quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb in Nijmegen gewoond. Ik woonde daar op de Bijleveldsingel in het oude klooster. Daar heb ik gezien hoe Groenlinks gewoon die stad naar de knoppen helpt. GroenLinks trekt ook allemaal die linkse extremisten (krakers) aan. Dude, I've been there, seen it and didn't like it. Die hele stad zit vol met alto's. Ik heb serieus nog nooit in mijn regio bonje gehad en in Nijmegen 3 keer door dat alto tuig.
GL daar heeft zulke dwaze ideeën. SUV's weren uit de stad en Duitser gratis laten parkeren zodat je mensen aantrekt. Lekker sociaal voor alles en iedereen die daar in de regio woonachtig is. Dat is wat voor debielen die stad besturen.
'Mooi' ironisch contrast, deze beelden begeleid door een nummer uit een beduidend vrolijkere periode.quote:
?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:12 schreef kitao het volgende:
het enige wat die hufters aantrekken is buitenlanders met uniformen aan die alles het liefst verrot schieten.
heb je nog nooit die invasie van buitenlandse militairen gezien tijdens de 4-daagse ?quote:
en in hoeverre is dat relevant?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:18 schreef kitao het volgende:
[..]
heb je nog nooit die invasie van buitenlandse militairen gezien tijdens de 4-daagse ?
dat was een vraag op een antwoord.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en in hoeverre is dat relevant?
Wat is dat nou weer voor iets vaagsquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:18 schreef kitao het volgende:
[..]
heb je nog nooit die invasie van buitenlandse militairen gezien tijdens de 4-daagse ?
totaal niet relevant.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en in hoeverre is dat relevant?
Laat ik het dan zo stellen. In hoeverre was je eerdere opmerking over "het aantrekken van buitenlanders met uniformen die alles het liefst verrot schieten" relevant?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:21 schreef kitao het volgende:
[..]
dat was een vraag op een antwoord.
en als je even moeite had gedaan terug te lezen dan had je niet zo'n overbodige vraag hoeven te stellen.
jezus man , ben je blind ofzo ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor iets vaags
Kunnen we weer ontopic?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:25 schreef kitao het volgende:
[..]
jezus man , ben je blind ofzo ?
ene poster hier heeft het over door gl aangetrokken personen , ik heb zelf dienst gelopen in nijmegen en wat ik zag was dat nijmegen de benen spreidde voor gore (buitenlandse) luizemilitairen.
Een rondje lopen zonder alles wat los en vast zit naar politie te gooien. itt de krakers?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:59 schreef Robin__ het volgende:
whaha, ja, de vierdaagse houden ze alleen maar om gedurende 4 dagen een (uitgepute) buitenlandse strijdmacht in de stad te hebben waarmee ze vervolgens.. ja wat eigenlijk?
De benen voor te spreiden!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:59 schreef Robin__ het volgende:
whaha, ja, de vierdaagse houden ze alleen maar om gedurende 4 dagen een (uitgepute) buitenlandse strijdmacht in de stad te hebben waarmee ze vervolgens.. ja wat eigenlijk?
Ja vast, in welke fantasiewereld leef jij? Ben je ooit wel eens bij een demonstratie geweest? Meestal rellen de blauwe fascisten. Goed voorbeeld is de demonstratie van studenten een tijd terug, op youtube stonden meerdere filmpjes van studenten die veelvuldig in hun rug geslagen werden door de politie, terwijl ze al op de vlucht waren. En anders kijk je nog even het filmpje in de OP.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:00 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Een rondje lopen zonder alles wat los en vast zit naar politie te gooien. itt de krakers?
Ja vast. De politie is er om lekker met krakers te vechten in plaats van andersom. Doe niet zo naiefquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:07 schreef Relko het volgende:
[..]
Ja vast, in welke fantasiewereld leef jij? Ben je ooit wel eens bij een demonstratie geweest? Meestal rellen de blauwe fascisten. Goed voorbeeld is de demonstratie van studenten een tijd terug, op youtube stonden meerdere filmpjes van studenten die veelvuldig in hun rug geslagen werden door de politie, terwijl ze al op de vlucht waren. En anders kijk je nog even het filmpje in de OP.
Tevens ben ik mij ervan bewust dat het over militairen gaat, maar in een situatie als dit maakt dat weinig verschil.
Onzin.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:13 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja vast. De politie is er om lekker met krakers te vechten in plaats van andersom. Doe niet zo naief. 9 van de 10 krakers schopt gewoon tegen alles wat ze niet zint. (blijkbaar letterlijk en figuurlijk).
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:02 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat je wilde? Met al je verheerlijking van straatgeweld hier en op de FP.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:13 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja vast. De politie is er om lekker met krakers te vechten in plaats van andersom. Doe niet zo naief. 9 van de 10 krakers schopt gewoon tegen alles wat ze niet zint. (blijkbaar letterlijk en figuurlijk).
Zet jij even een hele groep weg, als wij het doen ga je huilen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:25 schreef kitao het volgende:
[..]
jezus man , ben je blind ofzo ?
ene poster hier heeft het over door gl aangetrokken personen , ik heb zelf dienst gelopen in nijmegen en wat ik zag was dat nijmegen de benen spreidde voor gore (buitenlandse) luizemilitairen.
Over de dode:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:00 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Zoals gezegt.
Ik weet zeker dat het geen leugen is, maar het is feitelijk niet waar tot ik een bron heb. Zodra ik die heb zal ik het laten weten.
Waarom geloof ik dit niet helemaalquote:Ik was rustig aan het bellen in het Kronenburger park na de vreedzaam verlopen demonstratie. Het groepje waarin ik me begaf stond rustig met elkaar te praten. Opeens komen er allemaal agenten in burger aanrennen met knuppels en de ME duwt en slaat mij en een aantal anderen zonder enige voorafgaande waarschuwing.
Ik krijg klappen met de knuppel op mijn rug en boven mijn knie en ren dan snel weg.
Waar is de politie mee bezig om gewoon onaangekondigd mensen te gaan meppen met een stok. We deden helemaal niets verkeerds. Het maakt me boos dat nu lijkt alsof dit is uitgelokt.
Bijgevoegd de foto van de afdruk van de knuppel op mijn been.
Omdat het krakerstuig is. Daarnaast verteld meneer niet wat hij daarvoor heeft uitgespookt, waarschijnlijk stond hij voorop bij het rellen tegen de ME.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:46 schreef Nibb-it het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Waarom geloof ik dit niet helemaal
Ik heb meer vertrouwen in politieagenten dan in ordinaire krakerstuig dat woningen jat inderdaad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Omdat de politie in de gedachten van veel Nederlanders nog altijd je beste vriend is.
Wanneer mensen demonstreren en een politiemacht met knuppels komt hun schedels bewerken vind ik dat wel een kwalijke zaak ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het ligt altijd aan de ME en nooit aan dat criminele tuig zeker
Wat deed hij daar uberhaubt, iedereen wist vooraf hoe het zou gaan verlopen dus om achteraf boehoe te doen maakt zo'n figuur alleen maar meer lachwekkendquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het krakerstuig is. Daarnaast verteld meneer niet wat hij daarvoor heeft uitgespookt, waarschijnlijk stond hij voorop bij het rellen tegen de ME.
Ach, zolang jij nog steeds geruchten als feiten presenteert ben je niet serieus te nemen, dus dat scheelt weer een slok op een borrel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef Relko het volgende:
[..]
Wanneer mensen demonstreren en een politiemacht met knuppels komt hun schedels bewerken vind ik dat wel een kwalijke zaak ja.
Ja want dat is genoeg reden om iemand te bewerken met een knuppel, omdat hij waarschijnlijk iets gedaan heeft. Heldere ster.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het krakerstuig is. Daarnaast verteld meneer niet wat hij daarvoor heeft uitgespookt, waarschijnlijk stond hij voorop bij het rellen tegen de ME.
'Mamma, ik liep vooraan in de rel-demonstratie en toen kreeg ik klappen, boehoequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat deed hij daar uberhaubt, iedereen wist vooraf hoe het zou gaan verlopen dus om achteraf boehoe te doen maakt zo'n figuur alleen maar meer lachwekkend
Klopt. Zie je, jij gaat het ook nog wel snappen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:50 schreef Relko het volgende:
[..]
Ja want dat is genoeg reden om iemand te bewerken met een knuppel, omdat hij waarschijnlijk iets gedaan heeft. Heldere ster.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Mamma, ik liep vooraan in de rel-demonstratie en toen kreeg ik klappen, boehoe'
Even voor je verbeterd. Je begint het te snappen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:50 schreef Relko het volgende:
[..]
Ja want dat is genoeg reden om iemand te bewerken met een knuppel, omdat hij waarschijnlijk iets gedaan tegen de ME gereld heeft. Heldere ster.
Het is allang bedtijd kleuter. Ik hoop dat jij binnenkort flink de tering in wordt geslagen door een agent met een slecht humeur, kijken of je dan nog zo weinig geeft om je grondrechten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt. Zie je, jij gaat het ook nog wel snappen.
Nee jij snapt het niet, zwakzinnig ventje. Demonstreren is wat anders als rellen. Demonstreren is je recht als burger, toch gun ik jou wel een wapenstok tussen je kaken hoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Even voor je verbeterd. Je begint het te snappen.
Als hij geen reden heeft zal hij het A niet doen en zal ik hem anders B aanklagen en C een vergoeding eisen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:53 schreef Relko het volgende:
[..]
Het is allang bedtijd kleuter. Ik hoop dat jij binnenkort flink de tering in wordt geslagen door een agent met een slecht humeur, kijken of je dan nog zo weinig geeft om je grondrechten.
Je snapt het dus niet, dan houd het op.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als hij geen reden heeft zal hij het A niet doen en zal ik hem anders B aanklagen en C een vergoeding eisen.
Als ik mee demonstreer met krakers dan mag hij me in de knieën schieten en dan zal ik nog niet piepen. Gevalletje oorzaak en gevolg.
Demonstreren is ook niet het stichten van openbare vuren op straat, het vernielen van auto`s en het kraken van huizen, en het meppen van ME-ers. En toch gebeurde dat gisteren allemaal tijdens de 'demonstratie', wat gewoon een ordinaire rooftocht was. Dus staat de ME volledig in hun recht het licht uit de oogjes van deze parasieten te slaan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:54 schreef Relko het volgende:
[..]
Nee jij snapt het niet, zwakzinnig ventje. Demonstreren is wat anders als rellen. Demonstreren is je recht als burger, toch gun ik jou wel een wapenstok tussen je kaken hoor.
Nee, hij doet niet aan criminele activiteiten, dus houdt het idd heel snel op. Wij houden ons niet op in jouw milieu, als je dat soms bedoeltquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:56 schreef Relko het volgende:
[..]
Je snapt het dus niet, dan houd het op.
Volgens mij heb jij het over totaal iets anders als ik, ik refereer niet naar een situatie met openbare vuren en het vernielen van auto's.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Demonstreren is ook niet het stichten van openbare vuren, het vernielen van auto`s en het kraken van huizen. En toch gebeurde dat gisteren allemaal tijdens de 'demonstratie', wat gewoon een ordinaire rooftocht was. Dus staat de ME volledig in hun recht het licht uit de oogjes van deze parasieten te slaan.
Deze gasten zijn diezelfde als die je in andere filmpjes ziet..oud nieuws.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:59 schreef Relko het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het over totaal iets anders als ik, ik refereer niet naar een situatie met openbare vuren en het vernielen van auto's.
Ik refereer naar een situatie als deze:
En dan vooral de eerste minuten.
Ik geef niets om gasten die shit in brand steken en vervolgens klappen krijgen, risico van de daad. Ik heb het over mensen die gewoon demonstreren om vervolgens belaagd te worden door een politiemacht.
En ik had het over de 'demonstraties' van gisteren en vandaag, waarin de ME volledig in hun recht staat om eens flink los te gaan op die lui. Onschuldige mensen klappen geven mag idd niet als politie zijnde, maar lets face it; die lui van gisteren en vandaag waren verre van onschuldigquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:59 schreef Relko het volgende:
En dan vooral de eerste minuten.
Ik geef niets om gasten die shit in brand steken en vervolgens klappen krijgen, risico van de daad. Ik heb het over mensen die gewoon demonstreren om vervolgens belaagd te worden door een politiemacht.
Het gaat ook niet om hen man, het gaat niet om die krakers überhaupt. Voor mij in ieder geval, ik geef geen fuck om hun. Het enige wat mij stoort is wanneer ik zie dat mensen demonstreren omdat ze ergens voor staan om vervolgens half lens geslagen te worden zonder duidelijk aanwijsbare reden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Deze gasten zijn diezelfde als die je in andere filmpjes ziet..oud nieuws.
Ik ben om eerlijk te zijn vrij slecht geïnformeerd over wat er precies is gebeurt gister met die krakers, ik zie een filmpje waar in mensen staan te demonstreren en vervolgens zie ik knuppels zwaaien. Dat stoorde mij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik had het over de 'demonstraties' van gisteren en vandaag, waarin de ME volledig in hun recht staat om eens flink los te gaan op die lui. Onschuldige mensen klappen geven mag idd niet als politie zijnde, maar lets face it; die lui van gisteren en vandaag waren verre van onschuldig
Ik zie anders zat demonstraties waar dat niet gebeurd. Het is meestal bij een bepaald deel uit de samenleving dat zoiets gebeurt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:01 schreef Relko het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om hen man, het gaat niet om die krakers überhaupt. Voor mij in ieder geval, ik geef geen fuck om hun. Het enige wat mij stoort is wanneer ik zie dat mensen demonstreren omdat ze ergens voor staan om vervolgens half lens geslagen te worden zonder duidelijk aanwijsbare reden.
Noem me één plek, één, waar je niet normaal kan huren of kopen. Ik zit hier in mijn kamertje in het centrum van Amsterdam, 330 euro voor 14m2. Prima prijs lijkt me, en gewoon via normale wegen aan gekomen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
[..]
In bepaalde gebieden kan je niet zomaar even voor een normaal bedrag gaan huren of kopen. Die mensen hebben zich jarenlang aan de wet gehouden m.b.t. het bevredigen van hun woonbehoefte, en worden nu dakloos omdat gecorrumpeerde politici graag speculanten behagen.
Het is allemaal vrij selectieve media natuurlijk, van beide kanten. Net zoals dat berichtje op indymedia dat verwijdert is waarin een meneer claimde dat zijn auto vernield was door krakers. Kwam allemaal heel ongunstig uit voor indymedia dus floep, weg was het.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:02 schreef Relko het volgende:
[..]
Ik ben om eerlijk te zijn vrij slecht geïnformeerd over wat er precies is gebeurt gister met die krakers, ik zie een filmpje waar in mensen staan te demonstreren en vervolgens zie ik knuppels zwaaien. Dat stoorde mij.
Het deed mij erg denken aan dit filmpje:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zie anders zat demonstraties waar dat niet gebeurd. Het is meestal bij een bepaald deel uit de samenleving dat zoiets gebeurt.
True that, ik zat er net aan te denken man. Tegenwoordig moet je vrijwel alles met een flinke korrel zout nemen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is allemaal vrij selectieve media natuurlijk, van beide kanten. Net zoals dat berichtje op indymedia dat verwijdert is waarin een meneer claimde dat zijn auto vernield was door krakers. Kwam allemaal heel ongunstig uit voor indymedia dus floep, weg was het.
Ach, je moet maar zo bedenken; wij zijn nog op de hoogte dat de meeste dingen aangedikt worden omdat je tegenwoordig veel verschillende nieuwe media hebt waarmee mensen een groot publiek kunnen bereiken. Vroeger kon dat niet eens.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:05 schreef Relko het volgende:
[..]
True that, ik zat er net aan te denken man. Tegenwoordig moet je vrijwel alles met een flinke korrel zout nemen.
Eens. Hopelijk blijft dat ook zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, je moet maar zo bedenken; wij zijn nog op de hoogte dat de meeste dingen aangedikt worden omdat je tegenwoordig veel verschillende nieuwe media hebt waarmee mensen een groot publiek kunnen bereiken. Vroeger kon dat niet eens.
Zoveel domheid in slechts 10 woorden. How sad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het recht om te demonstreren is ook een 'linkse hobby'...
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het recht om te demonstreren is ook een 'linkse hobby'... Afschaffen die hap! En als ze toch demonstreren en daardoor de wet overtreden moeten we de politie of de ME er bij halen om ze in elkaar te slaan en zo veel mogelijk demonstranten ontvoeren en opsluiten.
De meeste rechtse in de zin van VVD zijn te druk met het zoeken naar oplossing en hard aan het werk.. vies woord nietwaar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Zoveel domheid in slechts 10 woorden. How sad.
Nee, slechts een simplistisch vooroordeel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
De meeste rechtse in de zin van VVD zijn te druk met het zoeken naar oplossing en hard aan het werk.. vies woord nietwaar?
Je pica van de relschopper met de mollie zegt genoeg over jouw sympatieenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:05 schreef Relko het volgende:
[..]
True that, ik zat er net aan te denken man. Tegenwoordig moet je vrijwel alles met een flinke korrel zout nemen.
Nee.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je pica van de relschopper met de mollie zegt genoeg over jouw sympatieen
Een normaal mens zorgt wel dat hij of zij niet in de buurt is waar dit soort dingen gebeuren. Als ik ME zie en een groep demonstranten, dan loop ik een andere kant opquote:Op zondag 3 oktober 2010 05:05 schreef kitao het volgende:
ik heb het éen en ander nu een beetje van een afstand teruggelezen en wat Relko beweert dat hij zonder duidelijke aanleiding werd belaagd met knuppels is helaas vaker voorgekomen.
Ook in Rotterdam zijn er honderden klachten binnengekomen bij een speciaal door een aantal politieke partijen opgezet telefoonnummer naar aanleiding van ordinair agressief gedrag van de ME vorig jaar ofzoiets.
Dus al die flauwe postertjes die dit lachend onder het tapijt moffelen moeten eens bij zich nagaan of ze echt oprecht nadenken over grondrechten en een tolerante samenleving.
Blijkbaar niet.
Van mij mogen ze echt serieus, al die kutkrakende parrasieten afschieten. Allemaal! Vies goor k*ankerklotetuigquote:Op zondag 3 oktober 2010 05:10 schreef kitao het volgende:
en gelukkig is er zo te zien toch geen dode gevallen.
Vervelend he? Dat er mensen met een andere -uitgesproken- mening zijn..quote:
die andere mening kan ik wel waarderen alleen dat stompzinnige gescheld van jou niet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
Vervelend he? Dat er mensen met een andere -uitgesproken- mening zijn..![]()
Tis gewoon kutvolk. Klaar.
Helaasquote:Op zondag 3 oktober 2010 08:34 schreef kitao het volgende:
[..]
die andere mening kan ik wel waarderen alleen dat stompzinnige gescheld van jou niet.
Kijk, zulke gedweeë schaapjes ziet de overheid natuurlijk het liefste. Bij elke grote demonstratie is wel ME aanwezig. Als dit inhoudt dat je daardoor weg zou blijven staat dat min of meer gelijk aan het laten wegnemen van je demonstratierecht.quote:Op zondag 3 oktober 2010 07:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een normaal mens zorgt wel dat hij of zij niet in de buurt is waar dit soort dingen gebeuren. Als ik ME zie en een groep demonstranten, dan loop ik een andere kant op
Nee in plaats daarvan ga je er met de kinderen en babies naartoe.quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Kijk, zulke gedweeë schaapjes ziet de overheid natuurlijk het liefste. Bij elke grote demonstratie is wel ME aanwezig. Als dit inhoudt dat je daardoor weg zou blijven staat dat min of meer gelijk aan het laten wegnemen van je demonstratierecht.
Gelukkig dat ik dan ook geen kraker ben, netjes werk, eigen huis heb waar ik niet uitgepleurd kan wordenquote:
en dat geeft jou het recht om hier als een aso te gaan toeteren ?quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:07 schreef theKiD het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik dan ook geen kraker ben, netjes werk, eigen huis heb waar ik niet uitgepleurd kan worden![]()
![]()
Ik heb het over demonstraties in het algemeen, dylany. Als je wegblijft omdat er ME aanwezig is, kan je naar geen enkele demonstratie toe.quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Nee in plaats daarvan ga je er met de kinderen en babies naartoe.
Helden.
Overigens ken ik ook wel krakers uit het verleden. Toen was het zo dat de organisatoren zelf gewoon in huurhuizen wonen. Veel krakers kicken op geweld en ze kotsen op mensen die huur betalen en werken en als je dan ook nog in kleren loopt die er netjes uitzien kotsen ze helemaal op je. Echt waar, zelf meegemaakt. Mijn vriendin ging met een jongen (wel een normale vent trouwens) die een woning deelde met een van de organisatoren.
Hier nog een filmpje van de helden.
Wat geeft dat tuig het recht om het in het echt te doen? Wat ik veilig op inet zet, zonder iemand direct pijn te doen, of aso tegen ME te gaan vechten?quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:09 schreef kitao het volgende:
[..]
en dat geeft jou het recht om hier als een aso te gaan toeteren ?
er zijn hier ook regels , minstens heb je nu wel een paar notes te pakken met je geblaat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:18 schreef theKiD het volgende:
[..]
Wat geeft dat tuig het recht om het in het echt te doen? Wat ik veilig op inet zet, zonder iemand direct pijn te doen, of aso tegen ME te gaan vechten?
En wat nu als ze de wet wijzigen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:07 schreef theKiD het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik dan ook geen kraker ben, netjes werk, eigen huis heb waar ik niet uitgepleurd kan worden![]()
![]()
Voor woningen die op de nominatie staan om afgebroken te worden, OK. Dat gebeurde vroeger ook en de mensen die het pand gekraakt hadden kregen een andere woning aangeboden tegen de tijd dat de woning echt werd afgebroken. Intussen gingen ze verder met hun studie, baan etc. Dat waren krakers die respect hadden voor andere mensen en hun eigendommen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:13 schreef Gulo het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat ik kraken a principieel een legitiem middel tegen leegstand, woningnood en speculatie vind.
1. Ik ben altijd zowiezo al tegen dat soort "uitzuigers" (zo zie ik ze nou eenmaal) geweestquote:Op zondag 3 oktober 2010 09:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
En wat nu als ze de wet wijzigen?
Krakers woonden daar legaal, ze wijzigen de wet waarop het nu opeens illegaal is en ze dakloos worden.
Ik betaal nu maandelijks mijn huur, als de wet op een of andere manier wijzigen, kan ik ook zo maar op straat komen te staan.
Krakers hebben gewoon jaren in zo'n pand geleefd, volgens de regels van de wet. Net als mensen die hun huur betalen. Dit was wettelijk gezien gewoon correct.
Zie dat nu al een paar keer staan, wat als ze de wet wijzigen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
Krakers woonden daar legaal, ze wijzigen de wet waarop het nu opeens illegaal is en ze dakloos worden.
Ik betaal nu maandelijks mijn huur, als de wet op een of andere manier wijzigen, kan ik ook zo maar op straat komen te staan.
Krakers hebben gewoon jaren in zo'n pand geleefd, volgens de regels van de wet. Net als mensen die hun huur betalen. Dit was wettelijk gezien gewoon correct.
Een vriendin van me staat al zes jaar op de wachtlijst voor een woning. Dus zo makkelijk is het niet om binnen een paar maanden een betaalbare woning te vinden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:51 schreef theKiD het volgende:
2. Ze hebben tijd genoeg gehad om legaal een andere woonruimte te zoeken, voor zover ik weet is al maanden bekend dat deze nieuwe wet eraan zat te komen. Dan moeten ze nu niet gaan huilen..
Krakers die zich aan de regels hielden hadden altijd al de kans elk moment dakloos te worden, zodra er een bestemming gevonden was. Dat is dus niets nieuws en niet iets om over te zeuren, ze kiezen zelf voor onzekerheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:21 schreef Gulo het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, daar ben ik ook tegen. Er zal ook best wat tuig tussen zitten. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik kraken in principe een legitiem middel vind. Je kan niet iedereen over een kam scheren vind ik.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:04 schreef Reintji het volgende:
Eind jaren 90 is het Wolters-Noordhoff Complex in Groningen ontruimd met een ware veldslag. Lange procedures hadden de eigenaars in het gelijk gesteld. Waarom dan voor miljoenen schade aanbrengen en de confrontatie opzoeken?
Dat vind ik ook prima.quote:Hoe het ook kan bewijst http://www.orkz.nl/ wat in goed overleg met de gemeente en eigenaars is gelegaliseerd. Waarbij bewoners gewoon huur betalen aan een stichting en zelf het onderhoud et cetera voor hun rekening nemen.
Dan huur je intussentijd een kamer, of probeer je t in een andere woonplaats?quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een vriendin van me staat al zes jaar op de wachtlijst voor een woning. Dus zo makkelijk is het niet om binnen een paar maanden een betaalbare woning te vinden.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:35 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dan huur je intussentijd een kamer, of probeer je t in een andere woonplaats?
Jij met afstand teruggelezen.... dus je gaat eerst vol meedoen met de discussie. Gooit er debiele dingen in en zegt dan vervolgens dat je het even hebt teruggelezen en dat bepaalde posters flauw zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 05:05 schreef kitao het volgende:
ik heb het éen en ander nu een beetje van een afstand teruggelezen en wat Relko beweert dat hij zonder duidelijke aanleiding werd belaagd met knuppels is helaas vaker voorgekomen.
Ook in Rotterdam zijn er honderden klachten binnengekomen bij een speciaal door een aantal politieke partijen opgezet telefoonnummer naar aanleiding van ordinair agressief gedrag van de ME vorig jaar ofzoiets.
Dus al die flauwe postertjes die dit lachend onder het tapijt moffelen moeten eens bij zich nagaan of ze echt oprecht nadenken over grondrechten en een tolerante samenleving.
Blijkbaar niet.
Wederom pure provocatie dus. Afknallen die gasten!quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:33 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Krakers die zich aan de regels hielden hadden altijd al de kans elk moment dakloos te worden, zodra er een bestemming gevonden was. Dat is dus niets nieuws en niet iets om over te zeuren, ze kiezen zelf voor onzekerheid.
Goed dan gisteren in Nijmegen: ik woon aan het Joris Ivensplein dus heb t van dichtbij gezien. Voor de demonstratie sprak ik een oudere kraker uit Utrecht die even meekeek naar de start en de bandjes en toen weer terug ging. Want het zwarte blok was aanwezig en dat leverde gegarandeerd problemen op en die wilde hij niet mee legitimeren. De aanwezigheid van die eikels deed hun zaak geen goed naar zijn zeggen. Daarna een foldertje in mijn hand gedrukt gekregen van een jongen. Ik lees het en ga de discussie met hem aan, waarbij hij het argument gebruikt dat antikraak nu dus ook zal verdwijnen en dat dat een slechte zaak is. Dit terwijl krakers regelmatig antikrakers bedreigen en ze het normaliter een slechts iets vinden. Ik wijs hem erop, en de beschaafde discussie was over, ik was een gore kapitalist, met m'n nette kleertjes.. :S
Afijn het rondje ging door de stad en men kwam terug. Er was een eindmanifestatie in het park. Iedereen wist dat,ook degene die niet uit Nijmegen kwam. Daarna trok nadat men er al 15 minuten was alsnog het zwarte blok de Lange Hezelstraat in, alwaar politie op afstand opgesteld stond. Men wist dat dat niet de bedoeling was en ging er doelbewust toch heen. Een huisgenootje van me liep er en heeft een steen in dr rug gekregen. De helden droegen natuurlijk bedekkende kleding over hun gelaat, dus aangifte heeft weinig zin. Afijn, toen de ME ingreep renden er enkele krakers onze voortuin in om aan de ME te voorkomen. Ik verzocht hen weg te gaan bij ons huis want had geen zin in gezever in de voortuin. Wat ik daar zag was niet goed voor de kraakbeweging een stel weinig intellectuele doorgesnoven dronkelappen, de ogen spraken boekdelen.
Afijn de meeste krakers hebben gisteren geen greintje sympathie bij me gekweekt, op die man uit Utrecht na, die na het zien van de rotte appels besloot gewoon niet meer mee te lopen.
Een kamer is geen serieuze huisvesting, dat is leuk als je studente bent. En woonplaatsen in de omgeving is ook niet zo makkelijk omdat je bepaalde bindingseisen hebt om in aanmerking te komen voor een woning.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:35 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dan huur je intussentijd een kamer, of probeer je t in een andere woonplaats?
ACh man waarom is dit alleen een probleem voor mensen die pro kraken zijn? Waarom kunnen al die mensen die tegen krakers zijn wel een woning vinden? Sterker nog, de mijne had ik een maand na inschrijving...NIEUWBOUW IN DEN HAAG!!! Het kan dus wel hahahaha.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een kamer is geen serieuze huisvesting, dat is leuk als je studente bent. En woonplaatsen in de omgeving is ook niet zo makkelijk omdat je bepaalde bindingseisen hebt om in aanmerking te komen voor een woning.
Ik vind dat hier nogal makkelijk voorbijgegaan wordt aan het feit dat een fatsoenlijk dak boven je hoofd een primaire levensbehoefte is.
Krijg je ervan als de overheid de woningmarkt zo reguleerd als in NL. Meer vrije markt, iedereen laten bouwen en het probleem is opgelost.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een kamer is geen serieuze huisvesting, dat is leuk als je studente bent. En woonplaatsen in de omgeving is ook niet zo makkelijk omdat je bepaalde bindingseisen hebt om in aanmerking te komen voor een woning.
Ik vind dat hier nogal makkelijk voorbijgegaan wordt aan het feit dat een fatsoenlijk dak boven je hoofd een primaire levensbehoefte is.
Recent op het journaal een leuk stukje, WBV plaatst mensen in andere huizen om de panden waar ze wonen op te gaan knappen, trekken er krakers in.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
ACh man waarom is dit alleen een probleem voor mensen die pro kraken zijn? Waarom kunnen al die mensen die tegen krakers zijn wel een woning vinden? Sterker nog, de mijne had ik een maand na inschrijving...NIEUWBOUW IN DEN HAAG!!! Het kan dus wel hahahaha.
Daarnaast, krakers zeggen dat ze kraken om woningnood tegen te gaan. Maar als dat tuig een pand kraakt kan ik er toch niet wonen? Wat zou ik er als woningzoekende dan bij opschieten dat jullie kraken. Dan hebben jullie idd onderdak op de grachtengordel en ik nog steeds niet. Nee sterker nog, mijn huur gaat dan omhoog omdat de huiseigenaar procedures moet voeren tegen tuig wat zijn andere woningen bezet houdt!
Dan heb je of veel geluk gehad (net hoe je het bekijkt, ik zou voor geen goud in die stad willen wonen, maar dat doet er niet toequote:Op zondag 3 oktober 2010 11:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
ACh man waarom is dit alleen een probleem voor mensen die pro kraken zijn? Waarom kunnen al die mensen die tegen krakers zijn wel een woning vinden? Sterker nog, de mijne had ik een maand na inschrijving...NIEUWBOUW IN DEN HAAG!!! Het kan dus wel hahahaha.
Nee hoor, ik huur niet particulier en heb gewoon een modaal inkomen. Het gaat erom dat je zelf moeite doet. Ik heb ook eerst een afwijzing gekregen. Had ik direct kunnen gaan kraken en schreeuwen dat het allemaal niet kan omdat de regering tegen me is maar nee, zo zitten normale mensen niet in elkaar.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:33 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dan heb je of veel geluk gehad (net hoe je het bekijkt, ik zou voor geen goud in die stad willen wonen, maar dat doet er niet toe), of je hebt particulier gehuurd. Daar heb je echter wel een bepaald inkomen voor nodig. (Er zijn mensen die 40 uur per week werken en toch niet aan dat bepaalde inkomen komen.)
En wat een lulkoek dat dit alleen een probleem is voor mensen die pro-kraken zijn? Ben jij echt zo onwetend? Het is toch algemeen bekend dat de wachtlijsten volstaan?
Overigens, die persoon waar ik het over hebt (die al 6 jaar op een wachtlijst staat) is niet pro-kraken. Fel tegen zelfs. Maar dat doet er dus helemaal niet toe.
Vreemd is dat he, in tijden van woningnood bezetten ze ook nog eens die paar woningen die opgeknapt kunnen worden .... heel niet sociaal naar de mensen die echt op een woning wachten omdat ze s'avonds moeten slapen voordat ze overdag naar hun werk gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Recent op het journaal een leuk stukje, WBV plaatst mensen in andere huizen om de panden waar ze wonen op te gaan knappen, trekken er krakers in.
Via welke woningbouwvereniging is dat? En waarom kan je er na een maand al in? Graag toelichten. Welke moeite heb je hier voor gedaan?quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik huur niet particulier en heb gewoon een modaal inkomen. Het gaat erom dat je zelf moeite doet. Ik heb ook eerst een afwijzing gekregen. Had ik direct kunnen gaan kraken en schreeuwen dat het allemaal niet kan omdat de regering tegen me is maar nee, zo zitten normale mensen niet in elkaar.
Ik kwam met goede argumenten... wat die waren doet er nu niet toe. Het is ook geen grote woning overigens maar ik had dan ook geen absurde eisen. Het is ook niet in het centrum, maar dat hoefde van mij ook niet. Wel een lekkere tuin erbij.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Via welke woningbouwvereniging is dat? En waarom kan je er na een maand al in? Graag toelichten. Welke moeite heb je hier voor gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |