Kan je niet via een buitenlandse (Engelse geloof ik?) bank een hypotheek krijgen voor je hutje in A'dam?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:33 schreef Drive-r het volgende:
En mijn hypotheek tot een staatslening![]()
Gvd, geef me gewoon wat geld.
Da's een noodoplossing, maar zou mogelijk zijn. Ik hoop de komende dagen wat duidelijkheid te krijgen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:37 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Kan je niet via een buitenlandse (Engelse geloof ik?) bank een hypotheek krijgen voor je hutje in A'dam?
Dit zou in "één Europa" zo rustig aan toch mogelijk moeten worden.
Als die hypotheek eenmaal is afgesloten kan die immers ook over de hele wereld doorverkocht worden.
quote:Amsterdam schrapt nieuwbouw 11.500 woningen
De economische crisis en het instorten van de kantorenmarkt leiden ertoe dat Amsterdam de bouw van ruim 11.500 woningen en 284.000 vierkante meter kantoren schrapt. Dat maakte verantwoordelijk wethouder Maarten van Poelgeest (GroenLinks) woensdag bekend.
Alles.... maar dan ook alles om het prijsniveau proberen te handhaven. Zo zie je maar weer dat overheden niet bezig zijn problemen voor de burger op te lossen, ze zijn er enkel om zichzelf in stand te houden. Kansloos uiteraard want de wereld ziet er morgen echt niet beter uit dan vandaag.quote:
Ja want amsterdam zou die projecten ook zelf bouwen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alles.... maar dan ook alles om het prijsniveau proberen te handhaven. Zo zie je maar weer dat overheden niet bezig zijn problemen voor de burger op te lossen, ze zijn er enkel om zichzelf in stand te houden. Kansloos uiteraard want de wereld ziet er morgen echt niet beter uit dan vandaag.
Mensen met een eigen woning zijn ook burgers hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alles.... maar dan ook alles om het prijsniveau proberen te handhaven. Zo zie je maar weer dat overheden niet bezig zijn problemen voor de burger op te lossen, ze zijn er enkel om zichzelf in stand te houden. Kansloos uiteraard want de wereld ziet er morgen echt niet beter uit dan vandaag.
Heb ik het over de mensen die al reeds een eigen woning hebben dan? Waarom een bouwstop inlassen als je als huurder in de sociale sector 15 jaar op een wachtlijst moet staan? Ben je als overheid dan bezig met het oplossen van de 'woningnood' I don't think soquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen met een eigen woning zijn ook burgers hoor.
Leg jij eens uit waarom dit kansloos is voor hen...
Ze zullen die projecten wel herstarten als huurwoningen, de huidige tekeningen en indeling kan zo de prullemand in .quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heb ik het over de mensen die al reeds een eigen woning hebben dan? Waarom een bouwstop inlassen als je als huurder in de sociale sector 15 jaar op een wachtlijst moet staan? Ben je als overheid dan bezig met het oplossen van de 'woningnood' I don't think so
Link werkt niet lekker, zo wel. http://www.rtl.nl/(/finan(...)tor_stijgen_weer.xmlquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:59 schreef Sjabba het volgende:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/40/1005_1430_Huren_vrije_sector_stijgen_weer.xml
Ik miste deze nog even.
Altijd leuk om Rienk Kamer daar boven in de hoek van die pagina te lezen. Dit keer over de huizenmarkt in Spanje en Duitsland.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Link werkt niet lekker, zo wel. http://www.rtl.nl/(/finan(...)tor_stijgen_weer.xml
Ach ja, de premium die je betaald ten opzichte van koop noem ik maar 'gerust genot', dat ik geen molensteen van een hypo om mijn nek heb.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Link werkt niet lekker, zo wel. http://www.rtl.nl/(/finan(...)tor_stijgen_weer.xml
Overigens..... 12,21 euro per m2? Per maand?![]()
Dan zou mijn woning 1465,- per maand moeten kosten aan huur.
Ik zit hier ook al te rekenen: 150 m2 = 1800 euro huur per maand?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ook, om precies te zijn 29% daarvanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
Ik zit hier ook al te rekenen: 150 m2 = 1800 euro huur per maand?
Bizar... Betaal nog niet eens een derde daarvan aan hypotheek.
Hurenquote:Als huurder uitstekende onderhandelingspositie
BLIJ in huurhuis
AMERSFOORT – Tim Preger en zijn partner Margreet Botter hebben hun koophuis in Leiden ruim anderhalf jaar geleden verkocht en zijn gaan huren in Amersfoort. Spijt van de overstap naar een huurwoning hebben ze niet. „Een eigen huis is leuk, maar als je het weer wilt verkopen kan het, zeker tegenwoordig, een enorm blok aan je been worden”, stelt Tim. „Dat wil echter niet zeggen dat wij nooit meer zullen kopen. De overwaarde van ons vorige huis staat veilig op de bank.”
Toen het stel met hun zoontje Jonathan een jaar in de keistad woonde hebben ze toch heel even overwogen om te kopen. „Op dat moment huurden we met veel plezier een woning in een oude kazerne. Maar de verhuurders kwamen terug uit het buitenland en we moesten weg”, vertelt Tim. „We zijn toen op zoek gegaan naar een koopwoning. Hebben een bod gedaan op een eengezinswoning in een monument. Kwamen zelfs tot overeenstemming met de verkopers. Het is stukgelopen op problemen met de ontbindende voorwaarden.” Tim en Margreet zijn achteraf blij dat de koop niet door is gegaan. „We waren te emotioneel op dat moment. Verblind ook.”
Sinds kort betrekken ze een 5 jaar oud huurappartement in de Koppel in Amersfoort. „We betalen best een forse huur, maar daar staat wel tegenover dat we geen onderhoudskosten hebben. Als er iets is bellen we met Vesteda en staat er binnen no time een mannetje voor de deur die het probleem komt oplossen. Bovendien zijn de gemeentelijke lasten een stuk lager en kunnen we hier eigenlijk weg wanneer we willen”, zegt Tim.
Margreet, die journalist is, vindt het vooral prettig dat ze heel vrij is en de gelegenheid heeft om rustig rond te kijken naar een huis waar ze dan lang wil wonen. Binnen een jaar tijd hebben ze in twee typen woningen gewoond op twee verschillende plekken in Amersfoort. „Wij waren hier nieuw, kenden Amersfoort niet. Als je dan meteen gaat kopen weet je eigenlijk niet goed in welke buurt je terechtkomt. Dat brengt toch een risico met zich mee.” Toen ze hun eerste huurhuis moesten verlaten wilde Margreet per se weer wonen in een oud huis. Toen de koop stukliep van dat monument en we hier moesten gaan wonen moest ik bijna huilen. Ik had allerlei vooroordelen over nieuwbouw. Maar het blijkt enorm mee te vallen. Zo is de indeling veel praktischer. Als ik mijn jas ophang, doe ik dat nu in een garderobekast en niet aan een rommelige kapstok in een te smal gangetje.”
Margreet en Tim missen wel een tuin, maar hebben een mooi park in de buurt waar hun zoontje kan spelen. Arcadis Nederland, het bedrijf waar Tim werkt, gaat deels naar Arnhem, maar haast om daarheen te gaan heeft hij niet. „Mochten we daar gaan wonen dan neemt Arcadis een substantieel deel van de kosten op zich. We kunnen nu een weloverwogen keus maken of we blijven huren of op termijn toch weer kopen en waar. Als we ons droomhuis vinden, kunnen we meteen toeslaan. Als huurders hebben we immers een uitstekende onderhandelingspositie.”
bron:Telegraaf
Kopenquote:Makelaar, flyeren, Marktplaats, Hyves en Facebook mochten niet baten
Na twee jaar ONVERKOCHT
• Ronneke moet niet alleen elke dag naar haar te koop staande woning toe om de parelhoentjes en vissen te voeren, maar zit ook al twee jaar met dubbele lasten.
• Ondanks dat het huis dichtbij het centrum van Hoorn ligt, heeft het een prachtig vrij uitzicht over de weilanden.
Het is een normale vijfkamer-drie-onder-een-kaphoekwoning, met voor- en achtertuin en vrij uitzicht aan de achterkant. Gelegen in de Dirk Laanstraat 22 in Berkhout, een soort lintdorp met pleintje en plaatselijk café annex buurthuis. Geen gekke vraagprijs en goed onderhouden. Toch staat het huis van Ronneke van der Genugten nu precies twee jaar te koop.
„We hebben ons huis september 2008 te koop gezet, een paar weken voor de kredietcrisis uitbrak. We hebben nog gebeld met de bank of die Amerikaanse toestanden niet onze kant op kwamen. Dat was niet het geval werd ons verteld. De eerste weken liep het dan ook storm. Drie weken later kwam echter de geruchtenstroom op gang dat ons land ook zou worden getroffen door de crisis en zes weken later was het een feit. Die eerste kijkers waren geïnteresseerd, maar durfden de stap toen niet meer te nemen. Het viel helemaal stil en we hebben daarna nog maar twee kijkers gehad.”
„We hebben nog even de hoop gehad toen de nieuwbouw min of meer stilgelegd werd, dat jongeren in afwachting tot de hervatting interesse zouden hebben. Maar we zitten qua prijs niet in de goede groep. Een vraagprijs van ¤ 275.000 euro, die was ¤ 290.000, is niet betaalbaar voor starters. Overigens, alles onder de twee en boven de vier ton gaat goed, maar onze prijsklasse zit op slot.”
Nog een probleem is volgens Ronneke dat men denkt dat Berkhout in de middle of nowhere ligt. „Daar ben ik achter gekomen toen ik mensen benaderde die in krantjes adverteerden dat ze een huis zochten. Belde ik op en had men geen flauw benul dat het huis heel gunstig gelegen is ten opzichte van Hoorn, namelijk tegen de buitenwijk De Grote Waal aan en op ruim drie kilometer van het centrum, twintig kilometer van Purmerend en in een halfuur ben je in Amsterdam, Alkmaar en Heerhugowaard.”
Ze hebben buiten de makelaar er alles aan gedaan het huis te verkopen. „Ik heb het bijvoorbeeld op Marktplaats gezet. Zelf flyers gemaakt en uitgedeeld in onder andere Purmerend, Hoorn en Alkaar met verwijzing naar de makelaar. Eigenlijk mag je niet flyeren, maar ik liet ze gewoon liggen bij de supermarkt in het vak met de chips, bij de tandarts, bibliotheek, de kapper, ik had altijd wel flyers bij me. Best wel veel reacties gehad, maar de mensen durven gewoon niet. Ook heb ik Facebook en Hyves gebruikt en daarop gezet ’Help ik wil m’n huis verkopen’. Ik heb in 2009 zelfs via Hyves een beloning van duizend euro uitgeloofd.”
Het mocht dus niet baten. Nu zit ze al heel lang met dubbele woonlasten. „Gelukkig mag je de rente van beide woningen gedurende twee jaar aftrekken. Onlangs hebben ze dat met een jaar verlengd en dat geeft ons weer een beetje lucht.” Maar naast de hypotheeklasten lopen ook andere zaken gewoon door vertelt Ronneke. „Denk aan verzekeringen, onroerendgoedbelasting, gas en licht, want je wilt het huis toch een beetje bewoonbaar houden, en het onderhoud.”
En dan is ze er fysiek ook nog elke dag mee bezig. „Om de vissen goedemorgen te zeggen en eten te geven, want die zitten in een ingebouwd aquarium. En om het er bewoonbaar uit te laten zien hebben we schattige parelhoentjes in de tuin, doe ik de gordijnen afwisselend open en dicht, laat ik op verschillende plaatsen en tijden licht branden en doe ik elke twee weken de tuin. Zelfs als ik in de zomer op de camping zit.”
Ze ziet het nu meer als een zakelijk project. „Als je dat niet doet word je gek. We zijn nu van plan alle kamers wit te maken. Een leeg huis verkoopt toch al moeilijk. Maak je alle ruimtes een beetje steriel, dan kan een potentiële koper het zelf inkleuren en kijkt hij bij bezichtiging niet aan tegen de gaten in de muur waar een schilderij heeft gehangen of een felle kleur in de tienerkamer. Je zou er wel zo in kunnen hoor, maar we willen er nog meer van maken. Maar zo langzamerhand vraag ik me af voor wie. Spijt heb ik echter niet. Ik woon nu in een woning die bij me past. Misschien zal ik alleen nog beter slapen in ons prachtige nieuwe bed als het oude huis verkocht is!”
bron: Telegraaf
quote:
quote:
"De overwaarde staat veilig op de bank."quote:
Hm, ik betaal hier in Londen lekker 40 euro per m2 per maand....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met alle respect, maar daar geloof ik geen r**t van. Dan zou je voor 40m2 al 1600,- per maand kwijt zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, ik betaal hier in Londen lekker 40 euro per m2 per maand....
Dan ken jij de prijzen in Londen niet... Ik betaal 2,400 euro per maand voor 60m2 inderdaad. Da's niet eens belachelijk duur.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met alle respect, maar daar geloof ik geen r**t van. Dan zou je voor 40m2 al 1600,- per maand kwijt zijn.
Dat is helaas de realiteit.. Kan ik je uit eigen ervaring bevestigenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met alle respect, maar daar geloof ik geen r**t van. Dan zou je voor 40m2 al 1600,- per maand kwijt zijn.
Zijn er ook mensen die niet in de financiele sector werken die dat elke week weer kunnen neerleggen? Of liggen de salarissen daar over de hele breedte hoger dan in NL? Ken veel mensen met een goede baan, maar bijna 2 ton per jaar verwonen dat kunnen ze allemaal toch niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:03 schreef Drive-r het volgende:
Een mooie is trouwens mijn boven buurman. Die woont erg riant, met 200m2 en 3 slaapkamers. Kost hem wel 2,800 pond. In de week. Vraag me niet hoe.
Dus ze betalen teveel voor een woning zonder tuin. Zijn nu al 2 keer verhuist met een kleine en vinden het enige voordeel dat ze elk moment weer weg kunnen?quote:
En geen onderhoudskosten dus. Bij een oude woning kan het nog weleens onverwachts hoog uitvallen. Er is best wel wat voor te zeggen en de overdrachtskosten/notariskosten kan je ook in je zak steken. Ik ga er binnenkort eens een analyse op los laten bij mijzelf hoewel mijn oude hypotheekvoorwaarden eigenlijk te mooi zijn om niet mee te nemen (eind 2005).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus ze betalen teveel voor een woning zonder tuin. Zijn nu al 2 keer verhuist met een kleine en vinden het enige voordeel dat ze elk moment weer weg kunnen?
Engeland is belasting-technisch gewoon enorm gunstig voor vermogende mensen, dus je hebt rijke families van over de hele wereld die hierheen komen. Ze sturen hun kinderen naar goeie, dure scholen, kunnen hier naar eindeloos veel dure restaurants en winkels, etc... Net boven mij woont zo'n zoontje van een rijke arabier bijvoorbeeld. Daarboven een bankier, zijn huur wordt betaald door zijn werkgever...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zijn er ook mensen die niet in de financiele sector werken die dat elke week weer kunnen neerleggen? Of liggen de salarissen daar over de hele breedte hoger dan in NL? Ken veel mensen met een goede baan, maar bijna 2 ton per jaar verwonen dat kunnen ze allemaal toch niet.
'Veilig' op de bankquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:39 schreef capricia het volgende:
"De overwaarde staat veilig op de bank."
Tevens kosten de auto's in verhouding tot NL daar geen RUK!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Engeland is belasting-technisch gewoon enorm gunstig voor vermogende mensen, dus je hebt rijke families van over de hele wereld die hierheen komen. Ze sturen hun kinderen naar goeie, dure scholen, kunnen hier naar eindeloos veel dure restaurants en winkels, etc... Net boven mij woont zo'n zoontje van een rijke arabier bijvoorbeeld. Daarboven een bankier, zijn huur wordt betaald door zijn werkgever...
Klopt, auto's zijn hier lekker goedkoop. Ik heb niet echt een auto nodig in Londen, je komt er toch nergens mee. Maar als ik ooit een terugkeer naar Nederland aan zie komen, zal ik niet nalaten een wagen aan te schaffen voor bpm-vrije import. Je kunt alles hier nieuwe krijgen met het stuur links, kost je nauwelijks extra.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tevens kosten de auto's in verhouding tot NL daar geen RUK!Wat ik heb betaald voor mijn 2e hands Discovery 3 HSE betalen de UK mensen voor een nieuwe Discovery 4 HSE
Socialize the lossesquote:NHG moet steeds vaker uitkeren
ZOETERMEER (AFN) - Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen met verlies moest verkopen is in de eerste negen maanden van dit jaar opgelopen tot 985, een stijging van 80 procent.
Dat meldde Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, donderdag.
Volgens WEW wordt bijna de helft van de gedwongen verkopen waar verlies op wordt geleden veroorzaakt door een sterke groei van het aantal onderhandse verkopen als gevolg van echtscheiding. ,,Het aantal echtscheidingen is niet gestegen, maar een echtscheiding leidt momenteel vaker tot een verlies dan in het verleden'', stelde algemeen directeur Karel Schiffer van de NHG.
Verlies
,,De waarde van de woningen is de afgelopen jaren niet gestegen, waardoor de kosten koper bij een volledige financiering nog niet zijn terugverdiend. Dat betekent in die gevallen per definitie een verlies.''
Het aantal mensen dat in de eerste negen maanden van dit jaar een NHG-hypotheek aanvroeg en kreeg, steeg van 65.000 in 2009 tot 96.000 dit jaar. Daarbij ging het om 74.000 van de gevallen om een lening voor de aankoop van een huis en in ongeveer 22.000 gevallen om herfinanciering in verband met woningverbetering.
Grens verhoogd
Sinds vorig jaar juli is de grens voor een NHG-hypotheek verhoogd tot 350.000 euro. Binnen dat prijssegment wordt nu ongeveer 80 procent van de woningaankopen met een NHG-hypotheek gefinancierd.
Ongeveer 12.000 huishoudens vroegen in de eerste negen maanden van dit jaar een NHG-hypotheek aan voor een huis in de prijsklasse tussen de 265.000 en 350.000 euro. Tot juli vorig jaar lag de grens voor een NHG-hypotheek op 265.000 euro.
Bron: Telegraaf
gaat nu de premie omhoog of moet de belastingbetaler bijpassen ?/quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Socialize the losses![]()
Alle leentokkies op een stokkie, het was te verwachten
Als de pot leeg is mag de belastingbetaler gaan lappen, de premie gaat niet omhoog.... want de NHG is er enkel om leentokkies ertoe over te halen een veel te dure woning te kopen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:38 schreef Foksnor het volgende:
[..]
gaat nu de premie omhoog of moet de belastingbetaler bijpassen ?/
Een druppel op een gloeiende plaat zul je bedoelen. Om 985 leentokkies te helpen moesten ze al reeds 35M euro aanspreken. Ze hebben ongeveer 600M euro in kas. Daar kunnen ze dus maar een fractie van het aantal deelnemers mee helpen in geval dat noodzakelijk zal zijn. Feitelijk is de premie die mensen moeten betalen een lachertje... maar dat kon allemaal prima in tijden dat de bomen tot voorbij de hemel groeidequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:46 schreef Bayswater het volgende:
De NHG heeft wel wat in de spaarpot denk ik zo,
'Stokt'quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef fedsingularity het volgende:
Herstel woningmarkt stokt
quote:Terwijl we dat wel hadden gehoopt'', aldus voorzitter Ger Hukker van de brancheorganisatie.
Mmmm... ik heb me in GH vergist... hij liegt niet over alles, soms zegt hij zelfs eens iets zinvols... uiteraard na een fase van ontkenning. Uiteraard weten de NVM makelaars dat de situatie bar en boos is en dat het echt niet te maken heeft met de instabiliteit van het kabinet. Maar hoe ga je aan je voormalige klanten uitleggen dat de bubble zijn maximale omvang heeft bereikt en nu gaat basten of flink gaat krimpen? Dat is geen leuk nieuws om te vertellen en te moeten accepteren. Steeds meer mensen beginnen zich te realiseren dat de huizenmarkt niet de bron van de eeuwige welvaart is en zodra de kritische massa hiervan overtuigd is dan gaat het pas echt los, we naderen dat punt is rap tempo imoquote:
NVM: toename te koop staande woningen
Tegenover de tegenvallende verkopen staat een voortdurende instroom van nieuwe woningen op de markt, zo blijkt de vandaag gepubliceerde (voorlopige) cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) over het derde kwartaal 2010.
Hierdoor is volgens de NVM het totale woningaanbod in het afgelopen kwartaal met 5,4 procent toegenomen. Halverwege het 3e kwartaal 2010 stonden bij NVM-makelaars 139,4 duizend woningen te koop, tegen een totaal marktaanbod van 185 duizend.
Een kwart van het aanbod bestaat uit vrijstaande woningen. Circa 28 procent van het aanbod bestaat uit appartementen. NVM-voorzitter Hukker: “De forse toename van het aantal te koop staande appartementen op de markt is zorgwekkend. Dit wordt mede veroorzaakt door het wegvallen van subsidies voor bijvoorbeeld starters, waardoor deze moeilijker kunnen toetreden tot de markt.”
De verkooptijd van de gemiddelde woning verschilt per regio en woningtype. De gemiddelde looptijd bedroeg in het derde kwartaal 122 dagen, een stijging van 1,9 procent ten opzichte van vorig jaar. Tussenwoningen worden sneller verkocht dan appartementen (respectievelijk 99 en 107 dagen). Opvallend is de lange verkooptijd van vrijstaande woningen, namelijk 195 dagen.
Er is een grote groep woningverkopers die wordt geconfronteerd met fors langere verkooptijden. Circa 35 procent van de woningen staat langer dan een jaar te koop, waarvan 12 procent zelfs langer dan twee jaar.
NVM-voorzitter Hukker: “In veel gevallen heeft dit te maken met een te hoge vraagprijs. Veel verkopers realiseren nog niet dat de situatie is veranderd en zetten hun woning te hoog in de markt. Ze baseren hun vraagprijs op de vraagprijzen in de buurt, in plaats van te kijken naar de recent gerealiseerde verkoopprijzen. Het stellen van een realistische vraagprijs loont. Huizen die pas na twee jaar of langer verkocht worden, zakken meer dan 18,1 procent ten opzichte van de eerste vraagprijs. Scherp geprijsde woningen die binnen een maand of drie worden verkocht, zakken gemiddeld slechts 4,7 procent.”
Bron: NVM
nee, toen de NHG overging van gemeentegarantie naar Nationale Hypotheek Garantie is de reserve verdeeld onder de gemeentes.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:46 schreef Bayswater het volgende:
De NHG heeft wel wat in de spaarpot denk ik zo,
En je Maserati wat koste die ??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tevens kosten de auto's in verhouding tot NL daar geen RUK!Wat ik heb betaald voor mijn 2e hands Discovery 3 HSE betalen de UK mensen voor een nieuwe Discovery 4 HSE
Ik vond het in Londen wel mee vallen met het aantal mooie auto's, in Rome daarentegen zag ik enorm veel volbloed sportauto's rijdenquote:
Aha, dat was het inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef Foksnor het volgende:
[..]
nee, toen de NHG overging van gemeentegarantie naar Nationale Hypotheek Garantie is de reserve verdeeld onder de gemeentes.
en is afgerekend en op 0,0 overgegaan
Ik zou er depressief van wordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef Bayswater het volgende:
Ook in de Showbizz loopt het totaal niet goed met de huizenmarkt.
Isa Hoes en Antonie Kamerling wonen met hun twee kinderen in een heerlijke herenboerderij in Zevenhoven. Het acteursechtpaar heeft de villa via het programma TV Makelaar proberen kwijt te raken maar neemt het huis nu toch maar weer uit de verkoop. „Het gaat niet en eigenlijk zijn we ook niet klaar met het pand.”
Dan ben je niet in de juiste wijken van Londen geweest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vond het in Londen wel mee vallen met het aantal mooie auto's, in Rome daarentegen zag ik enorm veel volbloed sportauto's rijden
Niet alleen london trouwen, maar heel engeland stikt het van de grote auto's lijkt het wel. Een kennis van me woont in de buurt van oxford en als ik daar dan ben en we zitten ergens in de pub of rijden rond dan valt het mij ook op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan ben je niet in de juiste wijken van Londen geweest.
Je huis niet kunnen verkopen vind ik een slechte reden om er een eind aan te maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef Bayswater het volgende:
Isa Hoes en Antonie Kamerling wonen met hun twee kinderen in een heerlijke herenboerderij in Zevenhoven. Het acteursechtpaar heeft de villa via het programma TV Makelaar proberen kwijt te raken maar neemt het huis nu toch maar weer uit de verkoop. „Het gaat niet en eigenlijk zijn we ook niet klaar met het pand.”
Zo rond Bayswater bedoel je?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan ben je niet in de juiste wijken van Londen geweest.
Nou ja, als ik als Belg in Nederland kom, dan valt mij altijd juist op dat jullie juist hele kleine wagentjes hebben. Kleine dure huisjes, kleine dure autootjes. Wat hebben jullie waar jullie wel trots op kunnen zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet alleen london trouwen, maar heel engeland stikt het van de grote auto's lijkt het wel. Een kennis van me woont in de buurt van oxford en als ik daar dan ben en we zitten ergens in de pub of rijden rond dan valt het mij ook op.
ons zorgkartel ,quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:26 schreef Emu het volgende:
Wat hebben jullie waar jullie wel trots op kunnen zijn
Leuk dat trots afgemeten wordt aan de grote.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:26 schreef Emu het volgende:
Wat hebben jullie waar jullie wel trots op kunnen zijn
Bayswater is niet echt de beste wijk van Londenquote:
Antonie dus wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef Bayswater het volgende:
Ik weet niet wie er geduimd heeft, maar het is gelukt. Ik ben de Nederlandse woningmarkt uit het slop aan het helpen met mijn eerste aankoopquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:56 schreef Drive-r het volgende:
PS: Duim allemaal even voor me. Vandaag hoor ik af ik een deal heb of niet.![]()
Die hypotheek komt er wel
Gefeliciteerd dan maar!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er geduimd heeft, maar het is gelukt. Ik ben de Nederlandse woningmarkt uit het slop aan het helpen met mijn eerste aankoop
Bedankt hem ook even! Echt super, eindelijk een leuk plekje in het thuisland!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:30 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dan maar!![]()
Het was trouwens mijn jongste spruit die voor je geduimd heeft, daar is hij nogal goed in namelijk.
Stond niet op Funda.quote:
Of wij mogen zo meteen nog meer staatssteun aan de banken verschaffenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er geduimd heeft, maar het is gelukt. Ik ben de Nederlandse woningmarkt uit het slop aan het helpen met mijn eerste aankoop
Gaat genoeg eigen vermogen in, dus maak je niet teveel zorgen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Of wij mogen zo meteen nog meer staatssteun aan de banken verschaffen
Het is nieuwbouwquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:33 schreef Bayswater het volgende:
[..]
En geen onderhoudskosten dus. Bij een oude woning kan het nog weleens onverwachts hoog uitvallen. Er is best wel wat voor te zeggen en de overdrachtskosten/notariskosten kan je ook in je zak steken. Ik ga er binnenkort eens een analyse op los laten bij mijzelf hoewel mijn oude hypotheekvoorwaarden eigenlijk te mooi zijn om niet mee te nemen (eind 2005).
Haha, je kijkt alleen naar het percentage stijging. Het gaat om 950 gevallen.... Jankerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Socialize the losses![]()
Alle leentokkies op een stokkie, het was te verwachten
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Haha, je kijkt alleen naar het percentage stijging. Het gaat om 950 gevallen.... Jankerd.
Gefeliciteerd! Ik help ook mee, teken volgende week koopcontract en hypotheekovereenkomst.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Vooral dat rap tempo neem ik bij jou met een hele hap zout. Het kan net zo goed zijn dat 950 het nieuwe maximum blijft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:
Dat betekend dat het er vorig jaar zo'n 525 waren, dat is toch een toename van 425 gevallen. Je kan het vergoeilijken, maar het zegt wel degelijk dat de markt in rap tempo verslechtert.
Heb het in de gevallen dat er gekozen wordt tussen koop oude woning en huren dezelfde oude woning, in het algemeen dus. Als je nieuwbouw koopt lijkt mij de keus eenvoudiger inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:25 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is nieuwbouwHoezo onderhoudskosten?
Dus je negeert de data en meent dat er eigenlijk niets aan de hand is? De mannetjes die er 'verstand van hebben' zagen de afgelopen maanden allemaal lichtpuntjes... het trok weer aan, herstel zat in de pijplijn... etc.. dat gelooft toch geen mens meer?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vooral dat rap tempo neem ik bij jou met een hele hap zout. Het kan net zo goed zijn dat 950 het nieuwe maximum blijft.
Ik hoorde vanochtend op de radio iemand zeggen dat het aantal gedwongen woningverkopen verdubbeld was omdat de prijsstijging van woningen lager is, dat vond ik een hele sterke vondstquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je negeert de data en meent dat er eigenlijk niets aan de hand is? De mannetjes die er 'verstand van hebben' zagen de afgelopen maanden allemaal lichtpuntjes... het trok weer aan, herstel zat in de pijplijn... etc.. dat gelooft toch geen mens meer?
Ah omdat we de mannetjes van hun lichtpuntejs niet meer moeten geloven moeten we jou als orakel die al 5 jaar een complete instorting van de woningmarkt voorspeld meteen wel geloven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je negeert de data en meent dat er eigenlijk niets aan de hand is? De mannetjes die er 'verstand van hebben' zagen de afgelopen maanden allemaal lichtpuntjes... het trok weer aan, herstel zat in de pijplijn... etc.. dat gelooft toch geen mens meer?
Doe er je voordeel meequote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:
Ah omdat we de mannetjes van hun lichtpuntejs niet meer moeten geloven moeten we jou als orakel die al 5 jaar een complete instorting van de woningmarkt voorspeld meteen wel geloven.
Dat ligt er maar aan wat je daarvoor krijgtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik zit goed,hypotheek bruto 370 euro per maand..
Ik denk ook dat dit kabinet meer een hervormingen op de woningmarkt zal doen dan de pvda en de liberalen de HRA zullen afschaffenquote:
Dus jij vind in eenheidsworst en 13 in een dozijn woningen wonen een voordeel? Nou, cultuurverschillen zekersquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat trots afgemeten wordt aan de grote.![]()
Waar we wel trost op kunnen zijn:
Dat we een regering hebben,
Dat er welstandscommies en ruimtelijke orderingen is waardoor het niet zo'n chaotisch postzegel land als belgie geworden is
En de belangrijkste:
Wij hebben patat ipv frites.
Daar heb je gedeeltelijk wel gelijk in, maar het hoeft niet perse altijd 13 in een dozijn te zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:36 schreef Emu het volgende:
[..]
Dus jij vind in eenheidsworst en 13 in een dozijn woningen wonen een voordeel? Nou, cultuurverschillen zekers
Nou, dat valt wel mee, maar ik ben er geen fan van. Ik doe ontzettend mijn best, maar ik kan me echt niet vinden in de Nederlandse smaak. Wat ik dan bijvoorbeeld wel weer mooi vind is de huizen in centrum Utrecht of Breda. Amsterdam in iets mindere mate. Ik vind het in België net zo leuk, dat elke eigenaar zijn eigen persoonlijke toets kan meegevenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heb je gedeeltelijk wel gelijk in, maar het hoeft niet perse altijd 13 in een dozijn te zijn.
Kijk hier eens naar:
http://www.brandevoort.nl/
De chaos die de ruimtelijke ontwikkeling in belgie is daar ben ik ook geen fan van.
ik vind het mooie woningbouw maar zal zeker duur zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heb je gedeeltelijk wel gelijk in, maar het hoeft niet perse altijd 13 in een dozijn te zijn.
Kijk hier eens naar:
http://www.brandevoort.nl/
De chaos die de ruimtelijke ontwikkeling in belgie is daar ben ik ook geen fan van.
Dat de HRA stapsgewijs moet worden aangepakt ben ik met je eens. Maar waarom de aflossingsvrije hypotheek? Dat is toch iets tussen hypotheekgever en nemer? Niet in alle gevallen verstandig uiteraard maar daar hoeft de overheid zicht niet mee te bemoeien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:50 schreef Emu het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee, maar ik ben er geen fan van. Ik doe ontzettend mijn best, maar ik kan me echt niet vinden in de Nederlandse smaak. Wat ik dan bijvoorbeeld wel weer mooi vind is de huizen in centrum Utrecht of Breda. Amsterdam in iets mindere mate. Ik vind het in België net zo leuk, dat elke eigenaar zijn eigen persoonlijke toets kan meegeven
Trouwens, die Hugo Priemus, is een pientere kerel, die weet pas echt hoe je het huidige probleem in Nederland aan dient te pakken. De HRA is echt iets wat stapsgewijs dient te verlopen. Een van de eerste stappen in dat proces is de aflossingsvrije hypotheek aan banden leggen.
Ben ik met je eens, beter is het om het huurwaardeforfait per 01/01/2011 op te hogen van 0,55% van de WOZ naar 1,35% van de WOZ., en het jaar erop naar 1,85%quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:07 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat de HRA stapsgewijs moet worden aangepakt ben ik met je eens. Maar waarom de aflossingsvrije hypotheek? Dat is toch iets tussen hypotheekgever en nemer? Niet in alle gevallen verstandig uiteraard maar daar hoeft de overheid zicht niet mee te bemoeien.
prima idee als je iedereen zich zo vol mogelijk met hypotheek wil laten zuigenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:13 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, beter is het om het huurwaardeforfait per 01/01/2011 op te hogen van 0,55% van de WOZ naar 1,35% van de WOZ., en het jaar erop naar 1,85%
Ik bedoelde de 100% aflossingsvrije hypotheek, die moet gewoon afgeschaft worden, sommige mensen (blijkbaar nogal veel als ik de statistieken moet geloven) moet je nu eenmaal beschermen tegen zichzelf. Wat dan bijvoorbeeld wel kan is een 80% aflossingsvrije, maar dat is best echt een maximum. Ik durf te zeggen dat de grote meerderheid van de 100% aflossingsvrije hypotheken in de problemen zou komen bij een snelle afschaffing van de HRA, of een waardedaling van 20% van hun onderpand. Als het aan mij zou liggen gaat heel die HRA eruit op 10 jaar. Dat is snel, doch bijna niemand zal er specifiek van in de problemen komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:07 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat de HRA stapsgewijs moet worden aangepakt ben ik met je eens. Maar waarom de aflossingsvrije hypotheek? Dat is toch iets tussen hypotheekgever en nemer? Niet in alle gevallen verstandig uiteraard maar daar hoeft de overheid zicht niet mee te bemoeien.
Ik vind 525 3n 950 beide zeer weinig gevallen. IK had vele malen hoger verwacht jij niet dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Dat betekend dat het er vorig jaar zo'n 525 waren, dat is toch een toename van 425 gevallen. Je kan het vergoeilijken, maar het zegt wel degelijk dat de markt in rap tempo verslechtert.
Dat is niet zo eenvoudig he zoals je weet ofwel dat zal niet gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
prima idee als je iedereen zich zo vol mogelijk met hypotheek wil laten zuigen
Maar ik reageerde op het geposte stukje dat was nieuwbouw, maak jij er ineens jou situatie van? IK zeg ermee dat die mensen gewoon dom zijn, maargoed ze stonden ook in de telegraaf dacht ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Heb het in de gevallen dat er gekozen wordt tussen koop oude woning en huren dezelfde oude woning, in het algemeen dus. Als je nieuwbouw koopt lijkt mij de keus eenvoudiger inderdaad.
Voor mijzelf is dat de keuze uit een gerenoveerd 17e eeuws monumentaal pand voor een huur van 1700 per maand of 440.000 kk.
Nu heb je het verklapt....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:02 schreef JellieVrolijk het volgende:
De reden waarom het aankomende kabinet niet de HRA gaat aanpakken en wel de huurmarkt is omdat de huizenverkopen drastisch dalen. Daarnaast gaan steeds meer mensen huren. Dus op koopwoningen wordt al bezuinigt, minder HRA, en dus moet de huurtoeslag worden aangepakt en de hoogte van de huren.
Dit kabinet is niet bezig met mensen maar met een begroting. Voor huizenkopers: sta in de startblokken voor over ongeveer een jaar en je hebt een koopje.
De woningmarkt wordt met een omweg weer aangewakkerd. Slachtoffers tellen niet.
Dus huurders worden straks door een onbetaalbare huur hun woningen uit gedwongen (aanpak huurtoeslag+vrijgeven huren) en dan worden die woningen weer op de verkoopmarkt geslingerd.
De huursector houdt de koopsector in stand, niet andersom.
Maar mensen die 2000 euro verwonen moeten wel 1000 euro terug kunnen blijven krijgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:49 schreef Verburg_K het volgende:
maar terecht ook, want mensen die 300 euro verwonen, die hoeven geen 120 euro terug te krijgen, dat is weggegooid geld
ik zou 4000 euro per maand gaan verwonen, dan vindt Henk/Verburg het nog redelijker dat je 2000 euro terugkrijgt.....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar mensen die 2000 euro verwonen moeten wel 1000 euro terug kunnen blijven krijgen?
Dat lukt je nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zou 4000 euro per maand gaan verwonen, dan vindt Henk/Verburg het nog redelijker dat je 2000 euro terugkrijgt.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |