+quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:40 schreef DroogDok het volgende:
Wat zegt de makelaar?
wat is de WOZ waarde?
Wat is de verkoopprijs van soortgelijk huizen in de buurt?
Wat hebben de huidige bewoners betaald?
Daar zou ik niet teveel op af gaan, als de waarde 2 ton is en jij vindt het maar 1 ton waard heb je pech en als je het 3 ton waard vind heb je ook pech (als je het later weer eens wil verkopen)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:02 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
+
Wat vind jezelf dat het waard is.
Toch is dat, wat mij betreft, de meest belangrijke. Jij laat vooral anderen bepalen wat een woning waard is. Daarnaast hou je vooral rekening met die prijs om de woning later te kunnen verkopen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar zou ik niet teveel op af gaan, als de waarde 2 ton is en jij vindt het maar 1 ton waard heb je pech en als je het 3 ton waard vind heb je ook pech (als je het later weer eens wil verkopen)
Waarom zou je meer betalen voor iets dan wat jij het waard vindt?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar zou ik niet teveel op af gaan, als de waarde 2 ton is en jij vindt het maar 1 ton waard heb je pech en als je het 3 ton waard vind heb je ook pech (als je het later weer eens wil verkopen)
niet dus, wat ik bedoel te zeggen is dat de marktwaarde van een woning niet overheen hoeft te komen met wat jij hem waard vindt, en dat dat dus eigenlijk niet echt een maatstaf is bij het bepalen van je bod, maar alleen bij het beslissen of je de woning wil kopen of niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:23 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Waarom zou je meer betalen voor iets dan wat jij het waard vindt?
Het is dus wél een maatstaf bij het bepalen van je bod.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
niet dus, wat ik bedoel te zeggen is dat de marktwaarde van een woning niet overheen hoeft te komen met wat jij hem waard vindt, en dat dat dus eigenlijk niet echt een maatstaf is bij het bepalen van je bod, maar alleen bij het beslissen of je de woning wil kopen of niet.
Als 219 voor jou een serieus bod is moet je dat gewoon doen. De verkoper moet dan gaan kijken wat hij wil. Misschien wil hij wel graag van het huis af en accepteert hij het wel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Je gaat toch niet voor de lol een beetje bieden op een huis waar je dan kennelijk niet echt enthousiast over bent? Als je een huis echt ziet zitten, wil je neem ik aan wel een bod uitbrengen dat door de verkoper serieus genomen wordt.
Het is dus wel een maatstaf, want een normaal denkend persoon gaat niet meer bieden voor een huis dan wat hij het waard vindt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
niet dus, wat ik bedoel te zeggen is dat de marktwaarde van een woning niet overheen hoeft te komen met wat jij hem waard vindt, en dat dat dus eigenlijk niet echt een maatstaf is bij het bepalen van je bod, maar alleen bij het beslissen of je de woning wil kopen of niet.
Klinkt logisch, maar in voorgaande topics (en ook in dit topic) blijkt wel een beetje dat het vooral van belang is wat anderen van het bod vinden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:52 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt toch gewoon een bod van 219 doen? Kan jou het schelen wat ze zeggen. Je hoeft dat huis toch niet persé te hebben? Bieden staat vrij hoor...
Je doet een bod met een hoogte waarvan jij vindt dat het dat waard is, natuurlijk. Als de verkoper dat bod niet serieus vindt, dan verkoopt 'ie het toch niet. Waarom zou je méér bieden?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Je gaat toch niet voor de lol een beetje bieden op een huis waar je dan kennelijk niet echt enthousiast over bent? Als je een huis echt ziet zitten, wil je neem ik aan wel een bod uitbrengen dat door de verkoper serieus genomen wordt.
Nee dat klopt, maar als de marktwaarde 2 ton is en jij vind het maar 1 ton waard, wat heeft een bod dan voor zin?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:55 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het is dus wel een maatstaf, want een normaal denkend persoon gaat niet meer bieden voor een huis dan wat hij het waard vindt.
Wat Five_Horizons zegt dus.
Waarschijnlijk niks.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar als de marktwaarde 2 ton is en jij vind het maar 1 ton waard, wat heeft een bod dan voor zin?
Maar omdat je het huis graag wilt hebben, moet je dan omwille van de markt maar een bod doen van 2 ton? Dan is die ene ton blijkbaar niet wat je het waard vindt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar als de marktwaarde 2 ton is en jij vind het maar 1 ton waard, wat heeft een bod dan voor zin?
Mijn punt is: waarom zou je überhaupt bieden als je het huis alleen wilt voor een onrealistische prijs. Dan ben je toch niet enthousiast voor het huis?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je doet een bod met een hoogte waarvan jij vindt dat het dat waard is, natuurlijk. Als de verkoper dat bod niet serieus vindt, dan verkoopt 'ie het toch niet. Waarom zou je méér bieden?
Dat is zo, maar je kan niet in het hoofd van de verkoper krijgen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Klinkt logisch, maar in voorgaande topics (en ook in dit topic) blijkt wel een beetje dat het vooral van belang is wat anderen van het bod vinden.![]()
Wat is een 'onrealistische prijs'?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn punt is: waarom zou je überhaupt bieden als je het huis alleen wilt voor een onrealistische prijs. Dan ben je toch niet enthousiast voor het huis?
Hoe weet je dat de prijs onrealistisch is? Misschien is de vraagprijs dat wel, bieden staat vrij en als jij het voor die prijs wilt mag de eigenaar ja of nee zeggen en met een tegenbod komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn punt is: waarom zou je überhaupt bieden als je het huis alleen wilt voor een onrealistische prijs. Dan ben je toch niet enthousiast voor het huis?
Daar kun je natuurlijk wel een redelijke inschatting van maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de prijs onrealistisch is? Misschien is de vraagprijs dat wel, bieden staat vrij en als jij het voor die prijs wilt mag de eigenaar ja of nee zeggen en met een tegenbod komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |