abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87037553
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat toch niet vertellen dat je onder de indruk bent? Rutte had in de aanloop naar de verkiezingen over hervormen. Als dit akkoord iets niet doet dan is het hervormen. Het is doormodderen op dezelfde voet. Of, hoe noemen de rechtse users dat ook alweer: Pappen en nathouden
Ik had het over de zure users hier :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87037557
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, als je gaat solliciteren moet je je zo kleden, omdat het blijkbaar gaat om je buitenkant en niet om je competenties. Laat ik het anders stellen: Je wordt uitgenodigd op basis van je CV. Men vindt dus dat je wellicht de mogelijkheden hebt om er te werken. Waarom zou het dan uitmaken als je komt in een spijkerbroek en een Motorheadshirtje met een tattoo op je onderarm?
Omdat mensen dan minder snel iets van je aannemen. Van wie zou jij eerder iets aannemen? Van een neo-nazi of iemand die zich fatsoenlijk kleedt?
  donderdag 30 september 2010 @ 21:03:06 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87037585
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een goeie manager weet hoe de dress code is op de werkvloer, dus wat je nu roept is onmogelijk. ^O^
Wel eens oudere foto's van Bill Gates gezien?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87037621
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet zuur, maar vind het een buitengewoon laf akkoord. De angst voor de oppositie druipt er vanaf. Alledrie de partijen zijn bang om echt te hervormen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87037637
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Mensen die het UWV nog de naam van meer dan anderhalf jaar geleden geven, hebben geen verstand van werkloosheid en al het onzinnige gedoe er omheen, zo loop ik al een maand of 4 te solliciteren op vacatures die allang ingevuld zijn, alleen om mn uitkering te kunnen behouden.
Tijd zat om al die naamswijzigingen bij te houden dus ^O^
pi_87037664
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke. En waarom zou je representatief moeten zijn als je de hele dag achter een bureau zit en met niemand behalve collega's wat te maken hebt? Of als je als magazijnchef gaat werken? Of als sitemanager bij een logistiek bedrijf?
Omdat je als vakmens jezelf ook zo wilt verkopen. Tis allemaal zo moeilijk niet.
Je wordt minder serieus genomen als je je persoonlijke uiterlijk geen aandacht geeft.
pi_87037671
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heeft ie een bijstandsuitkering aangevraagd dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 september 2010 @ 21:05:09 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_87037674
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat mensen dan minder snel iets van je aannemen. Van wie zou jij eerder iets aannemen? Van een neo-nazi of iemand die zich fatsoenlijk kleedt?
Van degene die het beste verhaal heeft. Ik weet dat het moeilijk voor je is om langs de buitenkant te kijken, ook gelet op je opmerkingen op dit forum over moslims, maar bij mij gaat het om inhoud. En als ik een hypotheek wil, en de neonazi heeft het beste verhaal en het beste aanbod, dan geloof ik hem. En als de punker een beter verhaal heeft, neem ik bij hem mijn hypotheek. Het gaat om inhoud, niet om de verpakking.

Oh en als de monteur waar ik mijn auto breng in een maatpak loopt zonder smeer erop, ben ik direct vertrokken naar een echte garage.
pi_87037717
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Tijd zat om al die naamswijzigingen bij te houden dus ^O^
Nah, de vacatures die via het UWV aangeboden worden zijn in 90% van de gevallen al ingevuld en staan alleen maar in het bestand om vier maal per maand te kunnen solliciteren.
pi_87037719
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zeg al: Ik ken genoeg universitaire docenten en hoogleraren die zich kleden zoals ze willen. Maakt ze dat minder competent?
Ja, je hebt helemaal gelijk hoor, maar dit heeft natuurlijk 0,0 tem aken met politiek, maar veel meer met cultuur. En die krijg je er niet zomaar uit, dus je kan hier zitten foeteren, maar dan moet je ook ageren tegen schoonheidsidealen en kledinggenres enzovoorts enzovoorts. Hoewel ik bereid ben de PVV en dit kabinet veel in de schoenen te schuiven, kan je ze niet héél kwalijk nemen dat werkgevers bij bepaalde banen ook en vooral selecteren op presentatie, voorkomen.

Toen ik niet aangenomen werd bij bakker bart vanwege een hoofddoek, werd ik boos. Als iemand met enorme tattoo's op z'n handen en in zijn nek wordt gewijgerd als salesmanager, kan je zeggen 'sja, dat hád je kunnen weten'. Of het ergens op gebaseerd is of niet.
pi_87037723
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ziet er verzorgd uit toch?
pi_87037780
quote:
René Danen, voorzitter van Nederland Bekent Kleur: ,,Het is schandalig dat CDA en VVD Wilders helpen met het uitvoeren van zijn antimoslimcampagne. Het probleem van deze regering is dat Wilders denkt dat hij erbij hoort. Tijdens de presentatie had hij het ook steeds over 'wij'. Het regeerakkoord is een verlengstuk van het PVV-programma. Het akkoord rept over een verbod op gezichtsbedekking. Wilders maakt daar meteen een potje moslimpesten van door alleen maar te spreken over een boerkaverbod. Zo zal het de hele regeerperiode van dit kabinet gaan.''
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87037787
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Nah, de vacatures die via het UWV aangeboden worden zijn in 90% van de gevallen al ingevuld en staan alleen maar in het bestand om vier maal per maand te kunnen solliciteren.
En daarom begin je tegen mij te zeiken dat ik geen verstand heb van de rompslomp rondom uitkeringen? Je zou eens moeten weten :')
pi_87037798
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke. En waarom zou je representatief moeten zijn als je de hele dag achter een bureau zit en met niemand behalve collega's wat te maken hebt? Of als je als magazijnchef gaat werken? Of als sitemanager bij een logistiek bedrijf?
Voor mij hoef je het niet te doen, wellicht stelt je werkgever daar wel bepaalde richtlijnen voor op. Als je daar niet aan wil voldoen is dat je eigen keuze.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:08:06 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87037829
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet zuur, maar vind het een buitengewoon laf akkoord. De angst voor de oppositie druipt er vanaf. Alledrie de partijen zijn bang om echt te hervormen.
Ja, dit akkoord is alleen gekomen omdat Verhagen en Rutte persoonlijk een hekel hebben aan "links" en bagger schijten voor Wilders.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:08:18 #166
66444 Lord_Vetinari
pi_87037838
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat je als vakmens jezelf ook zo wilt verkopen. Tis allemaal zo moeilijk niet.
Je wordt minder serieus genomen als je je persoonlijke uiterlijk geen aandacht geeft.
Um, het gaat hier niet om geen aandacht geven. Een goth kan zichzelf enorm veel aandacht geven, er heerlijk bij ruiken en wat dies meer zij. En dus kijk ik in zo'n geval door de kleding en de stijl heen en zoek de ware persoon erachter. En ik heb gemerkt, dat ik daardoor betere mensen kon aannemen. Mensen die inderdaad bij allerlei kortzichtigen geen kans kregen, ondanks een prima CV, puur omdat ze het lekker vonden om in een zwarte jurk met zwarte make-up te lopen. Bij mijn vorige baas hebben we zo zeer goede mensen binnengekregen die zichzelf meer dan eens hebben terugbetaald.
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 21:08:29 #167
230491 Zith
pls tip
pi_87037842
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent dus niet onder de indruk? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87037844
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh en als de monteur waar ik mijn auto breng in een maatpak loopt zonder smeer erop, ben ik direct vertrokken naar een echte garage.
Hier doe je het zelf. Je beoordeeld iemand op zijn uiterlijk en omdat hij zich in jouw ogen niet representatief kleed voor zijn functie. _O-
pi_87037849
Wat een non-discussie over dat representatief kleden zeg.... :{
pi_87037900
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hier doe je het zelf. Je beoordeeld iemand op zijn uiterlijk en omdat hij zich in jouw ogen niet representatief kleed voor zijn functie. _O-
Idd, grappig, was me nog niet opgevallen.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:10:35 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_87037940
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:08 schreef lezzer het volgende:
Wat een non-discussie over dat representatief kleden zeg.... :{
Vond jij die gouden/bruine stropdas van Rutte ook zo lelijk?
pi_87037957
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, dit akkoord is alleen gekomen omdat Verhagen en Rutte persoonlijk een hekel hebben aan "links" en bagger schijten voor Wilders.
Volgens mij weten de rechtsen ook wel dat het allemaal geen reet voorstelt en dat de gedroomde rechtse lente vooral een voortzetting van zaken is. Het is een akkoord zonder visie. Alleen PVV'ers kunnen half gelukkig zijn met dit akkoord omdat, toegegeven, Geert er toch aardig wat uit heeft weten te slepen.
pi_87037966
Wel aardig stukkie over de tegenstellingen tijdens de presentatie van het regeer- en gedoogakkoord:
http://www.vn.nl/Archief/(...)-maar-ambivalent.htm
pi_87037970
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik denk dat ze op een LPF scenario aan het gokken zijn, kan mij nl niet voorstellen dat de VVD de WW ongemoeid laat en de CDA met een vermindering van het ambtenarenbestel in zal stemmen.
pi_87038054
Een treffend stuk uit de column van Thomas van der Dunk:

quote:
Een regeeraccoord waar dit rechtse Nederland zijn vingers bij aflikt omdat de VVD vanouds de hielen van de Tele­graaflezer likt - daar veegt, zoals Fokke en Sukke gisteren al in de NRC aankon­digden, links Nederland straks zijn kont mee af.

De ultrarechtse coalitie die er nu aankomt wordt vooral een coalitie van de rancune, dat revanche wil nemen voor wat rechts sinds de jaren zestig zou zijn 'aangedaan'. Die intentie druipt van alle beleids- en bezuinigings­voor­ne­mens af, en anders spreekt Verhagens passie voor het beruchte dictum van Nolens wel boekdelen.

Tegen kunst en cultuur. Tegen de publieke omroep die het wel eens waagt een kritische vraag te stellen. Tegen de intelli­gent­sia. Tegen de ontwik­kelings­hulp. Tegen Europa. Tegen de vakbonden, de werkelozen. Tegen ambtenaren. Tegen een humane omgang met misdadi­gers - altijd de maat­staf bij uitstek voor een beschaafd land: zie onze terechte weerzin jegens Iran.

Dat bezuini­gingen onvermijdelijk zin, is duidelijk, maar het komt daarbij wel op een rechtvaardige verdeling van de lasten aan. D­oor de kabinets­plan­nen, die het miljonairselectoraat van de VVD ontzien, zullen veel gewone mensen zonder villa en hypotheekrenteaf­trek in grote proble­men komen. Dan zal blijken dat die Netwerk-uitzending vlak voor de verkie­zin­gen met huilende bijstandsmoeder, die Rutte zo in verontwaar­di­ging deed ontste­ken, er zo gek ver naast nog niet zat
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')