Het definitieve oordeel wordt pas na het congres gegeven.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:49 schreef nikk het volgende:
Betekent dit dat het congres bepalend zal zijn voor de verraders/dissidenten?
Hij moest toch een uur of 2 buiten staan, na het sluiten van de bar.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:51 schreef Telates het volgende:
Frits klonk nogal geirriteerd met z'n vragen
Tja, sta je uren te wachten, krijg je van die domme ontwijkende antwoorden.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:51 schreef Telates het volgende:
Frits klonk nogal geirriteerd met z'n vragen
verradersquote:Op donderdag 30 september 2010 03:49 schreef nikk het volgende:
Ik denk het wel. Verhagen moet toch iets te vertellen hebben tegen Rutte en Wilders morgen. Ik denk dat Koppejan en Ferrier mondeling een toezegging hebben gedaan (bijv. wanneer het congres is overgrote meerderheid voor beide akkoorden stemt, zullen wij ook het kabinet steunen of onze zetel ter beschikking stellen).quote:Op donderdag 30 september 2010 03:49 schreef nikk het volgende:
Dit congres is voornamelijk bepalend voor de positie van Verhagen, voor de rest heeft het niks te maken met dissidenten(ik weet niet waarom je verraders er bij moet halen aangezien de CDA itt de PVV een democratische partij is waarbij de leden danwel 'stemvolk' vaak genoeg geraadpleegt worden).quote:Op donderdag 30 september 2010 03:49 schreef nikk het volgende:
Het Ministerie van Veiligheid zorgt er straks wel voor dat dat soort mensen keurig opgeruimd worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
verraders
Toch maar lastig al die principiële mensen....
quote:Op donderdag 30 september 2010 03:57 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het Ministerie van Veiligheid zorgt er straks wel voor dat dat soort mensen keurig opgeruimd worden.
Hij kan deze mensen nu niet aan de kant zetten, als hij dat wel doet pleegt hij politieke zelfmoord omdat hij tot juni/juli volgend jaar met een aantal senatoren zit die niet zo makkelijk ja zullen zeggen bij een evt stemming.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:55 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Verhagen moet toch iets te vertellen hebben tegen Rutte en Wilders morgen. Ik denk dat Koppejan en Ferrier mondeling een toezegging hebben gedaan (wanneer het congres is overgrote meerderheid voor beide akkoorden stemt, zullen wij ook het kabinet steunen of onze zetel ter beschikking stellen).
We weten natuurlijk niet hoe de PS-verkiezingen verlopen. Ik denk dat de kandidaatstellingscomissie wel de vraag zal stellen aan kandidaat senatoren of ze de huidige coalitie wel/niet steunen.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hij kan deze mensen nu niet aan de kant zetten, als hij dat wel doet pleegt hij politieke zelfmoord omdat hij tot juni/juli volgend jaar met een aantal senatoren zit die niet zo makkelijk ja zullen zeggen bij een evt stemming.
Dit lijkt me evident. Desnoods gaat Verhagen zelf in de commissie zitten.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:59 schreef Toad het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoe de PS-verkiezingen verlopen. Ik denk dat de kandidaatstellingscomissie wel de vraag zal stellen aan kandidaat senatoren of ze de huidige coalitie wel/niet steunen.
Het is toch wel aannemelijk dat gelet de ellenlange vergadering Koppejan en Ferrier een kleine toezegging hebben gedaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hij kan deze mensen nu niet aan de kant zetten, als hij dat wel doet pleegt hij politieke zelfmoord omdat hij tot juni/juli volgend jaar met een aantal senatoren zit die niet zo makkelijk ja zullen zeggen bij een evt stemming.
Als het CDA bij de PS nog meer kiezers verliest aan de PVV, is zijn positie onhoudbaar vanwege een wilde gok en dan valt het kabinet ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:59 schreef Toad het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoe de PS-verkiezingen verlopen. Ik denk dat de kandidaatstellingscomissie wel de vraag zal stellen aan kandidaat senatoren of ze de huidige coalitie wel/niet steunen.
Heel eerlijk gezegd betwijfel ik juist dat... Ik denk dat Koppejan en Ferrier niet van wijken weten en dat dit het enige is wat Verhagen nog kan zeggen om de boel niet direct te laten springen..quote:Op donderdag 30 september 2010 04:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is toch wel aannemelijk dat gelet de ellenlange vergadering Koppejan en Ferrier een kleine toezegging hebben gedaan.
En dit blijkt ook uit de bewoordingen van Verhagen, dat een definitief oordeel gegeven wordt na het congres.
Er is toch wel gesteld dat unaniem is besloten de akkoorden voor te leggen aan het congres en eraan een positief oordeel te hangen.quote:Op donderdag 30 september 2010 04:05 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd betwijfel ik juist dat... Ik denk dat Koppejan en Ferrier niet van wijken weten en dat dit het enige is wat Verhagen nog kan zeggen om de boel niet direct te laten springen..
Dit dus... Verhagen kan het niet maken om het congres niet door te laten gaan zelfs al zijn er mensen die nu al weten dat ze niet akkoord gaan. Hij kan er hoogstens op hopen dat er zaterdag voldoende voor-stemmers zijn om de dissidenten over te halen het akkoord alsnog goed te keuren..quote:Op donderdag 30 september 2010 04:14 schreef svann het volgende:
Er wás al besloten het akkoord aan het congres voor te leggen.
Zonder dat (wat wel juist is) is hij toch al bezig zichzelf en die hele flut partij om zeep te helpen.quote:Op donderdag 30 september 2010 03:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat hadden ze 14 uur eerder ook kunnen bedenkenquote:Op donderdag 30 september 2010 03:49 schreef damian5700 het volgende:
Unaniem besluit resultaat voor te leggen aan het Congres. Advies van fractie is positief. Bezwaren bij enkelen.
Wel als ze de zo vurig gewenste samenwerking met extreem-rechts in de weg staanquote:Op donderdag 30 september 2010 03:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
verraders
Ik zie al die punten eigenlijk wel zitten.quote:Het aankomende kabinet is van plan een hoofddoekverbod voor rechters, officieren van justitie en agenten in te voeren. Ook komt er een algeheel boerkaverbod, schrijft De Telegraaf op basis van ingewijden. Het concept regeerakkoord van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV wordt donderdag gepresenteerd.
Trouw schrijft dat toegelaten migranten voortaan op proef naar Nederland komen. Ze krijgen een Nederlanderschap voor vijf jaar. Wie binnen die periode een misdrijf pleegt waar een straf van meer dan twaalf jaar cel op staat, moet het land uit.
De ww-uitkering en het ontslagrecht worden voorlopig ongemoeid gelaten, maar daar kan nog verandering in komen. Via een toeslag op de energierekening moet geld worden verzameld voor subsidies aan windmolens en zonne-energie.
Volgens Trouw komt er een dierenpolitie van vijfhonderd agenten. Dierenmishandeling wordt volgens De Telegraaf strenger aangepakt. Ook wordt gezocht naar een alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder in Zeeland. Dat laatste kan een poging zijn CDA-dissident Ad Koppejan binnenboord te houden, hij heeft zich altijd verzet tegen het onder water zetten van de polder.
Ook de buitenlandse mastodonten worden ingevlogenquote:Op donderdag 30 september 2010 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dehaene: kabinet met PVV bedreigt democratie
Aha en moeten de agenten hun pet ook afdoen? En wat zouden ze vinden van die pruiken die in Engeland al eeuwen gebruikelijk zijn?quote:Op donderdag 30 september 2010 08:43 schreef Picchia het volgende:
'Hoofddoekverbod voor agenten en rechters'
Ik zie al die punten eigenlijk wel zitten.
Goed plan zeg, dat lost de problemen die we in dit land kennen vast opquote:Op donderdag 30 september 2010 08:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het kan mij niets schelen wat ze in Engeland doen, maar ik vind het wel belangrijk om onze rechtsstaat te waarborgen, door de (schijn van) neutraliteit te handhaven.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en moeten de agenten hun pet ook afdoen? En wat zouden ze vinden van die pruiken die in Engeland al eeuwen gebruikelijk zijn?
Meer dan symboolpolitiek zit er echt niet in bij dit experiment volgens mij
Och, het zijn allemaal niet de grootste issues. Ik vind het goed klinken, afgezien van het burqaverbod. Dan moet alles wat een kostuum is op straat verboden worden wmb.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Goed plan zeg, dat lost de problemen die we in dit land kennen vast op!!
Dan is het natuurlijk wel een beetje jammer dat het geformuleerd word als hoofddoekverbod. Zeg dan een verbod op alle religieuze tekenen.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het kan mij niets schelen wat ze in Engeland doen, maar ik vind het wel belangrijk om onze rechtsstaat te waarborgen, door de (schijn van) neutraliteit te handhaven.
Ja, daar heb je op zich wel gelijk in. Het dilemma met de boerka komt ook pas in zicht als iemand een uitkering aanvraagt waarvoor een sollicitatieplicht bestaat, terwijl iemand met een boerka behoorlijk kansloos is op de arbeidsmarkt. Dat is ook de situatie waarover ze eigenlijk regelgeving zouden moeten maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Och, het zijn allemaal niet de grootste issues. Ik vind het goed klinken, afgezien van het burqaverbod. Dan moet alles wat een kostuum is op straat verboden worden wmb.
Lijkt mij nogal wenselijk dat zittende en staande magistratuur geen geloofsuitingen zichtbaar hebben. Als je aan de ene kant loopt te schermen met de rechtsstaat en dit principele punt als het gaat om scheiding kerk en staat wegzet als symboolpolitiek, vraag ik mij af wat jouw bespiegelingen daadwerkelijk waard zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en moeten de agenten hun pet ook afdoen? En wat zouden ze vinden van die pruiken die in Engeland al eeuwen gebruikelijk zijn?
Meer dan symboolpolitiek zit er echt niet in bij dit experiment volgens mij
Heeft Ferrier haar principiele bezwaren eigenlijk al eens geformuleerd?quote:Op donderdag 30 september 2010 03:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
verraders
Eerlijk is eerlijk; ik kan mij op zich aardig vinden in deze voorstellen. Dat hoofddoekverbod vind ik nogal onzinnig, maar voor de rest valt het mij reuze mee. Maar niet verwonderlijk dat dit naar buiten wordt gebracht:quote:Op donderdag 30 september 2010 08:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar een hoofddoekjesverbod is geen verbod op geloofsuitingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij nogal wenselijk dat zittende en staande magistratuur geen geloofsuitingen zichtbaar hebben. Als je aan de ene kant loopt te schermen met de rechtsstaat en dit principele punt als het gaat om scheiding kerk en staat wegzet als symboolpolitiek, vraag ik mij af wat jouw bespiegelingen daadwerkelijk waard zijn.
Ik moet de eerste rechter met een kruisje of de bijbel nog tegenkomen hoor. Waarom denk je dat "eigen" kleding uberhaupt niet zichtbaar is. Dit zou helemaal wegvallen als een van de dames een hoofddoek op heeft.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar een hoofddoekjesverbod is geen verbod op geloofsuitingen.
Rechters inderdaad niet, maar agenten wel hoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moet de eerste rechter met een kruisje of de bijbel nog tegenkomen hoor. Waarom denk je dat "eigen" kleding uberhaupt niet zichtbaar is. Dit zou helemaal wegvallen als een van de dames een hoofddoek op heeft.
Dat klinkt al weer een beetje naar een kansloos uitruilkabinet.quote:Rutte komt niet aan WW,ontslagrecht
` Het minderheidskabinet Rutte-Verhagen
zal de WW niet versoberen en laat het
ontslagrecht ongemoeid.Dat laatste is
een overwinning voor de PVV,omdat VVD
en CDA voorstander waren van een
strengere regeling.
quote:Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
quote:Gisteren werd al bekend dat er nieuwe wegen worden aangelegd en dat het rookverbod in kleine cafés aan banden wordt gelegd.
http://www.elsevier.nl/we(...)heel-burqaverbod.htmquote:Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
VVD en CDA gaan helemaal niet akkoord met 'al die islam maatregelen'.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:31 schreef Compatibel het volgende:
Zijn er ook cijfers over het aantal immigranten dat een misdrijf pleegt waar minimaal twee jaar op staat? Dat zijn er vast 14 ofzo. EEN OVERWINNING VOOR DE DEMOCRATIE EN VOOR NEDERLAND!
Hoe gaan die kutMarokanen die stenen gooien nou aangepakt worden, daar ben ik benieuwd naar. Dat is de groep die voor problemen zorgt, en daar moeten al die anti islam maatregelen voor genomen worden?
Mee eens. Maar zoals je zelf al zegt is dit iets wat nu al niet voorkomt en daarnaast al jaren besproken. Hoofddoekjesverbod voor rechters is dus nogal symboolpolitiek en voor agenten, afhankelijk van je mening daarover, te specifiek of niet nodig.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:17 schreef eriksd het volgende:
Over agenten ben ik er nog iet uit. Maar rechters en OvJ moeten wat mij betreft een volstrekt neutraal karakter in de rechtszaal hebben.
Dat zeg ik ook niet. Ik doel natuurlijk op de PVV, die een flinke vinger in de pap krijgt. Er komt niet voor niets een boerkaverbod en een hoofddoekjesverbod bij publieke functies.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
VVD en CDA gaan helemaal niet akkoord met 'al die islam maatregelen'.
En wij maken ons zorgen over de stabiliteit van de Belgische politiek. Opheffing wordt niet meer uitgesloten?quote:Op donderdag 30 september 2010 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dehaene maakt zich ook zorgen over de stabiliteit van het beoogde Nederlandse kabinet. „Zelfs als het CDA het gedoogakkoord met de PVV goedkeurt, zal het minderheidskabinet een zeer labiele toestand worden, want Wilders zal ongetwijfeld proberen te provoceren.”
Misschien de minimumstraffen, maar het is inderdaad verstandiger het programma in zijn geheel te beoordelen en op dit thema alle overige maatregelen en plannen die daaraan zouden kunnen bijdragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik doel natuurlijk op de PVV, die een flinke vinger in de pap krijgt. Er komt niet voor niets een boerkaverbod en een hoofddoekjesverbod bij publieke functies.
Maar ik wacht af, want ik denk niet dat hierdoor kutMarokanen verdwijnen.
Tot nu toe valt het allemaal wel te behappen. Maar het zuur zal nog wel komen in de loop van de dag.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
Zoeken ze nu ook al gedoogsteun bij Marianne Thieme?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
Het CDA heeft een groene tak.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:54 schreef Picchia het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wie die voorstellen voor investeringen in groene energie naar voren heeft gebracht.
Dat is iets wat op landelijk politiek niveau geregeld dient te worden?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
Weer zo'n goed punt.quote:* Staphorst wordt een cultuurreservaat en zal afgescheiden worden met een hek.
Mwa, vond ik één van de weinige oprecht goede voorstellen in het PVV-programma.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoeken ze nu ook al gedoogsteun bij Marianne Thieme?
Ja. Er komt geen verruiming van het aantal koopzondagen. De bestaande situatie blijft.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is iets wat op landelijk politiek niveau geregeld dient te worden?
Elke keer als ik dat lees moet ik denken aan de middagen waarop ik aangevallen werd door VVDers met SHOPPEN IS OOK ZONDAGSRUST-tasjes.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja. Er komt geen verruiming van het aantal koopzondagen. De bestaande situatie blijft.
Ach, houd toch op man. Populistische gelul-maatregel, bedoeld om het Tokkie-volk te paaien. Ik heb er geen reet aan, want eenmanskroegen zijn een zeldzaamheid en zie je nergens in deze omgeving.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Een van de eerste punt dat uitgelekt is is dus het versoepelen van het rookverbod. Iets waar zogenaamde liberale partijen zoals D66 en GL tegen zijn. Dus de liberale principes van de VVD komen op dit punt iig al beter uit dan met een samenwerking met die andere twee partijen
Het is een beginpunt en kan een mooie stok om mee te slaan zijn voor de iets grotere kroegen en geleidelijk voor de nog wat grotere kroegenquote:Op donderdag 30 september 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, houd toch op man. Populistische gelul-maatregel, bedoeld om het Tokkie-volk te paaien. Ik heb er geen reet aan, want eenmanskroegen zijn een zeldzaamheid en zie je nergens in deze omgeving.
In juridisch opzicht is er veel minder snel sprake van discriminatie dan mensen vaak denken. In de meeste gevallen als je kunt beargumenteren waarom bepaald onderscheid relevant is en waarom bijvoorbeeld niet naar individuele gevallen gekeken kan worden is er geen sprake van ongeoorloofd onderscheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik vraag me af of sommige dingen juridisch mogelijk zijn zoals Nederlanderschap op proef en een verbod op specifiek hoofdoekjes bij de rechtgevende macht. Volgens mij moet dat voor alle religieuze tekens gelden, anders is er sprake van discriminatie.
Dat lijstje valt inderdaad nog mee, zelfs een punt waar ik achter sta (opslag op energierekening). Maar ik houd mijn hart vast voor wat ze met de zorg en de huren gaan doen, want die 18 miljard moet toch ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Neuh, niet als het alléén om hooddoekjes gaat en niet óók om andere religieuze uitingen (keppeltje. Sikh-tulband etc). Als andere religieuze uitingen wél mogen is er m.i. wel degelijk sprake van discriminatiequote:Op donderdag 30 september 2010 10:21 schreef Picchia het volgende:
[..]
In juridisch opzicht is er veel minder snel sprake van discriminatie dan mensen vaak denken. In de meeste gevallen als je kunt beargumenteren waarom onderscheid relevant is en waarom er niet naar individuele zaken gekeken kan worden is er geen sprake van ongeoorloofd onderscheid.
Overigens moet je in het geval van hoofddoekjes verschillende belangen (van de democratische rechtsstaat en grondrechten) tegen elkaar opwegen. Gelijkheid en godsdienst zijn strijdig. Vrijheid van meningsuiting. Godsdienst en secularisatie ook. Er is geen één juiste manier om dit te wegen. Het is een kwestie van interpretatie.
Precies, ze hebben volgens mij alleen de maatregelen laten uitlekken waar de meeste mensen wel enigszins mee kunnen leven. Hoe laat volgt de rest?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat lijstje valt inderdaad nog mee, zelfs een punt waar ik achter sta (opslag op energierekening). Maar ik houd mijn hart vast voor wat ze met de zorg en de huren gaan doen, want die 18 miljard moet toch ergens vandaan komen.
Ja, die 18 miljard. Tot nu toe tel ik 500 miljoen. En een onbekend bedrag met het ophogen vd pensionleeftijd naar 66. Of valt dat laatste buiten de 18 miljard, gezien dat al bekend was?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat lijstje valt inderdaad nog mee, zelfs een punt waar ik achter sta (opslag op energierekening). Maar ik houd mijn hart vast voor wat ze met de zorg en de huren gaan doen, want die 18 miljard moet toch ergens vandaan komen.
En dan één partij die gedoogsteun geeft en geen verantwoordelijkheid draagt. En die andere twee partijen die net doen alsof ze niet met de PVV in zee gaan, want ach, ze gedogen alleen maar. Ja, de verantwoordelijkheid spat er aan alle kanten vanaf...quote:Kabinet Rutte-Verhagen: Vrijheid en Verantwoordelijkheid
Ja, vanaf volgende week is niemand meer verzekerd.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, die 18 miljard. Tot nu toe tel ik 500 miljoen. En een onbekend bedrag met het ophogen vd pensionleeftijd naar 66. Of valt dat laatste buiten de 18 miljard, gezien dat al bekend was?
Ik denk dat er miljarden bezuinigd wordt op huursubsidie (en de HRA uiteraard niet wordt aangeraakt, want dat zou niet liberaal zijn).
Vrijheid, ik ben benieuwd hoeveel vrijheidsbeperkende maatregelen ze gaan nemen.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:30 schreef ErikT het volgende:
Dat motto van het kabinet is overigens ook wel redelijk briljant:
[..]
En dan één partij die gedoogsteun geeft en geen verantwoordelijkheid draagt. En die andere twee partijen die net doen alsof ze niet met de PVV in zee gaan, want ach, ze gedogen alleen maar. Ja, de verantwoordelijkheid spat er aan alle kanten vanaf...
de boerka mag al niet meer, als agent mag je geen hoofddoekje meer dragen (maar er wordt niks gezegd over kruisjes, keppeltjes, tulbanden etc). Dus het moslimpje pesten begint al.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrijheid, ik ben benieuwd hoeveel vrijheidsbeperkende maatregelen ze gaan nemen.
Op zich niet onredelijkquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
Stilstand, jammer. Probeer liever na te denken over nieuwe plannen rond een moderne arbeidsmarktquote:* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
Triest, laat mensen gewoon tot 67 werken en ga geen geld weggooien in een jaartjequote:* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
Mag van mij. Wordt er niet warm of koud van.quote:* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
Agenten oke. Dierenagenten zijn trieste geldverspilling voor werk dat gewone agenten ook wel kunnen.quote:* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
Primaquote:* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
Zucht, daar gaan we weer...quote:* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
Goed plan!quote:* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
.quote:* Aanleg nieuwe wegen
Dat mag mits dat niet in zakken van bestuurders verdwijntquote:* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
Gemiste kansquote:* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
Interessantquote:* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
Slecht plan al is het nog beter dat het nivellerend leenstelselquote:* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
Als je er een karikatuur van maakt wel ja.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Jud1th het volgende:
"Verantwoordelijkheid" is altijd een mooi eufenisme voor: "Ieder voor zich en de rest kan doodvallen!"
Ja, ik ben ook benieuwd wat de bezuinigingen zullen zijn. Dit ziet er allemaal leuk uit...quote:Op donderdag 30 september 2010 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot nu toe valt het allemaal wel te behappen. Maar het zuur zal nog wel komen in de loop van de dag.
Was het maar een karikatuur, die "ieder voor zich mentaliteit" is helaas de harde werkelijkheid aan het worden in Nederland.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als je er een karikatuur van maakt wel ja.
Iddquote:Op donderdag 30 september 2010 10:43 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Was het maar een karikatuur, die "ieder voor zich mentaliteit" is helaas de harde werkelijkheid aan het worden in Nederland.
Als ik zie hoeveel voorzieningen er op dit moment nog zijn kan ik dat moeilijk geloven. Volgens mij tref je het in praktisch elk ander land in de wereld slechter.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:43 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Was het maar een karikatuur, die "ieder voor zich mentaliteit" is helaas de harde werkelijkheid aan het worden in Nederland.
Maar wat is dat dan, eigen verantwoordelijkheid? Iedereen een fulltime baan? Of is het ook je verantwoordelijkheid om voor je familieleden te zorgen? Of om vrijwilligerswerk te doen? Of om je eigen zorg te betalen? Of om bij te dragen aan die voor iedereen?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel voorzieningen er op dit moment nog zijn kan ik dat moeilijk geloven. Volgens mij tref je het in praktisch elk ander land in de wereld slechter.
Daarnaast is eigen verantwoordelijkheid bevorderen natuurlijk goed, maar dat impliceert niet gelijk dat het "ieder voor zich" gaat worden.
Dat zijn dergelijke motto's per definitie. Als je daarin alle nuances uit moet gaan schrijven is het natuurlijk geen kort en bondig motto meer. Zo kan ik ook wel op elk motto eenvoudig schieten.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar wat is dat dan, eigen verantwoordelijkheid? Iedereen een fulltime baan? Of is het ook je verantwoordelijkheid om voor je familieleden te zorgen? Of om vrijwilligerswerk te doen? Of om je eigen zorg te betalen? Of om bij te dragen aan die voor iedereen?
Het is een volstrekt loze kreet als de richting niet aangegeven wordt.
Welnee. Er zal niet letterlijk staan dat je geen hoofddoek mag dragen als agent of rechter, maar hoofdbedekkende kledingstukken,quote:Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
de boerka mag al niet meer, als agent mag je geen hoofddoekje meer dragen (maar er wordt niks gezegd over kruisjes, keppeltjes, tulbanden etc). Dus het moslimpje pesten begint al.
Ga daar maar niet vanuit.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Welnee. Er zal niet letterlijk staan dat je geen hoofddoek mag dragen als agent of rechter, maar hoofdbedekkende kledingstukken,
Maar hoe lang nog? Er wordt al jaren gesneden in al die voorzieningen. De stufi wordt alweer met een jaar ingekort, het basispakket gaat verder worden uitgekleed, etc. Subsidies worden steeds verder uitgekleed, want "waarom zou je immers meebetalen aan iets waar je niet van profiteert?". Er wordt steeds harder geroepen om de ontwikkelings hulp af te schaffen ("laat die mensen in Afrika maar barsten"), etc. Vooral bij de jongere generatie zie je die mentaliteit, en ik maak me dan ook ernstig zorgen over de toekomst.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als ik zie hoeveel voorzieningen er op dit moment nog zijn kan ik dat moeilijk geloven. Volgens mij tref je het in praktisch elk ander land in de wereld slechter.
Nee, dat klopt, daarom zie je ook bij links de opvatting dat b.v. wie kan werken ook moet werken, alleen je moet oppassen dat je er niet te ver in doorschiet. De keuze is vooral tussen de goeden laten lijden onder de slechten (de aanpak waar rechts vooral voor kiest), of degenen die het nodig hebben steun bieden en dan maar accepteren dat er ook misbruik van wordt gemaakt (de aanpak waar links voor kiest). Mijn voorkeur gaat toch uit naar de linkse aanpak, want zo slecht gaat het helemaal niet met Nederland, dus ik kan er wel mee leven dat er ook mensen zijn die misbruik maken van voorzieningen. Ik wil daar best belasting voor betalen als dat betekent dat degenen die het verdienen in ieder geval de hulp krijgen die ze nodig hebben.quote:Daarnaast is eigen verantwoordelijkheid bevorderen natuurlijk goed, maar dat impliceert niet gelijk dat het "ieder voor zich" gaat worden.
Ja en dat deed ik dan ook, gezien de PVV overduidelijk geen regeringsverantwoordelijkheid neemt, en het CDA en VVD geen verantwoordelijkheid nemen voor hun keuze met de PVV in zee te gaan, omdat ze niet in het kabinet komen te zitten.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat zijn dergelijke motto's per definitie. Als je daarin alle nuances uit moet gaan schrijven is het natuurlijk geen kort en bondig motto meer. Zo kan ik ook wel op elk motto eenvoudig schieten.
Ja wat een waardeloze zet is dit zeg. Laten we nog ff wat meer ruzie gaan maken met België omdat meneer Koppejan anders moeilijk gaat doen over samenwerking met de PVV.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:01 schreef Toad het volgende:
Wel een saillant detail: kennelijk wil het nieuwe kabinet een alternatief zoeken voor ontpoldering (compensatiemaatregel omdat de Westerschelde is verdiept). Een tijdje terug stemde de gehele CDA-fractie in met het besluit om de Hedwige te ontpolderen, maar was er een dissident... Ad Koppejan.
Bepaalde voorzieningen worden in hun huidige hoedanigheid in de toekomst simpelweg onbetaalbaar, daarom moet er nu iets aan gebeuren voordat het te laat is en er in de toekomst helemaal geen voorzieningen meer getroffen kunnen worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:00 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Maar hoe lang nog? Er wordt al jaren gesneden in al die voorzieningen. De stufi wordt alweer met een jaar ingekort, het basispakket gaat verder worden uitgekleed, etc. Subsidies worden steeds verder uitgekleed, want "waarom zou je immers meebetalen aan iets waar je niet van profiteert?". Er wordt steeds harder geroepen om de ontwikkelings hulp af te schaffen ("laat die mensen in Afrika maar barsten"), etc. Vooral bij de jongere generatie zie je die mentaliteit, en ik maak me dan ook ernstig zorgen over de toekomst.
In het laatste heb je zeker een punt. Misbruik zal nooit volledig verdwijnen, maar het kan wel geminimaliseerd worden.quote:Nee, dat klopt, daarom zie je ook bij links de opvatting dat b.v. wie kan werken ook moet werken, alleen je moet oppassen dat je er niet te ver in doorschiet. De keuze is vooral tussen de goeden laten lijden onder de slechten (de aanpak waar rechts vooral voor kiest), of degenen die het nodig hebben steun bieden en dan maar accepteren dat er ook misbruik van wordt gemaakt (de aanpak waar links voor kiest). Mijn voorkeur gaat toch uit naar de linkse aanpak, want zo slecht gaat het helemaal niet met Nederland, dus ik kan er wel mee leven dat er ook mensen zijn die misbruik maken van voorzieningen. Ik wil daar best belasting voor betalen als dat betekent dat degenen die het verdienen in ieder geval de hulp krijgen die ze nodig hebben.
Ik vraag mij af of Koppejan hiervoor zijn eventuele principiële bezwaren voor aan de kant zou zetten. Maar het is overduidelijk een knipoog naar hem toe.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:01 schreef Toad het volgende:
Wel een saillant detail: kennelijk wil het nieuwe kabinet een alternatief zoeken voor ontpoldering (compensatiemaatregel omdat de Westerschelde is verdiept). Een tijdje terug stemde de gehele CDA-fractie in met het besluit om de Hedwige te ontpolderen, maar was er een dissident... Ad Koppejan.
quote:DEN HAAG - CDA-leider Maxime Verhagen is er niet in geslaagd met het onderhandelingsresultaat de bezwaren van Ad Koppejan en Kathleen Ferrier weg te nemen.
...
Beide hebben ze spreektijd aangevraagd op het congres. Op basis van dit congres zullen ze hun definitieve oordeel geven.
"Ik wil daarbij niet alleen kijken naar de stemverhoudingen, maar ook naar de gehele sfeer tijdens het congres", aldus Ferrier.
Dat valt ook wel mee, zowel de zorgvraag als de kosten van de daadwerkelijke zorgverlening zijn in Nederland relatief laag in vergelijking met de rest van Europa. De kosten zitten vooral in de overhead (administratieve rompslomp, managements-lagen, etc.) Zie ook dit artikel: Niet zorg, maar zorgsysteem is te duur.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:16 schreef MSLOVER het volgende:
Nog even afgezien van het feit dat de enorme kosten in de zorg vooral worden veroorzaakt door de zorgverleners zelf en niet dat wij er nu zoveel meer gebruik van maken. Als men het normaal vind om 500 euro per 5 minuten te rekenen, dan snap ik ook wel dat het duur wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |