Er is toch niets mis met het stimuleren van eigen woningbezit?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Huurtoeslag, de subsidie bestaat al heel lang niet meer.
Huurtoeslag is een stuk minder op jaarbasis dan HRA. HRA blijft stijgen en hangt nu op zo'n 11 miljard per jaar. Het is een hypotheeksubsidie waar de burger niet bij gebaat is aangezien het de huisprijzen kunstmatig hoog houdt.
Er is trouwens volgens mij geen enkele partij die de HRA per direct wil afschaffen, hooguit over een periode van enkele decennia.
En waarom lik je je vingers af bij hogere huren (het is trouwens een versoepeling van de restrictie op maximale stijging)? De regering schiet daar niet heel veel mee op.

Ze zijn nog niet begonnen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:35 schreef Wokkel het volgende:
Cohen had al rode oogjes zojuist op televisie, maar ik merk dat er in dit topic ook een stel huilers zitten die eigenlijk niet willen toegeven dat het kabinet best wel meevalt.
Nederland zou toch kapot gemaakt worden met dit kabinet?

Heb je al de zaken in het regeerakkoord gelezen wat betreft veiligheid? Het begrip preventief fouilleren wordt breder genomen ( gefouilleerd worden zonder verdenking ) en meer camera's.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:32 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ten allen tijde herkenbaar moeten zijn/ Misschien schaam je je wel voor je gezicht door brandwonden, of heb je een erge ruzie met je vriendin achter de rug. Ik vind het niet de taak van de overheid om mij te verplichten ten allen tijde identificeerbaar te zijn. Zonder dat ik ook maar iets misdaan heb.

Man er zijn inhoudelijk gewoon extreem veel bezwaren, frappant dat je daar niet naar kijkt. Ze afdoen als "huilers" daarentegen, dat lijk je wel goed te kunnen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:35 schreef Wokkel het volgende:
Cohen had al rode oogjes zojuist op televisie, maar ik merk dat er in dit topic ook een stel huilers zitten die eigenlijk niet willen toegeven dat het kabinet best wel meevalt.

Ik vraag me af wat voor hoofddeksels de ME gaat dragen bij het handhaven van dit verbod...quote:Op donderdag 30 september 2010 17:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Straks mag dat niet meer.
Er zijn wel APV's die zulke verboden kennen maar die zijn niet landelijk geldig én daar vallen boerka's en nikaab's dus ook al onder.

Interessant punt. Hier ga ik even over nadenken.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:32 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ten allen tijde herkenbaar moeten zijn/ Misschien schaam je je wel voor je gezicht door brandwonden, of heb je een erge ruzie met je vriendin achter de rug. Ik vind het niet de taak van de overheid om mij te verplichten ten allen tijde identificeerbaar te zijn. Zonder dat ik ook maar iets misdaan heb.

Daar is niks mis mee, zolang je een huis kan betalen tenminste.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is toch niets mis met het stimuleren van eigen woningbezit?

Ja gewoon een aantal vieze boekhoudtrucs. Nu levert het een miljard op, maar de volgende regeerperiode kost het een miljardquote:Op donderdag 30 september 2010 17:35 schreef Toad het volgende:
Van Wijnbergen weer op dreef hoor ik?

Er is toch niks mis met (sociaal) huren?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]

quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]

Nee, voor mensen die voor het eerst een woning kopen die ze anders niet zouden kunnen betalen niet nee. Voor mensen die sowieso een woning kunnen betalen is het wat overdreven, dunkt me. Dus de HRA beperken of afschaffen boven, laten we zeggen 3,5 ton zou al schelen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef capricia het volgende:

Ze doen gewoon niet wat ze altijd gepretendeerd hebben. Hervormen. Bovendien hebben ze hele berg schijnmaatregelen waar we hier doorheen zitten te prikkenquote:Op donderdag 30 september 2010 17:35 schreef Wokkel het volgende:

Dat zegt dan meer over de media. Die vinden het kennelijk een belangrijk punt.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heeft het niet veel met populisme te maken? Het is een maatregel die voor enorm weinig mensen geld en toch valt het overal te lezen en hoor je op de verschillende nieuwssites + tv erover. Het is makkelijk lullen voor Wilders met zijn anti moslim aanhang.

Verhogen van de huren voor mensen die een sociale huurwoning bezetten met een inkomen boven (ff uit mijn hoofd) de 43K per jaar, wel. Die horen daar niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de HRA doet dat al in geen 20 jaar meer.

Ja! Dus we moeten het helemaal niet zielig vinden voor Henk & Ingrid. Ze wilden zelf een kabinet VVD-PVV, nu zullen ze op de blaren moeten zitten! HA!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is toch waar Henk en Ingrid op gestemd hebben?

Ik zal nog een keer de boel doorlezen, maar het gemier om carnavalsuitzonderingen voor burka's leidt me af.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Man er zijn inhoudelijk gewoon extreem veel bezwaren, frappant dat je daar niet naar kijkt. Ze afdoen als "huilers" daarentegen, dat lijk je wel goed te kunnen.
De mensen in Barendrecht staan denk ik ook te juichen.quote:Als te laat op een vergunningsaanvraag wordt beslist, wordt de vergunning zoveel
mogelijk automatisch verleend, met uitzondering van het vreemdelingenbeleid.
Evenals de verwijderingsbijdrage voor kleine huishoudelijke apparaten verdwijnt
de verwijderingsbijdrage voor witgoed, zoals airconditioners, wasmachines en
koelkasten in 2011.
quote:Om de CO2-reductie te realiseren en minder afhankelijk te worden bij de
energievoorziening, is meer kernenergie nodig. Aanvragen van vergunningen voor de
bouw van een of meer nieuwe kerncentrales die voldoen aan de vereisten, worden
ingewilligd. Opslag van CO2 kan ondergronds plaatsvinden met inachtneming van
strenge veiligheidsnormen en lokaal draagvlak. Deze opslag komt pas aan de orde na
verlening van de vergunning voor een nieuwe kerncentrale.

Maar dat stimuleer je niet met de HRA, en ook niet met hogere huren.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]

Volgens mij is de huurverhoging voor iedereen?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Verhogen van de huren voor mensen die een sociale huurwoning bezetten met een inkomen boven (ff uit mijn hoofd) de 43K per jaar, wel. Die horen daar niet.

Ik heb dit toch veel liever dan De Apocalyps en de hel en verdoemenis die vooraf voorspeld werd.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Man er zijn inhoudelijk gewoon extreem veel bezwaren, frappant dat je daar niet naar kijkt. Ze afdoen als "huilers" daarentegen, dat lijk je wel goed te kunnen.

Henk en Ingrid: Bedankt!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja! Dus we moeten het helemaal niet zielig vinden voor Henk & Ingrid. Ze wilden zelf een kabinet VVD-PVV, nu zullen ze op de blaren moeten zitten! HA!

Dat van die vergunningen is in sommige gevallen (waarschijnlijk die gevallen waar het in de tekst over gaat) nu ook al zo.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:39 schreef Wokkel het volgende:
Ik zal nog een keer de boel doorlezen, maar het gemier om carnavalsuitzonderingen voor burka's leidt me af.
Voor de positievelingen dan maar wat goeds:
[..]

Het staat al jaren in de wet dat je niet met een bivakmuts over straat magquote:Op donderdag 30 september 2010 17:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Straks mag dat niet meer.
Er zijn wel APV's die zulke verboden kennen maar die zijn niet landelijk geldig én daar vallen boerka's en nikaab's dus ook al onder.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |