abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87056713
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:24 schreef mlg het volgende:

[..]

Het knuffelen heeft in Balkenende IV het toppunt bereikt?
Typisch dan dat immigratie wetgeving nog nooit zo streng is geweest dan. Om maar wat te noemen.
pi_87056954
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:24 schreef mlg het volgende:

[..]

Het knuffelen heeft in Balkenende IV het toppunt bereikt. Is het niet vreemd dat na een kabinet met PVDA altijd de rechtse partij naar voren schuiven?
We hebben 1 van de strengste immigratieregels van Europa. Bedacht door de "theedrinker" Job Cohen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87057341
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:20 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Alsof de VVD en het CDA het niet prettig vinden dat de politie zorgt voor een constante stroom inkomsten. Hint: de boetes voor snelheidsovertredingen gaan iig niet omlaag de komende tijd!
Klopt, en heel goed ook. Blijkbaar dringt de huidige boete het gedrag niet terug, wat wel de bedoeling is in een land waar ieder jaar zo'n 100.000 zieltjes extra bijkomen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_87057361
Ik vind toch dat onze Nederlandse cultuur te makkelijk overboord wordt gekieperd.

Dit zouden Amerikanen natuurlijk ook niet accepteren.
pi_87057500
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:11 schreef DrDentz het volgende:
Maar ja.. van iemand die hier als immigrant binnenkomt mag je toch verwachten dat zo iemand zijn of haar best doet om ook iets van het 'nieuwe' bestaan te maken. Als je dan meteen al forse overtredingen begaat waar jarenlange gevangenisstraf op staat vind ik het helemaal niet gek om zo iemand terug te sturen. Het moet wel van twee kanten komen.
Met immigranten zijn helemaal niet zo gek veel problemen. De meeste problemen die mensen hebben, hebben ze zogenaamd met de zogenaamde "kutmarokkanen". De jongeren die daarmee worden bedoeld, zijn over het algemeen in Nederland geboren en dus geen immigranten. Er is dus ook geen sprake van een "nieuw" bestaan.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87057540
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:50 schreef djenneke het volgende:

[..]

Met immigranten zijn helemaal niet zo gek veel problemen. De meeste problemen die mensen hebben, hebben ze zogenaamd met de zogenaamde "kutmarokkanen". De jongeren die daarmee worden bedoeld, zijn over het algemeen in Nederland geboren en dus geen immigranten. Er is dus ook geen sprake van een "nieuw" bestaan.
Wat probeer je te zeggen?
pi_87057862
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:51 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen?
Dat hetgeen wat je zegt niet klopt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:00:03 #208
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87057863
Ik zit anders ook in over het feit dat de eerste generatie zoveel geld wegplukt, vervolgens gebruiken ze het geld voor alles behalve een normale opvoeding van hun kinderen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_87057898
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:00 schreef mlg het volgende:
Ik zit anders ook in over het feit dat de eerste generatie zoveel geld wegplukt, vervolgens gebruiken ze het geld voor alles behalve een normale opvoeding van hun kinderen.
Sinds wanneer kost een normale opvoeding geld? :?
pi_87057963
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:00 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat hetgeen wat je zegt niet klopt.
O. Maar ik herhaalde gewoon dit stukje: 'Mensen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap weer kwijt, als ze binnen vijf jaar worden veroordeeld voor een misdrijf waar twaalf jaar cel of meer op staat.'
pi_87058137
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:02 schreef DrDentz het volgende:

[..]

O. Maar ik herhaalde gewoon dit stukje: 'Mensen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap weer kwijt, als ze binnen vijf jaar worden veroordeeld voor een misdrijf waar twaalf jaar cel of meer op staat.'
Ik zie de woorden immigrant en nieuw bestaan hier helemaal niet in terug?
pi_87058257
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:07 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zie de woorden immigrant en nieuw bestaan hier helemaal niet in terug?
Nee. Gevangenis ook niet. Maar wel 'cel', kwestie van woordkeuze.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:11:49 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87058298
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:02 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat geldt dus niet voor mensen die hier geboren zijn, zelfs niet als een kleuter met een uzi gaat rondzwaaien op de kleuterschool.... want dan nog wordt die kleuter niet veroordeeld tot minimaal 12 jaar cel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87058358
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee. Gevangenis ook niet. Maar wel 'cel', kwestie van woordkeuze.
Je beseft ook hoe klein die groep mensen dus eigenlijk is?
pi_87058366
De een neemt me kwalijk dat ik het over immigranten heb en de ander zegt dat het alleen op immigranten slaat. :{
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:16:08 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87058478
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je beseft ook hoe klein die groep mensen dus eigenlijk is?
Zoals in het andere topic ook al gezegd: een Irakees die hier als asielzoeker binnengekomen is en een zeer ernstig misdrijf (waarschijnlijk moord) begaat..... en als het even wil staat hem in het land van herkomst de doodstraf te wachten voor daar begane misdrijven (al dan niet tegen de staat) en dat vinden we inhumaan, en dus sturen we hem toch niet terug.

En natuurlijk het Thaise neukertje van de buurman, dat hem na 8 jaar zo zat is dat ze hem vermoord.
Oh wacht... na 5 jaar huwelijk kan ze al gewoon van hem scheiden en nog alimentatie vangen ook (12 jaar lang), dus ze hoeft hem helemaal niet om zeep te brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87058515
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:13 schreef DrDentz het volgende:
De een neemt me kwalijk dat ik het over immigranten heb en de ander zegt dat het alleen op immigranten slaat. :{
Het was mij geheel niet duidelijk dat je het over een totaal ander punt uit de begroting had, dan hetgeen waar deze topic eigenlijk over gaat.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:17:28 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87058532
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:13 schreef DrDentz het volgende:
Omdat het gros van de immigranten niet de probleemgroep is.... de problemen worden toch allemaal veroorzaakt door die vermeende kutMarokkanen?
Dat zijn geen immigranten die onder die regel vallen..... en ook geen immigranten die onder dit boerkatopic vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87058570
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het gros van de immigranten niet de probleemgroep is.... de problemen worden toch allemaal veroorzaakt door die vermeende kutMarokkanen?
Dat zijn geen immigranten die onder die regel vallen..... en ook geen immigranten die onder dit boerkatopic vallen.
Dit dus.
pi_87058589
Eigenlijk ging het over boerka's, maar we kunnen het hele akkoord best doornemen.

Handen omhoog.
pi_87058645
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:18 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk ging het over boerka's, maar we kunnen het hele akkoord best doornemen.

[ afbeelding ]

Handen omhoog.
Ik dacht dat het je niet om de gezichtsbedekking ging.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:20:51 #222
294269 mlg
pi_87058663
Wie is het?
pi_87058664
Da's geen boerka.
pi_87058678
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:20 schreef mlg het volgende:
Wie is het?
Halle Berry.
pi_87058694
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:20 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ik dacht dat het je niet om de gezichtsbedekking ging.
Het mes snijdt aan meerdere kanten hè.
pi_87058732
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan meerdere kanten hè.
Hij heeft een pistool vast.
pi_87058749
Hier nog één.
quote:
The 'Burka Bandit' strikes again: Knifeman raids third travel agent in less than a year

Bron
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:23:25 #228
294269 mlg
pi_87058761
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik dacht een zaklamp.
pi_87058762
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jij ook je handjes omhoog.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:24:22 #230
294269 mlg
pi_87058800
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:23 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog één.
[..]

[url=http://www.dailymail.co.uk/news/article-1277786/The-Burka-Bandit-strikes-Knifeman-raids-travel-agent-year.html#ixzz116aeBJOx[/url]
Waarom maken ze haar gezicht ook niet wit? Privacy.
pi_87059305
De grote troef van dit kabinet : een verbod op boerka's. Vond het mooi om te zien dat Verhagen met een stalen gezicht begon over geloofsvrijheid en Wilders vol open trok over zijn Boerka verbod.

En dat van deze "kostenbewuste" kabinet. Een prijzig wetsvoorstel doen om enkele boerka dragende vrouwen te laten isoleren (wie denkt dat de Boerka afgaat is ontzettend naief) Ben benieuwd of men nu ook een rekensommetje maakt wat dit per vrouw kost. En dan nog de kosten eroverheen van rechtszaken en procedures bij de raad van state die dit gaat opleveren. een hoop moeite en geld die niemand wat gaat opleveren.

Maarja Wilders tevreden zijn aanhangers tevreden, politiek kan soms zo simpel zijn
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_87059319
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:23 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog één.
[..]

Bron
Gelukkig komt er nu een einde aan die wijdverbreide praktijken in Nederland!~ *O*
pi_87059616
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gelukkig komt er nu een einde aan die wijdverbreide praktijken in Nederland!~ *O*
Nu zal het nog een beperkt aantal zijn, maar als we de islamisering de vrije hand geven loop jij binnen afzienbare tijd ook in boerka. Dus wees de boerka-tegenstanders dankbaar en eer Geert Wilders.
pi_87059680
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Voorkomen is beter dan genezen.
pi_87059803
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nu zal het nog een beperkt aantal zijn, maar als we de islamisering de vrije hand geven loop jij binnen afzienbare tijd ook in boerka.
Hou toch op met die bangmakerij joh. :').
pi_87059882
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:52 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hou toch op met die bangmakerij joh. :').
Is een vorm van politiek bedrijven, eerst maak je mensen bang, vervolgens verzin je een wet tegen de onggronde angst enl lijk je een politeke held...
een kinderhand is soms snel gevuld
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:10:36 #237
294269 mlg
pi_87060433
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:54 schreef Motorist het volgende:

[..]

Is een vorm van politiek bedrijven, eerst maak je mensen bang, vervolgens verzin je een wet tegen de onggronde angst enl lijk je een politeke held...
een kinderhand is soms snel gevuld
Zo is dat niet gegaan omtrent het onderwerp waar het het over hebben. Maar je kunt natuurlijk ook mensen aanpraten dat hun wat aangepraat is. Jij maakt jezelf schuldig hieraan.
pi_87060820
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:10 schreef mlg het volgende:

[..]

Zo is dat niet gegaan omtrent het onderwerp waar het het over hebben. Maar je kunt natuurlijk ook mensen aanpraten dat hun wat aangepraat is. Jij maakt jezelf schuldig hieraan.
Werkelijk, en jij doet mij dezelfde dienst?

Zie jij dan werkelijk een echte reden voor die angst?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:22:29 #239
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87060913
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:10 schreef mlg het volgende:

[..]

Boerka's zijn idd een dagelijks probleem en bepalen het straatbeeld in ieder islamitisch land. Anders is het straks te laat en kan niemand meer de wet veranderen omdat iedereen in een boerka loopt }:|
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:41:28 #240
294269 mlg
pi_87061758
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:20 schreef Motorist het volgende:

[..]

Werkelijk, en jij doet mij dezelfde dienst?

Zie jij dan werkelijk een echte reden voor die angst?
Angst?

Dat is het hele punt niet. Het is gewoon onbeschoft, en ik heb geen sympathie voor mensen die geen beschaafdheid tonen. Ze passen zich qua kleding niet aan, en dat kost de normale beschaving handenvol geld. Daarnaast geeft het bijna niemand een fijn gevoel om in de metro of dergelijke naast iemand met een burka te zitten. Dat weten de burka dragers ook, en desondanks zijn ze niet in staat om even een beetje sympathie te tonen.

De nadruk wordt erg gelegd op de Nederlander die klaagt en geen respect toont voor andere religies, maar ik kan persoonlijk ook geen voorbeelden noemen dat het anderzijds komt, en vooral niet van de burka dragers. En begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal prima als ze in zo'n gewaad lopen, maar verwacht niet dat de Nederlander dat ze hier sympathie voor tonen en een knipoogje geeft.
pi_87061893
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Angst?

Dat is het hele punt niet. Het is gewoon onbeschoft, en ik heb geen sympathie voor mensen die geen beschaafdheid tonen. Ze passen zich qua kleding niet aan, en dat kost de normale beschaving handenvol geld. Daarnaast geeft het bijna niemand een fijn gevoel om in de metro of dergelijke naast iemand met een burka te zitten. Dat weten de burka dragers ook, en desondanks zijn ze niet in staat om even een beetje sympathie te tonen.

De nadruk wordt erg gelegd op de Nederlander die klaagt en geen respect toont voor andere religies, maar ik kan persoonlijk ook geen voorbeelden noemen dat het anderzijds komt, en vooral niet van de burka dragers. En begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal prima als ze in zo'n gewaad lopen, maar verwacht niet dat de Nederlander dat ze hier sympathie voor tonen en een knipoogje geeft.
ik had het over de geuite angst dat iedereen straks een Boerka draagt...
pi_87062052
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:41 schreef mlg het volgende:

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal prima als ze in zo'n gewaad lopen
Nou, kennelijk niet. En wees eerlijk, van iemand die in een boerka loopt en zich in dergelijke kringen begeeft, hoef je ook weinig te verwachten op het gebied van vrijheid en tolerantie. Toch?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:49:25 #243
294269 mlg
pi_87062069
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:44 schreef Motorist het volgende:

[..]

ik had het over de geuite angst dat iedereen straks een Boerka draagt...
Waar haal je vandaan dat mensen tegen de burka is, omdat ze bang zijn dat iedereen er een draagt?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:50:25 #244
294269 mlg
pi_87062108
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nou, kennelijk niet. En wees eerlijk, van iemand die in een boerka loopt en zich in dergelijke kringen begeeft, hoef je ook weinig te verwachten op het gebied van vrijheid en tolerantie. Toch?
Het maakt me geen zak uit, maar zo'n eentje hoeft niet naast mij in de trein te zitten, die stuur ik schaamteloos naar de andere kant van de coupe.
pi_87062133
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:50 schreef mlg het volgende:

[..]

Het maakt me geen zak uit, maar zo'n eentje hoeft niet naast mij in de trein te zitten, die stuur ik schaamteloos naar de andere kant van de coupe.
Dan maakt het je dus wél uit.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:56:34 #246
3542 Gia
User under construction
pi_87062339
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:13 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Vandaar dat het voor mijn gevoel ook zulke enorme symboolpolitiek is. Bedenk je eens wat voor enorm misdrijf je moet begaan in Nederland om meer dan 12 jaar te krijgen.
Het gaat niet om 12 jaar of meer te krijgen, maar of het er als maximale straf voor staat.

Verkrachting is bijvoorbeeld al genoeg. Het plannen van een terroristische aanslag ook.
pi_87062877
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef mlg het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat mensen tegen de burka is, omdat ze bang zijn dat iedereen er een draagt?
mischien moet je even de hele discussie dan teruglezen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:18:06 #248
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87063330
Ik weet het niet hoor...ik woon in het midden van het land in een middelgrote stad, dus niet ergens afgelegen, en in mijn hele bijna 50 jarige leven ben ik slechts 1 keer iemand tegengekomen in een burqa.
Dus waarom Wilders het dan zo op burqa's heeft....beats me.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:23:36 #249
294269 mlg
pi_87063578
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
Ik weet het niet hoor...ik woon in het midden van het land in een middelgrote stad, dus niet ergens afgelegen, en in mijn hele bijna 50 jarige leven ben ik slechts 1 keer iemand tegengekomen in een burqa.
Dus waarom Wilders het dan zo op burqa's heeft....beats me.
Ik ben 6 weken terug voor het eerst iemand met een burka tegengekomen. Maar Wilders heeft wellicht nog steeds het beeld voor zich toen hij in Israel woonde. Hij wil in ieder geval niet dat, dat naar het westen overwaaid.

Waarom zou je geen verbod invoeren? Alle rechtsen die hun zin krijgen, tegen max. 200 burka dragers die hun zin niet krijgen. Dat is een grote meerderheid die zijn zin krijgt. Democratie ^O^
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:25:11 #250
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87063650
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:23 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik ben 6 weken terug voor het eerst iemand met een burka tegengekomen. Maar Wilders heeft wellicht nog steeds het beeld voor zich toen hij in Israel woonde. Hij wil in ieder geval niet dat, dat naar het westen overwaaid.

Waarom zou je geen verbod invoeren? Alle rechtsen die hun zin krijgen, tegen max. 200 burka dragers die hun zin niet krijgen. Dat is een grote meerderheid.
Het lijkt me dat er wel belangrijker dingen zijn dan burqa's, speciaal omdat er zo ontzettend weinig mensen in rondlopen :)
Leef en Laten Leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:27:55 #251
3542 Gia
User under construction
pi_87063751
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:25 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat er wel belangrijker dingen zijn dan burqa's, speciaal omdat er zo ontzettend weinig mensen in rondlopen :)
Moord is erger dan winkeldiefstal. Moet winkeldiefstal dan maar niet strafbaar zijn?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:29:40 #252
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87063837
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Moord is erger dan winkeldiefstal. Moet winkeldiefstal dan maar niet strafbaar zijn?
Geen vergelijk. Zoals ik al zei: er zijn HEEL weinig mensen die in burqa rondlopen. Diefstal gebeurt veel meer. (en ja, ook door autochtonen)
Leef en Laten Leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:32:36 #253
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87063964
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef mlg het volgende:

[..]

Omdat dat was wat er stond.

Maar goed, jij weet in 1 reactie het boerkaverbod te verdedigen en te zeggen dat het je niet uitmaakt dat iemand het draagt...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:40:10 #254
3542 Gia
User under construction
pi_87064261
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:29 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Geen vergelijk. Zoals ik al zei: er zijn HEEL weinig mensen die in burqa rondlopen. Diefstal gebeurt veel meer. (en ja, ook door autochtonen)
Als het zo weinig mensen treft, is dat toch niet zo erg!! Daarbij gaat het ook over de niqaab, de bivakmuts, de integraalhelm enz.... dus, toch al wat meer dan 200. Waar haal je dat getal 200 trouwens vandaan?
Ik zie er hier in de stad regelmatig lopen met gezichtssluier.

Daarbij betreft het nu misschien een paar honderd moslima's, maar een jaar of 15 geleden zag je ze vrijwel niet. Stel dat het er nu 200 zijn, dan is dat een toename van 200 % in 15 jaar tijd. Wat als er over 15 jaar 4000 van die tenten rondlopen? Denk je dat je dan zo'n verbod nog rond kunt krijgen?

Denk het niet. Dus het is goed om de buitenwereld te laten weten dat je in Nederland niet met bedekt gelaat rond mag lopen. Iemand die van plan is hierheen te komen en die dat wel wil, kan dit heroverwegen. Iemand die hier woont en dit wel wil, kan verhuizen naar een land waar het wel mag.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:48:40 #255
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87064607
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het zo weinig mensen treft, is dat toch niet zo erg!! Daarbij gaat het ook over de niqaab, de bivakmuts, de integraalhelm enz.... dus, toch al wat meer dan 200. Waar haal je dat getal 200 trouwens vandaan?

Daarbij betreft het nu misschien een paar honderd moslima's, maar een jaar of 15 geleden zag je ze vrijwel niet. Stel dat het er nu 200 zijn, dan is dat een toename van 200 % in 15 jaar tijd. Wat als er over 15 jaar 4000 van die tenten rondlopen? Denk je dat je dan zo'n verbod nog rond kunt krijgen?

Denk het niet. Dus het is goed om de buitenwereld te laten weten dat je in Nederland niet met bedekt gelaat rond mag lopen. Iemand die van plan is hierheen te komen en die dat wel wil, kan dit heroverwegen. Iemand die hier woont en dit wel wil, kan verhuizen naar een land waar het wel mag.
Ehm...heb het totaal niet over een getal 200 gehad.
Verder: leef en laat leven.
Leef en Laten Leven
pi_87064825
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Jeeej we mogen weer helmloos op de motor......
alleen jammer dat ik in de kou geen bivakmuts op mag. We laten ons toch een hoop verbieden omdat we vinden dat er 200 vrouwen geen boerka mogen dragen. En amar klagen dat een minderheid zoveel invloed heeft.

Toch frapant dat mensen die voor een boerka verbod zijn altijd overal die mensen zien lopen

mischien moet je je rekensommetje even opnieuw doen. Dat raakt kant nog wal. ik zal je helpen er beweren mensen dat er een miljoen moslims nu zijn in nederland daarvan is 0.02% boerka drager (200) bij 4000 boerka dragers zouden er dus totaal 20 miljoen moslims moeten zijn
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:53:35 #257
3542 Gia
User under construction
pi_87064828
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Excuus, dat getal wordt door anderen genoemd, jij hebt het over ontzettend weinig. Wat is in jouw ogen dan ontzettend weinig?
En wat als het er over 10 jaar ontzettend veel zijn?

Dan is er niks meer tegen te doen.
pi_87064856
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

200 komt wel overeen met de 150 die vogelaar ooit geroepen heeft
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:55:58 #259
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_87064941
Ik had ook een bad hairday en droeg een vuilniszak over mijzelf heen...
ik werd toch aangehouden bij de supermarkt }:|
Snollebolt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:56:53 #260
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87064967
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef Motorist het volgende:

[..]

200 komt wel overeen met de 150 die vogelaar ooit geroepen heeft
Zeer weinig dus, over heel Nederland genomen.
Leef en Laten Leven
pi_87065132
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:56 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zeer weinig dus, over heel Nederland genomen.
In Frankrijk gaan ze uit van 2000 burka/niqab/etc dragers, op een moslim bevolking van 5 miljoen.
Bron

Nederland heeft bijna 1 miljoen moslims, dus dan zou je hier zo'n 400 draagsters kunnen verwachten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:02:45 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87065182
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan is er niks meer tegen te doen.
Het dragen van een boerka blijkt namelijk rechtstreeks de rechtstaat aan te tasten zodanig dat bij een kritieke hoeveelheid een verbod volslagen onmogelijk is.
Wat is nu de werkelijke reden dat je dit verbod graag wil? Waarom is het uberhaupt nodig? Geef nou eens een echt argument of logische mening.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:08:08 #263
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87065379
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In Frankrijk gaan ze uit van 2000 burka/niqab/etc dragers, op een moslim bevolking van 5 miljoen.
Bron

Nederland heeft bijna 1 miljoen moslims, dus dan zou je hier zo'n 400 draagsters kunnen verwachten.
Wauw! 400 draagsters! Op een bevolking van 16 miljoen. Een speld in een hooiberg dus.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:14:51 #264
3542 Gia
User under construction
pi_87065624
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:53 schreef Motorist het volgende:

[..]

Jeeej we mogen weer helmloos op de motor......
Het gaat over rondlopen met gezichtsbedekkende kleding.
quote:
alleen jammer dat ik in de kou geen bivakmuts op mag.
Denk niet dat men met erg koud weer mensen met winterkleding op de bon gaan slingeren. Ze zullen hooguit vragen om zich te identificeren als ze zo gekleed ergens naar binnen gaan.
quote:
We laten ons toch een hoop verbieden omdat we vinden dat er 200 vrouwen geen boerka mogen dragen. En amar klagen dat een minderheid zoveel invloed heeft.

Toch frapant dat mensen die voor een boerka verbod zijn altijd overal die mensen zien lopen

mischien moet je je rekensommetje even opnieuw doen. Dat raakt kant nog wal. ik zal je helpen er beweren mensen dat er een miljoen moslims nu zijn in nederland daarvan is 0.02% boerka drager (200) bij 4000 boerka dragers zouden er dus totaal 20 miljoen moslims moeten zijn
Wat een onzin. In 1960 waren er zo'n 1400 moslims in Nederland, die droegen geen van allen een gezichtssluier. In 1971 waren er al 53.000 moslims in Nederland, ook toen zag je nog nooit gezichtssluiers.
Die zijn pas de laatste tijd in zwang geraakt en in snel tempo. En als die trend doorzet, zijn dat over 15 jaar toch echt wel heel veel sluiers meer!
Het is niet zo dat een bepaald percentage van de gehele moslimbevolking een sluier draagt, en dat dit een vast percentage is. Dat wordt steeds hoger.
Er zijn in 2010 bijna een miljoen moslims in Nederland, waarvan volgens sommigen, slechts 200 een sluier dragen. Sowieso waag ik dit aantal te betwijfelen, maar dan nog is dat een hele snelle toename, die alleen nog maar zal versnellen als dit niet tegen gehouden wordt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:16:26 #265
3542 Gia
User under construction
pi_87065686
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:02 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het dragen van een boerka blijkt namelijk rechtstreeks de rechtstaat aan te tasten zodanig dat bij een kritieke hoeveelheid een verbod volslagen onmogelijk is.
Wat is nu de werkelijke reden dat je dit verbod graag wil? Waarom is het uberhaupt nodig? Geef nou eens een echt argument of logische mening.
Omdat de wet gewoon voor iedereen moet gelden, dus ook voor moslims.
Uitzonderingen op grond van religie zijn niet toegestaan volgens artikel 1 van de grondwet.
pi_87066081
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin. In 1960 waren er zo'n 1400 moslims in Nederland, die droegen geen van allen een gezichtssluier. In 1971 waren er al 53.000 moslims in Nederland, ook toen zag je nog nooit gezichtssluiers.
Die zijn pas de laatste tijd in zwang geraakt en in snel tempo. En als die trend doorzet, zijn dat over 15 jaar toch echt wel heel veel sluiers meer!
Het is niet zo dat een bepaald percentage van de gehele moslimbevolking een sluier draagt, en dat dit een vast percentage is. Dat wordt steeds hoger.
Er zijn in 2010 bijna een miljoen moslims in Nederland, waarvan volgens sommigen, slechts 200 een sluier dragen. Sowieso waag ik dit aantal te betwijfelen, maar dan nog is dat een hele snelle toename, die alleen nog maar zal versnellen als dit niet tegen gehouden wordt.
ik zie geen reden om aan te nemen dat het geen vast percentage is over langere periode, immers de migratie is wisslend over langer eperiode maar de erg strenge moslims zijn uit de niet gangbare landen (denk : Jemen) waarvan de migratie altijd laag is en die getallen vallen in het niet tussen de niet boerka dragende turken en marokanen. De 200 is van jou hand, maar las t 400 is zoals hier boven genoemd dan wordt het beeld niet veel anders
1960 bij 1400 moslims is bij 0,02 procent minder dan 1 moslim
en bij 5300 zijn dat er 11.
dus vandaar dat je ze niet eerder opgevallen zijn
pi_87068682
Ondertussen heb ik door alle zij-discussies nog niet eens mijn mening kunnen geven hier.

Eerlijk gezegd vind ik het prima dat alle gezichtsbedekkingen worden verboden. Puur uit veiligheidsoverwegingen. Ik vind vrouwenonderdrukking stuitend en zie de Niqaab en Burqa als onderdelen daarvan. Verder vind ik het ook prima dat bivakmutsen en integraalhelmen verboden worden wegens veiligheidsaspecten.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel lachwekkend wat er hier allemaal wordt bijgetrokken als argument. Het worden er steeds meer bijvoorbeeld. En als het er 4000 zijn dan kun je het niet meer stoppen. Echt wat een nonsens.

En verder vind ik dat er veel te veel aandacht uit gaat naar dit onderwerp. Maar deze topic vind ik dan weer wel leuk. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')