abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87052668
Ik vind al dat teruggrijpen naar het verleden een beetje gevaarlijk, want waar ligt de grens? Jullie zeggen nu dat het wel oké is dat homo's structureel in elkaar geslagen worden omdat 'wij' dat 50 jaar geleden ook deden. Of 20. Ik vind dat niet.
pi_87052733
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:28 schreef DrDentz het volgende:
Jullie zeggen nu dat het wel oké is dat homo's structureel in elkaar geslagen worden
Een post graag waar ik dat zeg.

Ik heb het over hoofddoekjes.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:31:00 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87052754
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Op den duur ga je van de WW naar de bijstand. De WW laten we dan ongemoeid, maar voor de bijstand geldt dus in beide gevallen een sollicitatieplicht. Indien vanwege culturele redenen iemand niet aan het werk komt, vervalt de bijstand. De bijstand voor samenwonende is hoger dan alleenstaanden, indien je partner een hoofddoek draagt, wordt de bijstand verlaagd naar de behoefte van 1 persoon.
Ja, voor bijstand gelden idd andere regels, dan heb je sowieso beiden sollicitatieplicht, maar je gaat alleen van WW naar bijstand als het je tijdens je WW periode niet lukt een andere baan te vinden..... het is nogal simplistisch om te doen alsof iedereen, of om in de stijl van het topic te blijven, iedere moslim kennelijk werkloos blijft tijdens de WW periode en dan dus "automatisch" in de bijstand komt.

Het ging me erom dat je alleen maar eisen kunt stellen aan het uiterlijk als iemand die ook sollicitatieplicht heeft als het gaat om het ontvangen van een uitkering, en dat heeft niet iedereen.
Maar het zou dan IMHO ook moeten gelden voor punkers en anderen die niet conform de Leontien Borsato-norm gekleed zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:33:40 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87052847
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:28 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind al dat teruggrijpen naar het verleden een beetje gevaarlijk, want waar ligt de grens? Jullie zeggen nu dat het wel oké is dat homo's structureel in elkaar geslagen worden omdat 'wij' dat 50 jaar geleden ook deden. Of 20. Ik vind dat niet.
Nee, dat zegt niemand, er wordt alleen gezegd dat het niet iets is waar alleen of voornamelijk moslimjongeren schuldig aan zijn of waren.

En dan is het wel makkelijk om te doen alsof dat een vorm van "goedkeuring" is, maar in feite stelt niemand hier dat het wel okay of acceptabel is, je wordt er alleen even op gewezen dat het land zonder moslimjongeren niet zo'n Utopia is en was als jij denkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:39:02 #105
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87053042
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat zegt niemand, er wordt alleen gezegd dat het niet iets is waar alleen of voornamelijk moslimjongeren schuldig aan zijn of waren.

En dan is het wel makkelijk om te doen alsof dat een vorm van "goedkeuring" is, maar in feite stelt niemand hier dat het wel okay of acceptabel is, je wordt er alleen even op gewezen dat het land zonder moslimjongeren niet zo'n Utopia is en was als jij denkt.
Jullie accepteren dat het gebeurt. Liberalisme moet van twee kanten komen, als een kant het onmogelijk maakt, dan haal je daar de heggenschaar doorheen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:42:34 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87053163
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Jullie accepteren dat het gebeurt. Liberalisme moet van twee kanten komen, als een kant het onmogelijk maakt, dan haal je daar de heggenschaar doorheen.
Nee, ook van accepteren is geen sprake.... het is wel makkelijk om dat er uit te willen halen, maar het enige waartegen ingegaan wordt is de bewering dat het altijd moslimjongeren zijn die het doen.

Neemt niet weg dat het sowieso niet acceptabel is, ongeacht of de daders moslimjongeren, latent homoseksuele grefo's of oerHollandse tokkies zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87053251
Juist dat ontkennen van de problemen is men beu. 'Het zijn niet alleen moslimjongeren' of 'het zijn ook onze moslimjongeren'.. links elitair geneuzel. Het volk wil aanpak zien.
pi_87053401
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:45 schreef DrDentz het volgende:
Juist dat ontkennen van de problemen is men beu. 'het zijn ook onze moslimjongeren'..
Dat is niet ontkennen maar erkennen dat ze gewoon Nederlandse burgers zijn. Dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten.
pi_87053534
Dat is links geknuffel. Zo'n nationaliteit kun je afnemen, staat ook in het regeerakkoord.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:58:22 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87053654
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:45 schreef DrDentz het volgende:
Juist dat ontkennen van de problemen is men beu. 'Het zijn niet alleen moslimjongeren' of 'het zijn ook onze moslimjongeren'.. links elitair geneuzel. Het volk wil aanpak zien.
Zeggen dat het ook Nederlanders zijn die het doen is ontkennen?? Yeah right...

Of is het stigmatiseren en roepen dat het alleen moslimjongeren zijn die het doen wellicht het ontkennen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:59:27 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87053697
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:54 schreef DrDentz het volgende:
Dat is links geknuffel. Zo'n nationaliteit kun je afnemen, staat ook in het regeerakkoord.
Nee, dat kun je niet, en dat staat ook niet in het regeerakkoord :')

Dat geldt alleen voor nieuwkomers die minder dan 5 jaar de NL-nationaliteit hebben, en een misdaad begaan waarvan de straf minimaal 12 jaar is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87053781
Zo is het nu toevallig afgesproken, ik geef alleen aan dat je nationaliteiten kunt intrekken. Daarbij zeg ik toch niets raars als ik zeg dat potenrammers vaak moslimjongeren zijn? Vooral omdat ze een minderheid zijn. Die verhouding loopt helemaal scheef.
pi_87053908
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:54 schreef DrDentz het volgende:
Zal ik jouw nationaliteit eens afnemen?
pi_87053986
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:05 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Zal ik jouw nationaliteit eens afnemen?
Waar slaat dit nu weer op? :) Ik ben de Hollandse boerenzoon zelve, de vleesgeworden Nederlandse cultuur.
pi_87054047
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Waar slaat dit nu weer op? :) Ik ben de Hollandse boerenzoon zelve, de vleesgeworden Nederlandse cultuur.
Tja, als je gewoon willekeurig mensen hun nationaliteit kunt afpakken, waarom die van jou dan niet?

Oh wacht, het geldt natuurlijk alleen voor bruine mensen.
pi_87054135
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Van deze reactie kan ik ook geen kaas maken. Maar je zult er vast iets moois mee bedoelen en iedereen heeft uiteraard recht op een mening.
Bij de foto gaat het al over 'zwarten', terwijl het topic gaat over het dragen van boerkas, iets wat gekoppeld is aan de Islam in zekere landen. Kortom, de scheidslijn tussen een probleem met moslims en andere rassen ligt al dicht bij elkaar. Maar dat is ook niet zo heel erg vreemd, het vermogen tot discrimineren van een mens is volgens mij sowieso omgekeerd evenredig met überhaupt het verstandelijke vermogen van een mens...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:13:31 #117
294269 mlg
pi_87054142
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:50 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat is niet ontkennen maar erkennen dat ze gewoon Nederlandse burgers zijn. Dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten.
Kan best zijn, maar dat maakt ze niet, niet-marokkans of niet-turks. Bovendien zullen ze zelf ook niet zeggen dat ze een "Nederlandse burger" zijn, anders vraag ik me echt af waarom ze altijd onderling vragen: wat ben jij?

Er zijn gewoon problemen met dat volk, en als je het beestje niet bij de naam kan en mag noemen, dan kom je nooit tot een oplossing. Het zijn gewoon buitenlanders met een Nederlanse nationaliteit.
pi_87054159
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:10 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Tja, als je gewoon willekeurig mensen hun nationaliteit kunt afpakken, waarom die van jou dan niet?

Oh wacht, het geldt natuurlijk alleen voor bruine mensen.
Niet willekeurig. We hebben het over notoire lastpakken. Mensen die tegen alles ingaan waar we in Nederland voor staan. Het is voor hen ook beter hun heil ergens anders te zoeken.
pi_87054180
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:23 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Straks zeg je nog dat er 500 jaar geleden door Nederlanders 'heksen' op de brandstapel werden gegooid en dat allochtonen dat nu ook best mogen doen. Beetje eng.
Niet hier, maar het feit dat wij in het westen een ander ontwikkelpad hebben gekozen betekent dan dat dit wel bindend moet zijn voor de gehele wereld? Nou, dat vermogen tot onderdrukken hadden wij lang geleden even, maar nu zeker niet meer... hoe andere delen van de wereld hun problematiek hebben kunnen wij hooguit een oordeel over hebben, we kunnen het afkeuren, maar de progressie naar een andere samenleving is toch nog altijd aan de betrokken landen zelf. Ja, we kunnen hier en daar iets sturen, laten zien hoe het anders kan. Maar we kunnen moeilijk andere landen gaan dwingen om maar te handelen zoals wij dat gewend zijn... iets met vrijheid, waar we ook altijd heel erg goed in zijn om te schreeuwen. In vrijheid heb je ook micro-, meso- en macroniveaus.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:15:37 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054207
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar dat maakt ze niet, niet-marokkans of niet-turks. Bovendien zullen ze zelf ook niet zeggen dat ze een "Nederlandse burger" zijn, anders vraag ik me echt af waarom ze altijd onderling vragen: wat ben jij?

Er zijn gewoon problemen met dat volk, en als je het beestje niet bij de naam kan en mag noemen, dan kom je nooit tot een oplossing. Het zijn gewoon buitenlanders met een Nederlanse nationaliteit.
Welk volk precies??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054235
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Bij de foto gaat het al over 'zwarten', terwijl het topic gaat over het dragen van boerkas, iets wat gekoppeld is aan de Islam in zekere landen. Kortom, de scheidslijn tussen een probleem met moslims en andere rassen ligt al dicht bij elkaar. Maar dat is ook niet zo heel erg vreemd, het vermogen tot discrimineren van een mens is volgens mij sowieso omgekeerd evenredig met überhaupt het verstandelijke vermogen van een mens...
Nee, Vader_Aardbei probeert mij neer te zetten als racist omdat ik toevallig een plaatje heb uitgekozen waar geen zwarten op staan. Ik zocht op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije gezichten in ons land.
pi_87054268
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee, Vader_Aardbei probeert mij neer te zetten als racist omdat ik toevallig een plaatje heb uitgekozen waar geen zwarten op staan. Ik zocht op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije gezichten in ons land.
Ja, hij hapt... zo dun is die scheidslijn om van een issue met betrekking tot geloof al naar racisme te gaan, dat is alles wat ik bedoelde te zeggen... :), dus geen commentaar echt op jou, alleen je post als voorbeeld...
pi_87054270
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:14 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Niet hier, maar het feit dat wij in het westen een ander ontwikkelpad hebben gekozen betekent dan dat dit wel bindend moet zijn voor de gehele wereld? Nou, dat vermogen tot onderdrukken hadden wij lang geleden even, maar nu zeker niet meer... hoe andere delen van de wereld hun problematiek hebben kunnen wij hooguit een oordeel over hebben, we kunnen het afkeuren, maar de progressie naar een andere samenleving is toch nog altijd aan de betrokken landen zelf. Ja, we kunnen hier en daar iets sturen, laten zien hoe het anders kan. Maar we kunnen moeilijk andere landen gaan dwingen om maar te handelen zoals wij dat gewend zijn... iets met vrijheid, waar we ook altijd heel erg goed in zijn om te schreeuwen. In vrijheid heb je ook micro-, meso- en macroniveaus.
Ik heb het alleen over Nederland hè. Dat ze in Iran hun vrouwen stenigen moeten ze zelf weten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:20:08 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054344
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over Nederland hè. Dat ze in Iran hun vrouwen stenigen moeten ze zelf weten.
Dat vind je geen enkel probleem en zelfs acceptabel??
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:21:15 #125
294269 mlg
pi_87054385
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk volk precies??
Die met een Marokkaans en Nederlands paspoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')