Dus altijd oorlog?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:34 schreef Monidique het volgende:
Ik zette altijd Time, Cultural en Space Victory uit. Theoretisch geen, maar praktisch wel uitzitoverwinningen.
Hangt ook van de mapgrootte en aantal tegenstanders af.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk"
Aan het einde v.d. game loopt hij zeker helemaal vast
Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk"
F10.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Goed plan voor het volgende potje, ik speel nu ook op een grote map met 7 tegenstanders en 12 city-states maar m'n PC trekt het amperquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller.
"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome.quote:Op maandag 4 oktober 2010 03:14 schreef Outlined het volgende:Zijn er ook barbarian units die als ruiters komen (historisch gezien wel zo realistisch)?
Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 03:47 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome.
Ik heb geen ruiters gezien, wel warriors, archers en schepen. Voor je andere vragen, geen idee.
Klinkt vrij paradoxaal ditquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:05 schreef ems. het volgende:
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel.
Barbaren met paarden zitten niet in de game zo ver ik weet. En "barbaren" hadden gewoon paarden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 05:07 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden.
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat er weinig nieuw is. Afgezien van de graphics en 6hoekige vakjes.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:05 schreef ems. het volgende:
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel.
Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:50 schreef Timm-E het volgende:
Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje?
Ter aanvulling,. Wat ik soms ook weleens doe, soms geeft een stad aan dat ze een bepaalde luxury resource willen hebben, die ik niet heb. Via trade verruil ik dan bijv. m'n 1 dye voor 1 spices.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.
Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt.
Klopt!quote:
Ik heb dat ook ja. De "one... more... turn" factor is aardig aanwezig, alleen merk ik bijv. nu dat ik er even genoeg van heb. Wel grappig, ik speel vaak op Earth en kom bijna altijd in Zuid-oost Azië terecht met de Egyptians/Babylonians.quote:
Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Ik weet niet of ik hem moet kopen of niet.
Verkapte haal mij hier over om Civ 5 te kopen post.
Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Zoveel heb ik er ook voor betaald..quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.
Woar?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:31 schreef Green1 het volgende:
[..]
Zoveel heb ik er ook voor betaald..
Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:00 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.
Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie.
Goed plan wel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.
https://www.mediaoffer.nl/pc/796quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:47 schreef Silv het volgende:
[..]
Woar?
[..]
Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn.
[..]
Goed plan wel.
Wat is dat addiscount precies?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:28 schreef Green1 het volgende:
[..]
https://www.mediaoffer.nl/pc/796
Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo..
Wallen tot aan je ballen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 03:23 schreef Sniz het volgende:
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen![]()
Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend
Geen herhaal factor?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.
Ergens wel weer jammer.
Laat me raden.. moeilijkheidsniveau: Settler en 1 tegenstander?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.
Ergens wel weer jammer.
Misschien ben je gewoon meer fan van RTS'en dan TBS'enquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:31 schreef TheThirdMark het volgende:
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor.
In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen.
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:18 schreef Gijsje het volgende:
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen.
Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two.
Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch.
Same, werkt perfect hier..quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Aantal turns tussen autosaves lager zetten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen.
Hier ook. Draait perfect, geen crashes.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem.
Juist, fijn dat het bij mensen wel werkt maar er is toch echt wat mis met Civ5. Het zal vast bij andere goed werken anders was het spel niet uitgebracht maar heel veel mensen hebben problemen met crashes. Kijk maar eens op de forums en op de fansites.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.
Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.
Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
Dat kun je ook al ingame lezen als je even met je muis erover gaatquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:37 schreef Monidique het volgende:
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah!
Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:01 schreef Outlined het volgende:
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen.
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:05 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!
Ja maar dat is de makkelijke manier. Echte bazen gaan ook nog voor een cultural victoryquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken?
Ok goed voor jou en je vjif systemen. Neemt niet weg dat wanneer nogal wat mensen problemen hebben met dit spel dat het waarschijnlijk aan de compatibiliteit ligt van het spel met de systemen van de mensen met de problemen. Dus ja je hebt gelijk maar het is Firaxis die voor een oplossing moet zorgen. PS ben je systeembeheerder ?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
Verlaat dit topic, heiden!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Ja. Geduld en intelligentie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:23 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets?
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan
Het was wel enigszins leuk maar niet leuk genoeg om weer eens te spelen. Het heeft wel een aardig hoge verslavende factor. De drang om alle technologieën te krijgen en alle vakjes over te nemen was duidelijk aanwezig. Vandaar dat ik zo lang gespeeld heb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:43 schreef Montov het volgende:
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.
[..]
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Nee maar op welke punten is het beter?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:39 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Total war is een goede game. Civ is een epische game.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee maar op welke punten is het beter?
Speelde zelf Empire:Total War erg fanatiek. Maar dat is wel een veel betere game dan Civ V (alhoewel de eerste 5 maanden de AI daar een hoop te wensen liet). De Total War reeks nodigt uit om telkens opnieuw te spelen, iets wat ik zelf ook mis met Civ V.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
Je kunt toch wel gewoon zeggen wat ik mogelijk mis?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 06:10 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.
Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen.
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Nee maar op welke punten is het beter?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:53 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
Oke, ik denk dat ik het toch nog eens ga bekijken. Bedankt voor je uitleg. Misschien een kleine map met veel mensen en een hoge moeilijkheidsgraad.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.
Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |