abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87872932
Ik heb nog een oudere dual core in mijn laptop zitten. Gaat dat een beetje lopen? Had de demo gedownload en de graphics trekt hij wel maar een map later in de tijd met 7+ tegenstanders gaat dat goedkomen?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:37:20 #204
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87873443
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:16 schreef roelofjan het volgende:
Eh, gewoon er op klikken o.i.d?

Geprobeerd, maar dan gebeurt er niets.
Géén kloon van tvlxd!
pi_87873477
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb nog een oudere dual core in mijn laptop zitten. Gaat dat een beetje lopen? Had de demo gedownload en de graphics trekt hij wel maar een map later in de tijd met 7+ tegenstanders gaat dat goedkomen?
Nee.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87873701
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:37 schreef Montov het volgende:

[..]

Geprobeerd, maar dan gebeurt er niets.
Heb je de patch al wel?

Versie 1.0.0.62

Trouwens, hoe maak je een screenshot?

Als ik op printscreen ram krijg ik een screenshot van het openingsfilmpje. :{
pi_87873752
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef roelofjan het volgende:

Als ik op printscreen ram krijg ik een screenshot van het openingsfilmpje. :{
:')

Probeer FRAPS.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:19:06 #208
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87877804
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Heb je de patch al wel?

Versie 1.0.0.62
Ja. Kennelijk was er een mod die in de weg zat, en lukt het wel.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:38:44 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88121693
Met de Mongolen het Japanse eiland bestormen is toch lastiger dan gedacht, in de Mongol Terror scenario.

Wel een hele krachtige civ. En gratis, dus goed.
Géén kloon van tvlxd!
pi_88128586
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 21:38 schreef Montov het volgende:
Met de Mongolen het Japanse eiland bestormen is toch lastiger dan gedacht, in de Mongol Terror scenario.

Wel een hele krachtige civ. En gratis, dus goed.
Ik heb Japan dan ook links (haha) laten liggen en ben vervolgens het land doorgereist. Is ook nog best pittig, maar wel te doen. Mits je niet teveel troepen verliest.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:47:16 #211
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88135998
Ik had eerst niet door dat iedere civ op de juiste plaats ligt in dat scenario. :@
Ik zag dat de score van Japan laag was, dus dacht ik die te willen gaan uitroeien, maar het duurde even voordat het kwartje val. En daarna wilde ik niet opgeven.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:01:35 #212
8781 crew  Frutsel
pi_88148292
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 18:07 schreef Montov het volgende:
Weet iemand hoe je gebouwen verkoopt/verwijderd?
Goeie tip... nog nooit gedaan? :@ :X
pi_88389589
Toch gaar dat in de artbook van deze game Nederland wordt aangeduid als België.
pi_88390300
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:32 schreef s0ul1991 het volgende:
Toch gaar dat in de artbook van deze game Nederland wordt aangeduid als België.
:') /care
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88392605
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
anonieme razernist
  zaterdag 6 november 2010 @ 03:46:41 #216
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_88392862
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 03:04 schreef NoCigar het volgende:
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
Tsja, dat heb je met een illegale download.
pi_88392940
In het geval dat dat waar zou zijn: wat is daar precies illegaal aan? Niks hé.
anonieme razernist
pi_88394025
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 03:04 schreef NoCigar het volgende:
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle.
Mensen die een hele pot uitspelen :').
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88394717
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:49 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:')

Probeer FRAPS.
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:50 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:') /care
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:30 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Mensen die een hele pot uitspelen :').
zit je in je :') - modus?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:37:18 #220
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_88395094
@ Flashwin: :')
You know, I've learned something today
pi_88395261
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2010 04:12 schreef NoCigar het volgende:
In het geval dat dat waar zou zijn: wat is daar precies illegaal aan? Niks hé.
Muziek en films downloaden in Nederland is niet illegaal.
Software downloaden zonder er voor te betalen, terwijl dat wel de bedoeling is, is HARTSTIKKE illegaal.
pi_88395331
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:50 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:') /care
Ja best wel
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:48:55 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88395366
De grafieken zoals die in civ4 waren, zijn nu via mod "InfoAddict" beschikbaar in de ModBrowser.
Echt een aanrader om te gebruiken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_88395722
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:48 schreef Montov het volgende:
De grafieken zoals die in civ4 waren, zijn nu via mod "InfoAddict" beschikbaar in de ModBrowser.
Echt een aanrader om te gebruiken.

:9~ :9~ :9~
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88395781
is er ook een mod waarmee je kunt zien welke social policies je tegenstanders hebben ingesteld?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:30:46 #226
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88396165
Via de normale Diplomacy Overview (tab Global Politics) kan je zien hoeveel policies de AI's hebben bij welke branche.
Géén kloon van tvlxd!
pi_88396231
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:30 schreef Montov het volgende:
Via de normale Diplomacy Overview (tab Global Politics) kan je zien hoeveel policies de AI's hebben bij welke branche.
maar niet welke dus ;(

ik wil wel zien wat voor cultuur de mensen hebben waar ik tegen vecht
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88398216
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:16 schreef Klaudias het volgende:

[..]


[..]


[..]

zit je in je :') - modus?
Hoe bedoel je modus? :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:11:54 #229
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_88398465
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:07 schreef Klaudias het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~
Dat vond ik echt wel handig in Civ4 :Y
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 13:05:29 #230
8781 crew  Frutsel
pi_88430035
Sinds enkele dagen heb ik met mijn Civ 5 een rare melding :{
Overal zie ik ineens "TXT_KEY" staan. Bij het bouwen van een stad, bovenin achter de turn staat "TXT_KEY_TIME_BC" en bij een unit als ik hem bijv fortify wil doen staat er "TXT_KEY MISSION FORTIFY"

:{

dat was in het begin niet -O-
ik heb gewoon een originele Civ 5 die ik via steam speel
iemand een idee?
pi_88433253
Voor de liefhebbers, 2 Deity gamereports (met screenshots):

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=393666

Echte baas dit, wint in het jaar 1650 terwijl hij constant tegen een overmacht aan AI legers vecht. Heeft wel telkens een technologische voorsprong. (Uiteindelijke units zijn Mech infantries..die hij al in 1525 verkrijgt :D)

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=392873

One city challenge, Deity, Always war. Zegt genoeg _O_
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88433357
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef Flashwin het volgende:
Voor de liefhebbers, 2 Deity gamereports (met screenshots):

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=393666

Echte baas dit, wint in het jaar 1650 terwijl hij constant tegen een overmacht aan AI legers vecht. Heeft wel telkens een technologische voorsprong. (Uiteindelijke units zijn Mech infantries..die hij al in 1525 verkrijgt :D)

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=392873

One city challenge, Deity, Always war. Zegt genoeg _O_
Powerplay :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88433495
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:54 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Powerplay :')
Houd ik ook niet van. AI slacht me altijd. Maar wel leuk om te zien hoe capabelen het aanpakken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 7 november 2010 @ 15:45:38 #234
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_88435218
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:05 schreef Frutsel het volgende:
Sinds enkele dagen heb ik met mijn Civ 5 een rare melding :{
Overal zie ik ineens "TXT_KEY" staan. Bij het bouwen van een stad, bovenin achter de turn staat "TXT_KEY_TIME_BC" en bij een unit als ik hem bijv fortify wil doen staat er "TXT_KEY MISSION FORTIFY"

:{

dat was in het begin niet -O-
ik heb gewoon een originele Civ 5 die ik via steam speel
iemand een idee?
Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:45:27 #235
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_88507227
Hoewel ik Civ5 al sinds de releasedag heb, draait hij pas sinds de nieuwste patch stabiel en ben ik nu eindelijk in een serieus gevorderde pot bezig.

En ik moet zeggen, het begint erop te lijken dat het toch een fijne game is. :)
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 14:18:40 #236
8781 crew  Frutsel
pi_88515088
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:45 schreef Maringo het volgende:

[..]

Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen.
Wat voor nieuwe mods? Ik heb niets veranderd :)
Las ergens een tip dat ik de CIV-cache moest weggooien uit mijn docu's, gedaan, helpt niet
Daarna stond er dat als dat niet werkt ik in steam moest verwijderen, ook gedaan maar toen pleurde ie het hele spel eraf :')
Nu heb ik hem geherinstalleerd en doet hij het weer goed *O*
pi_88525853
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef Frollo het volgende:
Hoewel ik Civ5 al sinds de releasedag heb, draait hij pas sinds de nieuwste patch stabiel en ben ik nu eindelijk in een serieus gevorderde pot bezig.

En ik moet zeggen, het begint erop te lijken dat het toch een fijne game is. :)
Goed om te horen, ik had idd al ff een break genomen vanwege de instabiliteit :)
pi_88529990
Laatste tijd heb ik alleen dat er een enorme vertraging optreedt bij het laden van de leaderheads. Zeker minimaal 10 seconden.

Als k mn anti-virus uitzet, gaat het opeens weer normaal :?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88531522
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:24 schreef Flashwin het volgende:
Laatste tijd heb ik alleen dat er een enorme vertraging optreedt bij het laden van de leaderheads. Zeker minimaal 10 seconden.

Als k mn anti-virus uitzet, gaat het opeens weer normaal :?
Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88532115
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]


Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:13:49 #241
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_88532280
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:09 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Geen " :') "?
pi_88532403
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Geen " :') "?
Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88532985
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:16 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet.
Het is een afweging he.
pi_88533856
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.

Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen. :{
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88535401
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:45 schreef Klaudias het volgende:
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.

Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen. :{
Das wel bug-meldwaardig.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:03:14 #246
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88538104
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:45 schreef Klaudias het volgende:
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument.

Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen. :{
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:33:01 #247
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_88539702
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:03 schreef Montov het volgende:

[..]



Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen.
Ook al meegemaakt en je moet wel opnieuw beginnen met bouwen dan...
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_89294298
Erg vermakelijke game vind ik het tot nu toe.
Iemand al ervaring met scenario's spelen? Ik ben net begonnen aan Genghis Khan. :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_89301312
Die Mongol-scenario is ook de enige die ik tot nu toe gespeeld heb. Tip: bouw alleen units. Negeer de rest van de gebouwen en val continue aan. Dan is het vrij 'makkelijk' om het scenario te halen. Oh, en laat japan links (ok...rechts...) staan (in het water). Kost teveel tijd om japan te veroveren...concentreer je op de rest :)
  maandag 29 november 2010 @ 17:33:05 #250
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89305455
Er is nog maar 1 scenario toch?
Géén kloon van tvlxd!
pi_89307979
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die Mongol-scenario is ook de enige die ik tot nu toe gespeeld heb. Tip: bouw alleen units. Negeer de rest van de gebouwen en val continue aan. Dan is het vrij 'makkelijk' om het scenario te halen. Oh, en laat japan links (ok...rechts...) staan (in het water). Kost teveel tijd om japan te veroveren...concentreer je op de rest :)
Goede tips, ga zo eens kijken. :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 29 november 2010 @ 19:37:34 #252
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89311220
Ik bouw juist geen units, maar alleen happiness-gebouwen om zo meer steden te ondersteunen.
Als je de city state in het zuiden overneemt (laat de vijandige units links liggen en ga in 1 turn met 3-4 units aanvallen), dan krijg je 2 extra units. Dat zijn genoeg units om mee aan te vallen. Upgrade altijd zo snel mogelijk naar Keshiks, maar laatin ieder geval 1 Horsemen over om steden te pakken.

Je kan zelfs in het begin al 1 Horsemen upgraden naar een Keshik, en als je de nutteloze gebouwen verkoopt in je hoofdstad kan je ook nog een positief saldo overhouden.

Na de city state moet je altijd voor Beijing gaan, aangezien daar de Great Wall is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89320908
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn..

is wel hd 4870.

maar voorlopig is het voor mij leuke game.
Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_89321689
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn..

is wel hd 4870.

maar voorlopig is het voor mij leuke game.
Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden..
Alleen wel minder policies en je vindt toch maar een beperkt aantal plekken waar je productieve of goud/sciencesteden kan bouwen. Ik ga meestal niet verder dan 3 steden en de rest worden puppets. Uitbreiden tot happiness een probleem wordt, Forbidden Palace bouwen en opnieuw de wereld in de fik zetten. Tot aan Emperor lukt dat prima, probeer het nu op Immortal ook toe te passen maar de AI is dan wel erg snel oorlogszuchtig en met drie steden moet je eigenlijk je defensie op orde hebben voordat je ook zelf maar kan denken aan een rush. Gaat verder wel lukken, dan maar wat minder science vergaren. Slingshot me wel door de tech-tree heen via research agreements dan.
pi_89419297
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99.

http://store.steampowered.com/sub/6820
  donderdag 2 december 2010 @ 10:11:50 #256
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89419859
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:48 schreef MaxMark het volgende:
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99.

http://store.steampowered.com/sub/6820
Vind ik nog een hoop geld voor een paar maps. -O-

Als het nou nog daadwerkelijke scenario's waren.
pi_89428960
8 euro vind ik ook echt te duur. :{
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:28:53 #258
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_89442805
Jup same here.
Plus is er niet weer een map builder oid?
pi_89445280
ik speel al een tijdje weer civ 4 ipv 5 .............
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:50:23 #260
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_89447388
Wat een onzin, 8 euro vooor 4 mappen... Ik vind Civ 5 best leuk, maar dit is belachelijk. Net zoals ruim 3 euro vragen voor één nieuwe Civ.
Ik wacht wel op een volwaardige expansion...
You know, I've learned something today
  donderdag 2 december 2010 @ 20:52:05 #261
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89447509
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 3 december 2010 @ 07:37:53 #262
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89463235
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps?
Die staan in de link van MaxMark. Maar goed, laat ik eens aardig zijn, voilà:







pi_89469544
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:29:04 #264
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89470402
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Mijn enige serieuze pot die ik tot nu heb gespeeld, was met Siam (special ability: dubbel food en culture van city states). Dus ja, het spreekt vanzelf dat ik ze te vriend hield, en aangezien ik toch bezig was, ben ik maar voor een diplo victory gegaan.

Daarnaast zitten er in de Patronage tier enkele policies waarmee je meer profijt hebt van de strategic en luxury resources die je van hen krijgt dan wanneer je diezelfde resources zelf zou bezitten, en daarom zie ik al met al weinig reden om ze aan te vallen.
pi_89471094
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al.
Jij hebt mij heul niet :(
pi_89471257
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij hebt mij heul niet :(
Pas maar op, zijn words are backed with nuclear weapons :7
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:53:55 #267
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_89471297
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Vooral de maritieme en culturele stadstaten zijn behoorlijk goed. De eerste geeft een aantal voedsel per stad. dus het schaalt nadat je meer hebt. Dit zorgt ervoor dat je steden veel sneller groeien. Stadstaten zijn helemaal goed in een strategie waarbij je zoveel mogelijk steden bouwt vanaf de industriële revolutie met Communism.

Als je bergen goud hebt is het vaak een goed idee om wat stadstaten om te kopen voor wat voordeeltjes of om een diplomatic victory te halen.
pi_89479238
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Ze kunnen enorm lucratief zijn. Als jij bijvoorbeeld voor een culturele overwinning wil gaan, dan is Ally zijn met de culturele stadstaten een geweldige toevoeging. Gemiddeld zal je per stadstaat 20 cultuur per beurt krijgen (op snelheid Standard) plus nog eens een sciencebonus erbij. Als je vervolgens ook nog eens de Social Policy voor de stadstaten (ben daar even de naam van kwijt; het is in ieder geval degene rechtsbovenin) vervolmaakt, dan zit je helemaal gebeiteld.

Stadstaten die legers of voedsel geven, gebruik ik zelf minder. De legers die je krijgt zijn vosltrekt willekeurig (afhankelijkv an de periode waarin je zit), maar het varieert van scout t/m tanks. En het voedsel is ook leuk, maar op moeilijkheidsgraad King kom ik dan altijd in problemen met mijn happiness, dankzij te snel groeien...

Voor een diplomatieke overwinning zijn ze eveneens belangrijk; elke stadstaat heeft één volwaardige stem.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:08:04 #269
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89480258
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen.

In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89486166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:08 schreef Montov het volgende:
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen.

In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment.
Waarom?
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:01:13 #271
40566 Ericr
Livewrong
pi_89487322
City States hebben ook happiness resources, scheelt weer traden met de AI. Die toch meestal waardeloze voorwaarden biedt. Je kan niet alle resources via CS's bemachtigen maar elke happiness resource extra is meegenomen. Ook al loop je met een groot rijk op den duur toch wel tegen problemen aan, maar dan biedt een forbidden castle en enkele policies uitkomst.

Als je oorlog gaat voeren kunnen City States ook een handige basis zijn, zeker als je een gebied aanvalt dat niet direct grenst aan jouw grondgebied. AI heeft niet snel door als je een CS vult met jouw troepen terwijl bij troepenbewegingen aan de grens van de AI er vrij snel gevraagd wordt of je uit bent op oorlog.
  zondag 5 december 2010 @ 09:39:18 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89543094
Er komt binnenkort ook een nieuwe patch met de volgende verbeteringen:

quote:
AI

* Worker AI improvements.
* Update to tactical AI pillaging code. Additionally, always check to make sure it’s not trying to pillage in an enemy dominance zone.
* AI victory emphasis improvements (more efficient end-game when focusing on Science and Diplo victories).
* AI should colonize other continents regularly.
* AI will emphasize production of an Ocean going explorer unit when the time comes.
* Adjust Napoleon to make him more likely to go for culture.
* More aggressive second wave expansion (mostly off shore) after initial empire building and consolidation has occurred.
* Optimization when finding routes (pathfinder improvement).
* Multiple tweaks and bug fixes.
* AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings.
* Multiple defensive AI tweaks.
* Never use ranged units to provide flanking bonuses. (Added 11/18)
* Improve AI use of protected bombard attacks (melee in front, ranged in the rear). (Added 11/18)
* Worker priority adjustments (prioritize pillaged tiles, etc.). (Added 11/18)
* Further pathfinder optimization. (Added 11/18)
* AI will be more aggressive about pursuing Diplo victory if they are wealthy. (Added 12/3)
* AI more effective with building, moving, and using aircraft and anti-aircraft more effectively. (Added 12/3)
* AI more likely to effectively use siege units in a city attack. (Added 12/3)
* Better nuke targeting by AI. (Added 12/3)
* Tactical AI Tuning: Reduce chance of AI civs making "suicide" attacks. (Added 12/3)
* Multiple tweaks and bug fixes. (Added 12/3)

GAMEPLAY

* Cities heal more quickly.
* Only allow one upgrade per unit from a goody hut.
* Science building track adjustments (cost, specialist slots, GP Points, etc). (Added 11/18)
* Amount of damage caused during naval combat increased. (Added 11/18)
* Melee horse units combat value lowered, and now receive a penalty when attacking cities. (Added 11/18)
* Lowered bonuses received from Maritime city-states. (Added 11/18)
* Removed maintenance from defensive buildings. (Added 11/18)
* Multiple unit upgrade track adjustments. Most (but not all) units now have a full upgrade path from start to finish. (Added 11/18)
* Open terrain penalty lowered. (Added 11/18)
* Policies must be selected the turn they are earned. (Added 11/18)
* Promotions must be selected the turn they are earned. If it’s as a result of combat, then the beginning of the next turn. (Added 11/18)
* Increased city strength ramp-up based on technology. (Added 12/3)
* Catapults and Trebuchets now weaker against units but stronger VS cities, and reduced effectiveness of Archers & Crossbowmen (and their UUs) VS cities. (Added 12/3)
* Have culture cost for policies never go down (trading away cities to reduce culture cost exploit). (Added 12/3)
* Reduced effects of Forbidden Palace and Meritocracy (Happiness per city). (Added 12/3)
* Reduced points from Wonders & Cities, increased points for population. (Added 12/3)
* Reduced culture needed for first plot acquisition. (Added 12/3)
* New Building: Circus Maximus (National Wonder for happiness track). (Added 12/3)
* New Building: National Treasury (National Wonder for economic track). (Added 12/3)
* Unhappiness beyond a certain point breeds rebels within your empire, based on the number of cities a player has. (Added 12/3)
* Reduced amount of food needed for cities to grow at larger sizes. (Added 12/3)
* Tradition branch balance (Landed Elite and Monarchy improvements). (Added 12/3)
* Liberty branch balance (Settler training bonus now only applies to capital). (Added 12/3)
* Buildings can now no longer provide more Happiness than there is population in a city (wonders are excluded from this). (Added 12/3)
* 3 new additional Natural Wonders added to gameplay, with accompanying “rarity” code. (Added 12/3)
* Multiple Tech Tree tweaks to address “slingshot” tech exploits. (Added 12/3)
* Killing a barb inside a city-state's territory now gives a 5-turn buffer where there is no Influence intrusion penalty. (Added 12/3)
* Reduced and balanced combat bonuses. (Added 12/3)

UI

* Tweaked the single-player score list to hide the civs of unmet ai players.
* Added game option to disable automated workers from removing features. (Added 11/18)
* Additional updates to the Global Politics screen. (Added 12/3)
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)

DIPLO

* AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down.
* Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset.
* New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions).
* New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions).
* New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request).
* Additional AI attitude tool-tips for cases that were not already covered. (Added 12/3)

MODDING

* Parent category counts now include counts of child categories.
* Selecting/deselecting a category now automatically selects/deselects it's children and its parent.
* Tweaked category name truncation to better fit names.
* Hide categories w/ no children and a count of 0.
* Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing).
* Support for mods that perform major restructuring of the tech tree including adding, deleting, and updating techs, buildings, and units. (Added 12/3)
* Added GameEvents system for overriding Gameplay DLL specific functionality. (Added 12/3)
* Fixed "Reload Landmark System" mod flag to now refresh landmarks defined in "ArtDefine_Landmarks". (Added 12/3)
* Multiple SDK Updates (details to come with full patch notes). (Added 12/3)

MISC

* Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89544348
Aan mods ben ik nog niet toegekomen, hoor, :D.
  zondag 5 december 2010 @ 11:55:08 #274
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89545133
quote:
* Promotions must be selected the turn they are earned.
:o
pi_89547754
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

:o
Niet meer sparen.
pi_89547958
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:21 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Niet meer sparen.
En terecht. Dat healen wanneer je wilt is te belachelijk :)
  zondag 5 december 2010 @ 13:51:59 #277
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89548790
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

:o
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
Géén kloon van tvlxd!
pi_89549140
quote:
3s.gif Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef Montov het volgende:

[..]

* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
wat houdt dat in
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 5 december 2010 @ 14:11:49 #279
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89549441
quote:
3s.gif Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef Montov het volgende:

[..]

* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)
Dat is dan weer nóg sneuer. :')

Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
  zondag 5 december 2010 @ 14:45:00 #280
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89550715
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:02 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat houdt dat in
Een optie om aan te geven of je verplicht bent policies en promotions te kiezen in de turn waarbij die policy of promotion is behaald.

quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat is dan weer nóg sneuer. :')

Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
Vind ik niet. Voor de balans (geen autoheal opsparen of policies opsparen om ze allemaal voor Order te gebruiken) hebben ze de 2 elementen verplicht gemaakt, maar ze hebben geluisterd naar kritiek van gebruikers op die aankondiging vorige maand. Nu wordt de standaard situatie dat je niets mag opsturen, maar als gebruikers het leuker vinden kunnen ze het dus uitzetten.

Het is net als City States, barbarians, etc; dat zijn ook elementen voor de (door de ontwikkelaars bedoelde) balans, maar die kan je ook uitzetten om gebruikers tegemoet te komen die het niet willen.

Je gaat ook niet zeggen dat de moddability van civ5 slecht is omdat ze de juiste balans precies goed moeten hebben vanaf het begin.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89550891
Thanks mensen voor de handige tips met betrekking tot City States. ^O^

Erg lastig dat extra steden cultuur verminderen. Lastig om een juiste balans te vinden voor uitbreidingen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 5 december 2010 @ 20:07:49 #282
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89561219
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:45 schreef Montov het volgende:

Je gaat ook niet zeggen dat de moddability van civ5 slecht is omdat ze de juiste balans precies goed moeten hebben vanaf het begin.
Oh, dat wou ik juist wel zeggen. :@
Nou ja, slecht is een groot woord natuurlijk, maar de moddability interesseert me praktisch niets. Da's niet erg, anderen hebben er wellicht wel plezier van. Maar stel dat een uitgebreide moddability zou betekenen dat de developers denken dat ze niets meer hoeven te playtesten omdat de community het wel oplost, dan mag het van mij inderdaad wel achterwege blijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frollo op 05-12-2010 20:14:07 ]
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:56:03 #283
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_89773570
Er komt weer nieuwe DLC aan:


quote:
I'm pleased to announce that 2K Games and Firaxis Games will be adding two new Civs and a brand new scenario to Sid Meier's Civilization® V. The Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca will be available Thursday, December 16 at major digital distribution retailers. This package allows players to rule the Spaniards as Isabella or the Incans as Pachacuti, and includes a brand new scenario where players set forth in 1492 to discover a brave new world.

Scenario Description:
The year is 1492. To the courts of England, France, and Spain come intrepid explorers, anxious to voyage across the Atlantic in search of a western route to China and the Indies. Will they find a new trade route and uncover untold riches from the Asian shores? Or will they perhaps run aground on undiscovered lands along their way? Will native populations be receptive to the knowledge and trade prospects presented to them, or will they fight against the invaders of their homeland? What riches, fame, and opportunities await those who brave the unknown waters? What path will you choose? Who will prevail in the struggle for supremacy over this New World?

Spain - Isabella
Isabella I was the Queen of Castile and Leon for 30 years, and with her husband Ferdinand, laid the groundwork for the consolidation of Spain. For her role in the Spanish unification, patronage of Columbus' voyages to America, and ending of the Reconquista (Recapturing) of the Iberian Peninsula, Isabella is regarded as one of the most beloved and important monarchs in the Spanish crown.

Inca - Pachacuti
Pachacuti was the ninth ruler of the Kingdom of Cusco, who during his reign expanded the tiny kingdom into an expansive empire - Tawantinsuyu. Pachacuti's Incan Empire stretched from modern-day Chile to Ecuador, including most of Peru, Bolivia, and northern Argentina, and laid the foundation for an even larger Incan Empire to come.

The Sid Meier's Civilization® V Double Civilization and Scenario Pack: Spain and Inca will be available for download on Thursday, December 16 at an MSRP of $7.49. Sid Meier's Civilization V is rated E10+ by the ESRB and is available now for PC and Mac. For more information, please visit www.civilization5.com.
Bron

In de bron staat ook een prijs van ¤ 5,- genoemd. :)
You know, I've learned something today
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:05:32 #284
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89774011
En de patch komt ook voor de 16e.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:23:00 #285
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_89774890
Ah, eindelijk Spanje. Idioot dat die er nog niet bij zat, alleen maar één van de machtigste beschavingen ooit :').

Hopelijk later Nederland erbij :).
pi_89775323
Ben het met Frollo eens dat een spel standaard gewoon af en goed hoort te zijn als hij klaar is ...

Ik speel(de) sowieso nooit mods die Civ4 subtiel veranderden, alleen mods die er bijna compleet een ander spel van maakten (Fall from Heaven en Rhye's and Fall of Civilizations, bv.)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:13:07 #287
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_89783551
Wat mods betreft, ik speel momenteel vrijwel geen Civ V, maar Civ IV met de mod 'Rise of Mankind'. Erg goede mod, die het spel enorm uitbreid (zowel in lengte (future era) als breedte (meer eenheden, gebouwen, beschavingen, civics, etc. plus veranderingen aan de spelformule).
You know, I've learned something today
  zondag 12 december 2010 @ 01:18:24 #288
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89822367
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef Premium_Quality het volgende:
Ah, eindelijk Spanje. Idioot dat die er nog niet bij zat, alleen maar één van de machtigste beschavingen ooit :').
En waarom denk je dat ze dat hebben gedaan, einstein? :o
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  zondag 12 december 2010 @ 01:19:44 #289
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89822411
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:49 schreef WeirdMicky het volgende:
Thanks mensen voor de handige tips met betrekking tot City States. ^O^

Erg lastig dat extra steden cultuur verminderen. Lastig om een juiste balans te vinden voor uitbreidingen.
Puppets vermeerderen je culture cost niet...dus dat kan een mooie tussenoplossing zijn.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  zondag 12 december 2010 @ 01:20:47 #290
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89822444
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat is dan weer nóg sneuer. :')

Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt.
Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is.
Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan?
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  woensdag 15 december 2010 @ 21:31:33 #291
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89976456
De nieuwe patch is er. :)
Natural Wonders zijn nu wel diverser geworden, leuk.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 15 december 2010 @ 22:29:32 #292
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89980147
Veel geklaag op Civfanatics forum hierover btw...Fountain of youth geeft +10 happiness en elke unit die er naast heeft gestaan krijgt een dubbele healingbonus gedurende de rest van de game.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  woensdag 15 december 2010 @ 22:37:42 #293
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89980582
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 01:20 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan?
Ik wil een game, geen sandbox. :)
  donderdag 16 december 2010 @ 09:07:50 #294
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89988905
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:37 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik wil een game, geen sandbox. :)
Niemand verplicht je dan ook voor advanced setup te kiezen.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_89995129
Hallo, ik heb een vraag. Elke keer als ik Earth wil spelen met als victory type enkel domination dan krijg ik elke keer na het laden een melding dat sid meier's civ 5 niet meer werkt. Als ik als victory types alles aanhoud dan doet hij het wel. Erg vreemd dus. Andere maps en opties doen het wel altijd gewoon. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Edit

Ik mag kennerlijk helemaal niet meer aan de advanced setup zitten. Erg vreemd.

[ Bericht 13% gewijzigd door BartK. op 16-12-2010 12:57:48 ]
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:52:55 #296
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90214546
Leeft dit topic nog??

Hoe bevalt de patch...
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90237960
Zie net pas dat er gepatched is. De notes lijken véél dingen die ik niet leuk vond op te lossen. Hoop alleen dat unhappiness ook wat minder snel groeit als je op oorlogspad gaat. Verder moet ik het maar weer eens aanzwengelen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:40:34 #298
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90246082
quote:
1s.gif[b] Op dinsdag 21 december 2010 00:52 schreef

Hoe bevalt de patch...
Erg goed. Het spel is meer in balans met de aanpassingen aan stadsverdediging, Horseman, Maritieme city state, Library, National Wonders en duidelijkere diplomatie.

En de mod Info Addict is ook weer compatible gemaakt met de nieuwste patch.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:34:00 #299
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_90255977
Ik ben nu bezig als de Fransen en ik heb Landed Elite en Angkor Wat. De grenzen breiden zich dan heel snel uit; leuke strategie.

Ik ben bezig met een oorlog tegen Babylon, maar het is op een teleurstellin uitgelopen. Uiteindelijk maar vrede gemaakt omdat ik niet de ruimte had om goed aan te vallen, hoewel ik wel zijn verdediging heb verzwakt (met een aantal slachtoffers aan mijn kant). Even terugtrekken, en met nieuwe units zometeen een nieuwe poging wagen.
Géén kloon van tvlxd!
  Lieve Belg dinsdag 21 december 2010 @ 21:52:48 #300
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_90257206
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_90290370
Wanneer komt CIV V eindelijk eens voor de Mac uit?????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')