abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:01:00 #101
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87490592
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:53 schreef Klaudias het volgende:
kijk eens goed naar dit plaatje

[ afbeelding ]

:{


De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal?
pi_87490643
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:01 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal?
Kijk vooral naar waar Nederland zou moeten liggen ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:13:26 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87490945
Speciaal voor dit spel mijn normale pc weer eens afgestoft, aangesloten en opnieuw geïnstalleerd O+. Daarna gisteren even gespeeld. Love it to death. _O_.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87491384
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:36:25 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87491558
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
Bedoel je over de rivier oid? Waarom niet?

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87491751
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
Waarom niet?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87491774
Civilization 6 :D

Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87509535
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
Want boten bestaan niet?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:05:55 #109
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87510784
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:41 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Want boten bestaan niet?
Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan :P
pi_87510855
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:05 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan :P
ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaan :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87511131
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:05 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan :P
:')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87524636
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Waarom niet?
Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt)

Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking.. :')
pi_87524682
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:07 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaan :')
Zeker als ze 15 jaar lang over de noordpool lopen. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87525097
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:58 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt)

Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking.. :')
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn ;)
pi_87525157
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:18 schreef STING het volgende:

[..]

Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn ;)
Daarom waren namen van units in de eerste delen van Civilization ook altijd in meervoud.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87528211
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:18 schreef STING het volgende:

[..]

Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn ;)
hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch.. :P
pi_87529477
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:05 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch.. :P
Ze slepen ook geen boot mee. :P
Er gebeuren uiteraard veel meer dingen die je niet in het spel ziet.
Zo hebben de soldaten & workers natuurlijk voedsel en munitie nodig, maar dat zijn dingen die je er ook gewoon bij moet denken :)
pi_87532900
Ik vond het altijd zeer hinderlijk dat verplaatsen over water. Nu lijkt het me wel handig als ze dat zelf kunnen. :P
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87533078
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik vond het altijd zeer hinderlijk dat verplaatsen over water. Nu lijkt het me wel handig als ze dat zelf kunnen. :P
Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddoolt :')
pi_87534177
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddoolt :')
Lol. Dat kan wel zuur zijn ja. :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:10:43 #122
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87539035
Weet al waarom ik dat spaceship niet kan bouwen :')

Heb alleen nog maar city states over :')
pi_87542122
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:53 schreef Klaudias het volgende:
kijk eens goed naar dit plaatje

[ afbeelding ]

:{


Je ziet het op dit plaatje niet, maar inderdaad: Belgium.
pi_87547246
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:58 schreef Watashiwa het volgende:


Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking.. :')
Jezus wat ben jij stupid.

1 turn staat gelijk aan wat voor een tijdspanne?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87552979
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:39 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij stupid.

1 turn staat gelijk aan wat voor een tijdspanne?
Gelijk aan genoeg tijd om een boot te bouwen bijna. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_87562285
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren? :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:29:24 #127
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87562698
Tvp,net begonnen met civ5 en het bevalt prima :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87562860
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:12 schreef Klaudias het volgende:
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren? :')
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87562893
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen ;)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:27:37 #130
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87566799
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen :o.
pi_87567172
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen :o.
Zo leer je nog eens wat :7
pi_87570975
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:35 schreef STING het volgende:

[..]

Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen ;)
Ik moet niet te serieus doen s'ochtends. Belangrijk leermomentje. :7
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_87573033
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen :o.
En dat New York een stad was in de oudheid. :o
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87580813
Jongens, we zijn allemaal Civvers, niet zo zuur doen.
pi_87582046
Maar het blijft idd een onrealistische game! Hoe kan zo een settler nou opeens veranderen in een kleine stad?? :? :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:36:55 #136
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87600180
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos :D
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:47:53 #137
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87602089
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef PierreTT het volgende:
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos :D
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.

Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:59:12 #138
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_87602382
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:47 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.

Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
Ik weet nog dat in Civ 1 en 2 de wegen een extra productiepunt gaven. Nu kost het je 1 goud voor elke tile :{ Ik twijfel nou wel of dat in Civ 4 ook nog steeds zo was...
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:02:34 #139
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87602472
Civ3 had volgens mij +1 gold voor een weg. Civ4 had niets, om de spaghettiwegen niet te stimuleren, en civ5 heeft dus -1 gold, met trade routes om alleen nuttige wegen te stimuleren. Trade routes brengen namelijk meer op dan de wegen kosten, als je wat normale groottes van steden hebt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_87605952
Best wel een nadeel, want ik vind rails altijd wel makkelijk, snel met je units van de ene kant naar de andere kant.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:53:58 #141
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87607282
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:33:34 #142
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87615231
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:53 schreef Montov het volgende:
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87615275
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:33 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
pi_87615579
[q]Each tile of railroad requires maintenance of 2 gold per tile. Railroads replace roads[q]

Oh, ik dacht dat railroad in totaal 3 per hex kost, maar het is dus 2.

Maar goed, dat is nog veel...
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:05:26 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87617866
Harbors hebben hetzelfde effect als rails trouwens, dus als je een haven in je hoofstad hebt, en een haven in een andere coastal city, dan krijgt die andere stad dus 50% productie bonus.

Overigens kwam ik er lat achter dat je hoofdstad ook een Harbor nodig heeft voor Trade routes (of 50% hammers). Ik had een haven gebouwd in een stad op een eilandje, maar verder niet gekeken of er een trade route was. Uiteindelijk had ik een weg van mijn hoofdstad naar een stad 4 vakjes in het noordwesten, van die stad 8 vakjes naar het zuidwesten, vervolgens 3 vakjes naar het oosten, 3 vakjes noordosten, en in die stad ook ik ook een haven. Dat was een lange trade route voor een stad die maar 3 vakjes van de hoofdstad af lag. :P
Géén kloon van tvlxd!
pi_87625316
Ik ga vandaag verder met dik worden en mijn weekend vergooien. Zie jullie vanavond.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:54:51 #147
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87625357
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:34 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
Klopt, maar ik verbind alleen de steden met rails, de rest met wegen :)

Nieuwe game gestart, nu eens proberen een cultural victory te halen :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 18 oktober 2010 @ 02:27:33 #148
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_87659811
Ik dus een game gestart... blijkt nadat ik de buurt verkend heb dat ik in het midden van een groot eiland zit en 6 andere civs om me heen heb zitten. Ik had met alle 6 wel ergens een grens, het is niet goed gekomen... was de ene net klaar met aanvallen, begon de volgende :')

Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_87660565
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 02:27 schreef Maringo het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
Het heeft sowieso zin als je sneller naval units wil bouwen (+25%)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:27:12 #150
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87669639
Yeah, een Science Victory tegen King AI :D.

Zelfs op die moeilijkheidsgraad maakt de AI nog erg domme beslissingen. Japan was veel groter dan ik in land, populatie en vooral militair. Toch heeft hij me nooit aangevallen, zelfs niet toen ik alle parts van de Apollo Project had gebouwd.
pi_87701429
Nieuwe patch mensen volgende week :o

quote:
Upcoming Changes (Updated 10/14)
--------------------------------------------------------------------------------
You guys have been asking for an update about what we're working on to improve the game, and today I am happy to give it to you.

This is the list of updates to the game that the developers have been working on the past couple weeks. This isn't necessarily the complete patch notes for the next patch, but it's what I have so far.

Keep in mind that these are just the first batch of changes that will go in to the first major patch. We're planning more improvements (such as the much-asked-for Hotseat and Pitboss) that will be coming in a later patch.

10/14 UPDATE: More changes have been added to the list! Check them out below!

Also, many people have been asking for an ETA on when this patch will be released. I said I'd do what I can to get some sort of ETA and now I have it for you. However! I am about to do something I don't normally like to do: Give an ETA. Big emphasis on the E. So what I am about to tell you is the current estimation of when it will be available. This patch is not done with testing at the current time, and most everyone in software development has experienced the dreaded last minute showstopper bug that forces a delay. This could happen! So, with all of that in mind:
The patch will be available as early as next week.


UI•Fix for production prompt that sometimes appears with newly created puppet states that could stop the player from being able to end the turn.
•Aircraft banner corrections – now when you rebase an aircraft, the number will move with it.
•Resource icons now come up with Ctrl-R again, instead of sharing the same button with Build Roads.
•Selecting a great general will no longer cause yield icons to appear.
•Added option to disable auto-unit cycling.
•Fix for full-screen game when running dual monitors. Previously, the curser could scroll off the “open” side, and not be able to scroll the map in that direction.
•Misc additional fixes to mouse controls, and other interface issues.
•Rounded out financial information in the Economic Overview screen. Details now provided on the amount of gold provided by each city, the cost of buildings in each city, etc.
•Auto-populate save menu with save file name
•Allow selection of other cities by hex from within the city screen
•Added detailed trade route info to Economic Overview screen
•Added new tab to the Economic Overview Screen: "Resources & Happiness." (new 10/14)
•Added option to activate the mp score list in single player (for “always up” score similar to Civ IV.) (new 10/14)
•The Annex/Puppet/Raze popup now indicates how much extra Unhappiness will be assumed with each action. (new 10/14)

MODDING•Category list now displays correctly
•“Installed” panel now displays ALL versions of a mod but prevents the user from enabling multiple versions. (new 10/14)

GAMEPLAY•Workers - Added option to force workers to ignore manually made improvements (so they don’t change what you decide was best for a plot).
•Workers - Fixed bug where number of turns to complete were incorrect in build action button tool-tip.
•Economy - Fixed bug where players could disband a single unit, and not see the economic return until disbanding 1 more.
•Economy – Increased city wealth setting to 25%
•Economy – Multiple fixes to the way trade-routes are tabulated and recognized.
•Economy - Can now sell Buildings in a city (to help lower maintenance for obsolete buildings later in the game).
•Trade – Found and corrected a Trade problem that could cause your Resource inventory to multiply.
•City States - Fixed a bug where you could not gift aircraft to city states.
•Military - Medic promotion now only provides healing bonus for adjacent units.
•Military – Fix for Minuteman movement.
•Military – Correct promotions for “archer-like” units (horse archers, chariots).
•Military - Embarked units will no longer slow enemy land units
•Military - Improved unit cycling logic. Camera will jump around much less.
•Balance - Engineers +1 hammer

AI•Military – Better handling of unit need (navy vs land, etc.) .
•Military - AI will tend to build ships to deal with blockaded cities more often
•Military – Corrected an issue hampering movement of AI armies, especially when in close proximity to enemy forces
•Diplomacy – AI will be more reluctant to offer or accept open border agreements with more powerful opponents.
•Diplomacy – Fix for never ending deals (peace, research agreements, etc).
•City – City specialization and city focus improvements.
•City - Cities that are Avoiding Growth will not grow while that option is selected
•Workers – Priority of trading posts reduced, and rebalanced priorities on other improvements
•Workers – Improved the path-finding mechanic when building route-to roads improved, including a large performance increase when evaluating road-pathing.
•City - Make sure Puppets don't construct buildings that require Resources. (new 10/14)
•City - Add a Puppet city strategy that turns off training buildings and emphasizes gold. (new 10/14)

MULTIPLAYER•Exploit – Fix for gifting unit exploit
•Chat – Color-coding, sound alerts, etc., added for in-game chat system, including a larger window.
•Deals – Additional deal validation put in place to verify deals before they are committed

MISC•Research treaties that end because you declare war will no longer grant the free tech
•Save/Load – Fix for corrupted saves being experienced by some players in late-game.
•Map - Huge map crash-during-load fix that were reported on some specific systems.
•Map – Terrain caching fix that could cause problems for certain video cards (the “glowing red orbs” seen on the map are an indicator of this).
•Map – Fix for the low res terrain that appears the first time the game is run (terrain tiles would not load in anything but low-res the first time you play on some computer configurations)
•Strategic View – Crash fix for units rendering in background.
•Strategic View – Fix for selecting units either standing on a city plot, or garrisoned in the city plot.
•Eyefinity – Better handling of leader scenes when using Eyefinity displays.
•Tutorials – Many tutorial tweaks and adjustments.
•Multiple crash fixes.
•Taller than wide map crash fix. (new 10/14)


When the patch is actually released I'll unstick and close this thread.
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438

_O_ Bazen patch toch...vooral de optie om gebouwen te verkopen is zeer welkom.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:27:03 #152
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87701655
quote:
•Save/Load – Fix for corrupted saves being experienced by some players in late-game.
•Multiple crash fixes.
Zou ik dan binnenkort toch weer...?
pi_87701783
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:27 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zou ik dan binnenkort toch weer...?
Beter systeem kopen. 8-).

Nou ja, ik ben wel van plan om zo'n 1500 uit te geven voor een nieuw systeem, onder andere vanwege Civ, uiteraard.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:25:04 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87710348
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 05:37 schreef Flashwin het volgende:
Nieuwe patch mensen volgende week :o
[..]

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438

_O_ Bazen patch toch...vooral de optie om gebouwen te verkopen is zeer welkom.
^O^
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:26:55 #155
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87710405
En volgende week komen de Mongols als gratis DLC.

http://www.gamespot.com/news/6282221.html
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:30:09 #156
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87720802
Patch ziet er goed uit,DLC ook :)
Gebruiken jullie trouwens vaak Helicopter Gunship om steden in te nemen?
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:08:42 #157
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87735085
Net mijn eerste spelletje uitgespeeld en meteen goed geëindigd en op de ladder als Cesar geplaatst op nr 1. Maar wel met een diplomatic victory, volgende keer toch maar cultureel of scientific doen of gewoon ouderwets conquest. Lekker spel, dat zeker. Kan het ook zonder city states?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87735350
Het kan zonder city states, bij een nieuw spel onder de geavanceerde opties het aantal city states op nul zetten.

quote:
# City - Make sure Puppets don't construct buildings that require Resources. (new 10/14)
# City - Add a Puppet city strategy that turns off training buildings and emphasizes gold. (new 10/14)
Hier word ik blij van.Puppet states zijn behoorlijk ruk zoals het nu werkt.
pi_87736364
Mooi..half afrika, half europa en half Azie ingenomen! ~O>
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:02:04 #160
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87736683
Hoorde dat turns som wel 40 seconden kunnen duren :o omdat het spel zoveel rekenkracht vergt.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:04:05 #161
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87736755
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:02 schreef Montov het volgende:
Civ3 had volgens mij +1 gold voor een weg.
klopt

quote:
Civ4 had niets, om de spaghettiwegen niet te stimuleren,
snap ik


quote:
en civ5 heeft dus -1 gold, met trade routes om alleen nuttige wegen te stimuleren. Trade routes brengen namelijk meer op dan de wegen kosten, als je wat normale groottes van steden hebt.
dit snap ik niet
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_87736798
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:02 schreef Outlined het volgende:
Hoorde dat turns som wel 40 seconden kunnen duren :o omdat het spel zoveel rekenkracht vergt.
Hoe langer je het speelt, des te langer het duurt :( ! Maar een beetje nieuw computer heeft daar niet zoveel last van...
pi_87736983
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:30 schreef PierreTT het volgende:
Patch ziet er goed uit,DLC ook :)
Gebruiken jullie trouwens vaak Helicopter Gunship om steden in te nemen?
Bij civ4 wel, nog niet tegengekomen bij civ5..
pi_87740881
Op dit moment gaat alles fout in mijn leven. Gelukkig heb ik Civ.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87742952
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:04 schreef Outlined het volgende:
dit snap ik niet
In Civ5 kost een road je per turn gold, ipv dat het direct gold oplevert, zoals in voorgaande Civs.
Een road kost je 1 gold p/turn om te onderhouden en een railroad 2 gold p/turn.
Als je de road bouwt om een trade route te bouwen met een andere redelijk grote stad, zou dat zich moeten terugverdienen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:36:59 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87744295
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:18 schreef roelofjan het volgende:
Het kan zonder city states, bij een nieuw spel onder de geavanceerde opties het aantal city states op nul zetten.
^O^. Ik zag het inderdaad een paar seconden later in het spel :P. Leujk!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:55:03 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87744890
"•Workers - Added option to force workers to ignore manually made improvements (so they don’t change what you decide was best for a plot)." ^O^
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87764681
Automated workers, ;(.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:57:50 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87772537
Bij civ4 was het nog wel eens handig later in het spel, maar nu niet meer. Deleten geeft gold, en Workers zijn de meest vertragende factor van het spel.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:06:58 #170
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87773030
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:27 schreef Monidique het volgende:
Automated workers, ;(.
Dat is handig ja, een president kijkt ook niet op elke weg en hoopt op wat autonomiteit van zijn onderdanen :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87782842
Ik heb hen spel sinds anderhalf week. Spel is nu al 10x vastgelopen.
Ik vind het spel helemaal niet meer leuk
pi_87782852
Erg eentonig. Weinig afwisseling.
Is deel VI leuker/beter?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:32:01 #173
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87784869
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:06 schreef Gewoongeldlenen het volgende:
Ik heb hen spel sinds anderhalf week. Spel is nu al 10x vastgelopen.
Ik vind het spel helemaal niet meer leuk
Drivers updaten al geprobeerd? Als je om de zoveel tijd crashed kan je er ook niet echt lekker ingetrokken worden en wordt het eventueel saai voor je.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:34:11 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87784944
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:06 schreef Gewoongeldlenen het volgende:
Erg eentonig. Weinig afwisseling.
Het is zo eentonig als je zelf wil lijkt me.. Heb je een doel voor jezelf gesteld of ben je gewoon in de wilde weg aan het klikken zonder enig plan? Voor welke victory wil je gaan? Welke settings heb je gebruikt? Grote/Kleine wereld? etc etc etc

quote:
Is deel VI leuker/beter?
Vraag ons dat over 3 jaar nog eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87790525
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Montov het volgende:
Bij civ4 was het nog wel eens handig later in het spel, maar nu niet meer. Deleten geeft gold, en Workers zijn de meest vertragende factor van het spel.
Terrain Improvements hebben ook maintenance nodig trouwens :o
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:56:10 #176
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87793980
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:29 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Terrain Improvements hebben ook maintenance nodig trouwens :o
Volgens mij niet. In je financiële paneel staat weliswaar 'Terrain Improvements: zo-en-zoveel gold' maar daar bedoelt hij alleen wegen mee.
pi_87794870
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Volgens mij niet. In je financiële paneel staat weliswaar 'Terrain Improvements: zo-en-zoveel gold' maar daar bedoelt hij alleen wegen mee.
ooooooh
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:49:08 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87803334
De nieuwe patch, nieuwe update:
quote:
Added 10/20
Quote:
UI
* If there are less than 5 buildings still needed to construct a National Wonder, the production popup tool-tip now lists which cities lack them. (new 10/20)
* Added Yield & Culture tool-tip info to the production popup. (new 10/20)
* Tweak information on the Global Politics tab in the Diplomacy Overview screen. (new 10/20)

GAMEPLAY
* Balance - Disbanding units now provides only 10% of their production cost in gold. (new 10/20)
* Request – Enable “one more turn” button if you lose, but are still alive. (new 10/20)

AI
* Military – Defensive tactical AI update. When you are at war and threatening an enemy city, the AI will better utilize the garrison, as well as the surrounding terrain in defense of the target city. (new 10/20)
Nice.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:59:21 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87803762
Als je een game in de steam cloud opslaat is deze dan beschikbaar op andere pc's? Want ik krijg ze in ieder geval niet te zien als ik switch tussen mijn laptop (mobiel) en mijn pc (graphics :9)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:02:03 #180
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87803877
Bij mij wel. Steam moet wel synchroniseren en dus verbonden zijn met internet.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:09:25 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87804161
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:02 schreef Montov het volgende:
Bij mij wel. Steam moet wel synchroniseren en dus verbonden zijn met internet.
Ok, thanks, ik pruts wel ff verder dan :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_87820737
Teeveepee! Ga hem ook kopen :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:57:17 #183
137079 Chowi
Lonerism.
pi_87820867
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
De nieuwe patch, nieuwe update:
[..]

Nice.
Ow, die van die National Wonder is wel super handig. Ik zat echt steeds in de stats van mijn city state te kijken of er wel een library stond. Erg veel werk, als je 75% van de map in handen hebt. :').
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_87820992
Is de patch al released of niet?
Ik speel al een paar weken niet meer, wacht geduldig op de eerste grote patch :)
pi_87824291
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:04 schreef STING het volgende:
Is de patch al released of niet?
Ik speel al een paar weken niet meer, wacht geduldig op de eerste grote patch :)
"Al een paar weken niet meer". Hij is amper een maand uit :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87829380
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:10 schreef Flashwin het volgende:

[..]

"Al een paar weken niet meer". Hij is amper een maand uit :')
Hier hetzelfde hoor. Ik heb de eerste week behoorlijk wat gespeeld, maar al vrij snel daarna het spel aand e kant gelegd. Het gaf mij echt het gevoel dat het spel nog lang niet af was. Ik probeer het over een half jaar wel weer :)
pi_87830404
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde hoor. Ik heb de eerste week behoorlijk wat gespeeld, maar al vrij snel daarna het spel aand e kant gelegd. Het gaf mij echt het gevoel dat het spel nog lang niet af was. Ik probeer het over een half jaar wel weer :)
Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87830645
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:06 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder.
What's your problem? :7
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:21:43 #189
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_87832834
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:13 schreef STING het volgende:

[..]

What's your problem? :7
Hij is een fanboy :')
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:25:21 #190
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_87832943
Hoi, ik heb het spel ook maar eens in huis gehaald, maar ik heb nog geen zin om het te installeren, iemand tips!?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:26:50 #191
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87832988
quote:
14.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 15:25 schreef Tism het volgende:
Hoi, ik heb het spel ook maar eens in huis gehaald, maar ik heb nog geen zin om het te installeren, iemand tips!?.. :)
Euh, dubbelklikken op setup.exe?
pi_87833163
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:06 schreef Flashwin het volgende:
Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder.
Ach gossie, de fanboy is beledigd :')
pi_87833234
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:25 schreef Tism het volgende:
Hoi, ik heb het spel ook maar eens in huis gehaald, maar ik heb nog geen zin om het te installeren, iemand tips!?.. :)
http://www.freemmo.com/games/civilization-online/
pi_87835738
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hij is een fanboy :')
And proud of it. :7
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87840673
De patch is uit.
pi_87840796
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:53 schreef roelofjan het volgende:
De patch is uit.
Yes.

Steam restarten dan begint tie met updaten.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Lieve Belg vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:33:55 #197
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87842056
Is het nieuwe versie nummer 1.0.0.62 of heb ik dan nog de oude versie? :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_87842341
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:33 schreef Jump het volgende:
Is het nieuwe versie nummer 1.0.0.62 of heb ik dan nog de oude versie? :P
Is de nieuwe.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:48:42 #199
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87845241
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:09 schreef jogy het volgende:

[..]


Ok, thanks, ik pruts wel ff verder dan :).
Binnen steam kan je ook de properties zien van Civ5, waarbij er een optie is of steam moet synchroniseren..

Daar is trouwens ook een optie om automatische updates uit te zetten. Voor mensen met de Deluxe versie (inclusief Babylon) aangezien huidige savegames niet meer werken met de nieuwe patch.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:03:47 #200
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87849432
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 20:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Binnen steam kan je ook de properties zien van Civ5, waarbij er een optie is of steam moet synchroniseren..

Daar is trouwens ook een optie om automatische updates uit te zetten. Voor mensen met de Deluxe versie (inclusief Babylon) aangezien huidige savegames niet meer werken met de nieuwe patch.
Ah thanks! Daar had ik dan nog niet gekeken, enkel bij de algemene opties :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')