Het klopt dat jezus terug zal keren op aarde dat is terug te vinden in veel authentieke du3a's. Ik had het verhaal van jezus gelezen in het boekje; Verhalen van de profeten. Het is een simpel en duidelijk boek wat de verhalen vertelt van de belangrijkste profeten van noeh tot jezus. Daar staat het verhaal uitgebreid in. De bronnen zijn met name hadiths van buchari en muslim en de koran natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog een vraag aan de moslim broeders:
Heb ik het nu goed begrepen dat de verwisseling van Jezus met iemand anders, bijvoorbeeld een erg slechte jood, die dan in plaats van Jezus zou zijn gekruisigd, eigenlijk nergens expliciet in de koran voorkomt?
En in de hadiths?
Is dat hele verhaal gebaseerd op deze verzen:
Koran 4
157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem, - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.
Ik heb ook eens eerder van een moslim gehoord dat volgens de islam Jezus zich op het ogenblik in de hemel zou bevinden en op het einde der tijden nog eens op aarde zou terugkeren, en dan nog eens zou sterven.
Heb ik het goed begrepen dat dit ook niet juist is of verschillen moslims hier onderling over van mening?
In de Qur'an staat er nergens dat er i.p.v. Jezus(vzmh) een Jood is opgehangen. Sommige denken dat Judas is opgehangen i.p.v. Jezus (Vzmh). Staat iig nergens in de Qur'an.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog een vraag aan de moslim broeders:
Heb ik het nu goed begrepen dat de verwisseling van Jezus met iemand anders, bijvoorbeeld een erg slechte jood, die dan in plaats van Jezus zou zijn gekruisigd, eigenlijk nergens expliciet in de koran voorkomt?
En in de hadiths?
Is dat hele verhaal gebaseerd op deze verzen:
Koran 4
157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem, - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.
Ik heb ook eens eerder van een moslim gehoord dat volgens de islam Jezus zich op het ogenblik in de hemel zou bevinden en op het einde der tijden nog eens op aarde zou terugkeren, en dan nog eens zou sterven.
Heb ik het goed begrepen dat dit ook niet juist is of verschillen moslims hier onderling over van mening?
Dat is dus precies wat ik bedoel: in het model van Ptolemaeus zijn de hemellichamen a.h.w. opgehangen in zeven concentrische hemelen (of bollen, ofwel "sferen") die zich volgens een vast schema rondom de aarde wentelen. Ik kan deze passages bijna niet anders lezen dan als een verwijzing naar dit model, dat vanaf de late oudheid tot aan het einde van de middeleeuwen ook in christelijk Europa het meest gebruikelijke was.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Denk aan, Do you not see how He created seven heavens in layers? (Qur'an, 71:15)
of
“It is He Who created everything on the earth for you and then directed His attention up to heaven and arranged it into seven regular heavens. He has knowledge of all things.”
(The Qur’an, 2:29)
De oorspronkelijke teksten spreken over "firmament". Dat is heel wat anders dan hemel.quote:Op zondag 26 september 2010 00:21 schreef Burakius het volgende:
Volgens mij heeft deze vers het over de hemel (als in paradijs). Dus in het Hiernamaals. En gaat het hier niet over de hemel (lucht) op aarde. ??????
Als je zegt dat de Qur'an altijd hetzelfde is gebleven, wat bedoel je dan?Is er nooit een alternatieve lezing geweest? Is er altijd maar 1 manier van reciteren geweest?quote:Op donderdag 23 september 2010 22:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
De Qur'an is altijd hetzelfde gebleven. Het enige wat hz. Uthman heeft gedaan is "hareket" erbij gedaan. Als je verstand heb van Hebreeuws weet je wat dit is. Zoals je weet is de Qur'an in Quraish dialect. Om die te waarborgen (opdat andere Arabieren niet volgens hun eigen dialect woorden zouden uitspreken) heeft hz. Uthman dus hareket erbij gezet. Dit heeft niets maar dan ook niets aan de inhoud of betekenis veranderd. Just the same book maar nu verzekerd in Quraish dialect. Dus dit voegt juist nóg meer toe hoe erg origineel de Qur'an is.
quote:The relationship of the Uthmanic text to the revelations received by Muhammad is clouded by the existence of numerous collections of variant readings that have survived, attributed to a number of early scholars who were widely known for their excellence in reading and reciting the Qur'an, and who claimed to base their readings on pre-Uthmanic traditions. The existence of these variants implies that the recitation of the text was far from uniform. Most variants are minor, but some are significant and involve not just vocalisation but completely different words. The 1924 Cairo edition of the Qur'an, which is the most widely used version today, follows one of these readings, that of the Kufan Asim b. Bahdala, as transmitted by his student Hafs b. Sulayman, while the other readings are mainly ignored by lay readers and even by most scholars. The full import, however, of these variants for our understanding of the 'Uthmanic text and its relationships to the revelations as they existed in Muhammed's time is still not clear.
Zou je de specifieke soera's nog even willen noemen?quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je zoekt ook in een Neerlandse vertelling sjakie.
Ik vraag me af of het vers koran 4.157 ook niet anders uitgelegd kan worden.quote:Op zondag 26 september 2010 00:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
In de Qur'an staat er nergens dat er i.p.v. Jezus(vzmh) een Jood is opgehangen. Sommige denken dat Judas is opgehangen i.p.v. Jezus (Vzmh). Staat iig nergens in de Qur'an.
Ik dacht hetzelfde toen ik die zin las hihihiquote:Op maandag 27 september 2010 18:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Het betreft integendeel een controverse met joden, gezien de woorden: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood".
Misschien dat de koran het punt wil maken dat de joden zich vergissen als ze denken dat ze Jezus gedood en gekruisigd, en daarmee definitief uitgeschakeld hebben, door te stellen dat dit niet het geval is, maar dat Hij integendeel leeft en God Hem tot zich heeft opgenomen.
De helft van onze taal is Arabisch.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:18 schreef Gia het volgende:
[..]Niemand die het kan controleren, want wij verstaan geen Arabisch.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:31 schreef Gaspedaal het volgende:
Zou je daar nog op willen reageren, Burakius?
Okéquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef killer10000 het volgende:
[quote]
Burakius
Leg mij dat eens uit ?
"WAT DENKT U VAN
JEZUS CHRISTUS?
Door te suggesteren dat de Qur'an Jezus (vzmh) slechts "gewoon" als profeet ziet , probeer je al het woordje profeet te kleineren. Volgens mij heb je geen idee wat een profeet is. En daarbij dat Jezus (vzmh) één van de meest belangrijke profeten is volgens de Islam. Verder is het vernederend om Jezus (vzmh) je bloedeigen profeet, of volgens sommige Christelijke stromingen God Hemzelve, zichzelf laat kruisigen/laat kruisigen. Maar goed dit is maar net welke opvoeding je hebt gekregen, of welke kans je hebt gekregen tot informatie over beide geloven.quote:De Koran bekijkt Jezus gewoon als een profeet, een goed mens die sommige wonderen verrichtte. De Koran ontkent Zijn kruisiging: dat is te vernederend, en kan ook niet Zijn heer-schappij accepteren, dat is te verheffend. Toch, om ons te redden van onze zonden is Hem beide overkomen.
Dus de regels die God zelf heeft opgesteld , overtreden de mensen en alsnog moet God zichzelf opofferen , omdat mensen ZIJN opgestelde regels hebben overtreden. En waarom is de hel er dan (mits je daar in gelooft). Het is gewoonweg absurd wat je nu hier voorsteld. God die binnen zijn gecreërde domein materialiseert en zichzelf grenzen oplegt. Eeuwenlang stuurt God profeten, maar nu moet hij zelf komen?? Absurd.quote:Hij vernederde Zichzelf om te komen waar de zonde ons gebracht had en bevrijdde ons aan het kruis. Daarna hief Hij ons op tot in de hemel en verzoende ons met God.
Oké...??quote:In het begin had God een plan voor de eeuwige redding van de mensheid. Dit plan is niet bespreekbaar, niet veranderlijk. Nadat Adam en Eva in de zonden gevallen waren, bepaalde God dat het zaad van de vrouw (Jezus) het hoofd van de slang (Satan) zou vermorzelen. (Genesis 3:15)
Dat druist dus in tegen Gods wil, opdat mensen niet zondigen. God heeft regels gesteld en deze werden overtreden door mensen. En daarna doodleuk zichzelf opofferen zodat Hijzelf hen niet gaat straffen. Beetje raar vind je dat niet. Trouwens verklaarden andere profeten ook dat zij de redding waren. En gelijk hebben ze. Profeten zijn de mensen die het volk het goede pad op stuurt.quote:Door het gehele Oude Testament heen, had God Zijn mensen aangepakt doormiddel van offeranden, die allen naar het komend offer van Jezus Christus wezen.
Nadat Jezus geboren was verklaarde Johannes de Doper dat Jezus Christus was "Het lam van God welke de zonden van de wereld wegneemt." (Johannes 1:29)[/b]
Net zoals elke profeet een "lam van God is welke zonden van de wereld wegneemt".
[quote]
Deze verklaring en alle beloften van het Oude Testament werden vervuld toen Jezus Christus voor ons op het kruis stierf, en niet alleen voor ons, maar ook voor de hele mensheid eeuwige redding verwierf. Niemand, behalve Jezus, verklaarde ooit dat hij aan anderen de vergeving van zonden en de verze-kering van redding kon geven.
Ik neem Jezus (vzmh) voor wat hij is.Één der profeten. Een gezant van God die de Indjil heeft meegekregen. De mensen tot de éénheid van God opriep en mensen van het dwaalpad afhaalde. Die wonderen verrichte met de toestemming van God.quote:De Bijbel zegt: Daar is in niemand anders redding te vinden dan in Jezus: "En de zaligheid is in geen anderen; want er is onder de hemel geen andere naam gegeven, door welke wij moeten zalig worden." (Handelingen 4:12)
En er is een beslissing die gemaakt dient te worden:
WAT DOET U MET JEZUS CHRISTUS?
Of u Hem nu aanneemt, Hem verwerpt, ofwel eenvoudig niets doet, u beslist altijd tot iets.
Het woordje ongelovige komt niet eens voor in de Qur'an. Graag wil ik quotaties zien van die desbetreffende verzen opdat ik je m.b.v. exegese kan uitleggen hoe deze versen bedoelt zijn (tijdsgebonden/gebeurtenis verbonden).quote:Terwijl de Koran Moslims gebiedt de ongelovigen te be-vechten,
Er is geen dwang in geloof in de Islam.quote:dwingt de God van de Bijbel niemand voor Hem te kiezen,
Net zoals het je eigen keuze is de Islam te verwerpen of aan te nemen.quote:noch willen Zijn mensen anderen dwingen. Het is de vrije keuze van elk persoon Jezus Christus als Heer en Redder aan te nemen of te verwerpen.
Mijn gebed voor u is dat u uw hart openstelt voor de Islam en haar pracht en praal kunt zien en gelooft in de éénheid van God en dat de profeet Muhammed (vzmh) de laatste profeet is.quote:Mijn gebed is dat uw beslissing zal zijn om Hem vandaag aan te nemen.
"Geloof in de Heer Jezus en u zult gered worden."
Handelingen 16:31
Niemand zal idd zo goed kunnen leven als de profeten. Alhoewel ze in uw bijbel van hedendaags allemaal rare dingen hebben gedaan, dingen die ik profeten zeker nooit zal toeschrijven.quote:Lieve God, ik erken dat ik nooit uit mijzelf kan leven, volgens uw normen.
Ik niet.quote:Ik geloof dat Jezus voor mij stierf;
Die kan ik alleen zelf betalen. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn acties.quote:om de straf van mijn zondigheid te betalen
Good for you.quote:en dat Hij weer opstond uit het graf; om mij een nieuw leven te geven. Ik bid u dat u mij vergeeft en aan mij een nieuw hart geeft en een geheel nieuw leven dat volgzaam zal zijn naar Jezus' voorbeeld. Ik bid dit in de naam van Jezus Christus, Mijn Heer. Amen.
bla bla blaquote:WEET DE WAARHEID
VOLG DE WAARHEID
VERSPREID DE WAARHEID
Je zult de waarheid weten, en de waarheid
zal je vrij maken. (Johannes 8:32)
DE ISLAM ZONDER SLUIER
is verkrijgbaar in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Arabisch en nu dus ook in het Nederlands.
LIJST VAN BESCHIKBARE TRACTATEN (engels)
* Islam; the façade, the facts
* The real attitude of Islam towards Christians and Jews
* Save America
* If Islam ruled America
* Neither Black nor African
* Being a Muslim's wife
* To kill and to die IN THE NAME OF ALLAH
* Islam; What Muslims don't tell you
* Nothing in common
* The concept of Sin in Islam
THE PEN vs. THE SWORD
Dat dacht ik wel vriendquote:* Een Moslim mag niet gedood worden, wanneer hij een niet-moslim dood.
Dit klopt.quote:* Het getuigenis van twee vrouwen is gelijkwaardig aan het getuigenis van één man.
Waar hebje dit vandaan dan?quote:* Vrouwen schieten tekort in verstand en in gods-dienst.
Een passende straf, alhoewel ik niet weet of dit zo is.quote:* Een dronkaard wordt met 40-80 zweepslagen gestraft.
haha, dit is echt zo kort en blatant. Dacht je nou echt dat het zo makkelijk was om iemands hand er af te hakken. Er gaat een meuk aan voorwaarden vooraf en het komt eigenlijk nooit voor.quote:* Een dief wordt gestraft door zijn hand af te hakken.
Er is geen dwang in geloof.quote:* Niet-moslims zijn heidenen en moeten zich tot de Islam bekeren of sterven.
Jihad is ten eerste niet "Heilige oorlog". Oorlog kan nooit heilig zijn. Er is kleine Jihad (dit is zelf verdediging/oorlog). En je hebt grote Jihad. Dit is persoonlijke innerlijke strijd met je "nevs" "nefs", ook een beetje te vertalen als ego.quote:* De Heilige Oorlog (Jihad) is de garantie tot het paradijs"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |