uh, dat zou ik niet al te hard roepen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:16 schreef Monidique het volgende:
Met onze huidige technologie is zelfs ons zonnestelsel niet eens praktisch overbrugbaar. En volgens mij gaat het ueberhaupt nooit lukken, reizen tussen de sterren.
Tijddialatie is voor de reis zelf inderdaad een gunstig effect. Maar op het punt van vertrek en aankomst verloopt de tijd natuurlijk in het eigen stelsel. Dus daar krijgt de reiziger toch mee te maken.quote:Snelheden van ruimteschepen zijn nu inderdaad hopeloos, maar als je de snelheid van het licht kan benaderen, dan duurt een reis van enkele lichtjaren voor de reiziger niet zo lang.
Denk dat de grote van de planeet eerder invloed op het wel/niet hebben van een atmosfeer heeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:51 schreef Schonedal het volgende:
Het is hoogst twijfelachtig dat de planeet een atmosfeer heeft.
Aan de hete kant verdampt alles, aan de koude kant condenseert alles dat verdampen en condenseren kan. Dat geldt dus voor alle vloeistoffen en gassen.
Is de planeet bewoonbaar? Ik zou er niet willen wonen.![]()
Maar dat is niet relevant voor de reis lijkt me. Ja, je moet je familieleden en vrienden wel gedag zeggen, want als weer terug gaat zijn die er niet meer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tijddialatie is voor de reis zelf inderdaad een gunstig effect. Maar op het punt van vertrek en aankomst verloopt de tijd natuurlijk in het eigen stelsel. Dus daar krijgt de reiziger toch mee te maken.
Zelfs als de mogelijkheid er zou zijn om er te komen, zijn planeten met buitenaards leven volkomen ongeschikt om er als mens te gaan leven. Alleen in een luchtdicht ruimtepak. zou je er kunnen vertoeven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:47 schreef netolk het volgende:
[..]
Tja of dat zo uniek is weet ik zo net nog niet aangezien ik ook op zo'n planeet zit maar het is idd wel een potentiële planeet met leven, dus mochten we de aarde zover verkloot hebben dat we een nieuwe nodig hebben kunnen we altijd nog die richting op XD
Hij werkt bij SETI, dus diegene is vrij betrouwbaar!!!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:32 schreef Asphias het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eken-van-leven.dhtml
een wetenschapper claimt 2 jaar geleden al een "lichtsignaal" gevonden te hebben uit de richting van die planeet.
enig idee hoe betrouwbaar die gozer is? ik heb stiekem het vermoeden dat dit bericht zo naar Tru doorgestuurd kan worden, maar eerst ff de wetenschappers er op loslaten
Laten we een keertje niet ons alu-hoedje conspiracy mode aan zetten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:27 schreef Harunobu het volgende:
Ik zou het eerder omdraaien. Hij werkt bij SETI, dus is dat niet.
Zeker net als die mensen die probeerden te vliegen. Het was toch geen serieuze wetenschapquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:25 schreef Harunobu het volgende:
Heeft niets met conspiracy te maken. Ik vind SETI gewoon geen serieuze wetenschap. En daar zitten dus ook niet de serieuze en goede wetenschappers. Daar zit je of omdat je niets beter kunt krijgen of op dat je een irrationele droom hebt.
Waarom zou je geen licht van een dergelijke planeet kunnen zien?quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:06 schreef pinine het volgende:
verder lijkt me het onzinnig dat je lichtsignalen van die planeet kan zien maar ongetwijfeld zal er leven zijn op andere planeten, het leven op aarde moet daarvandaan zijn gekomen
Volgens mij is er (nog) geen telescoop die krachtig genoeg is om exoplaneten rechtstreeks te observeren, dus licht wat van een dergelijke planeet af zou komen kunnen we ook nog niet zien.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:44 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Waarom zou je geen licht van een dergelijke planeet kunnen zien?
En waar komt het leven op die andere planeten dan weer vandaan?
Het kan natuurlijk, maar is het gezien de enorme afstanden niet waarschijnlijker dat leven vaker uit zichzelf uitstaat?
Maar dit zijn dan toch vooral gigantische planeten in de categorie Neptunus en groter?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:59 schreef Telates het volgende:
Er zijn al een aantal directe observaties van exoplaneten. Het probleem is niet zozeer dat er te weinig licht van een exoplaneet komt, maar dat de verhouding tussen het licht van de planeet en het licht van de ster enorm is. Het licht van de ster domineert de waarnemingen dan (in het zichtbare licht is de ster zo'n miljard keer helderder, in het infrarood zo'n miljoen keer).
Er zijn wel trucs, zoals het afschermen van de ster, waardoor het toch mogelijk wordt de exoplaneet direct waar te nemen.
Daar kunnen we dus prima de PVV'ers naartoe sturenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:49 schreef remlof het volgende:
maar in de permanente schemerzone moeten voor de mens bewoonbare gebieden zijn.
Van traphelicopter naar airbus, en over 100 jaar zitten we op andere sterren?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:10 schreef whosvegas het volgende:
[..]
uh, dat zou ik niet al te hard roepen.
Al;s je 500 jaar geleden zou roepen dat we naar maan zouden kunnen reizen, zou je voor gek zijn verklaard. Moet je eens kijken wat voor ontwikkeling de mensheid de afgelopen 100 jaar heeft doorgemaakt.
Ik vraag me weleens af of we qua wetenschappelijke ontwikkeling niet nu al op een exoplaneet hadden gestaan als de Middeleeuwen niet voorbij waren gekomen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet met normaal reizen in ieder geval. De lichtsnelheid is een harde grens, daaraan is niet te ontkomen. Om toch die gigantische afstanden te overbruggen moet je gaan denken aan nu nog puur hypothetische zaken zoals de ruimte verbuigen of door wormgaten reizen bijvoorbeeld. Dat is heel erg sci-fi, maar wie weet wat we in de toekomst kunnen. Technologie ontwikkelt zich exponentieel. Moet je eens kijken hoe ver we gekomen zijn in de laatste paar honderd jaar.
Dat is voor ons misschien vreemd of onbewoonbaar. Maar als er leven is op die planeet dan zou het zich wel hebben aangepast, wij hebben ons ook aangepast.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:18 schreef MouzurX het volgende:
Maar aan 1 kant van die planeet is het enorm warm en aan de ander heel koud?
Krijg je dan niet gigantisch harde wind enz?
Of andere klimaat-achtige problemen?
Ja ik vraag me dus af op welke manier je je daar aan kan aanpassen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:29 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Dat is voor ons misschien vreemd of onbewoonbaar. Maar als er leven is op die planeet dan zou het zich wel hebben aangepast, wij hebben ons ook aangepast.
Ja aangezien het exponentieel sneller gaat met de ontwikkelingen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Van traphelicopter naar airbus, en over 100 jaar zitten we op andere sterren?
Dat lijkt me ook niet fijn wonen nee.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja ik vraag me dus af op welke manier je je daar aan kan aanpassen.
Als er constant orkaanwind is dan kan er weinig leven lijkt me.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zouden ze dan toch bestaan?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zouden ze dan toch bestaan?
Wat is de oorzaak van die mening? Een kromme redenatie of wensdenken?quote:
Waarom niet? En als je nu levende wezens hebt die veel sterkere spieren hebben dan ons zodat de sterkte van die wind hen niet deert? (Ik bedoel maar: ik denk dat een brontosaurus wel tegen wat wind konquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja ik vraag me dus af op welke manier je je daar aan kan aanpassen.
Als er constant orkaanwind is dan kan er weinig leven lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |