Honden erop af sturen en deze zooi gebruiken als oefenmateriaal. Vooral hard op knietjes en niertjes slaanquote:Een groep krakers heeft zich vrijdagavond in het centrum van Amsterdam tegen de politie gekeerd. De krakers hebben met stenen gegooid en auto's beschadigd. Een nog onbekend aantal personen is gewond geraakt. Het is niet zeker of er politiemensen onder de gewonden zijn.
De situatie escaleerde rond acht uur vrijdagavond in de Spuistraat, aldus de politie. De krakers vervolgden hun weg naar de Herengracht en de Keizersgracht, waar ze een spoor van vernieling hebben achtergelaten. Ze hebben stenen uit de straat getrokken, auto's beschadigd, vuilniszakken uit elkaar getrokken, en er woeden brandjes, gevoed door onder meer stukken hout.
Op verschillende plekken in de binnenstad houden zich groepjes krakers op. Ze zijn te herkennen aan capuchons die ze over hun hoofd hebben getrokken en sjaals waarmee ze hun gezicht deels bedekken.
De politie heeft een aantal aanhoudingen verricht. Eerder op de avond heeft de ME charges verricht op een groep krakers.
Honderden mensen verzamelden zich rond vijf uur op het Spui en trokken daarna via de Dam en het Centraal Station door de stad. Actievoerders gehuld in het zwart en met bivakmutsen op dragen spandoeken met teksten als „Jullie wetten niet de onze!” en „Kraakverbod opgerot”. Ze roepen leuzen als „Wet of geen wet; kraken gaat door”.
De sfeer werd tegen zeven uur wat onrustig, nadat enkele betogers bierflesjes en verfbommetjes naar busjes van de Mobiele Eenheid (ME) gooiden. Er is veel politie en ME op de been. Ook een helikopter hangt in de lucht.
Het is onduidelijk hoe lang de krakers doorgaan.
Houden zoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef BradleyQ het volgende:
Met zo'n titel zal ik als linksmensch hier niet inhoudelijk op reageren.
alsof een mod geen mening mag hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:21 schreef Cubewood. het volgende:
En dat is een mod
Kan je jezelf niet even bannen?
Fok! wordt ook steeds triester.
Wanneer gaan jullie met de Telegraaf fuseren?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:22 schreef DeParo het volgende:
Lol, wtf, TS is een moderator, ik neem aan niet meer voor heel lang.
Wat een belachelijk stukje.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
alsof een mod geen mening mag hebben
Oja een mod mag geen mening hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:21 schreef Cubewood. het volgende:
En dat is een mod
De kraker in jou is dus gestorven? De rebel? De revolutionair? Het zelfstandige brein?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Oja een mod mag geen mening hebbenen als een NWS mod dit topic niet in orde vindt kan hij hem sluiten. Ik post hier gewoon als user
Uiteraard wel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
alsof een mod geen mening mag hebben
Is toch een gewoon een mooie puur feitelijke titelquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef BradleyQ het volgende:
Met zo'n titel zal ik als linksmensch hier niet inhoudelijk op reageren.
Hij heeft toch gelijk? Laat dat kolere tuig een baan gaan zoeken en een huurhuis. Waar je centen voor moet betalen zoals ieder ander fatsoenlijk mens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:21 schreef Cubewood. het volgende:
En dat is een mod
Als je een 'egoistisch zichzelf verrijkende over andermans rug met kinderen die zelf geen ruk uitvoeren' mentaliteit hebt, ja, dan zal je het wel een normale titel vinden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is toch een gewoon een mooie puur feitelijke titel
Dat 'langharige werkschuwe profiteurs', krakers betekenen, hoeft nog niet te betekenen dat zij ook werkloos zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is toch een gewoon een mooie puur feitelijke titel
Als jij je auto een jaar niet gebruikt of je fiets zal ik het ook laten jatten oke, onder het mom van ja maar jij gebruikt het niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat 'langharige werkschuwe profiteurs', krakers betekenen, hoeft nog niet te betekenen dat zij ook werkloos zijn.
Het enige waar zij van profiteren is de leegstand, en dat is overigens de schuld van de huisbezitters zelf.
Kromme redenering dat iemand 'schuldig' is aan wat hij met zijn bezit doet of nalaat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat 'langharige werkschuwe profiteurs', krakers betekenen, hoeft nog niet te betekenen dat zij ook werkloos zijn.
Het enige waar zij van profiteren is de leegstand, en dat is overigens de schuld van de huisbezitters zelf.
In een auto of op een fiets kan je niet wonen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als jij je auto een jaar niet gebruikt of je fiets zal ik het ook laten jatten oke, onder het mom van ja maar jij gebruikt het niet.
Je kan prima in een auto wonen. Dat tuig helemaal.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:35 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In een auto of op een fiets kan je niet wonen.
Wel jezelf vervoeren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:35 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In een auto of op een fiets kan je niet wonen.
Nu valt het gros van de leegstand ten prooi aan het vandalisme, wat kosten met zich meebrengt. Een kostenpost waar de meeste huisbezitters niet op zitten te wachten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kromme redenering dat iemand 'schuldig' is aan wat hij met zijn bezit doet of nalaat.
Ja wat een helden he, zich verstoppen onder bivakmutsen. Als ze dan echt voor hun zogenaamde idealen strijden, kan dat ook wel in openbaarheidquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:33 schreef popolon het volgende:
En dat loopt rond met bivakmutsen, knuppels en ander 'wapentuig'. Vredelievend volk die de boel daar op stelten zet.
quote:de kraakverbod demo in amsterdam is zojuist uit een geslagen.
vlak voor het eind van de demo werd een aantal luxe apartementen gekraakt in de spuistraat (met uitzicht op het smeris buro.
De smeris leek zich na een tijdje terug te trekken en men vervolgde hun weg naar het begin/eind punt op het spui voor soep en eten.
nog geen 200 meter verder kwam de bereden politie in vol galop om de demo in te knallen.
een follie verfbommen, stenen en flessen bracht de charge tot omkeren en voorkwam dat mensen onder de voet werden gelopen.
daarna kwam de reguliere ME wild slaand de straat in, wederom vingen krakers de charge op. Toen echter de bereden politie van achteren alsnog de demo in kwam denderen werd de demo uit een geslagen.
op dit moment wordt waarschijnlijk het eerder gekraakte pandje ontruimd.
er is nog steeds waanzinnig veel ME en stillen aan het rond crossen dus let op elkaar en als je iemand gearresteerd ziet worden bel de arrestogroep.
de toon is gezet, niet door ons maar door de staat, iedereen vecht terug op de manier die hen goeddunkt.
en onthoud:
An injury to one is an injury to all....
Ja, want het gemiddelde kraakpand komt ongeschonden en verhuurbaar uit de strijdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nu valt het gros van de leegstand ten prooi aan het vandalisme, wat kosten met zich meebrengt. Een kostenpost waar de meeste huisbezitters niet op zitten te wachten.
Ik zou zeggen, beter bewoning dan leegstand. Door bewoning maak je je medemens (dus de kraker) ook blij, maar daar geeft niemand meer een ruk om.
Ik geef inderdaad geen ruk om krakers, zie ze het liefste in de goot, waar ze horen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nu valt het gros van de leegstand ten prooi aan het vandalisme, wat kosten met zich meebrengt. Een kostenpost waar de meeste huisbezitters niet op zitten te wachten.
Ik zou zeggen, beter bewoning dan leegstand. Door bewoning maak je je medemens (dus de kraker) ook blij, maar daar geeft niemand meer een ruk om.
Dat je niet snapt dat het een hellend vlak is is nog wat me het meeste stoort.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:38 schreef DeParo het volgende:
Beste mensen, hoeveel panden bezitten jullie uberhaupt, die krakers zitten voornamelijk in huizen van particuliere eigenaren of bedrijven die er geen drul mee uitvoeren. Terwijl er een hoge woningnood is o.a. in Amsterdam en andere grotere steden blijven zij er maar veel geld uit slaan, ik ben zelf absoluut geen kraker, maar ga jezelf eens ff snel verzetten tegen die huisjesmelkers, tegen egoistische ondernemers, en de VVD.
Als een pandeigenaar toestemming geeft om er gratis te wonen of tegen kleine vergoeding is het alleen maar top, maar dat smerige tuig dat panden toe-eigent omdat ze menen dat het lang leeg staatquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan hoef jij je geen zorgen meer te maken de komende tijdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:39 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen ruk om krakers, zie ze het liefste in de goot, waar ze horen.
Ze zouden jou mod moeten uitmaken, ben het uiteraard niet met je eens, mara je blijft netjes.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:39 schreef Dagonet het volgende:
Zo'n protest als van de week een nachtje op de dam slapen, prima.
Maar vernielingen aanrichten? Politie belagen? Smijt ze maar een tijdje in de cel.
Het meest nog wel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat je niet snapt dat het een hellend vlak is is nog wat me het meeste stoort.
Zoals het er naar uitziet nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:40 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan hoef jij je geen zorgen meer te maken de komende tijd
Och, hooligans proberen het ook elke keer. Onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:41 schreef StephanL het volgende:
Dit gaat nog wel een vervolg krijgen, ben ik bang. De krakers laten zich niet tegen houden en zijn er misschien nu nog meer op gebrand op revanche.
Poehee, wat ben jij stoer zeg. Alsof jij het durft om moord met voorbedachte rade te plegen. Doe ff normaal zeg.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als het mijn huis zou overkomen zou ik hem eigenhandig dichttimmeren overdag terwijl ze slapen (ja ongedierte feest s'nachts en slaapt overdag) en de fik erin
Dan tonen ze eindelijk hun ware aard. Verspelen ze ook mooi het enige beetje krediet dat ze nog hebben bij een deel van de bevolking.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:41 schreef StephanL het volgende:
Dit gaat nog wel een vervolg krijgen, ben ik bang. De krakers laten zich niet tegen houden en zijn er misschien nu nog meer op gebrand op revanche.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:45 schreef Armageddon het volgende:
whehehe anaal.
Ik zou niet de fik er in steken. Ik zou een week wachten met de fik er in steken.
ik sluit hem jaquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Oja een mod mag geen mening hebbenen als een NWS mod dit topic niet in orde vindt kan hij hem sluiten. Ik post hier gewoon als user
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |