Ja maar dat is de makkelijke manier. Echte bazen gaan ook nog voor een cultural victoryquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken?
Ok goed voor jou en je vjif systemen. Neemt niet weg dat wanneer nogal wat mensen problemen hebben met dit spel dat het waarschijnlijk aan de compatibiliteit ligt van het spel met de systemen van de mensen met de problemen. Dus ja je hebt gelijk maar het is Firaxis die voor een oplossing moet zorgen. PS ben je systeembeheerder ?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet.
Verlaat dit topic, heiden!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Ja. Geduld en intelligentie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:23 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets?
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties?
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef drumstickNL het volgende:
Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan
Het was wel enigszins leuk maar niet leuk genoeg om weer eens te spelen. Het heeft wel een aardig hoge verslavende factor. De drang om alle technologieën te krijgen en alle vakjes over te nemen was duidelijk aanwezig. Vandaar dat ik zo lang gespeeld heb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:43 schreef Montov het volgende:
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is.
Gewoon geweldig, die mod browser en moddability.
[..]
Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond.
Nee maar op welke punten is het beter?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:39 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks ....
Total war is een goede game. Civ is een epische game.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee maar op welke punten is het beter?
Speelde zelf Empire:Total War erg fanatiek. Maar dat is wel een veel betere game dan Civ V (alhoewel de eerste 5 maanden de AI daar een hoop te wensen liet). De Total War reeks nodigt uit om telkens opnieuw te spelen, iets wat ik zelf ook mis met Civ V.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is.
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =)
Je kunt toch wel gewoon zeggen wat ik mogelijk mis?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 06:10 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt.
Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen.
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:50 schreef drumstickNL het volgende:
Nee maar op welke punten is het beter?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:53 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee...
Oke, ik denk dat ik het toch nog eens ga bekijken. Bedankt voor je uitleg. Misschien een kleine map met veel mensen en een hoge moeilijkheidsgraad.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen.
Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten
De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:53 schreef Klaudias het volgende:
kijk eens goed naar dit plaatje
[ afbeelding ]
Kijk vooral naar waar Nederland zou moeten liggen ...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:01 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal?
Bedoel je over de rivier oid? Waarom niet?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
Waarom niet?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
Want boten bestaan niet?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:29 schreef Watashiwa het volgende:
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch..
ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaanquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:05 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:05 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan
Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt)quote:
Zeker als ze 15 jaar lang over de noordpool lopen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:07 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaan
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijnquote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:58 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt)
Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking..
Daarom waren namen van units in de eerste delen van Civilization ook altijd in meervoud.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:18 schreef STING het volgende:
[..]
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn
hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:18 schreef STING het volgende:
[..]
Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn
Ze slepen ook geen boot mee.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:05 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch..
Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddooltquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik vond het altijd zeer hinderlijk dat verplaatsen over water. Nu lijkt het me wel handig als ze dat zelf kunnen.
Lol. Dat kan wel zuur zijn ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddoolt
Je ziet het op dit plaatje niet, maar inderdaad: Belgium.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:53 schreef Klaudias het volgende:
kijk eens goed naar dit plaatje
[ afbeelding ]
Jezus wat ben jij stupid.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:58 schreef Watashiwa het volgende:
Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking..
Gelijk aan genoeg tijd om een boot te bouwen bijna.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:39 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij stupid.
1 turn staat gelijk aan wat voor een tijdspanne?
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:12 schreef Klaudias het volgende:
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren?
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details.
Zo leer je nog eens watquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen.
Ik moet niet te serieus doen s'ochtends. Belangrijk leermomentje.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:35 schreef STING het volgende:
[..]
Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen
En dat New York een stad was in de oudheid.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen.
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef PierreTT het volgende:
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos
Ik weet nog dat in Civ 1 en 2 de wegen een extra productiepunt gaven. Nu kost het je 1 goud voor elke tilequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:47 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn.
Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik.
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:53 schreef Montov het volgende:
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad.
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:33 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen...
Klopt, maar ik verbind alleen de steden met rails, de rest met wegenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:34 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten....
Het heeft sowieso zin als je sneller naval units wil bouwen (+25%)quote:Op maandag 18 oktober 2010 02:27 schreef Maringo het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |