Nee, voor mijn zusje van (bijna, morgen dus) 22, haha!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:34 schreef mijsje het volgende:
was die Jigglypuff voor een jong nichtje? want dan is lijm alleen volgens mij niet helemaal handig.. dan kun je het wel combineren, vastlijmen en even met een randje eromheen om het goed vast te zetten dat het zeker houdt... (nu ligt het er natuurlijk wel aan welke lijm je gebruikt, met de simpele hobbylijm die ik heb, is het in ieder geval niet handig...)
ben wel benieuwd naar een fotootje...
Ik heb ook de vorige gemaakt toen ie al compleet was hoor!!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Oh dat CAL is wel leuk.... maar daar ben ik te chaotisch voor denk ik. Ik haak wanneer het lukt en tijd er voor is, dus dan wordt het al lastiger...
Heb wel weer een bolletje catania gescoord net, voor het gezicht van de southpark-poppetjes... dus kan ik daar eindelijk mee aan de slag... of zal ik eerst een troetelbeer maken? Moeilijk, keuzes.....
Ja vind ik mooiquote:Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef trui het volgende:
er zit wel wat glans in muskat he. moet je van houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal toch wel meevallen, vertel eens waar t mis gaat?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Buup schaamt zich diep...ik loop al vast bij de tweede rij van de zooltjes...
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:41 schreef Yachiru het volgende:
Hè bah, de oortjes en het krulletje van Jigglypuff willen helemaal niet lukken..
De oortjes moeten gewoon plat gehaakt, en dan heen en weer, maar er komen allemaal hele grote gaten in.. Ik snap dat sowieso niet, want dat gebeurd nou altijd als ik in een ketting van lossen moet haken. Mijn moeder heeft al eens meegekeken en ik doe niks verkeerd, naald in het goede lusje enzo..![]()
En het krulletje, begint met 8 toeren van 6 vasten, en op het eind bij toer 6 en 7 is het zo strak dat ik de naald er niet meer in krijg..
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*knuffel*
Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?
*knuffel*
Dat stootte mij ook even voor de borst, maar nu bedenk ik maar dat ik er oneindig veel slofjes mee kan maken, en inmiddels zou ik zelf ook wel wat kunnen variëren op het patroon. Een goed basispatroon dus, en dat is me best wat waardquote:Op donderdag 30 september 2010 16:55 schreef appelfan het volgende:
Leuke slofjes Ladyblack!
Ik vind het trouwens best duur, 6 dollar voor een patroon.
Bij de hdc en de dc's? Ik wil wel een closeup foto maken van de zooltjes, dan kun je even bekijken hoe het eruit moet zien. Als je in beeld hebt hoe het in elkaar steekt is het eigenlijk heel makkelijkquote:Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Buup schaamt zich diep...ik loop al vast bij de tweede rij van de zooltjes...
oeh.... doe es linkje naar dat boej?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk!Ik probeer wel even het oortje van Jigglypuff uit dat Pokémon boek op Picasa!
Die kleinere haaknaald had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee! Dankjewel!
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:quote:Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?
*knuffel*
Pokémon Crochetquote:Op donderdag 30 september 2010 20:50 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
oeh.... doe es linkje naar dat boej?
Jip!quote:Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:
[..]
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:
[ afbeelding ]
dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...
-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd...ik ben benieuwd naar je resultaat!
Die oortjes zijn inderdaad ook driehoekig ja! Weet je wat nou zo stom is? Ik heb ze hier liggen, gehaakt en al maar ik dacht daar pas later aanquote:Op donderdag 30 september 2010 23:04 schreef EsseEi het volgende:
Whoopidoo ik zocht inderdaad voedsel te haken! Thnx voor de link, staat leuk boekje met fruit bij(en vooral dat vind ik leuk, en cupcakes)
Leuk altijd hoe iedereen met elkaar mee denkt!
Voor 3-hoeks oortjes (je hebt ze al Yachiru maar voor andere mensen) staat ook in het boekje van Christel Krukkert bij Gijs Giraffe
die heeft ook 3hoekige oortjes, maar is gewoon rond gehaakt
*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft!
Liet gister mijn muts in wording aan m'n ouders zien, en ze moesten erg had lachen, ik heb namelijk 1 rondje af haha(=8 puffy-stitches = nog helemaal niks
)
Zaterdag heerlijk een dagje helemaal alleen (oke stiekem vind ik dat eigenlijk heel saai), kan ik lekker veel haken!
Tnx!!! Die wolfdreamer/off the hook kende ik al wel idd... heeft ook leuke dingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:33 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Pokémon Crochet
Neem aan dat je het boekje bedoelde?
Overigens heeft deze mevrouw ook heel veel Pokémon patronen, en sommigen (Jigglypuff bijvoorbeeld) vind ik mooier van haar dan in het boekje.
Het is denk ik de twintigste cactus die ik haak. Probeer wel andere amigurimi, maar die worden nooit helemaal perfect....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:24 schreef phluphy het volgende:
Wat een geinig ding Arual!![]()
Mijn boekje -Happy Hooker- is ook binnen. Leuk is-ie!
Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, en ik kan nooit zo netjes de rondes aan elkaar krijgen, dus ik haak maar in spiralen door
Zo lang het maar asymmetrisch kan. Daar gaat het mis met de andere knuffeltjes...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:45 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppen
Maar al je cactussen blijven erg cute Arual!
wat ik altijd doe, is nieuwe rondequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Je moet dan toch de ronden vastmaken met een slipstitch? Net als Inu rekt het bij mij dan altijd zo uit waardoor je een gat ziet ja... erg jammer! Maar volgens mij doe ik de slipstitch wel goed
Bij de slofjes heb ik nu wel eindelijk door hoe het fatsoenlijk kan, maar daar is het ook niet elke ronde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |