abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:27:55 #251
3542 Gia
User under construction
pi_87063751
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:25 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat er wel belangrijker dingen zijn dan burqa's, speciaal omdat er zo ontzettend weinig mensen in rondlopen :)
Moord is erger dan winkeldiefstal. Moet winkeldiefstal dan maar niet strafbaar zijn?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:29:40 #252
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87063837
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Moord is erger dan winkeldiefstal. Moet winkeldiefstal dan maar niet strafbaar zijn?
Geen vergelijk. Zoals ik al zei: er zijn HEEL weinig mensen die in burqa rondlopen. Diefstal gebeurt veel meer. (en ja, ook door autochtonen)
Leef en Laten Leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:32:36 #253
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87063964
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef mlg het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat mensen tegen de burka is, omdat ze bang zijn dat iedereen er een draagt?
Omdat dat was wat er stond.

Maar goed, jij weet in 1 reactie het boerkaverbod te verdedigen en te zeggen dat het je niet uitmaakt dat iemand het draagt...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:40:10 #254
3542 Gia
User under construction
pi_87064261
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:29 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Geen vergelijk. Zoals ik al zei: er zijn HEEL weinig mensen die in burqa rondlopen. Diefstal gebeurt veel meer. (en ja, ook door autochtonen)
Als het zo weinig mensen treft, is dat toch niet zo erg!! Daarbij gaat het ook over de niqaab, de bivakmuts, de integraalhelm enz.... dus, toch al wat meer dan 200. Waar haal je dat getal 200 trouwens vandaan?
Ik zie er hier in de stad regelmatig lopen met gezichtssluier.

Daarbij betreft het nu misschien een paar honderd moslima's, maar een jaar of 15 geleden zag je ze vrijwel niet. Stel dat het er nu 200 zijn, dan is dat een toename van 200 % in 15 jaar tijd. Wat als er over 15 jaar 4000 van die tenten rondlopen? Denk je dat je dan zo'n verbod nog rond kunt krijgen?

Denk het niet. Dus het is goed om de buitenwereld te laten weten dat je in Nederland niet met bedekt gelaat rond mag lopen. Iemand die van plan is hierheen te komen en die dat wel wil, kan dit heroverwegen. Iemand die hier woont en dit wel wil, kan verhuizen naar een land waar het wel mag.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:48:40 #255
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87064607
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het zo weinig mensen treft, is dat toch niet zo erg!! Daarbij gaat het ook over de niqaab, de bivakmuts, de integraalhelm enz.... dus, toch al wat meer dan 200. Waar haal je dat getal 200 trouwens vandaan?

Daarbij betreft het nu misschien een paar honderd moslima's, maar een jaar of 15 geleden zag je ze vrijwel niet. Stel dat het er nu 200 zijn, dan is dat een toename van 200 % in 15 jaar tijd. Wat als er over 15 jaar 4000 van die tenten rondlopen? Denk je dat je dan zo'n verbod nog rond kunt krijgen?

Denk het niet. Dus het is goed om de buitenwereld te laten weten dat je in Nederland niet met bedekt gelaat rond mag lopen. Iemand die van plan is hierheen te komen en die dat wel wil, kan dit heroverwegen. Iemand die hier woont en dit wel wil, kan verhuizen naar een land waar het wel mag.
Ehm...heb het totaal niet over een getal 200 gehad.
Verder: leef en laat leven.
Leef en Laten Leven
pi_87064825
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Jeeej we mogen weer helmloos op de motor......
alleen jammer dat ik in de kou geen bivakmuts op mag. We laten ons toch een hoop verbieden omdat we vinden dat er 200 vrouwen geen boerka mogen dragen. En amar klagen dat een minderheid zoveel invloed heeft.

Toch frapant dat mensen die voor een boerka verbod zijn altijd overal die mensen zien lopen

mischien moet je je rekensommetje even opnieuw doen. Dat raakt kant nog wal. ik zal je helpen er beweren mensen dat er een miljoen moslims nu zijn in nederland daarvan is 0.02% boerka drager (200) bij 4000 boerka dragers zouden er dus totaal 20 miljoen moslims moeten zijn
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:53:35 #257
3542 Gia
User under construction
pi_87064828
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Excuus, dat getal wordt door anderen genoemd, jij hebt het over ontzettend weinig. Wat is in jouw ogen dan ontzettend weinig?
En wat als het er over 10 jaar ontzettend veel zijn?

Dan is er niks meer tegen te doen.
pi_87064856
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

200 komt wel overeen met de 150 die vogelaar ooit geroepen heeft
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:55:58 #259
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_87064941
Ik had ook een bad hairday en droeg een vuilniszak over mijzelf heen...
ik werd toch aangehouden bij de supermarkt }:|
Snollebolt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:56:53 #260
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87064967
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef Motorist het volgende:

[..]

200 komt wel overeen met de 150 die vogelaar ooit geroepen heeft
Zeer weinig dus, over heel Nederland genomen.
Leef en Laten Leven
pi_87065132
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:56 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zeer weinig dus, over heel Nederland genomen.
In Frankrijk gaan ze uit van 2000 burka/niqab/etc dragers, op een moslim bevolking van 5 miljoen.
Bron

Nederland heeft bijna 1 miljoen moslims, dus dan zou je hier zo'n 400 draagsters kunnen verwachten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:02:45 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87065182
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan is er niks meer tegen te doen.
Het dragen van een boerka blijkt namelijk rechtstreeks de rechtstaat aan te tasten zodanig dat bij een kritieke hoeveelheid een verbod volslagen onmogelijk is.
Wat is nu de werkelijke reden dat je dit verbod graag wil? Waarom is het uberhaupt nodig? Geef nou eens een echt argument of logische mening.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:08:08 #263
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87065379
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In Frankrijk gaan ze uit van 2000 burka/niqab/etc dragers, op een moslim bevolking van 5 miljoen.
Bron

Nederland heeft bijna 1 miljoen moslims, dus dan zou je hier zo'n 400 draagsters kunnen verwachten.
Wauw! 400 draagsters! Op een bevolking van 16 miljoen. Een speld in een hooiberg dus.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:14:51 #264
3542 Gia
User under construction
pi_87065624
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:53 schreef Motorist het volgende:

[..]

Jeeej we mogen weer helmloos op de motor......
Het gaat over rondlopen met gezichtsbedekkende kleding.
quote:
alleen jammer dat ik in de kou geen bivakmuts op mag.
Denk niet dat men met erg koud weer mensen met winterkleding op de bon gaan slingeren. Ze zullen hooguit vragen om zich te identificeren als ze zo gekleed ergens naar binnen gaan.
quote:
We laten ons toch een hoop verbieden omdat we vinden dat er 200 vrouwen geen boerka mogen dragen. En amar klagen dat een minderheid zoveel invloed heeft.

Toch frapant dat mensen die voor een boerka verbod zijn altijd overal die mensen zien lopen

mischien moet je je rekensommetje even opnieuw doen. Dat raakt kant nog wal. ik zal je helpen er beweren mensen dat er een miljoen moslims nu zijn in nederland daarvan is 0.02% boerka drager (200) bij 4000 boerka dragers zouden er dus totaal 20 miljoen moslims moeten zijn
Wat een onzin. In 1960 waren er zo'n 1400 moslims in Nederland, die droegen geen van allen een gezichtssluier. In 1971 waren er al 53.000 moslims in Nederland, ook toen zag je nog nooit gezichtssluiers.
Die zijn pas de laatste tijd in zwang geraakt en in snel tempo. En als die trend doorzet, zijn dat over 15 jaar toch echt wel heel veel sluiers meer!
Het is niet zo dat een bepaald percentage van de gehele moslimbevolking een sluier draagt, en dat dit een vast percentage is. Dat wordt steeds hoger.
Er zijn in 2010 bijna een miljoen moslims in Nederland, waarvan volgens sommigen, slechts 200 een sluier dragen. Sowieso waag ik dit aantal te betwijfelen, maar dan nog is dat een hele snelle toename, die alleen nog maar zal versnellen als dit niet tegen gehouden wordt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:16:26 #265
3542 Gia
User under construction
pi_87065686
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:02 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het dragen van een boerka blijkt namelijk rechtstreeks de rechtstaat aan te tasten zodanig dat bij een kritieke hoeveelheid een verbod volslagen onmogelijk is.
Wat is nu de werkelijke reden dat je dit verbod graag wil? Waarom is het uberhaupt nodig? Geef nou eens een echt argument of logische mening.
Omdat de wet gewoon voor iedereen moet gelden, dus ook voor moslims.
Uitzonderingen op grond van religie zijn niet toegestaan volgens artikel 1 van de grondwet.
pi_87066081
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin. In 1960 waren er zo'n 1400 moslims in Nederland, die droegen geen van allen een gezichtssluier. In 1971 waren er al 53.000 moslims in Nederland, ook toen zag je nog nooit gezichtssluiers.
Die zijn pas de laatste tijd in zwang geraakt en in snel tempo. En als die trend doorzet, zijn dat over 15 jaar toch echt wel heel veel sluiers meer!
Het is niet zo dat een bepaald percentage van de gehele moslimbevolking een sluier draagt, en dat dit een vast percentage is. Dat wordt steeds hoger.
Er zijn in 2010 bijna een miljoen moslims in Nederland, waarvan volgens sommigen, slechts 200 een sluier dragen. Sowieso waag ik dit aantal te betwijfelen, maar dan nog is dat een hele snelle toename, die alleen nog maar zal versnellen als dit niet tegen gehouden wordt.
ik zie geen reden om aan te nemen dat het geen vast percentage is over langere periode, immers de migratie is wisslend over langer eperiode maar de erg strenge moslims zijn uit de niet gangbare landen (denk : Jemen) waarvan de migratie altijd laag is en die getallen vallen in het niet tussen de niet boerka dragende turken en marokanen. De 200 is van jou hand, maar las t 400 is zoals hier boven genoemd dan wordt het beeld niet veel anders
1960 bij 1400 moslims is bij 0,02 procent minder dan 1 moslim
en bij 5300 zijn dat er 11.
dus vandaar dat je ze niet eerder opgevallen zijn
pi_87068682
Ondertussen heb ik door alle zij-discussies nog niet eens mijn mening kunnen geven hier.

Eerlijk gezegd vind ik het prima dat alle gezichtsbedekkingen worden verboden. Puur uit veiligheidsoverwegingen. Ik vind vrouwenonderdrukking stuitend en zie de Niqaab en Burqa als onderdelen daarvan. Verder vind ik het ook prima dat bivakmutsen en integraalhelmen verboden worden wegens veiligheidsaspecten.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel lachwekkend wat er hier allemaal wordt bijgetrokken als argument. Het worden er steeds meer bijvoorbeeld. En als het er 4000 zijn dan kun je het niet meer stoppen. Echt wat een nonsens.

En verder vind ik dat er veel te veel aandacht uit gaat naar dit onderwerp. Maar deze topic vind ik dan weer wel leuk. :)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')