Dat zeg ik ook niet. Ik doel natuurlijk op de PVV, die een flinke vinger in de pap krijgt. Er komt niet voor niets een boerkaverbod en een hoofddoekjesverbod bij publieke functies.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
VVD en CDA gaan helemaal niet akkoord met 'al die islam maatregelen'.
En wij maken ons zorgen over de stabiliteit van de Belgische politiek. Opheffing wordt niet meer uitgesloten?quote:Op donderdag 30 september 2010 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dehaene maakt zich ook zorgen over de stabiliteit van het beoogde Nederlandse kabinet. „Zelfs als het CDA het gedoogakkoord met de PVV goedkeurt, zal het minderheidskabinet een zeer labiele toestand worden, want Wilders zal ongetwijfeld proberen te provoceren.”
Misschien de minimumstraffen, maar het is inderdaad verstandiger het programma in zijn geheel te beoordelen en op dit thema alle overige maatregelen en plannen die daaraan zouden kunnen bijdragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik doel natuurlijk op de PVV, die een flinke vinger in de pap krijgt. Er komt niet voor niets een boerkaverbod en een hoofddoekjesverbod bij publieke functies.
Maar ik wacht af, want ik denk niet dat hierdoor kutMarokanen verdwijnen.
Tot nu toe valt het allemaal wel te behappen. Maar het zuur zal nog wel komen in de loop van de dag.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
Zoeken ze nu ook al gedoogsteun bij Marianne Thieme?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
Het CDA heeft een groene tak.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:54 schreef Picchia het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wie die voorstellen voor investeringen in groene energie naar voren heeft gebracht.
Dat is iets wat op landelijk politiek niveau geregeld dient te worden?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
Weer zo'n goed punt.quote:* Staphorst wordt een cultuurreservaat en zal afgescheiden worden met een hek.
Mwa, vond ik één van de weinige oprecht goede voorstellen in het PVV-programma.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoeken ze nu ook al gedoogsteun bij Marianne Thieme?
Ja. Er komt geen verruiming van het aantal koopzondagen. De bestaande situatie blijft.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is iets wat op landelijk politiek niveau geregeld dient te worden?
Elke keer als ik dat lees moet ik denken aan de middagen waarop ik aangevallen werd door VVDers met SHOPPEN IS OOK ZONDAGSRUST-tasjes.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja. Er komt geen verruiming van het aantal koopzondagen. De bestaande situatie blijft.
Ach, houd toch op man. Populistische gelul-maatregel, bedoeld om het Tokkie-volk te paaien. Ik heb er geen reet aan, want eenmanskroegen zijn een zeldzaamheid en zie je nergens in deze omgeving.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Een van de eerste punt dat uitgelekt is is dus het versoepelen van het rookverbod. Iets waar zogenaamde liberale partijen zoals D66 en GL tegen zijn. Dus de liberale principes van de VVD komen op dit punt iig al beter uit dan met een samenwerking met die andere twee partijen
Het is een beginpunt en kan een mooie stok om mee te slaan zijn voor de iets grotere kroegen en geleidelijk voor de nog wat grotere kroegenquote:Op donderdag 30 september 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, houd toch op man. Populistische gelul-maatregel, bedoeld om het Tokkie-volk te paaien. Ik heb er geen reet aan, want eenmanskroegen zijn een zeldzaamheid en zie je nergens in deze omgeving.
In juridisch opzicht is er veel minder snel sprake van discriminatie dan mensen vaak denken. In de meeste gevallen als je kunt beargumenteren waarom bepaald onderscheid relevant is en waarom bijvoorbeeld niet naar individuele gevallen gekeken kan worden is er geen sprake van ongeoorloofd onderscheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik vraag me af of sommige dingen juridisch mogelijk zijn zoals Nederlanderschap op proef en een verbod op specifiek hoofdoekjes bij de rechtgevende macht. Volgens mij moet dat voor alle religieuze tekens gelden, anders is er sprake van discriminatie.
Dat lijstje valt inderdaad nog mee, zelfs een punt waar ik achter sta (opslag op energierekening). Maar ik houd mijn hart vast voor wat ze met de zorg en de huren gaan doen, want die 18 miljard moet toch ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Neuh, niet als het alléén om hooddoekjes gaat en niet óók om andere religieuze uitingen (keppeltje. Sikh-tulband etc). Als andere religieuze uitingen wél mogen is er m.i. wel degelijk sprake van discriminatiequote:Op donderdag 30 september 2010 10:21 schreef Picchia het volgende:
[..]
In juridisch opzicht is er veel minder snel sprake van discriminatie dan mensen vaak denken. In de meeste gevallen als je kunt beargumenteren waarom onderscheid relevant is en waarom er niet naar individuele zaken gekeken kan worden is er geen sprake van ongeoorloofd onderscheid.
Overigens moet je in het geval van hoofddoekjes verschillende belangen (van de democratische rechtsstaat en grondrechten) tegen elkaar opwegen. Gelijkheid en godsdienst zijn strijdig. Vrijheid van meningsuiting. Godsdienst en secularisatie ook. Er is geen één juiste manier om dit te wegen. Het is een kwestie van interpretatie.
Precies, ze hebben volgens mij alleen de maatregelen laten uitlekken waar de meeste mensen wel enigszins mee kunnen leven. Hoe laat volgt de rest?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat lijstje valt inderdaad nog mee, zelfs een punt waar ik achter sta (opslag op energierekening). Maar ik houd mijn hart vast voor wat ze met de zorg en de huren gaan doen, want die 18 miljard moet toch ergens vandaan komen.
Ja, die 18 miljard. Tot nu toe tel ik 500 miljoen. En een onbekend bedrag met het ophogen vd pensionleeftijd naar 66. Of valt dat laatste buiten de 18 miljard, gezien dat al bekend was?quote:Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat lijstje valt inderdaad nog mee, zelfs een punt waar ik achter sta (opslag op energierekening). Maar ik houd mijn hart vast voor wat ze met de zorg en de huren gaan doen, want die 18 miljard moet toch ergens vandaan komen.
En dan één partij die gedoogsteun geeft en geen verantwoordelijkheid draagt. En die andere twee partijen die net doen alsof ze niet met de PVV in zee gaan, want ach, ze gedogen alleen maar. Ja, de verantwoordelijkheid spat er aan alle kanten vanaf...quote:Kabinet Rutte-Verhagen: Vrijheid en Verantwoordelijkheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |