Het gaat niet over de NS, maar over het stads- en streekvervoer..quote:Op donderdag 30 september 2010 20:03 schreef Avey het volgende:
[..]
[..]
Dit is niet waar, er gaan met het nieuwe 'geen spoorboekjesysteem' juist meer treinen rijden op een hoop trajecten.
Verder een hoop gedoe over dingen die nou eenmaal luxeproblemen zijn en die in deze tijden van crisis naar de achtergrond verdwijnen.
Bivakmutsen zijn vaak al in de APV verboden, dus waarom Boerka's niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het begin van aantasting van een vrijheid. Durf jij te garanderen dat die vrijheid niet verder aangetast gaat worden? Wie zegt dat dergelijke verboden niet doorgetrokken kunnen worden tot hoofddoekjes bijvoorbeeld?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:05 schreef Holograph het volgende:
[..]
Bivakmutsen zijn vaak al in de APV verboden, dus waarom Boerka's niet?
Ok.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat niet over de NS, maar over het stads- en streekvervoer..
En hoeveel rechters en/of agenten heb jij voor dit specifieke verbod met hoofddoekje zien lopen?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
Je presenteert het als een algeheel hoofddoekjesverbod,
En daarbij is dit een goede vooruitgang omdat een rechter onafhankelijkheid moet uitstralen, daar hoort een Hoofddoekje als symbool van vrouwenonderdrukking vooralsnog niet bij.
Wie zegt dat het verbod op harder dan 130 rijden niet door getrokken wordt tot helemaal niet rijden? Als je zo gaat redeneren kan je iedere wet wel afschaffen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat kan niemand garanderen. Maar bij elk verbod of bezuiniging kun je dat argument gebruiken. Een dergelijke redenatie zet niet echt zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het begin van aantasting van een vrijheid. Durf jij te garanderen dat die vrijheid niet verder aangetast gaat worden? Wie zegt dat dergelijke verboden niet doorgetrokken kunnen worden tot hoofddoekjes bijvoorbeeld?
Als het toch op niemand effect heeft waarom maak je je er dan druk om?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hoeveel rechters en/of agenten heb jij voor dit specifieke verbod met hoofddoekje zien lopen?
Dat zal best, maar het betreft hier niet een willekeurig verbod. Het gaat hier om een verbod dat mogelijk de kern van onze grondrechten raakt.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat kan niemand garanderen. Maar bij elk verbod of bezuiniging kun je dat argument gebruiken.
Een hoofddoekje is niet gezichtbedekkend, dus van een totaal andere orde dan een boerka. Een algemeen boerkaverbod en een algemeen hoofddoekjesverbod in de openbare ruimte zijn dus totaal onvergelijkbaar.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik kom soms als publiek, maar ik kan daar dus geen inschatting van maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hoeveel rechters en/of agenten heb jij voor dit specifieke verbod met hoofddoekje zien lopen?
Als het op niemand effect heeft, waarom verbieden? Waarom zou je aan grondrechten gaan zitten, anders dan om bepaalde groepen mensen gewoon persé in een hoek te duwen? Kom laten we moslims gaan irriteren, dat kan de enige reden zijn achter dergelijke symboolpolitiek.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef mirved het volgende:
[..]
Als het toch op niemand effect heeft waarom maak je je er dan druk om?
Mijn religie is dat ik naakt door de stad wil lopen maar dat mag al 100de jaren niet. Ben ik nu heel erg geraakt in de kern van mijn grondrechten?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het betreft hier niet een willekeurig verbod. Het gaat hier om een verbod dat mogelijk de kern van onze grondrechten raakt.
Mogelijk. Maar een hoofddoek is niet (volledig) gezichtsbedekkend. Als ze het doortrekken zijn er nog wel een aantal religieuze symbolen die onder die noemer vallen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het betreft hier niet een willekeurig verbod. Het gaat hier om een verbod dat mogelijk de kern van onze grondrechten raakt.
Een duidelijk signaal is afgegeven aan een groep. Naar mijn inziens was dit ook wel erg nodig in NL.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het op niemand effect heeft, waarom verbieden? Waarom zou je aan grondrechten gaan zitten, anders dan om bepaalde groepen mensen gewoon persé in een hoek te duwen? Kom laten we moslims gaan irriteren, dat kan de enige reden zijn achter dergelijke symboolpolitiek.
Een duidelijk signaal als je het leuk vindt om mensen weg te zetten, een enorme kloof te bouwen en aan wilt sturen op een conflict.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Een duidelijk signaal is afgegeven aan een groep. Naar mijn inziens was dit ook wel erg nodig in NL.
Als iedereen zn religie letterlijk op zou vatten, zou er geen vrede bestaan totdat een religie de anderen gezuiverd heeft. Dat heeft niks te maken met naakt over straat te rennen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Mijn religie is dat ik naakt door de stad wil lopen maar dat mag al 100de jaren niet. Ben ik nu heel erg geraakt in de kern van mijn grondrechten?
Er wordt toch echt gesproken over een specifiek hoofddoekverbod en geen verbod op religieuze symbolen, zoals jij hier stelt.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar een hoofddoek is niet (volledig) gezichtsbedekkend. Als ze het doortrekken zijn er nog wel een aantal religieuze symbolen die onder die noemer vallen.
Er is 10 tallen jaren geprobeerd die kloof te dichten maar deze mensen houden deze zelf graag in stand en de laatste jaren proberen ze de kloof zelfs te vergroten. Alleen vinden ze dat zij boven staan en wij onder.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een duidelijk signaal als je het leuk vindt om mensen weg te zetten, een enorme kloof te bouwen en aan wilt sturen op een conflict.
In bepaalde publieke functies. Naar mijn weten mogen andere religieuze tekens daar ook niet zichtbaar getoond worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er wordt toch echt gesproken over een specifiek hoofddoekverbod.
In de praktijk zal het daar echter wel op neerkomen, ze gaan heus niet allerlei internationale verdragen opzeggen om 'hoofddoekje' ipv 'religieus symbool' in de wet te mogen opnemen hoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er wordt toch echt gesproken over een specifiek hoofddoekverbod en geen verbod op religieuze symbolen, zoals jij hier stelt.
Dan zou zo'n verbod dus WEDEROM symboolpolitiek zijn, immers het is een religieus teken. Waarom zouden ze dit dan toch in het akkoord zetten en specifiek spreken over een hoofddoekverbod?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In bepaalde publieke functies. Naar mijn weten mogen andere religieuze tekens daar ook niet zichtbaar getoond worden.
Nog afgezien van die hele 'ze moeten zich maar aanpassen' discussie hè, en ook het feit dat je immigranten en moslims gelijk stelt, hoe lost een burkaverbod dit op?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Die 1 miljard aan ontwikkelingsgeld kunnen een hele hoop problemen in de samenleving oplossen. Dat moslims zich moeten aanpassen aan de hier geldende cultuur en daar nu ook wettelijk toe gedwongen kunnen worden lijkt me alleen maar goed. De laatste jaren ontstonden en een hoop frustraties in NL omdat immigranten meende dat ze overal recht op hadden maar weigerde zich aan te passen.
Omdat het goed verkoopt. Ik ontken ook niet dat het symboolpolitiek is.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zou zo'n verbod dus WEDEROM symboolpolitiek zijn, immers het is een religieus teken. Waarom zouden ze dit dan toch in het akkoord zetten en specifiek spreken over een hoofddoekverbod?
Kinderopvang etc.. daar al aan gedacht?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat de mensen met een uitkering en de 65plussers ervoor moeten betalen.
Die 50 op wie het burquaverbod gebaseerd is, gaan wel over tot een nikaab met een skibril idd..quote:Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nog afgezien van die hele 'ze moeten zich maar aanpassen' discussie hè, en ook het feit dat je immigranten en moslims gelijk stelt, hoe lost een burkaverbod dit op?
Het is dus bewust jennen van een bevolkingsgroep in een regeerakkoord. Wat een aanwinst allemaal.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Omdat het goed verkoopt. Ik ontken ook niet dat het symboolpolitiek is.
De leus "Vrijheid en Verantwoordelijkheid" is dan ook een compleet lachertje.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed. Het moet gezegd worden dat het akkoord me nog meevalt. Ik had het harder verwacht. Feit blijft wel dat er ontzettend loze kreten in zitten. Daarnaast vind ik het echt ontzettend debiel hoeveel invloed Wilders heeft, gezien het gebrek aan verantwoordelijkheid.
Que?quote:In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
ik heb het al via OP my bad.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Waar download ik het akkoord met de overeengestemde dingetjes?
Eigenlijk geef je daarmee ook een signaal af dat je met een bachelor maar de arbeidsmarkt op moet.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef Telates het volgende:
Overigens vind ik het sociaal leenstelsel in de master wel een zeer slecht plan. Het huidige systeem van studiefinanciering is slecht maar dit is niet de oplossing. Je pakt nu juist de studies hard aan waar je meer mensen in wilt: beta-studies en geneeskunde opleiding, want die hebben de lange masters van 2 jaar of langer.
En terecht.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef capricia het volgende:
Wat betreft hoofddoekjes: er staat wel dat als je via je kleding de kans op werk vermindert, je gekort op je uitkering kunt gaan worden.
De staat gaat dus bepalen hoe je je kleedt. Met kleine stapjes gaan we de verkeerde kant op...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef capricia het volgende:
Wat betreft hoofddoekjes: er staat wel dat als je via je kleding de kans op werk vermindert, je gekort op je uitkering kunt gaan worden.
De staat mag betalen voor mensen hun onhebbelijke eigenschappen momenteel. Dat is de verkeerde kant.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De staat gaat dus bepalen hoe je je kleedt. Met kleine stapjes gaan we de verkeerde kant op...
Alsjeblieft ben je nou zo naïef of wil je het maar niet zien?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De staat gaat dus bepalen hoe je je kleedt. Met kleine stapjes gaan we de verkeerde kant op...
Nog zoiets waarbij het heel eng is hoe ver ze hierin willen gaan. Betekent dit dat standaard elke uitkeringsgerechtigde haar hoofddoek af moet doen, of in driedelig pak moet lopen? Er zijn zat banen waar je wél terecht kan. Ik ben het er wel mee eens dat er sollicitatieplicht moet komen, maar je moet mensen niet in een keurlijf stoppen, vind ik.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef capricia het volgende:
Ja. Wordt leuk. Ik heb al 3 jaar studiefinanciering verspild vanwege ziekte. Hier krijg ik er waarschijnlijk maar één van terug, met wat geluk. Ik wil eigenlijk geneeskunde gaan doen, maar dat betekent dat ik de laatste drie jaar van m'n studie voluit moet lenen, en het sowieso discutabel is of ik wel kán studeren dan.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:33 schreef Telates het volgende:
Overigens vind ik het sociaal leenstelsel in de master wel een zeer slecht plan. Het huidige systeem van studiefinanciering is slecht maar dit is niet de oplossing. Je pakt nu juist de studies hard aan waar je meer mensen in wilt: beta-studies en geneeskunde opleiding, want die hebben de lange masters van 2 jaar of langer.
Dit staat er werkelijk. Op zich is daar wat voor te zeggen; stel iemand is vol getatoeerd en vol gehangen met piercings, en diegene wil een baan met klantcontact, dan kun je zeggen dat diegene niet daadwerkelijk beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en dus gekort kan worden.quote:Indien gedrag of kleding van iemand feitelijk zijn kansen op beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt beperkt, volgt een weigering, korting of intrekking van een uitkering op grond van de Wet Werk en Bijstand (WWB).
Nee, de staat zegt alleen dat je wel echt voor een baan moet gaan. Als je dankzij je kledij geen baan kunt vinden, hoeft de overheid ook niet bij te springen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, je mag je kleden zoals je wilt. Als je je echter daardoor buiten de arbeidsmarkt plaatst moet je alleen niet verwachten dat de staat je er voor compenseert. Eigenlijk is het zelfs dus minder staatsbemoeienis.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |