, Forbidden Palace bouwen en opnieuw de wereld in de fik zetten. Tot aan Emperor lukt dat prima, probeer het nu op Immortal ook toe te passen maar de AI is dan wel erg snel oorlogszuchtig en met drie steden moet je eigenlijk je defensie op orde hebben voordat je ook zelf maar kan denken aan een rush. Gaat verder wel lukken, dan maar wat minder science vergaren. Slingshot me wel door de tech-tree heen via research agreements dan.quote:Op maandag 29 november 2010 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn..
is wel hd 4870.
maar voorlopig is het voor mij leuke game.
Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden..
Vind ik nog een hoop geld voor een paar maps.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:48 schreef MaxMark het volgende:
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99.
http://store.steampowered.com/sub/6820
Die staan in de link van MaxMark. Maar goed, laat ik eens aardig zijn, voilà:quote:Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps?
Mijn enige serieuze pot die ik tot nu heb gespeeld, was met Siam (special ability: dubbel food en culture van city states). Dus ja, het spreekt vanzelf dat ik ze te vriend hield, en aangezien ik toch bezig was, ben ik maar voor een diplo victory gegaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen.
Jij hebt mij heul nietquote:Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al.
Vooral de maritieme en culturele stadstaten zijn behoorlijk goed. De eerste geeft een aantal voedsel per stad. dus het schaalt nadat je meer hebt. Dit zorgt ervoor dat je steden veel sneller groeien. Stadstaten zijn helemaal goed in een strategie waarbij je zoveel mogelijk steden bouwt vanaf de industriële revolutie met Communism.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen.
Ze kunnen enorm lucratief zijn. Als jij bijvoorbeeld voor een culturele overwinning wil gaan, dan is Ally zijn met de culturele stadstaten een geweldige toevoeging. Gemiddeld zal je per stadstaat 20 cultuur per beurt krijgen (op snelheid Standard) plus nog eens een sciencebonus erbij. Als je vervolgens ook nog eens de Social Policy voor de stadstaten (ben daar even de naam van kwijt; het is in ieder geval degene rechtsbovenin) vervolmaakt, dan zit je helemaal gebeiteld.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarom?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:08 schreef Montov het volgende:
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen.
In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment.
quote:AI
* Worker AI improvements.
* Update to tactical AI pillaging code. Additionally, always check to make sure it’s not trying to pillage in an enemy dominance zone.
* AI victory emphasis improvements (more efficient end-game when focusing on Science and Diplo victories).
* AI should colonize other continents regularly.
* AI will emphasize production of an Ocean going explorer unit when the time comes.
* Adjust Napoleon to make him more likely to go for culture.
* More aggressive second wave expansion (mostly off shore) after initial empire building and consolidation has occurred.
* Optimization when finding routes (pathfinder improvement).
* Multiple tweaks and bug fixes.
* AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings.
* Multiple defensive AI tweaks.
* Never use ranged units to provide flanking bonuses. (Added 11/18)
* Improve AI use of protected bombard attacks (melee in front, ranged in the rear). (Added 11/18)
* Worker priority adjustments (prioritize pillaged tiles, etc.). (Added 11/18)
* Further pathfinder optimization. (Added 11/18)
* AI will be more aggressive about pursuing Diplo victory if they are wealthy. (Added 12/3)
* AI more effective with building, moving, and using aircraft and anti-aircraft more effectively. (Added 12/3)
* AI more likely to effectively use siege units in a city attack. (Added 12/3)
* Better nuke targeting by AI. (Added 12/3)
* Tactical AI Tuning: Reduce chance of AI civs making "suicide" attacks. (Added 12/3)
* Multiple tweaks and bug fixes. (Added 12/3)
GAMEPLAY
* Cities heal more quickly.
* Only allow one upgrade per unit from a goody hut.
* Science building track adjustments (cost, specialist slots, GP Points, etc). (Added 11/18)
* Amount of damage caused during naval combat increased. (Added 11/18)
* Melee horse units combat value lowered, and now receive a penalty when attacking cities. (Added 11/18)
* Lowered bonuses received from Maritime city-states. (Added 11/18)
* Removed maintenance from defensive buildings. (Added 11/18)
* Multiple unit upgrade track adjustments. Most (but not all) units now have a full upgrade path from start to finish. (Added 11/18)
* Open terrain penalty lowered. (Added 11/18)
* Policies must be selected the turn they are earned. (Added 11/18)
* Promotions must be selected the turn they are earned. If it’s as a result of combat, then the beginning of the next turn. (Added 11/18)
* Increased city strength ramp-up based on technology. (Added 12/3)
* Catapults and Trebuchets now weaker against units but stronger VS cities, and reduced effectiveness of Archers & Crossbowmen (and their UUs) VS cities. (Added 12/3)
* Have culture cost for policies never go down (trading away cities to reduce culture cost exploit). (Added 12/3)
* Reduced effects of Forbidden Palace and Meritocracy (Happiness per city). (Added 12/3)
* Reduced points from Wonders & Cities, increased points for population. (Added 12/3)
* Reduced culture needed for first plot acquisition. (Added 12/3)
* New Building: Circus Maximus (National Wonder for happiness track). (Added 12/3)
* New Building: National Treasury (National Wonder for economic track). (Added 12/3)
* Unhappiness beyond a certain point breeds rebels within your empire, based on the number of cities a player has. (Added 12/3)
* Reduced amount of food needed for cities to grow at larger sizes. (Added 12/3)
* Tradition branch balance (Landed Elite and Monarchy improvements). (Added 12/3)
* Liberty branch balance (Settler training bonus now only applies to capital). (Added 12/3)
* Buildings can now no longer provide more Happiness than there is population in a city (wonders are excluded from this). (Added 12/3)
* 3 new additional Natural Wonders added to gameplay, with accompanying “rarity” code. (Added 12/3)
* Multiple Tech Tree tweaks to address “slingshot” tech exploits. (Added 12/3)
* Killing a barb inside a city-state's territory now gives a 5-turn buffer where there is no Influence intrusion penalty. (Added 12/3)
* Reduced and balanced combat bonuses. (Added 12/3)
UI
* Tweaked the single-player score list to hide the civs of unmet ai players.
* Added game option to disable automated workers from removing features. (Added 11/18)
* Additional updates to the Global Politics screen. (Added 12/3)
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
DIPLO
* AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down.
* Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset.
* New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions).
* New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions).
* New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request).
* Additional AI attitude tool-tips for cases that were not already covered. (Added 12/3)
MODDING
* Parent category counts now include counts of child categories.
* Selecting/deselecting a category now automatically selects/deselects it's children and its parent.
* Tweaked category name truncation to better fit names.
* Hide categoriesno children and a count of 0.
* Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing).
* Support for mods that perform major restructuring of the tech tree including adding, deleting, and updating techs, buildings, and units. (Added 12/3)
* Added GameEvents system for overriding Gameplay DLL specific functionality. (Added 12/3)
* Fixed "Reload Landmark System" mod flag to now refresh landmarks defined in "ArtDefine_Landmarks". (Added 12/3)
* Multiple SDK Updates (details to come with full patch notes). (Added 12/3)
MISC
* Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game.
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)quote:
wat houdt dat inquote:Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef Montov het volgende:
[..]
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
Dat is dan weer nóg sneuer.quote:Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Een optie om aan te geven of je verplicht bent policies en promotions te kiezen in de turn waarbij die policy of promotion is behaald.quote:
Vind ik niet. Voor de balans (geen autoheal opsparen of policies opsparen om ze allemaal voor Order te gebruiken) hebben ze de 2 elementen verplicht gemaakt, maar ze hebben geluisterd naar kritiek van gebruikers op die aankondiging vorige maand. Nu wordt de standaard situatie dat je niets mag opsturen, maar als gebruikers het leuker vinden kunnen ze het dus uitzetten.quote:Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is dan weer nóg sneuer.
Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
Oh, dat wou ik juist wel zeggen.quote:Op zondag 5 december 2010 14:45 schreef Montov het volgende:
Je gaat ook niet zeggen dat de moddability van civ5 slecht is omdat ze de juiste balans precies goed moeten hebben vanaf het begin.
Bronquote:I'm pleased to announce that 2K Games and Firaxis Games will be adding two new Civs and a brand new scenario to Sid Meier's Civilization® V. The Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca will be available Thursday, December 16 at major digital distribution retailers. This package allows players to rule the Spaniards as Isabella or the Incans as Pachacuti, and includes a brand new scenario where players set forth in 1492 to discover a brave new world.
Scenario Description:
The year is 1492. To the courts of England, France, and Spain come intrepid explorers, anxious to voyage across the Atlantic in search of a western route to China and the Indies. Will they find a new trade route and uncover untold riches from the Asian shores? Or will they perhaps run aground on undiscovered lands along their way? Will native populations be receptive to the knowledge and trade prospects presented to them, or will they fight against the invaders of their homeland? What riches, fame, and opportunities await those who brave the unknown waters? What path will you choose? Who will prevail in the struggle for supremacy over this New World?
Spain - Isabella
Isabella I was the Queen of Castile and Leon for 30 years, and with her husband Ferdinand, laid the groundwork for the consolidation of Spain. For her role in the Spanish unification, patronage of Columbus' voyages to America, and ending of the Reconquista (Recapturing) of the Iberian Peninsula, Isabella is regarded as one of the most beloved and important monarchs in the Spanish crown.
Inca - Pachacuti
Pachacuti was the ninth ruler of the Kingdom of Cusco, who during his reign expanded the tiny kingdom into an expansive empire - Tawantinsuyu. Pachacuti's Incan Empire stretched from modern-day Chile to Ecuador, including most of Peru, Bolivia, and northern Argentina, and laid the foundation for an even larger Incan Empire to come.
The Sid Meier's Civilization® V Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca will be available for download on Thursday, December 16 at an MSRP of $7.49. Sid Meier's Civilization V is rated E10+ by the ESRB and is available now for PC and Mac. For more information, please visit www.civilization5.com.
En waarom denk je dat ze dat hebben gedaan, einstein?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef Premium_Quality het volgende:
Ah, eindelijk Spanje. Idioot dat die er nog niet bij zat, alleen maar één van de machtigste beschavingen ooit.
Puppets vermeerderen je culture cost niet...dus dat kan een mooie tussenoplossing zijn.quote:Op zondag 5 december 2010 14:49 schreef WeirdMicky het volgende:
Thanks mensen voor de handige tips met betrekking tot City States.![]()
Erg lastig dat extra steden cultuur verminderen. Lastig om een juiste balans te vinden voor uitbreidingen.
Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan?quote:Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is dan weer nóg sneuer.
Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
Ik wil een game, geen sandbox.quote:Op zondag 12 december 2010 01:20 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan?
Niemand verplicht je dan ook voor advanced setup te kiezen.quote:
Erg goed. Het spel is meer in balans met de aanpassingen aan stadsverdediging, Horseman, Maritieme city state, Library, National Wonders en duidelijkere diplomatie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |