Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat lopen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Tamashii het volgende:
Tsja, ik vind een boerka echt afschuwelijk, maar als zij er in willen lopen, waarom niet?
Denk je serieus dat die vrouwen er zelf voor kiezen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Tamashii het volgende:
Tsja, ik vind een boerka echt afschuwelijk, maar als zij er in willen lopen, waarom niet?
En jij denkt dat ze nog buiten mogen komen als ze geen boerka meer mogen dragen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Denk je serieus dat die vrouwen er zelf voor kiezen?
Dus alle kleding waar men niet zelf voor kiest om het te dragen moet verboden worden? Wat heeft de overheid er in godsnaam mee te maken wat deze vrouwen voor klederdracht aandoen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Denk je serieus dat die vrouwen er zelf voor kiezen?
Jawel, een stuk of 100-200 ofzo, dus je kunt je voorstellen dat dit een ongelooflijk groot probleem is voor onze maatschappij....(!)quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef trekhengel het volgende:
Er zijn geen burka draagsters in Nederland.
ditquote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat lopen.
Vrouwen dragen een rok.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:20 schreef Tamashii het volgende:
Ja inderdaad, mensen die je aankijken in een christelijk dorp als je een broek draagt.
Nee, dat is een Nikaab. Burka wordt buiten Afganistan niet gedragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jawel, een stuk of 100-200 ofzo, dus je kunt je voorstellen dat dit een ongelooflijk groot probleem is voor onze maatschappij....(!)
Fout. Een algemeen bivakmutsverbod bestaat niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat lopen.
Maar wel een maskeerverbod.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:22 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Fout. Een algemeen bivakmutsverbod bestaat niet.
Het zit hem in de openheid die wij hebben qua kleding, die bij ons eigenlijk normaal is, en daarmee ingeburgerd. Hier is het normaal dat we elkaar gezicht kunnen zien. Ik vind een boerka overigens irritant in de categorie brommer/motorhelmen dragen in bijvoorbeeld een tankstation... Bij de meeste stations mag het niet meer, maar ik zie het toch nog regelmatig voorvallen...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Dus alle kleding waar men niet zelf voor kiest om het te dragen moet verboden worden? Wat heeft de overheid er in godsnaam mee te maken wat deze vrouwen voor klederdracht aandoen?
Slechts in enkele APV's is zo'n maskeerverbod opgenomen en het is nog dubieus of deze in strijd zijn met de vrijheid van godsdienst.quote:
Ok, maar waarom moet de overheid die 'abnormale' kledij dan verbieden?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het zit hem in de openheid die wij hebben qua kleding, die bij ons eigenlijk normaal is, en daarmee ingeburgerd. Hier is het normaal dat we elkaar gezicht kunnen zien. Ik vind een boerka overigens irritant in de categorie brommer/motorhelmen dragen in bijvoorbeeld een tankstation... Bij de meeste stations mag het niet meer, maar ik zie het toch nog regelmatig voorvallen...
Wil je ze weg hebben omdat jij ze niet mooi vindt?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
En ook weg met die hoofddoekjes. Het begin is gemaakt door het te verbieden voor agenten en rechters.
Inderdaad. Als een boerkaverbod de oplossing is, dan wil ik wel eens weten wat het probleem is.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:26 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Ok, maar waarom moet de overheid die 'abnormale' kledij dan verbieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |