Sterker nog, ze stond te huilen. Niet gek, ze beseft zich wat ze moet doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:36 schreef liesje1979 het volgende:
Awww ze doet heel moedig, maar volgens mij staat het huilen haar nader dan het lachen.

Ik ga morgen in de zondagrust lekker shoppen hier in de stad. Dat is mijn zondagsrust :pquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind 66 % een zware meerderheid. Gelukkig komt D66 en GL niet in de regering en blijft de zondagsrust gespaard. Dankzij de SGP

Hij heeft wel een punt, bijna een derde is tegen. En dan binnen één partijquote:

Donderstraal een eind op, trol.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zie wel heel veel jaren 50 in het beleid van dit kabinet. Ik ben daar we lblij om.

Nee. Ik hoop dat SGP het bedongen heeft.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Als je zondagsrust wil hebben dan blijf je toch gewoon in huis?

Inderdaad, het SGP, dat moeten we hebben.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Geef D66 aub geen podium. GL ook niet.

Hij is volgens mij al klaar hoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef IHVK het volgende:
Intussen houdt Wilders enge speeches in Duitsland.

Vanavond als het goed is de EO, Nederland Zingt, volledige samenzangquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:33 schreef remlof het volgende:
Omg, het Wilhelmus, ik zet effe het geluid uit.

Valt mee. hoor. Wilders was netjes in NY een paar weken terug.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef IHVK het volgende:
Intussen houdt Wilders enge speeches in Duitsland.

Nee, geef vooral de conservatieve kutpartijen de kans.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

NY ligt niet in Duitsland, maar het is niet zo heel vreemd dat jij het mee vindt vallen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Valt mee. hoor. Wilders was netjes in NY een paar weken terug.

quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef tralalala het volgende:
Ja, maar de laatste bus vertrekt over 3 minuten.![]()
![]()

Nederland Zingt is een mooi programma. Hou ik van.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Vanavond als het goed is de EO, Nederland Zingt, volledige samenzang![]()
Gooi je TV maar uit het raam

Inderdaad, weldenkende vooruitstrevende partijen die niet verblind worden door gedateerde idealen moeten we niet hebbenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Jep. Hier is de inhoud van z'n speech.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij is volgens mij al klaar hoor.

Maar Wilders vindt gewoon dat hij daar geen moskee wilt. Dat is toch niet extreem?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
NY ligt niet in Duitsland, maar het is niet zo heel vreemd dat jij het mee vindt vallen.

Och, die 1/3e zou ook niemand uitsluiten, behalve Wilders blijkt nuquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
De mensen die hier ineens roepen dat 1/3e niets voorstelt, zijn toch niet dezelfde mensen die vonden dat we de PVV niet mochten uitsluiten huh?

Conservatisme is juist erg goed voor een stabiele samenleving.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, geef vooral de conservatieve kutpartijen de kans.

Ah, dictatuur van de meerderheid dus. Een onderdeel van de democratie is dat je de minderheid beschermt tegen de meerderheid, maar dat is iets wat je blijkbaar maar niks vindt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:41 schreef Shreyas het volgende:
Als er een meerderheid is, dan is het inderdaad binnen...dat heet democratie. Serieus wat doe Ab Klink in de politiek als hij dat durft tegen te spreken.

Liever een verraad van de rechtsstaat dan van Nederland! Trouwens valse tranen van Ferrier.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef Lamon. het volgende:
En met het verwachte verraad van de rechtsstaat van Nederland drinken we gezellig een drankje met het volkslied op de achtergrond.

We merken het ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Conservatisme is juist erg goed voor een stabiele samenleving.Het brengt nl rust.

Nou, dat valt te zien. De PVV is conservatief en zorgt voor tweesplitsing, het CDA is conservatief en is zelf verdeeld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Conservatisme is juist erg goed voor een stabiele samenleving.Het brengt nl rust.

Een op de drie CDA'ers is tegen, dat gaat ze zo opbreken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:42 schreef henkde_j het volgende:
Woord van de dag: Substantiele minderheid

Daarom ben ik niet voor een directe democratie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, dictatuur van de meerderheid dus. Een onderdeel van de democratie is dat je de minderheid beschermt tegen de meerderheid, maar dat is iets wat je blijkbaar maar niks vindt.

Dat bepaal jij niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Trouwens valse tranen van Ferrier.

Inderdaad, een diepe verdeeldheid en dus klooien van incident naar incident de komende tijd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Een op de drie CDA'ers is tegen, dat gaat ze zo opbreken.

Wellicht wel. Maar die kunnen altijd nog draaien.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef remlof het volgende:
[..]

Ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef MrBadGuy het volgende:
Koppejan noemt het ook een substantiële minderheid, die voelt zich dus wel gesteund.

Veel rokers daar kennelijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef larry_flynt het volgende:
BESTE MENSEN NIET ALLEMAAL TEGELIJK!!!!!!!!!!

Het ''rommelt'' binnen elke democratische politieke partij, het kan nooit zo zijn dat elk lid ALLE standpunten van de partij steunen en daar achter staan.quote:

1/3 is echt heel veel... 1 op de 3 CDA-ers zijn tegen..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef remlof het volgende:
[..]

Ik begreep dat er uit Limburg flinke groepen voorstanders zijn bijeengeroepen om met bussen naar het congres te gaan. Dus hoe je bij deze conclusie komtquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef MouzurX het volgende:
Maare tegenstanders willen juist dat het niet doorgaat dus die zijn massaal gekomen.
Ala die 32% is wrs veel minder als je naar de hele CDA aanhang kijkt in NL.

Dat zijn 2 woordenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:42 schreef henkde_j het volgende:
Woord van de dag: Substantiele minderheid

Idd. Complimenten voor de openheid en democratisch gehalte van het cda.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:44 schreef neen het volgende:
Over hoeveel jaar krijgen we weer zo'n congres op tv![]()

quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef Deckard het volgende:
[..]
Word ik echt moe van dat jij weer een WOII connectie wil maken met rommel. *zucht*

quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja.
Maar wat wilt Koppejan dan? Een gedrocht met D66 en GL?
Hij komt niet met een alternatief.

Ik had ook minder verwacht.quote:

Als je het zo bekijkt wel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
32% tegen (in een niet erg eerlijke verkiezing). En dan dus slechts een kunstmatig opgehoogde 68% die van een 18 verkozen kamerleden er 21 moet maken, om dan aan een kamerminderheid te komen van 52 zetels voor een regering.
Kan de steun magerder?

Dat klopt, maar dit gaat echt over een beginsel van de partij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het ''rommelt'' binnen elke democratische politieke partij, het kan nooit zo zijn dat elk lid ALLE standpunten van de partij steunen en daar achter staan.

Dat bepaalt ze zelf, ik merk het slechts op.quote:

Top dat je dat mooi vind, ik ook wel hoorquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nederland Zingt is een mooi programma. Hou ik van.

Niet echt. Als je bedenkt dat vooral de tegenstemmers naar het Congres zijn gekomen en de voorstemmers het wel geloven.quote:

Nee!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef dawg het volgende:
[..]
ze zullen eerst moeten overleggen met de rest van de fractie. beetje voorbarig om dan nu al met alternatieven te komen

Jup, en als het niet doorgaat loopt de rechterflank helemaal leeg.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef remlof het volgende:
[..]

Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:46 schreef Splutje het volgende:
[ afbeelding ]
Al is het bij een pragmatische partij als D66 moeilijk te bepalen. Voor mij is het liberale gecombineerd met het progressieve van D66 i.i.g. ideaal

Surequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet echt. Als je bedenkt dat vooral de tegenstemmers naar het Congres zijn gekomen en de voorstemmers het wel geloven.

Hoe kom jij daarbij? Of heb je daar bronnen voor?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet echt. Als je bedenkt dat vooral de tegenstemmers naar het Congres zijn gekomen en de voorstemmers het wel geloven.

NO SHITquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1 op de 3 CDA-ers zijn tegen..

Zo werkt democratie niet hè.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]

quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:46 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Top dat je dat mooi vind, ik ook wel hoor.
Vooral omdat een orgel geluidstechnisch één van de moeilijkste instrumenten is om op te nemen.
Is ook erg goed van zequote:Toch altijd knap hoe DutchView (het "faciliteitenhoertje" van het Mediapark lijkt het wel) dat toch altijd weer flikt
.
Precies dan wordt je afgemaakt.quote:Maar probeer maar eens voor je Christendom of wat dan ook uit te komen in een Islamitisch land...
Daar staat de doodstraf op.

Maar dan moeten we de TK afschaffen en alles via een referendum beslissen. Er is geen enkele partij in de TK waarvan de leden 100 procent achter de beslissingen van de fractie staat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, dictatuur van de meerderheid dus. Een onderdeel van de democratie is dat je de minderheid beschermt tegen de meerderheid, maar dat is iets wat je blijkbaar maar niks vindt.

Ik bedoel gewoon dat ik het veel vindquote:

Volgens mij was juist half Limburg naar het congres gekomen om hun steun te betuigen voor Geertquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:48 schreef Meddo het volgende:
Het zijn natuurlijk ook vaak de tegenstanders die zich laten horen en naar zo'n meeting komen

Nee, dat is onzin. Er is niets glansrijks aan. Los van de afgang van de oneerlijke stemming, dat er resoluties zijn tegen een regeerakkoord gaat natuurlijk al heel erg ver.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt wel.
Maar Maxime heeft glansrijk gewonnen. Of je het leuk vindt of niet.

Voorstanders zijn met rijen bussen uit Limburg komen rijden. Tegenstanders hadden geen zin om mee te doen aan een stemming die vantevoren al vaststond.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:48 schreef Meddo het volgende:
Het zijn natuurlijk ook vaak de tegenstanders die zich laten horen en naar zo'n meeting komen

Was inderdaad een mager argument van De Jagerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Voorstanders zijn met rijen bussen uit Limburg komen rijden. Tegenstanders hadden geen zin om mee te doen aan een stemming die vantevoren al vaststond.

Maar goed. Ik ben allang bij dat VVD en D66, GL de kans krijgen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. Er is niets glansrijks aan. Los van de afgang van de oneerlijke stemming, dat er resoluties zijn tegen een regeerakkoord gaat natuurlijk al heel erg ver.

Hoezo? Omdat mensen konden zien wat je inleverde?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Los van de afgang van de oneerlijke stemming

Goede beffer, naar het schijnt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:50 schreef ThePianoMan het volgende:
Ferry is echt zo'n nerdje waar je best sex mee kan hebben.

Ze spelen gewoon een politiek spelletjequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor Ferrier en Koppejan de moeilijkste uitslag of ze moeten van te voren al een percentage in hun hoofd hebben gehad

De verwarrende uitleg van de voorzitter misschien?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat mensen konden zien wat je inleverde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |