abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2010 @ 17:39:32 #201
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988076
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och god, de dooddoeners vliegen me weer om de oren. :')

En als je voorgaande topics even goed had doorgelezen, had je gezien dat ik niet eens borstvoeding in het openbaar durf te geven, oa door gedachten en reacties van mensen zoals jij. Hulde! _O_
Ik zal ook zeker een moeder op aanspreken als dat zomaar in het openbaar gebeurt, dus hulde voor je anticipatievermogen. ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 17:41:24 #202
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988149
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och god, de dooddoeners vliegen me weer om de oren. :')

En als je voorgaande topics even goed had doorgelezen, had je gezien dat ik niet eens borstvoeding in het openbaar durf te geven, oa door gedachten en reacties van mensen zoals jij. Hulde! _O_
Wat ik van jou wil weten, wat is er zo raar aan mensen die borstvoeding in het openbaar niet op prijs stellen dan?
pi_86988150
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik vergelijk geen borst of poep, ik vergelijk fatsoensnorm en fatsoensnorm.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Die twee zijn gewoon niet te vergelijken. Omdat verschonen niet smakelijk is op een terras en dus niet fatsoenlijk, is het niet opeens zo dat borstvoeding dat DUS ook niet is. Die twee hebben gewoon geen ruk met elkaar te maken.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86988155
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:39 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Ik zal ook zeker een moeder op aanspreken als dat zomaar in het openbaar gebeurt, dus hulde voor je anticipatievermogen. ^O^
Wat zou je dan zeggen? Ik vraag dit echt uit nieuwsgierigheid, hoor. En wat verwacht je dan van de moeder in kwestie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86988218
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:37 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Het is de combinatie. Goed lezen!
Dit was geen reactie op jou, maar op Swiffer. Ik heb je goed gelezen hoor. Maar je reactie kwam pas later.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:43:28 #206
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988227
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Die twee zijn gewoon niet te vergelijken. Omdat verschonen niet smakelijk is op een terras en dus niet fatsoenlijk, is het niet opeens zo dat borstvoeding dat DUS ook niet is. Die twee hebben gewoon geen ruk met elkaar te maken.
nee, je snapt het nog steeds niet.
Ik vind poep, en borstvoeding in je blootje ff plat gezegd, beiden te vergelijken, omdat ik vind dat het beiden onfatsoenlijk is, en het wel degelijk met fatsoensnormen te maken heeft HOE het wordt gedaan en WAAR.

als IK vind dat een baby verschonen op een eettafel normaal is, en ik doe dat, dan moet jij dat oo normaal vinden, is hetzelfde in mijn ogen als

als ik vind dat borstvoeden in het openbaar normaal is, en ik doe dat, dan moet jij dat ook normaal vinden.

ik krijg metaforisch gezegd alleen maar de vraag terug waarom ik borstvoeden in t openbaar een probleem vind. Waarom zijn poepluiers op een eettafel vies? Wie zegt dat?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:43:43 #207
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988237
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat zou je dan zeggen? Ik vraag dit echt uit nieuwsgierigheid, hoor. En wat verwacht je dan van de moeder in kwestie?
Of ze het even ergens anders kan doen. In een restaurant kan je best een paar meter met je kind naar de wc lopen om je daar terug te trekken. Dat hoeft toch niet open en bloot te gebeuren?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:45:15 #208
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988292
Ik denk dat ik zou vragen waarom het nu en hier moet, en dus niet even ergens anders kan. Dat deed ik ook bij persoon op terras, en ik kon bij wijze van spreken oprotten of klappen krijgen...
pi_86988326
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:39 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Nja zoals velen het openbaar borstvoeden nooit zien,heb ik nog nooit ontblote lijven in lingeriereclames gezien..
maar er zullen mensen zijn die en billboard van een lingeriemodel met weinig aan dr lijf als onprettig ervaren, en als zij dat vinden, dan is dat toch hun goed recht? Dan moet daar toch ook een compromis in worden gevonden? Dan is het toch ook niet van IK vind het wel normaal, je ziet er iets te sexueels in? Of wat iemand er dan ook in mag zien wat ik niet zou zien.
Ik heb nog nooit zogende vrouwen hun borsten volledig zien ontbloten. Ik heb ook nog nooit lingeriereclames gezien zonder bloot. Prima dat ze dat niet prettig vinden. Maar heel jammer voor ze. Zoals nu dus ook het geval is. En in lingerie reclames is het natuurlijk absoluut seksueel! Borstvoeding niet.
pi_86988430
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Of ze het even ergens anders kan doen. In een restaurant kan je best een paar meter met je kind naar de wc lopen om je daar terug te trekken. Dat hoeft toch niet open en bloot te gebeuren?
En jij vindt werkelijk dat een moeder met een baby op een openbaar toilet (lekker schoon en gemakkelijk) moet gaan zitten, als ze heel discreet, waarbij je bijna niets ziet, haar kind eten geeft? Want dat 'open en bloot' is over het algemeen weinig bloot.
pi_86988444
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat heeft het verschonen van een baby op tafel hiermee te maken?
nou een kind schijt nou eenmaal een paar keer per dag, kun je hem niet aanrekenen trouwens. Net als dat hij een paar keer moet eten. Ik vind dat als je borstvoeding mag geven in een restaurant bijvoorbeeld, je ook het kind mag verschonen in een restaurant. Dat doe je niet in zo'n onhygiënisch toilet natuurlijk ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 17:49:29 #212
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988456
dat kun je heus anders stellen.

lingerie = bloot
borstvoeding = bloot..

Zo beter?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:49:52 #213
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988472
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

nou een kind schijt nou eenmaal een paar keer per dag, kun je hem niet aanrekenen trouwens. Net als dat hij een paar keer moet eten. Ik vind dat als je borstvoeding mag geven in een restaurant bijvoorbeeld, je ook het kind mag verschonen in een restaurant. Dat doe je niet in zo'n onhygiënisch toilet natuurlijk ;)
My point exaclty.

poep=toilet
blote borst=thuis/stil plekje
  woensdag 29 september 2010 @ 17:52:32 #214
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988573
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En jij vindt werkelijk dat een moeder met een baby op een openbaar toilet (lekker schoon en gemakkelijk) moet gaan zitten, als ze heel discreet, waarbij je bijna niets ziet, haar kind eten geeft? Want dat 'open en bloot' is over het algemeen weinig bloot.
"discreet" en "in een restaurant borstvoeding geven" gaan niet samen. Ik snap niet wat het probleem is om niet naar het toilet te gaan. Je doet toch niks anders dan de deur opendoen, je borst te voor schijn halen en je kind voeden? Of is het pas goed met 50 paar starende ogen op je?
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 17:53:21 #215
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86988611
Jij eet toch ook niet op het toilet?

Lekker hygienisch om je kind borstvoeding te geven op een plek waar het niet bepaald schoon in!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_86988633
Nou ja, ik ga me uit de "discussie" terugtrekken. Ik begrijp de meeste argumenten werkelijk waar niet. Ik kan best begrijpen dat mensen een zekere gene voelen als ze zoiets in hun omgeving ineens zien gebeuren. Dat ze zich wat ongemakkelijk voelen en het liever niet zouden zien. Kan ik allemaal best in komen en het is natuurlijk ook hun goed recht.
Maar de manier waarop sommigen erover posten, gaat me echt wat te ver. Ik heb helemaal geen zin om er dan verder over van gedachten te wisselen, dus veel plezier verder.
pi_86988644
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:52 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

"discreet" en "in een restaurant borstvoeding geven" gaan niet samen. Ik snap niet wat het probleem is om niet naar het toilet te gaan. Je doet toch niks anders dan de deur opendoen, je borst te voor schijn halen en je kind voeden? Of is het pas goed met 50 paar starende ogen op je?
Nooit gehoord van doeken die je voor je borsten kunt 'hangen' zodat geen hond het ziet? Een draagdoek waar de baby al in zit bv?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:54:30 #218
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988654
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:53 schreef just me het volgende:

Lekker hygienisch om je kind borstvoeding te geven op een plek waar het niet bepaald schoon in!
als ik eet haal ik geen tiet te voor schijn. :') _O-
pi_86988676
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik ga me uit de "discussie" terugtrekken. Ik begrijp de meeste argumenten werkelijk waar niet. Ik kan best begrijpen dat mensen een zekere gene voelen als ze zoiets in hun omgeving ineens zien gebeuren. Dat ze zich wat ongemakkelijk voelen en het liever niet zouden zien. Kan ik allemaal best in komen en het is natuurlijk ook hun goed recht.
Maar de manier waarop sommigen erover posten, gaat me echt wat te ver. Ik heb helemaal geen zin om er dan verder over van gedachten te wisselen, dus veel plezier verder.
Je komt duidelijk niet vaak buiten OUD. Welkom op Fok!
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 29 september 2010 @ 17:54:56 #220
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988680
@ChickenTnight\

ze hebben niet al na 3 minuten genoeg binnen ofzo.. T is niet dat je ff lekker een half uurtje in de plee gaat staan/zitten.. Midden in een restaurant hoeft niet, maar een toilet wordt ook door anderen gebruikt, krijg je dat ge-emmer weer lijk me. En eten terwijl je poep ruikt lijt me niet echt fantastisch.. :)
pi_86988688
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:53 schreef just me het volgende:

Je hoeft het kind toch niet op het toilet te leggen?? Het kan zomaar dat het in het restaurant net zo smerig is. Je kan toch ook je kind bij de kranen/spiegels te drinken te geven, je hoeft niet perse op een pot te zitten.

Nee dan al die mensen in een restaurant die hoesten en niezen,... of misschien wel open TBC hebben, weet jij het?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:55:16 #222
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988694
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nooit gehoord van doeken die je voor je borsten kunt 'hangen' zodat geen hond het ziet? Een draagdoek waar de baby al in zit bv?
Mij niet bekend.
pi_86988708
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:54 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

als ik eet haal ik geen tiet te voor schijn. :') _O-
Vroeger geen borstvoeding van je mammie gehad?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:56:36 #224
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988745
quote:

[..]

Goh, laten we het nou juist over de gevallen hebben waar geen zakdoek/draagdoek whatever aan te pas komt? Fijn dat je die uitvinding benoemt, maar de kern van de discussie komt er niet echt door he?
pi_86988784
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als dit de argumenten worden dan zal er zo nog wel iemand afhaken bij gebrek aan input _O-
pi_86988785
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Mij niet bekend.
Daarom. ^O^

Ik geloof er niks van dat zoveel mensen hier in restaurants en terrassen ineens geconfronteerd worden met moeders die hun zogende borsten volledig en uitdagend en asociaal tentoonstellen.

Ik trek me ook terug uit deze discussie.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:57:42 #227
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988797
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:54 schreef Swiffer het volgende:
@ChickenTnight\

ze hebben niet al na 3 minuten genoeg binnen ofzo.. T is niet dat je ff lekker een half uurtje in de plee gaat staan/zitten.. Midden in een restaurant hoeft niet, maar een toilet wordt ook door anderen gebruikt, krijg je dat ge-emmer weer lijk me. En eten terwijl je poep ruikt lijt me niet echt fantastisch.. :)
In dat geval, waarom geen flesvoeding voor tripjes naar restaurant e.d.? Dan gaat voeden ook sneller of niet?
  woensdag 29 september 2010 @ 17:58:41 #228
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988832
Daaag!
  woensdag 29 september 2010 @ 17:59:39 #229
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86988863
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:57 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

In dat geval, waarom geen flesvoeding voor tripjes naar restaurant e.d.? Dan gaat voeden ook sneller of niet?
Dat was in t vorige topic al besproken, koude melk krijgen die kleintjes niet weg, en microwaven mag niet omdat het te snel te heet wordt...

Een kind kan niet zomaar switchen op poedermelk of borstvoeding zonder finaal aan de buikloop te gaan of krampjes te krijgen.

Voeden gaat sneller, maar het borstvoeden gaat om het welzijn van het kind, meer vitaminen en vetten / weerstand enz. de poedermelk niet biedt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:01:18 #230
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86988919
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

_O-

Ik weet dat borstvoeding of flesvoeding geven een zeer levendige discussie is onder moeders. dus als je denkt mij hiermee te raken... _O- Ga lekker terug naar dat klein moederwereldje. En als je ooit je tiet aan je kind in het openbaar geeft hoop ik je tegen te komen! *) ~O>
pi_86989657
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:01 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

_O-

Ik weet dat borstvoeding of flesvoeding geven een zeer levendige discussie is onder moeders. dus als je denkt mij hiermee te raken... _O- Ga lekker terug naar dat klein moederwereldje. En als je ooit je tiet aan je kind in het openbaar geeft hoop ik je tegen te komen! *) ~O>
Wat zit je nu verontwaardigd te doen? Ik quote toch echt een post van jou met een ontzettend domme opmerking. En dan mag ik niet zo doen? Tsssss...

Verder leef ik helemaal niet in een klein moederwereldje maar heb ik hele brede interesse in van alles en nog wat hoor, niet zo kortzichtig denken aub. Volgens mij ben je wel geraakt. :+
pi_86989796
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat zit je nu verontwaardigd te doen? Ik quote toch echt een post van jou met een ontzettend domme opmerking. En dan mag ik niet zo doen? Tsssss...

Verder leef ik helemaal niet in een klein moederwereldje maar heb ik hele brede interesse in van alles en nog wat hoor, niet zo kortzichtig denken aub. Volgens mij ben je wel geraakt. :+
Jij hebt gelukkig niet de onbedwingbare behoefte te posten, ofschoon je had gemeld je terug te trekken uit de discussie.
Pot, ketel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 september 2010 @ 18:37:01 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86990138
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:52 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Flikker toch op zeg, volgens mij heb je werkelijk nog nooit iemand in een restaurant borstvoeding zien geven... En dat wil dus niet zeggen dat het nog nooit gebeurd is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86990324
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Flikker toch op zeg, volgens mij heb je werkelijk nog nooit iemand in een restaurant borstvoeding zien geven... En dat wil dus niet zeggen dat het nog nooit gebeurd is.
Het gaat om het principe.....maar ok, wij begrijpen wel dat moeders niet kunnen omgaan met kritiek op hun kroost. Dat toont in ieder geval van empathisch vermogen, iets wat ik bij veel moeders nou weer mis ;)
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 18:57:30 #235
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86990878
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het gaat om het principe.....maar ok, wij begrijpen wel dat moeders niet kunnen omgaan met kritiek op hun kroost. Dat toont in ieder geval van empathisch vermogen, iets wat ik bij veel moeders nou weer mis ;)
Principieel vind ik het ook geen gezicht als een man aan zijn kruis staat te krabbelen maar ach, als ik er me eraan stoor dan kijk ik toch niet ;)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86991030
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:57 schreef just me het volgende:

[..]

Principieel vind ik het ook geen gezicht als een man aan zijn kruis staat te krabbelen maar ach, als ik er me eraan stoor dan kijk ik toch niet ;)
Soms hoor je vrouwen nog weleens een opmerking maken; 'hulp nodig' en dan lacht de man ;) zal dit andersom ook zo zijn?

;)
  woensdag 29 september 2010 @ 19:01:52 #237
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86991051
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je was toch weg? :')

Je relativeringsvermogen is tijdens je zwangerschap als sneeuw voor de zon verdwenen, is het niet? _O-

Leuk, zo'n verdedigend moedertje. :D
  woensdag 29 september 2010 @ 19:02:18 #238
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86991070
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jawel.
pi_86991348
quote:

[..]

Waarschijnlijk is het nooit opgevallen omdat dit juist discreet gebeurd.

Als je het al ziet, zijn het de indiscrete gevallen, en dan denk ik ook :"dat kan een beetje ingetogener".
Echter de indiscrete vorm heb ik nog nooit gezien.
pi_86991518
Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad (en nu nog steeds niet) als ik een vrouw borstvoeding zag geven. Het is nu eenmaal goed voor de baby en hij/zij moet toch eten ook al is het in het openbaar.
Maar het lijkt of de mensen tegenwoordig steeds minder dingen van hun medemens accepteren. Dat is jammer vind ik. Kijk dan gewoon de andere kant op als je een moeder geen borstvoeding wil zien geven (waar je overigens zowat niets meer van ziet tegenwoordig door de speciale doeken enz.).
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 september 2010 @ 19:13:35 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86991601
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Jawel.
En, wat zei de vrouw in kwestie toen je haar aansprak?
pi_86991980
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij hebt gelukkig niet de onbedwingbare behoefte te posten, ofschoon je had gemeld je terug te trekken uit de discussie.
Pot, ketel.
Dát, (of nee, dít!) is echt de laatste post. Echt waar hoor. :P
pi_86992016
nummer_zoveel en haar labiele postgedrag weer door de bocht :')
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 19:42:48 #244
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86992909
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:22 schreef Scorpie het volgende:
nummer_zoveel en haar labiele postgedrag weer door de bocht :')
borstvoedende vrouwen hebben vaker last van hormonen *)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86993026
Mensen plassen tegen gevels aan, gooien troep op straat, laten honden overal poepen, laten openbare toiletten smerig achter, gooien gebruikte condooms in de struiken. We zijn in mijn ogen een van de smerigste volkjes op aarde wat dit alles betreft, maar waar maken we ons lekker druk om. Borstvoeding. Het is echt lachwekkend.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_86993758
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef mane het volgende:
Mensen plassen tegen gevels aan, gooien troep op straat, laten honden overal poepen, laten openbare toiletten smerig achter, gooien gebruikte condooms in de struiken. We zijn in mijn ogen een van de smerigste volkjes op aarde wat dit alles betreft, maar waar maken we ons lekker druk om. Borstvoeding. Het is echt lachwekkend.
Al die zaken die jij opnoemt zijn verwerpelijk. Dus niet 'alleen borstvoeding in het openbaar' ;) kwestie van én - én :Y

edit; aangepast om misverstanden te voorkomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ronnie_bravo op 29-09-2010 21:06:09 ]
pi_86996105
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Al die zaken die jij opnoemt zijn verwerpelijk. Dus niet 'alleen borstvoeding' ;) kwestie van én - én :Y
Borstvoeding verwerpelijk noemen :')

(Of borstvoeding in het openbaar, voor mijn part, maar dat zei je niet)
pi_86997265
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

Borstvoeding verwerpelijk noemen :')

Ik bedoel natuurlijk in het openbaar... daar gaat het topic ook over toch?
pi_86997594
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk in het openbaar... daar gaat het topic ook over toch?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:35:36 #250
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86998870
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef mane het volgende:
En we mogen er allemaal niets van zeggen, of vinden, toch?? :')
pi_87001966
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:57 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Wat voor flesvoeding geef je dan, van te voren afgekolfde melk zou kunnen, voor een keertje poedermelk kan niet? Maar wat doe je ondertussen met de almaar dikke wordende pijnlijke tieten aan de tafel, genieten van je eten? Of dacht je dat je als zogende moeder de melkproductie even tijdelijk stop kan zetten? Dat leegmaken van de borsten moet gewoon regelmatig gebeuren, je kan niet eventjes een voeding overslaan of zo, doe je dat wel kan dat voor behoorlijke problemen zorgen, verstopte klieren, borstontsteking ed.

En ja, klopt, voeden gaat sneller met de fles, omdat je kind niet zo hard hoeft te zuigen. Het is dan ook iets dat iedere zogende moeder zo lang mogelijk vermijdt, want een baby dat een keer zijn voeding zo lekker makkelijk uit een fles heeft gekregen is daarna maar moeilijk over te halen weer hard te werken voor zijn slokje aan de borst.
Maar ik begrijp dat de zogende moeder dus maar gewoon thuis moet blijven, want een baby aan de borst in het openbaar, dat is iets om je voor te schamen, dat is vies en moet je verbergen? Vrouwen met heel wat minder kleding op levensgrote billboards mogen wel, maar een blote tiet met een kind eraan mag niet? Wat is dat voor rare hypocriete calvinistische preutsheid? Je kind de borst geven is vanzelfsprekend, of beter gezegd, dat hoort het te zijn, het moeten verbergen alsof het iets vies is is een zieke hersenkronkel uit een periode dat zelfs een tafelpoot niet naakt mocht zijn want je mocht eens op verkeerde ideeën komen.
pleased to meet you
pi_87002160
Een moeder die borstvoeding op een bankje in een drukke winkelstraat geeft hoef ik niet per se te zien. Heeft niets te maken met religie :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 29 september 2010 @ 22:36:16 #253
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_87002468
Wat mij vooral opvalt is dat de moeders zo defensief reageren op reacties en ook zo fel tegen flesvoeding . Niet dat borst versus flesvoeding ter discussie moet staan , want borstvoeding is een natuurlijk iets gemaakt om de baby de eerste tijd te voeden , maar flesvoeding is de follow up als het eerste om de een of andere reden niet werkt.

Maar jullie doen alsof zogende moeders een soort van heilige koeien zijn waar niks tegen gezegd mag worden .

Ontopic: Mij maakt het niet uit waar een moeder voedt, al is het in een bushokje .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_87002475
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:27 schreef moussie het volgende:
Maar ik begrijp dat de zogende moeder dus maar gewoon thuis moet blijven, want een baby aan de borst in het openbaar, dat is iets om je voor te schamen, dat is vies en moet je verbergen?
Kennelijk. Ik heb me gisteren ook verbaasd over dit bericht. Nou ja, dan toch eigenlijk weer niet. Men is door de jaren heen (en door media en zo, vrees ik) zo gewend geraakt aan de borst als seksueel attribuut, dat de oerfunctie ervan, namelijk het voeden van het kind, een beetje in de vergeethoek is geraakt.

Ik heb er zelf nooit een probleem van gemaakt en heb mijn kind overal gevoed waar dat toevallig uitkwam, vanuit de gedachte dat men zich vast meer zou storen aan een krijsend kind dan aan een borst die grotendeels schuilgaat achter een babygezichtje. :)
pi_87003317
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je hoeft het kind toch niet op het toilet te leggen?? Het kan zomaar dat het in het restaurant net zo smerig is. Je kan toch ook je kind bij de kranen/spiegels te drinken te geven, je hoeft niet perse op een pot te zitten.

Nee dan al die mensen in een restaurant die hoesten en niezen,... of misschien wel open TBC hebben, weet jij het?
Je gaat even een half uur staan met je kind aan de borst, ja leuk! Je weet dat zo'n zwangerschap een behoorlijke belasting is voor de onderrug, dat veel vrouwen er hun leven lang rugklachten aan overhouden en zeker de eerste maanden extra kwetsbaar blijven qua belastbaarheid? Maar ze gaan wel even een half uurtje staan met het kind op de arm, en dan maar zien zo goed mogelijk stil te houden als je kindje een keer lekker aan het drinken is want anders is het 'au' ? Maar ja, ga je vooral beklagen over het gebrek aan empathisch vermogen van de kant van de zogende moeder, jij op jouw beurt loopt ervan over.

Overigens komen de mensen die zich storen aan je blote tiet met kind daar ook, dus je verschuift het probleem alleen maar.
De what if's, leuk bedacht. Maar die met de open TBC kan je dus overal tegenkomen, net als het hoesten en niezen, die zou zelfs bij jou op visite kunnen komen en jij weet van niets. Op het toilet daarentegen weet je wat de mensen daar doen, weet je welke bacteriën er aanwezig zijn, het enige wat je niet weet is hoeveel.
Dus nee, ik zou mijn kind nooit en te nimmer op een toilet gaan voeden, als mijn tiet met kind je stoort ga jij maar op de pot eten.
pleased to meet you
  woensdag 29 september 2010 @ 23:02:35 #256
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87003867
heb verder niets gelezen, maar vind het zelf geen probleem. moeder kan er wel veel aan doen door het zicht op haar borst te ontnemen, indien dat gezien wordt als aanstootgevend.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_87004015
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Kennelijk. Ik heb me gisteren ook verbaasd over dit bericht. Nou ja, dan toch eigenlijk weer niet. Men is door de jaren heen (en door media en zo, vrees ik) zo gewend geraakt aan de borst als seksueel attribuut, dat de oerfunctie ervan, namelijk het voeden van het kind, een beetje in de vergeethoek is geraakt.

Ik heb er zelf nooit een probleem van gemaakt en heb mijn kind overal gevoed waar dat toevallig uitkwam, vanuit de gedachte dat men zich vast meer zou storen aan een krijsend kind dan aan een borst die grotendeels schuilgaat achter een babygezichtje. :)
Voor mij is het al heel wat jaartjes geleden, en ja, ook gewoon daar waar ik op dat moment was.
Als je niet ergens centraal woont kan het vaak zelfs niet anders, op en neer en dan ook nog winkelen voor wat leuke babykleertjes/spulletjes en een nieuw kledingstuk dat past tot je je oude figuur terug hebt 'to lift your spirit', dat lukt nooit tussen 2 voedingen.
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 23:07:32 #258
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87004100
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef tuintegel het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de moeders zo defensief reageren op reacties en ook zo fel tegen flesvoeding . Niet dat borst versus flesvoeding ter discussie moet staan , want borstvoeding is een natuurlijk iets gemaakt om de baby de eerste tijd te voeden , maar flesvoeding is de follow up als het eerste om de een of andere reden niet werkt.

Maar jullie doen alsof zogende moeders een soort van heilige koeien zijn waar niks tegen gezegd mag worden .

Voor de een is de "eerste tijd"bv geven nu eenmaal wat langer als voor een ander. Ik heb nooit flesvoeding gegeven.

Om zogende moeders met heilige koeien te vergelijken vind ik wel erg ver gaan !!
Ik erger me er toch ook niet aan als ik mijn baby aan het voeden ben en ik hoor het gepiep van de magnetron als er weer eens een flesje wordt opgewarmd.

Mensen moeten gewoon wat toleranter worden !
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_87004727
quote:

Ontopic: Mij maakt het niet uit waar een moeder voedt, al is het in een bushokje .

Ik ben anders een (god verhoede het, helaas is het daarvoor te laat) fles gevende moeder.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:24:23 #260
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_87004807
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:07 schreef just me het volgende:

[..]

Om zogende moeders met heilige koeien te vergelijken vind ik wel erg ver gaan !!
Ik erger me er toch ook niet aan als ik mijn baby aan het voeden ben en ik hoor het gepiep van de magnetron als er weer eens een flesje wordt opgewarmd.

Mensen moeten gewoon wat toleranter worden !
Dit bedoel ik , je roept toleranter , maar alles gaat tever als een ander wat roept... Weet jij trouwens de reden waarom sommige mensen flesvoeding geven ? heb je ooit iemand gevraagd of ze niet toevallig voor borstvoeding hadden gekozen als het kon ? Ok het zijn uitzonderingen die het niet konden geven,want borstvoeding kan in negen van de tien gevallen gewoon ...

Met de eerste tijd bedoelde ik juist een onbepaalde tijd ... ooit gaat je kind misschien spruiten eten toch... maar lekker tolerant ben je hoor ;) . Het is een beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet in mijn ogen.

Maar goed , volgens mij ben ik tolerant genoeg aangezien iedere moeder overal borstvoeding mag geven wat mij betreft Just me ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door tuintegel op 29-09-2010 23:31:44 ]
pi_87005061
quote:
Er is op zich ook niets mis met flesvoeding, het is een uitkomst als borstvoeding niet werkt, heb je als moeder geen minne meer nodig die je kind samen met haar eigen zoogt, zoals dat vroeger ging. Maar 'voor een keer' flesvoeding geven slaat dus nergens op, alleen iemand die totaal geen idee heeft waarover die praat denkt dat dat kan

quote:
'Jullie' doen alsof het iets vies is dat weggestopt moet worden. En waarom een tiet met baby wel verstopt moet worden en eentje zonder zo weinig mogelijk, tja .. wat zou Freud daarvan zeggen?
pleased to meet you
  woensdag 29 september 2010 @ 23:33:08 #262
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_87005144
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Er is op zich ook niets mis met flesvoeding, het is een uitkomst als borstvoeding niet werkt, heb je als moeder geen minne meer nodig die je kind samen met haar eigen zoogt, zoals dat vroeger ging. Maar 'voor een keer' flesvoeding geven slaat dus nergens op, alleen iemand die totaal geen idee heeft waarover die praat denkt dat dat kan
[..]

'Jullie' doen alsof het iets vies is dat weggestopt moet worden. En waarom een tiet met baby wel verstopt moet worden en eentje zonder zo weinig mogelijk, tja .. wat zou Freud daarvan zeggen?
Ik doe niks , ik ben namelijk niet tegen borstvoeding in het openbaar en ik ben een vrouw en heb een kind ;) . en nee geen borstvoeding gegeven , shoot me!

Het is gewoon geschreeuw in de lucht , er wordt tegen alles aangeschopt maar als er word teruggeschopt is het hek van de dam ... n dat geld voor beide kanten .(de mensen voor en tegen bv in het openbaar). Het leven is gewoon niet zo zwart wit .

Met borstvoeding in het openbaar heb ik geen problemen , wel met borstvoedingsmama's die neerkijken op een moeder met een flesje..
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 23:33:45 #263
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87005170
De discussie gaat hier niet over borst- of flesvoeding. Iedereen is vrij om te kiezen. Ik laat iedereen in zijn waarde. Als iemand voor de fles kiest en dat welbewust doet is dat toch prima, wie ben ik om daar over te oordelen?

Ik heb (lang geleden) de keus gemaakt om zo lang mogelijk borstvoeding te geven en heb dat altijd met veel plezier overal gedaan. Het is jammer dat borstvoeding door veel mensen als iets raars gezien wordt terwijl het de natuurlijkste zaak van de wereld is. Je hoeft niet te provoceren tijdens het bv geven het kan heel discreet en heel sereen.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 00:41:05 #264
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87007350
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:27 schreef moussie het volgende:

En ja, klopt, voeden gaat sneller met de fles, omdat je kind niet zo hard hoeft te zuigen. Het is dan ook iets dat iedere zogende moeder zo lang mogelijk vermijdt, want een baby dat een keer zijn voeding zo lekker makkelijk uit een fles heeft gekregen is daarna maar moeilijk over te halen weer hard te werken voor zijn slokje aan de borst.
Maar ik begrijp dat de zogende moeder dus maar gewoon thuis moet blijven, want een baby aan de borst in het openbaar, dat is iets om je voor te schamen, dat is vies en moet je verbergen?
Blabla, daarna schijt de baby zijn luier vol en tijdens het naboeren kotst ie ook nog eens wat moedermelk uit. Ondertussen probeer jij zonder te kokshalzen je eten naar binnen te werken.

Overigens zie je dit soort taferelen regelmatig in een trein, zalig, de geur van de luier blijft de hele reis in je neus hangen omdat de luier in een prullenbakje van de trein is gepropt.
pi_87007789
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:33 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Ik doe niks , ik ben namelijk niet tegen borstvoeding in het openbaar en ik ben een vrouw en heb een kind ;) . en nee geen borstvoeding gegeven , shoot me!

Het is gewoon geschreeuw in de lucht , er wordt tegen alles aangeschopt maar als er word teruggeschopt is het hek van de dam ... n dat geld voor beide kanten .(de mensen voor en tegen bv in het openbaar). Het leven is gewoon niet zo zwart wit .

Met borstvoeding in het openbaar heb ik geen problemen , wel met borstvoedingsmama's die neerkijken op een moeder met een flesje..
Eeuh, dat was mijn punt toch helemaal niet? Ik reageerde op iemand die stelde dat je dan 'voor die ene keer' toch wel flesvoeding kan geven, en nou nee, dat kan dus niet. Wat dat aangaat verschilt het weinig met een flessenbaby, nieuwe voedingsstoffen moeten in kleine hoeveelheden geïntroduceerd worden, zomaar even een complete maaltijd geven met iets waaraan je baby niet gewend is is gekkenwerk.
Ja, je zou wel een flesje kunnen geven met moedermelk, maar als je met je tiet op de juiste temperatuur ernaast zit, waarom zou je? Dat dan afgezien van het feit dat je kind het flesje wel moet kennen, als die niet weet wat het is moet die het niet hebben en blijft huilen om de tiet. En de tiet zelf moet dan wel naar de pot natuurlijk, want de melkproductie gaat uiteraard gewoon door, dus daar zit je dan een uurtje op de pot met je handpompje, af te kolven, nou gezellig. En god beware dat je kleintje doorkrijgt dat zo'n fles veel makkelijker is om uit te drinken en voortaan de tiet niet meer lust want dat is best zwaar werk. Sta je ineens voor de keuze tussen afbouwen en tig keer per dag afkolven, nou leuk. Kort samengevat, 'voor een keertje' heeft aardig wat poten in de aarde, alleen iemand die totaal niets weet van de hele materie denkt dat zoiets kan.

En borstvoedingsmama's die neerkijken op flesvoedingsmoeders, hehe, ik ken het type, later worden het vaak van die voorleesmama's, en die kijken dan weer op je neer omdat je je niet geroepen voelt om een keertje voor te komen lezen. Ze zijn bere-irritant, klopt, ze staan met hun oordeel klaar zonder de situatie te kennen. Maar over het algemeen zie ik ze meer als zielige personen, als dat het enige is in je bestaan dat je enige 'meer'waarde geeft is het wel heel treurig met je gesteld.
pleased to meet you
pi_87008305
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Blabla, daarna schijt de baby zijn luier vol en tijdens het naboeren kotst ie ook nog eens wat moedermelk uit. Ondertussen probeer jij zonder te kokshalzen je eten naar binnen te werken.
Wat kan jij toch altijd leuk overdrijven.
Zo'n net vol gescheten luier van een borstvoedingskindje ruikt overigens amper, dat is net als het dikke haar zo'n leuk overblijfsel uit de grijze oertijd, geen reukspoor tot je veilig weg bent. Of je kind moet ziek zijn, en dan zit je niet in een restaurant. En diegene die over zijn nek gaat van een boerende baby dat wat borstvoeding teruggeeft moet ik nog tegen komen, de meeste mensen vinden het juist vaak aandoenlijk. Kinderen aan de borst zijn namelijk meest in slaap gevallen op het eind van de maaltijd, na al dat zware werk, en omdat ze rustig gegeten hebben (en cq weinig lucht ingeslikt) van voedsel dat perfect op hun afgestemd is is wat er naar buiten komt hooguit een paar druppels, het laatste kleine slokje

quote:
Overigens zie je dit soort taferelen regelmatig in een trein, zalig, de geur van de luier blijft de hele reis in je neus hangen omdat de luier in een prullenbakje van de trein is gepropt.
Duh, dat het niet de bedoeling is om je luier daar achter te laten spreekt voor zich, doe je dat toch ben je asociaal. Maar wat heeft dat te maken met borstvoeding geven in het openbaar?
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 01:48:20 #267
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87008428
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat kan jij toch altijd leuk overdrijven.
Gelukkig heb jij daar nooit last van _O-

quote:
Zo'n net vol gescheten luier van een borstvoedingskindje ruikt overigens amper, dat is net als het dikke haar zo'n leuk overblijfsel uit de grijze oertijd, geen reukspoor tot je veilig weg bent. Of je kind moet ziek zijn, en dan zit je niet in een restaurant. En diegene die over zijn nek gaat van een boerende baby dat wat borstvoeding teruggeeft moet ik nog tegen komen, de meeste mensen vinden het juist vaak aandoenlijk.
De meeste mensen vinden het niet aandoenlijk. Zie de vele reacties en de OP.

quote:
Kinderen aan de borst zijn namelijk meest in slaap gevallen op het eind van de maaltijd, na al dat zware werk, en omdat ze rustig gegeten hebben (en cq weinig lucht ingeslikt) van voedsel dat perfect op hun afgestemd is is wat er naar buiten komt hooguit een paar druppels, het laatste kleine slokje
[..]

http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-2.html

Voeden van je baby doe je in een RUSTIGE omgeving en niet in een trein of restaurant.
Rust, regelmaat, reinheid, Dé drie R's .
pi_87009562
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij daar nooit last van _O-
[..]

De meeste mensen vinden het niet aandoenlijk. Zie de vele reacties en de OP.
Vreemd. Diezelfde mensen pleiten hier nu juist voor het geven van flesvoeding in het openbaar. Dan stinkt de luier wel en wordt er ook meer gespuugd. Ergens klopt daar dus iets niet.

quote:
http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-2.html

Voeden van je baby doe je in een RUSTIGE omgeving en niet in een trein of restaurant.
Rust, regelmaat, reinheid, Dé drie R's .
En daar geeft uiteindelijk iedereen inderdaad ook de voorkeur aan en dat gebeurt meestal ook. Maar soms komt het even net anders uit.

Je link begrijp ik niet zo goed. Ja, ook borstvoedingskindjes kunnen reflux hebben. Dus?
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 07:51:45 #269
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87009647
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:39 schreef djenneke het volgende:

Je link begrijp ik niet zo goed. Ja, ook borstvoedingskindjes kunnen reflux hebben. Dus?
Dus :?

Ook borstvoedkindjes spugen en poepen.
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 08:13:42 #270
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87009818
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:37 schreef moussie het volgende:

de meeste mensen vinden het juist vaak aandoenlijk.

Stella Onions (45) geeft nog steeds borstvoeding aan haar kinderen Josephine (5) en Zac (bijna 4), zoals te zien is op de foto van The Daily Mail. De meeste moeders stoppen hiermee wanneer hun kind de leeftijd van zes maanden bereikt heeft.

Bron

pi_87009903
Ik vind het niet aandoenlijk, al kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien/ervaren.

Mijn zussen en twee vriendinnen van me heb ik in het 'openbaar' borstvoeding zien geven. Dat ging er heel netjes en discreet aan toe. Ik zag werkelijk niets van, al zat ik op nog geen meter afstand. (Ook als ik wel iets van de borst had kunnen ontwaren, had mij dat niet uitgemaakt trouwens, maar ik schrijf dit in verband met de omgeving).

Ook in een rustig (eet)cafe (maar dan niet rond etenstijd maar om een uur of vier 's middags) heb ik het mijn vriendinnen zien doen. De mensen om ons heen hadden het helemaal niet of nauwelijks in de gaten. :) . De baby-tjes in kwestie zijn ook altijd rustig en geven bijna geen kik, mede door het geven van de borstvoeding. Het geven van die voeding op vaste tijden hoort nu juist bij die rust, regelmaat en reinheid. Dat het niet thuis gebeurt, maar in een sociale en openbare omgeving, maakt voor de baby's helemaal niets uit. Die hebben het prima naar hun zin en liggen (meestal) in een draagdoek lekker tegen mams aan. :D . O+ .

En ik ben wel zo blij dat mijn vriendinnen en zussen dit soort dingen gewoon doen. Daar ben ik trots op. Stoere vrouwen zijn het en supergoede en leuke moeders. *; .

[ Bericht 3% gewijzigd door mane op 30-09-2010 08:27:35 ]
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_87010000
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dus :?

Ook borstvoedkindjes spugen en poepen.
Het is niet dat die kindjes constant lopen te kotsen en te schijten hoor :D :')
pi_87011062
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:30 schreef djenneke het volgende:
Het is niet dat die kindjes constant lopen te kotsen en te schijten hoor :D :')
Nee, soms gillen of huilen ze ook.
Of ze smeren hun volledige omgeving in met handenvol chocola/leverworst/wat-maar-het-meeste-vlekt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_87011086
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Stella Onions (45) geeft nog steeds borstvoeding aan haar kinderen Josephine (5) en Zac (bijna 4), zoals te zien is op de foto van The Daily Mail. De meeste moeders stoppen hiermee wanneer hun kind de leeftijd van zes maanden bereikt heeft.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bron

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goh heb je gezien dat de meeste van deze foto's in thuisomgeving zijn genomen?

Hier een aantal foto's van bv-gevende mama's in het openbaar

Helaas heb jij extreme "gevallen" uitgezocht, maar daar hou je geloof ik wel van, van dat extreme ;)

Even om te lachen;
pi_87011306
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:51 schreef moussie het volgende:

Overigens komen de mensen die zich storen aan je blote tiet met kind daar ook, dus je verschuift het probleem alleen maar.
Wat doen mannen op het vrouwentoilet??? Ik weet niet waar jij gaat eten maar bij ons gebeurt dat niet ;)
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 09:42:00 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87011374
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat doen mannen op het vrouwentoilet??? Ik weet niet waar jij gaat eten maar bij ons gebeurt dat niet ;)
Heb je de afgelopen topics gelezen? Er postten genoeg vrouwen mee hoor, waarom heb jij meer recht om niet ermee geconfronteerd te worden dan hen?
pi_87011382
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Loedertje het volgende:
Ik zit regelmatig in de trein en heb dit nog nooit gezien.
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 09:44:48 #278
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87011439
Loedertje is gewoon iemand die gigantisch overdrijft :D :D
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_87011507
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen topics gelezen? Er postten genoeg vrouwen mee hoor, waarom heb jij meer recht om niet ermee geconfronteerd te worden dan hen?
Oh ik ging er gemakshalve vanuit dat alleen mannen het 'minder' vinden. Dat er ook een hoop vrouwen 'tegen' zijn bevestigd alleen maar meer mijn gevoel.
pi_87012195
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, soms gillen of huilen ze ook.
Of ze smeren hun volledige omgeving in met handenvol chocola/leverworst/wat-maar-het-meeste-vlekt.
Ik moet echt even van mijn handen komen. Wat een onzin :')
Kinderen die nog bv hebben, hebben absoluut geen vieze handen van ander eten. Tot een maand of 6 is het uitsluitend bv en daarna komt er voorzichtig aan wat ander voedsle bij, zoals een stukje peer of een droog korstje brood.
De kinderen die jij bedoelt zijn echt al een stuk ouder....ik geloof dat mensen met kinderen zich maar permanent moeten opsluiten :D
  donderdag 30 september 2010 @ 10:33:03 #281
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87012826
Om me toch nog even te laten horen, ik ben het eens dat borstvoeding moet kunnen in het openbaar, maar rekening houden met de omgeving mag dan wel. Die eerste reeks foto's vind ik dus te, en hoef ik niet te zien als ik een bakje soep zit te nuttigen.

Het tweede vind ik geen enkel probleem, en zoals eerder genoemd zijn er draagdoeken e.d. die het ook wat kunnen bedekken.

Het gaat mij niet om de borst geven ansich, of een borst als iets sexueels zien, maar ik vind het niet nodig dat andere mensen er echt mee geconfronteerd worden.. (even plat gezegd dat er dus een half shirt uitgaat en er een 'tiet uitgeslingerd' wordt.

Borstvoeden is normaal, misschien ook in het openbaar, maar ik denk dat 'de maatschappij' wel zodanig is veranderd dat ook zulke dingen ineens taboe zijn. Misschien ben ik ook zo gaan denken, maar ik wil daar wel een compromis in zien. Sommige mensen halen er alles meteen bij zoals jankende kinderen en vervelend dit en vervelend dat, maar dat heeft hier imho in elk geval niets mee te maken.

Nogmaals, ik stoor mij niet aan borstveoding in het openbaar, mits dit dus discreet gebeurd. Mijn punt is, dat als mensen het 'normaal' gaan vinden zoals vele andere dingen die tegenwoordig normaal worden gevonden, ik dus bang ben dat er serieus lakser mee word omgegaan, en dus mijn 'rampscenario' (wat ik al heb meegemaakt) veel meer terug gaat komen. En dat vind ik niet nodig.

Het punt wat ik wil maken is dat beide partijen (de voor en tegen partijen dus) eens moeten nadenken over hun eigen verantwoordelijkheden. Als je je gaat storen aan iemand die bv geeft an sich, ben je fout bezig, en heb je gewoon zelf je fatsoen te houden en weg te kijken, maar als je als bv gevende moeder jezelf tentoonstelt als in kijk mij eens voeden, ik ben een trotse moeder met een pittig kort kapsel en ik ben harstikke leuk (even 3 vooroordelen in 1 klap dus)doe je ook iets niet helemaal op de goede manier.

Borstvoeden hoeft niet in een klein wc hokje, of 'prive' zoals sommigen dit noemen, maar het is wel prive. Vind ik. hierboven wroden extreme voorbeelden naar boven gehaald van moeders die hun 8-jarige nog borstvoeden. Als dit in het openbaar gebeurd sta je toch zelf ook raar te kijken als bv moeder van je baby van 6 maanden? Dit zie je dus ook niet gebeuren, en heeft niets te maken met waar het in dit topic om gaat. Maar wanneer is het prive, en wanneer niet? bij een 6 maanden oud kind niet, bij een 8 jarig kind wel...(denk ik dan?) Waar ligt dan die grens? ik denk bij het punt dat bv baby's wat ander voedsel naar binnen kunnen krijgen.. Of heb ik dat fout?

45% voelt zich ongemakkelijk erbij (of onprettig of wat dan ook) maar waarom is dat? lijkt me een beter vraagstuk dan maar meteen te stellen dat die 45 % moet opbokken odmat ze 'het niet eens zijn met de meerderheid'.

Tolerantie en verdraagzaamheid zijn inderdaad loze keywords, maar moeten wel betekenis krijgen in dit soort vraagstukken. mensen gaan elkaar hier persoonlijk aanvallen op een mening, en worden onredelijk met oogkleppen op. (Ja ik ook maar ik heb er een nachtje over geslapen :) ) Word eens wakker en kijk eens hoe het op een positieve manier kan worden opgelost!!!

Sorry als ik in dit of voorgaand topic mensen voor hun hoofd heb gestoten, was niet mijn bedoeling in elk geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door Swiffer op 30-09-2010 10:35:22 (Spelvauten) ]
pi_87013011
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Swiffer het volgende:
Om me toch nog even te laten horen, ik ben het eens dat borstvoeding moet kunnen in het openbaar, maar rekening houden met de omgeving mag dan wel. Die eerste reeks foto's vind ik dus te, en hoef ik niet te zien als ik een bakje soep zit te nuttigen.

Het tweede vind ik geen enkel probleem, en zoals eerder genoemd zijn er draagdoeken e.d. die het ook wat kunnen bedekken.

Het gaat mij niet om de borst geven ansich, of een borst als iets sexueels zien, maar ik vind het niet nodig dat andere mensen er echt mee geconfronteerd worden.. (even plat gezegd dat er dus een half shirt uitgaat en er een 'tiet uitgeslingerd' wordt.

Borstvoeden is normaal, misschien ook in het openbaar, maar ik denk dat 'de maatschappij' wel zodanig is veranderd dat ook zulke dingen ineens taboe zijn. Misschien ben ik ook zo gaan denken, maar ik wil daar wel een compromis in zien. Sommige mensen halen er alles meteen bij zoals jankende kinderen en vervelend dit en vervelend dat, maar dat heeft hier imho in elk geval niets mee te maken.

Nogmaals, ik stoor mij niet aan borstveoding in het openbaar, mits dit dus discreet gebeurd. Mijn punt is, dat als mensen het 'normaal' gaan vinden zoals vele andere dingen die tegenwoordig normaal worden gevonden, ik dus bang ben dat er serieus lakser mee word omgegaan, en dus mijn 'rampscenario' (wat ik al heb meegemaakt) veel meer terug gaat komen. En dat vind ik niet nodig.

Het punt wat ik wil maken is dat beide partijen (de voor en tegen partijen dus) eens moeten nadenken over hun eigen verantwoordelijkheden. Als je je gaat storen aan iemand die bv geeft an sich, ben je fout bezig, en heb je gewoon zelf je fatsoen te houden en weg te kijken, maar als je als bv gevende moeder jezelf tentoonstelt als in kijk mij eens voeden, ik ben een trotse moeder met een pittig kort kapsel en ik ben harstikke leuk (even 3 vooroordelen in 1 klap dus)doe je ook iets niet helemaal op de goede manier.

Borstvoeden hoeft niet in een klein wc hokje, of 'prive' zoals sommigen dit noemen, maar het is wel prive. Vind ik. hierboven wroden extreme voorbeelden naar boven gehaald van moeders die hun 8-jarige nog borstvoeden. Als dit in het openbaar gebeurd sta je toch zelf ook raar te kijken als bv moeder van je baby van 6 maanden? Dit zie je dus ook niet gebeuren, en heeft niets te maken met waar het in dit topic om gaat. Maar wanneer is het prive, en wanneer niet? bij een 6 maanden oud kind niet, bij een 8 jarig kind wel...(denk ik dan?) Waar ligt dan die grens? ik denk bij het punt dat bv baby's wat ander voedsel naar binnen kunnen krijgen.. Of heb ik dat fout?

45% voelt zich ongemakkelijk erbij (of onprettig of wat dan ook) maar waarom is dat? lijkt me een beter vraagstuk dan maar meteen te stellen dat die 45 % moet opbokken odmat ze 'het niet eens zijn met de meerderheid'.

Tolerantie en verdraagzaamheid zijn inderdaad loze keywords, maar moeten wel betekenis krijgen in dit soort vraagstukken. mensen gaan elkaar hier persoonlijk aanvallen op een mening, en worden onredelijk met oogkleppen op. (Ja ik ook maar ik heb er een nachtje over geslapen :) ) Word eens wakker en kijk eens hoe het op een positieve manier kan worden opgelost!!!

Sorry als ik in dit of voorgaand topic mensen voor hun hoofd heb gestoten, was niet mijn bedoeling in elk geval.
Mooi verwoord!
Complimenten.
:Y
pi_87013048
Achja, als mensen zich al druk gaan maken over het al of niet eventueel kunnen zien van een drinkend kindje aan de borst, dan is wel weer duidelijk dat er geen crisis is. En serieuze problemen zijn er ook niet echt, want we hebben tijd zat om hierover te zeiken.
Whatever...
  donderdag 30 september 2010 @ 10:43:28 #284
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87013082
Spanky je blijft maar doorgaan he? Vraag je je af WAAROM mensen dat vinden, of moeten ze in jouw ogen opbokken omdat ze aangeven dit niet prettig te vinden? KAN het gewoon neit bij jou dat andere mensen dit niet 'willen zien'?

Om nogmaals mijn frustratie van gisteren aan te duiden het gaat niet alleen om borstvoeden, maar hoe er word ingehakt op andere meningen!
pi_87013145
Waarom ben je gefrustreerd? Het is toch maar een discussie.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:46:27 #286
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87013169
Ik heb gisteren aardig wat gefrustreerde posts gedaan volgens mij.. Als ik het zelf zo teruglees :)

In een discussie kan ik snel op de kast zitten :)
pi_87013274
Ik heb vooral in een deuk gelegen om een persoon die begon over dat bevallen op straat dan ook maar gewoon moet kunnen. :D
pi_87013311
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:46 schreef Swiffer het volgende:
Ik heb gisteren aardig wat gefrustreerde posts gedaan volgens mij.. Als ik het zelf zo teruglees :)

In een discussie kan ik snel op de kast zitten :)
Dat hebben we gemerkt ;)

Maar ik vind het wel heel fijn en eerlijk van je dat je het nu op een andere (minder opgefokte dus beter te begrijpen) manier uitlegt.
:)
pi_87013331
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb vooral in een deuk gelegen om een persoon die begon over dat bevallen op straat dan ook maar gewoon moet kunnen. :D
Ja en owjeej, soms gebeurt het ook nog in het echt _O-
pi_87013379
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lol... dat was ik.
Was natuurlijk een kul vergelijking maar het werd mooi duidelijk dat die van mij afgebrand werd en de vergelijking met geweld niemand beroerde. Ik bedoel maar.
pi_87013556
Ik heb het allemaal echt nog nooit in het openbaar gezien, die foto's die Loedertje heeft geplaatst. De meesten zijn dan ook gewoon in de thuissituatie. Als dat al niet meer mag...? :?

En Swiffer, de discussie gaat daar natuurlijk eigenlijk helemaal niet over. Het gaat over een onderzoek waaruit naar voren komt dat van de ondervraagden 45% borstvoeding in het openbaar niet normaal vindt. Het gaat er niet om hoeveel tiet er dan wordt laten zien.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh ik ging er gemakshalve vanuit dat alleen mannen het 'minder' vinden. Dat er ook een hoop vrouwen 'tegen' zijn bevestigdt alleen maar meer mijn gevoel.
Wat maakt dat precies uit dan? En waarom zouden vooral mannen er moeite mee hebben? Het meest gebruikte woord op alleen Fok! al is het woord "tieten". Waarom zijn diezelfde tieten opeens een probleem als er een baby aanhangt? Welk probleem?
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 11:00:01 #292
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87013581
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef Spanky78 het volgende:
Achja, als mensen zich al druk gaan maken over het al of niet eventueel kunnen zien van een drinkend kindje aan de borst, dan is wel weer duidelijk dat er geen crisis is.
In crisistijd is het handig om borstvoeding te geven, het is gratis !!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_87014188
Goede post, Swiffer!

Ik ben eht ook met je eens, maar dat heb ik gisteren ook al een paar keer gepost. Ik denk dat de discussie gisteren nogal behoorlijk uit zijn verband is gehaald door allerlei extremen (die foto's uit de eerste post zijn, behalve de laatste waar je vrijwel neits ziet) allemaal thuissituaties. En guess what: ook als ik thuis voed zit ik er zo niet bij als er iemand bij is :D De meeste moeders doen het discreet en de extremen, tja...helaas zitten die er altijd tussen.
pi_87014498
Ik ben alleen maar recalcitrant omdat moeders niet tegen kritiek blijken te kunnen en het allemaal maar moet kunnen. Ik vind dat als jij vind dat het wel moet kunnen ^O^ en als ik vind dat ik het niet vind kunnen ^O^ . Het kan zo simpel zijn. En daar blijkbaar de ene helft van NL voor is en de andere helft van NL tegen dan zal de waarheid wel in het midden liggen.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:37:06 #295
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87014816
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:59 schreef djenneke het volgende:
Ik heb het allemaal echt nog nooit in het openbaar gezien, die foto's die Loedertje heeft geplaatst. De meesten zijn dan ook gewoon in de thuissituatie. Als dat al niet meer mag...? :?

En Swiffer, de discussie gaat daar natuurlijk eigenlijk helemaal niet over. Het gaat over een onderzoek waaruit naar voren komt dat van de ondervraagden 45% borstvoeding in het openbaar niet normaal vindt. Het gaat er niet om hoeveel tiet er dan wordt laten zien.
[..]
Daar gaat het mij dus onder andere wel om. Waarom vinden mensen dat niet normaal of onprettig? Hoe interpreteer je zo'n uitslag? Op welke argumenten baseren mensen hun stem?

Daar opent men toch een topic om, om de discussie aan te gaan waarom iets is zoals het is? Als we gewoon aannemen ja 45% vind dat niet gewoon... waar hebben we het dan over?
pi_87014888
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:37 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Daar gaat het mij dus onder andere wel om. Waarom vinden mensen dat niet normaal of onprettig? Hoe interpreteer je zo'n uitslag? Op welke argumenten baseren mensen hun stem?

Daar opent men toch een topic om, om de discussie aan te gaan waarom iets is zoals het is? Als we gewoon aannemen ja 45% vind dat gewoon... waar hebben we het dan over?
Denk dat veel mensen niet eens weten dat je een baby borstvoeding kunt geven zonder dat de omgeving iets ziet, of nagenoeg niet.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:44:24 #297
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87015089
Ik denk dat je idd slapende honden wakkermaakt met 'zulke' onderzoeken.. ik heb 1 niet zo'n leuke ervaring er mee gehad, maar er zijn volgens mij talloze bv moeders die dit doen, en niet worden gespot.

edit: ik zeg het alsof ze daders zijn. Niet zo bedoeld dus :)
pi_87015175
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk dat veel mensen niet eens weten dat je een baby borstvoeding kunt geven zonder dat de omgeving iets ziet, of nagenoeg niet.
Precies.
Ik begrijp best dat vrouwen op een terrasje er niet aan ontkomen. Maar doe tenminste een poging het bij jezelf te houden. Soms lukt dat niet en kan iedereen de voorgevel plat bekijken. In dat geval lach ik erom omdat de intentie er wel was.

Maar je hebt van die onbehouwen wijven die zich nergens wat van aantrekken en het juist opzoeken. Wss aandacht ofzo. En veelal zit er dan ook zon kerel naast die al popelt dat iemand er wat van wil zeggen. Kan die ook ff door het lint gaan.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:48:10 #299
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87015224
Weer een kwestie van de 'slechten verpesten t voor de goeien'
  donderdag 30 september 2010 @ 12:15:39 #300
273119 BeSimple
or die trying!
pi_87016100
Toples zonnebaden mag ook...
Laat me met rust!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo