abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2010 @ 20:03:42 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87034620
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Komt je berekening nou nog :P
Nee :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 30 september 2010 @ 20:04:47 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87034659
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:03 schreef Avey het volgende:

[..]

[..]

Dit is niet waar, er gaan met het nieuwe 'geen spoorboekjesysteem' juist meer treinen rijden op een hoop trajecten.

Verder een hoop gedoe over dingen die nou eenmaal luxeproblemen zijn en die in deze tijden van crisis naar de achtergrond verdwijnen.
Het gaat niet over de NS, maar over het stads- en streekvervoer..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_87034719
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het begin van aantasting van een vrijheid. Durf jij te garanderen dat die vrijheid niet verder aangetast gaat worden? Wie zegt dat dergelijke verboden niet doorgetrokken kunnen worden tot hoofddoekjes bijvoorbeeld?
Bivakmutsen zijn vaak al in de APV verboden, dus waarom Boerka's niet?
pi_87034761
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:05 schreef Holograph het volgende:

[..]

Bivakmutsen zijn vaak al in de APV verboden, dus waarom Boerka's niet?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87034766
PowNed maakte tijdens de presentatie wel duidelijk dat we mogen bezuinigen op de publieke omroep. Dat was weer journalistiek van bijzonder niveau.
pi_87034772
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het gaat niet over de NS, maar over het stads- en streekvervoer..
Ok.

Alsnog, er wordt geinvesteerd in het OV maar daar wil GL niet tevreden over zijn dus vinden ze een gerelateerd punt om over te zeuren.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_87034783
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Je presenteert het als een algeheel hoofddoekjesverbod,

En daarbij is dit een goede vooruitgang omdat een rechter onafhankelijkheid moet uitstralen, daar hoort een Hoofddoekje als symbool van vrouwenonderdrukking vooralsnog niet bij.
En hoeveel rechters en/of agenten heb jij voor dit specifieke verbod met hoofddoekje zien lopen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_87034796
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Wie zegt dat het verbod op harder dan 130 rijden niet door getrokken wordt tot helemaal niet rijden? Als je zo gaat redeneren kan je iedere wet wel afschaffen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_87034808
quote:

[..]

Het begin van aantasting van een vrijheid. Durf jij te garanderen dat die vrijheid niet verder aangetast gaat worden? Wie zegt dat dergelijke verboden niet doorgetrokken kunnen worden tot hoofddoekjes bijvoorbeeld?
Dat kan niemand garanderen. Maar bij elk verbod of bezuiniging kun je dat argument gebruiken. Een dergelijke redenatie zet niet echt zoden aan de dijk.
pi_87034830
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En hoeveel rechters en/of agenten heb jij voor dit specifieke verbod met hoofddoekje zien lopen?
Als het toch op niemand effect heeft waarom maak je je er dan druk om?
  donderdag 30 september 2010 @ 20:09:22 #61
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87034840
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee :P
Fair enough :P
;)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87034849
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat kan niemand garanderen. Maar bij elk verbod of bezuiniging kun je dat argument gebruiken.
Dat zal best, maar het betreft hier niet een willekeurig verbod. Het gaat hier om een verbod dat mogelijk de kern van onze grondrechten raakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87034854
Hendrik-Jan van Hier-Tot Gunder :')
pi_87034866
quote:

[..]

Een hoofddoekje is niet gezichtbedekkend, dus van een totaal andere orde dan een boerka. Een algemeen boerkaverbod en een algemeen hoofddoekjesverbod in de openbare ruimte zijn dus totaal onvergelijkbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2010 20:10:52 ]
pi_87034880
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik kom soms als publiek, maar ik kan daar dus geen inschatting van maken.
pi_87034897
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef mirved het volgende:

[..]

Als het toch op niemand effect heeft waarom maak je je er dan druk om?
Als het op niemand effect heeft, waarom verbieden? Waarom zou je aan grondrechten gaan zitten, anders dan om bepaalde groepen mensen gewoon persé in een hoek te duwen? Kom laten we moslims gaan irriteren, dat kan de enige reden zijn achter dergelijke symboolpolitiek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87034902
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar het betreft hier niet een willekeurig verbod. Het gaat hier om een verbod dat mogelijk de kern van onze grondrechten raakt.
Mijn religie is dat ik naakt door de stad wil lopen maar dat mag al 100de jaren niet. Ben ik nu heel erg geraakt in de kern van mijn grondrechten?
pi_87034924
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mogelijk. Maar een hoofddoek is niet (volledig) gezichtsbedekkend. Als ze het doortrekken zijn er nog wel een aantal religieuze symbolen die onder die noemer vallen.
pi_87034931
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als het op niemand effect heeft, waarom verbieden? Waarom zou je aan grondrechten gaan zitten, anders dan om bepaalde groepen mensen gewoon persé in een hoek te duwen? Kom laten we moslims gaan irriteren, dat kan de enige reden zijn achter dergelijke symboolpolitiek.
Een duidelijk signaal is afgegeven aan een groep. Naar mijn inziens was dit ook wel erg nodig in NL.
pi_87034977
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:11 schreef mirved het volgende:

[..]

Een duidelijk signaal is afgegeven aan een groep. Naar mijn inziens was dit ook wel erg nodig in NL.
Een duidelijk signaal als je het leuk vindt om mensen weg te zetten, een enorme kloof te bouwen en aan wilt sturen op een conflict.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87035034
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:11 schreef mirved het volgende:

[..]

Mijn religie is dat ik naakt door de stad wil lopen maar dat mag al 100de jaren niet. Ben ik nu heel erg geraakt in de kern van mijn grondrechten?
Als iedereen zn religie letterlijk op zou vatten, zou er geen vrede bestaan totdat een religie de anderen gezuiverd heeft. Dat heeft niks te maken met naakt over straat te rennen.
pi_87035039
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Mogelijk. Maar een hoofddoek is niet (volledig) gezichtsbedekkend. Als ze het doortrekken zijn er nog wel een aantal religieuze symbolen die onder die noemer vallen.
Er wordt toch echt gesproken over een specifiek hoofddoekverbod en geen verbod op religieuze symbolen, zoals jij hier stelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87035059
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een duidelijk signaal als je het leuk vindt om mensen weg te zetten, een enorme kloof te bouwen en aan wilt sturen op een conflict.
Er is 10 tallen jaren geprobeerd die kloof te dichten maar deze mensen houden deze zelf graag in stand en de laatste jaren proberen ze de kloof zelfs te vergroten. Alleen vinden ze dat zij boven staan en wij onder.
pi_87035085
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er wordt toch echt gesproken over een specifiek hoofddoekverbod.
In bepaalde publieke functies. Naar mijn weten mogen andere religieuze tekens daar ook niet zichtbaar getoond worden.
pi_87035104
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er wordt toch echt gesproken over een specifiek hoofddoekverbod en geen verbod op religieuze symbolen, zoals jij hier stelt.
In de praktijk zal het daar echter wel op neerkomen, ze gaan heus niet allerlei internationale verdragen opzeggen om 'hoofddoekje' ipv 'religieus symbool' in de wet te mogen opnemen hoor.

Het is natuurlijk wel tekenend dat het in het akkoord zo geformuleerd staat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2010 20:15:54 ]
pi_87035141
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In bepaalde publieke functies. Naar mijn weten mogen andere religieuze tekens daar ook niet zichtbaar getoond worden.
Dan zou zo'n verbod dus WEDEROM symboolpolitiek zijn, immers het is een religieus teken. Waarom zouden ze dit dan toch in het akkoord zetten en specifiek spreken over een hoofddoekverbod?
Allah Al Watan Al Malik
pi_87035155
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:01 schreef mirved het volgende:

[..]

Die 1 miljard aan ontwikkelingsgeld kunnen een hele hoop problemen in de samenleving oplossen. Dat moslims zich moeten aanpassen aan de hier geldende cultuur en daar nu ook wettelijk toe gedwongen kunnen worden lijkt me alleen maar goed. De laatste jaren ontstonden en een hoop frustraties in NL omdat immigranten meende dat ze overal recht op hadden maar weigerde zich aan te passen.
Nog afgezien van die hele 'ze moeten zich maar aanpassen' discussie hè, en ook het feit dat je immigranten en moslims gelijk stelt, hoe lost een burkaverbod dit op?
pi_87035168
Waar download ik het akkoord met de overeengestemde dingetjes?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_87035179
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zou zo'n verbod dus WEDEROM symboolpolitiek zijn, immers het is een religieus teken. Waarom zouden ze dit dan toch in het akkoord zetten en specifiek spreken over een hoofddoekverbod?
Omdat het goed verkoopt. Ik ontken ook niet dat het symboolpolitiek is.
pi_87035256
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat de mensen met een uitkering en de 65plussers ervoor moeten betalen.
Kinderopvang etc.. daar al aan gedacht?
pi_87035271
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nog afgezien van die hele 'ze moeten zich maar aanpassen' discussie hè, en ook het feit dat je immigranten en moslims gelijk stelt, hoe lost een burkaverbod dit op?
Die 50 op wie het burquaverbod gebaseerd is, gaan wel over tot een nikaab met een skibril idd..
pi_87035275
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Omdat het goed verkoopt. Ik ontken ook niet dat het symboolpolitiek is.
Het is dus bewust jennen van een bevolkingsgroep in een regeerakkoord. Wat een aanwinst allemaal.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 30 september 2010 @ 20:18:37 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_87035282
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed. Het moet gezegd worden dat het akkoord me nog meevalt. Ik had het harder verwacht. Feit blijft wel dat er ontzettend loze kreten in zitten. Daarnaast vind ik het echt ontzettend debiel hoeveel invloed Wilders heeft, gezien het gebrek aan verantwoordelijkheid.
De leus "Vrijheid en Verantwoordelijkheid" is dan ook een compleet lachertje.

De partij met de grootste invloed op het beleid dat onze vrijheid gaat inperken hoeft er zelf geen verantwoordelijkheid voor te nemen.
pi_87035287
Wat ik zo lees klinkt het tot nu toe niet verkeerd _O_.

quote:
In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
Que? :')
pi_87035334
Interessant genoeg worden vrouwen nu verboden om een burka te dragen, omdat ze dat verplicht zou worden.

Ik blijf het een gekke constructie vinden. Zet dan in op emancipatie. EN als je echt de problemen met immigranten wil oplossen, zet in op integratie, verplicht taalcursussen (dat is ook zo) zet mensen aan het werk. Als je van die van de pot gerukte marokkaantjes aan wil pakken, pak dan criminaliteit aan, niet moslims. Die jongeren hebben namelijk 0,0 te maken met de Islam, behalve dat ze het als smoes gebruiken. En de politiek trapt er nog in ook.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:27:40 #86
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87035738
Ik moet het straks nog allemaal even echt goed doorlezen maar ik ben tot nu toe redelijk tevreden.

Goede punten:

Hogere maximumsnelheid
Strengere immigratiewetgeving klinkt redelijk goed
Bezuinigingen schijnen te kunnen maar ben er nog niet helemaal uit waar het nu vandaan komt (1 miljard van Europa en 1 miljard van ontwikkelingssamenwerking, prima)
AOW uiteindelijk gekoppeld aan levensverwachting
Het gaat (meer) lonen om van een uitkering naar werk te gaan
Coffeeshops worden besloten clubs die alleen voor meerderjarige inwoners van Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.

Minder blij:

meer cameratoezicht
uitbreiding preventief fouilleren
AOW leeftijd slechts naar 66 jaar (hoewel er geloof ik wel een voorbehoud werd gemaakt door Wilders dat CDA en VVD met andere steun dit wellicht verder kan doorvoeren)
Al bekend maar toch jammer: geen HRA aanpak
pi_87035759
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Waar download ik het akkoord met de overeengestemde dingetjes?
ik heb het al via OP my bad.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 30 september 2010 @ 20:33:00 #88
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87036024
Overigens vind ik het sociaal leenstelsel in de master wel een zeer slecht plan. Het huidige systeem van studiefinanciering is slecht maar dit is niet de oplossing. Je pakt nu juist de studies hard aan waar je meer mensen in wilt: beta-studies en geneeskunde opleiding, want die hebben de lange masters van 2 jaar of langer.
pi_87036036
Wat betreft hoofddoekjes: er staat wel dat als je via je kleding de kans op werk vermindert, je gekort op je uitkering kunt gaan worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87036119
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef Telates het volgende:
Overigens vind ik het sociaal leenstelsel in de master wel een zeer slecht plan. Het huidige systeem van studiefinanciering is slecht maar dit is niet de oplossing. Je pakt nu juist de studies hard aan waar je meer mensen in wilt: beta-studies en geneeskunde opleiding, want die hebben de lange masters van 2 jaar of langer.
Eigenlijk geef je daarmee ook een signaal af dat je met een bachelor maar de arbeidsmarkt op moet.

Tsja, dat is een keuze. Een keuze waarvan je je afvraagt hoe die past als je Nederland in de top-5 kenniseconomieën van de wereld wil krijgen, maar het is op zich wel iets waar je prima voor kan kiezen.
pi_87036144
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef capricia het volgende:
Wat betreft hoofddoekjes: er staat wel dat als je via je kleding de kans op werk vermindert, je gekort op je uitkering kunt gaan worden.
En terecht.

Ik vraag mij af of du_ke dit kabinet nog steeds zo slecht vind.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 30 september 2010 @ 20:35:57 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87036162
quote:
De staat gaat dus bepalen hoe je je kleedt. Met kleine stapjes gaan we de verkeerde kant op...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 30 september 2010 @ 20:36:37 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87036198
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De staat gaat dus bepalen hoe je je kleedt. Met kleine stapjes gaan we de verkeerde kant op...
De staat mag betalen voor mensen hun onhebbelijke eigenschappen momenteel. Dat is de verkeerde kant.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87036250
Waar zijn de hervormingen, meneer Rutte? Visieloos vod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87036279
quote:

[..]

Alsjeblieft ben je nou zo naïef of wil je het maar niet zien? :r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_87036287
quote:
Nog zoiets waarbij het heel eng is hoe ver ze hierin willen gaan. Betekent dit dat standaard elke uitkeringsgerechtigde haar hoofddoek af moet doen, of in driedelig pak moet lopen? Er zijn zat banen waar je wél terecht kan. Ik ben het er wel mee eens dat er sollicitatieplicht moet komen, maar je moet mensen niet in een keurlijf stoppen, vind ik.
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef Telates het volgende:
Ja. Wordt leuk. Ik heb al 3 jaar studiefinanciering verspild vanwege ziekte. Hier krijg ik er waarschijnlijk maar één van terug, met wat geluk. Ik wil eigenlijk geneeskunde gaan doen, maar dat betekent dat ik de laatste drie jaar van m'n studie voluit moet lenen, en het sowieso discutabel is of ik wel kán studeren dan.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:39:19 #97
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87036332
quote:
Indien gedrag of kleding van iemand feitelijk zijn kansen op beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt beperkt, volgt een weigering, korting of intrekking van een uitkering op grond van de Wet Werk en Bijstand (WWB).
Dit staat er werkelijk. Op zich is daar wat voor te zeggen; stel iemand is vol getatoeerd en vol gehangen met piercings, en diegene wil een baan met klantcontact, dan kun je zeggen dat diegene niet daadwerkelijk beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en dus gekort kan worden.
pi_87036398
quote:

[..]

Nee, de staat zegt alleen dat je wel echt voor een baan moet gaan. Als je dankzij je kledij geen baan kunt vinden, hoeft de overheid ook niet bij te springen.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:40:50 #99
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87036412
quote:

[..]

Nee, je mag je kleden zoals je wilt. Als je je echter daardoor buiten de arbeidsmarkt plaatst moet je alleen niet verwachten dat de staat je er voor compenseert. Eigenlijk is het zelfs dus minder staatsbemoeienis.
pi_87036435
Mbt kleding; simpel doch kort: pas je aan de normen en waarden. Elke malloot weet toch dat als je een fatsoenlijk een sollicitatie wil gaan doen dat je toch niet met een pet en in een nickelson Jack naar de sollicitatie gaat?

Zelfde geldt voor die achterlijke hoofddoekjes en jurken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')