Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat lopen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Tamashii het volgende:
Tsja, ik vind een boerka echt afschuwelijk, maar als zij er in willen lopen, waarom niet?
Denk je serieus dat die vrouwen er zelf voor kiezen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Tamashii het volgende:
Tsja, ik vind een boerka echt afschuwelijk, maar als zij er in willen lopen, waarom niet?
En jij denkt dat ze nog buiten mogen komen als ze geen boerka meer mogen dragen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Denk je serieus dat die vrouwen er zelf voor kiezen?
Dus alle kleding waar men niet zelf voor kiest om het te dragen moet verboden worden? Wat heeft de overheid er in godsnaam mee te maken wat deze vrouwen voor klederdracht aandoen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Denk je serieus dat die vrouwen er zelf voor kiezen?
Jawel, een stuk of 100-200 ofzo, dus je kunt je voorstellen dat dit een ongelooflijk groot probleem is voor onze maatschappij....(!)quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef trekhengel het volgende:
Er zijn geen burka draagsters in Nederland.
ditquote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat lopen.
Vrouwen dragen een rok.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:20 schreef Tamashii het volgende:
Ja inderdaad, mensen die je aankijken in een christelijk dorp als je een broek draagt.
Nee, dat is een Nikaab. Burka wordt buiten Afganistan niet gedragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jawel, een stuk of 100-200 ofzo, dus je kunt je voorstellen dat dit een ongelooflijk groot probleem is voor onze maatschappij....(!)
Fout. Een algemeen bivakmutsverbod bestaat niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat lopen.
Maar wel een maskeerverbod.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:22 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Fout. Een algemeen bivakmutsverbod bestaat niet.
Het zit hem in de openheid die wij hebben qua kleding, die bij ons eigenlijk normaal is, en daarmee ingeburgerd. Hier is het normaal dat we elkaar gezicht kunnen zien. Ik vind een boerka overigens irritant in de categorie brommer/motorhelmen dragen in bijvoorbeeld een tankstation... Bij de meeste stations mag het niet meer, maar ik zie het toch nog regelmatig voorvallen...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Dus alle kleding waar men niet zelf voor kiest om het te dragen moet verboden worden? Wat heeft de overheid er in godsnaam mee te maken wat deze vrouwen voor klederdracht aandoen?
Slechts in enkele APV's is zo'n maskeerverbod opgenomen en het is nog dubieus of deze in strijd zijn met de vrijheid van godsdienst.quote:
Ok, maar waarom moet de overheid die 'abnormale' kledij dan verbieden?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het zit hem in de openheid die wij hebben qua kleding, die bij ons eigenlijk normaal is, en daarmee ingeburgerd. Hier is het normaal dat we elkaar gezicht kunnen zien. Ik vind een boerka overigens irritant in de categorie brommer/motorhelmen dragen in bijvoorbeeld een tankstation... Bij de meeste stations mag het niet meer, maar ik zie het toch nog regelmatig voorvallen...
Wil je ze weg hebben omdat jij ze niet mooi vindt?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
En ook weg met die hoofddoekjes. Het begin is gemaakt door het te verbieden voor agenten en rechters.
Inderdaad. Als een boerkaverbod de oplossing is, dan wil ik wel eens weten wat het probleem is.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:26 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Ok, maar waarom moet de overheid die 'abnormale' kledij dan verbieden?
Nou, omdat je dus geen gezicht ziet? Dat zei ik volgens mij al?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:26 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Ok, maar waarom moet de overheid die 'abnormale' kledij dan verbieden?
wat is er mis met hoofddoekjes? die zitten toch niet voor je gezicht?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
En ook weg met die hoofddoekjes. Het begin is gemaakt door het te verbieden voor agenten en rechters.
En wat is het probleem als je iemands gezicht niet kan zien? Je bent bang voor onherkenbaarheid bij misdrijven oid?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nou, omdat je dus geen gezicht ziet? Dat zei ik volgens mij al?
quote:Op donderdag 30 september 2010 18:33 schreef DrDentz het volgende:
Waar staat dan dat ik ze recht in de ogen wil kijken? Als je erbij wilt lopen als een terrorist moet je maar in Pakistan blijven.
Nee, in onze samenleving is het gewoon niet passend om met een bedekt gezicht rond te lopen, net als het in sommige landen niet kan dat een vrouw open en bloot over straat loopt, kwa gezicht bedoel ik dan, over schouders al dan niet bedekt (wat hier trouwens in veel kerken ook not done is), blote benen, niet poedelnaakt, ook dat wordt hier niet gewaardeerd, in het algemeen dan.... Het gaat om wat onze samenleving van die samenleving verwacht, en boerka's zijn hier gewoon vreemd, en in ons straatbeeld eigenlijk gewoon niet gewenst.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:33 schreef Dayshine het volgende:
[..]
En wat is het probleem als je iemands gezicht niet kan zien? Je bent bang voor onherkenbaarheid bij misdrijven oid?
Stel, op de camerabeelden bij een drogisterij is duidelijk te zien hoe enkele vrouwen zich schuldig maken aan winkeldiefstal, maar helaas, ze dragen een boerka, dus zijn ze niet identificeerbaar. Je kunt ze dus ook niet aan de hand van foto's, de volgende keer als ze in je zaak komen, in de gaten houden.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:29 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Inderdaad. Als een boerkaverbod de oplossing is, dan wil ik wel eens weten wat het probleem is.
Ik vind dat op zich al reden genoeg voor een verbod. Waarvoor hangen anders die camera's overal?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:33 schreef Dayshine het volgende:
Je bent bang voor onherkenbaarheid bij misdrijven oid?
Er dragen misschien wel 2 vrouwen in NL een burqa, dus die zijn dan juist héél makkelijk te identificeren.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:42 schreef Gia het volgende:
Stel, op de camerabeelden bij een drogisterij is duidelijk te zien hoe enkele vrouwen zich schuldig maken aan winkeldiefstal, maar helaas, ze dragen een boerka, dus zijn ze niet identificeerbaar. Je kunt ze dus ook niet aan de hand van foto's, de volgende keer als ze in je zaak komen, in de gaten houden.
Laat je nakijken... (vooral je ogen).quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef trekhengel het volgende:
Er zijn geen burka draagsters in Nederland.
1) mag ik dan voortaan ook in mijn blote kont op straat lopen? Niemand heeft er immers wat mee te maken!quote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Dus alle kleding waar men niet zelf voor kiest om het te dragen moet verboden worden? Wat heeft de overheid er in godsnaam mee te maken wat deze vrouwen voor klederdracht aandoen?
De grootste terroristen en moordenaars lopen gewoon in 3-delig kostuum rond...quote:Op donderdag 30 september 2010 18:33 schreef DrDentz het volgende:
Waar staat dan dat ik ze recht in de ogen wil kijken? Als je erbij wilt lopen als een terrorist moet je maar in Pakistan blijven.
Vind ik ook onzin dat dat niet mag.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:55 schreef mazaru het volgende:
Goede zaak! Ik mag ook niet met een bivakmuts over mijn hoofd lopen.
Er moet toch wat gebeuren tegen die onherkenbaarheid. De criminaliteit en terroristenbedreiging is daar te hoog voor.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vind ik ook onzin dat dat niet mag.
omdat dit nederland is misschien en niet een of andere islamitisch land waar alleen maar dictatoren zijnquote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Tamashii het volgende:
quote:Op donderdag 30 september 2010 19:01 schreef Wijze_appel het volgende:
De criminaliteit en terroristenbedreiging is daar te hoog voor.
Nou, in die landen is dat cultuur, hoe moeilijk dat voor ons ook de begrijpen is. Echter, wij hebben daar hun cultuur meestal gewoon te respecteren, en ik vind dat dat iets is wat wederzijds hoort te zijn. In Nederland is bedekking van het gezicht in het openbaar gewoon storend. Volgens mij geeft dat zelfs wel angst in de hedendaagse, toch al gespannen samenleving. Dus daarom daar maar gewoon een lijn trekken. Dit is Nederland, met haar eigen nukken en vlagen...quote:Op donderdag 30 september 2010 19:02 schreef Roces18 het volgende:
[..]
omdat dit nederland is misschien en niet een of andere islamitisch land waar alleen maar dictatoren zijn
ok ik stuur geert wel even een smsjequote:Op donderdag 30 september 2010 19:06 schreef DrDentz het volgende:
Staat er ook een minarettenverbod in het akkoord? Heb er niks over gelezen.
Iedereen voorzien van een chip de bij elke lantaarnpaal uitgelezen wordt zodat we de herkenbaarheid echt goed op orde hebben lijkt me dan een goed planquote:Op donderdag 30 september 2010 19:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Er moet toch wat gebeuren tegen die onherkenbaarheid. De criminaliteit en terroristenbedreiging is daar te hoog voor.
Dan maar 1 lijn trekken. Geen boerka's en geen bivakmutsjes. Klaar.
Zeg maar dat het niet bij Nederland past.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ok ik stuur geert wel even een smsje
Meer dan een variant op de welbekende kerktorens is het toch niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Zeg maar dat het niet bij Nederland past.
Kerktorentjes en molens zijn prachtig. Dat moeten we koesteren.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meer dan een variant op de welbekende kerktorens is het toch niet?
In de Efteling wel hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 19:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik ken ook zat oerlelijke kerktorens en windmolensquote:Op donderdag 30 september 2010 19:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kerktorentjes en molens zijn prachtig. Dat moeten we koesteren.
Als een vrouw een laag make-up op smeert en haar haar verft of extensions indoet, dan is ze ook niet meer herkenbaar...quote:Op donderdag 30 september 2010 19:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Er moet toch wat gebeuren tegen die onherkenbaarheid. De criminaliteit en terroristenbedreiging is daar te hoog voor.
Wat een vergelijking!quote:Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als een vrouw een laag make-up op smeert en haar haar verft of extensions indoet, dan is ze ook niet meer herkenbaar...
Ook maar verbieden dan!?
Intollerantie en vreemdelingenhaat en xenofobie pasten ook een hele tijd niet bij Nederland, maar lijkt intussen toch redelijk ingeburgerd...quote:Op donderdag 30 september 2010 19:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het Nederland waar ik voor sta:quote:Op donderdag 30 september 2010 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ken ook zat oerlelijke kerktorens en windmolens.
maar goed, als jouw smaak het enige argument is
Onzinquote:Op donderdag 30 september 2010 19:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het Nederland waar ik voor sta:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het Nederland waar jij voor staat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar jou dat overkomt, maar ik woon in een dorp waar zo'n 50% SGP stemt en ik ben nog nooit vreemd aangekeken op het feit dat ik een broek draag..... sterker nog: ze hebben me in 12 jaar volgens mij nog nooit een rok zien dragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:20 schreef Tamashii het volgende:
Ja inderdaad, mensen die je aankijken in een christelijk dorp als je een broek draagt.
Zooo, een beetje goochelen met plaatjes, knap hoor! Jij krijgt zeker een dikke 10 van de juffrouw!quote:
Tegenwoordig is het blijkbaar al not-done om een plaatje te posten waar geen zwarten op staan. Ik zocht gewoon op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije mensen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Zooo, een beetje goochelen met plaatjes, knap hoor! Jij krijgt zeker een dikke 10 van de juffrouw!
Overigens grappig dat je een plaatje post met alleen maar blanke mensen. Beetje eng type ben jij. Zwarte niet-moslims horen er dus ook niet bij in jouw Nederland? Of aziaten, zuid-europeanen, etc.
Wat nu als ik DrDentz niet bij Nederland vind passen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het blijkbaar al not-done om een plaatje te posten waar geen zwarten op staan. Ik zocht gewoon op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije mensen.
Dan sta je blijkbaar voor meer Mohammed B's en Samir A's in Nederland.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat nu als ik DrDentz niet bij Nederland vind passen.
Nee hoor. Ik vind DrDentz veel te Amerikaans. Of Duits bijna. Ook dat je van zulke hippe internationale dingen als internet gebruik maakt. Brrrr. Nee hoor. Zo on-Nederlands. Dat moet ik niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan sta je blijkbaar voor meer Mohammed B's en Samir A's in Nederland.
Dat begrijp ik dan niet, maar goed, jij mag natuurlijk je mening hebben.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:31 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind DrDentz veel te Amerikaans. Of Duits bijna. Ook dat je van zulke hippe internationale dingen als internet gebruik maakt. Brrrr. Nee hoor. Zo on-Nederlands. Dat moet ik niet.
Ja, maar als 51% van de mensen in Nederland de mening heeft dat jij niet deugt, dan ben jij mooi het bokje.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan niet, maar goed, jij mag natuurlijk je mening hebben.
Terecht, want dan heb ik het daar zelf naar gemaakt.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:00 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, maar als 51% van de mensen in Nederland de mening heeft dat jij niet deugt, dan ben jij mooi het bokje.
Homo's in de jaren '50 hebben het er zelf naar gemaakt? Die werden immers door de meerderheid van NL verafschuwd.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Terecht, want dan heb ik het daar zelf naar gemaakt.
Lees je eigen post eens? Zo dun is de scheidslijn dus alleen al tussen moslims en alle buitenlanders voor sommige mensen, terwijl er helemaal geen scheidslijnen in dit land horen te zijn, volgens onze grondwet. En dat maakt het ziekelijk gevaarlijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het blijkbaar al not-done om een plaatje te posten waar geen zwarten op staan. Ik zocht gewoon op 'happy people' omdat ik ben voor meer blije mensen.
Ze werden verafschuwd, en dus hebben ze het er zelf naar gemaakt... dat klinkt als iets wat ik even niet kan begrijpen, maar het zal vast aan mij liggen...quote:Op donderdag 30 september 2010 21:07 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Homo's in de jaren '50 hebben het er zelf naar gemaakt? Die werden immers door de meerderheid van NL verafschuwd.
Ik zie idd wekelijks een stel burka's op een scooter voorbij racen die bij een oud vrouwtje de tas uit de handen grissen...(!)quote:Op donderdag 30 september 2010 19:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Partij van de vrijheidquote:Op donderdag 30 september 2010 18:10 schreef Tamashii het volgende:
Ach, het geeft vooral aan dat ze kennelijk niet in staat zijn verder te denken dan symboolpolitiek... eigenlijk moeten we dankbaar zijn voor hun gebrek aan inzicht, een kinderhand is gauw gevuldquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van de burqa, maar begrijp absoluut niet dat er mensen zijn die zichzelf gelukkig prijzen met dit voorstel. Misschien kom ik eens in de twee jaar een burqa tegen. Dom gezicht, dat zeker, maar kan er niet wakker van liggen dat een persoon dat draagt. Bovendien lopen er maar een paar honderd burqa's rond in NL. Het is symboolpolitiek, maar het PVV-volk juicht. Hoe diep zijn we gezonken?
Ik kan niet echt dankbaar zijn voor een incompetent kabinet dat in deze moeilijke tijden alleen kan komen met dit soort onzin en het nog verder uitkleden van de zwakkeren in de samenleving... en voor een grotere verdeeldheid zorgt tussen moslims en niet-moslims, arm en rijk, etc etc.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach, het geeft vooral aan dat ze kennelijk niet in staat zijn verder te denken dan symboolpolitiek... eigenlijk moeten we dankbaar zijn voor hun gebrek aan inzicht, een kinderhand is gauw gevuld
Van deze reactie kan ik ook geen kaas maken. Maar je zult er vast iets moois mee bedoelen en iedereen heeft uiteraard recht op een mening.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:53 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Lees je eigen post eens? Zo dun is de scheidslijn dus alleen al tussen moslims en alle buitenlanders voor sommige mensen, terwijl er helemaal geen scheidslijnen in dit land horen te zijn, volgens onze grondwet. En dat maakt het ziekelijk gevaarlijk.
True, maar het had erger kunnen zijn..... in feite hebben ze nu een hoop non-voorstellen in de beide akkoorden staan en die moeten ook allemaal nog door een kamermeerderheid worden goedgekeurd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kan niet echt dankbaar zijn voor een incompetent kabinet dat in deze moeilijke tijden alleen kan komen met dit soort onzin en het nog verder uitkleden van de zwakkeren in de samenleving... en voor een grotere verdeeldheid zorgt tussen moslims en niet-moslims, arm en rijk, etc etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |