abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:57 #1
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_87252916
Geen plek voor een kickje, en kon zo niets anders vinden, dus maar een deel II gestart....

Anyway, we huren op dit moment en zijn al 2 jaar rond aan het kijken voor huizen.

Nu zijn een 1,5 jaar geleden naar een huis gaan kijken, toentertijd voor 289k. In principe een redelijke prijs, ware het niet dat je voor die prijs in onze gemeente dan toch echt minimaal een eigen oprit / garage moet hebben. Bovendien zou er werk gedaan moeten worden aan de gehele bovenste verdieping (kozijnen, glas, etc.) en de buitenkant (kozijnen).

Inmiddels, 1 jaar verder, is het tweemaal gezakt naar 279k en 269k (huidige vraagprijs). Het huis staat ook leeg, omdat de bewoners een ander groter huis hebben gekocht om te verbouwen en daar nu reeds zitten.

Onze vraag nu is, wat te doen? Bouwkundige keuring en 239k bieden (-11%) om op rond de 249k-259k uit te komen of kunnen we een poging doen om bijv 219k te bieden. In principe zitten we goed waar we zitten, en we hebben we nog steeds geen enkele haast, maar is het een prima huis om mee te starten als koper..
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_87253119
Ongeveer ter hoogte van de wc.
pi_87260591
Wat zegt de makelaar?
wat is de WOZ waarde?
Wat is de verkoopprijs van soortgelijk huizen in de buurt?
Wat hebben de huidige bewoners betaald?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:02:15 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87264806
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:40 schreef DroogDok het volgende:
Wat zegt de makelaar?
wat is de WOZ waarde?
Wat is de verkoopprijs van soortgelijk huizen in de buurt?
Wat hebben de huidige bewoners betaald?
+

Wat vind jezelf dat het waard is.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87273013
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:02 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

+

Wat vind jezelf dat het waard is.
Daar zou ik niet teveel op af gaan, als de waarde 2 ton is en jij vindt het maar 1 ton waard heb je pech en als je het 3 ton waard vind heb je ook pech (als je het later weer eens wil verkopen)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87273067
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Daar zou ik niet teveel op af gaan, als de waarde 2 ton is en jij vindt het maar 1 ton waard heb je pech en als je het 3 ton waard vind heb je ook pech (als je het later weer eens wil verkopen)
Toch is dat, wat mij betreft, de meest belangrijke. Jij laat vooral anderen bepalen wat een woning waard is. Daarnaast hou je vooral rekening met die prijs om de woning later te kunnen verkopen.
Best een vreemd uitgangspunt.

Als een woning voor 2 ton wordt aangeboden, is het vreemd om 3 ton te bieden, dus dat probleem speelt niet zo. Als je die woning maar 1 ton waard vindt, kun je dat bieden, maar zul je het niet krijgen. Dat jij dan (ik noem maar wat) 175.000 biedt, vind ik op dat moment gewoon raar. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:23:03 #7
61660 Lariekoek
pi_87273288
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom zou je meer betalen voor iets dan wat jij het waard vindt?
pi_87273569
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:23 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarom zou je meer betalen voor iets dan wat jij het waard vindt?
niet dus, wat ik bedoel te zeggen is dat de marktwaarde van een woning niet overheen hoeft te komen met wat jij hem waard vindt, en dat dat dus eigenlijk niet echt een maatstaf is bij het bepalen van je bod, maar alleen bij het beslissen of je de woning wil kopen of niet.
pi_87273644
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

niet dus, wat ik bedoel te zeggen is dat de marktwaarde van een woning niet overheen hoeft te komen met wat jij hem waard vindt, en dat dat dus eigenlijk niet echt een maatstaf is bij het bepalen van je bod, maar alleen bij het beslissen of je de woning wil kopen of niet.
Het is dus wél een maatstaf bij het bepalen van je bod. :) Zonder bod immers geen intentie om te kopen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:52:18 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87273678
Je kunt toch gewoon een bod van 219 doen? Kan jou het schelen wat ze zeggen. Je hoeft dat huis toch niet persé te hebben? Bieden staat vrij hoor...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:54:05 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87273712
Je gaat toch niet voor de lol een beetje bieden op een huis waar je dan kennelijk niet echt enthousiast over bent? Als je een huis echt ziet zitten, wil je neem ik aan wel een bod uitbrengen dat door de verkoper serieus genomen wordt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:55:50 #12
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87273745
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Je gaat toch niet voor de lol een beetje bieden op een huis waar je dan kennelijk niet echt enthousiast over bent? Als je een huis echt ziet zitten, wil je neem ik aan wel een bod uitbrengen dat door de verkoper serieus genomen wordt.
Als 219 voor jou een serieus bod is moet je dat gewoon doen. De verkoper moet dan gaan kijken wat hij wil. Misschien wil hij wel graag van het huis af en accepteert hij het wel?
Een bod moet natuurlijk wel altijd serieus zijn, daar heb je gelijk in. Als je het huis eigenlijk niet echt wilt moet je ook niet bieden.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:55:53 #13
61660 Lariekoek
pi_87273748
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het is dus wel een maatstaf, want een normaal denkend persoon gaat niet meer bieden voor een huis dan wat hij het waard vindt.

Wat Five_Horizons zegt dus.
pi_87273755
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:52 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt toch gewoon een bod van 219 doen? Kan jou het schelen wat ze zeggen. Je hoeft dat huis toch niet persé te hebben? Bieden staat vrij hoor...
Klinkt logisch, maar in voorgaande topics (en ook in dit topic) blijkt wel een beetje dat het vooral van belang is wat anderen van het bod vinden. :)

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Je doet een bod met een hoogte waarvan jij vindt dat het dat waard is, natuurlijk. Als de verkoper dat bod niet serieus vindt, dan verkoopt 'ie het toch niet. Waarom zou je méér bieden?
pi_87273883
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:55 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het is dus wel een maatstaf, want een normaal denkend persoon gaat niet meer bieden voor een huis dan wat hij het waard vindt.

Wat Five_Horizons zegt dus.
Nee dat klopt, maar als de marktwaarde 2 ton is en jij vind het maar 1 ton waard, wat heeft een bod dan voor zin?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:05:25 #16
61660 Lariekoek
pi_87273920
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar als de marktwaarde 2 ton is en jij vind het maar 1 ton waard, wat heeft een bod dan voor zin?
Waarschijnlijk niks.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_87274011
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar omdat je het huis graag wilt hebben, moet je dan omwille van de markt maar een bod doen van 2 ton? Dan is die ene ton blijkbaar niet wat je het waard vindt. :)
pi_87274107
De truc is vooral te kunnen kopen onder de echte waarde. Dat is helaas zeer weinig mogelijk.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:12:32 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87275535
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je doet een bod met een hoogte waarvan jij vindt dat het dat waard is, natuurlijk. Als de verkoper dat bod niet serieus vindt, dan verkoopt 'ie het toch niet. Waarom zou je méér bieden?
Mijn punt is: waarom zou je überhaupt bieden als je het huis alleen wilt voor een onrealistische prijs. Dan ben je toch niet enthousiast voor het huis?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:51:34 #20
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87277003
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Klinkt logisch, maar in voorgaande topics (en ook in dit topic) blijkt wel een beetje dat het vooral van belang is wat anderen van het bod vinden. :)
Dat is zo, maar je kan niet in het hoofd van de verkoper krijgen.
Dubbele hypotheek, al lange tijd te koop, je kan een kans wagen en misschien heb je geluk.

Ik ken veel voorbeelden van mensen die het huis veel lager verkochten dan de vraagprijs. In onze regio bied men gemiddeld 10 tot 15% lager dan de vraagprijs. Maar genoeg gasten die na 2 jaar nog steeds het volle pond willen hebben. Dus tja, er valt weinig over te zeggen. Proberen gewoon en als ze het te laag vinden komt er wel een tegenbod.
I intend to be formidably armed
pi_87277537
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn punt is: waarom zou je überhaupt bieden als je het huis alleen wilt voor een onrealistische prijs. Dan ben je toch niet enthousiast voor het huis?
Wat is een 'onrealistische prijs'? :)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:50:24 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87279379
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe weet je dat de prijs onrealistisch is? Misschien is de vraagprijs dat wel, bieden staat vrij en als jij het voor die prijs wilt mag de eigenaar ja of nee zeggen en met een tegenbod komen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:28:20 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87280686
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:50 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hoe weet je dat de prijs onrealistisch is? Misschien is de vraagprijs dat wel, bieden staat vrij en als jij het voor die prijs wilt mag de eigenaar ja of nee zeggen en met een tegenbod komen.
Daar kun je natuurlijk wel een redelijke inschatting van maken.

Ja, bieden staat vrij, maar waarom zou je een ton bieden voor een huis waar 2 ton voor wordt gevraagd? Tijdverdrijf?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:33:21 #24
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87280864
Nee, omdat jij dat huis voor een ton zou willen hebben omdat het in jouw ogen niet veel meer waard is. Je kunt daarna altijd gaan onderhandelen...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:36:20 #25
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87280977
Ben je dr verliefd op? Gewoon die 269k betalen.
Zoniet? Er ver onder zitten. Waarschijnlijk accepteren ze wel want die dubbele lasten wil niemand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')