quote:Nee.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nog een oudere dual core in mijn laptop zitten. Gaat dat een beetje lopen? Had de demo gedownload en de graphics trekt hij wel maar een map later in de tijd met 7+ tegenstanders gaat dat goedkomen?
quote:Heb je de patch al wel?Op zaterdag 23 oktober 2010 18:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Geprobeerd, maar dan gebeurt er niets.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef roelofjan het volgende:
Als ik op printscreen ram krijg ik een screenshot van het openingsfilmpje.
quote:Ja. Kennelijk was er een mod die in de weg zat, en lukt het wel.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Heb je de patch al wel?
Versie 1.0.0.62
quote:Ik heb Japan dan ook links (haha) laten liggen en ben vervolgens het land doorgereist. Is ook nog best pittig, maar wel te doen. Mits je niet teveel troepen verliest.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:38 schreef Montov het volgende:
Met de Mongolen het Japanse eiland bestormen is toch lastiger dan gedacht, in de Mongol Terror scenario.
Wel een hele krachtige civ. En gratis, dus goed.
Goeie tip... nog nooit gedaan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 18:07 schreef Montov het volgende:
Weet iemand hoe je gebouwen verkoopt/verwijderd?
quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:32 schreef s0ul1991 het volgende:
Toch gaar dat in de artbook van deze game Nederland wordt aangeduid als België.
Tsja, dat heb je met een illegale download.quote:Op zaterdag 6 november 2010 03:04 schreef NoCigar het volgende:
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
Mensen die een hele pot uitspelenquote:Op zaterdag 6 november 2010 03:04 schreef NoCigar het volgende:
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
quote:
quote:
zit je in jequote:Op zaterdag 6 november 2010 09:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Mensen die een hele pot uitspelen.
Muziek en films downloaden in Nederland is niet illegaal.quote:Op zaterdag 6 november 2010 04:12 schreef NoCigar het volgende:
In het geval dat dat waar zou zijn: wat is daar precies illegaal aan? Niks hé.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:48 schreef Montov het volgende:
De grafieken zoals die in civ4 waren, zijn nu via mod "InfoAddict" beschikbaar in de ModBrowser.
Echt een aanrader om te gebruiken.
maar niet welke dusquote:Op zaterdag 6 november 2010 11:30 schreef Montov het volgende:
Via de normale Diplomacy Overview (tab Global Politics) kan je zien hoeveel policies de AI's hebben bij welke branche.
Hoe bedoel je modus?quote:
Powerplayquote:Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef Flashwin het volgende:
Voor de liefhebbers, 2 Deity gamereports (met screenshots):
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=393666
Echte baas dit, wint in het jaar 1650 terwijl hij constant tegen een overmacht aan AI legers vecht. Heeft wel telkens een technologische voorsprong. (Uiteindelijke units zijn Mech infantries..die hij al in 1525 verkrijgt)
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=392873
One city challenge, Deity, Always war. Zegt genoeg
Houd ik ook niet van. AI slacht me altijd. Maar wel leuk om te zien hoe capabelen het aanpakken.quote:
Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen.quote:Op zondag 7 november 2010 13:05 schreef Frutsel het volgende:
Sinds enkele dagen heb ik met mijn Civ 5 een rare melding
Overal zie ik ineens "TXT_KEY" staan. Bij het bouwen van een stad, bovenin achter de turn staat "TXT_KEY_TIME_BC" en bij een unit als ik hem bijv fortify wil doen staat er "TXT_KEY MISSION FORTIFY"![]()
dat was in het begin niet
ik heb gewoon een originele Civ 5 die ik via steam speel
iemand een idee?
Wat voor nieuwe mods? Ik heb niets veranderdquote:Op zondag 7 november 2010 15:45 schreef Maringo het volgende:
[..]
Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen.
Goed om te horen, ik had idd al ff een break genomen vanwege de instabiliteitquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef Frollo het volgende:
Hoewel ik Civ5 al sinds de releasedag heb, draait hij pas sinds de nieuwste patch stabiel en ben ik nu eindelijk in een serieus gevorderde pot bezig.
En ik moet zeggen, het begint erop te lijken dat het toch een fijne game is.
Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef Flashwin het volgende:
Laatste tijd heb ik alleen dat er een enorme vertraging optreedt bij het laden van de leaderheads. Zeker minimaal 10 seconden.
Als k mn anti-virus uitzet, gaat het opeens weer normaal
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen.
Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet.quote:
Het is een afweging he.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet.
Das wel bug-meldwaardig.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:45 schreef Klaudias het volgende:
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.
Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:45 schreef Klaudias het volgende:
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.
Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen.
Ook al meegemaakt en je moet wel opnieuw beginnen met bouwen dan...quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen.
Goede tips, ga zo eens kijken.quote:Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die Mongol-scenario is ook de enige die ik tot nu toe gespeeld heb. Tip: bouw alleen units. Negeer de rest van de gebouwen en val continue aan. Dan is het vrij 'makkelijk' om het scenario te halen. Oh, en laat japan links (ok...rechts...) staan (in het water). Kost teveel tijd om japan te veroveren...concentreer je op de rest
Alleen wel minder policies en je vindt toch maar een beperkt aantal plekken waar je productieve of goud/sciencesteden kan bouwen. Ik ga meestal niet verder dan 3 steden en de rest worden puppets. Uitbreiden tot happiness een probleem wordt, Forbidden Palace bouwen en opnieuw de wereld in de fik zetten. Tot aan Emperor lukt dat prima, probeer het nu op Immortal ook toe te passen maar de AI is dan wel erg snel oorlogszuchtig en met drie steden moet je eigenlijk je defensie op orde hebben voordat je ook zelf maar kan denken aan een rush. Gaat verder wel lukken, dan maar wat minder science vergaren. Slingshot me wel door de tech-tree heen via research agreements dan.quote:Op maandag 29 november 2010 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn..
is wel hd 4870.
maar voorlopig is het voor mij leuke game.
Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden..
Vind ik nog een hoop geld voor een paar maps.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:48 schreef MaxMark het volgende:
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99.
http://store.steampowered.com/sub/6820
Die staan in de link van MaxMark. Maar goed, laat ik eens aardig zijn, voilà:quote:Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps?
Mijn enige serieuze pot die ik tot nu heb gespeeld, was met Siam (special ability: dubbel food en culture van city states). Dus ja, het spreekt vanzelf dat ik ze te vriend hield, en aangezien ik toch bezig was, ben ik maar voor een diplo victory gegaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen.
Jij hebt mij heul nietquote:Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al.
Vooral de maritieme en culturele stadstaten zijn behoorlijk goed. De eerste geeft een aantal voedsel per stad. dus het schaalt nadat je meer hebt. Dit zorgt ervoor dat je steden veel sneller groeien. Stadstaten zijn helemaal goed in een strategie waarbij je zoveel mogelijk steden bouwt vanaf de industriële revolutie met Communism.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen.
Ze kunnen enorm lucratief zijn. Als jij bijvoorbeeld voor een culturele overwinning wil gaan, dan is Ally zijn met de culturele stadstaten een geweldige toevoeging. Gemiddeld zal je per stadstaat 20 cultuur per beurt krijgen (op snelheid Standard) plus nog eens een sciencebonus erbij. Als je vervolgens ook nog eens de Social Policy voor de stadstaten (ben daar even de naam van kwijt; het is in ieder geval degene rechtsbovenin) vervolmaakt, dan zit je helemaal gebeiteld.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen.
Waarom?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:08 schreef Montov het volgende:
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen.
In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment.
quote:AI
* Worker AI improvements.
* Update to tactical AI pillaging code. Additionally, always check to make sure it’s not trying to pillage in an enemy dominance zone.
* AI victory emphasis improvements (more efficient end-game when focusing on Science and Diplo victories).
* AI should colonize other continents regularly.
* AI will emphasize production of an Ocean going explorer unit when the time comes.
* Adjust Napoleon to make him more likely to go for culture.
* More aggressive second wave expansion (mostly off shore) after initial empire building and consolidation has occurred.
* Optimization when finding routes (pathfinder improvement).
* Multiple tweaks and bug fixes.
* AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings.
* Multiple defensive AI tweaks.
* Never use ranged units to provide flanking bonuses. (Added 11/18)
* Improve AI use of protected bombard attacks (melee in front, ranged in the rear). (Added 11/18)
* Worker priority adjustments (prioritize pillaged tiles, etc.). (Added 11/18)
* Further pathfinder optimization. (Added 11/18)
* AI will be more aggressive about pursuing Diplo victory if they are wealthy. (Added 12/3)
* AI more effective with building, moving, and using aircraft and anti-aircraft more effectively. (Added 12/3)
* AI more likely to effectively use siege units in a city attack. (Added 12/3)
* Better nuke targeting by AI. (Added 12/3)
* Tactical AI Tuning: Reduce chance of AI civs making "suicide" attacks. (Added 12/3)
* Multiple tweaks and bug fixes. (Added 12/3)
GAMEPLAY
* Cities heal more quickly.
* Only allow one upgrade per unit from a goody hut.
* Science building track adjustments (cost, specialist slots, GP Points, etc). (Added 11/18)
* Amount of damage caused during naval combat increased. (Added 11/18)
* Melee horse units combat value lowered, and now receive a penalty when attacking cities. (Added 11/18)
* Lowered bonuses received from Maritime city-states. (Added 11/18)
* Removed maintenance from defensive buildings. (Added 11/18)
* Multiple unit upgrade track adjustments. Most (but not all) units now have a full upgrade path from start to finish. (Added 11/18)
* Open terrain penalty lowered. (Added 11/18)
* Policies must be selected the turn they are earned. (Added 11/18)
* Promotions must be selected the turn they are earned. If it’s as a result of combat, then the beginning of the next turn. (Added 11/18)
* Increased city strength ramp-up based on technology. (Added 12/3)
* Catapults and Trebuchets now weaker against units but stronger VS cities, and reduced effectiveness of Archers & Crossbowmen (and their UUs) VS cities. (Added 12/3)
* Have culture cost for policies never go down (trading away cities to reduce culture cost exploit). (Added 12/3)
* Reduced effects of Forbidden Palace and Meritocracy (Happiness per city). (Added 12/3)
* Reduced points from Wonders & Cities, increased points for population. (Added 12/3)
* Reduced culture needed for first plot acquisition. (Added 12/3)
* New Building: Circus Maximus (National Wonder for happiness track). (Added 12/3)
* New Building: National Treasury (National Wonder for economic track). (Added 12/3)
* Unhappiness beyond a certain point breeds rebels within your empire, based on the number of cities a player has. (Added 12/3)
* Reduced amount of food needed for cities to grow at larger sizes. (Added 12/3)
* Tradition branch balance (Landed Elite and Monarchy improvements). (Added 12/3)
* Liberty branch balance (Settler training bonus now only applies to capital). (Added 12/3)
* Buildings can now no longer provide more Happiness than there is population in a city (wonders are excluded from this). (Added 12/3)
* 3 new additional Natural Wonders added to gameplay, with accompanying “rarity” code. (Added 12/3)
* Multiple Tech Tree tweaks to address “slingshot” tech exploits. (Added 12/3)
* Killing a barb inside a city-state's territory now gives a 5-turn buffer where there is no Influence intrusion penalty. (Added 12/3)
* Reduced and balanced combat bonuses. (Added 12/3)
UI
* Tweaked the single-player score list to hide the civs of unmet ai players.
* Added game option to disable automated workers from removing features. (Added 11/18)
* Additional updates to the Global Politics screen. (Added 12/3)
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
DIPLO
* AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down.
* Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset.
* New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions).
* New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions).
* New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request).
* Additional AI attitude tool-tips for cases that were not already covered. (Added 12/3)
MODDING
* Parent category counts now include counts of child categories.
* Selecting/deselecting a category now automatically selects/deselects it's children and its parent.
* Tweaked category name truncation to better fit names.
* Hide categoriesno children and a count of 0.
* Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing).
* Support for mods that perform major restructuring of the tech tree including adding, deleting, and updating techs, buildings, and units. (Added 12/3)
* Added GameEvents system for overriding Gameplay DLL specific functionality. (Added 12/3)
* Fixed "Reload Landmark System" mod flag to now refresh landmarks defined in "ArtDefine_Landmarks". (Added 12/3)
* Multiple SDK Updates (details to come with full patch notes). (Added 12/3)
MISC
* Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game.
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)quote:
wat houdt dat inquote:Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef Montov het volgende:
[..]
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
Dat is dan weer nóg sneuer.quote:Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef Montov het volgende:
[..]
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
Een optie om aan te geven of je verplicht bent policies en promotions te kiezen in de turn waarbij die policy of promotion is behaald.quote:
Vind ik niet. Voor de balans (geen autoheal opsparen of policies opsparen om ze allemaal voor Order te gebruiken) hebben ze de 2 elementen verplicht gemaakt, maar ze hebben geluisterd naar kritiek van gebruikers op die aankondiging vorige maand. Nu wordt de standaard situatie dat je niets mag opsturen, maar als gebruikers het leuker vinden kunnen ze het dus uitzetten.quote:Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is dan weer nóg sneuer.
Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
Oh, dat wou ik juist wel zeggen.quote:Op zondag 5 december 2010 14:45 schreef Montov het volgende:
Je gaat ook niet zeggen dat de moddability van civ5 slecht is omdat ze de juiste balans precies goed moeten hebben vanaf het begin.
Bronquote:I'm pleased to announce that 2K Games and Firaxis Games will be adding two new Civs and a brand new scenario to Sid Meier's Civilization® V. The Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca will be available Thursday, December 16 at major digital distribution retailers. This package allows players to rule the Spaniards as Isabella or the Incans as Pachacuti, and includes a brand new scenario where players set forth in 1492 to discover a brave new world.
Scenario Description:
The year is 1492. To the courts of England, France, and Spain come intrepid explorers, anxious to voyage across the Atlantic in search of a western route to China and the Indies. Will they find a new trade route and uncover untold riches from the Asian shores? Or will they perhaps run aground on undiscovered lands along their way? Will native populations be receptive to the knowledge and trade prospects presented to them, or will they fight against the invaders of their homeland? What riches, fame, and opportunities await those who brave the unknown waters? What path will you choose? Who will prevail in the struggle for supremacy over this New World?
Spain - Isabella
Isabella I was the Queen of Castile and Leon for 30 years, and with her husband Ferdinand, laid the groundwork for the consolidation of Spain. For her role in the Spanish unification, patronage of Columbus' voyages to America, and ending of the Reconquista (Recapturing) of the Iberian Peninsula, Isabella is regarded as one of the most beloved and important monarchs in the Spanish crown.
Inca - Pachacuti
Pachacuti was the ninth ruler of the Kingdom of Cusco, who during his reign expanded the tiny kingdom into an expansive empire - Tawantinsuyu. Pachacuti's Incan Empire stretched from modern-day Chile to Ecuador, including most of Peru, Bolivia, and northern Argentina, and laid the foundation for an even larger Incan Empire to come.
The Sid Meier's Civilization® V Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca will be available for download on Thursday, December 16 at an MSRP of $7.49. Sid Meier's Civilization V is rated E10+ by the ESRB and is available now for PC and Mac. For more information, please visit www.civilization5.com.
En waarom denk je dat ze dat hebben gedaan, einstein?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef Premium_Quality het volgende:
Ah, eindelijk Spanje. Idioot dat die er nog niet bij zat, alleen maar één van de machtigste beschavingen ooit.
Puppets vermeerderen je culture cost niet...dus dat kan een mooie tussenoplossing zijn.quote:Op zondag 5 december 2010 14:49 schreef WeirdMicky het volgende:
Thanks mensen voor de handige tips met betrekking tot City States.![]()
Erg lastig dat extra steden cultuur verminderen. Lastig om een juiste balans te vinden voor uitbreidingen.
Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan?quote:Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is dan weer nóg sneuer.
Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
Ik wil een game, geen sandbox.quote:Op zondag 12 december 2010 01:20 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan?
Niemand verplicht je dan ook voor advanced setup te kiezen.quote:
Erg goed. Het spel is meer in balans met de aanpassingen aan stadsverdediging, Horseman, Maritieme city state, Library, National Wonders en duidelijkere diplomatie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |