Wat voor flesvoeding geef je dan, van te voren afgekolfde melk zou kunnen, voor een keertje poedermelk kan niet? Maar wat doe je ondertussen met de almaar dikke wordende pijnlijke tieten aan de tafel, genieten van je eten? Of dacht je dat je als zogende moeder de melkproductie even tijdelijk stop kan zetten? Dat leegmaken van de borsten moet gewoon regelmatig gebeuren, je kan niet eventjes een voeding overslaan of zo, doe je dat wel kan dat voor behoorlijke problemen zorgen, verstopte klieren, borstontsteking ed.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:57 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
In dat geval, waarom geen flesvoeding voor tripjes naar restaurant e.d.? Dan gaat voeden ook sneller of niet?
Kennelijk. Ik heb me gisteren ook verbaasd over dit bericht. Nou ja, dan toch eigenlijk weer niet. Men is door de jaren heen (en door media en zo, vrees ik) zo gewend geraakt aan de borst als seksueel attribuut, dat de oerfunctie ervan, namelijk het voeden van het kind, een beetje in de vergeethoek is geraakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:27 schreef moussie het volgende:
Maar ik begrijp dat de zogende moeder dus maar gewoon thuis moet blijven, want een baby aan de borst in het openbaar, dat is iets om je voor te schamen, dat is vies en moet je verbergen?
Je gaat even een half uur staan met je kind aan de borst, ja leuk! Je weet dat zo'n zwangerschap een behoorlijke belasting is voor de onderrug, dat veel vrouwen er hun leven lang rugklachten aan overhouden en zeker de eerste maanden extra kwetsbaar blijven qua belastbaarheid? Maar ze gaan wel even een half uurtje staan met het kind op de arm, en dan maar zien zo goed mogelijk stil te houden als je kindje een keer lekker aan het drinken is want anders is het 'au' ? Maar ja, ga je vooral beklagen over het gebrek aan empathisch vermogen van de kant van de zogende moeder, jij op jouw beurt loopt ervan over.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je hoeft het kind toch niet op het toilet te leggen?? Het kan zomaar dat het in het restaurant net zo smerig is. Je kan toch ook je kind bij de kranen/spiegels te drinken te geven, je hoeft niet perse op een pot te zitten.
Nee dan al die mensen in een restaurant die hoesten en niezen,... of misschien wel open TBC hebben, weet jij het?
Voor mij is het al heel wat jaartjes geleden, en ja, ook gewoon daar waar ik op dat moment was.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Kennelijk. Ik heb me gisteren ook verbaasd over dit bericht. Nou ja, dan toch eigenlijk weer niet. Men is door de jaren heen (en door media en zo, vrees ik) zo gewend geraakt aan de borst als seksueel attribuut, dat de oerfunctie ervan, namelijk het voeden van het kind, een beetje in de vergeethoek is geraakt.
Ik heb er zelf nooit een probleem van gemaakt en heb mijn kind overal gevoed waar dat toevallig uitkwam, vanuit de gedachte dat men zich vast meer zou storen aan een krijsend kind dan aan een borst die grotendeels schuilgaat achter een babygezichtje.
Voor de een is de "eerste tijd"bv geven nu eenmaal wat langer als voor een ander. Ik heb nooit flesvoeding gegeven.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef tuintegel het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de moeders zo defensief reageren op reacties en ook zo fel tegen flesvoeding . Niet dat borst versus flesvoeding ter discussie moet staan , want borstvoeding is een natuurlijk iets gemaakt om de baby de eerste tijd te voeden , maar flesvoeding is de follow up als het eerste om de een of andere reden niet werkt.
Maar jullie doen alsof zogende moeders een soort van heilige koeien zijn waar niks tegen gezegd mag worden .
Ik ben anders een (god verhoede het, helaas is het daarvoor te laat) fles gevende moeder.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef tuintegel het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de moeders zo defensief reageren op reacties en ook zo fel tegen flesvoeding . Niet dat borst versus flesvoeding ter discussie moet staan , want borstvoeding is een natuurlijk iets gemaakt om de baby de eerste tijd te voeden , maar flesvoeding is de follow up als het eerste om de een of andere reden niet werkt.
Maar jullie doen alsof zogende moeders een soort van heilige koeien zijn waar niks tegen gezegd mag worden .
Ontopic: Mij maakt het niet uit waar een moeder voedt, al is het in een bushokje .
Dit bedoel ik , je roept toleranter , maar alles gaat tever als een ander wat roept... Weet jij trouwens de reden waarom sommige mensen flesvoeding geven ? heb je ooit iemand gevraagd of ze niet toevallig voor borstvoeding hadden gekozen als het kon ? Ok het zijn uitzonderingen die het niet konden geven,want borstvoeding kan in negen van de tien gevallen gewoon ...quote:Op woensdag 29 september 2010 23:07 schreef just me het volgende:
[..]
Om zogende moeders met heilige koeien te vergelijken vind ik wel erg ver gaan !!
Ik erger me er toch ook niet aan als ik mijn baby aan het voeden ben en ik hoor het gepiep van de magnetron als er weer eens een flesje wordt opgewarmd.
Mensen moeten gewoon wat toleranter worden !
Er is op zich ook niets mis met flesvoeding, het is een uitkomst als borstvoeding niet werkt, heb je als moeder geen minne meer nodig die je kind samen met haar eigen zoogt, zoals dat vroeger ging. Maar 'voor een keer' flesvoeding geven slaat dus nergens op, alleen iemand die totaal geen idee heeft waarover die praat denkt dat dat kanquote:Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef tuintegel het volgende:
'Jullie' doen alsof het iets vies is dat weggestopt moet worden. En waarom een tiet met baby wel verstopt moet worden en eentje zonder zo weinig mogelijk, tja .. wat zou Freud daarvan zeggen?quote:Maar jullie doen alsof zogende moeders een soort van heilige koeien zijn waar niks tegen gezegd mag worden .
Ik doe niks , ik ben namelijk niet tegen borstvoeding in het openbaar en ik ben een vrouw en heb een kindquote:Op woensdag 29 september 2010 23:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Er is op zich ook niets mis met flesvoeding, het is een uitkomst als borstvoeding niet werkt, heb je als moeder geen minne meer nodig die je kind samen met haar eigen zoogt, zoals dat vroeger ging. Maar 'voor een keer' flesvoeding geven slaat dus nergens op, alleen iemand die totaal geen idee heeft waarover die praat denkt dat dat kan
[..]
'Jullie' doen alsof het iets vies is dat weggestopt moet worden. En waarom een tiet met baby wel verstopt moet worden en eentje zonder zo weinig mogelijk, tja .. wat zou Freud daarvan zeggen?
Blabla, daarna schijt de baby zijn luier vol en tijdens het naboeren kotst ie ook nog eens wat moedermelk uit. Ondertussen probeer jij zonder te kokshalzen je eten naar binnen te werken.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:27 schreef moussie het volgende:
En ja, klopt, voeden gaat sneller met de fles, omdat je kind niet zo hard hoeft te zuigen. Het is dan ook iets dat iedere zogende moeder zo lang mogelijk vermijdt, want een baby dat een keer zijn voeding zo lekker makkelijk uit een fles heeft gekregen is daarna maar moeilijk over te halen weer hard te werken voor zijn slokje aan de borst.
Maar ik begrijp dat de zogende moeder dus maar gewoon thuis moet blijven, want een baby aan de borst in het openbaar, dat is iets om je voor te schamen, dat is vies en moet je verbergen?
Eeuh, dat was mijn punt toch helemaal niet? Ik reageerde op iemand die stelde dat je dan 'voor die ene keer' toch wel flesvoeding kan geven, en nou nee, dat kan dus niet. Wat dat aangaat verschilt het weinig met een flessenbaby, nieuwe voedingsstoffen moeten in kleine hoeveelheden geïntroduceerd worden, zomaar even een complete maaltijd geven met iets waaraan je baby niet gewend is is gekkenwerk.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:33 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Ik doe niks , ik ben namelijk niet tegen borstvoeding in het openbaar en ik ben een vrouw en heb een kind. en nee geen borstvoeding gegeven , shoot me!
Het is gewoon geschreeuw in de lucht , er wordt tegen alles aangeschopt maar als er word teruggeschopt is het hek van de dam ... n dat geld voor beide kanten .(de mensen voor en tegen bv in het openbaar). Het leven is gewoon niet zo zwart wit .
Met borstvoeding in het openbaar heb ik geen problemen , wel met borstvoedingsmama's die neerkijken op een moeder met een flesje..
Wat kan jij toch altijd leuk overdrijven.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Blabla, daarna schijt de baby zijn luier vol en tijdens het naboeren kotst ie ook nog eens wat moedermelk uit. Ondertussen probeer jij zonder te kokshalzen je eten naar binnen te werken.
Duh, dat het niet de bedoeling is om je luier daar achter te laten spreekt voor zich, doe je dat toch ben je asociaal. Maar wat heeft dat te maken met borstvoeding geven in het openbaar?quote:Overigens zie je dit soort taferelen regelmatig in een trein, zalig, de geur van de luier blijft de hele reis in je neus hangen omdat de luier in een prullenbakje van de trein is gepropt.
Gelukkig heb jij daar nooit last vanquote:Op donderdag 30 september 2010 01:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat kan jij toch altijd leuk overdrijven.
De meeste mensen vinden het niet aandoenlijk. Zie de vele reacties en de OP.quote:Zo'n net vol gescheten luier van een borstvoedingskindje ruikt overigens amper, dat is net als het dikke haar zo'n leuk overblijfsel uit de grijze oertijd, geen reukspoor tot je veilig weg bent. Of je kind moet ziek zijn, en dan zit je niet in een restaurant. En diegene die over zijn nek gaat van een boerende baby dat wat borstvoeding teruggeeft moet ik nog tegen komen, de meeste mensen vinden het juist vaak aandoenlijk.
http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-2.htmlquote:Kinderen aan de borst zijn namelijk meest in slaap gevallen op het eind van de maaltijd, na al dat zware werk, en omdat ze rustig gegeten hebben (en cq weinig lucht ingeslikt) van voedsel dat perfect op hun afgestemd is is wat er naar buiten komt hooguit een paar druppels, het laatste kleine slokje
[..]
Vreemd. Diezelfde mensen pleiten hier nu juist voor het geven van flesvoeding in het openbaar. Dan stinkt de luier wel en wordt er ook meer gespuugd. Ergens klopt daar dus iets niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij daar nooit last van![]()
[..]
De meeste mensen vinden het niet aandoenlijk. Zie de vele reacties en de OP.
En daar geeft uiteindelijk iedereen inderdaad ook de voorkeur aan en dat gebeurt meestal ook. Maar soms komt het even net anders uit.quote:http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-2.html
Voeden van je baby doe je in een RUSTIGE omgeving en niet in een trein of restaurant.
Rust, regelmaat, reinheid, Dé drie R's .
Dusquote:Op donderdag 30 september 2010 07:39 schreef djenneke het volgende:
Je link begrijp ik niet zo goed. Ja, ook borstvoedingskindjes kunnen reflux hebben. Dus?
quote:Op donderdag 30 september 2010 01:37 schreef moussie het volgende:
de meeste mensen vinden het juist vaak aandoenlijk.
Het is niet dat die kindjes constant lopen te kotsen en te schijten hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 07:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus
Ook borstvoedkindjes spugen en poepen.
Nee, soms gillen of huilen ze ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:30 schreef djenneke het volgende:
Het is niet dat die kindjes constant lopen te kotsen en te schijten hoor![]()
Goh heb je gezien dat de meeste van deze foto's in thuisomgeving zijn genomen?quote:Op donderdag 30 september 2010 08:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stella Onions (45) geeft nog steeds borstvoeding aan haar kinderen Josephine (5) en Zac (bijna 4), zoals te zien is op de foto van The Daily Mail. De meeste moeders stoppen hiermee wanneer hun kind de leeftijd van zes maanden bereikt heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat doen mannen op het vrouwentoilet??? Ik weet niet waar jij gaat eten maar bij ons gebeurt dat nietquote:Op woensdag 29 september 2010 22:51 schreef moussie het volgende:
Overigens komen de mensen die zich storen aan je blote tiet met kind daar ook, dus je verschuift het probleem alleen maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |