abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87052668
Ik vind al dat teruggrijpen naar het verleden een beetje gevaarlijk, want waar ligt de grens? Jullie zeggen nu dat het wel oké is dat homo's structureel in elkaar geslagen worden omdat 'wij' dat 50 jaar geleden ook deden. Of 20. Ik vind dat niet.
pi_87052733
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:28 schreef DrDentz het volgende:
Jullie zeggen nu dat het wel oké is dat homo's structureel in elkaar geslagen worden
Een post graag waar ik dat zeg.

Ik heb het over hoofddoekjes.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:31:00 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87052754
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Op den duur ga je van de WW naar de bijstand. De WW laten we dan ongemoeid, maar voor de bijstand geldt dus in beide gevallen een sollicitatieplicht. Indien vanwege culturele redenen iemand niet aan het werk komt, vervalt de bijstand. De bijstand voor samenwonende is hoger dan alleenstaanden, indien je partner een hoofddoek draagt, wordt de bijstand verlaagd naar de behoefte van 1 persoon.
Ja, voor bijstand gelden idd andere regels, dan heb je sowieso beiden sollicitatieplicht, maar je gaat alleen van WW naar bijstand als het je tijdens je WW periode niet lukt een andere baan te vinden..... het is nogal simplistisch om te doen alsof iedereen, of om in de stijl van het topic te blijven, iedere moslim kennelijk werkloos blijft tijdens de WW periode en dan dus "automatisch" in de bijstand komt.

Het ging me erom dat je alleen maar eisen kunt stellen aan het uiterlijk als iemand die ook sollicitatieplicht heeft als het gaat om het ontvangen van een uitkering, en dat heeft niet iedereen.
Maar het zou dan IMHO ook moeten gelden voor punkers en anderen die niet conform de Leontien Borsato-norm gekleed zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:33:40 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87052847
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:28 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind al dat teruggrijpen naar het verleden een beetje gevaarlijk, want waar ligt de grens? Jullie zeggen nu dat het wel oké is dat homo's structureel in elkaar geslagen worden omdat 'wij' dat 50 jaar geleden ook deden. Of 20. Ik vind dat niet.
Nee, dat zegt niemand, er wordt alleen gezegd dat het niet iets is waar alleen of voornamelijk moslimjongeren schuldig aan zijn of waren.

En dan is het wel makkelijk om te doen alsof dat een vorm van "goedkeuring" is, maar in feite stelt niemand hier dat het wel okay of acceptabel is, je wordt er alleen even op gewezen dat het land zonder moslimjongeren niet zo'n Utopia is en was als jij denkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:39:02 #105
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87053042
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat zegt niemand, er wordt alleen gezegd dat het niet iets is waar alleen of voornamelijk moslimjongeren schuldig aan zijn of waren.

En dan is het wel makkelijk om te doen alsof dat een vorm van "goedkeuring" is, maar in feite stelt niemand hier dat het wel okay of acceptabel is, je wordt er alleen even op gewezen dat het land zonder moslimjongeren niet zo'n Utopia is en was als jij denkt.
Jullie accepteren dat het gebeurt. Liberalisme moet van twee kanten komen, als een kant het onmogelijk maakt, dan haal je daar de heggenschaar doorheen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:42:34 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87053163
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Jullie accepteren dat het gebeurt. Liberalisme moet van twee kanten komen, als een kant het onmogelijk maakt, dan haal je daar de heggenschaar doorheen.
Nee, ook van accepteren is geen sprake.... het is wel makkelijk om dat er uit te willen halen, maar het enige waartegen ingegaan wordt is de bewering dat het altijd moslimjongeren zijn die het doen.

Neemt niet weg dat het sowieso niet acceptabel is, ongeacht of de daders moslimjongeren, latent homoseksuele grefo's of oerHollandse tokkies zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87053251
Juist dat ontkennen van de problemen is men beu. 'Het zijn niet alleen moslimjongeren' of 'het zijn ook onze moslimjongeren'.. links elitair geneuzel. Het volk wil aanpak zien.
pi_87053401
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:45 schreef DrDentz het volgende:
Juist dat ontkennen van de problemen is men beu. 'het zijn ook onze moslimjongeren'..
Dat is niet ontkennen maar erkennen dat ze gewoon Nederlandse burgers zijn. Dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten.
pi_87053534
Dat is links geknuffel. Zo'n nationaliteit kun je afnemen, staat ook in het regeerakkoord.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:58:22 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87053654
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:45 schreef DrDentz het volgende:
Juist dat ontkennen van de problemen is men beu. 'Het zijn niet alleen moslimjongeren' of 'het zijn ook onze moslimjongeren'.. links elitair geneuzel. Het volk wil aanpak zien.
Zeggen dat het ook Nederlanders zijn die het doen is ontkennen?? Yeah right...

Of is het stigmatiseren en roepen dat het alleen moslimjongeren zijn die het doen wellicht het ontkennen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:59:27 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87053697
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:54 schreef DrDentz het volgende:
Dat is links geknuffel. Zo'n nationaliteit kun je afnemen, staat ook in het regeerakkoord.
Nee, dat kun je niet, en dat staat ook niet in het regeerakkoord :')

Dat geldt alleen voor nieuwkomers die minder dan 5 jaar de NL-nationaliteit hebben, en een misdaad begaan waarvan de straf minimaal 12 jaar is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87053781
Zo is het nu toevallig afgesproken, ik geef alleen aan dat je nationaliteiten kunt intrekken. Daarbij zeg ik toch niets raars als ik zeg dat potenrammers vaak moslimjongeren zijn? Vooral omdat ze een minderheid zijn. Die verhouding loopt helemaal scheef.
pi_87053908
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:54 schreef DrDentz het volgende:
Zal ik jouw nationaliteit eens afnemen?
pi_87053986
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:05 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Zal ik jouw nationaliteit eens afnemen?
Waar slaat dit nu weer op? :) Ik ben de Hollandse boerenzoon zelve, de vleesgeworden Nederlandse cultuur.
pi_87054047
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Waar slaat dit nu weer op? :) Ik ben de Hollandse boerenzoon zelve, de vleesgeworden Nederlandse cultuur.
Tja, als je gewoon willekeurig mensen hun nationaliteit kunt afpakken, waarom die van jou dan niet?

Oh wacht, het geldt natuurlijk alleen voor bruine mensen.
pi_87054135
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Van deze reactie kan ik ook geen kaas maken. Maar je zult er vast iets moois mee bedoelen en iedereen heeft uiteraard recht op een mening.
Bij de foto gaat het al over 'zwarten', terwijl het topic gaat over het dragen van boerkas, iets wat gekoppeld is aan de Islam in zekere landen. Kortom, de scheidslijn tussen een probleem met moslims en andere rassen ligt al dicht bij elkaar. Maar dat is ook niet zo heel erg vreemd, het vermogen tot discrimineren van een mens is volgens mij sowieso omgekeerd evenredig met überhaupt het verstandelijke vermogen van een mens...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:13:31 #117
294269 mlg
pi_87054142
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:50 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat is niet ontkennen maar erkennen dat ze gewoon Nederlandse burgers zijn. Dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten.
Kan best zijn, maar dat maakt ze niet, niet-marokkans of niet-turks. Bovendien zullen ze zelf ook niet zeggen dat ze een "Nederlandse burger" zijn, anders vraag ik me echt af waarom ze altijd onderling vragen: wat ben jij?

Er zijn gewoon problemen met dat volk, en als je het beestje niet bij de naam kan en mag noemen, dan kom je nooit tot een oplossing. Het zijn gewoon buitenlanders met een Nederlanse nationaliteit.
pi_87054159
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:10 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Tja, als je gewoon willekeurig mensen hun nationaliteit kunt afpakken, waarom die van jou dan niet?

Oh wacht, het geldt natuurlijk alleen voor bruine mensen.
Niet willekeurig. We hebben het over notoire lastpakken. Mensen die tegen alles ingaan waar we in Nederland voor staan. Het is voor hen ook beter hun heil ergens anders te zoeken.
pi_87054180
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:23 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Straks zeg je nog dat er 500 jaar geleden door Nederlanders 'heksen' op de brandstapel werden gegooid en dat allochtonen dat nu ook best mogen doen. Beetje eng.
Niet hier, maar het feit dat wij in het westen een ander ontwikkelpad hebben gekozen betekent dan dat dit wel bindend moet zijn voor de gehele wereld? Nou, dat vermogen tot onderdrukken hadden wij lang geleden even, maar nu zeker niet meer... hoe andere delen van de wereld hun problematiek hebben kunnen wij hooguit een oordeel over hebben, we kunnen het afkeuren, maar de progressie naar een andere samenleving is toch nog altijd aan de betrokken landen zelf. Ja, we kunnen hier en daar iets sturen, laten zien hoe het anders kan. Maar we kunnen moeilijk andere landen gaan dwingen om maar te handelen zoals wij dat gewend zijn... iets met vrijheid, waar we ook altijd heel erg goed in zijn om te schreeuwen. In vrijheid heb je ook micro-, meso- en macroniveaus.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:15:37 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054207
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar dat maakt ze niet, niet-marokkans of niet-turks. Bovendien zullen ze zelf ook niet zeggen dat ze een "Nederlandse burger" zijn, anders vraag ik me echt af waarom ze altijd onderling vragen: wat ben jij?

Er zijn gewoon problemen met dat volk, en als je het beestje niet bij de naam kan en mag noemen, dan kom je nooit tot een oplossing. Het zijn gewoon buitenlanders met een Nederlanse nationaliteit.
Welk volk precies??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054235
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Bij de foto gaat het al over 'zwarten', terwijl het topic gaat over het dragen van boerkas, iets wat gekoppeld is aan de Islam in zekere landen. Kortom, de scheidslijn tussen een probleem met moslims en andere rassen ligt al dicht bij elkaar. Maar dat is ook niet zo heel erg vreemd, het vermogen tot discrimineren van een mens is volgens mij sowieso omgekeerd evenredig met überhaupt het verstandelijke vermogen van een mens...
Nee, Vader_Aardbei probeert mij neer te zetten als racist omdat ik toevallig een plaatje heb uitgekozen waar geen zwarten op staan. Ik zocht op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije gezichten in ons land.
pi_87054268
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee, Vader_Aardbei probeert mij neer te zetten als racist omdat ik toevallig een plaatje heb uitgekozen waar geen zwarten op staan. Ik zocht op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije gezichten in ons land.
Ja, hij hapt... zo dun is die scheidslijn om van een issue met betrekking tot geloof al naar racisme te gaan, dat is alles wat ik bedoelde te zeggen... :), dus geen commentaar echt op jou, alleen je post als voorbeeld...
pi_87054270
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:14 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Niet hier, maar het feit dat wij in het westen een ander ontwikkelpad hebben gekozen betekent dan dat dit wel bindend moet zijn voor de gehele wereld? Nou, dat vermogen tot onderdrukken hadden wij lang geleden even, maar nu zeker niet meer... hoe andere delen van de wereld hun problematiek hebben kunnen wij hooguit een oordeel over hebben, we kunnen het afkeuren, maar de progressie naar een andere samenleving is toch nog altijd aan de betrokken landen zelf. Ja, we kunnen hier en daar iets sturen, laten zien hoe het anders kan. Maar we kunnen moeilijk andere landen gaan dwingen om maar te handelen zoals wij dat gewend zijn... iets met vrijheid, waar we ook altijd heel erg goed in zijn om te schreeuwen. In vrijheid heb je ook micro-, meso- en macroniveaus.
Ik heb het alleen over Nederland hè. Dat ze in Iran hun vrouwen stenigen moeten ze zelf weten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:20:08 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054344
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over Nederland hè. Dat ze in Iran hun vrouwen stenigen moeten ze zelf weten.
Dat vind je geen enkel probleem en zelfs acceptabel??
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:21:15 #125
294269 mlg
pi_87054385
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk volk precies??
Die met een Marokkaans en Nederlands paspoort.
pi_87054406
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk. Maar daar hebben we verder niks over te zeggen vind ik. Ik zou ook niet willen hebben dat iemand uit Iran bepaalt wat wij in Nederland wel en niet mogen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:22:07 #127
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87054413
Goddank dat de maatschappij is gered met dit verbod. Al deze (100) vrouwen zullen nu dartelend vrij in hun minirokje de straat overgaan terwijl ze hun man aangeven voor huiselijk geweld.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:22:11 #128
294269 mlg
pi_87054416
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet er gewoon niet aan denken, we hebben daar niks te bepalen.
pi_87054440
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Niet willekeurig. We hebben het over notoire lastpakken. Mensen die tegen alles ingaan waar we in Nederland voor staan. Het is voor hen ook beter hun heil ergens anders te zoeken.
Hoezo gaat een Marokkaanse messentrekker meer in tegen "alles waar Nederland voor staat" dan een autochtone blanke crimineel.
pi_87054542
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik zou ook niet willen hebben dat iemand uit Iran bepaalt wat wij in Nederland wel en niet mogen.
Jij lijkt wel een beetje op iemand uit Iran. Jij zegt ook wat ik wel en niet mag. Bemoei je met je eigen zaken zou ik zeggen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:28:45 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Die met een Marokkaans en Nederlands paspoort.
Ah okay, of iemand wel of niet crimineel is maakt al niet meer uit... duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:28:57 #132
294269 mlg
pi_87054658
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:25 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jij lijkt wel een beetje op iemand uit Iran. Jij zegt ook wat ik wel en niet mag. Bemoei je met je eigen zaken zou ik zeggen.
Maak jij dan ook geen aanspraak op de sociale zekerheid als je verstoten wordt in het bedrijfsleven? Een liberale individuele samenleving kan alleen samengaan als het economische beleid ook geliberaliseerd is. Daarom is VVD ook realistischer dan D66.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:29:23 #133
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87054671
Het boerkaverbod zit al in de pijplijn. Volgens mij was het Verdonk die dit als eerste op de agenda heeft gezet 9ik kan het ook mis hebben).
In elk geval is dit wel een tendens in Europa, waar steeds meer landen een ban leggen op deze cultureel-religieuze uitingsvorm. In Frankrijk en België is het burkaverbod door het parlement aangenomen. in Spanje is het in een vergevorderd stadium en in Nederland zal dit naar mijn verwachting gebeuren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:29:39 #134
294269 mlg
pi_87054684
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah okay, of iemand wel of niet crimineel is maakt al niet meer uit... duidelijk.
Tuurlijk wel, nogal kortzichtig om nu voor mij conclusies te trekken.
pi_87054699
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:22 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hoezo gaat een Marokkaanse messentrekker meer in tegen "alles waar Nederland voor staat" dan een autochtone blanke crimineel.
Ik zie het een beetje zo. Als je eigen kind in huis iets sloopt straf je hem een beetje en probeer je hem op te voeden. Als een kind van de buren dingen blijft slopen gooi je 'm er gewoon uit. Je kunt niet dweilen met de kraan open.
pi_87054702
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou ja, zelf weten, ik vind dat wij ons daar best tegen mogen uitspreken, en alternatieven mogen tonen, maar niet meer dan dat. Dus in de basis zijn we het redelijk eens.
pi_87054734
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:22 schreef mlg het volgende:

[..]

Je moet er gewoon niet aan denken, we hebben daar niks te bepalen.
Pijnlijk, maar wel een beetje waar. We kunnen het wel veroordelen... t.o.v. van onze opvattingen, meer niet.

Oh, en mensen die juist vluchten voor die cultuur, die mogen hier natuurlijk niet aan de dichte deur komen in de toekomst...
pi_87054735
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:28 schreef mlg het volgende:

[..]

Maak jij dan ook geen aanspraak op de sociale zekerheid als je verstoten wordt in het bedrijfsleven?
Jij vindt er voor zorgen dat mensen in ieder geval een dak boven hun hoofd hebben en eten op hun bord vergelijkbaar met zeiken over rare kleertjes?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:31:09 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054739
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:21 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk. Maar daar hebben we verder niks over te zeggen vind ik. Ik zou ook niet willen hebben dat iemand uit Iran bepaalt wat wij in Nederland wel en niet mogen.
Nee, maar als wij onmenselijk met bepaalde mensen omgaan dan is het dus niet aan andere landen om daar een oordeel over te vellen of in sommige gevallen in te grijpen?

Wat een geluk dat de VS daar in de 2de wereldoorlog anders over dacht, anders had je in dit topic Duits geschreven.... en dat is mooi kut met al die naamvallen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054757
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:30 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik zie het een beetje zo. Als je eigen kind in huis iets sloopt straf je hem een beetje en probeer je hem op te voeden. Als een kind van de buren dingen blijft slopen gooi je 'm er gewoon uit. Je kunt niet dweilen met de kraan open.
LOL, jij bent net zo weinig mijn "eigen kind" als een Marokkaan.
pi_87054794
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:31 schreef Klaudias het volgende:

[..]

LOL, jij bent net zo weinig mijn "eigen kind" als een Marokkaan.
Verklaar je eens nader? Ik snap je nu namelijk even niet.
pi_87054818
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Verklaar je eens nader? Ik snap je nu namelijk even niet.
Hij heeft het over dat een autochtoon zijn "eigen kind" is en een allochtoon "het kind van de buren"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:34:48 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054852
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, nogal kortzichtig om nu voor mij conclusies te trekken.
Ik vroeg nog om welke groep het ging.... jouw antwoord was dat het om Marokkanen met een dubbele nationaliteit ging. Daar ontbrak de nuance al. Je had het kunnen benoemen als criminele marokkanen, of criminele buitenlanders, maar dat was niet "dat volk" wat je een probleem vond, je antwoord was duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054861
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar als wij onmenselijk met bepaalde mensen omgaan dan is het dus niet aan andere landen om daar een oordeel over te vellen of in sommige gevallen in te grijpen?

Wat een geluk dat de VS daar in de 2de wereldoorlog anders over dacht, anders had je in dit topic Duits geschreven.... en dat is mooi kut met al die naamvallen :{
Het is een misvatting om te denken dat de geallieerden ons bevrijdden omdat ze stonden voor vrijheid en democratie. Was meer eigen belang tegen de opkomende macht van de USSR. Maar dat gaat allemaal een beetje offtopic.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:35:13 #145
294269 mlg
pi_87054867
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:31 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jij vindt er voor zorgen dat mensen in ieder geval een dak boven hun hoofd hebben en eten op hun bord vergelijkbaar met zeiken over rare kleertjes?
Rare kleertjes is een van de redenen waarom iemand anders moet zorgen voor onderdak en eten op hun bord. Het kan ook andere redenen hebben, maar om misverstanden te voorkomen moet je het verbieden.
pi_87054926
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:33 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hij heeft het over dat een autochtoon zijn "eigen kind" is en een allochtoon "het kind van de buren"
Hij vergeet alleen dat dat kind van de buren wel geboren is in zijn eigen huis.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:37:23 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054939
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het is een misvatting om te denken dat de geallieerden ons bevrijdden omdat ze stonden voor vrijheid en democratie. Was meer eigen belang tegen de opkomende macht van de USSR. Maar dat gaat allemaal een beetje offtopic.
Ehm, nee ze zijn zich pas met de tweede wereldoorlog gaan bemoeien na de aanval op Pearl Harbour, dus omdat de Japanners aan de zijde van de Nazi's stonden.... maar het neemt niet weg dat ze iig op een gegeven moment wel een reden hadden tot ingrijpen, en dat was in eerste instantie nota bene samen met de USSR.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054948
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

Maar die heeft nog een ander huisje. Mijn kind niet.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:38:11 #149
294269 mlg
pi_87054972
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben geboren in het ziekenhuis, ben ik nu ook eigendom van het ziekenhuis?
pi_87055023
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat nu als je dat andere huisje niet op kunt zeggen?
pi_87055032
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm, nee ze zijn zich pas met de tweede wereld oorlog gaan bemoeien na de aanval op Pearl Harbour, dus omdat de Japanners aan de zijde van de Nazi's stonden.... maar het neemt niet weg dat ze iig op een gegeven moment wel een reden hadden tot ingrijpen, en dat was in eerste instantie nota bene samen met de USSR.
Eyeopener dit hoor.
Grapje.
Maar om nu de de Tweede Wereldoorlog erbij te halen.. net al die homoseksuelen.. blijft nu toch eens bij het onderwerp mensen. ;(
pi_87055046
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Mooi toch?
pi_87055055
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef mlg het volgende:

[..]

Rare kleertjes is een van de redenen waarom iemand anders moet zorgen voor onderdak en eten op hun bord. Het kan ook andere redenen hebben, maar om misverstanden te voorkomen moet je het verbieden.
Dan heb je pech. Vrijheid is een groot goed.
pi_87055117
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Mooi toch?
Wat nou als jij in die positie zou zitten?
pi_87055125
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:38 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik ben geboren in het ziekenhuis, ben ik nu ook eigendom van het ziekenhuis?
:') Is de vergelijking (waar niet ik mee begonnen) echt te moeilijk voor je? _O-
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:43:16 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055145
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Eyeopener dit hoor.
Grapje.
Maar om nu de de Tweede Wereldoorlog erbij te halen.. net al die homoseksuelen.. blijft nu toch eens bij het onderwerp mensen. ;(
Ja, laten we bij het onderwerp blijven.... wat was dat ook alweer??

Oh, darn de TT is Boerkaverbod, daar gaat het al een post of 112 niet echt meer over.

Het gaat inmiddels vooral over vermeende kutMarokkanen..... die dragen sowieso al geen burka, noch de kutMarokkanen, noch de Marokkanen die zich wel gedragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:43:19 #157
294269 mlg
pi_87055152
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dan heb je pech. Vrijheid is een groot goed.
Ik geef ze de vrijheid, maar niet de vrijheid over mijn geld.
pi_87055169
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wat nou als jij in die positie zou zitten?
Ik zou dan gewoon geen messen trekken.
pi_87055189
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Misschien wel, maar hij heeft eigenlijk alles in jouw huis staan en wonen, zijn familie en vrienden, zijn opleiding heeft hij er gevolgd en hij werkt er ook. Zijn andere huis is leeg.
pi_87055201
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:43 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan zit je dus ook niet in dezelfde positie, slimmerd.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:45:11 #161
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87055225
Gaat dit nou nog over burka's? :?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:45:31 #162
294269 mlg
pi_87055240
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

Misschien wel, maar hij heeft eigenlijk alles in jouw huis staan en wonen, zijn familie en vrienden, zijn opleiding heeft hij er gevolgd en hij werkt er ook. Zijn andere huis is leeg.
Ja, hij gaat er op achteruit, net zoals hij zorgt dat de rest van de bevolking erop achteruit gaat.
pi_87055247
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:43 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Vrouwen in burqa's heb ik dat ook nog nooit zien doen, of daar ook maar iets over vernomen in het nieuws of iets degelijks, jij wel?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:46:05 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055267
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:45 schreef mazaru het volgende:
Gaat dit nou nog over burka's? :?
Ik mis de link met Marokkanen ook even, maar dat zal aan mijn oogkleppen liggen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87055280
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:44 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dan zit je dus ook niet in dezelfde positie, slimmerd.
Ojee.. nu doe je net alsof ze geen keuze hebben en die messen wel moeten trekken.
pi_87055339
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:45 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, hij gaat er op achteruit, net zoals hij zorgt dat de rest van de bevolking erop achteruit gaat.
Het lijkt mij logischer dat je mensen die in jouw huis wonen opvoedt. In plaats van dat je ze naar dat lege huis schopt. Dat zou je met adoptiekinderen toch ook niet doen? Huh, kind bevalt niet, hoppa terug naar China.

Maar eerlijk gezegd, vind ik die hele kind-allochtoon vergelijking nogal onpassend. Dus van mij mogen we er nu wel mee ophouden.
pi_87055365
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ojee.. nu doe je net alsof ze geen keuze hebben en die messen wel moeten trekken.
Lees je mijn posts eigenlijk wel?
pi_87055415
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:48 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Lees je mijn posts eigenlijk wel?
Ik probeer het maar er valt weinig kaas van te maken.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:50:40 #169
236264 crew  capricia
pi_87055422
Wat een discussie, complimenten voor het geduld, aan beiden kanten!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:51:11 #170
294269 mlg
pi_87055435
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het lijkt mij logischer dat je mensen die in jouw huis wonen opvoedt. In plaats van dat je ze naar dat lege huis schopt. Dat zou je met adoptiekinderen toch ook niet doen? Huh, kind bevalt niet, hoppa terug naar China.

Maar eerlijk gezegd, vind ik die hele kind-allochtoon vergelijking nogal onpassend. Dus van mij mogen we er nu wel mee ophouden.
Als ik een Chinees geadopteerd kind heb die me bedreigd, aanvalt en mijn geld steelt, nou geloof mij, die is sneller in China dan je denkt. Ik laat mijn eenmalige leven vol met kansen op gelukkig te zijn niet verstieren door dat soort mensen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:52:33 #171
294269 mlg
pi_87055489
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik mis de link met Marokkanen ook even, maar dat zal aan mijn oogkleppen liggen :')
Wees dan een paar posts terug wijzer om er niet over mee te praten.
pi_87055575
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:51 schreef mlg het volgende:

[..]

Als ik een Chinees geadopteerd kind heb die me bedreigd, aanvalt en mijn geld steelt, nou geloof mij, die is sneller in China dan je denkt. Ik laat mijn eenmalige leven vol met kansen op gelukkig te zijn niet verstieren door dat soort mensen.
:') Dat kan natuurlijk helemaal niet. Maar zoals gezegd, ik vind het een domme vergelijking. Laten we ermee ophouden.
pi_87055604
Nou, hier zullen al die straatterroristjes waar we wél last van hebben onder de indruk zijn hoor.:').
pi_87055638
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:55 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, hier zullen al die straatterroristjes waar we wél last van hebben onder de indruk zijn hoor.:').
Even dimmen, het zijn wel onze straatterroristjes.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:56:26 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055640
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Als jij een Chinees meisje adopteert, en tegen de tijd dat ze puber of volwassen is bedreigt ze jou, dan heb je iets fout gedaan in haar opvoeding..... dus aan wie ligt het dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:57:57 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055694
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Wees dan een paar posts terug wijzer om er niet over mee te praten.
Tsja... als er vergelijkingen gemaakt worden dan kan ik ook gewoon aan de discussie mee blijven doen natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het allang niet meer over het onderwerp van het topic gaat.
En daar mag af en toe wel wat van gezegd worden, al was het alleen met als doel weer on-topic te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:59:16 #177
294269 mlg
pi_87055739
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jij een Chinees meisje adopteert, en tegen de tijd dat ze puber of volwassen is bedreigt ze jou, dan heb je iets fout gedaan in haar opvoeding..... dus aan wie ligt het dan?
Ja, en volgens de vergelijking ben 'ik' de 'overheid'. Daarom moet de overheid dat tuig ook is aanpakken.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:00:39 #178
294269 mlg
pi_87055792
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja... als er vergelijkingen gemaakt worden dan kan ik ook gewoon aan de discussie mee blijven doen natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het allang niet meer over het onderwerp van het topic gaat.
En daar mag af en toe wel wat van gezegd worden, al was het alleen met als doel weer on-topic te gaan.
Formulier het dan ook niet verwijtend naar anderen toe.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:01:32 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055839
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, en volgens de vergelijking ben 'ik' de 'overheid'. Daarom moet de overheid dat tuig ook is aanpakken.
Ja klopt, en terugsturen is geen optie, en al helemaal niet als is wegens een gebrekkige opvoeding waar je zelf schuldig aan bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:01:57 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055854
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Formulier het dan ook niet verwijtend naar anderen toe.
Verwijtend?? Hoeveel Marokkaanse vrouwen dragen er een burka?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87055928
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, en terugsturen is geen optie, en al helemaal niet als is wegens een gebrekkige opvoeding waar je zelf schuldig aan bent.
Hmm, het ligt dus aan de Nederlanders zelf, niet aan de overlast veroorzakende allochtonen. We moeten nog maar een paar buurthuizen neerzetten en spelletjes met ze spelen zodat ze zich niet gaan vervelen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:04:29 #182
3542 Gia
User under construction
pi_87055943
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verwijtend?? Hoeveel Marokkaanse vrouwen dragen er een burka?
Gaat het nu ineens alleen over Marokkaanse vrouwen?
pi_87055967
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:04 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hmm, het ligt dus aan de Nederlanders zelf, niet aan de overlast veroorzakende allochtonen. We moeten nog maar een paar buurthuizen neerzetten en spelletjes met ze spelen zodat ze zich niet gaan vervelen.
Gewoon berechten zoals iedere andere Nederlander al in je opgekomen?
pi_87055991
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:04 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee, we moeten mensen die overlast veroorzaken en de wet overtreden gewoon oppakken en straffen. En dat laatste mag best strenger van mij, maar niet strenger voor de ene groep dan voor de andere. Het is niet veel lastiger dan dat. Maar goed, als je als VVD en CDA (mede) jarenlang de politie uitgekleed hebt en door quota's op te leggen het lachertje van de straat hebt gemaakt...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:09:36 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87056116
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat het nu ineens alleen over Marokkaanse vrouwen?
Nee, het gaat al een half topic over vermeende kutMarokkanen, terwijl het topic over een burkaverbod gaat..... het een heeft dus niets met het ander te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:10:43 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87056162
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee, we moeten mensen die overlast veroorzaken en de wet overtreden gewoon oppakken en straffen. En dat laatste mag best strenger van mij, maar niet strenger voor de ene groep dan voor de andere. Het is niet veel lastiger dan dat. Maar goed, als je als VVD en CDA (mede) jarenlang de politie uitgekleed hebt en door quota's op te leggen het lachertje van de straat hebt gemaakt...
Dat dus.

Gelijke monniken, gelijke kappen..... ongeacht welke religie iemand aanhangt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87056189
Maar ja.. van iemand die hier als immigrant binnenkomt mag je toch verwachten dat zo iemand zijn of haar best doet om ook iets van het 'nieuwe' bestaan te maken. Als je dan meteen al forse overtredingen begaat waar jarenlange gevangenisstraf op staat vind ik het helemaal niet gek om zo iemand terug te sturen. Het moet wel van twee kanten komen.
pi_87056276
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:11 schreef DrDentz het volgende:
Maar ja.. van iemand die hier als immigrant binnenkomt mag je toch verwachten dat zo iemand zijn of haar best doet om ook iets van het 'nieuwe' bestaan te maken. Als je dan meteen al forse overtredingen begaat waar jarenlange gevangenisstraf op staat vind ik het helemaal niet gek om zo iemand terug te sturen. Het moet wel van twee kanten komen.
Vandaar dat het voor mijn gevoel ook zulke enorme symboolpolitiek is. Bedenk je eens wat voor enorm misdrijf je moet begaan in Nederland om meer dan 12 jaar te krijgen. En hoeveel zullen er in hun eerste paar jaar er daar 2 (!) van begaan? Waardeloze rommel dit soort maatregelen die alleen voor meer regeltjes en meer papierwerk gaat zorgen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:13:36 #189
294269 mlg
pi_87056280
quote:

[..]

Ik vind iemand het land uitsturen niet per definitie strenger en eigenlijk is dat ook niet zo. Hij kan in zijn eigen land zijn leven voortzetten en gebruik maken van de voorzieningen in dat land. Aangezien er geen "betere" of "slechtere" landen zijn, want dat is een mening, is de straf niet strenger.
pi_87056323
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:13 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik vind iemand het land uitsturen niet per definitie strenger en eigenlijk is dat ook niet zo. Hij kan in zijn eigen land zijn leven voortzetten en gebruik maken van de voorzieningen in dat land. Aangezien er geen "betere" of "slechtere" landen zijn, want dat is een mening, is de straf niet strenger.
Het is iig 'anders' straffen. En dat zorgt voor rechtsongelijkheid.
pi_87056367
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Maar bij één van de huisjes kan dat wel, bedoel je... en waarom zou je het niet op kunnen zeggen? Je bent Nederlander als je hier bent, toch? Dat ben je overtuigd, of je twijfelt. Bij twijfel mag daar twee kanten uit gebruik van worden gemaakt, dat moge duidelijk zijn.
pi_87056417
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:15 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Maar bij één van de huisjes kan dat wel, bedoel je... en waarom zou je het niet op kunnen zeggen? Je bent Nederlander als je hier bent, toch? Dat ben je overtuigd, of je twijfelt. Bij twijfel mag daar twee kanten uit gebruik van worden gemaakt, dat moge duidelijk zijn.
Hoezo "twijfelen" mensen met meerdere nationaliteiten?
pi_87056431
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:13 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Vandaar dat het voor mijn gevoel ook zulke enorme symboolpolitiek is. Bedenk je eens wat voor enorm misdrijf je moet begaan in Nederland om meer dan 12 jaar te krijgen. En hoeveel zullen er in hun eerste paar jaar er daar 2 (!) van begaan? Waardeloze rommel dit soort maatregelen die alleen voor meer regeltjes en meer papierwerk gaat zorgen.
Het gaat ook meer om het signaal dat dit akkoord afgeeft aan de bevolking. Mensen hebben weer het gevoel dat hun problemen gehoord worden door de politiek. Dat Henk en Ingrid over een jaar nog steeds in dezelfde kutbuurt wonen weet ik ook wel. Maar alles beter dan het 'linkse geknuffel' waar ze alleen maar bozer door worden.
pi_87056432
quote:

[..]

Hé, waarom heeft de PvdA daar in de laatste regeerperiode dan niets aan gedaan om het terug te draaien? Omdat het wel beviel?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:18:27 #195
294269 mlg
pi_87056481
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:14 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Het is iig 'anders' straffen. En dat zorgt voor rechtsongelijkheid.
Dat gebeurt nu ook hoor.
pi_87056538
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het gaat ook meer om het signaal dat dit akkoord afgeeft aan de bevolking. Mensen hebben weer het gevoel dat hun problemen gehoord worden door de politiek. Dat Henk en Ingrid over een jaar nog steeds in dezelfde kutbuurt wonen weet ik ook wel. Maar alles beter dan het 'linkse geknuffel' waar ze alleen maar bozer door worden.
Het linkse geknuffel is dan uitgevoerd door voornamelijk midden en conservatieve kabinetten. Paars uitgezonderd wellicht. Raar is dat toch he?
pi_87056566
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:17 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Hé, waarom heeft de PvdA daar in de laatste regeerperiode dan niets aan gedaan om het terug te draaien? Omdat het wel beviel?
Alsof de VVD en het CDA het niet prettig vinden dat de politie zorgt voor een constante stroom inkomsten. Hint: de boetes voor snelheidsovertredingen gaan iig niet omlaag de komende tijd!
pi_87056590
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:19 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Het linkse geknuffel is dan uitgevoerd door voornamelijk midden en conservatieve kabinetten. Paars uitgezonderd wellicht. Raar is dat toch he?
Ella Vogelaar vergeten?
pi_87056625
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ella Vogelaar vergeten?
Wat snap je niet aan voornamelijk of denk je echt nog steeds dat Nederland de afgelopen 50 jaar uitsluitend linkse regeringen heeft gekend? Die mythe is toch ondertussen wel voldoende ontkracht dacht ik?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:24:11 #200
294269 mlg
pi_87056680
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:22 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan voornamelijk of denk je echt nog steeds dat Nederland de afgelopen 50 jaar uitsluitend linkse regeringen heeft gekend? Die mythe is toch ondertussen wel voldoende ontkracht dacht ik?
Het knuffelen heeft in Balkenende IV het toppunt bereikt. Is het niet vreemd dat na een kabinet met PVDA altijd de rechtse partij naar voren schuiven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')