Heb het in de gevallen dat er gekozen wordt tussen koop oude woning en huren dezelfde oude woning, in het algemeen dus. Als je nieuwbouw koopt lijkt mij de keus eenvoudiger inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:25 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is nieuwbouwHoezo onderhoudskosten?
Dus je negeert de data en meent dat er eigenlijk niets aan de hand is? De mannetjes die er 'verstand van hebben' zagen de afgelopen maanden allemaal lichtpuntjes... het trok weer aan, herstel zat in de pijplijn... etc.. dat gelooft toch geen mens meer?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vooral dat rap tempo neem ik bij jou met een hele hap zout. Het kan net zo goed zijn dat 950 het nieuwe maximum blijft.
Ik hoorde vanochtend op de radio iemand zeggen dat het aantal gedwongen woningverkopen verdubbeld was omdat de prijsstijging van woningen lager is, dat vond ik een hele sterke vondstquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je negeert de data en meent dat er eigenlijk niets aan de hand is? De mannetjes die er 'verstand van hebben' zagen de afgelopen maanden allemaal lichtpuntjes... het trok weer aan, herstel zat in de pijplijn... etc.. dat gelooft toch geen mens meer?
Ah omdat we de mannetjes van hun lichtpuntejs niet meer moeten geloven moeten we jou als orakel die al 5 jaar een complete instorting van de woningmarkt voorspeld meteen wel geloven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je negeert de data en meent dat er eigenlijk niets aan de hand is? De mannetjes die er 'verstand van hebben' zagen de afgelopen maanden allemaal lichtpuntjes... het trok weer aan, herstel zat in de pijplijn... etc.. dat gelooft toch geen mens meer?
Doe er je voordeel meequote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:
Ah omdat we de mannetjes van hun lichtpuntejs niet meer moeten geloven moeten we jou als orakel die al 5 jaar een complete instorting van de woningmarkt voorspeld meteen wel geloven.
Dat ligt er maar aan wat je daarvoor krijgtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:
Ik zit goed,hypotheek bruto 370 euro per maand..
Ik denk ook dat dit kabinet meer een hervormingen op de woningmarkt zal doen dan de pvda en de liberalen de HRA zullen afschaffenquote:
Dus jij vind in eenheidsworst en 13 in een dozijn woningen wonen een voordeel? Nou, cultuurverschillen zekersquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat trots afgemeten wordt aan de grote.![]()
Waar we wel trost op kunnen zijn:
Dat we een regering hebben,
Dat er welstandscommies en ruimtelijke orderingen is waardoor het niet zo'n chaotisch postzegel land als belgie geworden is
En de belangrijkste:
Wij hebben patat ipv frites.
Daar heb je gedeeltelijk wel gelijk in, maar het hoeft niet perse altijd 13 in een dozijn te zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:36 schreef Emu het volgende:
[..]
Dus jij vind in eenheidsworst en 13 in een dozijn woningen wonen een voordeel? Nou, cultuurverschillen zekers
Nou, dat valt wel mee, maar ik ben er geen fan van. Ik doe ontzettend mijn best, maar ik kan me echt niet vinden in de Nederlandse smaak. Wat ik dan bijvoorbeeld wel weer mooi vind is de huizen in centrum Utrecht of Breda. Amsterdam in iets mindere mate. Ik vind het in België net zo leuk, dat elke eigenaar zijn eigen persoonlijke toets kan meegevenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heb je gedeeltelijk wel gelijk in, maar het hoeft niet perse altijd 13 in een dozijn te zijn.
Kijk hier eens naar:
http://www.brandevoort.nl/
De chaos die de ruimtelijke ontwikkeling in belgie is daar ben ik ook geen fan van.
ik vind het mooie woningbouw maar zal zeker duur zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heb je gedeeltelijk wel gelijk in, maar het hoeft niet perse altijd 13 in een dozijn te zijn.
Kijk hier eens naar:
http://www.brandevoort.nl/
De chaos die de ruimtelijke ontwikkeling in belgie is daar ben ik ook geen fan van.
Dat de HRA stapsgewijs moet worden aangepakt ben ik met je eens. Maar waarom de aflossingsvrije hypotheek? Dat is toch iets tussen hypotheekgever en nemer? Niet in alle gevallen verstandig uiteraard maar daar hoeft de overheid zicht niet mee te bemoeien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:50 schreef Emu het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee, maar ik ben er geen fan van. Ik doe ontzettend mijn best, maar ik kan me echt niet vinden in de Nederlandse smaak. Wat ik dan bijvoorbeeld wel weer mooi vind is de huizen in centrum Utrecht of Breda. Amsterdam in iets mindere mate. Ik vind het in België net zo leuk, dat elke eigenaar zijn eigen persoonlijke toets kan meegeven
Trouwens, die Hugo Priemus, is een pientere kerel, die weet pas echt hoe je het huidige probleem in Nederland aan dient te pakken. De HRA is echt iets wat stapsgewijs dient te verlopen. Een van de eerste stappen in dat proces is de aflossingsvrije hypotheek aan banden leggen.
Ben ik met je eens, beter is het om het huurwaardeforfait per 01/01/2011 op te hogen van 0,55% van de WOZ naar 1,35% van de WOZ., en het jaar erop naar 1,85%quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:07 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat de HRA stapsgewijs moet worden aangepakt ben ik met je eens. Maar waarom de aflossingsvrije hypotheek? Dat is toch iets tussen hypotheekgever en nemer? Niet in alle gevallen verstandig uiteraard maar daar hoeft de overheid zicht niet mee te bemoeien.
prima idee als je iedereen zich zo vol mogelijk met hypotheek wil laten zuigenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:13 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, beter is het om het huurwaardeforfait per 01/01/2011 op te hogen van 0,55% van de WOZ naar 1,35% van de WOZ., en het jaar erop naar 1,85%
Ik bedoelde de 100% aflossingsvrije hypotheek, die moet gewoon afgeschaft worden, sommige mensen (blijkbaar nogal veel als ik de statistieken moet geloven) moet je nu eenmaal beschermen tegen zichzelf. Wat dan bijvoorbeeld wel kan is een 80% aflossingsvrije, maar dat is best echt een maximum. Ik durf te zeggen dat de grote meerderheid van de 100% aflossingsvrije hypotheken in de problemen zou komen bij een snelle afschaffing van de HRA, of een waardedaling van 20% van hun onderpand. Als het aan mij zou liggen gaat heel die HRA eruit op 10 jaar. Dat is snel, doch bijna niemand zal er specifiek van in de problemen komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:07 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat de HRA stapsgewijs moet worden aangepakt ben ik met je eens. Maar waarom de aflossingsvrije hypotheek? Dat is toch iets tussen hypotheekgever en nemer? Niet in alle gevallen verstandig uiteraard maar daar hoeft de overheid zicht niet mee te bemoeien.
Ik vind 525 3n 950 beide zeer weinig gevallen. IK had vele malen hoger verwacht jij niet dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Dat betekend dat het er vorig jaar zo'n 525 waren, dat is toch een toename van 425 gevallen. Je kan het vergoeilijken, maar het zegt wel degelijk dat de markt in rap tempo verslechtert.
Dat is niet zo eenvoudig he zoals je weet ofwel dat zal niet gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
prima idee als je iedereen zich zo vol mogelijk met hypotheek wil laten zuigen
Maar ik reageerde op het geposte stukje dat was nieuwbouw, maak jij er ineens jou situatie van? IK zeg ermee dat die mensen gewoon dom zijn, maargoed ze stonden ook in de telegraaf dacht ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Heb het in de gevallen dat er gekozen wordt tussen koop oude woning en huren dezelfde oude woning, in het algemeen dus. Als je nieuwbouw koopt lijkt mij de keus eenvoudiger inderdaad.
Voor mijzelf is dat de keuze uit een gerenoveerd 17e eeuws monumentaal pand voor een huur van 1700 per maand of 440.000 kk.
Nu heb je het verklapt....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:02 schreef JellieVrolijk het volgende:
De reden waarom het aankomende kabinet niet de HRA gaat aanpakken en wel de huurmarkt is omdat de huizenverkopen drastisch dalen. Daarnaast gaan steeds meer mensen huren. Dus op koopwoningen wordt al bezuinigt, minder HRA, en dus moet de huurtoeslag worden aangepakt en de hoogte van de huren.
Dit kabinet is niet bezig met mensen maar met een begroting. Voor huizenkopers: sta in de startblokken voor over ongeveer een jaar en je hebt een koopje.
De woningmarkt wordt met een omweg weer aangewakkerd. Slachtoffers tellen niet.
Dus huurders worden straks door een onbetaalbare huur hun woningen uit gedwongen (aanpak huurtoeslag+vrijgeven huren) en dan worden die woningen weer op de verkoopmarkt geslingerd.
De huursector houdt de koopsector in stand, niet andersom.
Maar mensen die 2000 euro verwonen moeten wel 1000 euro terug kunnen blijven krijgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:49 schreef Verburg_K het volgende:
maar terecht ook, want mensen die 300 euro verwonen, die hoeven geen 120 euro terug te krijgen, dat is weggegooid geld
ik zou 4000 euro per maand gaan verwonen, dan vindt Henk/Verburg het nog redelijker dat je 2000 euro terugkrijgt.....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar mensen die 2000 euro verwonen moeten wel 1000 euro terug kunnen blijven krijgen?
Dat lukt je nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zou 4000 euro per maand gaan verwonen, dan vindt Henk/Verburg het nog redelijker dat je 2000 euro terugkrijgt.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |