abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 09:42:00 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87011374
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat doen mannen op het vrouwentoilet??? Ik weet niet waar jij gaat eten maar bij ons gebeurt dat niet ;)
Heb je de afgelopen topics gelezen? Er postten genoeg vrouwen mee hoor, waarom heb jij meer recht om niet ermee geconfronteerd te worden dan hen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87011382
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Loedertje het volgende:
Overigens zie je dit soort taferelen regelmatig in een trein, zalig, de geur van de luier blijft de hele reis in je neus hangen omdat de luier in een prullenbakje van de trein is gepropt.
Ik zit regelmatig in de trein en heb dit nog nooit gezien.
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 09:44:48 #278
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87011439
Loedertje is gewoon iemand die gigantisch overdrijft :D :D
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_87011507
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen topics gelezen? Er postten genoeg vrouwen mee hoor, waarom heb jij meer recht om niet ermee geconfronteerd te worden dan hen?
Oh ik ging er gemakshalve vanuit dat alleen mannen het 'minder' vinden. Dat er ook een hoop vrouwen 'tegen' zijn bevestigd alleen maar meer mijn gevoel.
pi_87012195
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, soms gillen of huilen ze ook.
Of ze smeren hun volledige omgeving in met handenvol chocola/leverworst/wat-maar-het-meeste-vlekt.
Ik moet echt even van mijn handen komen. Wat een onzin :')
Kinderen die nog bv hebben, hebben absoluut geen vieze handen van ander eten. Tot een maand of 6 is het uitsluitend bv en daarna komt er voorzichtig aan wat ander voedsle bij, zoals een stukje peer of een droog korstje brood.
De kinderen die jij bedoelt zijn echt al een stuk ouder....ik geloof dat mensen met kinderen zich maar permanent moeten opsluiten :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 september 2010 @ 10:33:03 #281
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87012826
Om me toch nog even te laten horen, ik ben het eens dat borstvoeding moet kunnen in het openbaar, maar rekening houden met de omgeving mag dan wel. Die eerste reeks foto's vind ik dus te, en hoef ik niet te zien als ik een bakje soep zit te nuttigen.

Het tweede vind ik geen enkel probleem, en zoals eerder genoemd zijn er draagdoeken e.d. die het ook wat kunnen bedekken.

Het gaat mij niet om de borst geven ansich, of een borst als iets sexueels zien, maar ik vind het niet nodig dat andere mensen er echt mee geconfronteerd worden.. (even plat gezegd dat er dus een half shirt uitgaat en er een 'tiet uitgeslingerd' wordt.

Borstvoeden is normaal, misschien ook in het openbaar, maar ik denk dat 'de maatschappij' wel zodanig is veranderd dat ook zulke dingen ineens taboe zijn. Misschien ben ik ook zo gaan denken, maar ik wil daar wel een compromis in zien. Sommige mensen halen er alles meteen bij zoals jankende kinderen en vervelend dit en vervelend dat, maar dat heeft hier imho in elk geval niets mee te maken.

Nogmaals, ik stoor mij niet aan borstveoding in het openbaar, mits dit dus discreet gebeurd. Mijn punt is, dat als mensen het 'normaal' gaan vinden zoals vele andere dingen die tegenwoordig normaal worden gevonden, ik dus bang ben dat er serieus lakser mee word omgegaan, en dus mijn 'rampscenario' (wat ik al heb meegemaakt) veel meer terug gaat komen. En dat vind ik niet nodig.

Het punt wat ik wil maken is dat beide partijen (de voor en tegen partijen dus) eens moeten nadenken over hun eigen verantwoordelijkheden. Als je je gaat storen aan iemand die bv geeft an sich, ben je fout bezig, en heb je gewoon zelf je fatsoen te houden en weg te kijken, maar als je als bv gevende moeder jezelf tentoonstelt als in kijk mij eens voeden, ik ben een trotse moeder met een pittig kort kapsel en ik ben harstikke leuk (even 3 vooroordelen in 1 klap dus)doe je ook iets niet helemaal op de goede manier.

Borstvoeden hoeft niet in een klein wc hokje, of 'prive' zoals sommigen dit noemen, maar het is wel prive. Vind ik. hierboven wroden extreme voorbeelden naar boven gehaald van moeders die hun 8-jarige nog borstvoeden. Als dit in het openbaar gebeurd sta je toch zelf ook raar te kijken als bv moeder van je baby van 6 maanden? Dit zie je dus ook niet gebeuren, en heeft niets te maken met waar het in dit topic om gaat. Maar wanneer is het prive, en wanneer niet? bij een 6 maanden oud kind niet, bij een 8 jarig kind wel...(denk ik dan?) Waar ligt dan die grens? ik denk bij het punt dat bv baby's wat ander voedsel naar binnen kunnen krijgen.. Of heb ik dat fout?

45% voelt zich ongemakkelijk erbij (of onprettig of wat dan ook) maar waarom is dat? lijkt me een beter vraagstuk dan maar meteen te stellen dat die 45 % moet opbokken odmat ze 'het niet eens zijn met de meerderheid'.

Tolerantie en verdraagzaamheid zijn inderdaad loze keywords, maar moeten wel betekenis krijgen in dit soort vraagstukken. mensen gaan elkaar hier persoonlijk aanvallen op een mening, en worden onredelijk met oogkleppen op. (Ja ik ook maar ik heb er een nachtje over geslapen :) ) Word eens wakker en kijk eens hoe het op een positieve manier kan worden opgelost!!!

Sorry als ik in dit of voorgaand topic mensen voor hun hoofd heb gestoten, was niet mijn bedoeling in elk geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door Swiffer op 30-09-2010 10:35:22 (Spelvauten) ]
pi_87013011
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Swiffer het volgende:
Om me toch nog even te laten horen, ik ben het eens dat borstvoeding moet kunnen in het openbaar, maar rekening houden met de omgeving mag dan wel. Die eerste reeks foto's vind ik dus te, en hoef ik niet te zien als ik een bakje soep zit te nuttigen.

Het tweede vind ik geen enkel probleem, en zoals eerder genoemd zijn er draagdoeken e.d. die het ook wat kunnen bedekken.

Het gaat mij niet om de borst geven ansich, of een borst als iets sexueels zien, maar ik vind het niet nodig dat andere mensen er echt mee geconfronteerd worden.. (even plat gezegd dat er dus een half shirt uitgaat en er een 'tiet uitgeslingerd' wordt.

Borstvoeden is normaal, misschien ook in het openbaar, maar ik denk dat 'de maatschappij' wel zodanig is veranderd dat ook zulke dingen ineens taboe zijn. Misschien ben ik ook zo gaan denken, maar ik wil daar wel een compromis in zien. Sommige mensen halen er alles meteen bij zoals jankende kinderen en vervelend dit en vervelend dat, maar dat heeft hier imho in elk geval niets mee te maken.

Nogmaals, ik stoor mij niet aan borstveoding in het openbaar, mits dit dus discreet gebeurd. Mijn punt is, dat als mensen het 'normaal' gaan vinden zoals vele andere dingen die tegenwoordig normaal worden gevonden, ik dus bang ben dat er serieus lakser mee word omgegaan, en dus mijn 'rampscenario' (wat ik al heb meegemaakt) veel meer terug gaat komen. En dat vind ik niet nodig.

Het punt wat ik wil maken is dat beide partijen (de voor en tegen partijen dus) eens moeten nadenken over hun eigen verantwoordelijkheden. Als je je gaat storen aan iemand die bv geeft an sich, ben je fout bezig, en heb je gewoon zelf je fatsoen te houden en weg te kijken, maar als je als bv gevende moeder jezelf tentoonstelt als in kijk mij eens voeden, ik ben een trotse moeder met een pittig kort kapsel en ik ben harstikke leuk (even 3 vooroordelen in 1 klap dus)doe je ook iets niet helemaal op de goede manier.

Borstvoeden hoeft niet in een klein wc hokje, of 'prive' zoals sommigen dit noemen, maar het is wel prive. Vind ik. hierboven wroden extreme voorbeelden naar boven gehaald van moeders die hun 8-jarige nog borstvoeden. Als dit in het openbaar gebeurd sta je toch zelf ook raar te kijken als bv moeder van je baby van 6 maanden? Dit zie je dus ook niet gebeuren, en heeft niets te maken met waar het in dit topic om gaat. Maar wanneer is het prive, en wanneer niet? bij een 6 maanden oud kind niet, bij een 8 jarig kind wel...(denk ik dan?) Waar ligt dan die grens? ik denk bij het punt dat bv baby's wat ander voedsel naar binnen kunnen krijgen.. Of heb ik dat fout?

45% voelt zich ongemakkelijk erbij (of onprettig of wat dan ook) maar waarom is dat? lijkt me een beter vraagstuk dan maar meteen te stellen dat die 45 % moet opbokken odmat ze 'het niet eens zijn met de meerderheid'.

Tolerantie en verdraagzaamheid zijn inderdaad loze keywords, maar moeten wel betekenis krijgen in dit soort vraagstukken. mensen gaan elkaar hier persoonlijk aanvallen op een mening, en worden onredelijk met oogkleppen op. (Ja ik ook maar ik heb er een nachtje over geslapen :) ) Word eens wakker en kijk eens hoe het op een positieve manier kan worden opgelost!!!

Sorry als ik in dit of voorgaand topic mensen voor hun hoofd heb gestoten, was niet mijn bedoeling in elk geval.
Mooi verwoord!
Complimenten.
:Y
pi_87013048
Achja, als mensen zich al druk gaan maken over het al of niet eventueel kunnen zien van een drinkend kindje aan de borst, dan is wel weer duidelijk dat er geen crisis is. En serieuze problemen zijn er ook niet echt, want we hebben tijd zat om hierover te zeiken.
Whatever...
  donderdag 30 september 2010 @ 10:43:28 #284
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87013082
Spanky je blijft maar doorgaan he? Vraag je je af WAAROM mensen dat vinden, of moeten ze in jouw ogen opbokken omdat ze aangeven dit niet prettig te vinden? KAN het gewoon neit bij jou dat andere mensen dit niet 'willen zien'?

Om nogmaals mijn frustratie van gisteren aan te duiden het gaat niet alleen om borstvoeden, maar hoe er word ingehakt op andere meningen!
pi_87013145
Waarom ben je gefrustreerd? Het is toch maar een discussie.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:46:27 #286
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87013169
Ik heb gisteren aardig wat gefrustreerde posts gedaan volgens mij.. Als ik het zelf zo teruglees :)

In een discussie kan ik snel op de kast zitten :)
pi_87013274
Ik heb vooral in een deuk gelegen om een persoon die begon over dat bevallen op straat dan ook maar gewoon moet kunnen. :D
pi_87013311
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:46 schreef Swiffer het volgende:
Ik heb gisteren aardig wat gefrustreerde posts gedaan volgens mij.. Als ik het zelf zo teruglees :)

In een discussie kan ik snel op de kast zitten :)
Dat hebben we gemerkt ;)

Maar ik vind het wel heel fijn en eerlijk van je dat je het nu op een andere (minder opgefokte dus beter te begrijpen) manier uitlegt.
:)
pi_87013331
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb vooral in een deuk gelegen om een persoon die begon over dat bevallen op straat dan ook maar gewoon moet kunnen. :D
Ja en owjeej, soms gebeurt het ook nog in het echt _O-
pi_87013379
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lol... dat was ik.
Was natuurlijk een kul vergelijking maar het werd mooi duidelijk dat die van mij afgebrand werd en de vergelijking met geweld niemand beroerde. Ik bedoel maar.
pi_87013556
Ik heb het allemaal echt nog nooit in het openbaar gezien, die foto's die Loedertje heeft geplaatst. De meesten zijn dan ook gewoon in de thuissituatie. Als dat al niet meer mag...? :?

En Swiffer, de discussie gaat daar natuurlijk eigenlijk helemaal niet over. Het gaat over een onderzoek waaruit naar voren komt dat van de ondervraagden 45% borstvoeding in het openbaar niet normaal vindt. Het gaat er niet om hoeveel tiet er dan wordt laten zien.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh ik ging er gemakshalve vanuit dat alleen mannen het 'minder' vinden. Dat er ook een hoop vrouwen 'tegen' zijn bevestigdt alleen maar meer mijn gevoel.
Wat maakt dat precies uit dan? En waarom zouden vooral mannen er moeite mee hebben? Het meest gebruikte woord op alleen Fok! al is het woord "tieten". Waarom zijn diezelfde tieten opeens een probleem als er een baby aanhangt? Welk probleem?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 11:00:01 #292
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87013581
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef Spanky78 het volgende:
Achja, als mensen zich al druk gaan maken over het al of niet eventueel kunnen zien van een drinkend kindje aan de borst, dan is wel weer duidelijk dat er geen crisis is.
In crisistijd is het handig om borstvoeding te geven, het is gratis !!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_87014188
Goede post, Swiffer!

Ik ben eht ook met je eens, maar dat heb ik gisteren ook al een paar keer gepost. Ik denk dat de discussie gisteren nogal behoorlijk uit zijn verband is gehaald door allerlei extremen (die foto's uit de eerste post zijn, behalve de laatste waar je vrijwel neits ziet) allemaal thuissituaties. En guess what: ook als ik thuis voed zit ik er zo niet bij als er iemand bij is :D De meeste moeders doen het discreet en de extremen, tja...helaas zitten die er altijd tussen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87014498
Ik ben alleen maar recalcitrant omdat moeders niet tegen kritiek blijken te kunnen en het allemaal maar moet kunnen. Ik vind dat als jij vind dat het wel moet kunnen ^O^ en als ik vind dat ik het niet vind kunnen ^O^ . Het kan zo simpel zijn. En daar blijkbaar de ene helft van NL voor is en de andere helft van NL tegen dan zal de waarheid wel in het midden liggen.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:37:06 #295
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87014816
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:59 schreef djenneke het volgende:
Ik heb het allemaal echt nog nooit in het openbaar gezien, die foto's die Loedertje heeft geplaatst. De meesten zijn dan ook gewoon in de thuissituatie. Als dat al niet meer mag...? :?

En Swiffer, de discussie gaat daar natuurlijk eigenlijk helemaal niet over. Het gaat over een onderzoek waaruit naar voren komt dat van de ondervraagden 45% borstvoeding in het openbaar niet normaal vindt. Het gaat er niet om hoeveel tiet er dan wordt laten zien.
[..]
Daar gaat het mij dus onder andere wel om. Waarom vinden mensen dat niet normaal of onprettig? Hoe interpreteer je zo'n uitslag? Op welke argumenten baseren mensen hun stem?

Daar opent men toch een topic om, om de discussie aan te gaan waarom iets is zoals het is? Als we gewoon aannemen ja 45% vind dat niet gewoon... waar hebben we het dan over?
pi_87014888
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:37 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Daar gaat het mij dus onder andere wel om. Waarom vinden mensen dat niet normaal of onprettig? Hoe interpreteer je zo'n uitslag? Op welke argumenten baseren mensen hun stem?

Daar opent men toch een topic om, om de discussie aan te gaan waarom iets is zoals het is? Als we gewoon aannemen ja 45% vind dat gewoon... waar hebben we het dan over?
Denk dat veel mensen niet eens weten dat je een baby borstvoeding kunt geven zonder dat de omgeving iets ziet, of nagenoeg niet.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:44:24 #297
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87015089
Ik denk dat je idd slapende honden wakkermaakt met 'zulke' onderzoeken.. ik heb 1 niet zo'n leuke ervaring er mee gehad, maar er zijn volgens mij talloze bv moeders die dit doen, en niet worden gespot.

edit: ik zeg het alsof ze daders zijn. Niet zo bedoeld dus :)
pi_87015175
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk dat veel mensen niet eens weten dat je een baby borstvoeding kunt geven zonder dat de omgeving iets ziet, of nagenoeg niet.
Precies.
Ik begrijp best dat vrouwen op een terrasje er niet aan ontkomen. Maar doe tenminste een poging het bij jezelf te houden. Soms lukt dat niet en kan iedereen de voorgevel plat bekijken. In dat geval lach ik erom omdat de intentie er wel was.

Maar je hebt van die onbehouwen wijven die zich nergens wat van aantrekken en het juist opzoeken. Wss aandacht ofzo. En veelal zit er dan ook zon kerel naast die al popelt dat iemand er wat van wil zeggen. Kan die ook ff door het lint gaan.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:48:10 #299
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87015224
Weer een kwestie van de 'slechten verpesten t voor de goeien'
  donderdag 30 september 2010 @ 12:15:39 #300
273119 BeSimple
or die trying!
pi_87016100
Toples zonnebaden mag ook...
Laat me met rust!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo