abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86912717
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:14 schreef Wijze_appel het volgende:
Pfff, beetje zwaar op de hand, niet?
Ik leg duidelijk uit dat de links verschillen met de werkwijze die mij geadviseerd wordt. Ik kan er verder niets mee dan het verschil aanhalen. Daarnaast geef ik geen details over de situatie. Nogal wiedus, dus vraag er niet naar.
Laat ik me toch weer verleiden:
Als bij jou duidelijk uitleggen hetzelfde is als "dat de links verschillen met de werkwijze", dan zou ik me voortaan maar onthouden van enige uitleg aan een ander. Dat is een uitleg van 3 x niks. Dat is aangeven dat het niet klopt, maar zeker geen uitleggen :')
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 19:38:44 #127
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_86913184
Of je houdt alle sollicitatiegesprekken 's ochtends om 8 uur. Weet je ook zeker dat er geen Marokkanen op af komen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_86913671
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:16 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Mja je lijkt nogal een betoog op te voeren dat werkgevers op basis van afkomst mogen selecteren, wat hier door de rechter is veroordeeld.
Als werkgever neem je aan wie je wil, punt uit.

Bij de gemiddelde kledingwinkel nemen ze ook alleen maar jonge modieuze grietjes aan.
pi_86913823
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:51 schreef Anzhelika het volgende:

[..]

Grappig dat je 'punt uit' zegt, terwijl dat dus niet 'punt uit' is. Een werkgever mág dus niet discrimineren en zal dus aangeklaagd worden als dat wel gebeurt. Punt uit.
Nou en? Wie komt daar nu achter? Hij laat ze gewoon opdraven en wijst ze dan af omdat ze een betere kandidaat hebben gevonden.
pi_86914093
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:52 schreef Monco10 het volgende:
Nou en? Wie komt daar nu achter?
Als de directeur een mail stuurt naar degene die de sollicitaties afneemt, waarin staat dat Marokkanen absoluut niet in dienst mogen worden genomen. En dat die mail in 'verkeerde' handen terechtkomt...
  maandag 27 september 2010 @ 22:40:20 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_86923765
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Als de directeur een mail stuurt naar degene die de sollicitaties afneemt, waarin staat dat Marokkanen absoluut niet in dienst mogen worden genomen. En dat die mail in 'verkeerde' handen terechtkomt...
daarom is dit ook een mooie testcase. het zal openheid in sollicitaties niet ten goede komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_86925786
En stiekem zullen de betreffende denken dat de boete nog altijd goedkoper is dan al het gedoe dat het aannemen van Marokkaans personeel met zich meebrengt :X
  maandag 27 september 2010 @ 23:34:36 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86926167
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee. waar schrijf ik dat ik dit soort incidenten wettelijk wil vastleggen? overigens begrijp jij dat met deze eis duidelijk het tegenovergestelde van je argumentje is aangegeven? ik vind niet dat de overheid zich hiermee dient te bemoeien. dit is een zaak van de zaak zelf.

overigens stikt het van de (soms) behulpzame marokkanen in mijn appie en komen normale marokkanen met een opleiding ook prima aan een baan.
maar blijkbaar niet bij een AH met een aparte selectiemethode

laten we gewoon positief zijn naar mensen die willen werken, simpel lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86926458
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan op mensen niet op voorhand uitsluiten. Althans, niet op basis van afkomst.
Maar discrimineren op basis van afkomst mag wel, dat noemen we positief.

quote:
De Tweede Kamer wil de positie van vrouwen, etnische minderheden en gehandicapten verbeteren. Daarom zal bij gelijke geschiktheid van kandidaten aan personen uit deze categorieën de voorkeur worden gegeven.
Vacature het Rijk
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:08:35 #135
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_86927318
Dat "positieve" discriminatieverhaal is net zo erg als dat AH verhaal.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_86927726
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
Je kan op mensen niet op voorhand uitsluiten. Althans, niet op basis van afkomst. Nodig zo'n jongen dan gewoon uit voor een sollicitatiegesprek. Je merkt na twee minuten al wat voor vlees je in de kuip hebt.
Het politiek-correcte antwoord, maar waarom zou je je tijd daar aan verspillen? Als zich een 60-plusser aandient, zal diegene ook worden afgeserveerd; te oud, te duur. Bedrijven bepalen nog altijd zelf wie ze aannemen, hoe dubieus hun motieven ook zijn. Uiteindelijk gaat het gewoon om productiviteit, winstgevendheid en risicobeperking.
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:28:26 #137
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86927903
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:38 schreef Ratso het volgende:

[..]

Nee, daar weten de moslims alles van de laatste jaren. Probeer als moslim maar eens een baan te vinden in dit land. Maar veroordelen kunnen we het gelukkig wel.
Wat mij betreft mag er nog harder opgetreden worden tegen dat soort filialen.
Dan moet je maar geen moslim worden, keuze tussen zwemmen of verzuipen. Je wist wat je te wachten stond toen je hierheen kwam.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:29:47 #138
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86927938
Dom van AH om dat boven het bericht te zetten.
Had het niet gedaan, en undercover discriminatie komt toch niemand achter toch?
Snollebolt
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:36:12 #139
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86928085
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:33 schreef Anzhelika het volgende:

[..]

Gelukkig moet je als bedrijf qua aantallen een bepaalde autochtonen/allochtonen verhouding hebben. Hou je je daar niet aan, dan ga je ook voor de bijl. Lijkt me ook een zeer goede zaak. Als we mensen willen laten integreren moet iedereen op de arbeidsmarkt eerst eerlijke kansen hebben.
Ik denk dat dit vaker gebeurd zonder dat mensen dit weten.
Dit was overduidelijk,...

Maar stel je hebt een net bedrijf en er komt een Staphorster bij je solliciteren in boerenpak...
Of een Punker met een hanekam...
want dat is ook disciminatie toch...?
Maakt niet uit of het gaat om buitenlanders of om andere zaken.
En dit gebeurd overal.
Snollebolt
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:38:08 #140
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86928142
quote:

[..]

Gelukkig moet je als bedrijf qua aantallen een bepaalde autochtonen/allochtonen verhouding hebben. Hou je je daar niet aan, dan ga je ook voor de bijl. Lijkt me ook een zeer goede zaak. Als we mensen willen laten integreren moet iedereen op de arbeidsmarkt eerst eerlijke kansen hebben.
Dit lijkt me juist niet eerlijk, gezien je men dan toch gaat kiezen op basis van afkomst in plaats van competenties.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_86928639
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:28 schreef Anzhelika het volgende:
Dat het gebeurt staat ook als een paal boven water. Het onderwerp is dus dat het niet mag.
Snap ik, maar wat wil je eraan doen? Toevallig is in dit geval een mailtje onderschept en is er daarmee hard bewijs, maar elk bedrijf kan Marokkanen weren, net als 60-plussers, mensen met tattoo's, vrouwen, negers, etc, etc. (wat je maar wilt). Als je het maar slim speelt.

Interessanter is de vraag waarom Marokkanen niet gewild zijn. Vanavond nog een uitgebreide discussie op tv over het woord "kutmarokkanen" dat officieel in het woordenboek staat. Waarom staat dat woord er wél in, terwijl bijvoorbeeld het woord "kutvietnamezen" er niet in staat...

Volgens mij hebben Marokkanen hun slechte imago aan zichzelf te danken en kan dat imago ook alleen maar verbeteren als verandering (lees: beter gedrag) van binnenuit komt.
pi_86929225
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij betreft worden die imams ook aangepakt. Probleem is dat er geen homoras bestaat. Bovendien wordt het dan een behoorlijk zooitje in ons land. Want dan moet je immers consequent handelen. Christelijke scholen die homoseksuele leraren weigeren? Aanpakken. SGP'ers die homoseksualiteit onnatuurlijk noemen? Aanpakken.

Enz.
pi_86929301
quote:

[..]

Goede zaak? "de verplichte neger" is ook discriminatie.
Waarom kan dat dan weer wel?
Dan MOET je een allochtoon in dienst nemen, terwijl er misschien anderen beter gekwalificeerd zijn?
Dat vind ik totale onzin.

Je mag wel zeggen: per 9 autochtonen 1 allochtoon, maar je mag niet zeggen: 10 autochtonen?
Dan verlies je toch het hele punt uit zicht? het punt is dat je aan neemt wie het meest geschikt is voor de baan, of die nou groen, paars, wortel-oranje, of niet langer dan 20 centimeter is. Is dat de beste man (ja ja, OF VROUW) voor de baan? aannemen dan!
Positieve discriminatie is ook discriminatie.
  dinsdag 28 september 2010 @ 03:13:36 #144
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_86929944
quote:
Vind je dat? Dat het nodig is, is erg genoeg. Blijkbaar worden Marokkanen tijdens sollicitaties zo gediscrimineerd (wat blijkbaar ook meerdere keren onderzocht is) dat het nodig is.
Ja, dat vind ik, en het is niet nodig om positieve discriminatie toe te passen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 28 september 2010 @ 04:17:55 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_86930027
Want?
pi_86930048
Belachelijk imo, eigenaar van een dameskleding winkel zet toch ook geen heren neer..

Positieve discriminatie is sowieso om van te kotsen, achterbaks gedoe, selecteren op afkomst ipv kunnen :r :r :r :r :r
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_86931985
Het is triest, maar het dikgedrukte wat die bedrijfsleiders vertellen maak je dagelijks mee in de AH's waar de vakkenvullers uit minimaal 4 marokkaanse jongens bestaan.

Ik mis nog het irritant 'flirten' met vrouwelijk personeel en klanten.

quote:
Bij drie filialen - Den Haag Centraal Station, Amsterdam Lelylaan en Amsterdam CS Westtunnel - stond in vetgedrukte letters; "Dringend! Geen Marokkanen". "Dat lijkt een 'smoking gun'", beaamde advocaat mr. M. Schut, maar in werkelijkheid was het volgens hem niet meer dan een typisch geval van
miscommunicatie.

De bedrijfsleiders, Alwin (50), Freddie (28) en Erik (48) kampten met een probleem met een deel van hun Marokkaanse werknemers. Er was sprake van groepsvorming, gestoei op de werkvloer, gesprekken in het Marokkaans, het knoeien in dienstinstructies door het woord 'niet' toe te voegen of juist weg te strepen, te laat of helemaal niet komen, vriendjes die langskwamen en niets in de winkel te zoeken hadden en brutaal gedrag. "Er vormde zich een groep binnen een groep, die mijn gezag trachtte te ondermijnen", zo omschreef bedrijfsleider Alwin de situatie.

De drie bedrijfsleiders beweerden bij hoog en bij laag dat ze louter de intentie hadden vriendjes van de gewraakte groepjes buiten de deur te houden. Dat deden ze het liefst door sollicitanten die spontaan kwamen binnenlopen zelf te screenen, of via een uitzendbureau personeel aan te trekken. De kandidaten die zich via internet bij personeelszaken meldden, leverden vooral veel werk op en zelden een goede kandidaat, vonden de bedrijfsleiders alle drie. Om de toevoeging 'Geen Marokkanen' zouden ze geen van drieën hebben gevraagd. Sterker nog, in die periode namen ze alle drie wel degelijk Marokkanen aan.
Bron
pi_86932043
quote:

[..]

Vind je dat? Dat het nodig is, is erg genoeg. Blijkbaar worden Marokkanen tijdens sollicitaties zo gediscrimineerd (wat blijkbaar ook meerdere keren onderzocht is) dat het nodig is.
Volgens jou moet je discrimineren om discriminatie tegen te gaan?
pi_86935136
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:31 schreef Wokkel het volgende:
Het is triest, maar het dikgedrukte wat die bedrijfsleiders vertellen maak je dagelijks mee in de AH's waar de vakkenvullers uit minimaal 4 marokkaanse jongens bestaan.

Ik mis nog het irritant 'flirten' met vrouwelijk personeel en klanten.
[..]

Bron
Sja, ze zetten zichzelf weg als niet-Nederlanders maar willen niet zo behandeld worden.
De Nederlandse goeddoeners (lees: linkse hippies) zetten die mensen weg als slachtoffers, op basis van afkomst, voor er maar iets aan de hand is. De "slachtoffers" zelf maken er handig ge(mis)bruik van en zijn de lachende derde.

Je vraagt je onderhand af waar de werkelijke discriminatie al begonnen was.
pi_86935687
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:26 schreef Anzhelika het volgende:

[..]

Want alle Marokkanen zijn hetzelfde?
Nee, maar de risico's zijn wel hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')