wees gerust, het is maar een eis. misschien besluit de rechter wel om de boetes veel hoger te makenquote:Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hele lage boetes als je het mij vraagt.²
Aha, vond het al zo vreemd.quote:Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef Re het volgende:
proefperiode is meestal voor 1 of 2 maanden en een periode waarbij beide partijen de overeenkomst gewoon op kunnen zeggen
Truste me, je hebt er geen verstand vanquote:Op maandag 27 september 2010 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kan iemand gewoon ontslaan tijdens zijn proefperiode. Weet niet of je het weet. Je bent in ieder geval niet verplicht om die persoon in dienst te houden. Vaak staat er wel een kleine vergoeding tegenover, maar dat kan nooit veel zijn in het geval van een vakkenvuller. Daarnaast neem ik aan dat je iemand best mag ontslaan als je daar goede redenen voor hebt.
Verder heb ik geen retail management gestudeerd, dus ik heb geen idee hoe de fucking CAO van een vakkenvullertje eruit ziet. Scheelt me eerlijk gezegd ook vrij weinig
MBO'tje retail was dan ook niet aan mij besteedquote:Op maandag 27 september 2010 16:29 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Truste me, je hebt er geen verstand van
Je kunt wel neerbuigend doen over `MBO´tje retail`, wat dat ook betekent, maar opleiding heeft niet altijd met kennis te maken. Misschien dat jij nog te veel hangt in imago van certificaatjes.quote:Op maandag 27 september 2010 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
MBO'tje retail was dan ook niet aan mij besteed
Je kan er dan ook donder op zeggen dat ze simpelweg vervelende ervaringen hebben met die doelgroep, maar daar mag je uiteraard niks van zeggen.quote:Op maandag 27 september 2010 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Ik vraag me uberhaupt af.. als je zon mailing eruit doet, dan weet je toch van te voren dat er gedonder van komt
quote:Op maandag 27 september 2010 16:29 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Truste me, je hebt er geen verstand van
Jij bent hier degene die neerbuigend begon te maken omdat ik blijkbaar niet goed genoeg was geinformeerd over het fenomeen proeftijd. Terwijl ik hierboven lees dat je gewoon ontslagen kunt worden tijdens je proeftermijn.quote:Op maandag 27 september 2010 16:36 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je kunt wel neerbuigend doen over `MBO´tje retail`, wat dat ook betekent, maar opleiding heeft niet altijd met kennis te maken. Misschien dat jij nog te veel hangt in imago van certificaatjes.
Nope.quote:
Dat kan alleen onder bijzondere omstandigheden. `Zomaar`, omdat diegene je niet ligt, kan niet. Daar moeten gegronde redenen voor zijn. Anders, proeftijd uitzitten of resterende vergoeding betalen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die neerbuigend begon te maken omdat ik blijkbaar niet goed genoeg was geinformeerd over het fenomeen proeftijd. Terwijl ik hierboven lees dat je gewoon ontslagen kunt worden tijdens je proeftermijn.
Waarom zegt o.a. deze link dan wat anders?quote:Op maandag 27 september 2010 16:39 schreef Wijze_appel het volgende:
Nope.
Zit juist heel goed. Heb er op dit moment zelfs ervaring mee.
Daarbij, die link van je ondersteund niets.
Als de werknemers doet aan groepjesvorming, diefstal of telkens te laat komt, dan kun je hem gewoon ontslaan, lijkt mij. Dat zijn zaken die ik eerder voorbij hem zien komen in dit topic.quote:Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat kan alleen onder bijzondere omstandigheden. `Zomaar`, omdat diegene je niet ligt, kan niet. Daar moeten gegronde redenen voor zijn. Anders, proeftijd uitzitten of resterende vergoeding betalen.
proeftijden van 6 maanden bestaan gewoon niet, dat is een doodsteek voor elk bedrijf en proeftijd is er juist voor om voor beide partijen te kijken of de functie geschikt is of niet en kan gewoon werderzijds worden opgezegd. Een tijdelijk contract is natuurlijk wel iets andersquote:Op maandag 27 september 2010 16:39 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nope.
Zit juist heel goed. Heb er op dit moment zelfs ervaring mee.
Daarbij, die link van je ondersteund niets.
In al die Google-links die ik hierboven aangaf, gaat men er juist vanuit dat men de proeftijd zonder reden mag beeindigen, tenzij de werknemer er om vraagt. En die redenering mag niet tegen de wet ingaan.quote:Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat kan alleen onder bijzondere omstandigheden. `Zomaar`, omdat diegene je niet ligt, kan niet. Daar moeten gegronde redenen voor zijn. Anders, proeftijd uitzitten of resterende vergoeding betalen.
quote:Reden beëindiging proeftijd
Bij beëindiging tijdens de proeftijd hoeft degene die beëindigt geen reden op te geven. Maar als de ander erom vraagt, moet de reden van het ontslag schriftelijk worden meegedeeld. De werkgever moet altijd als een goed werkgever handelen; een ontslag mag bijvoorbeeld niet in strijd zijn met het verbod op discriminatie. Zo mag een zwangere werkneemster niet tijdens de proeftijd worden ontslagen omdat ze zwanger is. Gebeurt dit toch, dan kan zij een beroep doen op de nietigheid van het ontslag.
Geen verklaring voor die links die jij geeft.quote:Op maandag 27 september 2010 16:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarom zegt o.a. deze link dan wat anders?
Waarom zegt een google-zoekopdracht dan wat anders?
Kun jij aangeven (want ik vind dit wel interessant) waarom wij dan fout zitten en jij niet?
quote:Wettelijke eisen aan proeftijd
De proeftijd moet schriftelijk zijn overeengekomen en voor beide partijen even lang zijn. De proeftijd mag maximaal één maand zijn bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd die korter duurt dan twee jaar, of bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd zonder einddatum (bijvoorbeeld bij een arbeidscontract voor de duur van een project).
De proeftijd mag maximaal twee maanden duren bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van twee jaar of langer, of bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Wanneer de proeftijd niet voor beide partijen gelijk is, of een te lange proeftijd is afgesproken, wordt de proeftijd meteen ongeldig en heeft de werknemer ontslagbescherming.
Aan de eis dat de proeftijd schriftelijk moet zijn overeengekomen is ook voldaan als het proeftijdbeding is opgenomen in de cao, mits werkgever en werknemer beiden aan de CAO gebonden zijn. Een in het personeelshandboek opgenomen proeftijdbeding is geldig, mits deze regeling in de (getekende) arbeidsovereenkomst van toepassing is verklaard.
Neuh, nu hebben we de WC dagelijks knetterschoon. Alle nadelen heb zijn voordelenquote:Op maandag 27 september 2010 16:46 schreef Re het volgende:
wijze appel loopt een klein beurs plekje op geloof ik
Uiteraard ken ik de specificaties van 'jouw probleem' niet, maar afgaande of we er hier van te weten komen, ga ik er maar vanuit dat de jurist fout zit....quote:Op maandag 27 september 2010 16:45 schreef Wijze_appel het volgende:
Geen verklaring voor die links die jij geeft.
Feit blijft dat ik er nu ook mee zit en er niet zomaar vanaf komt. Mij worden door de juridische afdeling CWI hele andere zaken verteld. Wie heeft dan gelijk? Die link? Of die jurist?
Doe dat maar. Jij hoeft er tenslotte niet voor te betalen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Uiteraard ken ik de specificaties van 'jouw probleem' niet, maar afgaande of we er hier van te weten komen, ga ik er maar vanuit dat de jurist fout zit....
Zeg dan gewoon dat je niet meer wil discussiëren hierover.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef Wijze_appel het volgende:
Doe dat maar. Jij hoeft er tenslotte niet voor te betalen.
Op die wijze is het voor mij ook gemakkelijk.
Hoe je die conclusie trekt is me een raadsel.quote:Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je niet meer wil discussiëren hierover.
Dat is niet moeilijk. Jij legt alle argumenten naast je neer als zijnde 'niet waar' en gaat dat vervolgens niet uit leggen waarom dat zo is, ondanks een verzoek van mijn kant. Baseer ik een mening (want dat was het, mijn reactie over die jurist) op wat jij in dit topic vertelt, doe jij het af met een flauwe reactie. Dus kan ik niet anders concluderen dat jij niet meer wilt discussieren.quote:Op maandag 27 september 2010 16:59 schreef Wijze_appel het volgende:
Hoe je die conclusie trekt is me een raadsel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |