abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87138195
Civ V is uit. Wat is er allemaal anders?

- Opgepoetste graphics en een diverser speelveld.
- In plaats van vierkante hokjes, komen er zeskante hokjes.
- 18 beschavingen om mee te spelen
- Verbeterde diplomatie en onderhandellingen met andere civs
- Verbeterde strategie, het wapengekletter knalt van je scherm en er is de mogelijkheid om op grotere afstanden aan te vallen

Screenshots:

Trailer:
Website:
http://www.civilization5.com

Handleiding:
http://www.2kgames.com/manual/civ5/

Vorige delen:
Sid Meier's Civilization V - deel 1
Civilization V - Deel 2: Dit weekend even niet slapen

[ Bericht 51% gewijzigd door NoCigar op 03-10-2010 23:51:23 ]
anonieme razernist
pi_87138301
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:34 schreef Monidique het volgende:
Ik zette altijd Time, Cultural en Space Victory uit. Theoretisch geen, maar praktisch wel uitzitoverwinningen.
Dus altijd oorlog?
anonieme razernist
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:09:03 #3
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87139044
Immer.

Ik ben nog met mijn eerste echte potje bezig :@
Ok, ik heb ook een quick potje gedaan, en vele mods getest en dergelijke, maar toch, ik ben traag.

Het jammere is dat je geen achievements krijgt wanneer je mods gebruikt. Toch zijn er hele handige UI dingetjes die veel toevoegen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_87139554
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Dus altijd oorlog?
Nou, je maakt het wel een essentiëler onderdeel. Diplomatic kan altijd nog dan he.
pi_87139650
TS, maak de afbeeldingen in de OP svp zichtbaar.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:29:17 #6
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87139791
Ik zet alleen time uit. Verder beslis ik vaak laat welke overwinning ik wil bereiken, en soms verander ik nog redelijk laat van gedachten.
You know, I've learned something today
pi_87139924
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk"

Aan het einde v.d. game loopt hij zeker helemaal vast -O-
Built for Speed
pi_87139961
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk"

Hangt ook van de mapgrootte en aantal tegenstanders af.

Een huge map met 15 AI moet ik niet aan beginnen met mijn Core 2 Duo @ 3 Ghz en 295 GTX
pi_87139993
quote:

Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller. :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:58:37 #10
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87140710
quote:

F10.
Géén kloon van tvlxd!
  Lieve Belg zondag 3 oktober 2010 @ 19:32:36 #11
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87141862
Cd'tjes met de soundtrack uit de LE staan hier nu op, best nog goed achtergrond geluid om op te ruimen :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_87142784
Het spel is te verslavend.
pi_87143566
Zit ook een aardige fout in het spel. Krijg elke beurt 2 paarden erbij.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 21:29:56 #14
88815 The_Emotion
98.3
pi_87147353
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller. :)
Goed plan voor het volgende potje, ik speel nu ook op een grote map met 7 tegenstanders en 12 city-states maar m'n PC trekt het amper :')
Ik speel nu met Duitsland, lekker veel gratis units van het plunderen bij barbaren :7
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:00:17 #15
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87149434
Ik ben nu aardig aan het pwnen tegen Prince AIs.. 3000 goud, meer dan de helft van de wereldkaart in handen en ik probeer een cultural victory.
  maandag 4 oktober 2010 @ 01:38:52 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87157282
Eerste potje in wezen wel uitgespeeld nu. Alle AI is pleitte op 2 City States na (je hebt de mogelijkheid om door te spelen).

Aangezien dit mijn eerste ervaring met de hele reeks is maar als Bismarck begonnen (zoals hierboven al gezegd: 50% kans dat barbaren jou joinen nadat je een encampment verslagen hebt).

Té verslavend gaat hier inderdaad wel voor op. Begin nu aan het eind van dit potje wel handiger te worden met de gebouwen, goud en onderzoek.
  maandag 4 oktober 2010 @ 03:14:17 #17
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87157966
Hij is uit. Studietechnisch gezien natuurlijk een ramp maar who fuckin cares 8-)

Zijn er ook barbarian units die als ruiters komen (historisch gezien wel zo realistisch)? Is dat anders te tweaken? Zitten er verder "events" in (bij civ4 had iemand die er met zijn eigen modpack ingetweaked)?

Ik ga hem trouwens niet meteen kopen, wacht wel even tot een zooi bugfixes de revue gepasseerd heeft en er wat modpacks uit gekomen zijn.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 4 oktober 2010 @ 03:47:07 #18
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87158112
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 03:14 schreef Outlined het volgende:Zijn er ook barbarian units die als ruiters komen (historisch gezien wel zo realistisch)?
"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome.

Ik heb geen ruiters gezien, wel warriors, archers en schepen. Voor je andere vragen, geen idee.
pi_87158279
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 03:47 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome.

Ik heb geen ruiters gezien, wel warriors, archers en schepen. Voor je andere vragen, geen idee.
Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden.
pi_87163747
Heb de game besteld. Heb er zin in. ^O^
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:03:09 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87163821
Ik heb geen Barbaren gezien als ruiter. Wél als Navy Seal _O-

Gisteren 60turns oid gespeeld en ineens CTD :+

FF balen..
pi_87163893
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel.
Conscience do cost.
pi_87164935
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:05 schreef ems. het volgende:
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel.
Klinkt vrij paradoxaal dit :?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:38:22 #24
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87165065
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 05:07 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden.
Barbaren met paarden zitten niet in de game zo ver ik weet. En "barbaren" hadden gewoon paarden.

Zo goed? ;)
pi_87166998
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:05 schreef ems. het volgende:
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat er weinig nieuw is. Afgezien van de graphics en 6hoekige vakjes.

Ik had liever gezien dat ze de technologieën verdubbeld hadden, en het aantal volken. Nu is het eerder minder geworden.. zeker nu er geen religie is.

Ik heb nu een beetje het idee alsof het altijd 1 lijn qua technologieën is. Dus altijd dezelfde volgorde, dat je niet (of heel weinig) kan kiezen van... neem ik nu dit óf dit?

En ik vind dat er te weinig diplomatieke opties zijn.. Het had allemaal wel wat uitgebreider gemogen.

Maar het blijft een leuk tijdverdrijf. :P
pi_87167678
Ben nieuw in de civilization, speelde het nooit omdat ik er niks van snapte. Nu is Civ5 me vrij duidelijk geworden. Heb net m'n eerste learn while playing game gespeeld. Ga vanavond beginnen voor het echie.

Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:06:56 #27
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87168206
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:50 schreef Timm-E het volgende:

Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje?
Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.

Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt.
pi_87168605
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen.

Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt.
Ter aanvulling,. Wat ik soms ook weleens doe, soms geeft een stad aan dat ze een bepaalde luxury resource willen hebben, die ik niet heb. Via trade verruil ik dan bijv. m'n 1 dye voor 1 spices.
pi_87169223
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Klinkt vrij paradoxaal dit :?
Klopt!

Het is een verslavend spel, maar tot op zekere hoogte. Ik heb een fucking lange eerste game gespeeld met veel plezier en enthousiasme maar achteraf had ik het ook wel weer voor eventjes gehad met het spel. Ik zal over een tijdje ongetwijfeld weer een game doen maar na zo'n lang spel ontbreekt even de motivatie om alles weer opnieuw te doen.

Er zijn wel meer spellen verslavend waar ik al op ben uitgekeken, het een sluit het ander niet per se uit!

Fuck traden trouwens. Ik investeer in keiharde military tech en kom die resources gewoon halen >:)
Conscience do cost.
pi_87169665
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt!
Ik heb dat ook ja. De "one... more... turn" factor is aardig aanwezig, alleen merk ik bijv. nu dat ik er even genoeg van heb. Wel grappig, ik speel vaak op Earth en kom bijna altijd in Zuid-oost Azië terecht met de Egyptians/Babylonians.
pi_87172045
Ik weet niet of ik hem moet kopen of niet. :')
Verkapte haal mij hier over om Civ 5 te kopen post.
No resentment ever evened out a weaker hand
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:55:49 #32
15967 Frollo
pi_87172130
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef Silv het volgende:
Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.
pi_87172326
quote:
Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.

Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie.
pi_87172691
Ik verwachte op fok! een mooi fantopic. Al deze negatieve reacties stroken niet met de topictitel. Mijn plezier, wat doen jullie. ;(
pi_87172785
Ieder z'n ding toch? Daarnaast is het een heel tof spel en niemand hier die dat ontkent dus het valt wel mee allemaal ;)
Conscience do cost.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:14:42 #36
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87172814
quote:
Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.
pi_87173162
die demo start amper op bij mij :(
pi_87173469
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is.
Zoveel heb ik er ook voor betaald..
pi_87174146
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:31 schreef Green1 het volgende:

[..]

Zoveel heb ik er ook voor betaald..
Woar?

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:00 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt.

Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie.
Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn. :')

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:14 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan.
Goed plan wel. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_87175702
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:47 schreef Silv het volgende:

[..]

Woar?
[..]

Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn. :')
[..]

Goed plan wel. :P
https://www.mediaoffer.nl/pc/796

Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo.. :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:01:34 #41
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87184100
Companion Cavalry FTW :') :').

Een BC win had er wel ingezeten maar ik kon de hoofdstad van Japan niet vinden :') :') :')
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_87189250
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:28 schreef Green1 het volgende:

[..]

https://www.mediaoffer.nl/pc/796

Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo.. :P
Wat is dat addiscount precies?

Edit: Nvm, ben inmiddels op de website :)
pi_87196298
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen :'(
Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend :P
pi_87199848
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 03:23 schreef Sniz het volgende:
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen :'(
Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend :P
Wallen tot aan je ballen. :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:23:27 #45
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87225071
Denk dat ik hem maar in de kast zet totdat de AI gefixed is -O- -O-
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:40:43 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87229177
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.

Ergens wel weer jammer.
pi_87234895
Leuk, net de demo gedownload, spel besteld en komt pas donderdag binnen! Graphics zien er goed uit! wel even wennen..

Tot zover vergeleken met Civ4: een stad bestormen is een stuk moeilijker geworden! uitbreiding van stad moet je kopen! Moet nog wel veel leren..

Is er ook een mogelijkheid om je science omhoog te zetten, gelinkt met je inkomsten? dat kan ik niet vinden..
pi_87234904
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft.

Ergens wel weer jammer.
Geen herhaal factor? :') Domste opmerking van het jaar toch wel.
pi_87236407
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:40 schreef TheThirdMark het volgende:

Ergens wel weer jammer.
Laat me raden.. moeilijkheidsniveau: Settler en 1 tegenstander?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:31:44 #50
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87239849
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor.

In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen.
pi_87242886
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:31 schreef TheThirdMark het volgende:
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor.

In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen.
Misschien ben je gewoon meer fan van RTS'en dan TBS'en :)
pi_87382082
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen.

Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two.

Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch.
-
pi_87384925
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:18 schreef Gijsje het volgende:
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen.

Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two.

Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch.
Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
pi_87385152
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release.
Same, werkt perfect hier..
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:20:48 #55
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87385239
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen.
pi_87385264
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen.
Aantal turns tussen autosaves lager zetten.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:26:55 #57
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87385397
Ik speel vaak en ik gebruik ook aardig wat mods, maar ik heb ook nog geen enkele crash meegemaakt. Wel een paar grafische glitches, maar niets structureel of storend.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:33:00 #58
15967 Frollo
pi_87385557
Op mijn thuis-pc crasht ie ook vaak. Soms direct al, meestal tijdens het laden van een savegame.
Ook kan ik sinds een tijdje geen DX10/11 meer kiezen in de loader, alleen nog maar DX9.
De file integrity testen via Steam leverde inderdaad de melding op dat er een brak bestand was, maar wat kan ik vervolgens met die informatie?

Op m'n werk-pc gaat alles goed, maar ja, die staat dus op mijn werk en heeft bovendien geen beste videokaart. -O-
pi_87385858
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Hier ook. Draait perfect, geen crashes.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:49:15 #60
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87385979
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem. Bij mij crashed het spel zo rond de 100 turns. Nu is dat niet zo heel schokkend, kan je verder spelen met voorkennis :+
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:52:22 #61
15967 Frollo
pi_87386048
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem.
Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.

Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
pi_87389395
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd.

Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen?
Juist, fijn dat het bij mensen wel werkt maar er is toch echt wat mis met Civ5. Het zal vast bij andere goed werken anders was het spel niet uitgebracht maar heel veel mensen hebben problemen met crashes. Kijk maar eens op de forums en op de fansites.

Ik heb met geen ander spel zoveel crashes dan met Civ5. Ze hebben het spel gewoon niet genoeg getest helaas. Als ik nou de enige was met de crashes ok, maar ik heb het op mijn notebook met windows 7. Heb dat ding net een maand dus oud is hij niet. En op mijn normale game pc met windows xp crashed het spel ook regelmatig. De crashes hebben met het systeem te maken maar dat betekend dat het spel niet goed geconfigureerd is voor mijn systeem en het systeem van vele andere. Dat moeten ze dus even patchen in de nabije toekomst zodat het spel ook stabiel draait op onze systemen.

Gelukkig hebben andere geen last van de crashes wat dan betekend dat er hoop is :) Verder overigens ben ik zeer tevreden over Civ5 tot nu toe.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gijsje op 10-10-2010 17:53:32 ]
-
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:46:41 #63
15967 Frollo
pi_87393223
Och, ik hoop op een spoedige patch en heb intussen mooi tijd om de Colonization remake eens echt goed aan de tand te voelen. :)
pi_87394765
Ik heb geen crashes, wel vind ik het een beschamende versie die ze uitgebracht hebben. Grafische foutjes en trage UI. Maar die zullen ongetwijfeld snel opgelost worden. Toch.
pi_87396869
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:48 schreef MaxMark het volgende:
Ehm. Map trading. Is dat weg?
Jup net zoals tech trading.
-
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:30:57 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87398313
Je hebt wel een research agreement, in mijn ogen realistischer en beter. Ik zette het tech traden in civ4 altijd uit.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:19:40 #68
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_87403559
Vandaag mn eerste potje gespeeld met Civ5. Wat een verandering weer zeg in vergelijking met Civ4. Wel positief trouwens. Die zeshoekige vakjes is best wennen, maar ik vind de landgrenzen er wel natuurlijker uitzien. Weer een nieuwe verslaving erbij :Y
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_87406264
Hmm bugje, kan de Aztec niet meer aanvallen, heb al 100 beurten geen oorlog met ze gehad. Dan maar wachten tot iemand het werk voor me opknapt (waarschijnlijk Arabia die komen aanstormen vanuit het oosten). Wil namelijk graag richting de Aztec uitbreiden en de steden innemen die ze nu nog bezitten maar zonder ze de oorlog te kunnen verklaren wordt dat erg lastig.
-
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:01:40 #70
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87406487
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:58:55 #71
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87425772
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
pi_87427145
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah!
pi_87429889
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:37 schreef Monidique het volgende:
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah!
Dat kun je ook al ingame lezen als je even met je muis erover gaat ;)
pi_87431125
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:01 schreef Outlined het volgende:
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen.
Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!
  Lieve Belg maandag 11 oktober 2010 @ 20:21:25 #75
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87431829
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:05 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians!
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken? :D
pi_87446458
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef Jump het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken? :D
Ja maar dat is de makkelijke manier. Echte bazen gaan ook nog voor een cultural victory :7
pi_87451372
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
Ok goed voor jou en je vjif systemen. Neemt niet weg dat wanneer nogal wat mensen problemen hebben met dit spel dat het waarschijnlijk aan de compatibiliteit ligt van het spel met de systemen van de mensen met de problemen. Dus ja je hebt gelijk maar het is Firaxis die voor een oplossing moet zorgen. PS ben je systeembeheerder ?

Overigens heb ik zonder mods voorlopig geen crash gezien. Maar wellicht ligt dat ook aan het feit dat ik geen city states heb in deze huidige game. Die had ik maar uitgezet ze zijn tot maar irirtant.
-
pi_87463189
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87467170
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Verlaat dit topic, heiden!
pi_87467341
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets? :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87467642
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:23 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets? :')
Ja. Geduld en intelligentie.
pi_87470731
Hoezo? Ik heb toch gewonnen. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87470793
quote:
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:43:21 #84
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87470966
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.

quote:

Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Géén kloon van tvlxd!
pi_87471112
Ik vind Civ veel leuker dan Total War ...
pi_87471300
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:43 schreef Montov het volgende:
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.
[..]

Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Het was wel enigszins leuk maar niet leuk genoeg om weer eens te spelen. Het heeft wel een aardig hoge verslavende factor. De drang om alle technologieën te krijgen en alle vakjes over te nemen was duidelijk aanwezig. Vandaar dat ik zo lang gespeeld heb. :)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87471313
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:39 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Nee maar op welke punten is het beter?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87472710
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Total war is een goede game. Civ is een epische game.
pi_87473176
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:51:48 #90
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87474450
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Speelde zelf Empire:Total War erg fanatiek. Maar dat is wel een veel betere game dan Civ V (alhoewel de eerste 5 maanden de AI daar een hoop te wensen liet). De Total War reeks nodigt uit om telkens opnieuw te spelen, iets wat ik zelf ook mis met Civ V.

En wat de nueq. Alle onderdelen van de Space Shuttle gemaakt bij mijn Capital neergezet, maar kan het niet bouwen (krijg geen extra opties te zien). Zie ik iets over het hoofd hier?
  Lieve Belg dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:52:56 #91
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87474505
jah, selecteer de stukken en kiest links in de opties om het toe te voegen aan je space shuttle.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:37:39 #92
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87479842
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
pi_87484755
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.

Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen. :')
pi_87485832
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
-
pi_87487298
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 06:10 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.

Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen. :')
Je kunt toch wel gewoon zeggen wat ik mogelijk mis? :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87488294
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.

Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:56:15 #97
15967 Frollo
pi_87488581
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:53 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
:D
pi_87488647
Net mijn eerste potje gespeeld en gewonnen met het volledige spel.

Een cultural victory met de Siamezen.
pi_87489071
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.

Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten :)
Oke, ik denk dat ik het toch nog eens ga bekijken. Bedankt voor je uitleg. Misschien een kleine map met veel mensen en een hoge moeilijkheidsgraad. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87490337
kijk eens goed naar dit plaatje

:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')